Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 567627
Área de Mobilitat.- Secció de Transports.- Disposar la nova redacció del Decret del Procediment per a l’Obtenció del Permís Municipal de Taxista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible, per delegació del Sr. Batle, mitjançant Decret 17356, de 4 d'octubre de 2022 va disposar  el següent:

1.- Deixar sense efecte l'actual redacció de la secció de l'article 6, b), primera part, apartats a) i b), del Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018 (BOIB núm. 30, de 8 de març de 2018), del procediment per a l'obtenció del permís municipal de taxista, que es transcriu tot seguit:

“Primera part: aquesta part serà eliminatòria amb un màxim de setanta punts per al conjunt dels exercicis. Només els aspirants que obtinguin cinquanta punts accediran a l'exercici de la segona part de les proves, que a més tindrà les següents característiques específiques:

a) Un exercici amb una valoració d'entre 0 i 10 punts per a l'acreditació d'habilitats quan s'utilitza la llista de carrers de Palma, actualitzada i aportada per cadascun dels aspirants. Consisteix en localitzar deu adreces a la llista de carrers, amb descripció del número del plànol i del quadrant, segons aparegui a la llista de carrers. Usualment s'utilitza la llista de carrers editada per Edicions Cort. No obstant això, els aspirants hi poden acudir proveïts d'una llista d'una altra editorial però ho han d'advertir en el moment de la prova.

b) Un exercici de seixanta preguntes del tipus test amb diverses respostes alternatives, amb només una opció correcta, sobre el contingut i les previsions del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars o bé sobre l'aplicació de les tarifes urbanes d'autotaxi i també sobre la localització de centres d'interès general, oficial, sanitari, cultural, educatiu, d'hoteleria i oci o, en general, amb rellevància per al públic. Les respostes correctes es valoraran amb un punt i les incorrectes descomptaran 0.33 punts quan el formulari sigui de tres respostes alternatives o bé 0,25 punts quan sigui de quatre respostes alternatives. Les no contestades no descomptaran cap puntuació”.

2.- Disposar la nova redacció de la secció de l'article 6, b), primera part, apartats a) i b), del Decret núm. 4474, de 2 de març de 2018 (BOIB núm. 30, de 8 de març de 2018), del procediment per a l'obtenció del permís municipal de taxista, que queda redactat de la manera següent:

“Primera part: aquesta part serà eliminatòria, per la qual cosa, només els aspirants que la superin amb un mínim de quaranta (40) punts, se'ls corregirà la segona part (itineraris) de les proves. Aquesta primera part constarà d'un exercici de seixanta preguntes del tipus test amb diverses respostes alternatives, amb només una opció correcta, sobre el contingut i les previsions del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars complementàries, o bé sobre l'aplicació de les tarifes urbanes d'autotaxi i també sobre la localització de centres d'interès general, oficial, sanitari, cultural, educatiu, d'hoteleria i oci o, en general, amb rellevància per al públic. Les respostes correctes es valoraran amb un punt i les incorrectes descomptaran 0.33 punts quan el formulari sigui de tres respostes alternatives, o bé 0,25 punts quan sigui de quatre respostes alternatives. Les no contestades no descomptaran cap puntuació”.

3.- Publicar aquesta resolució al BOIB i anunci a la web municipal, per a coneixement dels interessats, sense perjudici de les corresponents notificacions a les organitzacions professionals o sindicals integrants de la Comissió de seguiment del sector del taxi.

Us ho comunico perquè en prengueu coneixement. Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

 

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, signat digitalmente (4 d'octubre de 2022)

El regidor del Área de Movilidad Sostenible p.d. Decreto de Alcaldía 201913026 de 28/06/2019 BOIB 94 de 11/07/2019 p.d. Decreto de Alcaldía 201912198 de 17/06/2019 BOIB 85 DE 27/06/2019 Francesc Josep Dalmau Fortuny