Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 695202
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd
Fets
1. L'article 131 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd i en els punts b) i c) diu el següent:
b) Excedir-se amb notorietat i perseverança en el compliment dels deures del seu càrrec, la qual cosa constitueixi una conducta exemplar.
c) Realitzar una tasca prolongada en el temps en el camí de la dignificació, el prestigi i el reconeixement públic de les policies locals, així com la missió de defensa, promoció i protecció dels drets i les llibertats públiques.
2. El dia 14 d'octubre de 2022, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd per reconèixer els agents, les persones i les entitats que amb el seu comportament professional s'han excedit amb notorietat realitzant una tasca prolongada en el temps en el camí de la dignificació de les policies locals.
3. El dia 16 de novembre de 2022 l'instructor del procediment va elevar la proposta de resolució de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat perquè emeti la resolució de concessió.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 131, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd als agents, les persones i les entitats que s'indiquen a continuació:
― Inspector de la policia local de Calvià, Antonio Aguareles García.
― Inspector de la policia local de Calvià, Jaime Jaume Marcó
― Inspector de la policia local de Calvià, José Luís Rubiales Martín
― Subinspector de la policia local d'Alcúdia, Aberlardo Mesias Vidal
― Subinspector de la policia local de Son Servera, José Luís Soler Manchón
― Policia Tutor de Sóller, Gabriel Cardell Batle
― Policia Tutor de Pollença, Carlos Miguel Ferrer Juan
― Oficial de la policia local, Joan Oliver Marquet
― Senyor Francesc Esteban Amat
― Director de l'ISPIB, Vicenç Martorell Palou
― Cap d'estudis de Seguretat i Emergències de l'EBAP, Francisco José Esteban Torres
― Serveis Socials Comunitaris de la Mancomunitat Pla de Mallorca
― Programa de persones Cibermentores
2. Notificar aquesta resolució als agents, les persones i les entitats guardonades i als organismes als quals pertanyen.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de novembre de 2022
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez