Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
CONSORCI BORSA D'ALLOTJAMENTS TURÍSTICS
Núm. 554552
Resolució per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a 2022 per seleccionar projectes de millora d’infraestructures turístiques i foment de la desestacionalització de l’oferta turística de Mallorca dintre del marc de l’economia circular
BDNS (651159)
Antecedents
Primer. El Consorci és una entitat de dret públic sense finalitat lucrativa, que té com objecte la creació i gestió d'una borsa de places turístiques que, d'acord amb l'article 91.2 de la Llei 8/20212, de 19 de juliol de Turisme de les Illes Balears, modificada recentment per Llei 3/2022, de 15 de juny, de mesures urgents per a la sostenibilitat i la circularitat del turisme de les Illes Balears, està integrada per places corresponents a establiments o habitatges residencials objecte de comercialització turística. Els ingressos obtinguts per la gestió de la borsa s'han de destinar en exclusiva a:
Segon. En aquesta convocatòria per a l'any 2022 es pretén finançar la presentació dels projectes a que fa referencia l'article 3.4 dels estatus, que impulsin estratègies d'economia circular, model de producció i consum, fortament fonamentat en la optimització de processos i el redisseny de productes i serveis, que persegueix, a través de cicles biològics i/o tècnics, mantenir el valor funcional dels productes i dels materials durant el major temps possible, amb una clara vocació de minimitzar tant la pressió sobre els recursos com la generació de residus
Tercer. En aquest sentit, en el camí cap a la sostenibilitat integral, l'economia circular es postula com una via de progrés important per forjar un nou lideratge turístic, que reforci, al seu torn, la capacitat del sector d'impulsar la competitivitat global sostenible de l'arxipèlag, per aconseguir aquest objectiu s'ha publicat recentment la Llei 3/2022, de 15 de juny, de mesures urgents per a la sostenibilitat i la circularitat del turisme de les Illes Balears.
Quart. La sostenibilitat és una palanca fonamental per prosperar a través d'un patró de creixement que garanteixi un ús eficient dels recursos naturals i ambientals. L'activació d'aquesta palanca assumeix un atractiu especial en l'àmbit del turisme, ja que aquests recursos tenen una rellevància elevada en els processos de producció i consum dels serveis que presta. Tant és així que la sostenibilitat ambiental es reconeix, actualment, com un dels pilars de la competitivitat turística, en la mesura que permet forjar avantatges nous –sobretot per diferenciació– i, d'aquesta manera, assegurar per al futur l'atractiu dels països i de les regions com a destinacions.
Cinquè. L'economia circular és un paradigma nou de producció i consum que aposta per mantenir el valor funcional dels materials el major temps possible, a fi de minimitzar tant la pressió sobre els recursos com la generació de residus.
Sisè. A nivell global, Nacions Unides considera que l'economia circular és un accelerador de l'Agenda 2030 i que el turisme pot efectuar una contribució notable al compliment dels objectius de desenvolupament sostenible, concretament, a través de metes relacionades directament amb els objectius que inciten a millorar en matèria d'energia assequible i no contaminant (ODS 7), ciutats i comunitats sostenibles (ODS 11), acció pel clima (ODS 13) i vida dels ecosistemes terrestres (ODS 15).
Setè. I és que el turisme es troba en una posició molt favorable per contribuir al trànsit sistèmic cap a l'economia circular. En termes generals, la transversalitat de la seva cadena de valor permet teixir relacions circulars amb els grups d'interès principals i, per tant, impactar positivament sobre les cadenes de producció, a través dels requeriments que exigeix als proveïdors múltiples, i els hàbits de consum dels clients, a través de la motivació que exerceix des de la prestació dels diferents serveis. Així mateix, cal tenir present que el sector turístic de les Illes Balears ha mostrat la predisposició i capacitat d'assumir el repte de la transició cap a una economia circular i moltes de les empreses de l'arxipèlag s'han iniciat en l'aplicació de pràctiques circulars.
L'11 de març de 2020, la Comissió Europea va publicar el nou Pla d'Acció d'Economia Circular per una Europa més neta i competitiva, en el nou marc de finançament EU Green Deal, en què remarca la importància de la circularitat, en especial per a les regions insulars i ultraperifèriques, a causa de la dependència de les importacions de recursos, les grans quantitats de residus que generen com a conseqüència del turisme i les exportacions de residus. En aquest nou Pla, la Unió Europea fixa accions per a àrees clau per aconseguir una economia circular: plàstics, tèxtils, residus electrònics, aliments; aigua i nutrients, embalatge, bateries i vehicles; edificacions i construcció.
Vuitè. Particularment, cal tenir en compte que a les Illes Balears la sostenibilitat i la qualitat del territori són aspectes que cada vegada valoren més els turistes a l'hora d'escollir la destinació. I és que els clients d'avui dia s'interessen cada vegada més per les destinacions que integren les cultures locals, protegeixen el medi ambient, la biodiversitat i són socialment responsables.
Novè. Així, no és estrany que la Comissió Europea situï l'economia circular en el nucli de la formulació d'una nova estratègia de creixement, capaç d'aconseguir un continent climàticament neutre el 2050 i, al mateix temps, d'assegurar la competitivitat a llarg termini. La rellevància que els organismes comunitaris atorguen a la circularitat es veu reflectida en les mesures establertes tant a nivell general –sobre el disseny de productes, consum, innovació i inversió– com a nivell específic –sobre components electrònics, vehicles, embalatge, plàstics, tèxtils, construccions i demolicions i cadena alimentària–, les quals estan recollides en el nou Pla d'Acció d'Economia Circular.
Desè. En data 31 d'agost de 2022 el Consell Executiu va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del CBAT i hi va incloure la convocatòria pública de subvencions per a 2022 per seleccionar projectes de millora d'infraestructures turístiques i foment de la desestacionalització de l'oferta turística de Mallorca dintre del marc de l'economia circular i en data 7 de setembre va ser presentada davant la Junta Rectora del consorci.
Fonaments jurídics
1. En data 13 de desembre de 2021, el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va aprovar el Decret 50/2021 de 13 de desembre de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística (BOIB núm. 171, de 14 de desembre de 2021). L'apartat C de l'Annex del Decret disposa que, amb efectes a partir de l'1 d'abril de 2022, es traspassen al Consell de Mallorca les funcions i els serveis propis del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics com a nova administració d'adscripció.
2. L'article 10 del vigent Decret d'organització del Consell de Mallorca, de 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, disposa que el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics és una entitat adscrita al Departament de Transició, Turisme i Esports.
3. En data 25 de febrer de 2022, el Ple del Consell de Mallorca va ratificar l'acord de la Junta Rectora del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics de dia 14 de febrer de 2022, pel qual es van modificar els estatuts i la composició de la Junta Rectora, a la fi d'adaptar-los a la nova situació derivada de la publicació del Decret 50/2021 de 13 de desembre, que determina que el Consell de Mallorca és la nova administració d'adscripció del Consorci a partir de dia 1 d'abril de 2022.
4. Acord de la Junta Rectora del Consorci, de data 6 de juny de 2022, pel qual es van delegar determinades funcions de la Junta Rectora en la presidència del Consorci. Una de les funcions delegades és la que fa referència a la lletra p de l'article 11.1: aprovar la convocatòria de selecció de projectes a finançar amb càrrec al fons del consorci i seleccionar els projectes
5. Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
6. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per a 2022, per seleccionar projectes de millora d'infraestructures turístiques i foment de la desestacionalització de l'oferta turística de Mallorca dintre del marc de l'economia circular
2. Autoritzar una despesa per un import total de 21.000.000,00 €, com a quantitat global del pressupost de l'any 2022 que es destina a la convocatòria pública de subvencions per a 2022 per seleccionar projectes de millora d'infraestructures turístiques i foment de la desestacionalització de l'oferta turística de Mallorca dintre del marc de l'economia circular, a càrrec del Capítol 7 de despeses, transferències de capital, del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics.
3. Ordenar la publicació de la convocatòria de les subvencions indicada a la Seu Electrònica i al BOIB, per conducte de la Base de Dades Nacionals de Subvencions.
Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la recepció de la present notificació.
b) El recurs de reposició potestatiu davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà al de la recepció de la present notificació. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs de reposició, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs de reposició.
Si transcorre un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no es rep la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podrà interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptats a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
Malgrat l'anterior, es podrà interposar, si és procedent, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, a la data de la signtura electrònica (29 de setembre de 2022)
El president del CBAT (Andreu Serra Martínez)
Convocatòria pública de subvencions per a 2022 per seleccionar projectes de millora d'infraestructures turístiques i foment de la desestacionalització de l'oferta turística de Mallorca dintre del marc de l'economia circular
El Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, a través del Departament de Transició, Turisme i Esports, en l'exercici de les competències que té conferides, i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2022, aprova aquesta convocatòria pública d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca publicada en el BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.
1. Objecte i projectes o actuacions que es financen
Aquesta convocatòria te per objecte la selecció del projectes presentats per ajuntaments de Mallorca que tenguin per objecte:
Els projectes presentats hauran d'impulsar necessàriament estratègies d'economia circular, model de producció i consum, fortament fonamentat en la optimització de processos i el redisseny de productes i serveis, que persegueix, a través de cicles biològics i/o tècnics, mantenir el valor funcional dels productes i dels materials durant el major temps possible, amb una clara vocació de minimitzar tant la pressió sobre els recursos com la generació de residus
Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca en la sessió de 23 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per l'Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm.96, de 4 d'agost de 2018).
El procediment de concessió de les presents subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva, d'acord amb l'establert a l'article 17.1 de l'Ordenança general de subvencions i el que disposa el capítol II “Procediment de concessió en règim de concurrència” de l'OGS
2. Beneficiaris i línies d'actuació
2.1 Aquesta convocatòria va dirigida als ajuntaments de l'illa de Mallorca, i s'articula a través de dues línies:
- Línia 1. Els ajuntaments de municipis costaners amb més de 3.500 places turístiques o ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants; pressupost global 15.000.000,00 euros amb un màxim de 750.000 euros per projecte; es poden presentar fins a dos projectes per Ajuntament.
- Línia 2. Ajuntaments de municipis costaners de menys de 3.500 places turístiques o ajuntaments de municipis de menys de 20.000 habitants; pressupost global 6.000.000,00 euros amb un màxim de 400.000 euros per projecte; es pot presentar tan sols un projecte per Ajuntament.
Si no es concedeixen les quantitats previstes inicialment en la convocatòria per manca de sol·licituds o per manca de crèdit, es poden traspassar les quanties establertes entre ambdues línies.
2.2 Els projectes definitivament seleccionats són cofinançats amb:
2.3.Així mateix, també es poden presentar projectes o actuacions que comprenguin més d'un terme municipal. En aquest cas, han de formalitzar la sol·licitud conjuntament tots els ajuntaments interessats.
És obligatori que els projectes que són presentats pels diferents ajuntaments tenguin un component turístic en diferents situacions en les quals es vegi reflectida la circularitat que contribueixin a millorar els pobles i les comunitats de la nostra illa cap un futur més sostenible.
Correspon a l'Ajuntament l'execució dels projectes, llevat dels casos en què, en virtut de la facultat d'autoorganització i en el marc dels acords corresponents, l'Ajuntament decideixi que alguna entitat municipal que formi part del seu sector públic hagi d'executar el projecte. En aquest cas, ho ha de comunicar en el moment en què presenti la sol·licitud. Seleccionat el projecte, l'Ajuntament ha de justificar la relació jurídica que té amb l'entitat que l'executarà. Tant l'Ajuntament com l'ens executor del projecte han de justificar l'aplicació dels fons aportats, de conformitat amb el que estableix el conveni que l'Ajuntament i el Consorci formalitzen.
2.4. No poden tenir la condició de beneficiaris, les entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies previstes a l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
3. Dotació pressupostària
3.1 Capítol 7 de despeses, transferències de capital, del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, per import de 21.000.000,00 euros.
- Línia 1. Els ajuntaments de municipis costaners amb més de 3.500 places turístiques o ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants; pressupost global 15.000.000,00 euros amb un màxim de 750.000 euros per projecte; es poden presentar fins a dos projectes per Ajuntament.
- Línia 2. Ajuntaments de municipis costaners de menys de 3.500 places turístiques o ajuntaments de municipis de menys de 20.000 habitants; pressupost global 6.000.000,00 euros amb un màxim de 400.000 euros per projecte; es pot presentar tan sols un projecte per Ajuntament.
3.2 Si no es concedeixen les quantitats previstes inicialment en la convocatòria per manca de sol·licituds o per manca de crèdit, es poden traspassar les quanties establertes entre ambdues línies.
3.3 L'aportació del Consorci es distribuirà de la forma següent:
3.4 D'acord amb l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, l'import de la concessió de la subvenció es determinarà per import cert, per tant, no s'ha d'aplicar l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat o projecte, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.
3.5 La justificació de la realització del projecte subvencionat, de la consecució dels objectius de la subvenció, i del compliment de les condicions que determini, si escau, l'acte de concessió d'aquesta, s'ha de fer d'acord amb el que regula la disposició addicional segona de l‘Ordenança de Subvencions OGS que regula la justificació en virtut de convenis de col·laboració amb administracions públiques, d'acord amb la qual la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.
4. Despeses subvencionables
1. Les derivades de projectes que tenen per objecte rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d'esponjament, entre d'altres.
2. Les derivades de projectes que tenen per objecte incentivar la reconversió d'establiments d'allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tots els casos, han de preservar el medi ambient.
3. Les derivades de projectes que tenen per objecte fomentar de manera directa i indirecta qualssevol activitat que persegueixi la competitivitat, la sostenibilitat, la diversificació i la desestacionalització de l'oferta turística de cada una de les illes.
4. Les derivades de projectes que tenen per objecte desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l'oferta turística.
5. Les derivades de projectes que tenen per objecte impulsar projectes d'investigació científica, de desenvolupament i d'innovació tecnològica (R+D+i) que tenguin relació amb l'àmbit turístic.
6. Les derivades de projectes que tenen per objecte millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la competitivitat i la capacitat de diversificar i desestacionalitzar l'oferta i de consolidar la posició de lideratge en matèria turística.
5. Sol·licitud, documentació i criteris de valoració
5.1. El termini per presentar la documentació és de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
La sol·licitud s'ha d'adreçar al president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, s'ha de registrar i s'ha de presentar telemàticament en el registre electrònic de la CBAT (annex 5).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requereix a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la Llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es té per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Així mateix, el fet de presentar la sol·licitud i la documentació annexa fora del termini establert, no esmenar les deficiències quan es requereix o incomplir qualssevol dels requisits d'aquestes bases, suposa la inadmissió de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria.
5.2. La sol·licitud de participació en la convocatòria es presenta juntament amb la documentació corresponent que s'indica a continuació:
a) Declaració responsable relativa a l'existència o no d'altres subvencions públiques o privades per al mateix projecte. En cas afirmatiu, és necessari indicar el programa al qual s'ha acollit, la quantia sol·licitada, el percentatge del cost total del projecte, la fase en la qual es troba i a càrrec de quina entitat pública o privada s'ha sol·licitat.
b) Acreditació de l'òrgan de govern competent de l'ens local de l'acord d'adopció per participar a la convocatòria pública i compromís per dur a terme les actuacions necessàries per executar el material del projecte, en cas d'aprovar-se i seleccionar-se definitivament el projecte presentat.
c) Memòria explicativa del projecte d'inversió o actuació enfocat en el producte turístic. Cal desenvolupar la justificació de la intervenció, contrastar-la amb tota aquella informació i dades que motiven el caràcter del projecte i el foment del producte turístic. El format i l'extensió de la memòria explicativa ha de ser d'un màxim de cinc pàgines (inclosa la documentació gràfica), en DIN A4; font Arial 12; interlineat 1,5; tots els marges a 2 cm i amb justificació a dreta i esquerra.
d) Documentació relativa al projecte o a l'actuació (annex 5):
d.1) Presentar una memòria justificativa de que el projecte presentat aplica l'estratègia de la circularitat, contribuint per tant, el projecte presentat a:
Per justificar l'estratègia, la memòria ha de contenir la relació de línies d'acció i bones pràctiques que durà a terme l'Ajuntament en l'execució del projecte i/o la seva adjudicació, en matèria de circularitat, en especial en les àrees d'acció prioritàries:
A la finalització del projecte s'haurà de presentar, a més, un certificat del tècnic director del projecte que acrediti que aquest s'ha executat conforme a l'estratègia de circularitat dissenyada, indicant com s'han desenvolupat les actuacions previstes i els resultats aconseguits.
El format i l'extensió de la memòria justificativa ha de ser d'un màxim de cinc pàgines (inclosa la documentació gràfica), en DIN A4; font Arial 12; interlineat 1,5; tots els marges a 2 cm i amb justificació a dreta i esquerra.
d2)Informe detallat sobre les actuacions que es pretenen fer, amb els plànols corresponents, si escau, emès pel responsable tècnic municipal.
d3) Informe que assenyali l'àmbit territorial afectat i si afecta altres municipis, tenint la consideració de projecte supramunicipal, emès pel responsable tècnic municipal.
d4)Informe sobre la viabilitat tècnica del projecte, emès pel responsable tècnic municipal.
d5)Informe sobre la viabilitat econòmica del projecte, emès per la Regidoria d'Hisenda amb el vistiplau de la Batllia.
d6)Informe sobre la viabilitat urbanística del projecte, emès pel responsable tècnic municipal.
d7)Informe indicant el pressupost d'execució per contracte de forma desglossada, a més dels tributs corresponents que s'han d'imputar, si escau, com ara l'IVA, emès per la Regidoria d'Hisenda amb el vistiplau de la Batllia. No s'han d'imputar en el pressupost del projecte les despeses de redacció del projecte, ni la contractació de personal per a la direcció de les obres, qualitat, seguretat i salut, o l'assessorament de qualssevol tipus que l'Ajuntament hagi de menester per executar el projecte.
d8)Calendari previst de les actuacions, amb indicació del període de l'any més adient per executar el projecte.
d9) Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per executar l'obra o el servei expedit per un responsable tècnic municipal.
d10)Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.
d11)Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb el Consorci de la Borsa d'Allotjaments Turístics i amb el Consell Insular de Mallorca. En aquest supòsit, l'escrit de sol·licitud de l'ajut serveix d'autorització perquè el personal del Consell Insular de Mallorca i dels ens dependents comprovin d'ofici aquesta circumstància.
6. Termini de presentació de les sol·licituds i compliment dels requisits
El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En el cas que la sol·licitud no estigui completa o no s'adjunti la documentació corresponent, es requereix l'Ajuntament interessat perquè en un termini màxim de deu dies hàbils l'esmeni, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteix de participar en aquesta convocatòria.
7. Procediment per seleccionar els projectes d'inversió o les actuacions
7.1 L'òrgan competent per seleccionar els projectes és el president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics.
L'òrgan instructor és el vicepresident del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics.
Correspon al Comitè Tècnic de Valoració, com a òrgan col·legiat, valorar les sol·licituds i la documentació presentada, així com també elaborar l'informe-proposta de resolució. En cas de discrepàncies o d'empat a l'hora de valorar els criteris i la documentació aportada, el president és qui desempata.
El Comitè Tècnic de Valoració està integrat pels membres següents:
Es pot disposar, si cal, de l'assessorament d'altres representants, tant del Consell de Mallorca, competents per raó de la matèria, o sol·licitar a les entitats locals els aclariments que es considerin oportuns. En cap cas es permet l'esmena de la documentació presentada o l'aportació de documentació nova obviada durant el termini establert.
7.2 Una vegada comprovat que les actuacions o els projectes presentats s'adeqüen a les finalitats descrites en la base primera de la convocatòria i que són viables tècnicament i econòmicament, es valora la documentació, de conformitat amb els criteris establerts en l'annex I, i es prioritzen, d'acord amb la puntuació obtinguda.
En cas que es produeixi un empat en la puntuació final obtinguda pels diferents projectes presentats, es desempata per ordre d'entrada.
Si no es concedeixen les quantitats inicialment previstes en la convocatòria per manca de sol·licituds o per manca de crèdit, es poden traspassar les quanties establertes entre ambdues línies.
La suma de tots els criteris de valoració és d'un màxim de 100 punts.
8. Resolució del procediment de selecció
8.1 Correspon al president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, com a òrgan competent, seleccionar els projectes d'inversió o les actuacions viables que s'ajusten a les bases d'aquesta convocatòria.
8.2 El president haurà de resoldre els casos amb alguna dificultat tècnica, administrativa o econòmica, amb informe tècnic previ.
8.3 La resolució o l'acord, que ha de ser motivat, aprova la selecció de projectes o d'actuacions que són finançables, fa constar expressament la desestimació de la resta de sol·licituds i es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8.4 En compliment del previst en l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es tramet a la Base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que en deriven, i es publica en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se en la seu electrònica de Consell de Mallorca.
8.5 El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar‐lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria.
9. Execució dels projectes o de les actuacions
9.1. L'execució de les actuacions seleccionades pel president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics ha de fer-se amb subjecció estricta a l'aportació econòmica i al projecte aprovats definitivament pel Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics. Qualssevol increment pressupostari que pugui experimentar un projecte durant la redacció o l'elaboració, la licitació o l'execució, és responsabilitat única de l'Ajuntament que concorre en aquesta convocatòria. L'import de les disminucions del cost d'un projecte s'ha de reemborsar al Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics immediatament en finalitzar les obres o actuacions.
9.2. El president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics i el batle-president de l'Ajuntament responsable del projecte seleccionat per al seu finançament formalitzen un conveni de col·laboració, que és l'instrument jurídic que regeix entre ambdues parts i especifica les obligacions i els compromisos que cada un assoleix, de conformitat amb el model que figura en l'annex 4, i d'acord amb el que regula la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
9.3 L'Ajuntament és l'executor material del projecte, n'és responsable de la redacció, l'elaboració, l'execució i la bona finalització.
9.4 Decauen aquells projectes d'inversió o actuacions que no han formalitzat el conveni de col·laboració entre el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics i l'Ajuntament respectiu en els sis mesos posteriors a la resolució de selecció de projectes pel president del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics.