Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 534597
Aprovació de les bases reguladores de la convocatòria pública de subvencions relatives a l'estudi per el curs acadèmic 2022-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Batlle-President,  de l'Ajuntament de Ses Salines, en data 20 de setembre va acordar:

Aprovació de les bases reguladores de la convocatòria pública de subvencions relatives  a l'estudi per el curs acadèmic  2022-2023.

Primer.- Aprovar les bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a l'estudi per el curs acadèmic 2022-2023 en els termes següents:

BASES  QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE LES BEQUES RELATIVES A L'ESTUDI PER EL CURS ACADÈMIC 2022-2023

1.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.- La present convocatòria té per objecte garantir la igualtat de tots els ciutadans al dret a l'educació, establint una sèrie d'ajudes destinades a compensar les condiciones socioeconòmiques desfavorables dels alumnes. Les ajudes previstes en la present convocatòria van destinades a l'ensenyament obligatori i post-obligatori i la seva obtenció va condicionada al compliment de certs requisits, tant de caràcter econòmic com de caràcter acadèmic.   Les ajudes objecte de la present convocatòria no creen cap tipus de dret per anys futurs. 

2.-ESTUDIS PER ALS QUALS PODEN SOL·LICITAR-SE AJUDES.-Només tindran accés a les ajudes previstes en la present convocatòria, que afecta al curs escolar 2022-2023, els estudiants que figuren empadronats al municipi de Ses Salines amb almenys un dos anys d'antiguitat a comptar de la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies i que cursin estudis de caràcter presencial (no estudis a distancia) en centres públics, en les següents matèries:

a)Ensenyament Primari.( A partir de 2on de primària)

b)Ensenyament Secundari Obligatori.

c)Ensenyament post-obligatori: Batxiller i cicles formatius de grau mitjà i superior. 

d)Ensenyament universitari

e)Ensenyament de règim especial.

3.-CLASSES D'AJUDES I QUANTITATS DE CADA UNA.- Les ajudes previstes en la present convocatòria se podran destinar a l'adquisició de material didàctic, matrícula i residència i s'atorgaran en funció del nivell dels estudis, de la següent forma:

a)Ensenyament Primari: ( a partir de 2on de Primària) es podran atorgar fins un màxim de 38 beques de 90 euros cada una.

b)Ensenyament Secundari Obligatori: es podran atorgar fins un màxim de 10 beques de 90 euros cada una. 

c)Estudis de batxiller i cicles formatius i ensenyament de règim especial: es podran atorgar fins un màxim de 5 beques de 120 euros cada una.

d)Estudis universitaris cursats a centres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: es podran atorgar fins un màxim de 3 beques de 150 euros cada una.

e)Estudis universitaris i de règim especial que es cursin a centres d'altres Comunitats Autònomes: es podran atorgar fins un màxim de 2 beques de 240 euros cada una. 

f) Estudis de postgrau i/o altres tipus de formació cursats a centres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a valorar pel Tribunal qualificador: es podrà atorgar fins a un màxim d'1 beca de 220 euros.

En cas que alguna de les beques quedi sense adjudicar, el tribunal podrà decidir repartir la quantitat d'aquestes beques no concedides entre la resta de sol·licitants que compleixin tots els requisits, i augmentar el nombre de beques en alguna de les diferents categories. 

4.-REQUISITS EXIGIBLES PER  PODER ACCEDIR A LES BEQUES.- 

A) Requisits de caràcter econòmic:

Per a l'atorgament de les ajudes es tendrà en compte la renda neta anual de la unitat familiar, i només seran subvencionades aquelles unitats familiars on el quocient resultant de dividir tots els ingressos de la unitat familiar entre el nombre de membres computables de la unitat familiar no superi els 9.000 euros. Es considerarà com a renda de la unitat familiar la suma de la renda obtinguda per tots els membres computables de la família.

  • Són membres computables de la unitat familiar: el pare, la mare, el sol·licitant, els germans fadrins menors de 26 anys que figurin empadronats en el domicili familiar i aquells germans del sol·licitant que siguin disminuïts físics, psíquics o sensorials, qualsevol que sigui la seva edat, que figurin empadronats amb els pares.
  • L'ocultació de qualsevol font de renda donarà lloc a la denegació de l'ajuda.

B) Requisits acadèmics:

  • Per tenir dret a les ajudes, els estudiants hauran d'acreditar que estan matriculats del curs complet i tenir una nota mitjana superior als  5 punts del curs anterior.
  • No es concedirà cap ajuda  i no tindran dret a beca els  alumnes que repeteixin curs, donat que l'any anterior no haurà superat la nota mitjana de 5, i tampoc en tindrà dret l'any següent, donat que s'entén que està repetint tot el temari, i per tant tindrà avantatges sobre els seus companys d'estudis que han de fer el temari per primera vegada.
  • No es concedirà cap ajuda a alumnes que només tinguin un 5 de nota mitjana.

5.-SOL·LICITUDS.- Les sol·licituds per optar a les ajudes previstes en la present convocatòria es presentaran en el Registre municipal de l'Ajuntament de Ses Salines,  a les oficines de la Junta Municipal de Districte de la Colònia de Sant Jordi o a qualsevol dels llocs previst a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de dia primer d'octubre,  del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Han d'estar  subscrites per l'estudiant beneficiari si és major d'edat o pels seus pares o tutors si és menor d'edat. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de VINT DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia de l'esmentat termini recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. 

Les sol·licituds que s'ajustaran al model oficial que facilitarà l'Ajuntament, hauran d'anar acompanyades dels següents documents:

- Fotocòpia del DNI / NIE / Passaport del sol·licitant  i, en el seu cas, del representant. 

- Si escau, acreditació de la representació legal que s'ostenta.

- Fotocòpia del Llibre de Família, a l'efecte de determinar el nombre de membres de la unitat familiar.

- L'acreditació documental corresponent per calcular la renda familiar de cadascun dels membres computables, és a dir: Fotocòpia de la darrera declaració de Renda de les persones físiques. En cas de no estar obligats a fer declaració de renda per ser els seus ingressos inferiors al mínim establert:  certificat negatiu expedit per AEAT.

- Declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, en el seu cas, que l'import dels ajuts econòmics objecte de la present convocatòria, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, no superen el cost del concepte becat (Segons Model que es facilitarà juntament amb la sol·licitud). 

- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Ses Salines. (Segons Model que es facilitarà juntament amb la sol·licitud). 

- Còpia de la matricula del curs 2022-2023 on constin els crèdits matriculats i l'import de la mateixa, així com el justificant de pagament de la mateixa.

- Fotocòpia de les notes obtingudes en el darrer curs escolar que ha estat matriculat i certificat expedit pel Centre corresponent en el qual s'assenyali si era repetidor de curs o no. 

- Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la beca (Segons Model que es facilitarà juntament amb la sol·licitud) a nom de la persona becària o, si procedeix, del seu representant.

- Autorització, si és el cas, per a que l'Ajuntament de Ses Salines pugui obtenir  les dades necessàries per determinar la renda, el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Ajuntament de Ses Salines i el certificat d'empadronament, així com de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries davant l'AEAT i la Seguretat Social. 

La no presentació d'algun dels documents exigits en el present apartat o la presentació fora del termini que se li indiqui, si escau, en l'escrit de requeriment per esmenar les deficiències, suposarà l'exclusió automàtica de la petició.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques

6.-TRIBUNAL QUALIFICADOR.- El Tribunal qualificador de les sol·licituds estarà format pels següents membres:

- President: El Batle-President o Regidor en qui delegui.

- Vocals: el Regidor/a de Serveis Socials o Regidor que el substitueixi; el Regidor/a de Joventut o Regidor que el substitueixi; un funcionari municipal anomenat per la Batllia.

- Secretari únicament als efectes de fedatari: El Secretari de la Corporació o funcionari en qui delegui. 

El Tribunal no podrà constituir-se sense la presència d' almenys tres membres i del Secretari. Es faculta al Tribunal per a que pugui resoldre qualsevol dubte que se li presenti i no estigui previst en les presents bases. 

7.-CRITERIS DE SELECCIÓ.- El Tribunal a l'hora de qualificar les sol·licituds tendrà en compte els següents criteris:

a) Mèrits acadèmics: Els mèrits acadèmics es valoraran prenent en consideració la nota mitjana del curs anterior i es puntuarà d'acord amb el següent barem:    

Nota mitjana                Punts a atorgar

De 5,01 a 5,9                 1,60

De 6 a 6,9                      3,20

De 7 a 7,9                      4,80

De 8 a 8,9                      6,40

De 9 a 10                       8

b) Mèrits econòmics: Els mèrits econòmics es valoraran prenent en consideració la renda, en funció de la renda mitjana per càpita de la unitat familiar, d'acord amb el següent barem:

Renda mitjana de la unitat familiar          Punts a atorgar    

Fins a 4000 euros                                          2        

Entre 4001 i 6000 euros                                1,80

Entre 6001 i 7000 euros                                1,60    

Entre 7001 i 8000 euros                                1,40

A partir de 8001 euros                                   1,20

Pel càlcul de la renda mitjana per càpita de la unitat familiar es dividirà l'import total dels ingressos nets de la unitat familiar pel nombre dels seus membres computables, d'acord amb l'establert en la base 4.

La puntuació de cada sol·licitant serà el resultat de sumar els punts que li corresponguin pels mèrits acadèmics i els mèrits econòmics.

En cas d'empat entre alguns sol·licitants es concedirà l'ajuda a favor del sol·licitant que tingui la seva nota acadèmica del curs precedent sigui més elevada i si persistís l'empat s'adjudicarà a favor del sol·licitant que tingui una menor renda per càpita en la unitat familiar.

 8.-PROPOSTES DE CONCESSIÓ.- El Tribunal qualificador una vegada qualificades totes les sol·licituds aixecarà acta i l'elevarà al Batle o al Regidor Delegat amb proposta de concessió, per rigorós ordre de puntuació, d'acord amb l'establert en l'article 15 de l'Ordenança General núm 15 de subvencions d'aquest Ajuntament. 

9.-ADJUDICACIÓ DE LES AJUDES.- Les ajudes s'adjudicaran en el termini de tres mesos a partir de la data de finalització de la presentació de les sol·licituds.

10.-FORMA DE PAGAMENT DE LES AJUDES.- Les ajudes es faran efectives als beneficiaris, d'una sola vegada, amb càrrec al subconcepte de despeses 334.481.00 del pressupost per a l'any 2022. El pagament de les quanties assignades únicament es farà efectiu una vegada justificada suficientment la realització de l'activitat subvencionada mitjançant les factures corresponents, d'acord amb la normativa legal aplicable.

11. JUSTIFICACIÓ I CONTROL DE LES AJUDES.- L'Ajuntament podrà verificar, en qualsevol moment, l'ús que es faci de les ajudes concedides i sol·licitar del beneficiari o dels seus pares o tutors els documents que consideri necessaris per comprovar la destinació de les mateixes. 

A part de l'anterior, els beneficiaris de les ajudes hauran d'assumir les següents obligacions:

a)Les ajudes són intransferibles i es destinaran obligatòriament a la finalitat per la qual es concedeixen. 

b)Acreditar davant de l'Ajuntament el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de l'ajuda. 

c)La submissió a les actuacions de comprovació per a verificar el compliment i efectivitat de les condicions o determinacions de la concessió de l'ajuda. 

d) Comunicar immediatament a aquest Ajuntament l'obtenció d'altres subvencions o ajudes que pugui obtenir el beneficiari per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions públiques. 

12.-NORMATIVA APLICABLE.- En tot allò no estigui previst en les presents bases li serà d'aplicació la següent normativa: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, el Reial Decret Legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova la Llei d'Hisendes Locals, la Llei 39/2015, de dia primer d'octubre,  del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les restants normes de Dret Administratiu, L'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Ses Salines, i demés normativa que hi sigui d'aplicació.

D'acord amb l'article 7.4 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni, les quanties atorgades en aquesta convocatòria no estaràn subjectes al tribut de la renda de les persones físiques (IRPF)

13.- RECURSOS.- La resolució que recaigui en aquest procediment no posarà fi a la via administrativa. Contra ella es podrà interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es podrà interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi. 

 

Ses Salines, a la data de la signatura electrònica (21 de setembre de 2022)

El batlle-president Juan Rodriguez Ginard.