Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 715412
Bases reguladores de la convocatoria pública per adjudicar llicències d’ús privatiu de parcel·les de l’ hort social i comunitari urbà de l’ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant aquest anunci es fa saber que en data 17 de novembre de 2022, la Junta de Govern Local va adoptar el següent acord:

“PRP 2022/1609. Bases reguladores per l'adjudicació de parcel·les als Horts socials i comunitaris

  • Número exp. Ajuntament: Serveis Socials 2022/104 (G2984)
  • Descripció: Horts urbans 2023
  • Projecte: HORT SOCIAL I COMUNITARI CALA MILLOR

Antecedents

Fonaments de dret

1. Llei 4/2009, d11 de juny, de Serveis socials de les Illes Balears.

2. Reglament d'horts socials i comunitaris urbans.

La Junta de Govern Local per unanimitat acorda:

1. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria pública per adjudicar llicències d'ús privatiu de parcel·les de l'hort social i comunitari urbà de l'Ajuntament de Sant Llorenç situades al carrer son Galta, n. 8 de Cala Millor. (ANNEX 1)

2. Una vegada aprovades per Junta de Govern Local, publicar les bases al BOIB.

 

ANNEX I BASES REGULADORES DE LA CONVOCATORIA PÚBLICA PER ADJUDICAR LLICÈNCIES D'US PRIVATIU DE PARCEL·LES DE L'HORT SOCIAL I COMUNITARI URBÀ DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases és convocar públicament el procediment de selecció de les persones interessades en sol·licitar una llicència d'ús privatiu de parcel·les dels horts urbans i ecològics habilitats per l'Ajuntament al nucli urbà de Cala Millor, al carrer Son Galta núm. 8.

Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament d'horts socials i comunitaris urbans del municipi de Sant Llorenç des Cardassar, aprovat pel ple en data 15/03/2018 i publicat al BOIB en data 19/05/2018.

2. Destinataris i requisits de les persones sol·licitants

Poden tenir accés a ser adjudicatari d'una llicència d'us de parcel·les, les persones que compleixin els següents requisits:

a) Ser major de 18 anys.

b) Trobar-se al corrent de pagament en les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Encara que es reuneixin les condicions abans indicades, no podran optar a l'ús de la llicencia, les persones que estigui privat d'utilitzar les parcel·les, com a conseqüència de la prèvia tramitació del corresponent procediment sancionador o mitjançant previ expedient.

3. Sol·licituds

Les persones interessades hauran de presentar una instància genèrica sol·licitant la llicència d'ús privatiu de parcel·les de l'hort urbà, que es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o en algun dels llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

El termini per presentar la instància és de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

L'anunci de la convocatòria i les bases es publicaran així mateix a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar: www.santllorenc.es.

Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada per la persona interessada, s'ha de presentar la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.
  • Declaració jurada de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
  • Declaració jurada de què la persona sol·licitant coneix les normes d'ús establertes i que no es troba incursa en cap de les circumstàncies establertes al reglament d'horts socials i comunitaris urbans del terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar.
  • Es valorarà positivament en cas que presenti document acreditatiu que té formació i/o experiència en matèria d'agricultura.

La presentació de la declaració jurada de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Sant Llorenç, es podrà substituir per la presentació d'una autorització a l'Ajuntament perquè pugui consultar aquesta informació.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds s'elaborarà una llista provisional d'admesos i exclosos que serà exposada en el tauló d'anuncis electrònic de l'Ajuntament concedint el termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions.

Les al·legacions reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Junta de Govern mitjançant resolució motivada.

La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten al·legacions.

5. Procediment d'adjudicació

En aquesta convocatòria s'habiliten 34 parcel·les de 10m2 i cada llicencia d'us privatiu tindrà assignades dues parcel·les.

Si hi ha parcel·les suficients per atendre totes les sol·licituds de persones admeses, s'adjudicarà, mitjançant acord de la Junta de Govern una llicència a cada una de les persones admeses.

Si per altra banda, el nombre de sol·licituds rebudes és major que el de llicències disponibles, es procedirà així com preveu el reglament i una comissió de selecció i admissió procedirà a la valoració i orientació d'acord amb l'aplicació del següent barem:

  • Persones empadronades: 10 punts
  • Persones jubilades: 5 punts.
  • Persones aturades: 5 punts.
  • Persones amb certificat de discapacitat: 5 punts.
  • Persones amb procés d'inserció social: 5 punts.
  • Persones amb altres al seu càrrec: 1 punt per persona a càrrec.

Si dues o més sol·licituds obtenen la mateixa puntuació, el desempat es resoldrà a favor de la persona que hagi obtingut major puntuació en el criteri relatiu a les persones que té al seu càrrec. Si continua havent-hi empat, el desempat regirà mitjançant una lletra de desempat que es traurà per sorteig davant el secretari de la Corporació.

6. Vacants i llista d'espera

Les persones interessades que restin fora de les adjudicacions formaran una llista d'espera per ordre de puntuació. En aquesta llista s'hi afegiran, per ordre cronològic,

aquelles persones que posteriorment vagin presentant instància manifestant estar interessats en l'adjudicació d'una llicència.

Quan per qualsevol causa es produeixi una baixa s'adjudicarà la llicència per ordre de la llista d'espera. Primer, els interessats de la primera adjudicació que havien quedat fora i per l'ordre del sorteig. Desprès, els interessats que amb posterioritat hagin sol·licitat una llicència, per ordre cronològic de presentació de la instància.

Abans de l'adjudicació, la persona interessada haurà d'acreditar estar en possessió de les condicions que exigeix el reglament per l'adjudicació i haurà de manifestar que accepta i s'obliga a complir les determinacions del referit reglament.

7. Llicència d'ús i accés als horts

Les autoritzacions d'ús privatiu s'atorgaran per un període d'un any, amb possibilitat de pròrroga amb un màxim de 2 anys. Esgotat aquest termini es pot tornar a optar a l'adjudicació d'una llicència mitjançant la presentació d'una sol·licitud a la següent convocatòria.

Les persones titulars de les llicències podran accedir als horts dins l'horari d'obertura.”

 

Sant Llorenç des Cardassar, a la data de la signatura electrònica (1 de desembre de 2022)

El batle Pep Jaume Umbert