Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 697609
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de correcció d’errades materials observats en la Proposta de Resolució i Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen i es paguen els ajuts econòmics del Programa 2: consolidació de noves línies de negoci i canvi d'activitat per la transformació productiva cap a una economia verda i digital, amb el finançament de la Unió Europea - «NextGenerationEU», mitjançant el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i fons de Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.El dia 11 d'octubre es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears  núm. 132 la Proposta de Resolució i Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen i es paguen els ajuts econòmics del Programa 2: consolidació de noves línies de negoci i canvi d'activitat per la transformació productiva cap a una economia verda i digital, amb el finançament de la Unió Europea - «NextGenerationEU», mitjançant el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i fons de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals

2. Després de la seva publicació s'ha detectat que s'ha produït una errada material,  que afecta als punts 2, 3, 4 i 5 de la Proposta de Resolució I Resolució.

D'acord amb la redacció original  de la resolució, estableix:

« 2. Autoritzar i disposar una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

3. Proposar el pagament per una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

4. Informar als beneficiaris dels ajuts, pel que fa al Programa 2, que l'import concedit queda condicionat a la realització i compliment dels compromisos i obligacions establerts en l'apartat 16 i en el punt 2.5 de l'Annex 2 de la convocatòria d'ajuts:

  • El compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text Refós de la Llei de subvencions.

  • El compliment del deure d'informar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de qualsevol alteració de les condicions que s'haguin tingut en compte per concedir la subvenció.

  • La realització, en el termini establert, d'una actuació que faciliti la transició de la seva activitat cap a l'economia verda o digital, i la presentació del certificat d'aprofitament del taller d'economia verda o digital, així com el seu informe.

  • El desenvolupament de l'activitat que fonament la concessió de l'ajut i mantenir l'activitat empresarial i l'alta en la Seguretat Social o equivalent durant, almenys dos anys comptadors des de la data d'alta en la Seguretat Social o equivalent.

El període de dos anys d'obligació de manteniment de l'activitat i l'alta en el règim que correspongui de la Seguretat Social o equivalent es pot efectuar de forma no continuada, sempre que en el projecte empresarial presentat es justifiqui l'estacionalitat per executar-lo i sempre que l'alta a la Seguretat Social o equivalent sigui per períodes mínims de quatre mesos, dins un màxim de quatre anys consecutius.

  • El compromís de no simultaniejar l'activitat empresarial amb cap altra activitat per compte d'altri des de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional, durant almenys 1 any.

En cas d'incompliment d'algun dels compromisos o obligacions la persona interessada haurà de reintegrar les subvencions percebudes, d'acord amb l'establert en el punt 2.5 de l'Annex  2 de la convocatòria dels ajuts.»

Mentre que, per un error, la redacció definitiva i correcta ha de ser:

«2. Autoritzar i disposar una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels 31 beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

3. Proposar el pagament per una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels 31 beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

4. Informar als beneficiaris dels ajuts de la seva adequació al principi de «no causar mal significatiu» (DNSH), d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de l'Ordre TES/115/2021, de 24 d'octubre, i, del seu compromís en relació a l'execució d'actuacions del PRTR.

5. Informar els beneficiaris que aquests fons son finançats per la Unió Europea - “NextGenerationEU”, mitjançant el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i fons de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals (BOIB núm. 180, de 30 de desembre), i han de garantir la seva visibilitat. L'article 9.3.b de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre per la que es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliencia preveu que tots els projectes i subprojectes que es desenvolupin en execució del Plan de Recuperació, Transformació i Resilencia deurà exhibir-se de forma correcta i destacada l'emblema de la UE amb una declaració de finançament adequat on diga «finançat per la Unió Europea-“NextGenerationEU”, junt amb el logo del PRTR.

6. Informar als beneficiaris dels ajuts, pel que fa al Programa 2, que l'import concedit queda condicionat a la realització i compliment dels compromisos i obligacions establerts en l'apartat 16 i en el punt 2.5 de l'Annex 2 de la convocatòria d'ajuts:

  • El compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text Refós de la Llei de subvencions.

  • El compliment del deure d'informar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de qualsevol alteració de les condicions que s'haguin tingut en compte per concedir la subvenció.

  • La realització, en el termini establert, d'una actuació que faciliti la transició de la seva activitat cap a l'economia verda o digital, i la presentació del certificat d'aprofitament del taller d'economia verda o digital, així com el seu informe.

  • El desenvolupament de l'activitat que fonament la concessió de l'ajut i mantenir l'activitat empresarial i l'alta en la Seguretat Social o equivalent durant, almenys dos anys comptadors des de la data d'alta en la Seguretat Social o equivalent.

El període de dos anys d'obligació de manteniment de l'activitat i l'alta en el règim que correspongui de la Seguretat Social o equivalent es pot efectuar de forma no continuada, sempre que en el projecte empresarial presentat es justifiqui l'estacionalitat per executar-lo i sempre que l'alta a la Seguretat Social o equivalent sigui per períodes mínims de quatre mesos, dins un màxim de quatre anys consecutius.

  • El compromís de no simultaniejar l'activitat empresarial amb cap altra activitat per compte d'altri des de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional, durant almenys 1 any.

En cas d'incompliment d'algun dels compromisos o obligacions la persona interessada haurà de reintegrar les subvencions percebudes, d'acord amb l'establert en el punt 2.5 de l'Annex  2 de la convocatòria dels ajuts.»

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, disposa que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la rectificació de l'errada material observada en els punts als punts 2, 3, 4 i 5 de l'esmentada Proposta de Resolució i Resolució :

On diu:

« 2. Autoritzar i disposar una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

3. Proposar el pagament per una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

4.Informar als beneficiaris dels ajuts, pel que fa al Programa 2, que l'import concedit queda condicionat a la realització i compliment dels compromisos i obligacions establerts en l'apartat 16 i en el punt 2.5 de l'Annex 2 de la convocatòria d'ajuts:

  • El compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text Refós de la Llei de subvencions.

  • El compliment del deure d'informar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de qualsevol alteració de les condicions que s'haguin tingut en compte per concedir la subvenció.

  • La realització, en el termini establert, d'una actuació que faciliti la transició de la seva activitat cap a l'economia verda o digital, i la presentació del certificat d'aprofitament del taller d'economia verda o digital, així com el seu informe.

  • El desenvolupament de l'activitat que fonament la concessió de l'ajut i mantenir l'activitat empresarial i l'alta en la Seguretat Social o equivalent durant, almenys dos anys comptadors des de la data d'alta en la Seguretat Social o equivalent.

El període de dos anys d'obligació de manteniment de l'activitat i l'alta en el règim que correspongui de la Seguretat Social o equivalent es pot efectuar de forma no continuada, sempre que en el projecte empresarial presentat es justifiqui l'estacionalitat per executar-lo i sempre que l'alta a la Seguretat Social o equivalent sigui per períodes mínims de quatre mesos, dins un màxim de quatre anys consecutius.

  • El compromís de no simultaniejar l'activitat empresarial amb cap altra activitat per compte d'altri des de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional, durant almenys 1 any.

En cas d'incompliment d'algun dels compromisos o obligacions la persona interessada haurà de reintegrar les subvencions percebudes, d'acord amb l'establert en el punt 2.5 de l'Annex  2 de la convocatòria dels ajuts».

Hi ha de dir:

«2. Autoritzar i disposar una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels 31 beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

3. Proposar el pagament per una despesa global de 155.000,00 €, a favor dels 31 beneficiaris que figuren a l'Annex 1 adjunt, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/761C01/47000/00/MR038 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent, per l'import individual de 5.000€.

4. Informar als beneficiaris dels ajuts de la seva adequació al principi de «no causar mal significatiu» (DNSH), d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de l'Ordre TES/115/2021, de 24 d'octubre, i, del seu compromís en relació a l'execució d'actuacions del PRTR.

5. Informar els beneficiaris que aquests fons son finançats per la Unió Europea - “NextGenerationEU”, mitjançant el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i fons de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals (BOIB núm. 180, de 30 de desembre), i han de garantir la seva visibilitat. L'article 9.3.b de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre per la que es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliencia preveu que tots els projectes i subprojectes que es desenvolupin en execució del Plan de Recuperació, Transformació i Resilencia deurà exhibir-se de forma correcta i destacada l'emblema de la UE amb una declaració de finançament adequat on diga «finançat per la Unió Europea-“NextGenerationEU”, junt amb el logo del PRTR.

6 . Informar als beneficiaris dels ajuts, pel que fa al Programa 2, que l'import concedit queda condicionat a la realització i compliment dels compromisos i obligacions establerts en l'apartat 16 i en el punt 2.5 de l'Annex 2 de la convocatòria d'ajuts:

  • El compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text Refós de la Llei de subvencions.

  • El compliment del deure d'informar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de qualsevol alteració de les condicions que s'haguin tingut en compte per concedir la subvenció.

  • La realització, en el termini establert, d'una actuació que faciliti la transició de la seva activitat cap a l'economia verda o digital, i la presentació del certificat d'aprofitament del taller d'economia verda o digital, així com el seu informe.

  • El desenvolupament de l'activitat que fonament la concessió de l'ajut i mantenir l'activitat empresarial i l'alta en la Seguretat Social o equivalent durant, almenys dos anys comptadors des de la data d'alta en la Seguretat Social o equivalent.

El període de dos anys d'obligació de manteniment de l'activitat i l'alta en el règim que correspongui de la Seguretat Social o equivalent es pot efectuar de forma no continuada, sempre que en el projecte empresarial presentat es justifiqui l'estacionalitat per executar-lo i sempre que l'alta a la Seguretat Social o equivalent sigui per períodes mínims de quatre mesos, dins un màxim de quatre anys consecutius.

  • El compromís de no simultaniejar l'activitat empresarial amb cap altra activitat per compte d'altri des de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms, règim especial de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional, durant almenys 1 any.

En cas d'incompliment d'algun dels compromisos o obligacions la persona interessada haurà de reintegrar les subvencions percebudes, d'acord amb l'establert en el punt 2.5 de l'Annex  2 de la convocatòria dels ajuts.»

2. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la fi que tengui efectes des de la data de la seva publicació.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació d'aquesta Resolució d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/15, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri pertinent en defensa del seu dret.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (10 de novembre de 2022)

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero

Palma, en data de la signatura electrònica (10 de novembre de 2022)

El director general Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)