Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 695176
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd
Fets
1. El dia 13 de setembre de 2022, el director general d'Emergències i Interior va dictar la resolució per la qual s'acorda l'inici del procediment per concedir la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd a diverses persones, per la seva col·laboració, foment i suport de la policia local. Concretament es va sol·licitar per a les persones següents: Vicente Vaquero Piñas, cap de la policia local de Maó; Manel Camps Cabrera, de l'empresa Silme; Francisco Pons Mercadal, subinspector en cap de la policia local d'Alaior; Santiago Román Torres, policia local de Ciutadella; José Titos Moral, oficial de la policia local de Sant Lluís; Rafael Canalejo Tenorio, oficial de la policia local de Maó. En la mateixa resolució també va nomenar l'instructor i el secretari.
2. El dia 20 de setembre de 2022 l'instructor del procediment va emetre la proposta de resolució sobre la base dels aspectes següents:
a) El senyor Vicente Vaquero Piñas actualment és l'inspector en cap de la policia local de Maó, càrrec que ocupa des de febrer de l'any 2011. Al llarg de la seva trajectòria professional com a policia ha col·laborat de forma desinteressada en diversos esdeveniments que ha organitzat l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), com, per exemple, conferències, ponències, congressos... dignificant i prestigiant el reconeixement públic de les policies locals. També ha col·laborat amb l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) com a docent en cursos de formació per a policies locals, en les seves diferents categories, així com a coordinador de mòduls de cursos de formació policial. Ha realitzat diversos procediments normalitzats de treball policials, per a la unificació de les tasques policials dels cossos policials de les Illes Balears.
b) L'any 2010 es varen reunir el senyor Manel Camps Cabrera, cap d'informàtica de Silme; Francisco Pons Mercadal, subinspector en cap de la policia local d'Alaior; Santiago Román Torres, policia local de Ciutadella; José Titos Moral, oficial de la policia local de Sant Lluís; Rafael Canalejo Tenorio, oficial de la policia local de Maó, amb la intenció d'iniciar el desenvolupament d'una eina informàtica que permetés la gestió de la policia local. L'any 2012, després de múltiples reunions de forma desinteressada, surt la primera versió, que es va implantar als vuit municipis de l'Illa de Menorca. Amb el pas del temps, aquesta aplicació es va convertir en una eina indispensable per la seva practicitat a l'hora d'intercanviar informació entre les policies locals dels municipis, fins el punt que l'any 2017, el Govern de les Illes Balears va signar un conveni de col·laboració amb SILME per poder fer ús de l'aplicació amb l'objectiu de proporcionar un software de gestió policial integral que permeti la coordinació i la interoperabilitat entre les policies locals de tots els municipis adherits de les Illes Balears amb el SEIB 112, permetent l'intercanvi d'informació a temps real amb els serveis d'emergències integrats. L'any 2022 la Direcció General d'Emergències i Interior ha impulsat l'aprovació del programa de coordinació digital de les policies locals, que es denomina «Policia XPO Illes Balears» en reconeixement de la iniciativa de les policies locals de Menorca i del Servei d'Informàtica Local de Menorca que crearen el programari de gestió policial XPO.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 131, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd a les persones que s'indiquen a continuació:
2. Notificar aquesta resolució als agents guardonats i als organismes als quals pertanyen.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 22 de setembre de 2022
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez