Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 721987
Convocatòria i bases de les proves selectives per a cobrir, com a funcionari de carrera i pel torn restringit de promoció interna, tres llocs de treball d'oficial/a de la policia local de l'Ajuntament d’Alcúdia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 24 de novembre de 2022 es va dictar Resolució de Batlia núm. 2022/2000 mitjançant la qual s'aproven les bases reguladores que han de regir el procediment selectiu de tres oficials/es de Policia Local de l'Ajuntament d'Alcúdia, per promoció interna, i se'n convoca l'esmentat procediment, en execució de l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2022 (BOIB núm. 116, 03/09/2022).

En data 29 de novembre de 2022 s'ha dictat Resolució de Batlia núm. 2022/2018 mitjançant la qual es modifica l'anterior Resolució de Batlia per error material i se n'ordena la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la versió definitiva i corregida de les bases reguladores esmentades.

 

Alcúdia, en data de la signatura electrònica (30 de novembre de 2022)

El batle Domingo Bonnín Daniel

 

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARI DE CARRERA I PEL TORN RESTRINGIT DE PROMOCIÓ INTERNA, TRES LLOCS DE TREBALL D'OFICIAL/A DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa.

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, tres (3) places d'Oficial/a de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022, pel sistema de promoció interna mitjançant concurs oposició. Aquestes places, corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe Oficial de policia local, Subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament d'Alcúdia.

S'aplicaran a aquests proves selectives les presentes bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Acord plenari de 22 de juny de 2006 d'adequació dels nivells de coneixements de la llengua catalana dels empleats públics al servei de l'Ajuntament d'Alcúdia (recollit també a la vigent Relació de llocs de feina publicada al BOIB núm. 161 de 17 de setembre de 2020), el Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'ha publicat les bases.

D'acord amb l'establert a la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la finalitat d'aconseguir una composició equilibrada de les plantilles de la policia local es reserva una (1) de les tres places (33'33%) per a la seva cobertura amb dones. Únicament en el supòsit de que cap dona superés el procés selectiu convocat (en els termes fixats a l'apartat tercer de la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013) es podria acumular la tercera plaça vacant al torn general.

 

SEGONA. Requisits dels aspirants.

A més del que es preveu a la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licitud en el procés selectiu els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola.

b. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que s'estableix la legislació bàsica estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c. Tenir la condició de funcionari de carrera al cos de la Policia Local de l'Ajuntament d'Alcúdia i tenir una antiguitat a la categoria d'origen (policia local), d'un mínim de dos anys.

d. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e. Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeixi o, en el supòsit d'aconseguir plaça, presentar declaració jurada de sotmetre's amb la mateixa finalitat a revisió mèdica obligatòria per part dels serveis de prevenció de l'Ajuntament d'Alcúdia.

f. No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i. Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 1), s'hauran d'adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament d'Alcúdia o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, a les dependències del Negociat de Recursos Humans d'aquest Ajuntament, i a la plana web www.alcudia.net a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar: declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (annex 2).

L'Ajuntament d'Alcúdia podrà requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia i a la plana web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net) resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-me l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el Batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

A l'esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia i a la plana web de l'Ajuntament d'Alcúdia s'indicarà el lloc, data i hora de l'inici dels exercicis.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

En aquest sentit, es permetrà l'assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El Tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a. President o presidenta, designat pel Batle entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b. Un vocal (titular i suplent) proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

c. Un vocal (titular i suplent) proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

d. Un vocal (titular i suplent) designat pel Batle entre personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Alcúdia.

e. Una secretària: La de la Corporació o funcionari/a en qui aquesta delegui.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu de les administracions públiques.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex 4.

5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

L'ordre d'actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta circumstància, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta situació. La comunicació haurà de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació aportada si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap supòsit les proves de reconeixement mèdic han d'estimar la circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves seran les següents:

1. Primer exercici. Prova de desenvolupament.

Aquesta prova consistirà en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en la convocatòria (annex 5). La elecció dels dos temes es realitzarà per les persones aspirants entre els tres temes que s'hagin escollit al sorteig previ a l'inici de la prova

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Aquest exercici es realitzarà en un temps màxim de 120 minuts. Per a la correcció de la prova es valorarà fonamentalment el coneixement de la matèria, la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i, en el seu cas, l'adequada interpretació de la normativa aplicable.

2. Segon exercici. Casos pràctics.

Aquesta prova consistirà en respondre per escrit (i si escau gràficament) dos supòsits pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria (annex 5) i amb les funcions policials. Els dos supòsits pràctics s'escolliran per sorteig públic d'entre cinc alternatives diferents preparades pel Tribunal qualificador

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Aquest exercici es realitzarà en un temps màxim de 120 minuts. Per a la correcció de la prova es valorarà fonamentalment el coneixement de la matèria, la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.

3. Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar els nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'Oficial, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un o varis professionals de la psicologia que actuaran com a assessors del tribunal.

Aquesta prova constarà de dues parts:

a. La primera part consistirà en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova serà de 0 a 10 punts i caldrà obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

b. La segona part consistirà en respondre un o varis tests, i si escau, una entrevista personal per tal de completar l'estudi, als efectes d'avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'Oficial. La seva valoració serà d'APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

SETENA. Qualificació dels exercicis.

Les qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia així com a la seva plana web (www.alcudia.net). Les persones aspirants podran presentar per escrit en el registre general de l'Ajuntament d'Alcúdia i en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat provisional de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal qualificador amb anterioritat a l'inici del següent exercici. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista del exercicis de les persones opositores.

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia i a La pàgina web (www.alcudia.net) la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc (5) dies hàbils, comptadors de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a fer les reclamacions que considerin adients.

Una vegada resoltes aquestes al·legacions pel Tribunal qualificador, aquest publicarà al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia i a la pàgina web municipal (www.alcudia.net) la llista definitiva de persones aspirants que han aprovat la fase d'oposició.

VUITENA. Fase de concurs.

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex 4).

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

Fórmula: Pt = {(60/O)*o} + {(40/C)*c}

Pt: Puntuació total.

O: Puntuació màxima de la fase d'oposició.

o: Puntuació obtinguda per l'aspirant a la fase d'oposició.

C: Puntuació màxima de la fase de concurs.

C: Puntuació obtinguda per l'aspirant a la fase de concurs.

Al·legació i acreditació dels mèrits.

Dins del termini de deu (10) dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant del Tribunal qualificador, segons el model establert a l'annex 3, els mèrits que s'indiquin a l'annex 4, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'Ajuntament d'Alcúdia o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap supòsit no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per a prendre part al procés selectiu convocat (que era de vint dies naturals comptadors de l'endemà del dia en què es va publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat).

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s'incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

Als efectes de confeccionar la llista provisional d'aspirants seleccionats al concurs oposició s'haurà de tenir en compte l'establert a la disposició addicional segona de la Llei 4/2013 de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la finalitat d'aconseguir una composició equilibrada d'homes i dones a la plantilla de la policia local d'Alcúdia.

 

Relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'edictes electrònic de l'ajuntament d'Alcúdia i a la pàgina web (www.alcudia.net).

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d'aspirants igual al de llocs de feina convocats.

En el supòsit d'empat en l'ordre de prelació s'haurà d'atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició. Si l'empat persisteix, s'estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “antiguitat” i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig públic.

Presentació de documentació i nomenament de funcionaris en pràctiques.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits exigits a la convocatòria, i que són:

a. Còpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b. Còpia compulsada de la titulació exigida.

c. Certificació de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.

d. Còpia compulsada dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

e. Amb la finalitat d'acreditar l'aptitud mèdica per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria oficial sotmetre's a revisió mèdica obligatòria per part dels serveis de prevenció de l'Ajuntament d'Alcúdia.

f. Acreditar el coneixement de la llengua catalana mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2.

g. Acreditació de tenir la condició de personal funcionari de carrera amb una antiguitat mínima de dos anys de policia local al cos de la policia local de l'Ajuntament d'Alcúdia.

En cap supòsit es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com a no aptes.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament d'Alcúdia o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques pel batle a l'inici d'aquest període.

NOVENA. Personal funcionari en pràctiques.

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DESENA. Contingut i retribucions de les pràctiques.

Curs de capacitació.

Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i tinguin degudament actualitzat, resten exempts de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la personal titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Els aspirants que no superin el curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques en el municipi.

Aquest període de pràctiques per a la categoria d'oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació. La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de 6 mesos.

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 a 182 del Decret 40/2019. Retribució de les pràctiques.

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

ONZENA. Finalització del procés selectiu.

El tribunal qualificador elevarà al Batle la llista definitiva de les persones aspirants declarats aptes o no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

DOTZENA.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX 1.

_________________________________________________, que visc a (localitat) ____________________________, CP _______, carrer de _________________________________________, núm.____, tel __________________, correu electrònic ________________________________________i amb DNI núm. ______________________,

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la convocatòria per a proveir, com a personal funcionari de carrera i pel torn restringit de promoció interna, tres (3) llocs de feina d'OFICIAL de la policia local de l'Ajuntament d'Alcúdia, les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm de ___ de ________________ de 2022.

Per això, SOL·LICIT:

Prendre-hi part, fent constar que reuneixo totes i cada una de les condicions i requisits exigits a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

En particular, s'acompanya aquesta sol·licitud dels justificants dels següents extrems (original/còpia confrontada):

  • Fotocòpia del document nacional d'identitat
  • Declaració responsable ajustada al model de l'annex 2 de les bases

Altre sí AUTORITZO a que l'Ajuntament d'Alcúdia pugui consultar els meus antecedents penals als efectes de comprovar el compliment del requisit de no tenir-ne per delictes dolosos i a que tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, comprometent-me així mateix a provar documentalment la veracitat de totes les dades que consten a la present sol·licitud.

 

Alcúdia,                                   a               d                                                       de 2022

 

Sgt.: __________________________

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

 

ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

_______________________________________, amb DNI núm. ______________, declara que compleix els requisits establerts a la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

Així mateix, declara expressament que:

a) Tinc la condició de funcionari de carrera al cos de la Policia Local de l'Ajuntament d'Alcúdia i una antiguitat a la categoria d'origen (policia local), d'un mínim de dos anys.

b) No he sigut separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal i no he sigut inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

c) No tinc antecedents penals per delictes dolosos.

d) No pateixo cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació al quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig, comprometent-me si escau a realitzar el corresponent examen físic/psíquic davant del serveis de prevenció de l'Ajuntament d'Alcúdia.

e) Em compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

 

Alcúdia,                                   a               d                                                       de 2022

 

Sgt.: _______________________________

 

ANNEX 3 RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

_________________________________________________, que visc a (localitat) ____________________________, CP _______, carrer de _________________________________________, núm.____, tel __________________, correu electrònic ________________________________________i amb DNI núm. ______________________,

RELACIÓ DE MÈRITS AL·LEGATS          Punts1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

S'adjunten juntament amb aquesta relació els originals o còpies compulsades/confrontades dels mèrits que s'al·leguen.

 

Alcúdia,                                   a               d                                                       de 2022

 

Sgt.: _______________________________

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

 

ANNEX 4 Barem de mèrits

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts. Per a la fase de concurs del concurs oposició, d'acord amb l'establert a l'article 169 del Decret 40/2019, la puntuació màxima serà del 40% de la puntuació total del procés.

El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats. (Puntuació màxima de 8 punts).

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat. (Puntuació màxima de 4 punts).

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant certificació expedida pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials. (Puntuació màxima de 21 punts).

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

 

4. Valoració dels coneixements de llengües.

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana. (Puntuació màxima de 2,50 punts).

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.

b) Nivell B1: 1,25 punts.

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2. Coneixements d'altres llengües. (Puntuació màxima de 5,40 punts)

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu.

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

Nivell Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Mar comú europeu

Altres nivells EBAP

Punts

 

 

 

1r curs nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs nivell mitjà

0,60

B1+

1,00

0,80

2n curs nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1,00

1r curs nivell superior

1,00

B2+

1,40

1,20

2n curs nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o entre altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de feina, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

 

6. Reconeixements honorífics.

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Formes d'acreditació dels mèrits per part de les persones candidates.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

ANNEX 5 Programa de temes

El programa de temes serà el recollit per a la categoria d'oficial de la policia local (35 temes) a la Resolució de la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública de 27 d'octubre de 2020 per la qual s'aproven els temaris que han de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a les diverses categories dels cossos de policia local de les Illes Balears (BOIB núm. 190 de 5 de novembre de 2020).

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat

5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policial local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques

28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d‘armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a la assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.