Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 522553
Convocatòria d’ajuts econòmics a l’estudi (CFP/BTX / 2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada dia 8 de setembre de 2022, el ple de l'ajuntament de Alcúdia va aprovar per unanimitat la proposta del regidor delegat d'urbanisme, esports i joventut relativa a l'aprovació de les bases reguladores de subvencions de concurrència competitiva relacionades amb els ajuts econòmics estudis superiors 2022, adreçades a estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior d'Alcúdia per al curs 2021/2022.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides al Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De la mateixa manera, s'inicia el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB i durant els deu (10) dies hàbils posteriors.

 

Alcúdia, en data de signatura electrònica (14 de setembre de 2022)

El quart tinent batle i delegat de Joventut

 Joaquin Cantalapiedra Aloy

 

-/-

“2022/1989

CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS A L'ESTUDI (CFP/BTX / 2022)

ADREÇADA  A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR  D'ALCÚDIA PER AL CURS 2021/2022

L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d'AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS QUE HAGIN CURSAT BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR i que no es poden realitzar dins el municipi d'Alcúdia (o bé que hagin quedat fora plaça per manca d'oferta educativa disponible al municipi)* durant el curs 2021/2022, en règim de concurrència competitiva.

(*) Només en el supòsit que un alumne s'hagi vist forçat a matricular-se a un centre de fora del municipi encara que l'oferta educativa existeixi a Alcúdia, per mor de la manca de places disponibles a un institut alcudienc.

Tots aquests supòsits s'hauran d'acreditar amb certificació oficial emesa pel centre escolar de referència.

FINALITAT

Aquest tipus d'ajuts econòmics es plantegen per donar suport econòmic únicament i exclusivament als estudiants que obligatòriament no poden realitzar els seus estudis dins el municipi d'Alcúdia, car aquests no s'imparteixen dins el terme, com són: Tots els graus universitaris, batxillerats artístics (arts artístiques i musicals), branques específiques de formació professional reglada (mitjana i superior) i beneficiaris del Programa de mobilitat internacional Erasmus Plus.

- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I QUANTIA DELS AJUTS

Les presents bases tenen per objecte establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajuts econòmics als estudiants que hagin cursat batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior i que no es poden realitzar o -hagin quedat exclosos per falta de places disponibles dins el municipi d'Alcúdia- (*) durant el curs 2021/2022 en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en les següent bases.

(*) Aquest supòsit s'haurà d'acreditar.

S'estableixen aquests ajuts amb la finalitat de donar suport econòmic per a les despeses que suposa per als estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior d'Alcúdia la realització dels seus estudis fora del municipi.

En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Reial Decret 887 /2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

La consignació pressupostaria màxima per a aquesta convocatòria d'ajuts als estudis de batxillerat i Formació Professional  serà d'11.000€ a distribuir entre les sol·licituds que es registrin dins termini i reuneixin els requisits, i es liquidaran mitjançant un sol pagament, que es farà efectiu una vegada s'hagi conclòs la tramitació administrativa de la present convocatòria.

Es determina una quantia unitària màxima de 365€ per estudiant beneficiari a càrrec a la partida pressupostària  JO 327 481003 (BEQUES TRANSPORT I LLIBRES UNIVERSITARIS) dels pressuposts generals de l'Ajuntament d'Alcúdia pel present exercici.

- REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

Poden sol·licitar els ajuts econòmics de la  present convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

1. Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents al municipi d'Alcúdia amb l'antiguitat determinada a les presents bases.

2. El sol·licitant ha d'estar empadronat al municipi d'Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys (2), a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.

3. El sol·licitant acreditarà la matrícula a estudis de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà o grau superior amb modalitat presencial/mixta, o modalitat a distància, a qualsevol centre educatiu públic d'estudis homologats de l'Estat espanyol o de dins la Unió Europea (UE) realitzada durant el curs 2021/2022, sempre que aquest estudi no es pugui realitzar dins el municipi d'Alcúdia durant el període escolar 2021/2022.

O bé, i sempre de forma degudament acreditada, que l'alumne s'ha hagut de matricular a un centre educatiu extern del municipi per mor de la manca de places acadèmiques disponibles al municipi d'Alcúdia en les diferents branques de formació professional de grau mitjà i grau superior que s'ha impartit dins el curs 2021/2022 als centres educatius d'Alcúdia.

4. El sol·licitant ha d'acreditar el fet d'haver-se matriculat i aprovat un mínim de 3 assignatures en cas de batxillerat i de 2 assignatures  (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball ) en el cas de formació professional durant el curs acadèmic 2021/2022.

5. El sol·licitant haurà d'acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. En cas de menors  d'edat s'haurà aportar documentació també dels pares i/o tutors legals.

6. S'haurà de presentar la sol·licitud completament emplenada, i també incorporar-hi els documents pertinents  dins els períodes establerts a les presents bases, utilitzant els models establerts (Annex1) i/o mitjançant Instància genèrica utilitzant els canals de registre establerts.

7. Per tal de justificar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, haurà de presentar-se abans del dia de la finalització del període establerts d'entrega de sol·licituds, documentació i justificació del pagament de la matrícula en els estudis objecte de la presentació de sol·licituds (sempre que no s'hagi registrat anteriorment).

EXCLUSIONS I ALTRES CONSIDERACIONS

Queden exclosos de la present convocatòria,

1. Queden exclosos d'aquesta convocatòria la realització d'estudis no corresponents a estudis de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior, per tant queden exclosos els estudiants de formació professional bàsica o dual, i els estudis de grau universitari o qualsevol estudi de caire similar o superior.

2. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudiants que cursin els seus estudis a centres d'educació privats, escoles no reconegudes, acadèmies o similars amb estudis no homologats pels organismes oficials estatals o de les diferents comunitats autònomes que en tinguin seu.

3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudiants que en la data de finalització de presentació de sol·licituds, treballin com a personal funcionari o laboral a l'Ajuntament d'Alcúdia i/o a qualsevol altre organisme o empresa pública que en depengui totalment o parcialment, a més, dels seus descendents directes o sol·licitants que depenguin econòmicament d'aquests. Alhora, també queden exclosos d'aquesta convocatòria els càrrecs públics i/o personal de confiança municipal que tenguin anàlogues circumstàncies equiparables i/o relacions laborals amb l'Ajuntament d'Alcúdia, a més, d'altra d'aplicació del règim d'incompatibilitats que pertoquin segons la normativa vigent.

Compatibilitat de la ajut econòmic

L'Ajuntament d'Alcúdia declara expressament la compatibilitat d'aquesta convocatòria de subvencions d'ajuts econòmics amb qualsevol altre tipus d'ajudes, beques o subvencions, qualsevol que sigui la seva naturalesa, caràcter o denominació, i qualsevulla que sigui la persona, organisme o entitat convocant. No obstant això, aquesta compatibilitat s'ha d'entendre sense perjudici del règim d'incompatibilitat que puguin establir les bases d'altres ajudes, beques o subvencions que la persona interessada pretengui sol·licitar, sempre que la quantia total de tots els ajuts no superi les despeses vinculades amb l'activitat acadèmica subvencionada.

Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en  cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:

1. Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les presents bases.

2. Per les formulacions d'exclusió, desistiment o altres supòsits emmarcades dins l'apartat  “Procediment de concessió” que es determinen dins les presents bases.

La renúncia o anul·lació de la matrícula durant el període lectiu podrà donar lloc a la pèrdua de tots els drets vinculats a la present convocatòria d'ajuts econòmics.

Revocació dels ajuts econòmics

L'ocultació o falsejament de les dades que serveixin de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de l'ajut econòmic. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen en les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de l'ajut econòmic concedit, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El Departament de Joventut és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds d'ajuts econòmics objecte d'aquesta convocatòria.

Per tot això, aquest departament, una vegada aprovades les corresponents bases iniciarà un període de presentació de sol·licituds que comprendrà els deu (10) dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), segons model Annex I.

La presentació de sol·licituds implica l'acceptació de cada un dels termes que es reflecteixen a les presents bases.

Els alumnes interessats que vulguin sol·licitar l'ajuda econòmica que s'estipula a les presents bases, hauran de presentar la sol·licitud conjuntament amb la documentació requerida mitjançant els canals de registre que a continuació es detalla, o  bé en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atenent que, en tots els casos s'haurà de lliurar dins els terminis establerts:

TRAMITACIÓ PRESENCIAL

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA (Seu des Moll - Port d'Alcúdia)

Registre d'Entrada

Dins l'horari d'atenció al públic.

TRAMITACIÓ TELEMÀTICA

(Mitjançant certificat digital, sistema identificació “Clave firma”, DNI electrònic, o bé els sistemes d'identificació acceptats a la Seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Alcúdia )

Accedint a la web municipal www.alcudia.net -> Seu electrònica -> Tràmits (Instància genèrica) aportant tota la documentació requerida a les present bases dins els terminis fitxats a la convocatòria.

 

RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada que acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari i d'acord amb el que disposen l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre,  es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si no es fa així es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68 de la Llei 39/2015, procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquesta relació contindrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, i es publicarà al tauler d'anuncis de la web de l'Ajuntament d'Alcúdia (https://www.alcudia.net).

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació per esmenar les deficiències i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de 3 dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de  base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes. Aquest expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l'ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d'exclusió.

Com a òrgans competents i una vegada que el Plenari municipal haguí aprovat les bases, recaurà al Batle a vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, aprovar la Resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d'informació assenyalats a aquestes bases.

El procediment de concessió de la present línia de subvenció és per concurrència competitiva.

Els ajuts concedits seran objecte de publicació en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament, i a la base de dades nacional de subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual.

No es requereix justificació sobre la base de l'art 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les subvencions que es concedeixin en atenció a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor no requeriran cap altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència

RESOLUCIÓ

Termini de resolució

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

Contra la resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que la dicti. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de la seva publicació.

Cessió de dades dels  beneficiaris a altres administracions

L'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria i amb relació als beneficiaris dels ajuts econòmics, lliurarà les dades d'atorgament i beneficiaris que siguin pertinents a les administracions estatals i tributàries que corresponguin atenent la legislació vigent.

Pagament dels ajuts

L'Ajuntament d'Alcúdia abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació, i atenent el que es determini pel procediments i de la intervenció i tresoreria municipal.

DETERMINACIÓ DE QUANTIES

La quantia total destinada a cada ajut econòmic es determinarà en dues fases:

1º QUANTIA INICIAL (QI)

És calcularà, dividint el total de crèdit pressupostari (11.000,00€) entre el nombre total d'assignatures matriculades i aprovades del conjunt de sol·licituds presentades.

2º QUANTIA COMPLEMENTARIA (QC)

Si una vegada que s'hagi calculada la quantia inicial, quedàs romanent pressupostari en la fase (QI), es realitzarà una segona tabulació amb el romanent existent a l'apartat anterior, seguint els mateixos criteris de l'apartat anterior, és a dir:

És calcularà, dividint el total del romanent existent a l'apartat anterior entre el nombre total d'assignatures matriculades i aprovades del conjunt de sol·licituds presentades.

QUANTIA FINAL (QF)

El còmput de la quantia total final (QF) de cada ajut econòmic es determinarà atenent la Quantia Inicial (QI) estipulada, i  arribat el cas d'existir romanent, amb el sumatori dels apartats Quantia Inicial (QI) més la Quantia Complementaria (QC),

LIMITACIONS DE QUANTIES

Limitació primera: Atenent el que es disposa als requisit de la present convocatòria, per part del sol·licitant d'haver-se matriculat i assolir un aprovat d'un mínim de 3 assignatures en cas de batxillerat i de 2 assignatures  (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball ) en el cas de formació professional durant el curs acadèmic 2021/2022

Limitació segona: Es determina una quantia màxima destinada a cada sol·licitud acceptada a la present convocatòria, independentment de les assignatures matriculades i aprovades en cada cas per part del alumne de 365€.

Documentació que s'ha de presentar:

Els documents marcats amb un (*) es podran autoritzar per part del sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Alcúdia en realitzi la consulta de forma telemàtica i/o pels canals que tingui a l'abast, o bé també, en faci les comprovacions de consulta d'anteriors convocatòries. En cas que per qualsevol motiu les comprovacions autoritzades presentin errors o no sigui possible realitzar-les l'Ajuntament requerirà els sol·licitants que facin les aportacions pertinents.

No obstant això, l'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria realitzarà les comprovacions de dades dins els seus propis sistemes informàtics, o bé d'altres d'interoperabilitat administrativa que consideri oportunes amb relació a les sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa de què disposi.

1. Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.

2. Còpia del DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent, en cas de menors d'edat s'haurà de presentar fotocòpia del pare/mare o tutors legals.

3. CERTIFICAT, expedit pel centre educatiu corresponent on s'especifiquin les dades següents:

  • Dades completes de l'estudiant sol·licitant.
  • Relació de matèries matriculades durant el curs acadèmic 2021/2022.
  • Relació de qualificacions acadèmiques finals obtingudes de totes les assignatures matriculades en el curs 2021/2022.

4. Justificació oficial del pagament de la matrícula del curs 2021/2022

5. Certificació oficial lliurada per la entitat bancària de l'existència de compte corrent en què aparegui el sol·licitant com a titular.

6. (*) Documentació acreditativa del sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. (En cas de menors aportar documentació també dels pares i/o tutors legals).

7. Alumnes fora plaça de l'oferta de formació professional del municipi d'Alcúdia dins el curs 2021/2022: Certificació expositiva oficial lliurada per l'institut de referència en què es determini aquesta circumstància.

COMISSIÓ TÈCNICA DE SEGUIMENT DE LA CONVOCATÒRIA

Per tal d'acomplir la tramitació administrativa de la present convocatòria es crearà una comissió tècnica a raó d'òrgan col·legiat amb la finalitat de donar tràmit, resoldre dubtes, interpretar les presents bases, valoració dels expedients o qualsevol altra circumstància referent a la resolució de la present convocatòria.

Aquesta comissió estarà formada com a mínim per tres tècnics de l'Ajuntament d'Alcúdia de distintes àrees municipals (Educació, Serveis Socials, Esports, Patrimoni, Promoció econòmica o altres de naturalesa transversal) anomenats de forma expressa, a aquesta comissió s'hi podran incorporar altres tècnics que es determini.

Aquesta comissió treballarà de forma periòdica i permanent fins a la culminació i resolució definitiva de la present convocatòria.

Les presents bases i convocatòria hauran de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web corporativa. Igualment, es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en la pàgina web municipal la resolució de concessió de les ajudes.

ACCÉS ALS MODELS I SOL·LICITUDS

El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar als següents llocs:

1-  Ajuntament d'Alcúdia

Participació Ciutadana

Seu des Moll

Teodor Canet, 32 –07400 Port d'Alcúdia- Mallorca

010@alcudia.net //  www.alcudia.net

Tel: 971 89 70 40 - 010

2- Al web municipal:  www.alcudia.net

_//_

 

ANNEX I

SOL·LICITUD

ADREÇADA  A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR  D'ALCÚDIA PER AL CURS 2021/2022

L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d'AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS QUE HAGIN CURSAT BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR i que no es poden realitzar dins el municipi d'Alcúdia (o bé que hagin quedat fora plaça per manca d'oferta educativa disponible al municipi)* durant el curs 2021/2022.

(*) Només en el supòsit que un alumne s'hagi vist forçat a matricular-se a un centre de fora del municipi a una oferta educativa existent al municipi d'Alcúdia, degut a la manca de places disponibles a un institut del municipi d'Alcúdia.

Tots aquest supòsits s'haurà d'acreditar amb certificació oficial emesa pel centre escolar de referència.

  DADES PERSONALS

Nom i llinatges:

DNI:

Data de naixement:

Adreça:

Població:

Codi postal:

Correu electrònic:

Telèfon:

 DADES PERSONALS PARE, MARE O TUTOR LEGAL 1

Nom i llinatges:

DNI:

Data de naixement:

Adreça:

Població:

Codi postal:

Correu electrònic:

Telèfon:

 DADES PERSONALS PARE, MARE O TUTOR LEGAL 2

Nom i llinatges:

DNI:

Data de naixement:

Adreça:

Població:

Codi postal:

Correu electrònic:

Telèfon:

DADES ACADÈMIQUES

Estudis que has realitzat el curs 2021/2022

Nom de l'institut: 

Curs:

Matrícula (marqueu la que correspongui)

(     )  Alcúdia           (     )  Una altra població (*)              

Nombre d'assignatures matriculats totals  al curs 2021/2022:

Nombre d'assignatures aprovats totals  al curs 2021/2022:

 

Segons l'article 28 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu, certificat d'estar al corrent de les  obligacions tributàries del sol·licitant (tributs municipals, autonòmics i de Seguretat Social). En cas de menors d'edat Indicar nom dels pares/tutors legals i DNI.  Seleccioneu l'opció que desitgeu:

(    ) Sí, autoritz de manera expressa a l'Ajuntament d'Alcúdia per fer la consulta i que s'incorpori en la meva                sol·licitud.

(en cas de menors d'edat) Indicar nom dels pares/tutors i DNI

- Nom _______________________            DNI _________________

- Nom _______________________            DNI _________________

Observacions:

REQUISITS DELS SOL.LICITANTS

Poden sol·licitar els ajuts econòmics de la  present convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

1. Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents al municipi d'Alcúdia amb l'antiguitat determinada a les presents bases.

2. El sol·licitant ha d'estar empadronat al municipi d'Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys (2), a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.

3. El sol·licitant acreditarà la matrícula a estudis de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà o grau superior amb modalitat presencial/mixta, o modalitat a distància, a qualsevol centre educatiu públic d'estudis homologats de l'Estat espanyol o de dins la Unió Europea (UE) realitzada durant el curs 2021/2022, sempre i quan aquest estudi no es puguin realitzar dins el municipi d'Alcúdia durant el període escolar 2021/2022.

O bé, i sempre de forma degudament acreditada, que l'alumne s'ha hagut de matricular a un centre educatiu extern del municipi degut a la manca de places acadèmiques disponibles al municipi d'Alcúdia en les diferents branques de formació professional de grau mitjà i grau superior que s'impartiren dins el curs 2021/2022 al centres educatius d'Alcúdia.

4. El sol·licitant ha d'acreditar el haver-se matriculat i aprovat un mínim de 3 assignatures en cas de Batxillerat i de 2 assignatures  (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball ) en el cas de Formació Professional durant el curs acadèmic 2021/2022.

5. El sol·licitant haurà d'acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. En cas de menors  d'edat aportar documentació també dels pares i/o tutors legals.

6. S'haurà de presentar la sol·licitud completament emplenada, així com incorporar a aquesta els documents pertinents  dins els períodes establerts a les presents bases, utilitzant els models establerts (Annex1) i/o mitjançant Instància genèrica utilitzant els canals de registre establerts.

7. Per tal de justificar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, haurà de presentar-se abans del dia de la finalització del període establerts d'entrega de sol·licituds, documentació i justificació del pagament de la matrícula en els estudis objecte de la presentació de sol·licituds (sempre hi quan no s'hagi registrat anteriorment).

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

Els documents marcats amb un (*) es podran autoritzar per part del sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Alcúdia en realitzi la consulta de forma telemàtica i/o pels canals que tingui a l'abast, o bé també, en faci les comprovacions de consulta d'anteriors convocatòries. En el cas, que per qualsevol motiu, les comprovacions autoritzades presentin errors o no sigui possibles realitzar les comprovacions pertinents l'Ajuntament requerirà als sol·licitants que aquest en faci les aportacions pertinents.

No obstant, l'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria realitzarà les comprovacions de dades dins els seus propis sistemes informàtics, o bé d'altres d'interoperabilitat administrativa que consideri oportunes amb relació a les sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa que aquest disposi.

Documentació que s'ha de presentar:

1. Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.

2. Còpia del DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent, en cas de menors d'edat s'haurà de presentar fotocòpia del pare/mare o tutors legals.

3. CERTIFICAT, expedit per el centre educatiu corresponent on s'especifiquin les dades següents:

- Dades completes del estudiant sol·licitant.

- Relació de matèries matriculades durant el curs acadèmic 2021/2022.

- Relació de qualificacions acadèmiques finals obtingudes de totes les assignatures matriculades en el curs 2021/2022.

4. Justificació oficial del pagament de la matrícula del curs 2021/2022

5. Certificació oficial lliurat per la entitat bancària de la existència de compte corrent en què aparegui el sol·licitant com a titular.

6. (*) Documentació acreditativa del sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. (En cas de menors aportar documentació també dels pares i/o tutors legals).

7. Alumnes fora plaça de l'oferta de formació professional del municipi d'Alcúdia dins el curs 2020/2021: Certificació expositiva oficial lliurada per l'institut de referència en que es determini aquesta circumstància.

DECLARACIÓ JURADA

En ______________________________________________________________________________com   a  sol·licitant, amb DNI/NIF_____________________ pel que fa a la present convocatòria d'ajuts per estudis ADREÇADA A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR  D'ALCÚDIA, declara sota responsabilitat solidària que accepta les bases de la present convocatòria, i a més, que les dades aportades s'avenen totalment amb la realitat. Per altra banda, autoritza a l'Ajuntament d'Alcúdia perquè pugui fer totes les comprovacions que consideri oportunes amb relació a la present sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa que aquest disposi.

Alcúdia, _____ de/d' _____________ del 20__

 

Signatura

Ajuntament d'Alcúdia

Batle/ssa – presidenta