Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 556511
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir setanta-vuit places bàsiques vacants de personal estatutari fix de diverses categories, dependents del Servei de Salut
Antecedents
1. L'objecte d'aquesta convocatòria de concurs de trasllats és permetre la mobilitat amb caràcter periòdic del personal estatutari fix de les categories que figuren en la llista de la taula següent, dependents del Servei de Salut de les Illes Balears. El concurs s'articula per mitjà de una convocatòria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Categoria |
GAPM |
HUSE |
HUSLL |
HCIN |
HMAN |
ASEF |
ASMEN |
Total |
FEA anestèsia i reanimació |
|
2 |
2 |
1 |
1 |
7 |
|
13 |
FEA aparell digestiu |
|
1 |
|
|
|
1 |
1 |
3 |
FEA cirurgia general i aparell digestiu |
|
|
2 |
|
1 |
1 |
|
4 |
FEA medicina interna |
|
2 |
|
|
2 |
|
1 |
5 |
FEA medicina preventiva i salut pública |
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
FEA obstetrícia i ginecologia |
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
FEA oftalmologia |
|
2 |
1 |
|
|
|
|
3 |
FEA oncologia mèdica |
|
|
|
|
|
2 |
|
2 |
FEA otorrinolaringologia |
|
|
|
|
1 |
|
|
1 |
FEA pediatria |
|
|
|
1 |
2 |
1 |
|
4 |
FEA radiodiagnòstic |
|
1 |
3 |
|
2 |
|
|
6 |
FEA reumatologia |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
2 |
FEA traumatologia i cirurgia ortopèdica |
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
FEA urologia |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
2 |
Metge d'urgències hospitalàries |
|
3 |
|
2 |
|
14 |
|
19 |
Odontòleg/a-estomatòleg/a d'àrea d'AP |
3 |
|
|
|
|
1 |
|
4 |
Tècnic/a especialista de laboratori |
|
1 |
2 |
1 |
2 |
|
1 |
7 |
Total |
3 |
13 |
11 |
6 |
11 |
31 |
3 |
78 |
GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. ASMEN: Àrea de Salut de Menorca.
2. Ha conclòs la negociació amb les organitzacions sindicals sobre aquesta matèria.
3. El punt 3 de la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, disposa que, excepcionalment i quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la falta o insuficiència de professionals, es pot eximir del requisit de coneixements de català el personal estatutari o laboral del Servei de Salut sempre que l'òrgan competent en matèria de recursos humans emeti un informe preceptiu en relació amb la vigència i l'extensió d'aquesta exempció.
4. L'Informe d'11 de novembre de 2021 del director d'àrea de Professionals i Relacions Laborals del Servei de Salut justifica l'exempció de coneixements de català en aquest procés de mobilitat de les categories que figuren en la llista de la taula anterior, excepte la de tècnic/a especialista de laboratori.
Fonaments de dret
1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.
3. La disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Convocar un concurs de trasllats per proveir setanta-vuit places bàsiques vacants de personal estatutari fix de les categories que figuren en el punt 1 de l'apartat «Antecedents», dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, que estan desglossades en l'annex 3 d'aquesta resolució.
2. Eximir els aspirants que participin en aquest concurs de trasllats d'acreditar el requisit de coneixements de català, excepte de tècnic/a especialista en laboratori en la que cal acreditar el nivell B2 de coneixements de català.
3. Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en els annexos 1 i 2, respectivament.
4. Fer públiques les places bàsiques vacants que són objecte d'aquest concurs, que figuren en l'annex 3.
5. Publicar en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) el model de sol·licitud per participar en aquest concurs de trasllats, el full de sol·licitud de les places bàsiques vacants convocades, el model d'autorització al Servei de Salut per consultar dades i el model de declaració responsable per presentar la documentació.
6. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web www.ibsalut.es.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2. i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Sigant electrònicament: 28 de setembre de 2022)
El director general del Servei de Salut Manuel Palomino Chacón Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191, de 7/11/2020)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Normes generals i places convocades
1.1. Es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir setanta-vuit places bàsiques vacants de personal estatutari fix de diverses categories, dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
Les places bàsiques vacants ofertes, que figuren en la taula següent, estan vinculades orgànicament i funcionalment a la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i a les direccions d'atenció primària de les àrees de salut de Menorca i d'Eivissa i Formentera i a les gerències hospitalàries del Servei de Salut (en l'annex 3 s'especifica cada plaça).
Categoria |
Places |
FEA anestèsia i reanimació |
13 |
FEA aparell digestiu |
3 |
FEA cirurgia general i aparell digestiu |
4 |
FEA medicina interna |
5 |
FEA medicina preventiva i salut pública |
1 |
FEA obstetrícia i ginecologia |
1 |
FEA oftalmologia |
3 |
FEA oncologia mèdica |
2 |
FEA otorrinolaringologia |
1 |
FEA pediatria |
4 |
FEA radiodiagnòstic |
6 |
FEA reumatologia |
2 |
FEA traumatologia i cirurgia ortopèdica |
1 |
FEA urologia |
2 |
Metge d'urgències hospitalàries |
19 |
Odontòleg-estomatòleg d'àrea d'atenció primària |
4 |
Tècnic/a especialista de laboratori |
7 |
Total |
78 |
En l'annex 3 consta el codi identificatiu de cada plaça perquè es pugui consignar clarament en la sol·licitud. En els casos en què s'ofereixi més d'una plaça per codi, s'ha de consignar només una vegada.
1.2. Cada aspirant pot sol·licitar per ordre de preferència una part o la totalitat de les places ofertes, sense perjudici del que disposa la base 3.2.
1.3. Les places bàsiques vacants ofertes i no adjudicades i les que resultin vacants com a conseqüència d'aquest concurs de trasllats es podran incloure en els processos de selecció del personal fix i de promoció interna que es convoquin amb posterioritat a la resolució d'aquest concurs de trasllats.
1.4. Aquest concurs de trasllats es regeix per aquestes bases i per la normativa següent:
2. Publicacions
2.1. Es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) aquesta resolució i la resolució definitiva del concurs de trasllats.
2.2. Les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos, la resolució provisional del concurs i qualsevol altra actuació del Servei de Salut que es produeixi durant el procediment i que, havent de ser publicada, no s'hagi especificat en l'apartat anterior, es publicaran en el web www.ibsalut.es.
3. Requisits
3.1. Pot participar en aquest concurs de trasllats voluntari el personal estatutari del Sistema Nacional de Salut que tengui un nomenament fix en una de les categories en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds i que estigui en alguna de les situacions següents:
3.2. Els requisits per participar en el concurs són els següents, segons la situació de cada aspirant:
3.3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que hagin estat suspeses amb caràcter ferm mentre estiguin en aquesta situació administrativa ni les que hagin estat inhabilitades per una sentència judicial.
3.4. Els requisits exigits per participar en aquest concurs de trasllats s'han de mantenir durant tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.
Tal com preveu l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, és un requisit per accedir i exercir qualsevol professió que impliqui contacte habitual amb menors d'edat no haver estat condemnat per mitjà d'un sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificat en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, i tampoc per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificats en el títol VII bis del Codi penal. A aquests efectes, qui pretengui accedir a aquestes professions, oficis o activitats ha d'acreditar aquesta circumstància aportant un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
4. Sol·licitud
4.1. El formulari oficial de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria es pot descarregar del web www.ibsalut.es (vegeu l'annex 4).
El formulari consta de dos apartats: el relatiu a les dades personals i administratius i el full de sol·licitud de les places convocades, en el qual cal consignar els codis de les places ofertes i assignar-los un ordre de preferència. El codi de cada plaça figura en l'annex 3.
4.2. Una vegada emplenada la sol·licitud, l'aspirant ha d'imprimir el document, l'ha de signar en l'anvers i en el revers i l'ha de formalitzar dins el termini i en la forma escaient en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut, en el registre de qualsevol de les gerències del Servei de Salut o per qualsevol de les vies previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015.
En tots dos fulls de la sol·licitud hi ha de figurar el segell del registre. El document original se'l quedarà l'Administració i la còpia se la quedarà l'aspirant com a justificant. Si es presenten els dos documents en una oficina de Correos, han d'estar segellats i datats abans d'enviar-los per correu certificat.
4.3. El termini per presentar sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén que el termini es prorroga fins al primer dia hàbil següent.
4.4. Els aspirants poden condicionar la seva sol·licitud de trasllat a la d'una altra persona que participi en aquest procediment per raons de convivència familiar dins la mateixa localitat. En aquest cas, ho ha de fer constar en la sol·licitud. Ambdues persones han d'adjuntar a la pròpia sol·licitud una fotocòpia de la sol·licitud de l'altre aspirant. Aquestes sol·licituds de trasllat quedaran sense efecte si tots dos aspirants no resulten adjudicataris d'alguna de les places.
4.5. Durant el termini per presentar sol·licituds, els aspirants poden desistir de la sol·licitud presentant un escrit o modificant una nova instància que anul·li totalment l'anterior.
4.6. Des que hagi vençut el termini per presentar sol·licituds i fins que venci el termini per presentar reclamacions contra la resolució provisional del concurs, els aspirants poden desistir totalment de la sol·licitud. Els que estiguin en la situació de reingrés provisional i desisteixin de participar en el concurs de mobilitat voluntària seran declarats d'ofici en la situació d'excedència voluntària. El desistiment d'un aspirant que hagi condicionat la seva sol·licitud de trasllat a la d'una altra persona —de conformitat amb la base 4.4— serà personal, de manera que no suposarà el desistiment de l'altre aspirant, la sol·licitud del qual continuarà la tramitació en el procediment de provisió de places, llevat que desisteixi dins el termini i en la forma escaient per mitjà d'una declaració expressa i signada.
4.7. Els errors de fet que s'adverteixin es poden esmenar en qualsevol moment dins el termini per presentar sol·licituds, d'ofici o a petició de l'interessat.
4.8. No es tramitarà cap sol·licitud que presenti esmenes, ratllades o raspadures que impedeixin identificar alguna de les dades imprescindibles per valorar-la, tant en la sol·licitud com en el full de sol·licitud de places o en qualsevol dels documents annexos, sempre que les esmenes, ratllades o raspadures no estiguin acreditades per alguna signatura autoritzada.
4.9. Amb la signatura de la sol·licitud, l'aspirant autoritza l'Administració convocant a publicar en el web del Servei de Salut o en qualsevol altre espai establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació d'aquest procediment.
5. Documentació
5.1. Els aspirants amb la condició de personal estatutari fix han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
5.2. Els aspirants que estiguin en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o amb reserva de plaça han d'aportar —a més dels documents a què es refereix la base 5.1— una còpia autèntica del document en el qual figuri la diligència de presa de possessió de la darrera plaça ocupada en propietat i, si escau, una còpia autèntica del document que genera el dret a la reserva de plaça.
5.3. Els aspirants que estiguin en la situació d'excedència sense reserva de plaça han d'aportar la documentació següent, a més dels documents a què es refereix la base 5.1:
5.4. Els aspirants que estiguin en la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional han d'aportar —a més dels documents a què es refereix la base 5.1— una còpia autèntica de la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió.
5.5. Els aspirants que procedeixin d'un sistema de salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar un certificat de no estar en la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria.
5.6. Els aspirants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria han d'adjuntar a la sol·licitud un certificat de l'autoritat judicial que acrediti que han complert la pena imposada.
5.7. Els documents acreditatius dels mèrits avaluables segons el barem (annex 2) s'han de presentar grapats seguint l'ordre i la numeració en què s'hagin citat els mèrits.
5.8. En cas que, una vegada sol·licitada l'acreditació de algun mèrit, no es rebi temps el certificat sol·licitat, aquest aspirant ha d'adjuntar una fotocòpia d'aquesta sol·licitud en la qual figuri llegible el segell del registre d'entrada, sense perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l'hagi d'aportar per unir-lo a l'expedient.
5.9. Si l'idioma original dels documents acreditatius és diferent del català o del castellà, l'aspirant ha de presentar juntament amb el document original una traducció literal del contingut dels documents feta per un traductor jurat a un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears.
5.10. Cada aspirant queda vinculat a les dades que hagi fet constar en la sol·licitud, de manera que el domicili que hi hagi consignat serà considerat l'únic vàlid per rebre notificacions. Per tant, seran responsabilitat exclusiva de l'aspirant els errors que hagi comès en consignar el domicili i el fet de no haver comunicat eventuals canvis.
5.11. En qualsevol moment del procés es pot sol·licitar formalment als aspirants documentació addicional o els aclariments necessaris per comprovar els mèrits, els requisits o les dades al·legades, i també altres dades que es considerin necessàries. Si no s'atén el requeriment dins el termini i en la forma escaient, es considerarà que l'aspirant desisteix de la sol·licitud de participació o no es valorarà el mèrit al·legat.
5.12. Tota la documentació que s'hagi aportat per mitjà d'una còpia autèntica es pot substituir per la còpia acompanyada d'una declaració jurada (responsable).
6. Admissió d'aspirants
6.1. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, l'òrgan convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes provisionals d'admesos i exclosos, que es publicarà en el web www.ibsalut.es. En totes dues llistes constaran les quatre darrers xifres del document d'identitat, els llinatges i el nom. En la llista d'exclosos s'especificaran les causes de l'exclusió.
6.2. Els aspirants exclosos i els que no figurin ni en la llista d'admesos ni en la d'exclosos disposaran d'un termini de quinze hàbils comptadors des de la data de publicació de les llistes per presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar els defectes. No es considerarà com a esmena aportar nous certificats de serveis prestats que no s'hagin presentat en el termini assenyalat. Les reclamacions s'han de considerar rebutjades si els interessats no figuren com a admesos en la resolució amb la qual es publiquin les llistes definitives.
6.3. Vençut el termini per presentar reclamacions o esmenar defectes, l'autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes definitives d'admesos i exclosos, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.
7. Resolució del concurs
7.1. Les places s'adjudicaran als candidats per estricte ordre de puntuació, basada en el barem de mèrits (annex 2).
7.2. El còmput del temps de serveis prestats a què es refereix el barem acaba en la data de publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
7.3. Una vegada publicada la resolució amb la qual s'aprovin les llistes definitives d'admesos i exclosos, l'autoritat convocant ha d'aprovar la resolució provisional del concurs, que es publicarà en el web www.ibsalut.es, en la qual constaran les quatre darreres xifres del document d'identitat, els llinatges i el nom, la puntuació obtinguda per cada candidat i, si escau, la plaça obtinguda.
7.4. No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de les llistes definitives servirà com a notificació a tots els candidats. Des de l'endemà de la data de publicació comencen a comptar els terminis perquè les gerències afectades duguin a terme les actuacions administratives oportunes.
7.5. Les places adjudicades són irrenunciables, llevat que la renúncia estigui motivada per l'obtenció d'una altra plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d'acord amb l'article 37.4 de la Llei 55/2003.
8. Cessament i presa de possessió
8.1. Els candidats que obtenguin una plaça han de cessar en la plaça que estiguin ocupant en el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de les llistes definitives, excepte que en la resolució en la qual es publiquen s'estableixi motivadament una altra data per al cessament o si es dona el cas que es puguin derivar problemes de cobertura assistencial —motivats degudament— que obliguin a retardar el cessament durant el temps indispensable per resoldre adequadament aquest problema.
8.2. La presa de possessió de la plaça s'ha d'efectuar en els terminis següents: dins els tres dies hàbils següents a la data del cessament si ambdues places són al mateix municipi; dins els quinze dies hàbils següents si són a municipis diferents però a la mateixa àrea de salut, i dins el termini d'un mes si són en un municipi i en un àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut. Si l'obtenció de la plaça no suposa un canvi de centre, la presa de possessió s'ha d'efectuar l'endemà del cessament.
Excepte en el cas que la resolució del concurs impliqui el reingrés en el servei actiu, el termini per prendre possessió de la nova plaça —i, si escau, la pròrroga d'aquest termini— té la consideració de servei actiu, de manera que s'han de percebre els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destinació.
8.3. Si en el moment de prendre possessió de la plaça l'adjudicatari està ocupant una plaça en el Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tindrà en compte per aplicar els terminis per a la presa de possessió establerts en el punt precedent.
8.4. Si es dona la circumstància que el nombre de places convocades és superior al nombre de candidats, sempre que aquests compleixin tots els requisits i que, com a part interessada, manifestin conformitat, es pot adjudicar directament el concurs a l'empara de la Llei 39/2015. Aplicant el principi de simplificació administrativa, l'article 72 d'aquesta norma permet que s'acordin en un únic acte tots els tràmits que, atesa la seva naturalesa, admetin un impuls simultani i no sigui obligat un compliment successiu.
8.5. Si l'adjudicació de la plaça suposa ingressar en el servei actiu, el termini per prendre possessió és de trenta dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució definitiva del concurs.
8.6. Els professionals que estiguin en una situació administrativa que impliqui dret a la reserva de plaça poden optar per quedar en la mateixa situació. En aquest cas, ho han de comunicar per escrit dins el termini per a la presa de possessió. En cas contrari, s'han d'incorporar a la plaça adjudicada.
8.7. El còmput del termini per prendre possessió s'inicia quan acabin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d'incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en la qual estigui el professional que, fins i tot mantenint la situació de servei actiu, impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol candidat que hagi obtingut una plaça està obligat a comunicar per escrit aquestes eventualitats al Servei de Salut i a aportar la documentació que les acrediti.
8.8. No obstant el que s'ha exposat anteriorment, en els supòsits d'excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, per risc durant la lactància o durant l'embaràs, la persona afectada pot prendre possessió en la data prevista en la qual declari la voluntat d'incorporar-se a la plaça adjudicada, encara que no ho faci de manera efectiva. En aquests casos, la persona que hagi obtingut una plaça ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (plaça definitiva de la qual cessa i plaça de la qual pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.
8.9. Tal com estableix l'article 37.5 de la Llei 55/2003, s'entén que l'adjudicatari que no s'incorpori a la plaça obtinguda en el termini establert (o en les pròrrogues corresponents) sol·licita l'excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, i per això serà declarat en tal situació. No obstant això, l'excedència es pot deixar sense efecte si l'autoritat convocant —amb audiència prèvia de l'adjudicatari— considera que hi ha causes prou justificades. En aquest cas, l'adjudicatari s'ha d'incorporar a la nova destinació tan aviat com desapareguin les causes que en el seu moment ho hagin impedit.
8.10. Els candidats que no obtenguin plaça en aquest concurs es mantindran en la situació i en la destinació que ocupin, amb excepció dels reingressats provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— poden optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places que no s'hagin adjudicat, o bé passar a la situació d'excedència voluntària.
8.11. Els trasllats derivats d'aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre cap tipus d'indemnització.
8.12. Si ho permeten les necessitats del servei, a petició de la persona interessada la gerència actual o la de destinació poden prorrogar els terminis establerts per temps no superior a la meitat de la durada inicial.
9. Tractament de dades de caràcter personal
9.1. Per complir l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals del Servei de Salut amb l'única finalitat de tramitar i resoldre el concurs de trasllats, i es conservaran pel temps estrictament indispensable per complir aquesta finalitat.
9.2. Signant la sol·licitud de participació en el concurs, l'aspirant autoritza que es publiquin en els butlletins oficials, en la seu electrònica del Govern de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut i, en general, en qualsevol altre mitjà establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit i resolució que es derivin del concurs de trasllats.
9.3. Tot això s'entén sense perjudici que les persones interessades puguin exercir els drets establerts en els articles 15-22 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació amb el tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, en els termes prevists en aquest reglament.
ANNEX 2 Barem de mèrits dels candidats
1. Coneixements orals i escrits de català
1.1. En totes les categories que figuren en el punt 1 de l'apartat «Antecedents» —excepte la de tècnic/a especialista de laboratori— els aspirants no estan obligats a acreditar com a requisit el nivell de coneixements de català corresponent, atès que el Servei de Salut de les Illes Balears no disposa de prou professionals per a la prestació assistencial. En aquest cas, el nivell acreditat serà valorat com a mèrit.
1.2. Per optar a la categoria tècnic/a especialista de laboratori sí que cal acreditar el nivell B2 de coneixements de català.
1.3. Amb relació a les categories a què es refereix el punt 1.1 precedent, es valoraran els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i els expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d'acord amb els criteris següents:
1.4. Amb relació a la categoria tècnic/a especialista de laboratori (vegeu el punt 1.2 precedent) es valoraran els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i els expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d'acord amb els criteris següents:
1.5. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valorarà amb 1 punt.
2. Experiència professional
2.1. Sanitaris del grup A1
Es valoraran els serveis prestats que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 95 punts:
1.2. Sanitaris del grup C1
Es valoraran els serveis prestats que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 95 punts:
A l'efecte de computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per prestar atenció continuada, es reconeixerà un mes complet de serveis prestats calculant-los segons les regles següents:
2. Aspectes que cal tenir en compte
Per valorar l'apartat d'experiència laboral es tindran en compte els aspectes següents:
3. Empats
En cas d'empat en la puntuació total de la valoració de mèrits es resoldrà a favor del candidat que faci més temps que és personal estatutari fix en la categoria des de la qual opta. Si es manté l'empat, es resoldrà a favor del candidat amb més temps de serveis prestats en la categoria des de la qual opta. Si així i tot l'empat persisteix, es resoldrà a favor de l'antiguitat reconeguda, és a dir, el temps més llarg de serveis prestats d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre. Finalment, si es manté l'empat s'aplicarà allò que disposa l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
ANNEX 3 Llista de places bàsiques vacants convocades
1. Gerència d'Atenció Primària de Mallorca
Categoria |
Gerència |
Places |
Codi |
Odontòleg-estomatòleg en equips d'atenció primària |
GAPM |
3 |
06083 |
2. Atenció primària de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera
Categoria |
Gerència |
Places |
Codi |
Odontòleg-estomatòleg en equips d'atenció primària |
Dir. AP ASEF |
1 |
11083 |
3. Atenció hospitalària
Categoria |
Gerència |
Places |
Codi |
FEA anestèsia i reanimació |
HUSE |
2 |
01019 |
HUSLL |
2 |
03019 |
|
HCIN |
1 |
02019 |
|
HMAN |
1 |
04019 |
|
HCM |
7 |
10019 |
|
FEA aparell digestiu |
HUSE |
1 |
01021 |
HMO |
1 |
20021 |
|
HCM |
1 |
10021 |
|
FEA cirurgia general i aparell digestiu |
HUSLL |
2 |
03025 |
HMAN |
1 |
04025 |
|
HCM |
1
|
10025 |
|
FEA medicina interna |
HUSE |
2 |
01036 |
HMAN |
2 |
04036 |
|
HMO |
1 |
20036 |
|
FEA medicina preventiva i salut pública |
HCM |
1 |
10038 |
FEA obstetrícia i ginecologia |
HCM |
1 |
10057 |
FEA oftalmologia |
HUSE |
2
|
01058 |
HUSLL |
1 |
03058 |
|
FEA oncologia mèdica |
HCM |
2 |
10059 |
FEA otorrinolaringologia |
HMAN |
1 |
04061 |
FEA pediatria |
HCIN |
1 |
02044 |
HMAN |
2 |
04044 |
|
HCM |
1 |
10044 |
|
FEA radiodiagnòstic |
HUSE |
1 |
01047 |
HUSLL |
3 |
03047 |
|
HMAN |
2 |
04047 |
|
FEA reumatologia |
HUSE |
1 |
01051 |
HCM |
1 |
10051 |
|
FEA traumatologia i cirurgia ortopèdica |
HCM |
1 |
10052 |
FEA urologia |
HUSLL |
1 |
03062 |
HCIN |
1 |
02062 |
|
Metge d'urgències hospitalàries |
HUSE |
3 |
01079 |
HCIN |
2 |
02079 |
|
HCM |
14 |
10079 |
|
Tècnic/a especialista de laboratori |
HUSE |
1 |
01098 |
HUSLL |
2 |
03098 |
|
HCIN |
1 |
02098 |
|
HMAN |
2 |
04098 |
|
HMO |
1 |
20098 |
FEA: Facultatiu Especialista d'Àrea.
GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. Dir. AP ASMEN: Direcció d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut de Menorca. Dir. AP ASEF: Direcció d'Atenció Primària de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. HCM: Hospital Can Misses. HMO: Hospital Mateu Orfila.
ANNEX 4 Formularis
El formulari per participar en el concurs de trasllats —que inclou el full de sol·licitud de places vacants—, a més de l'autorització al Servei de Salut de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades de l'aspirant i la declaració responsable relativa a la presentació de documentació es poden descarregar des de la pàgina web de la convocatòria que s'ha publicat en www.ibsalut.es seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Concurs de trasllats.
Poden emplenar-se directament amb l'ordinador i imprimir-se posteriorment, o bé es poden emplenar a mà havent-los imprès prèviament. En tot cas, cal emplenar-los degudament, signar-los i presentar-los en un registre en el moment de formalitzar la sol·licitud.