Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 722325
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la sol·licitud d’Autorització Ambiental Integrada del Centre de gestió i transferència de residus perillosos a Llucmajor, promogut per Safety Kleen España SA, TM Llucmajor (IPPC 2/2017)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 24.3 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 20 d'octubre de 2022,

ATÈS

1. Que Safety Kleen España SA ha sol·licitat l'atorgament de l'autorització ambiental integrada per al Centre de Gestió i Transferència de Residus Perillosos al terme municipal de Llucmajor (Mallorca).

2. Que, per a l'atorgament d'aquesta autorització s'ha de seguir la tramitació prevista en els articles 12 i següents del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.

3. Que en tots aquells aspectes no regulats al RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació (Art. 14) el procediment s'ajustarà a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú i la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com a la resta de disposicions que li siguin d'aplicació.

ACORDA

1.- Atorgar l'Autorització Ambiental Integrada del Centre de Gestió i Transferència de Residus Perillosos al terme municipal de Llucmajor, promogut per Safety Kleen España SA, amb les condicions d'explotació, capacitat i processos indicats al projecte tècnic anomenat «Proyecto Técnico para Autorización Ambiental Integrada (AAI) de Centro de Gestión y Transferencia de Residuos Peligrosos», que acompanya la sol·licitud, signat a Tortosa en data 23 de juny de 2017 per l'enginyer industrial Agustí Forès Valls, amb certificat d'actuació professional CAP-82625, emès en data 26 de juny de 2017, del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya (demarcació Tarragona) i amb subjecció a les següents condicions:

1. Objecte

La present AAI es concedeix a l'empresa Safety Kleen España SA (CIF A78099660), únicament i exclusivament per a la realització de l'activitat de Gestió i Transferència de Residus Perillosos, a les instal·lacions amb NIMA 0700000074 ubicades en l'avinguda de Son Noguera número 17 en el polígon industrial de Son Noguera en el terme municipal de Llucmajor.

L'emplaçament de l'activitat és l'assenyalat en les coordenades geogràfiques següents:

 

Punt 1

Punt 2

Punt 3

Punt 4

Datum

ETRS89

ETRS89

ETRS89

ETRS89

Latitud

39º 29' 12.73'' N

39º 29' 13.36'' N

39º 29' 14.08'' N

39º 29' 13.35'' N

Longitud

2º 51' 11.65'' E

2º 51' 12.43'' E

2º 51' 11.47'' E

2º 51' 10.71'' E

Fus UTM

31

31

31

31

Coordenada X

487.378,96

487.397,67

487.374,87

487.356,61

Coordenada Y

4.370.817,57

4.370.837,07

4.370.859,16

4.370.836,67

La instal·lació es categoritza dins l'epígraf 5.6 de l'annex I del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.

 

2. Declaració d'impacte ambiental

En data 29 de febrer de 2008 la Comissió Permanent de Medi Ambient de les Illes Balears acorda no subjectar a avaluació d'impacte ambiental el projecte «Trasllat d'un centre d'emmagatzematge de productes químics associat a un centre de transferència de residus perillosos», promogut per Safety Kleen España SA, amb número d'expedient 21116/07.

3. Desenvolupament de les activitats

L'activitat es desenvoluparà d'acord amb els documents que obren a l'expedient, a l'establert a l'AAI i a la legislació vigent.

4. Modificacions de l'activitat

Qualsevol modificació que es produeixi al desenvolupament de l'activitat haurà de ser comunicada a l'òrgan ambiental competent el qual valorarà el caràcter de la modificació i, si cal, modificarà l'AAI per tal que s'inclogui la modificació. Als efectes de la modificació de l'AAI es tindran en compte els antecedents històrics del funcionament de les instal·lacions i que els valors estimats que s'han presentat són nominals.

5. Consums i producció

Segons les dades aportades, els consums de matèries primeres, auxiliars, combustibles i potència són els següents:

Energia

Consum anual

Electricitat (kWh)

10.000 kWh

6. Condicionants de gestió de residus

6.1. Jerarquia de residus

El titular de la instal·lació haurà de fomentar la prevenció en la generació dels residus o, en el seu cas, que aquests es gestionin amb l'ordre de prioritat que disposa la jerarquia establerta a l'article 8 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats, és a dir:

  • Prevenció
  • Preparació per a la reutilització
  • Reciclat

Altres tipus de valorització (inclosa la valorització energètica)

En cas que, per raons tècniques o econòmiques, no fos possible l'aplicació d'aquests procediments, els residus s'eliminaran de forma que s'eviti o redueixi al màxim la seva repercussió al medi ambient.

En cas de no compliment d'aquesta jerarquia, s'haurà de sol·licitar una modificació de l'autorització en un termini màxim de 6 mesos. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada d'una anàlisi del cicle de vida sobre els impactes de la generació i gestió d'aquests residus que haurà d'esser avaluat per part del Servei de Residus i Sòls Contaminats. Aquesta anàlisi del cicle de vida haurà de contemplar els principis generals de precaució i sostenibilitat en l'àmbit de la protecció mediambiental, viabilitat tècnica i econòmica, protecció dels recursos, així com el conjunt d'impactes mediambientals sobre la salut humana, econòmics i socials.

6.2. Informe base del sòl

En funció de la valoració que es faci dels resultats obtinguts a l'informe base del sòl, es podran establir a l'autorització ambiental integrada nous condicionants, controls del sòl i/o actuacions posteriors a realitzar.

6.3. Residus autoritzats a produir

ORIGEN: OFICINES

Residu

Codi LER

Quantitat produïda (t/any)

Destí

Mescla de residus municipals

20 03 01

2

Gestor autoritzat

 

ORIGEN: PLANTA

Residu

Codi LER

Quantitat produïda (t/any)

Destí

Residus de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 11*

2

Gestor autoritzat

Líquids aquosos de neteja

12 03 01*

3

Altres dissolvents i mescles de dissolvents

14 06 03*

1

Llots o residus sòlids que contenen altres dissolvents

14 06 05*

2

Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles

15 01 10*

5

Absorbents, materials de filtració (inclosos els filtres d'oli no especificats en una altra categoria), draps de neteja i robes protectores contaminats per substàncies perilloses

15 02 02*

2

Gasos en recipients a pressió (inclosos els halons) que contenen substàncies perilloses

16 05 04*

0,05

Residus líquids aquosos que contenen adhesius o segellants amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 04 15*

0,2

Llots aquosos que contenen pintura o vernís amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 15*

1

Tant els residus perillosos derivats del manteniment de la instal·lació com els procedents de les operacions de gestió de residus perillosos, seran emmagatzemats en les piles 1, 2 i 3 segons consta en la documentació gràfica que adjunta el projecte.

La nau d'emmagatzematge de recipients mòbils consta de prestatgeries, en les quals es disposaran els bidons de 25, 100 o 200 litres, els quals estaran etiquetats d'acord amb la normativa vigent en matèria de “classificació, envasament i etiquetatge de substàncies i preparats perillosos”, “residus perillosos” i “transport de mercaderies perilloses”.

6.4. Residus perillosos que s'autoritzen a gestionar

Residu

Codi LER

Operacions

Capacitat màx. gestió (T/any)

Serradís contaminat

03 01 04*

R1301/R1302/D1501

1

Àcid sulfúric i sulfurós

06 01 01*

D1501

1

Àcid clorhídric

06 01 02*

D1501

0,5

Àcid fluorhídric

06 01 03*

D1501

0,5

Àcid fosfòric i fosforós

06 01 04*

D1501

1

Àcid nítric i nitrós

06 01 05*

D1501

1

Altres àcids

06 01 06*

D1501

0,5

Hidròxid càlcic

06 02 01*

D1501

1

Hidròxid amònic

06 02 03*

D1501

0,5

Hidròxid potàssic i hidròxid sòdic

06 02 04*

D1501

1

Altres bases

06 02 05*

D1501

0,5

Carboni actiu usat (excepte la categoria 06 07 02)

06 13 02*

R1301/R1302/D1501

1

Líquids de neteja i licors mare aquosos

07 01 01*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Altres dissolvents, líquids de neteja i licors mare aquosos

07 01 04*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Altres residus de reacció i de destil·lació

07 01 08*

D1501

2

Líquids de neteja i licors mare aquosos

07 02 01*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Residus procedents d'additius que contenen substàncies perilloses

07 02 14*

D1501

2

Altres dissolvents, líquids de neteja i licors mare orgànics

07 07 04*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Dissolvents de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 11*

R1301/R1302

100

Llots de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 13*

R1301/R1302

2

Llots aquosos que contenen pintura i vernís amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 15*

R1301/R1302/D1501

2

Residus del decapatge o eliminació de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 17*

D1401/D1501

2

Suspensions aquoses que contenen pintura o vernís amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 01 19*

R1301/R1302/D1501

75

Residus de tintes que contenen substàncies perilloses

08 03 12*

R1301/R1302

5

Llots de tinta que contenen substàncies perilloses

08 03 14*

R1301/R1302

2

Residus de tòner d'impressió que contenen substàncies perilloses

08 03 17*

R1301/R1302/D1501

2

Residus d'adhesius i segellants que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 04 09*

R1301/R1302

2

Llots d'adhesius i segellants que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 04 11*

R1301/R1302

2

Llots Aquosos que contenen adhesius o segellants amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 04 13*

R1301/R1302/D1501

2

Residus líquids aquosos que contenen adhesius o segellants amb dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses

08 04 15*

R1301/R1302/D1501

2

Solucions de revelat i solucions activadores a l'aigua

09 01 01*

D1501

5

Solucions de revelat de plaques d'impressió a l'aigua

09 01 02*

D1501

5

Solucions de revelat amb dissolvents

09 01 03*

D1501

5

Solucions de fixat

09 01 04*

D1501

2

Residus que contenen plata procedents del tractament in situ de residus fotogràfics

09 01 06*

D1501

2

Emulsions i dissolucions de mecanitzat sense halògens

12 01 09*

R1301/R1302/D1501

5

Ceres i greixos usats

12 01 12*

D1501

5

Llots de mecanitzat que contenen substàncies perilloses

12 01 14*

D1501

2

Residus de granallat o ratllat que contenen substàncies perilloses.

12 01 16*

D1501

2

Líquids aquosos de neteja

12 03 01*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

250

Residus de desgreixatge al vapor

12 03 02*

D1501

2

Emulsions clorades

13 01 04*

R1301/R1302

2

Emulsions no clorades

13 01 05*

D1501

2

Olis hidràulics minerals no clorats

13 01 10*

R1206/R1301/R1302

5

Olis minerals no clorats de motor, transmissió mecànica i lubricants

13 02 05*

R1206/R1301/R1302

10

Olis sintètics de motor, de transmissió mecànica i lubricants

13 02 06*

R1206/R1301/R1302

2

Altres olis de motor, de transmissió mecànica i lubricants

13 02 08*

R1206/R1301/R1302

2

Olis minerals clorats d'aïllament i transmissió de calor, diferents dels especificats al codi 13 03 01

13 03 06*

R1206/R1301/R1302

2

Olis minerals no clorats d'aïllament i transmissió de calor

13 03 07*

R1206/R1301/R1302

2

Olis sintètics d'aïllament i transmissió de calor

13 03 08*

R1206/R1301/R1302

2

Llots de separadors d'aigua/subst. olioses

13 05 02*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

5

Olis procedents de separadors d'aigua/subst. olioses

13 05 06*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Mescla de residus procedents de desarenadores i de separadors d'aigua/subst. olioses

13 05 08*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Fuel i gasoil

13 07 01*

R1301/R1302

2

Gasolina

13 07 02*

R1301/R1302

2

Altres combustibles (incloses mescles)

13 07 03*

R1301/R1302

2

Altres dissolvents i mescles de dissolvents.

14 06 03*

R1206/R1301/R1302

100

Llots o residus sòlids que contenen altres dissolvents

14 06 05*

R1301/R1302

10

Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles

15 01 10*

R1201/D1301/R1206/D1401/R1301/R1302/D1501/D1502

20

Envasos metàl·lics, inclosos els recipients a pressió buits, que contenen una matriu sòlida i porosa perillosa (per exemple, amiant)

15 01 11*

R1201/D1301/R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Absorbents, materials de filtració [inclosos els filtres d'oli no especificats en una altra categoria], draps de neteja i robes protectores contaminats per substàncies perilloses.

15 02 02*

R1201/D1301/R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

10

Filtres d'oli

16 01 07*

R1201/R1206/R1301/R1302

10

Líquid de frens

16 01 13*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

5

Anticongelant que contenen substàncies perilloses

16 01 14*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

5

Components perillosos diferents dels especificats en els codis 16 01 07 a 16 01 11, 17 01 13 i 16 01 14

16 01 21*

R1201/D1301/R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

5

Gasos en recipients a pressió (inclosos els halons) que contenen substàncies perilloses.

16 05 04*

R1301/R1302/D1501

0,4

Bateries de plom

16 06 01*

R1201/R1206/R1301/R1302

75

Acumuladors níquel cadmi

16 06 02*

R1201/R1301/R1302

1

Piles que contenen mercuri

16 06 03*

R1201/R1301/R1302

1

Electròlits de piles i acumuladors recollits selectivament

16 06 06*

R1201/R1301/R1302

1

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobi el liti en qualsevol de les seves formes, com ara les piles de liti o els acumuladors ió-liti

16 06 07*

R1201/R1301/R1302

5

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobi el níquel en qualsevol de les seves formes, com ara els acumuladors de níquel metall hidrur (Ni-MH). S'exclouen d'aquest codi els acumuladors i bateries de níquel-cadmi

16 06 08*

R1201/R1301/R1302

5

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobin altres substàncies perilloses

16 06 09*

R1201/R1301/R1302

5

Residus que contenen hidrocarburs

16 07 08*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Catalitzadors usats contaminats amb substàncies perilloses

16 08 07*

R1301/R1302/D1501

2

Residus metàl·lics contaminats amb substàncies perilloses

17 04 09*

R1206/D1401/R1301/R1302/D1501

2

Monitors i pantalles CRT (professional)

16 02 13*-21*

R1201/R1301/R1302

0,5

Altres monitors i pantalles amb

components perillosos (professional)

16 02 13*-22*

R1201/R1301/R1302

0,5

Grans aparells amb components

perillosos (professional)

16 02 13*-41*

R1201/R1301/R1302

0,5

Petits aparells amb components

perillosos i piles incorporades (professional)

16 02 13*-51*

R1201/R1301/R1302

0,5

Làmpades de descàrrega, no led i

fluorescents.

20 01 21*-31*

R1201/R1301/R1302

1

Monitors i pantalles CRT (Domèstic)

20 01 35*-21*

R1201/R1301/R1302

0,4

Altres monitors i pantalles amb

components perillosos (Domèstic)

20 01 35*-22*

R1201/R1301/R1302

0,4

Grans aparells amb components

perillosos (Domèstic)

20 01 35*-41*

R1201/R1301/R1302

0,4

Petits aparells amb components

perillosos i piles incorporades (Domèstic)

20 01 35*-51*

R1201/R1301/R1302

0,4

Aparells d'informàtica i

telecomunicacions petits amb components perillosos (domèstic)

20 01 35*-61*

R1201/R1301/R1302

0,4

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobi el liti en qualsevol de les seves formes, com ara les piles de liti o els acumuladors ió-liti

20 01 42*

R1201/R1301/R1302

5

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobi el níquel en qualsevol de les seves formes, com ara els acumuladors de níquel metall hidrur (Ni-MH). S'exclouen d'aquest codi els acumuladors i bateries de níquel-cadmi

20 01 43*

R1201/R1301/R1302

5

Acumuladors, piles o bateries en la composició de les quals es trobin altres substàncies perilloses

20 01 44*

R1201/R1301/R1302

5

6.5. Operacions de tractament i capacitat màxima de tractament

Les operacions de gestió previstes d'acord amb els annexos II i III de la Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats per una economia circular i annex XVI del Reial decret 110/2015, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics són les següents:

Operació

Descripció de l'operació de tractament que s'autoritza

R1201

Classificació, separació o agrupació de RAEE.

D1301

Emmagatzematge en l'àmbit de la recollida (residus destinats a operacions de regeneració o reciclatge).

R1206

Reenvasat, per a agrupar els residus en envasos adequats per a tractaments posteriors.

D1401

Reenvasat de residus previ a la seva eliminació mitjançant qualsevol de les operacions numerades D1 a D13.

R1301

Emmagatzematge de residus, en l'àmbit de la recollida.

R1302

Emmagatzematge de residus, en l'àmbit de tractament.

D1501

Emmagatzematge, en l'àmbit de la recollida.

D1502

Emmagatzematge en l'àmbit del tractament.

Capacitat màxima de gestió per operació de tractament:

Operació

Capacitat màxima de tractament (T/any)

R1201

160

D1301

37

R1206

528

D1401

320

R1301

789,4

R1302

789,4

D1501

455,9

D1502

20

Capacitat màxima d'emmagatzematge de la instal·lació:

Residus perillosos: 389,6 T.

6.6. Residus autoritzats

Es podran realitzar les operacions de càrrega, descàrrega i el reenvasat dels residus autoriztats.

S'exclouen de l'àmbit de la present autorització aquells residus de caràcter explosiu, comburent, i infecciós (als quals corresponen les característiques de perillositat identificades amb els codis HP1, HP2, i HP9 respectivament), així com els enquadrats en el grup de perillositat HP12 i aquells residus perillosos que continguin entre els seus constituents PCB i/o PCTS (codi de constituents C32) o estiguin contaminats per aquests.

Safety Kleen España, S. A. únicament podrà gestionar residus domèstics generats en indústries i/o residus comercials (residus classificats amb els codis LER del grup 20) assenyalats en el present document quan les ordenances municipals no estableixin l'obligatorietat de lliurar-los a un sistema públic de gestió de residus.

6.7. Control d'entrada de residus.

S'haurà de portar un control dels residus que arribin a les instal·lacions per a la seva valorització, de manera que es garanteixi que són admissibles en la planta.

No podran acceptar-se residus que difereixin dels assenyalats en la present autorització. En tot cas, l'ampliació dels residus a gestionar requerirà l'aprovació prèvia de la Direcció General de Residus i Educació Ambiental.

En tot cas, aquells residus potencialment reciclables o valoritzables hauran de ser destinats a tal fi.

A fi de verificar la possibilitat d'acceptació i recepció de residus Safety Kleen España, S. A. haurà de disposar en tot moment dels mitjans tècnics i humans que permetin la comprovació dels paràmetres d'acceptació d'aquests. La determinació d'aquells paràmetres que condicionen l'acceptació haurà d'efectuar-se, en tots els casos i per a cada partida de residus mitjançant mètode homologat, sota la supervisió d'un cap de laboratori que formarà part de la plantilla del centre i haurà de ser titulat especialitzat.

Safety Kleen España, S. A. haurà de presentar una relació dels equips disponibles incloent informació relativa als mètodes de calibratge d'aquests. Així mateix, s'haurà de presentar per a cadascun dels paràmetres d'acceptació de residus, els mètodes analítics utilitzats i precisió de la mesura.

En cas que no resulti possible l'admissió d'un residu, el codi LER del qual es trobi entre els residus autoritzats, s'haurà d'emetre un document d'acceptació negatiu explicant els motius de la impossibilitat de procedir a la seva gestió.

6.8. Operacions de càrrega i descàrrega.

Les zones d'estacionament de vehicles en les operacions de càrrega i descàrrega es realitzaran sobre solera impermeabilitzada i disposaran dels pendents necessaris i xarxes de recollida d'eventuals vessaments, que permetin dirigir aquests cap a arqueta cega o bassa de recollida, sense passar en el seu recorregut per sota del vehicle ni aproximar-se a altres vehicles o instal·lacions.

Les operacions de càrrega, descàrrega i manipulació dels residus en planta, així com l'estanquitat dels equips, hauran d'evitar o, en defecte d'això, reduir al màxim possible l'existència d'emissions difuses o incontrolades.

6.9. Emmagatzematge dels residus rebuts a planta

El temps màxim d'emmagatzematge dels residus perillosos serà de sis mesos.

Les instal·lacions d'emmagatzematge dels residus a tractar disposaran de sòls estancs, capaços de suportar totes les càrregues previsibles i de retenir possibles fuites o vessaments d'aquests, disposant-se d'àrees d'emmagatzematge diferenciades per a cadascun dels tipus genèrics de residus admissibles.

A fi de reduir els riscos derivats de l'emmagatzematge dels residus perillosos, Safety Kleen España, S.A. haurà de disposar en les seves instal·lacions d'una àrea separada específica per a l'emmagatzematge d'aquests residus, que haurà de ser coberta i estar dotada de sòls estancs.

L'emmagatzematge dels residus admesos en la planta haurà d'efectuar-se de manera que aquests estiguin protegits de les precipitacions atmosfèriques i de l'arrossegament per vent.

Aquells residus que, pel seu estat físic líquid o pastós, o pel seu grau d'impregnació, puguin donar lloc a abocaments o generar lixiviats disposaran de cubetes o sistemes de recollida adequats a fi d'evitar l'abocament a l'exterior d'eventuals vessaments. Aquests sistemes de recollida hauran de ser independents per a aquelles tipologies de residus que amb la seva possible mescla, aquesta suposi augment de la seva perillositat o major dificultat de gestió en cas de vessaments.

En cas de desaparició, pèrdua o fuita de residus, s'haurà de comunicar aquesta circumstància de manera immediata a l'òrgan competent.

6.10. Emmagatzematge temporal.

S'enquadraran dins de l'activitat d'emmagatzematge temporal l'agrupament, sense transvasament de producte, en el lloc habilitat per a això en la planta, així com la seva càrrega, descàrrega i reenvasat si fos necessari, no contemplant-se cap altra manipulació que afecti l'interior dels envasos o als residus en ells continguts.

Quant als residus a granel solament es podran emmagatzemar conjuntament els homogenis quant a la seva naturalesa, composició, i codificació, havent d'efectuar-se caracterització prèvia per a cerciorar-se que l'emmagatzematge conjunt no implica augment de la perillositat ni dificulta la seva gestió final.

Seran d'obligat compliment les indicacions relatives a l'envasament i etiquetatge de residus perillosos contemplades en la normativa vigent.

Així mateix, els residus hauran d'identificar-se mitjançant el codi establert en el Catàleg Europeu de Residus (L.E.R.) que va ser aprovat per la Decisió de la Comissió de 18 de desembre de 2014 per la qual es modifica la Decisió 2000/532/CE, sobre la llista de residus, de conformitat amb la Directiva 2008/98/CE del Parlament Europeu i del Consell.

La instal·lació d'emmagatzematge temporal dels residus perillosos haurà de ser coberta, de manera que s'eviti tota penetració de les precipitacions atmosfèriques i disposarà així mateix de sòls estancs i estarà dotada dels pendents necessaris i xarxes de recollida d'eventuals vessaments que permetin dirigir aquests cap a arqueta cega o bassa de recollida, capaços de suportar totes les càrregues previsibles i de retenir les possibles fugides dels residus perillosos a emmagatzemar.

Els residus emmagatzemats hauran de complir, quant a distàncies de seguretat i mesures de protecció, les exigències imposades en la normativa vigent relativa a l'emmagatzematge de líquids inflamables i combustibles i de líquids corrosius, així com les normes de prevenció i protecció contra incendis, havent d'identificar-se adequadament per al seu reconeixement i diferenciació.

Els residus perillosos que puguin generar vessaments s'emmagatzemaran en cubetes independents, destinant cada cubeta a envasos que contenguin residus compatibles entre si. Les cubetes de recollida de vessaments disposaran de sòls i parets impermeables de manera que siguin totalment estancs. Els efluents recollits en aquestes arquetes hauran de ser lliurats a gestor autoritzat.

El temps màxim d'emmagatzematge dels residus perillosos autoritzats no podrà excedir de sis mesos.

Qualsevol efluent generat en l'activitat d'emmagatzematge temporal de residus perillosos, amb excepció de les aigües sanitàries, haurà de ser recollit per separat i gestionat correctament d'acord amb la seva naturalesa, no permetent-se en cap cas el seu abocament a la xarxa.

6.11. Condicions per a garantir la correcta gestió dels residus.

Tots els residus generats en les instal·lacions es gestionaran d'acord amb el que es disposa en la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular i en les normatives específiques que siguin aplicables, havent de ser, si escau, caracteritzats a fi de determinar la seva naturalesa i destí més adequat.

Queda expressament prohibida la mescla de les diferents tipologies de residus generats entre si o amb altres residus o efluents, segregant-se els mateixos des del seu origen i disposant-se dels mitjans de recollida i emmagatzematge adequats per a evitar aquestes mescles.

En atenció als principis jeràrquics sobre gestió de residus, tot residu haurà de ser destinat a valorització mitjançant el seu lliurament a valoritzador autoritzat. Els residus únicament podran destinar-se a eliminació si prèviament queda degudament justificat que la seva valorització no resulta tècnica, econòmica o mediambientalment viable. Es prioritzarà la regeneració-reutilització enfront d'altres formes de valorització ja sigui material o energètica.

Així mateix, aquells residus per als quals es disposi d'instal·lacions de tractament autoritzades en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears hauran de ser prioritàriament destinats a aquestes instal·lacions en atenció als principis d'autosuficiència i proximitat.

Per a aquells residus el destí final previst dels quals sigui l'eliminació en abocador autoritzat, la caracterització s'efectuarà de conformitat amb l'assenyalat en la normativa vigent per la qual es regula l'eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador i l'execució de farciments.

Les àrees d'emmagatzematge de residus disposaran de sòls estancs. Per a aquells residus que, pel seu estat físic líquid o pastós, o pel seu grau d'impregnació, puguin donar lloc a abocaments o generar lixiviats es disposarà de cubetes o sistemes de recollida adequats a fi d'evitar l'abocament a l'exterior d'eventuals vessaments. En el cas de residus pulverulents, s'evitarà el contacte dels residus amb l'aigua de pluja o el seu arrossegament pel vent, procedint, en cas necessari, al seu cobriment.

En cas de desaparició, pèrdua o fuita de residus haurà de comunicar-se de manera immediata aquesta circumstància a l'òrgan competent.

Els sistemes de recollida de residus perillosos hauran de ser independents per a aquelles tipologies de residus la possible mescla dels quals en cas de vessaments suposi augment de la seva perillositat o major dificultat de gestió.

Els recipients o envasos contenint residus perillosos hauran d'observar les normes de seguretat establertes en la normativa vigent i hauran d'estar etiquetats de manera clara, llegible i indeleble.

Prèviament al trasllat dels residus fins a les instal·lacions del gestor autoritzat haurà de disposar-se, com a requisit imprescindible, de compromís documental d'acceptació per part d'aquest gestor autoritzat, en el qual es fixin les condicions d'aquesta, verificant les característiques del residu a tractar i l'adequació a la seva autorització administrativa.

Haurà de verificar-se que el transport a utilitzar per al trasllat dels residus perillosos fins a les instal·lacions del gestor autoritzat reuneix els requisits exigits per la legislació vigent per al transport d'aquesta mena de mercaderies.

Safety Kleen España, S.A. haurà de gestionar l'oli usat generat de conformitat amb el Reial decret 679/2006, de 2 de juny, pel qual es regula la gestió dels olis industrials usats.

Els residus d'equips elèctrics i electrònics i els tubs fluorescents, es gestionaran de conformitat amb el que s'estableix en el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics i l'establert en el Reial decret 27/2021, de 19 de gener, pel qual es modifiquen el Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, i el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.

Així mateix, els residus de piles i acumuladors es gestionaran de conformitat amb el que s'estableix en el Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, i el Reial decret 27/2021, de 19 de gener, pel qual es modifiquen el Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, i el Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.

En cas que Safety Kleen España, S.A. sigui el posseïdor final d'un envàs comercial o industrial d'un subministrador serà el responsable de la correcta gestió ambiental del residu d'envàs o envàs usat i en conseqüència haurà de lliurar-lo a un gestor autoritzat per a aquest residu.

6.12 Trasllat de residus a altres Comunitats Autònomes i fora de l'Estat

El trasllat de residus a l'interior del territori de l'Estat atendrà el que es disposa en l'article 31 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, en el Reial decret 553/220, de 2 de juny, pel qual es regula el trasllat de residus a l'interior de l'Estat i en el Capítol IV sobre trasllat i moviment de residus de la llei 8/2019, de 19 de febrer.

Tot trasllat de residus a una altra Comunitat Autònoma haurà d'anar acompanyat d'un document d'identificació.

En aquells casos en els quals s'exportin residus fora de l'Estat espanyol, s'haurà de donar compliment al que s'estableix en la normativa vigent relativa als trasllats de residus.

6.13. Mesures preventives i actuacions en cas de funcionament anòmal.

6.13.1. Manteniment preventiu de les instal·lacions.

S'haurà de disposar d'un manual de manteniment preventiu a fi de garantir un bon estat de les instal·lacions, especialment respecte als mitjans disponibles per evitar la contaminació en cas de vessaments o fuites accidentals i a les mesures de seguretat implantades. Es detallaran les mesures adoptades que assegurin la protecció del sòl en cas de fuites, especificant tot el referent als materials de construcció (impermeabilització), mesures especials d'emmagatzematge (substàncies perilloses), mesures de detecció de possibles fuites o bé de sistemes d'alarma, conservació i neteja de la xarxa de col·lectors de fàbrica (necessitat de neteja sistemàtica, freqüència, tipus de neteja) i sistemes de recollida de vessaments sobre el sòl.

El manual indicat en el paràgraf anterior haurà d'incloure un programa d'inspecció i control que reculli proves d'estanquitat, estat dels nivells i indicadors, vàlvules, sistema d'alleujament de pressió, estat de les parets i mesurament de gruixos, inspeccions visuals de l'interior de tancs (parets i recobriments) i un control periòdic i sistemàtic dels sistemes de detecció en cubetes a fi de prevenir qualsevol situació que pogués donar lloc a una contaminació del sòl.

Igualment, s'inclouran mesures a fi de garantir un bon estat dels sistemes de prevenció i correcció (depuració, minimització, etc.) de la contaminació atmosfèrica i de les emissions al medi aquàtic així com dels equips de vigilància i control.

Les aigües procedents de les neteges de soleres que es realitzin a l'interior de les naus seran gestionades a través de gestor autoritzat.

Es disposarà d'un registre en el qual es faran constar les operacions de manteniment efectuades periòdicament, així com les incidències observades.

El titular disposarà dels mitjans necessaris per a explotar correctament les instal·lacions de depuració i mantenir operatives les mesures de seguretat que s'han adoptat en prevenció d'abocaments accidentals.

Es mantindrà impermeabilitzada la totalitat de les superfícies de les parcel·les que poguessin veure's afectades per abocaments, vessaments o fuites.

Per a l'emmagatzematge de productes pulverulents es disposarà de sistemes d'emmagatzematge tancats amb aspiració de pols, en cas de ser necessari.

Les matèries primeres, combustibles i productes s'emmagatzemaran en condicions que impedeixin la dispersió dels mateixos al mitjà.

S'haurà de disposar amb tots aquells materials necessaris per a una actuació immediata i eficaç en cas d'emergència: contenidors de reserva per a reenvasat en cas necessari, productes absorbents selectius per a la contenció dels vessaments que puguin produir-se, recipients de seguretat, barreres i elements de senyalització per a l'aïllament de les àrees afectades, així com dels equips de protecció personal corresponents.

Es disposarà d'un protocol o procediment documentat que serveixi de control operacional de la maniobra de buidatge de cubetes.

6.13.2. Comunicació a les autoritats en cas d'incidència.

En cas de produir-se una incidència o anomalia amb possibles efectes negatius sobre el mitjà o sobre el control de l'activitat, el promotor haurà de comunicar immediatament (en qualsevol cas sempre després d'haver adoptat les mesures correctores o contenidores pertinents) aquesta incidència o anomalia a la Conselleria de Medi Ambient i Territori.

En les situacions d'emergència, s'estarà al que es disposa en la legislació de protecció civil i d'autoprotecció, havent de complir-se totes i cadascuna de les exigències establertes en aquesta.

6.14. En cap cas aquesta autorització no podrà invocar-se per excloure o disminuir la responsabilitat en què pugui incórrer el titular en exercici de la seva activitat.

6.15. D'acord amb el que estableix l'article 33.11 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, no s'autoritzarà la transmissió de les autoritzacions mentre no es comprovi per l'autoritat competent que les operacions i instal·lacions compleixen la normativa vigent.

6.16. D'acord amb l'article 105.3 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, per a la concessió de les autoritzacions els òrgans administratius competents realitzaran, per si mateixes o amb recolzament de les entitats col·laboradores degudament reconegudes conforme a les normes que li siguin d'aplicació, les inspeccions prèvies i les comprovacions necessàries en cada cas.

6.17. L'article 33.9 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, estableix que l'autorització prevista en l'apartat 1 per a les instal·lacions de tractament de residus quedarà incorporada en l'autorització ambiental integrada concedida conforme al Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, i inclourà els requisits recollits en aquest article tal com estableix l'article 22.1.g) del citat text refós.

6.18. En compliment del punt 11 de l'article 44 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, les entitats o persones titulars de les instal·lacions autoritzades han de presentar cada dos anys un certificat expedit per una entitat acreditada respecte del compliment de la normativa vigent i del manteniment de les condicions establertes en l'autorització ambiental integrada.

6.19. Qualsevol incidència o accident fortuït en les instal·lacions, amb possible afecció ambiental, que es produeixi a la instal·lació, haurà de ser comunicat en el menor termini possible a l'òrgan competent.

6.20. Qualsevol modificació relacionada amb la producció i gestió de residus, que impliqui un canvi en la seva caracterització i/o producció de nous residus i/o canvis significatius en les quantitats habituals generades i/o gestionades que puguin alterar l'establert en les condicions particulars de l'autorització, haurà de ser comunicada.

6.21. En allò no especificat en aquest document, s'haurà d'estar a totes i cadascuna de les obligacions establertes en la normativa vigent en matèria de residus i sòls contaminats, així com a qualsevol altra condició de protecció addicional del medi ambient que pugui determinar l'òrgan competent en matèria de residus.

6.22. Amb relació a la recollida i transport, es complirà específicament amb les obligacions dels gestors establertes en els punts 1, 2 i 5 de l'article 23 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

6.23. Etiquetatge i envasat de residus

Els productors o posseïdors de residus que es lliuraran a Safety Kleen España compliran amb els següents preceptes:

  • No s'han de barrejar residus no perillosos si això dificulta la seva valorització de conformitat amb l'article 8 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.
  • No s'han de barrejar ni diluir els residus perillosos amb altres categories de residus perillosos ni amb altres residus, substàncies o materials.
  • Els residus perillosos s'han d'envasar de conformitat amb la normativa vigent.
  • Els recipients o envasos que continguin residus perillosos hauran d'estar etiquetats de manera clara i visible, llegible i indeleble, almenys en la llengua espanyola oficial de l'Estat.

En l'etiqueta haurà de figurar:

1r) El codi i la descripció del residu conforme al qué s'estableix en l'article 6, de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, així com el codi i la descripció de les característiques de perillositat d'acord amb l'annex I de la mateixa llei.

2n) Nom, Assignació de Número d'Identificació Mediambiental (d'ara endavant «NIMA»), adreça, postal i electrònica, i telèfon del productor o posseïdor dels residus.

3r) Data en la qual s'inicia el dipòsit de residus.

4t) La naturalesa dels perills que presenten els residus, que s'indicarà mitjançant els pictogrames descrits en el Reglament vigent.

Quan s'assigni a un residu envasat més d'un pictograma, es tindran en compte els criteris establerts en el Reglament (CE). En l'etiqueta es faran constar tots els pictogrames de perill que se li assignin al residu, una vegada aplicats els criteris esmentats en l'apartat anterior.

L'etiqueta haurà de ser fermament fixada sobre l'envàs, havent de ser anul·lades, si fos necessari, les indicacions o etiquetes anteriors, de manera que no indueixin a error o desconeixement de l'origen i contingut de l'envàs en cap operació posterior del residu.

6.24. Es complirà amb tot l'especificat al Programa de vigilància i seguiment ambiental així com a les mesures preventives, correctores i compensatòries, en matèria de residus, previstes al projecte d'activitat presentat.

6.25. El titular de l'activitat haurà d'actualitzar cada tres anys el Pla d'Autoprotecció en el Registre General de Plans d'Autoprotecció de la Direcció General d'Emergències, d'acord amb el Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergència (modificat pel Reial decret 1468/2008) i el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei d'Ordenació d'Emergències a les Illes Balears.

6.26. D'acord l'article 23.5.b) de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, en cas de gestió de residus perillosos i quan així ho exigeixin les normes que regulen la gestió de residus específics o les que regulen operacions de gestió, l'operador de la instal·lació haurà de mantenir una fiança a la Dipositaria General de la CAIB per respondre en compliment de les obligacions que, davant l'Administració, es derivin de l'exercici de les activitats desenvolupades d'acord amb aquesta autorització.

D'acord amb el Reial decret 208/2022, de 22 de març, sobre les garanties financeres en matèria de residus, l'import de la fiança s'estableix en funció de la capacitat d'emmagatzematge de la instal·lació, la quantitat de codis LER de residus perillosos tractats i el tipus de gestió; l'import de la fiança es calcula i fixa en:

Qm= 0, Qnp= 0, Qrp= 389,6 t, Qtp= 3,7 t/dia

Fiança= (Qm*10) + (Qnp*50) + (Qrp*500) + (Qtp*10.000) =

= (389,6*500 ) + (3,7*10.000 ) = 231.800 €

L'article 3 del Reial decret 208/2022, de 22 de març, estableix que les garanties financeres que hagin de ser formalitzades per a cobrir la responsabilitat mediambiental que, a conseqüència de la seva activitat, pugui ser exigible a les entitats o empreses que intervenen en la gestió dels residus, s'establiran en les condicions, termes i quantia prevists en la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de Responsabilitat Mediambiental, i el Reial decret 2090/2008, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament parcial de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de Responsabilitat Mediambiental.

D'acord amb el punt 3 de l'annex VI del Reial decret 208/2022, de 22 de març, l'import mínim de la cobertura de l'assegurança o garantia financera equivalent dels gestors de residus amb instal·lacions de capacitat d'emmagatzematge major a 200t, és de 1.000.000€. La pòlissa d'assegurança s'haurà d'actualitzar anualment en el percentatge de variació que ofereixi l'índex general de preus oficialment publicat per l'Institut Nacional d'Estadística.

La formalització, la vigència, la cancel·lació i l'execució de les garanties financeres es donaran d'acord amb l'estipulat al Reial decret 208/2022, de 22 de març.

6.27. Totes les autoritzacions atorgades conforme l'article 33.13 de la llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, incloses les autoritzacions ambientals integrades concedides conforme al Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, s'inscriuran per la comunitat autònoma en el Registre de producció i gestió de residus, en els termes de l'article 63 de la llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular. En cas de cessament de l'activitat de les autoritzacions regulades en aquest article, s'haurà de presentar una declaració responsable davant la comunitat autònoma on estiguin situades, a l'efecte de donar de baixa l'autorització en el registre regulat en l'esmentat article 63.

6.28. Arxiu cronològic

L'operador de la instal·lació haurà de mantenir, un arxiu físic o telemàtic on es recullin per ordre cronològic, la informació requerida a l'article 64 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular. Es guardarà la informació de l'arxiu cronològic durant, almenys, cinc anys i estarà a la disposició de les autoritats competents a l'efecte d'inspecció i control.

6.29. Obligacions d'informació

Les persones físiques o jurídiques que realitzin operacions de recollida amb caràcter professional i de tractament de residus hauran de complir amb l'estipulat a l'article 65.1 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, relatiu a les obligacions d'informació.

6.29.1. Memòria resum de la informació continguda en l'arxiu cronològic.

Abans de l'1 de març de l'any posterior respecte al qual s'hagin recollit les dades, les persones físiques o jurídiques que realitzin operacions de recollida amb caràcter professional i de tractament de residus, enviaran, a la comunitat autònoma en la qual estigui situada la instal·lació, una memòria resum de la informació continguda en l'arxiu cronològic.

Aquesta memòria ha de contenir la informació desglossada per cada operació de tractament autoritzada amb, almenys, el contingut que figura en l'annex XV de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

En el cas dels residus d'aparells elèctrics i electrònics, la memòria anual de gestor s'haurà de presentar abans del 31 de gener de l'any següent al del període de compliment.

6.29.2. Comunicació de canvi d'operador

D'acord amb l'article 44.10 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de Residus i Sòls Contaminats de les Illes Balears, l'entitat o persona titular de l'autorització de la instal·lació queda obligada a comunicar a l'òrgan competent en matèria de residus del Govern de les Illes Balears, en tot moment, l'operador de la instal·lació. Aquest operador ha d'estar autoritzat i ha d'acreditar haver constituït les assegurances de responsabilitat ambiental i les garanties financeres previstes per a aquesta instal·lació davant l'òrgan de la Tresoreria del Govern de les Illes Balears, per a la qual cosa s'ha de tenir en compte si es disposa d'un sistema de gestió ambiental implantat a l'empresa, que s'ha d'acreditar als efectes prevists per l'article 49.1 de l'esmentada llei, relatiu a la bonificació de fiances.

6.29.3. Placa identificativa

L'article 44.12 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, estableix que les instal·lacions de gestió de residus autoritzades han d'exhibir a la seva entrada principal una placa identificativa en la qual consti la informació relativa a l'autorització atorgada, d'acord amb les indicacions i el model de l'Annex 8 d'aquesta Llei.

6.29.4. Plataforma telemàtica SINGER

L'entitat autoritzada donarà compliment a les previsions de documentació relatives al transport, trasllat i control dels fluxos i moviments de residus dins i/o fora de l'àmbit de les Illes Balears atenent a les previsions de la normativa estatal i autonòmica (articles 50 i 51 de la Llei 8/2019, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears) mitjançant accés facilitat a la plataforma telemàtica SINGER del Govern de les Illes Balears.

6.30. Ús de l'escut i altres signes

L'article 5 «prohibicions absolutes» de la Llei 17/2001, de 7 de desembre, de Marques, al punt 1 determina els signes que no poden ser registrats com a marca. En particular a l'apartat «l» estableix que no podran registrar-se com a marca els signes següents: els que reprodueixin o imitin l'escut, la bandera, les condecoracions i altres emblemes d'Espanya, les seves comunitats autònomes, els seus municipis, províncies o altres entitats locals, llevat que hi hagi la deguda autorització.

6.31. Revocació de l'autorització

La present autorització podrà ser revocada quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a la normativa aplicable, i en particular les següents:

  • Quan desapareguin les circumstàncies que motivaren l'atorgament de l'autorització.
  • A conseqüència de l'incompliment greu o reiterat de les condicions de la present autorització.
  • A conseqüència de l'incompliment de l'article 44.11 de la Llei 18/2019, de 19 de febrer, de Residus i Sòls Contaminats de les Illes Balears.

7. Condicionants Hídrics

7.1. Consum d'aigua

1. El consum d'aigua en les instal·lacions és per a ús domèstic, dilucions de productes químics i neteja. No es preveu més consum d'aigua de procés en la instal·lació. S'estima el consum següent:

PROCEDÈNCIA

CONSUM ANUAL

Aigües de consum humà (banys i dutxes)

72 m3

Dilució productes químics

144 m3

Aigües de neteja

24 m3

Total

240 m3

2. L'aigua per a ús domèstic i de procés és subministrada per la xarxa d'abastiment del nucli urbà de Llucmajor. S'hauran d'instal·lar sistemes d'estalvi de l'aigua a les aixetes, les dutxes i les cisternes de bany, que permetin una reducció del consum domèstic de l'aigua.

3. L'aigua de neteja de les zones pavimentades de la instal·lació provindrà de la recollida de les aigües pluvials netes de la instal·lació.

7.2. Emissions

7.2.1. Aigües sanitàries

Les aigües sanitàries procedents dels banys, lavabos i les dutxes seran abocades a la xarxa de sanejament.

7.2.2. Aigües pluvials

1. Per tal de recollir adequadament les aigües pluvials i evitar que es pugui produir contaminació al sòl i a les aigües subterrànies, totes les superfícies estaran adequadament impermeabilitzades.

2. Es reutilitzaran les aigües pluvials netes procedents de les cobertes dels edificis, que seran canalitzades i recollides per al seu ús en les instal·lacions, per exemple per a la neteja, o qualsevol altre ús en les instal·lacions sense perjudici del tractament que sigui necessari. En cas contrari, s'haurà de justificar aquest fet.

3. Les aigües pluvials que poden estar potencialment contaminades així com les aigües generades en els processos de neteja en la zona de solera exterior, seran tractades en el decantador de sòlids i separador d'hidrocarburs i greixos adequadament dimensionat amb previsió de les aigües pluvials generades en cas de màxima precipitació. L'efluent serà abocat a la xarxa de drenatge de pluvials. S'estima un cabal d'abocament de 187 m3/any.

7.3. Abocaments a llera pública sense autorització

Queda prohibit l'abocament directe o indirecte d'aigües i productes residuals susceptibles de contaminar les aigües continentals o qualsevol altre element del domini públic hidràulic.

7.4 Normativa municipal d'abocament a la xarxa de clavegueram

S'haurà de donar compliment a la normativa municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram sanitari, o en el seu defecte, al PHIB. No podent les aigües abocades al clavegueram municipal en cap moment contenir cap dels productes prohibits a la normativa municipal o a l'annex IV del PHIB.

Es durà un control intern de volum i composició de les aigües tractades que s'aboquen a clavegueram, per tal de controlar que no es superin els límits dels contaminants establerts a la normativa. A més, aquest control serà el que s'utilitzarà per notificar les emissions indirectes al registre estatal d'emissions i fonts contaminants (Registre PRTR). Els paràmetres a notificar al registre PRTR seran, com a mínim, els següents: As, Cd, Cr, Cu, Hg, Ni, Pb, Zn, DQO i COT (la DQO o el COT es podran estimar).

La periodicitat orientativa d'aquest control serà trimestral, i en tot cas, en episodis de pluja.

7.5 Inventari d'emissions al Registre PRTR

El titular de la instal·lació haurà de trametre les dades sobre quantitats de contaminants emesos, anualment, en aplicació del disposat en el Reglament 166/2006 (PRTR), de 18 de gener, del Parlament Europeu, que estableix un registre europeu d'emissions i transferència de contaminants, i pel RD 508/2007. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a la Conselleria de Medi Ambient adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España. Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.

7.6 Altres condicionants

1. Els llots i olis separats al separador d'hidrocarburs es buidaran periòdicament i es duran a gestor autoritzat.

2. Les aigües residuals i els abocaments accidentals procedents de la nau d'emmagatzematge de dipòsits mòbils, zona de tanc d'emmagatzematge, i zones de càrrega i descàrrega (de camions i de dipòsits mòbil) seran recollides i retirades per un gestor autoritzat.

3. Es disposarà de material absorbent a les diferents zones de la instal·lació per a una ràpida intervenció en cas de fuites o vessaments.

4. Es durà a terme un registre que ha d'incloure la revisió periòdica i el manteniment del paviment, les arquetes de les aigües residuals, les cubetes de retenció i del separador d'hidrocarburs, per reparar danys i evitar qualsevol infiltració.

El manteniment de les instal·lacions garantirà la impermeabilització de les soleres tractades amb pintura epoxi així com de l'estanquitat de les arquetes i les cubetes de retenció.

5. Totes les anàlisis es faran d'acord amb els mètodes establerts a la legislació vigent i/o d'acord amb les normes UNE-ISO o UNE vigents.

6. Els dipòsits fixes disposaran de cubeta de retenció de, com a mínim, la mateixa capacitat que el dipòsit per casos d'abocament continu o vessament, o doble paret amb sistema d'alarma i detecció de fuites. Es disposarà d'un embornal de recollida de possibles abocaments accidentals durant els processos de transvasament.

8. Condicionants d'Atmosfera

8.1. Prescripcions de caràcter general

La instal·lació haurà de complir amb l'establert en la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera; en el Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA) i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació; en el Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002; en el Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació; en la Decisió d'Execució (UE) 2018/1147 de la Comissió de 10 d'agost de 2018 per la que s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus; així com amb tota la normativa sectorial que li sigui d'aplicació.

8.2. Identificació d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera.

1. Aquesta instal·lació està inclosa dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera i de l'annex del Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació.

2. La instal·lació en conjunt està classificada com Activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera, sense grup assignat, ja que es pot considerar que manipulen una quantitat de residus perillosos inferior a 1 tona al dia.

3. La classificació és la següent: codi APCA 09 10 09 52 TRACTAMENT I ELIMINACIÓ DE RESIDUS. ALTRES TRACTAMENTS DE RESIDUS. Emmagatzematge o operacions de manipulació com ara barrejat, separació, classificació, transport o reducció de grandària de residus no metàl·lics o de residus metàl·lics pulverulents, amb capacitat de manipulació d'aquests materials < 100 t/dia, sense grup assignat.

4. La instal·lació no té cap focus canalitzat. Els focus no canalitzats o difusos identificats són els següents:

Núm. Focus

Descripció

FNC-1

Moll de càrrega i descàrrega. Manipulació de bidons de residus de dissolvents: buidat, transferència a tremuges i emmagatzematge a tancs i bidons.

FNC-2

Ompliment de bidons amb dissolvent procedent de tanc d'emmagatzematge de dissolvents nets.

8.3. Controls d'emissions difuses.

8.3.1. Les mesures preventives i correctores a aplicar per minimitzar les emissions difuses de composts orgànics volàtils són les següents:

  • Es durà a terme un pla de manteniment i de detecció i reparació de fuites de canonades, tancs i equips. Es verificarà periòdicament el bon estat de: bombes, motors, juntes, vàlvules, connexions, mànegues, canonades, tremuges i cubetes.
  • S'implantarà un procediment per assegurar que les emissions associades als buidatges, purgues i neteges de les instal·lacions són tractades adequadament.
  • Es minimitzarà la durada dels períodes de mal funcionament i indisponibilitat de les instal·lacions.
  • Es farà comprovació d'estanquitat dels tancs i dipòsits, que disposaran de vàlvules de seguretat equipades amb filtres de carboni, així com dels sistemes de canonades.
  • L'emmagatzematge de dipòsits i bidons es farà a nau coberta. La seva manipulació es farà protegint-los contra les radiacions tèrmiques solars.
  • Es realitzarà una reducció contínua de l'ús de dissolvents amb major concentració de composts orgànics volàtils per distribuir als clients dels sistemes de neteja, substituint-los per productes en base aquosa.

8.3.2. Un Organisme de control autoritzat (OCA) realitzarà les comprovacions de les mesures del punt anterior, cada cinc anys, i seran trameses al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica. A l'informe final, s'inclourà un document explicatiu de les accions de millora aplicades a la instal·lació per tal de reduir les emissions a l'atmosfera.

8.4. Notificacions immediates.

Si hi ha qualque anomalia de funcionament que pugui donar lloc a una emissió anormal de contaminants a l'atmosfera, es notificarà, immediatament després del seu coneixement, al departament competent en matèria de contaminació atmosfèrica. Així mateix, s'informarà de les mesures correctores adoptades i del moment en què la instal·lació passa a funcionar correctament.

8.5. Registre de controls.

El titular de la instal·lació haurà de mantenir actualitzat un registre, que estarà a disposició de l'òrgan competent, amb dades relatives al funcionament, tasques de manteniment, incidències i inspeccions, controls i informes resultants. 

La informació documental s'ha de conservar durant un període mínim de 10 anys.

9. Requisits de seguretat i activitats

9.1. Pla autoprotecció

El titular de l'activitat haurà de disposar del preceptiu pla d'autoprotecció enregistrat a la Direcció General competent en matèria d'Emergències i implantat a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l'activitat, indicades al punt 1 de la present Autorització. L'elaboració, implantació, manteniment i revisió del Pla d'autoprotecció s'ajustarà a l'establert al Reial decret 393/2007, de 23 de març pel qual s'aprova la

Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d'emergència, el que disposa el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es despleguen determinants aspectes de la Llei d'Ordenació d'Emergències a les Illes Balears (BOIB núm. 18 de 5 de febrer de 2004) i la resta de disposicions normatives en vigor que li siguin d'aplicació.

9.2. Requisits de seguretat

El titular de la instal·lació haurà de complir amb les obligacions establertes al Reial decret 681/2003, de 12 de juny, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors exposats a riscos derivats d'atmosferes explosives en el lloc de treball, de conformitat amb la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

El titular haurà de prendre les mesures de caràcter tècnic i/o organitzatiu per tal d'evitar la formació d'atmosferes explosives, o quan la naturalesa de l'activitat no ho permeti, evitar la ignició d'atmosferes explosives i atenuar els efectes perjudicials d'una explosió de forma que es garanteixi la salut i seguretat dels treballadors.

Aquestes mesures es revisaran periòdicament i, en qualsevol cas, sempre que es produeixin canvis significatius.

El titular de l'establiment s'encarregarà que s'elabori i es mantingui actualitzat el corresponent document de protecció contra explosions. Aquest document formarà part de la documentació a la qual es refereix l'article 23 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

9.3. Contaminació Acústica

Es complirà l'establert a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, és a dir, la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears, així com els objectius de qualitat acústica indicats en el RD 1367/2007 de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, en el que es refereix a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.

9.4. Contaminació lumínica

Es complirà l'establert a la Llei 3/2005 de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.

10. Controls periòdics

10.1. Controls periòdics de les instal·lacions

En qualsevol moment, la Conselleria de Medi Ambient podrà visitar les instal·lacions per comprovar i certificar que són idònies, que es mantenen les condicions inicials que han donat lloc a l'AAI i que es compleixen les prescripcions tècniques aplicables en virtut de la legislació vigent.

Periòdicament, els tècnics de la Conselleria de Medi Ambient faran visites d'inspecció a les instal·lacions de Safety Kleen SA per comprovar que es compleixen els requisits de l'AAI.

10.2. Inventari d'emissions al Registre PRTR

D'acord amb el que estableix l'article 8.3 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, així com el Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relativa a l'establiment d'un registre europeu d'emissions i transferències de contaminants (Registre E-PRTR), el titular de la instal·lació notificarà almenys un cop l'any les dades de les emissions corresponents a la instal·lació. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a l'òrgan competent adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades a la base de dades del Ministeri (www.prtr-es.es). Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, per aquest ordre de preferència.

10.3. Control documental

10.3.1. Control documental periòdic en matèria d'atmosfera

Per part del titular de la instal·lació, es remetran els autocontrols, informes i altres documents, a l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica d'acord amb la periodicitat indicada als apartats corresponents.

10.3.2. Informe anual

El titular de l'activitat enviarà, abans de l'1 de març, a l'Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l'AAI un informe del període precedent en el qual s'inclourà:

Residus

  • La memòria anual que inclourà tota la informació sol·licitada a l'annex XII de la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats
  • Còpia de la Memòria anual de RAEEs.
  • Control anual amb la realització d'un assaig de buit en els captadors de vapor, per a la presa de mostra d'aire intersticial en la qual s'analitzarà la presència de TPH.
  • Cada dos anys un certificat expedit per una entitat acreditada respecte del compliment de la normativa vigent i del manteniment de les condicions establertes en l'autorització ambiental integrada.

Emissions i immissions atmosfèriques:

  • La memòria anual amb dades relatives a la tipologia i quantificació de residus gestionats i consums de matèries primeres es remetrà anualment, durant el primer trimestre de l'any següent, a l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
  • Còpia del certificat que s'ha de entregar cada cinc anys, expedit per un organisme de control autoritzat (OCA) relatiu a la comprovació de les mesures preventives i correctores a aplicar per minimitzar les emissions difuses de composts orgànics volàtils indicades al punt 8.3.1.
  • La memòria explicativa sobre les dades per complimentar el registre E-PRTR es remetrà, amb periodicitat anual, per part del titular de la instal·lació a l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica.
  • Les anomalies de funcionament que puguin donar lloc a una emissió anormal de contaminants a l'atmosfera o qualque superació de valors límit d'emissió, així com les mesures correctores i preventives adoptades.
 

Emissions i immissions al medi hídric:

  • Dades de consum d'aigua potable, aigua reutilitzada per a processos interns de la planta, així com volum d'aigua abocat a la xarxa de clavegueram.
  • Resultats dels controls analítics de les aigües abocades a la xarxa pública de clavegueram.
  • Incidències en els controls.
  • Memòria explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.

Seguretat

  • Justificació de la implantació, manteniment i revisió, si escau, del corresponent pla d'autoprotecció.
  • Justificació de la implantació, manteniment i revisió, si escau, del corresponent document de protecció contra explosions.
  • Informació a facilitar per expedidors i transportistes de mercaderies perilloses per a l'elaboració del mapa de fluxos especificat al Reial decret 387/1996, d'1 de març, pel qual s'aprova la Directriu Bàsica de Planificació de Protecció Civil enfront del risc d'accidents en els transports de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril.
  • Fitxes de dades de seguretat de les substàncies perilloses presents a la instal·lació, en cas de modificació o actualització d'aquestes.

Amb caràcter general

  • Altres controls realitzats durant l'any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.
  • La memòria explicativa sobre les dades per complimentar el registre E-PRTR es remetrà, amb periodicitat anual, per part del titular de la instal·lació l'òrgan competent.
  • Memòria justificativa del compliment del Programa de vigilància i seguiment ambiental.
  • Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s'hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
  • La CMAIB trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació que afecti a les seves competències.
  • Tota la informació s'aportarà preferentment en format informàtic estàndard.

11. Obligacions del titular:

El titular de l'activitat estarà obligat a:

  • Assumir tots els condicionants recollits a la present Resolució.
  • Mantenir el correcte funcionament de l'activitat.
  • Comunicar immediatament a l'Òrgan Ambiental Competent qualsevol incidència amb repercussió ambiental que afecti a l'activitat.

Per una altra banda, el titular queda sotmès al compliment de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de Responsabilitat ambiental, i als seus desenvolupaments reglamentaris, per tal de prevenir, evitar i reparar els danys ambientals provocats per la seva activitat.

12. Funcionament diferent al normal

En el termini màxim de 3 mesos, el titular presentarà, a l'òrgan ambiental, un protocol d'actuació en condicions de funcionament diferents de les normals contemplant aquelles que puguin afectar el medi ambient.

Quan es produeixi una situació de funcionament diferent de les normals, el titular de l'autorització ambiental integrada, en el termini màxim de 10 dies, comunicarà a l'òrgan ambiental el fet en si, les seves conseqüències ambientals i les actuacions dutes a terme per tornar a condicions normals de funcionament.

13. Incompliment de les condicions de la present autorització

L'incompliment de les condicions establertes a la present autorització serà considerat com una infracció lleu, greu o molt greu classificada segons l'article 31 del Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, i estarà subjecte al règim sancionador dels articles 32 a 36 del mateix Reial decret legislatiu 1/2016, i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el reglament del procediment a seguir en l'execució de la potestat sancionadora.

14. Caràcter de l'autorització

Aquesta Autorització Ambiental Integrada s'atorga sense perjudici de tercers i sense perjudici de la resta d'autoritzacions i llicències que siguin exigibles per l'ordenament jurídic vigent.

 

15. Tancament i desmantellament de la instal·lació

El cessament de l'activitat haurà de ser comunicat per la persona física o jurídica titular de la instal·lació amb anticipació suficient per tramitar el tancament, adjuntant documentació que acrediti que s'ha realitzat la descontaminació de la instal·lació autoritzada amb la retirada i gestió dels residus i productes químics emmagatzemats o existents en el moment del cessament de l'activitat, així com la correcta gestió d'aquests.

Així mateix, la persona física o jurídica que realitzi les operacions de tractament de residus (operador) en la instal·lació haurà de presentar a aquesta Administració tots els documents electrònics derivats de les obligacions legals d'informació en matèria de residus que fins al dia de la sol·licitud de tancament no hagin estat presentats, en particular, els documents de trasllats i la memòria resumen anual.

Així mateix, s'haurà de presentar amb caràcter previ un pla de tancament, clausura i desmantellament, així com un estudi base del sòl, per tal de valorar l'estat del sòl i la contaminació de les aigües subterrànies per les substàncies perilloses rellevants utilitzades, produïdes o emeses per la instal·lació. L'objectiu d'aquest Pla serà deixar les instal·lacions en un estat que no puguin produir incidència desfavorable sobre la salut humana ni sobre el medi ambient. El Pla, si s'escau, haurà de passar la corresponent avaluació d'impacte ambiental. Aquest Pla inclourà les mesures a adoptar en cas de detectar-se contaminació a l'estudi base del sòl, i s'haurà d'aprovar per l'òrgan competent en matèria d'autoritzacions ambientals integrades com a pas previ a l'inici de les actuacions de clausura i desmantellament. En particular, es donarà compliment a l'article 23 del text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre.

La persona o entitat titular de la instal·lació haurà de comunicar a l'òrgan ambiental la finalització de l'execució de les mesures contemplades en el pla de clausura i desmantellament i haurà de presentar certificat emès per entitat col·laboradora en matèria de qualitat ambiental que les mesures contingudes en el pla s'han executat i que han estat efectives.

L'òrgan ambiental competent podrà comprovar «in situ» l'execució de les mesures.

Una vegada presentada la certificació a què fa referència l'apartat anterior o comprovada l'execució de les mesures, l'òrgan ambiental dictarà i notificarà resolució per la qual es declari el tancament definitiu i s'extingeixi l'autorització ambiental integrada.

16. Revisió de l'autorització

L'òrgan ambiental competent, en conformitat a l'article 26 del Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, podrà modificar d'ofici les condicions de control ambiental de l'explotació assenyalades a la present resolució, o determinar mesures complementàries.

17. Extinció, revocació, anul·lació i suspensió

17.1. Són causes d'extinció de l'autorització ambiental integrada les següents:

a) El tancament definitiu de la instal·lació sotmesa a autorització ambiental integrada prèvia execució de les mesures contemplades en el Pla de tancament i de les mesures previstes a la legislació vigent.

b) Quan a conseqüència d'un procediment sancionador, aquest comporti l'extinció, prèvia audiència a la persona titular.

c) Quan l'activitat deixi d'estar en les categories o llindars de capacitat establerts a l'annex 1 del Reial decret legislatiu 1/2016, prèvia tramitació, si s'escau, de les mesures previstes al Pla de tancament.

d) La desaparició de les circumstàncies que motivaren l'atorgament o l'aparició de circumstàncies noves que, en cas d'haver existit en el moment de la concessió, haurien justificat la denegació, prèvia audiència a la persona titular.

17.2. Així mateix, l'autorització ambiental integrada podrà ser revocada o anul·lada d'acord amb el que s'estableix a la normativa sobre procediment administratiu comú.

17.3. L'autorització ambiental integrada podrà ser objecte de suspensió adoptada com a mesura provisional, amb caràcter previ o en el transcurs d'un procediment sancionador a conseqüència d'infraccions previstes a la legislació bàsica.

18. Caducitat

18.1. L'autorització ambiental integrada caducarà en els següents supòsits:

- Quan l'exercici de l'activitat no s'iniciï en el termini de cinc anys des de la data d'atorgament de l'autorització.

- Quan l'exercici de l'activitat o instal·lació es paralitzi per termini superior a dos anys, excepte en casos de força major.

18.2. No obstant, per causes justificades, el titular de la instal·lació podrà sol·licitar una pròrroga dels terminis anteriors.

18.3. La caducitat, quan procedeixi, serà declarada formalment per l'òrgan competent de la CMAIB, previ tràmit d'audiència al titular de l'autorització ambiental integrada.

Segon.- En compliment de l'article 78 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, per a l'inici i exercici de l'activitat, el titular haurà de presentar, davant la conselleria competent en matèria de medi ambient, la documentació del que realment s'ha executat, un informe del tècnic director en el cas d'existir variacions entre el projecte presentat en la sol·licitud i allò realment executat, per tal de justificar que no es tracta d'una modificació substancial, certificat final d'obra del tècnic director, acreditant el compliment de les condicions indicades en l'AAI, si s'escau, i normativa sectorial d'aplicació. També la documentació exigida per la normativa urbanística en cada cas, la documentació especificada en l'AAI com a condició per a iniciar l'activitat i el justificant de pagament dels corresponents tributs, si s'escau.

Una vegada presentada la documentació la CMAIB realitzarà una inspecció per part dels tècnics de la Conselleria de Medi Ambient i Territori per comprovar el compliment de les prescripcions indicades de l'AAI.

Tercer.- La present autorització s'atorga sense perjudici de la resta d'autoritzacions i llicències que resultin exigibles, en particular la llicència urbanística municipal.

Quart.- Publicar el contingut d'aquest acord al BOIB i notificar als interessats.

 

(Signat electrònicament: 30 de novembre de 2022)

El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias