Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 695121
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local d’Alcúdia
Fets
1. El dia 25 d'abril de 2022, la batlessa d'Alcúdia va emetre el certificat de l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 14 de març de 2022 de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres de la policia local d'Alcúdia. Concretament es va sol·licitar per als oficials Joan Ferrer Martorell, Pedro Ferrer Martorell, Mateu Fuster Gelabert i Antonio Trujillo Molina; i als policies Jaime Arroyo Salord, Juan Batle Bernat, Bernat Cifre Llompart, Juan Cordero Ripoll i Antonio Rodríguez Baños.
2. El dia 3 de maig de 2022, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als policies esmentats al punt 1. En la mateixa resolució també va nomenar l'instructor i el secretari.
3. El dia 8 de juny de 2022 l'instructor del procediment va emetre la proposta de resolució de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als oficials Joan Ferrer Martorell, Pedro Ferrer Martorell i Mateu Fuster Gelabert; als policies Jaime Arroyo Salord, Juan Batle Bernat, Bernat Cifre Llompart i Antonio Rodríguez Baños; i de denegació de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als senyors Joan Cordero Ripoll i Antoni Trujillo Molina sobre la base dels aspectes següents:
a) Els agents proposats per a la condecoració han complit trenta o més de trenta anys de servei policial, trobant-se en situació de servei actiu, a excepció dels senyors Joan Cordero Ripoll i Antoni Trujillo Molina que es troben jubilats.
b) Els agents proposats no tenen cap expedient disciplinari en curs o sanció disciplinària pendent de cancel·lar.
c) Entrevistats diversos agents del cos policial d'Alcúdia, els agents proposats per a la condecoració han tengut una trajectòria professional destacada durant tots els seus anys de servei.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 132, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres del cos de la policia local d'Alcúdia que s'indiquen a continuació:
― Oficial Joan Ferrer Martorell.
― Oficial Pedro Ferrer Martorell.
― Oficial Mateu Fuster Gelabert.
― Policia Jaime Arroyo Salord.
― Policia Juan Batle Bernat.
― Policia Bernat Cifre Llompart.
― Policia Antonio Rodríguez Baños.
2. Notificar aquesta resolució als agents guardonats i a l'Ajuntament d'Alcúdia.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 26 de juliol de 2022
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez