Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 380423
Extracte de la junta de govern celebrada en sessió ordinària el 16 de juny de 2022, pel qual s'aprova la convocatòria de l'ajuntament de Santa Eulalia del Riu per a la concessió d'ajudes per l'adquisició del primer habitatge de l'any de 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 637143

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/637143)

Primer. .- Beneficiaris/àries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

1.1.a) Tenir 18 anys o més.

1.1.b) Que l'habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

1.1.c) No es podran concedir els ajuts de primer habitatge quan el/la titular/s que tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge sigui propietari/ària o usufructuari/ària d'algun habitatge a Espanya. A aquests efectes, es considera que és propietari/ària o usufructuari/ària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquest s'ha obtengut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no en disposen de l'ús i el gaudi per alguna de les causes següents:

  • Separació o divorci.
  • Qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada.
  • Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de la persona titular o algun membre de la unitat de convivència.

1.1.d) Ser persona física, resident legal en el municipi i amb una antiguitat mínima al padró municipal de dos anys.

1.1.e) Que la superfície màxima de l'habitatge sigui de 110 m2. En cas que el/la sol·licitant acrediti ser família nombrosa, aquest requisit serà que l'habitatge no superi la superfície màxima de 140 m2.

1.1.f) Que el preu d'adquisició de l'habitatge, sense les despeses i els tributs inherents a l'adquisició, sigui igual o inferior a 400.000,00 euros. Si la compravenda inclogués annexos com garatge o traster, el preu de cada un d'ells haurà de estar desglossat amb el preu de cada un dels elements per separat.

Si en el preu total s'incloguessin annexos com garatge i traster, i el preu de cada un d'ells no estigués desglossat, amb únicament l'import global, als efectes de la comprovació de l'import màxim del preu anterior es valorarà l'import de l'habitatge com el 80% del preu total del contracte quan aquest inclogui habitatge i garatge; 95% quan el contracte inclogui habitatge i traster i 75% quan el contracte inclogui habitatge, garatge i traster.

1.1.g) L'habitatge haurà d'haver-se adquirit en el termini entre el 13 de maig de 2021 (data de publicació de l'anterior convocatòria) i la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

1.1.h) Que els ingressos íntegres dels membres de la unitat de convivència no excedeixin els 31.634,40 € (4 IPREM) en el cas d'una sola persona sol·licitant, i els 63.268,80 € (8 IPREM) en el cas de dos o més persones sol·licitants.

1.1.i) No trobar-se sotmès/a a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari/ària de subvencions establits a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'acreditarà no estar sotmès a cap de les prohibicions previstes a l'article 13 de la LGS mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

1.1.j) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a data de la publicació de la resolució provisional de l'ajut. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.

1.2. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, i no es subvencionarà el mateix habitatge, encara que el presentin dos o més persones sol·licitants diferents, i serà beneficiària la persona que presenti la sol·licitud en primer lloc en el registre general d'entrada.

L'ajut anirà destinat a reduir l'import del préstec hipotecari de l'habitatge.

1.3.- Incompatibilitats

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públic, institucions privades o altres recursos. L'import de la subvenció en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/ 2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1.4.- Simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

Complint amb el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social es farà mitjançant la presentació per la persona de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex II.

Segon. .- Objecte de les ajudes

L'objecte d'aquestes bases és oferir ajuts per a l'adquisició del primer habitatge construït o de nova construcció.

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes ajudes estan contengudes a les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2022, aprovats inicialment en Ple en sessió extraordinària celebrada en data 18 de novembre de 2021 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 173, en data 18/12/2021.

Quart. Dotació pressupostària

4.1.- Per als ajuts objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 45.000 €, amb càrrec a la partida 1521-78001 de l'exercici pressupostari de l'any 2022.

4.2.- L'import màxim de les subvencions concedides serà de 3.000 € per sol·licitud.

4.3.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

4.4.- En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o la seua agrupació, faci mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquests ajuts, es suplementarà la partida pressupostària de l'ajuda sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajuts.

Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del següent de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

5.2. Les sol·licituds es presentaran en el registre telemàtic del mateix Ajuntament (www.santaeulariadesriu.com), en el Registre General Municipal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, c/ Marià Riquer Wallis 4, a les oficines municipals de Jesús o es Puig d'en Valls o a les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

Sisè. Documentació necessària per sol·licitar l'ajut

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament omplit que serà facilitat per l'Ajuntament (model annex I) i s'haurà de presentar la documentació següent juntament amb la sol·licitud segons la situació del sol·licitant:

1.1 Fotocòpia del DNI/NIE del/la sol·licitant o sol·licitants, adquirents de l'habitatge.

1.2 Fotocòpia de l'escriptura de propietat.

1.3 Fotocòpia de la declaració de la renda de l'exercici 2021 de la persona sol·licitant i tots els membres de la unitat de convivència majors de 18 anys o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquesta dada en nom del sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència major de 18 anys, mitjançant la presentació del model annex 3 aprovat a la present convocatòria.

1.4 Si el/la sol·licitant-comprador/a es troba en els supòsits de titular/s de l'habitatge amb discapacitat, família nombrosa o monoparental amb càrregues familiars, persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia de l'habitatge habitual, o unitats de convivència que hagin donat l'habitatge habitual en pagament del deute o que hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere o hi hagi algun membre de la unitat de convivència que estigui afectat per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) durant l'any 2021 o sigui una persona autònoma que ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2021, ha d'acreditar la situació mitjançant la presentació dels documents justificatius corresponents:

  • Certificat de reconeixement de situació de discapacitat de l'IBAS.
  • Document acreditatiu expedit per un organisme públic de família nombrosa o monoparental, o llibre de família amb còpia de la sol·licitud del document acreditatiu.
  • Còpia de la sentència judicial ferma o escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament de l'habitatge habitual anterior.
  • Còpia de la sentència ferma o acte judicial ferma de mesures cautelars que declari la condició de víctima de violència de gènere.
  • Document acreditatiu expedit pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) o certificat d'empresa que acrediti la situació d'ERTO d'algun dels membres de la unitat de convivència durant l'any 2021.
  • Document expedit per un organisme públic que acrediti que la persona autònoma que forma part de la unitat de convivència ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2021.

1.5 Annex 2. Model de declaració jurada.

1.6 Certificat del préstec hipotecari de l'habitatge expedit per l'entitat bancària.

1.7 Certificat de titularitat bancària del sol·licitant expedit per l'entitat bancària.

1.8 Nota simple, expedida pel Registre de la Propietat, a nom del/de la titular/s de l'habitatge.

2. L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut segons els criteris d'avaluació establits.

 

Signat digitalment en Santa Eulària des Riu: (6 de juliol de 2022)

L'alcaldessa (Maria del Carmen Ferrer Torres)