Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 523405
Instrucció del director general d’Energia i Canvi Climàtic sobre l’ampliació del termini per acreditar la integritat i la coherència del càlcul de la petjada de carboni previst en l’article 9.1 del Decret 48/2021, de 13 de desembre, regulador del Registre balear de petjada de carboni

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 9.1.d del Decret 48/2021, de 13 de desembre, regulador del Registre balear de petjada de carboni, estableix l'obligació, per a determinades entitats, de presentar abans del dia 30 de setembre de l'any en curs una sèrie de documentació per tal d'efectuar la seva inscripció en el Registre balear de petjada de carboni.

Així, s'han d'acreditar la integritat i la coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant el mètode següent:

Verificació per un organisme acreditat extern, quan es faci per primera vegada la inscripció de la petjada de carboni en el Registre balear i successivament cada tres anys, d'acord amb el que disposa l'article 10. No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es pot substituir per una verificació anual, si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, cal requerir el dictamen de verificació i l'informe de verificació, si es considera necessari, per un organisme de verificació acreditat.

Actualment, es dona la indesitjable situació que els organismes acreditats externs que operen en el territori de les Illes Balears es troben desbordats per les nombroses sol·licituds que han d'atendre per tal d'emetre els dictàmens i informes de verificació abans de la data esmentada en l'apartat anterior.

Aquesta circumstància fa que les entitats obligades a presentar els dictàmens i informes de verificació amb la seva sol·licitud d'inscripció en el Registre no ho puguin fer.

Així doncs, i d'acord amb el que estableix l'article 21 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, és procedent fer una interpretació extensiva de l'article 9.1 del Decret 48/2021, de 13 de desembre, regulador del Registre balear de petjada de carboni, que doni cabuda, temporalment, a l'acreditació de la integritat i la coherència del càlcul de la petjada de carboni en un moment posterior al previst inicialment.

Per tot això, dict la següent

Instrucció

1. Quan els subjectes previstos en l'article 2.1 del Decret 48/2021, que són els obligats a inscriure per primera vegada la seva petjada de carboni de l'any 2020 i que han d'aportar el dictamen i l'informe de verificació realitzats per un organisme de control acreditat, no puguin disposar d'aquests documents abans del 30 de setembre de 2022 perquè l'organisme verificador els ha proposat una data posterior a aquesta, han de presentar juntament amb la sol·licitud d'inscripció un escrit de l'organisme de control acreditat extern on hi consti la data en què es preveu l'emissió del dictamen i l'informe.

2. En aquests casos, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic ha de dictar una resolució d'inscripció condicionada a què l'entitat obligada presenti el dictamen i l'informe de verificació en un termini màxim que es farà constar a la mateixa resolució d'inscripció condicionada, i que en cap cas pot ser superior a un any des de la seva emissió, amb l'advertiment què la manca de presentació en el termini previst comportarà que la resolució d'inscripció condicionada quedi sense efecte.

3. En el cas que el resultat final de la verificació emesa per l'organisme verificador sigui diferent a l'inicialment previst per l'entitat a la sol·licitud d'inscripció, aquestes dades s'han d'actualitzar d'acord amb el dictamen i l'informe de verificació.

4. Atès que el tràmit per a la presentació posterior de la documentació no està previst en els tràmits telemàtics habilitats, aquests documents s'han d'aportar a través del Registre Electrònic Comú.

 

5. Aquesta Instrucció s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 9 de setembre de 2022

El director general d'Energia i Canvi Climàtic José Guillermo Malagrava Rigo