Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 553809
Concessió de subvencions pluriennals 2022-2023 per dur a terme actuacions d’inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles), sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d’obres, i la redacció o actualització de plans municipals de protecció civil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS  616750   http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca en sessió que ha tingut lloc el dia 28 de setembre de 2023, ha aprovat el següent acord:

<<1.- Aprovar i concedir les subvencions que figuren en els fulls adjunts a favor de les Corporacions Locals de Mallorca que es relacionen i per a les actuacions que s'esmenten per un import total de 19.604.327,85 (anualitats 2022 i 2023) amb càrrec a les partides 65.94310.76202 i 65.94310.76802. El desglossament per anualitats de les quantitats concedides serà el següent:

Any 2022

Import concedit: 9.812.163,96 euros

Any 2023

Import concedit: 9.802.163,89 euros

2.- Aprovar i concedir les subvencions per la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil als ajuntaments de Felanitx, Llucmajor, Marratxí i Puigpunyent, per a l'any 2022 per un import de 10.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.46200.

3.- Disposar les despeses corresponents a les actuacions anteriorment esmentades per un import total de 19.614.327,85 euros. 

4.-Revertir a les aplicacions pressupostàries 65.94310.76202 i 65.94310.76802 la quantitat total no disposada per actuacions de 395.669,89 euros amb el següent desglossament per anualitats:

Any 2022 : 197.836,04 euros

Any 2023:  197.836,11 euros

5.- Revertir a l'aplicació pressupostària 65.94310.46200 la quantitat de 120.000,00 euros que correspon a la redacció o actualització del pla Municipal de protecció civil.

6- Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

6.1- Adjudicar les actuacions subvencionades. Les actuacions subvencionades s'han d'adjudicar, com a data màxima, fins el dia 31 de març de 2023 i s'ha de presentar el certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex IX) al Consell de Mallorca, com a data màxima, fins el dia 30 d'abril de 2023. Una vegada adjudicada l'actuació la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda respecte de la concedida de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s'escau, es produeixi sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, la subvenció del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà la subvenció del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada.

Una vegada comunicat el certificat de l'adjudicació de l'obra, si s'escau els ajuntaments estaran obligats a reintegrar per cada actuació i per cada anualitat la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import finalment adjudicat, sense interessos, reintegrament que practicarà el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el que es preveu al punt 16.

Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2022 i del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2023 una vegada concedides les subvencions i sempre dins l'exercici 2022 i 2023, respectivament.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys. L'incompliment d'aquesta obligació de destí sense l'autorització del Consell de Mallorca serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble. Així mateix, els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a l'adquisició d'immobles queden subjectes al compliment de les regles previstes a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.-2.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 10 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

6.-3.-  Acabar les actuacions fins el dia 31 de març de 2024 i presentar la justificació de les despeses fins el dia 30 d'abril de 2024, incloses les de “Redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil”.

La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

A) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex X d'aquesta convocatòria.

Aquest certificat també haurà d'acreditar els següents punts:

Pel que fa a les obres:

a) Que durant el transcurs de les obres s'han emès les certificacions d'obra juntament amb les corresponents relacions valorades, i a la finalització de l'obra s'ha emès el certificat final d'obra per part del tècnic director de la mateixa.

Així mateix, si s'han realitzat obres que totalment o parcialment siguin marges o parets de pedra en sec, que figura a l'expedient un certificat que acredita que les obres s'han realitzat sota la supervisió d'un mestre artesà en paret seca degudament signada i identificada.

b) Que s'ha fet l'acta de recepció de l'obra signada conjuntament pel director, el contractista i un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local.

Que s'han emès abans de la contractació de l'obra els següents documents:

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei segons el model de l'Annex VI.

-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial segons el model de l'Annex VII.

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal segons el model de l'Annex VIII.

Pel que fa a l'adquisició d'immobles:

-Que s'ha formalitzat l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble i s'ha inscrit en el Registre de la Propietat. Així mateix, a l'escriptura pública s'ha fet constar l'import de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca i que el període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, i que aquests aspectes han estat objecte d'inscripció en el registre de la propietat mitjançant una nota marginal.

-Que figura a l'expedient un informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es fa constar el preu de l'immoble a adquirir.

Pel que fa a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil:

-Que consta a l'expedient un certificat del secretari/secretària municipal que diu que el pla municipal de protecció civil ha estat aprovat per la Comissió d'Emergències i Protecció del Govern de les Illes Balears. (Direcció General d'Emergències i Interior).

B) Un informe, segons el model que figura com Annex XI d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura. I que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de la finalització del termini de justificació.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.

6.4.- Fer constar la publicitat del Consell de Mallorca en el finançament de les actuacions en totes les modalitats de difusió de l'actuació: xarxes socials, etiquetant els comptes de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (@PEiDL_mallorca) i del Consell de Mallorca (@ConselldeMca) mitjans de comunicació, etc. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'actuació a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. A aquest acte d'inauguració s'ha de convidar el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les actuacions, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tindran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte.  El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tindrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. En tot el material imprès de difusió de les actuacions subvencionades ha de figurar el logotip del Consell de Mallorca.

6.-5.- En qualsevol moment es podrà inspeccionar la documentació d'aquestes subvencions que obrin en poder dels ajuntaments beneficiaris o requerir-los perquè presentin els documents relacionats amb els projectes subvencionats que el Consell consideri convenients.

6.-6.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

6.7.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

7.- La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres d'acord amb el que s'indica el punt 11.1 d'aquesta convocatòria, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació de dues bestretes del 100 % de les subvencions concedides de cada anualitat (2022 i 2023), en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat total l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre les quantitats subvencionades i abonades mitjançant bestretes i les quantitats finalment justificades a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de les bestretes de les subvencions a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el que es preveu al punt 16.  

8.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis i per establir noves dates per acabar l'actuació previstes al paràgraf següent.

En el cas de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques. També es podran establir noves dates en el cas d'actuacions que la seva execució necessiti d'autoritzacions i/o informes sectorials si les ampliacions de terminis no resolen aquestes situacions.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

9.- Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Base de Dades Nacional de Subvencions i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rebi la notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptador des del dia següent al de la recepció de la notificació.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.>>

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (29 de setembre de 2022)

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

(Por delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)

Rosa Mª Cañameras Bernaldo

Documents adjunts