Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 535763
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d’Eivissa i Formentera (Cambra) per al finançament de despeses d’estructura i actuacions de l’any 2022
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 2 de setembre de 2022, amb la declaració prèvia d'urgència, va aprovar la següent proposta:
(...)
PRIMER.- APROVAR i subscriure el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera per al finançament de despeses d'estructura i actuacions de l'any 2022, amb CSV núm. 14161355603252320621.
SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la subvenció per un import total màxim de dos-cents mil euros (200.000,00 €), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966 del vigent pressupost a favor de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera, amb CIF Q0700521H.
TERCER.- RECONEIXER l'obligació del primer pagament del conveni, per import de CENT-MIL EUROS (100.000,00 euros) a favor Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació, amb CIF Q0700521H, a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.46200 del vigent pressupost, una vegada s'hagi firmat el conveni per totes les parts.
TERCER.-.PUBLICAR el present conveni en el Butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), una vegada s'hagi aprovat, de conformitat amb allò establert a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
(...)
Eivissa, 21 de setembre de 2022
La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i
Empresarial, i Cooperació Municipal
Olga Torres Ribas
Conveni específic entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat, i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura de l'any 2022
Parts
Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant Consell) per nomenament del Ple de 5 de juliol de 2019, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, l'article 34 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) i l'article 20 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, assistit pel secretari general d'aquesta Corporació, en exercici de les seues funcions de fe pública que li atribueix l'article 92 bis de la LBRL.
Juan Guasch Serra, President de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera (en endavant Cambra), nomenat en consell insular de la cambra en data 28 de juny de 2022, per raó del seu càrrec, segons les atribucions conferides per l'article 12 de la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació i la Llei 1/2017, de 12 de maig, que regula la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació d'Eivissa i Formentera, i en l'exercici que li atribueix l'article 36 del seu Reglament de règim intern.
Antecedents
1. Que el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera tenen entre les seues finalitats el desenvolupament d'estratègies de promoció econòmica i desenvolupament local i de foment de l'esperit emprenedor, l'autoocupació i la creació d'empreses en l'àmbit de l'illa d'Eivissa.
2. El Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb l'article 30 de la Llei 1/2017, de 12 de maig de les Cambres de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 9/2021, de 23 de desembre, i per la Llei 2/2022, de 6 de juny, de mesures urgents en determinats sectors d'activitats administrativa, pot signar convenis per finançar les cambres de comerç incloses les despeses de funcionament i estruct
3. D'altra banda, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera és una corporació de dret públic dependent de la tutela de la conselleria de Treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears, que representa els interessos del comerç, la indústria, la navegació i els serveis de la seva demarcació i te l'objecte, les funcions i les atribucions que determina la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, industria, serveis i navegació i les normes que la despleguen; la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficiales de comerç, industria, serveis i navegació de les Illes Balears, i la normativa que la desplega, i les disposicions del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de comerç, Indústria, serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera.
4. La Cambra gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seua actuació pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.
A més de l'exercici de les competències de caràcter públic que li atribueix la legislació vigent i de les que li puguin encomanar i delegar les administracions públiques, la Cambra té entre les seves funcions, la de prestar serveis a les empreses que operen les activitats de comerç, indústria, serveis i navegació.
5. Que des dels seus inicis la Cambra ve desenvolupant diverses activitats emparades en la normativa vigent, com per exemple: emetre diferents certificats; formacions; suport al comerç com a consultoria, comunicació i difusió de iniciatives; organització de campanyes, concursos....
La Cambra participa a les diferents entitats i organismes de l'administració dels que forma part, com a òrgan consultiu, acudint puntualment a les seves sessions, amb una participació activa quant a recollida d'opinió i criteris dels sectors empresarials de les nostres illes.
La Cambra és membre actiu de l'Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB), integrada pel Col·legi d'Advocats de Balears (ICAIB) i les tres cambres de comerç, impulsant la mediació com a sistema de de resolució de conflictes de forma extrajudicial.
6. En el pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022, consta una subvenció nominativa a la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera, seu Eivissa, per import de 200.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966.
Aquesta subvenció nominativa està prevista en la modificació de data 16 de març de 2022 del Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2020-2022, publicada al BOIB núm 39 de 19 de març de 2022, amb la finalitat de donar suport a la Cambra de Comerç d'Eivissa finançant l'exercici de les seves funcions publicoadministratives dirigides a les empreses de la seva circumscripció desenvolupades a l'any 2022 i així preservar la seva continuïtat amb la tasca de promoció i defensa dels interessos generals del comerç a l'illa d'Eivissa.
7. Que les despeses totals de la Cambra de Comerç en funcionament i estructura per l'any 2022 a l'illa d'Eivissa objecte de la present subvenció seran de 455.926,82 €, segons consten a la relació de despeses de l'annex I del present conveni.
8. Que és voluntat d'ambdues institucions que tots els ciutadans i ciutadanes de l'Illa d'Eivissa puguin beneficiar-se de l'assessorament i suport proporcionat per la Cambra.
Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents
Clàusules
1.- Objecte
És objecte del present conveni entre el Consell Insular d'Eivissa i Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera establir els termes i les condicions per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura finançant el desenvolupament de les funcions publico administratives durant l'exercici 2022.
Amb aquesta col·laboració pública-privada, es facilita tot un sistema de desenvolupament de l'activitat econòmica i empresarial, posant a disposició de les empreses la informació i els mitjans necessaris per millorar la seva gestió i augmentar la seva competitivitat.
2.- Finançament
Aquest conveni instrumenta una subvenció nominativa excepcional i directa i està prevista als Pressuposts del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022, a Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera, de conformitat amb l'establert a l'art. 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (LRJSP) i de l'art. 22.2a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS) i art. 65 del RD 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (RLGS).
3.- Obligacions de les parts
Ambdues parts ens comprometem amb caràcter general a executar les activitats objecte d'aquest Conveni de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat.
3.1. A més, la Cambra es compromet a:
Continuar realitzant des de gener fins a 31 de desembre de l'any 2022, les actuacions pròpies de la cambra, que fonamenta la concessió de la present subvenció, que són les següents:
Assessorament a empreses
- Assessoria personalitzada als emprenedors, en relació amb els tràmits necessaris per crear i gestionar una empresa.
- Atenció a consultes sobre temes relatius als arrendaments de locals de negoci i indústria.
- Assessorament sobre defensa dels drets d'usuaris i consumidors.
(L'oficina existent a Eivissa només dóna cobertura a les qüestions que plantegen els particulars. Hi ha un buit quant a l'assistència a les empreses, que la càmera supleix donant cobertura en la mesura del possible a les seves consultes i queixes.)
- Consultes relatives al Comerç Exterior (Certificats d'Origen, Quaderns ATA, etc.).
- Consultes en relació amb els certificats de lliure venda i consum, de reconeixement i notorietat de marca i de mida empresarial.
- Consulta i informació de registre de denominacions a l'Oficina de Marques i Patents.
- Publicitat en col·laboració amb el Registre Mercantil Central. Informació Registral.
- Certificacions de bones pràctiques empresarials.
- Col·laboració en l'elaboració i la posada al dia del Cens Empresarial.
Suport al Comerç
- Consultoria temes relacionats amb regulació i normativa zones turístiques, horaris, dies d'obertura.
- Comunicació i difusió d'iniciatives d'interès per al sector a petició de diversos agents.
- Organització de campanyes específiques.
Digitalització:
- Conveni amb la Cambrad'Espanya per poder emetre certificacions digitals (d'empresa i persones físiques), de manera molt àgil i ràpida.
- Jornades divulgatives amb la Cambra d'Espanya del sistema de certificació de les Cambres.
Mediació i Arbitratge
- La Cambra d'Eivissa és membre actiu de l'Institut de Mediació de les Illes Balears. IMIB, integrada pel Col·legi d'Advocats de Balears (ICAIB) i les tres cambres de comerç.
Participació activa en la presa de decisions d'aquest òrgan que regula i impulsa la mediació com a sistema de resolució de conflictes de manera extrajudicial a les Balears. Contribució econòmica al seu sosteniment, ja que la institució fins ara ha comptat amb el suport verbal del Govern i altres entitats, però sense cap ajut o impuls econòmic.
La mediació malgrat ser una eina de futur és molt lluny de ser encara una alternativa a la solució jurisdiccional, i per tant necessita el suport i els mitjans necessaris de difusió, per garantir aquest servei durant l'exercici 2022
• Emetre certificacions:
- Comerç Exterior (Certificats d'Origen, Quaderns LLIGA, etc.).
- Certificats de lliure venda i consum, de reconeixement i notorietat de marca i de mida empresarial.
- Emissió i comprovació de certificacions de pertinença al Cens.
- Verificació i certificació del compliment normatiu de les empreses quant a Cens.
- Certificacions de bones pràctiques empresarials.
• Assessorament a les administracions públiques (participació en la redacció d'al·legacions o comentaris en relació a la tramitació de normes jurídiques; efectuar al·legacions a projectes a sol·licitud de grups empresarials; participació activa a les meses del Govern i del propi Consell, aportant totes les opinions recollides entre les empreses del sector.
• Reconeixement i suport a les empreses
Lliurament dels premis POSIDÒNIA A L'EXCEL·LÈNCIA EMPRESARIAL en diferents categories, per impulsar el reconeixement i el treball de les empreses, en la seva XII edició.
• Impuls a la plataforma d'afectats per la modificació del Reglament de Costes que projecta el Ministeri de Transició Ecològica i el Repte Demogràfic:
- Jornades de difusió de modificacions previstes a la llei.
- Informació i consultes sobre pròrrogues de les concessions, atorgament, etc.
- Impuls de la plataforma d'afectats per la Llei de Costes d'Eivissa.
• Presència de la cambra en comissions de treball, en les quals a totes elles la Cambra defensa i recolza els interessos específics de les empreses d'Eivissa:
Davant el GOVERN BALEAR:
1. Conselleria de Mobilitat i Habitatge
Mesa Transport Aeri.
Comitè Desenvolupament Rutes Aèries Aeroport Eivissa.
Comitè Assessor Congestió Aeroportuària.
Mesa Transport Marítim.
Mesa Transport Terrestre.
Consell Balear Transport Terrestre.
Consell Assessor Ports de Balears
2. Conselleria Model Econòmic, Turisme i Treball
Mesa Internacionalització.
Mesa de Treball, Ocupació, Emprenedoria i FP.
3 Agència Turisme Illes Balears.
Consell Assessor de l'AETIB
Jurat Premis Turisme Illes Balears.
4. Conselleria Fons Europeus, Universitat i Cultura.
Comissió de Treball en matèria de Fons Europeus
5. Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat
Institut Balear de la Dona.
6. Conselleria Educació i Formació Professional
DG Innovació i Formació del Professorat
Comissió Selecció estància a empresa (FP)
Pla Integral FP
7. Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat
Mesa Diàleg Social
8. Consell Econòmic i Social (CES)
9. Centre Balears Europa
Davant el CONSELL INSULAR D'EIVISSA:
1. Departament de Turisme, Medi Rural i Marí
Comissió Ordenació Turística
Pla Màrqueting
Mesa Lluita intrusisme Turístic.
2. Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports
Junta Arbitral de Transport
Consell Sectorial de Mobilitat
Comissió intrusisme sector del Transport
3. Consell Sectorial de la Moda.
4. Consell Sectorial de Comerç.
Davant AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS
1. Comitè Serveis Port d'Eivissa.
2. Consell de Navegació des port.
3. Consell i Port de la Savina.
ALTRES ORGANISMES:
1. Cambra de Espanya.
2. Universitat de les Illes Balears.
3. Foment de Turisme d'Eivissa.
4. Consell de Arbitratge de Eivissa.
5. Junta arbitral de Transports.
6. Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB).
De manera ocasional la Cambra es convidada en meses i reunions sectorials com són:
- Canvi Climàtic
- Grup de Treball Economia Blava.
- Fòrum «Medi Ambient, Impacte Social i Bon Govern, el paper de les Pymes.»
- Manifestació d'interès per potenciar l'activitat investigadora, de difusió i de formació de la Intel·ligència artificial (IA). Pla de recuperació, transformació i resiliència.
• A més de les funcions que corresponen a la cambra pel seu funcionament:
Sessions del Ple i del Comitè Executiu, amb la certificació d'assistències, recollir opinions i aixecar i custodiar les actes. Donar assistència i resoldre i executar les qüestions i tasques que encomana el plenari de la Corporació.
Efectuar i controlar tota la despesa de la corporació, així com la seva adequació als procediments que estableix la Llei.
Procediment electoral.
Redactar i elaborar tot el material de difusió i publicitat de la Corporació. Tant revistes, articles, manteniment i actualització de continguts a la pàgina web.
Difusió i presència a Facebook i Twitter, etc.
• Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com d'estar al corrent de les obligacions tributàries o d'altre tipus davant el Consell Insular d'Eivissa, o declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari públic d'estar-hi. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació.
• Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualsevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici.
• Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionables, de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Així mateix, es comunicarà qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció.
• Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona o entitat beneficiària.
• Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de control i comprovació.
• Complir con les obligacions de transparència i subministrament d'informació en els termes previstos a la normativa sobre transparència.
• En cas que es produeixin rendiments financers dels fons lliurats, aquests incrementaran l'import de la subvenció concedida.
Així mateix, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera queda obligada al compliment de les restants condicions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i les que s'estableixen la mateixa resolució de concessió.
3.2. El Consell, per la seua part, es compromet a:
4.- Pagament
El Consell Insular d'Eivissa aportarà com a màxim de 200.000,00 euros i anirà a càrrec de la partida 4220.48966, segons es preveu al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa a de l'any 2022.
El pagament de la subvenció nominativa del Consell a la Cambra, objecte del present conveni, s'efectuarà en tres pagaments parcials:
- El primer corresponent a un 50 % de la quantia per import de 100.000 € a la firma del conveni.
- El segon pagament corresponent al 30 % restant per import de 60.000 € es realitzarà una vegada s'hagi justificat les activitats per import corresponent al primer pagament, d'acord amb el que permet l'article 37.1b) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018).
- El tercer pagament corresponent al 20% restant per import de 40.000 € es realitzarà a la justificació de les despeses restants, objecte del segon pagament i tercer pagament del Conveni.
En relació a la presentació de garantia, atès que la beneficiària, és un ens instrumental de dret públic vinculada a una administració pública, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, queda exonerada la Cambra de la presentació de garantia.
5.- Justificació
Per a la justificació del Conveni, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera haurà de presentar la documentació que a continuació es relaciona i en els tres terminis següents:
1ª Justificació, fins el dia 15 de setembre de 2022.
2ª Justificació, fins el dia 15 novembre de 2022.
3ª Justificació, fins el dia 15 de febrer de 2023.
1. Memòria explicativa sobre el desenvolupament de les actuacions que s'hagin dut a terme.
2. Certificat de la secretaria general de la Cambra, de les despeses efectuades a càrrec de la quantia aportada pel Consell Insular d'Eivissa, en el que s'indiqui que no s'ha rebut altres subvencions o ingressos per l'objecte subvencionat.
3. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir:
-Relació de despeses de l'activitat.
-Justificants de despesa i pagament.
-Certificat acreditatiu de la prorrata de l'IVA si correspon.
-Còpia de les nòmines, així com els seus justificants de pagament.
-Justificants de pagament de la Seguretat Social
-Justificant acreditatiu de la retenció de l'IRPF als autònoms, si correspon.
4. Per justificar el pagament de les factures i nòmines objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:
- Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figuri la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura o nòmina, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament. En el cas de pagaments realitzats mitjançant targeta de crèdit, per la naturalesa del pagament no serà necessari fer constar el número de factura ni el concepte del pagament.
- En els cas de factures emeses en moneda estrangera, el document bancari que acrediti el pagament haurà de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament.
5. Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 10 de text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Les despeses subvencionables s'han d'ajustar al que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, entenent com a tals els que de manera indubitada responguin al desenvolupament de les funcions publicoadministratives, resultin estrictament necessaris i es facin en el termini d'execució definit. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.
* Les despeses que es podran tenir en compte en l'objecte de la present subvenció, son aquelles que s'hagin fet i desenvolupat entre l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2022 relacionades amb l'illa d'Eivissa, i pagades en el mateix període i fins el 31 de gener de 2023.
Concretament, es consideren despeses subvencionables les de personal, de viatge i desplaçament, assessorament i serveis externs i altres despeses corrents, vinculades a l'exercici de les seves funcions publicoadministratives de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera. S'entén per:
Despeses de personal. Els costos generats per l'abonament de retribucions brutes que inclouen les percepcions salarials de: salari base, complements d'antiguitat, complements derivats de l'activitat (per coneixements especials, per torns de treball, nocturnitat, penositat, et.) pagues extres, complements personals, incentius a la producció, hores extraordinàries i resta de complements personals, incentius a la producció, hores extraordinàries i resta de complements i plusos que convencionalment o per sentència judicial corresponguin. Les cotitzacions socials i impostos a càrrec del treballador i la seguretat social a càrrec de la empresa són considerades despeses de personal.
Desplaçament, allotjament i manutenció. Les quanties d'aquestes despeses no poden excedir les establertes legalment.
Despeses d'assessorament i serveis externs de caràcter corrent necessaris per al desenvolupament de l'activitat publicoadministrativa objecte de la subvenció. La raonabilitat del cost s'aplicarà no superant les mitjanes de preus de mercat de la matèria que origina la despesa. A aquest apartat inclou la despesa derivada de la revisió del compte justificatiu per la persona auditora.
Despeses relacionades amb les accions i activitats desenvolupades per la Cambra, objecte del present conveni.
Altres despeses corrents necessàries per al desenvolupament de les funcions publicoadministratives com:
- Lloguer de la seu, inclosa la comunitat, o altres instal·lacions i/o equips on es desenvolupen aquestes funcions publicoadministratives o de suport per al compliment de les mateixes.
- Subministraments d'electricitat, calefacció, aigua, telèfon, fax i internet.
- Serveis de neteja.
- Manteniment d'edificis, equips d'oficina i equips informàtics.
- Material d'oficina, amortització d'equips i altres despeses consumibles d'oficina.
- Subscripcions de premsa i de plataformes legislatives.
- Despeses de dominis corporatius d'internet, de plataformes de reunions i de manteniment de programes informàtics (nòmines, control horari, comptabilitat, etc.).
- Serveis d'assessoria laboral, fiscal i jurídica.
- Assegurances dels edificis i/o instal·lacions i els de responsabilitat civil vinculats al desenvolupament de les funcions de la Cambra.
- Despeses d'operativa bancària, com ara comissions de comptes o per serveis bancaris (transferències).
- Despeses relacionades amb el Registre Mercantil.
- Subministraments d'EPIs i mesures de prevenció de COVID.
- Despeses d'amortització, sempre que estiguin vinculades a elements necessaris per a l'exercici de les funcions publicoadmnistratives per al període subvencionable i es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.
Per tal motiu, serà necessari presentar les taules d'amortització dels bens objecte de l'amortització.
En cap cas seran despeses subvencionables, i per tant, no podran formar part de les despeses subvencionables, les següents:
Els tributs són despeses subvencionables quan la Cambra beneficiaria de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
En els ternes establerts a l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la legislació sobre contractes del sector públic per a contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents persones o entitats proveïdores, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o lliurament del be, llevat que per les seves especials característiques no existeixi al mercat suficient nombres d'entitats que es realitzin, prestin o subministrin.
L'elecció de l'oferta presentada es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui a la proposta econòmica mes avantatjosa.
De conformitat amb el que estableix l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera no podrà subcontractar l'activitat subvencionada a tercers. No es considera subcontractació la concertació a tercers quan l'objecte del contracte no s'espera que hagi de ser realitzat personalment pel beneficiari, bé perquè no constitueixi l'objecte de la seva activitat o bé perquè els elements personals del beneficiari no hagin resultat essencials en la valoració de l'activitat subvencionada.
L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions publiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona o entitat beneficiaria.
6.- Mecanismes de seguiment
El seguiment i l'avaluació del desplegament d'aquest Conveni, així com la resolució de les incidències que les parts detectin, s'articularà a partir de reunions de coordinació de caràcter tècnic promogudes a instàncies de qualsevol de les dues parts.
Les controvèrsies que puguin plantejar-se sobre la interpretació i l'execució d'aquest Conveni s'intentaran resoldre per mutu acord de les parts.
7.- Modificació del conveni
Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest Conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest Conveni com una addenda.
8.- Compatibilitat
En cap cas l'import de l'aportació de l'ajuda pot superar les despeses de les funcions publicoadministratives, segons el pressupost que obra a l'annex I del present conveni.
9.- Difusió de la col·laboració del Consell Insular
En compliment dels articles 11.1) i 34.4 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions a les Illes Balears, la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera es compromet que en els cartells, anuncis, fullets, estands i en tot el material relatiu a les activitats objecte d'aquest conveni hi figurarà expressament la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa, i el seu logotip. També farà constar aquesta subvenció en la seva memòria anual.
10.- Reintegrament i revocació de l'ajuda
Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del Conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de l'ajuda s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte d'aquest Conveni, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament.
En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, i els articles 13.n i 44 del TRLS, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau d'incompliment material |
Percentatge de reducció |
> 0 % i < 25 % |
25 % |
> 25 % i < 50 % |
50 % |
> 50 % i < 75 % |
75 % |
> 75 % i < 100 % |
90 % |
100 % |
100 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei general de subvencions i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
11.- Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment
El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), que atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal "L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria de cooperació i assistència local als municipis de l'illa, recollides tant a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local com a la Llei 8/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local".
Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).
Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu "Aprovar els convenis amb altres entitats públiques o privades la quantia dels quals superi els quinze mil euros (15.000 €)".
12.- Règim jurídic i jurisdicció competent
El present conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Les parts que subscrivim aquest Conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Però si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
13.- Publicitat del conveni
El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions (LGS), al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
14.- Termini de vigència
La vigència d'aquest conveni s'iniciarà en la data de la seva formalització fins el 28 de febrer de 2023.
I en prova de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars d'aquest document.
Eivissa, 9 de setembre de 2022
Pel Consell Insular d'Eivissa Vicent Marí Torres |
Per la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera |
|
Joan Guasch Serra |
ANNEX I
PRESSUPOST INGRESSOS I DESPESES
Pressupost 2022 Cambra d'Eivissa i Formentera (Estructura) |
||||
|
|
|
Despeses conjuntes |
Assignable a Eivissa |
DESPESES |
||||
03 Personal |
|
|
||
Personal de plantilla |
202.300,00 € |
155.000,00 € |
||
Personal eventual (proyecto) |
|
27.313,58 € |
11.690,00 € |
|
|
|
Total |
229.613,58 € |
166.690,00 € |
|
|
|
|
|
Previsió Social |
|
|
||
Assegurances socials |
68.884,00 € |
46.500,00 € |
||
SS % Ibiza |
|
|
|
3.507,00 € |
|
|
Total |
68.884,00 € |
50.007,00 € |
Total Personal |
298.497,58 € |
216.697,00 € |
||
|
|
|
|
|
04 Despeses de local |
||||
04.1 No inventariables |
27.356,42 € |
15.028,80 € |
||
|
Neteja |
|
2.400,00 € |
600,00 € |
|
Conservació i reparació |
|
1.200,00 € |
1.000,00 € |
|
Electricitat |
|
6.400,00 € |
4.000,00 € |
|
Aigua Local |
|
600,00 € |
500,00 € |
|
Assegurances |
|
2.208,80 € |
2.008,80 € |
|
Dotació amortització local |
|
14.547,62 € |
6.920,00 € |
04.2 Inventariable |
1.700,96 € |
1.100,00 € |
||
|
Renting fotocopiadora |
|
1.700,96 € |
1.100,00 € |
|
Total Despeses Local |
29.057,38 € |
16.128,80 € |
|
|
|
|
|
|
05 Despeses de material |
||||
05.01 No inventariables |
11.229 € |
9.228 € |
||
|
Material oficina |
|
2.000,00 € |
1.500,00 € |
|
Correus i telègrafs |
|
700,00 € |
500,00 € |
|
Registre mercantil |
|
500,00 € |
500,00 € |
|
Telèfon i RDSI |
|
3.600,00 € |
2.600,00 € |
|
Manteniment maquinària |
|
1.825,00 € |
1.775,00 € |
|
Amortització inmobilitzat material |
|
2.604,00 € |
2.353,00 € |
05.02 Inventariables |
23.000 € |
10.000 € |
||
|
Maquinària i equips |
|
23.000,00 € |
10.000,00 € |
|
|
Total Despeses Material |
34.229,00 € |
19.228,00 € |
|
|
|
|
|
06.01 Relacions públiques |
||||
|
Premis posidònia i esdeveniments |
|
11.000,00 € |
10.000,00 € |
|
|
Total |
11.000,00 € |
10.000,00 € |
|
|
|
|
|
07 Publicacions i subscripcions |
||||
|
Llibre 100 anys empreses |
|
24.999,04 € |
13.645,02 € |
|
Pàgina web |
|
3.500,00 € |
2.800,00 € |
|
Programa imatge premsa |
|
3.500,00 € |
2.800,00 € |
|
Subscripcions |
|
2.800,00 € |
2.000,00 € |
|
|
Total despeses publicacions i subscripcions |
34.799,04 € |
21.245,02 € |
|
|
|
|
|
08 Viatges i dietes |
||||
|
Viatges nacionals |
|
1.996,00 € |
730,00 € |
|
Estàncies personal |
|
2.000,00 € |
1.000,00 € |
|
|
Total |
3.996,00 € |
1.730,00 € |
|
|
|
|
|
09 Formació |
||||
|
Conveni Consell Formentera |
|
7.000,00 € |
0,00 € |
|
Jornadas Acelera |
|
9.000,00 € |
9.000,00 € |
|
|
Total |
16.000,00 € |
9.000,00 € |
|
|
|
|
|
10 Estudis i assistència tècnica al comerç |
||||
Comerç interior i la indústria |
128.000 € |
128.000 € |
||
|
Promoción mercados interiores |
|
4.000,00 € |
4.000,00 € |
|
Plan Dinamización comercio minorista |
|
6.000,00 € |
6.000,00 € |
|
Plan Empresa IB Dona |
|
45.000,00 € |
45.000,00 € |
|
Convenio CAIB Innovació |
|
10.000,00 € |
10.000,00 € |
|
Convenio CAIB Promoció Econòmica |
|
63.000,00 € |
63.000,00 € |
Foment del comerç exterior |
8.500 € |
8.500 € |
||
|
Misiones inversas PE |
|
1.000,00 € |
1.000,00 € |
|
Material publicitari mercat internacional PE |
|
7.500,00 € |
7.500,00 € |
|
|
Total despeses estudis |
136.500,00 € |
136.500,00 € |
|
|
|
|
|
12 Despeses d'altres serveis |
||||
|
Assessoria contable, fiscal i laboral |
|
1.780,00 € |
1.280 € |
|
Auditories |
|
9.500,00 € |
7.500 € |
|
Serveis professionals |
|
1.200,00 € |
1.200 € |
|
Serveis jurídics |
|
1.600,00 € |
1.600 € |
|
|
Total despeses altres serveis |
14.080,00 € |
11.580,00 € |
|
|
|
|
|
13 Quotes organismes |
||||
|
IMIB |
|
600,00 € |
500,00 € |
|
|
Total quotes |
600,00 € |
500,00 € |
|
|
|
|
|
14 Impostos |
||||
|
Impost sobre societats |
|
475,00 € |
475 € |
|
Contribucions i arbitris |
|
3.000,00 € |
2.000 € |
|
Ajustos negatius IVA no deduïble |
|
10.243,00 € |
9.243 € |
|
|
Total impostos |
13.718,00 € |
11.718,00 € |
|
|
|
|
|
15 Amortitzacions financeres |
||||
|
Despeses financeres |
|
1.000,00 € |
800 € |
|
|
Total |
1.000,00 € |
800,00 € |
|
|
|
|
|
16 Imprevistos |
||||
|
Imprevistos |
|
1.000,00 € |
800 € |
|
|
Total |
1.000,00 € |
800,00 € |
|
|
|
|
|
TOTAL DESPESES |
|
|
594.477,00 € |
455.926,82 € |
|
|
|
|
|
INGRESSOS |
||||
Per serveis prestats |
17.150,00 € |
12.900,00 € |
||
Certificaciones |
1.000,00 € |
1.000,00 € |
||
Asistencia a cursillos |
7.800,00 € |
7.800,00 € |
||
Servicios telefax Formentera |
250,00 € |
250,00 € |
||
Alquiler Salas |
4.100,00 € |
4.100,00 € |
||
Servicios a empresas |
4.000,00 € |
4.000,00 € |
||
Subvencions i altres |
577.327,00 € |
438.776,82 € |
||
Subvenció Govern Balear DG Comerç |
116.500,00 € |
41.100,82 € |
||
Subvenció Govern Balear, Promoció producte exterior |
71.500,00 € |
65.499,38 € |
||
Subvenció Govern Balear, IB Dona |
50.000,00 € |
37.999,62 € |
||
Subvenció Acelera Pyme |
99.288,00 € |
72.677,00 € |
||
Subvenció Comerç ministeri CE |
19.539,00 € |
10.000,00 € |
||
Subvenció Govern Balear, Innovació |
12.000,00 € |
10.000,00 € |
||
Subvenció Consell Insular d'Eivissa |
200.000,00 € |
200.000,00 € |
||
Subvenció Consell de Formentera |
7.000 € |
0,00 € |
||
Club Cámara |
1.500 € |
1.500,00 € |
||
TOTAL INGRESSOS |
594.477,00 € |
455.926,82 € |