Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 625010
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de la ajuda, R6 de data 19 d’octubre de 2022, a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) , per la qual es convoquen, per a l’ any 2021, subvencions per a inversions en la transformació i comercialització de productes agrícoles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 9 de juny de 2021, per la qual es convoquen subvencions per a la Transformació i comercialització de productes agrícoles, per a l' any 2021, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, en data 19 d'octubre de 2022, va signar la següent resolució:

INFORME PROPOSTA I RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

Mesura: 4.2 Inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agrícoles

Convocatòria: ITC2021_1          Grup: ITC 2021_1-R6

Antecedents

1. Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l' any 2021, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.

2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el dia 15/07/2021 , i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 54 sol·licituds d'ajuda.  

3. Els òrgans gestors del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d'aquesta ajuda.

4. Els interessats assenyalats a l' Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria, i s'ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda. 

5. Una vegada avaluades les sol·licituds d'ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d'elegibilitat de la convocatòria, als beneficiaris els hi correspon una ajuda màxima detallada a l'Annex I, després d'aplicar la deducció d'inversions i/o actuacions que no són elegibles per aquesta línia d'ajudes descrita a l'Annex II.

6. En data 03 d'octubre de 2022 es notifica, mitjançant publicació a la pàgina web http://www.caib.es, l'esmentada proposta provisional als interessats, concedint-los un termini de 10 dies per presentar les al·legacions escaients. 

7. Els interessats relacionats a l'Annex I adjunt no han presentat al·legacions o s'han desestimat, tal i com es detalla a l'Annex III.

8. Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria.

Fonaments de dret

1 . Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l'any 2021, subvencions per a inversions en la transformació i comercialització de productes agrícoles.

2 . Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

3 . Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

4 . Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

5 . Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

6 . Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Regl ament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

7 . Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

8 . Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.

9 . Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10 . Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11 . Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

12 . Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

13 . Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

14 . Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

15 . Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 1 que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.

16 . Llei 39/2015, de 1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Proposta de resolució de concessió

Per tot això, s'informa favorablement i propòs al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

1. Concedir l'ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total de 8 expedients i que comença amb MARIA MARI COLOMAR i acaba amb RAMADERS AGRUPATS SAT 4054, que suma un import total de 516.786,05 euros, relativa a la línia d'ajuda “ Transformació i comercialització de productes agrícoles 2015-2019 ”, deduient les inversions/actuacions no elegibles especificades a l' Annex II.

2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l' Annex I.

3. Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l' Annex IV .

4. Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l' Annex I.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d' Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Palma, en data de la signatura electrònica

La cap de la Secció I

El cap de Servei d'Ajudes directes de la PAC

María Ángeles Pérez Ribas

Joan Ramis Ripoll

(BOIB 160 de 20 de novembre de 2021, de suplència del cap de servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural)

 

 

Conforme amb la Proposta, en dict Resolució

El vicepresident del FOGAIBA

 

Fernando Fernández Such”

 

 

ANNEX I RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Inversió elegible

TOTAL

% Aj.

Import concedit

Cofinançament

Termini execució

Anualitat

MAQUINÀ-RIA

BÉNS IMMOBLES

INTANGI-BLES

HONO-RARIS

CAIB (32.9%)

FEADER (53.0%)

AGE (Fega) (14.1%)

MARIA MARI COLOMAR

***3304**

ITC2021_1/006

15.796,00

16.479,08

0,00

0,00

32.275,08

40.0

12.910,03

4.247,40

6.842,32

1.820,31

12 mesos

2021

COOPERATIVA INSULAR GANADERA DE MENORCA

F07016728

ITC2021_1/008

390.440,73

0,00

82.657,11

0,00

473.097,84

40.0

189.239,14

62.259,68

100.296,74

26.682,72

6 mesos

2021

APLICACIONS TECNIQUES INSULAR SA

A07405327

ITC2021_1/013

21.877,00

27.997,31

0,00

0,00

49.874,31

40.0

19.949,72

6.563,46

10.573,35

2.812,91

12 mesos

2021

COOPERATIVA AGRICOLA I RAMADERA DE MENORCA SCOOP

F57795411

ITC2021_1/016

10.505,45

4.030,00

14.400,00

0,00

28.935,45

40.0

11.574,18

3.807,90

6.134,32

1.631,96

12 mesos

2021

COMPANATGE SL

B57260424

ITC2021_1/018

52.086,42

59.850,00

0,00

0,00

111.936,42

40.0

44.774,57

14.730,84

23.730,52

6.313,21

12 mesos

2021

COOPERATIVA DEL CAMP DE FORMENTERA

F07013485

ITC2021_1/022

45.880,82

0,00

0,00

1.835,23

47.716,05

40.0

19.086,42

6.279,43

10.115,80

2.691,19

6 mesos

2021

JORGE PONT UMBERT

***0331**

ITC2021_1/026

112.030,00

50.560,00

0,00

4.500,00

167.090,00

40.0

66.836,00

21.989,04

35.423,08

9.423,88

12 mesos

2021

RAMADERS AGRUPATS SAT 4054

V07121387

ITC2021_1/037

0,00

366.039,98

0,00

15.000,00

381.039,98

40.0

152.415,99

50.144,87

80.780,47

21.490,65

12 mesos

2021

TOTALS

516.786,05

170.022,62

273.896,60

72.866,83

 

 

ANNEX II DETALL D'INVERSIONS/ACTUACIONS NO ELEGIBLES PER BENEFICIARI 

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversions / actuacións

NO ELEGIBLES

Motiu

MARIA MARI COLOMAR

***3304**

ITC2021_1/006

20.703,15 €

El beneficiari presenta un pressupost de 36.499,15€ i posteriorment - en la subsanació de deficiències - presenta pressupostos alternatius, un dels quals per un import inferior (15.796€) al sol·licitat en un primer moment.

COOPERATIVA INSULAR GANADERA DE MENORCA

F07016728

ITC2021_1/008

15.000,00 €

- Digitalització del procés productiu. Les quotes mensuals no estan incloses dins les inversions subvencionables per aquesta convocatòria.

APLICACIONS TECNIQUES INSULAR SA

A07405327

ITC2021_1/013

3.209,80 €

Els elements d'embelliment no són subvencionables.

- 2.480,00 € en rètols.

- 729,80 € fusteria.

COOPERATIVA AGRICOLA I RAMADERA DE MENORCA SCOOP

F57795411

ITC2021_1/016

6.195,00 €

- 200,00€ La redacció dels documents necessaris per fer la sol·licitud d'ajuda no és una inversió elegible a aquesta convocatòria.

- 5.995,00€. Les aplicacions de fidelització dels clients no són inversions elegibles a aquesta convocatòria.

COMPANATGE SL

B57260424

ITC2021_1/018

23.199,92 €

- 9.915,92€ Les inversions en les activitat de supermercat i restaurant no estan incloses a la convocatòria.

- 9.972,00€ Les quotes de contractes de manteniment no estan incloses a la convocatòria.

- 3.312,00€ Les quotes de contractes de manteniment no estan incloses a la convocatòria.

COOPERATIVA DEL CAMP DE FORMENTERA

F07013485

ITC2021_1/022

29.517,46 €

El beneficiari registra d'entrada el dia 15/07/2021 (GOIBE299617/2021) una sol·licitud d'ajuda amb un import de 50.030,82 euros, dels quals 25.000,00 corresponen al concepte "Instal·lacions Molí", sense pressupost i 4.000,00 al concepte "transport" (Incorrecte)

El dia 17/08/2021 registra d'entrada una aportació de documentació on canvia l'import del concepte "instal·lacions molí" a 52.532,59, i posteriorment el dia 29/11/2021 rectifica l'import del concepte "transport" a 3.670,00 euros.

L'import total de la inversió no es pot augmentar una vegada exhaurit el termini de presentació de sol·licituds, encara que sí que es poden fer canvis que no alterin l'objecte de la inversió.

Es manté l'import total de inversió en 50.030,82 euros, i es compensa la diferència del transport amb les "Instal·lacions molí".

Els honoraris superen el 4%, es fa una reducció de 2.314,77 €.

JORGE PONT UMBERT

***0331**

ITC2021_1/026

5.400,00 €

Els palets de fusta no són inversions subvencionables a aquesta convocatòria.

RAMADERS AGRUPATS SAT 4054

V07121387

ITC2021_1/037

5.000,00 €

El pressupost presentat d'honoraris és de 15.000,00 euros.

 

ANNEX III DETALL D'INVERSIONS/ACTUACIONS NO ELEGIBLES PER BENEFICIARI DESPRÉS DEL TERMINI D' AL·LEGACIONS

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversió/actuació

NO ELEGIBLE(€)

MOTIU

COOPERATIVA DEL CAMP DE FORMENTERA

F07013485

ITC2021_1/022

29.517,46 €

Es desestimen les al·legacions presentades el 11/10/2022 (registre REGAGE22e00045424752). No es pot augmentar l'import sol·licitat amb posterioritat al termini de presentació de sol·licituds (15/07/2021).

 

ANNEX IV  OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

  • Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l'Annex I.
  • Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.
  • Mantenir la inversió objecte de subvenció i la seva destinació durant al menys cinc anys comptats des de la data de pagament de l'ajuda, i també mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l'explotació i el beneficiari, durant aquest període.
  • No efectuar a la inversió objecte de subvenció cap modificació important que afecti la seva naturalesa o les seves condicions d'execució o que proporcioni un avantatge inadequat a una empresa o a un organisme públic, i que resulti, ja sigui d'un canvi en la naturalesa del règim de propietat, d'una determinada infraestructura o bé de la interrupció o del canvi de localització d'una activitat productiva.
  • Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió i en especial les relatives a la durabilitat de les operacions previstes a l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.
  • Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat. Per a accions que suposin inversions que superin un cost total de 50.000 euros, el beneficiari haurà de col·locar una placa o tanca explicativa.
  • En cas que sigui obligatòria la inscripció d'acord amb la normativa vigent, registrar les actuacions objecte de subvenció en el Registre sanitari o en el Registre d'establiments del sector de l'alimentació animal, abans de la data d'acabament del termini establert a l'Annex I.
  • En el supòsit d'adquisició, construcció o rehabilitació i millora de béns inventariables, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'haurà de fer constar en l'escriptura que el beneficiari haurà de destinar els béns amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció durant un mínim de cinc anys, així com l'import de la subvenció concedida, i  aquests extrems han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.
  • Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

 

(Signat electrònicament: 25 d'octubre de 2022)

El director Gerent del FOGAIBA Mateu Morro Marcé