Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 716512
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 14 de novembre de 2022, relatiu a l’aprovació de les bases i la convocatòria de borsa extraordinària de treball d’oficial manteniment (exp. 0607-2022-000034)
En data 20 de novembre de 2017 el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari, va aprovar la modificació de les Bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 146 de 30/11/2017), aprovades pel Ple del Consell Insular en data 17 de juliol de 2017 (BOIB núm. 99 de 12/08/2017).
Les Bases generals esmentades, en el paràgraf tercer del punt 4, especifiquen que el Servei de Gestió de Persones ha de vetlar perquè les borses de feina tenguin sempre la gent suficient en funció de la rotació de cada borsa, i que ha de convocar-ne de noves per assegurar-ne l'eficàcia.
El director insular de Serveis Generals ha emès un informe en el qual justifica la necessitat de contractar un oficial de manteniment.
En data 11 de novembre de 2022, la cap del Servei de Gestió de Persones en funcions ha emès una nota complementària per a la cobertura dell lloc d'oficial de manteniment.
Per l'exposat anteriorment, es constata la necessitat convocar una borsa extraordinària de treball d'oficial de manteniment.
Vists aquests antecedents,
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals,
El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:
Aprovar les bases específiques i la convocatòria de la borsa extraordinària de treball d'oficial de manteniment, segons el document annex.
ANNEX Bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal per cobrir places d'oficial de manteniment al Consell Insular de Menorca
Primera. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball d'oficial de manteniment per a nomenaments de funcionaris interins places enquadrades en el subgrup de classificació professional B, escala d'administració especial, subescala serveis especials, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup, subgrup, escala i subescala del Consell Insular de Menorca.
Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que regulen el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.146 de 30 de novembre de 2017.
Els llocs de treball als quals poden ser destinades les persones aspirants són tots els dels serveis del Consell Insular de Menorca en funció del grup, el subgrup, l'escala i la subescala que correspongui.
Segona. Requisits i condicions específiques
A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, segons la nota complementària de la cap del Servei de Gestió de Persones en funcions.
Tercera. Presentació de sol·licituds i documentació
Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
Terminis:
El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.
Dades consignades en la sol·licitud:
Per poder ser admeses a les proves selectives les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant.
Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.
Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades al Consell Insular de Menorca.
Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:
a) Telemàtica:
Es pot fer la sol·licitud de manera totalment telemàtica mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, mitjançant el PIN ciutadà o clave, accedint a la web oposicions.cime.es.
b) Presencial o manual:
Es pot fer la sol·licitud de forma presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC). La sol·licitud s'ha d'emplenar i després registrar al SAC de Ciutadella o de Maó o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la instància es presenta per correu cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça gestio.persones@cime.es la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una altra administració, per tal de poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.
Nota: Les persones que en moment de convocar aquestes noves borses estiguin treballant al CIM, poden demanar la seva incorporació a la borsa i el manteniment de la seva nota d'oposició. Aquesta opció no es podrà considerar en el cas de les persones que s'incorporaren a les borses a la finalització d'un contracte o nomenament fruit de la crida urgent a través del SOIB (base 4 de les bases generals).
Aquesta convocatòria de borsa deixarà sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa plaça.
Documentació que s'ha de presentar:
a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.
Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.
b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.
Aquests dos documents es poden substituir pel consentiment que sigui l'Administració qui faci les comprovacions. En l'imprès de sol·licitud trobareu les caselles per manifestar-ho. Les persones que donin aquest consentiment no cal que presentin aquests dos documents.
Sí que cal presentar:
c) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent.
Els drets d'examen per a aquesta convocatòria es fixen en 15 €, que s'han de fer efectius a través de la plataforma de pagament, en el cas de sol·licituds electròniques. Per a les sol·licituds manuals, l'ingrés s'ha de fer al c/c ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (La Caixa), del Consell Insular de Menorca o al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.
Queden exemptes del pagament de la taxa les persones que es troben en situació d'atur i famílies nombroses.
L'acreditació d'aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d'aturat dins el termini de presentació de sol·licituds, o mitjançant el títol de família nombrosa.
Aquesta taxa no es requerirà a les persones que s'incorporin d'ofici des d'una borsa anterior i que només presentin documentació per a l'actualització de mèrits.
d) Còpia del certificat oficial de coneixements de català de conformitat amb l'acord del Consell Executiu de data 5 de setembre de 2022, relatiu a la correcció dels requisits de català en el catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca. BOIB núm. 122 de 17 de setembre de 2022.
Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.
S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries, si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.
Podeu trobar tota la informació a
e) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració. Sense perjudici de l'anterior, s'ha de tenir en compte el que preveu la base cinquena en relació amb la valoració de l'experiència professional com a autònom o professional liberal.
Nota: Els aspirants que vulguin podran presentar els documents justificatius dels mèrits dins els 5 dies hàbils següents d'haver-se publicat la llista de les persones que hagin superat les proves.
f) El document d'auto barem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).
Quarta. Procés selectiu
El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.
Proves: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.
Aquestes proves es puntuaran de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.
Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits adquirits fins a la data de finalització de les sol·licituds de participació en el procés, dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem que estableixen les bases generals.
Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s'aportarà d'ofici a l'expedient sempre que prèviament s'hagin demanat a la sol·licitud.
No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16/06/2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.
Els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.
Cinquena. Recursos
Contra la convocatòria i les bases es pot interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.
L'esmentat recurs s'estendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des que es va interposar. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.
ANNEX I Temari general
Tema 1. El Consell Insular de Menorca. Règim jurídic. Organització i funcionament. Competències.
Tema 2. Les sancions administratives: concepte i classes. Els principis de la potestat sancionadora i del procediment administratiu sancionador. El procediment en matèria sancionadora.
Tema 3. Els actes administratius en particular. La llicència, l'autorització o el permís. Denegació, caducitat i revocació d'aquests actes. El règim d'autoritzacions per a l'accés a les activitats de serveis i el seu exercici. La declaració responsable i la comunicació prèvia.
Tema 4. El règim jurídic aplicable a l'empleat públic (II). La responsabilitat dels funcionaris. Classes. La responsabilitat disciplinària.
Temari específic
Tema 1. Manteniment d'edificis. Definició. Manteniment preventiu. Manteniment correctiu. Manteniment integral. Inspeccions periòdiques.
Tema 2. Electricitat. Nocions generals. Corrent altern i corrent continu. Llei d'Ohm. Efectes de la corrent. Aparells de mesura. Proteccions en els circuits elèctrics. Energia activa i reactiva.
Tema 3. Electricitat. Configuració d'instal·lacions elèctriques. Parts de la instal·lació d'enllaç. Elements de l'esquema unifilar d'una instal·lació. Gestió del muntatge i del manteniment de quadres de comandament i protecció.
Tema 4. Electricitat. Tipus de presa de terra. Disseny i execució dels diferents sistemes de terres a les instal·lacions. Protecció de sobretensions.
Tema 5. Electricitat. Motors de CC i CA monofàsics i trifàsics. Bateries de condensadors.
Tema 6. Enllumenat públic. Requisits establerts a la ITC-BT-09 del REBT per a aquest tipus d'instal·lacions. Sistemes de telegestió i el seu funcionament. Nocions bàsiques del Reglament de protecció del medi nocturn de Menorca.
Tema 7. Processos en instal·lacions d'infraestructures comunes de telecomunicacions.
Tema 8. Tècniques i processos en instal·lacions elèctriques. Sistemas i circuits elèctrics. Documentació tècnica i tramitació per a la posada en funcionament de les instal·lacions elèctrica.
Tema 9. Tècniques i processos en instal·lacions domòtiques i automàtiques. Configuració d'instal·lacions domòtiques i automàtiques.
Tema 10. Desenvolupament de xarxes elèctriques i centres de transformació.
Tema 11. Instal·lacions en zones o locals de risc, mullats, etc. d'acord amb l'establert en el REBT.
Tema 12. Energies renovables. Configuració i funcionament d'instal·lacions solars fotovoltaiques d'autoconsum.
Tema 13. Facturació de l'energia elèctrica. Tipus de tarifa. Interpretació dels conceptes que componen una factura elèctrica. Disseny d'una bateria de condensadors per millorar el factor de potència.
Tema 14. Riscs i mesures preventives generals. Llocs de treball. Manipulació de càrregues. Riscs elèctrics. Manipulació de productes químics. Equips de treball. Treballs en alçada. Treballs a la intempèrie. Condicions generals en les quals es recomana l'ús d'equips de protecció individual.
Maó, 17 de novembre de 2022
El secretari del Consell Executiu Per delegació de la presidenta (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019) Octavi Pons Castejón