Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 582852
Departament de Mobilitat: Proposta d'acord de resolució d'al·legacions presentades en el termini d'informació pública de l'expedient d'actualització del vigent Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Palma (PMUS), resolució d'esmenes i aprovació definitiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al Ple de l'Ajuntament de 29 de Setembre  de 2022  es va adoptar el següent acord:

1.- ESTIMAR les al·legacions formulades dins del període d'informació pública de l'expedient administratiu de redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS 2022-2030), de conformitat a l'informe tècnic relatiu a la resolució de les al·legacions del Departament de Mobilitat de data 29 d'agost de 2022, que informa en sentit estimatori, formulades pels següents interessats i identificades com segueix:

  • L'Associació de Veïns de Son Gual; identificades amb els núm. 1.3.
  • L'Associació Veïnats Bellver el Terreno; identificades amb els núm. 2.1, 2.7.
  • La Federació d'Associacions de Veïns  de Palma; identificats amb els núm. 3.2 b), 3.3 a), i 3.4 a).
  • El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports;  identificades amb els núm. 4.1c), 4.4 b), 4.5 b.1).
  • Unibail Rodamco Palma S.L:U; identificades amb els núm. 5.1.
  • El Partit Popular de les Illes Balears; identificades amb els núm. 6.15 i 6.19.
  • El grup municipal Ciutadans-Partit de la Ciutadania Palma; identificades amb els núm. 7.21; que s'insereix en la pàgina 6 del document de Propostes d'Actuació, amb el següent tenor literal: "1.1.2.b) És un objectiu d'aquest PMUS avançar cap a un sistema que permeti millorar les condicions de mobilitat de gent gran, nens o que puguin experimentar per sofrir algun grau de discapacitat física, sensorial o mental que redueixi la seva mobilitat".

2.- ESTIMAR PARCIALMENT les al·legacions formulades dins del període d'informació pública de l'expedient administratiu de redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS 2022-2030), de conformitat a l'informe tècnic relatiu a la resolució de les al·legacions del Departament de Mobilitat de data 29 d'agost de 2022, que informa en sentit estimatori parcial, formulades pels següents interessats i identificades com segueix:

  •  L'Associació de Veïns de Son Gual; identificades amb els núm. 1.1, que s'insereix en la justificació de la mesura núm. 6, amb el següent tenor literal: “També es constitueix en una oportunitat per a assignar més recursos als corredors més saturats i per a sectors actualment no servits”; 1.2; i 1.4.
  • L'Associació Veïnats  Bellver el Terreny; identificades amb els núm. 2.4.
  • La Federació d'Associacions de Veïns de Palma; identificades amb els núm. 3.3 c);3.3 d), que s'insereix en l'actuació núm. 20, amb el següent tenor literal: “A partir dels dèficits residencials d'aparcament detectats s'observen les zones d'actuació prioritària. En aquests sectors prioritaris,bàsicament situats en l'àrea de l'eixample i en zones de densitat urbana fora  de la  Via Cintura s'han de buscar possibles espais en la via pública o en futurs equipaments, per a la construcció d'aparcaments de  preferència residencial”; 3.4 c), que s'insereix en l'actuació núm. 6, amb el següent tenor literal: "Es proposa la millora de les línies de transport públic als barris més allunyats dins de l'estudi de reestructuració de la xarxa de transport públic. Cal esmentar que aquest tipus d'actuació ja és actualment un objectiu general de l'EMT, lligat a la disponibilitat de recursos”; 3.4 d), que s'insereix en l'actuació núm. 6, amb el següent tenor literal: "També es constitueix en una oportunitat per a assignar més recursos als corredors més saturats i per a sectors actualment no servits i revisió del servei nocturn”; 3.4 e); 3.4 f).
  • El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports; identificades amb els núm. 4.3 a); 4.5 c); 4.5 d1); 4.5 d2), que s'insereix en el títol de la mesura d'actuació núm. 20, amb el següent tenor literal: “20. Augmentar la dotació d'aparcaments fora calçada preferentment per a residents”.
  • El Partit Popular de les Illes Balears; identificades amb els núm. 6.1, que s'insereix en el text amb el següent tenor literal: "Any 2023: Centre de la ciutat (interior Avingudes): FASE 1. La implantació de la resta de fases de la ZBE es determinarà mitjançant un procediment en el qual es fixin els objectius, criteris, i fases i una planificació, disseny, posada en marxa i seguiment de l'efectivitat en la millora de la qualitat de l'aire”; 6.4, que modifica la proposta d'actuació núm. 24, que elimina l'apartat 24.3 i, finalment, modifica l'apartat 24.2, amb el següent tenor literal: "24.2. Ampliació de les reserves de motocicletes en el centre ciutat. La pressió d'estacionament de motos en el centre provoca una sobre ocupació de l'oferta actual, afectant la zona Ora, per la qual cosa es planteja l'increment de places de motos”; 6.5; 6.14, i 6.21.
  • El grup municipal Ciutadans-Partit de la Ciutadania Palma; identificades amb els núm. 7.2; 7.3; 7.7; 7.16, que s'insereix en la mesura núm. 7, afegint el text següent: "A més, en el cas dels carrils-bus, també suposen una oportunitat per a disminuir la capacitat del cotxe i fomentar el transvasament modal. Es crearien 12.4 nous km de carril-bus, la qual cosa suposaria una xarxa de 17.2 km de carrils-bus a Palma (....). D'acord amb els criteris anteriors es contemplen els següents nous carrils-bus, que suposen 12,4 nous km afegits als 4,8 km actuals (...)”; i 7.17.
  • Greenpeace España; identificades amb els núm. 8.4.

3.- DESESTIMAR les al·legacions formulades dins del període d'informació pública de l'expedient administratiu de redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS 2022-2030), de conformitat a l'informe tècnic relatiu a la resolució de les al·legacions del Departament de Mobilitat  de data 29 d'agost de 2022, que informa en sentit desestimatori, formulades pels següents interessats i identificades com segueix:

  • L'Associació Veïnats Bellver el Terreno; identificades amb els núm. 2.2; 2.3; 2.5; 2.6; i 2.8.
  • La Federació d'Associacions de Veïns  de Palma; identificades amb els núm. 3.1 a); 3.1 b); 3.2 a); 3.2 c); 3.3 b); 3.3 e); 3.3 f); i 3.4 b).
  • El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports; identificades amb els núm. 4.1 a); 4.2; 4.3 b); 4.4 a); 4.5 a); 4.5 b2); 4.5 b3); 4.5 b4); 4.5 e1); y 4.5 e2).
  • Unibail Rodamco Palma S.L.U; identificades amb els núm. 5.2.
  • El grup municipal Ciutadans-Partit de la Ciutadania Palma; identificades amb els núm. 7.1; 7.4; 7.5; 7.6; 7.8; 7.9; 7.10; 7.11; 7.12; 7.13; 7.14; 7.15; 7.18; 7.19; i 7.20.
  • Greenpeace España; identificades amb els  núm. 8.1; 8.2; i  8.3.

4.- ADVERTIR que no s'entra en el fons de les al·legacions presentades per l'Associació Professional de Companyies Privades de Serveis de Seguretat (APROSER), per extemporània, encara que es considera que el tema de l'accés dels vehicles de seguretat privada s'ha de tractar en el futur projecte de Zona de Baixes Emissions de la ciutat de Palma.

5.- ESMENAR els errors materials detectats en la redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS 2022-2030) en relació als carrils bici i la xarxa bàsica de vianants, que queden rectificats en la nova redacció.

6.- ESTIMAR, de conformitat amb l'informe favorable emès per la Comissió d'Urbanisme i medi ambient de 22 de Setembre de 2022 les següents esmenes formulades per PSIB-PSOE i MES- Estimam Palma, en relació a l'aprovació definitiva del PMUS de Palma (PMUS 2022-2030), afegint en el seu cas els textos referits en ambdós informes de resolució d'esmenes del Regidor de l'Àrea de Mobilitat sostenible, en el document PROPOSTES D'ACTUACIÓ, identificats com segueix:

  • "Única" i 5 en relació a la Mesura d'actuació nº 15, i nº. 4 en relació a la Mesura d'actuació nº 12: "S'inclou l'ampliació del sistema de bicicleta pública cap a l'Oest, al Nord i a l'est de la Ciutat, integrant els sistemes urbans de Sant Agustí i Cala Major, Son Rapinya-La Vileta, Rafal- Vivero, Molinar - Coll d'en Rebassa, Platja de Palma i Pla de Sant Jordi."
  • Nº 1, 2 i 6, en relació  a la Mesura d'actuació  nº 1, i 2:
    • Incloure la proposta de directrius d'ordenació de "Superilles".
    •  Completar la xarxa bàsica de vianants del plànol  de la pàgina 22 introduint els següents continguts:
      • "Es preveu l'ampliació dels eixos prioritaris de la xarxa bàsica de vianants més enllà de l'àrea central de Palma, millorant i ampliant l'actual xarxa bàsica de vianants dels barris i pobles de Palma,com per exemple en els sistemes urbans de Sant Agustí i Cala Major, Rafal-Vivero, Molinar- Coll d'en Rebassa, Son Morro-Són Llàtzer (IES i Hospital), Son Ferriol-  Platja de Palma".
      • "1.16. Carrer Cotlliure, remodelació clau per a la revitalització del mercat d'Es Camp Redó i S'Escorxador ."
      • "En aquest sentit, aquest Pla inclou els eixos de prioritat de vianants recollits en el nou Pla General de Palma quant a la xarxa de Connectors Verds Urbans de la Infraestructura Verda de Palma".
      • "1.15. Entorn de la Plaça del Progrés, ja recollit en el Pla Especial de Santa Catalina".
  • Núm. 3 en relació a la Mesura d'actuació núm. 6:
    • "6.1 L'estudi de reestructuració de la xarxa de transport públic, inclourà les Directrius d'Ordenació de la Xarxa de Corredors de Transport Públic de Palma a desenvolupar a llarg termini. Conformarà una xarxa de transport públic amb línies radials i transversals, que prendran com a punt de partida la Xarxa de Corredors de Transport Públic recollida en el nou Pla General de Palma."
    • "6.2 L'estudi de reestructuració de la xarxa de transport públic incorporarà els nous centres d'intermodalitat de la nova xarxa en els punts de confluència dels eixos radials amb els transversals."
  • Núm.7 en relació a la Mesura d'actuació núm. 19 :
    • Ampliar la primera fase d'ampliació de la zona ORA fins a l'entorn d'influència del mercat d'es Camp Redó i de l'eix cívic de Cotlliure.

7.- APROVAR DEFINITIVAMENT el PLA DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE PALMA (PMUS 2022-2030) d'acord amb l'informe tècnic adjunt sobre resolució d'al·legacions, i sengles informes de resolució d'esmenes del Regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible, i amb la redacció que es recull en l'Annex del present acord.

8.- PUBLICAR el present acord en el Boib, i publicar el text definitiu del PLA DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE PALMA (PMUS 2022-2030) en la pàgina web municipal.

9.- NOTIFICAR individualment el present Acord als interessats que han presentat al·legacions durant el termini d'informació pública, amb trasllat de l'informe tècnic per a l'aprovació definitiva, amb indicació dels recursos pertinents.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (4 d'octubre de 2022)

El regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible p.d. decret de batlia núm. 13026,de 28/06/2019 (BOIB núm. 94, de 28/06/2019) p.d. decret de batlia núm. 12198 de 17/06/2019 (BOIB núm. 85, de 27/06/2019) Francesc Josep Dalmau Fortuny