Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 370310
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per al foment de la investigació, l’estudi o la recerca i la difusió de resultats de projectes d’investigació en l’àmbit dels serveis socials per als anys 2022 i 2023 (expedient pluriennal)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 636583

L'article 44.2 de la Constitució espanyola assenyala que els poders públics promouran la ciència i la investigació científica i tècnica en benefici de l'interès general. D'altra banda, l'article 148.1.17 disposa que les comunitats autònomes podran assumir competències en el foment de la cultura, de la investigació i, si n'és el cas, de l'ensenyament de la llengua pròpia de la comunitat autònoma, tot i que l'article 149.1.15 atribueix a l'Estat el foment i la coordinació general de la investigació científica i tècnica com a competència exclusiva.

L'article 35.1.f de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, assenyala que correspon al Govern de les Illes Balears estudiar i investigar les necessitats i les problemàtiques plantejades en el camp dels serveis socials.

Així mateix, l'article 36.n de la Llei 4/2009 assenyala que és competència de la conselleria que té assignades les funcions en matèria de serveis socials fomentar l'estudi i la recerca en l'àmbit dels serveis socials.

Pel que fa a la recerca i la innovació tecnològica, l'article 98 de la Llei 4/2009 assenyala que les administracions públiques, en el marc de les seves competències en matèria de serveis socials, han d'impulsar la recerca científica i la innovació tecnològica seguint els criteris que estableixi el Comitè d'Avaluació de Necessitats de Serveis Socials.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de les subvencions fins que l'òrgan competent no n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents mitjançant una ordre.

L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut que convoqui la conselleria (BOIB núm. 34, d'11 de març).

El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, afectat pel Decret 8/2021, de 13 de febrer, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'hi inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, atribueix, dins la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació les competències en la planificació de la política de serveis socials, entre d'altres.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació i, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 9.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 en relació amb l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria de subvencions està contemplada al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant Acord de Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175 de 23 de desembre), concretament a l'apartat IV.2.7 Ajuts destinats a la investigació, estudi, recerca i posterior edició i difusió en l'àmbit dels serveis socials i a la sensibilització envers les necessitats socials.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del text refós de la Llei de subvencions i l'article 5 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 a proposta del director general de Planificació, Equipaments i Formació; d'acord amb l'informe previ i favorable del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; d'acord amb la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a la investigació, l'estudi i la recerca i la difusió de resultats de treballs de recerca en l'àmbit dels serveis socials, per als anys 2022 i 2023.

  2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària G/17701/313I01/48000/00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents als anys 2022 i 2023.

  3. Autoritzar una despesa de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària G/17701/313I01/48000/00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents als anys 2022 i 2023.

  4. Designar el director general de Planificació, Equipaments i Formació com l'òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

  5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, en data de la signatura electrònica (1 de juliol de 2022)

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

  

Annex

Punts de la convocatòria

1. Objecte

1.1 Es convoquen, per als anys 2022 i 2023, ajuts per donar suport a les persones investigadores, residents a les Illes Balears, que treballen en l'àmbit universitari, de les administracions públiques o del tercer sector, per incentivar el desenvolupament de projectes d'investigació, estudi o recerca que tenguin per finalitat contribuir al coneixement de la realitat actual en l'àmbit dels serveis socials, de manera individual o coordinats mitjançant un equip d'investigadors, així com la difusió perquè puguin donar a conèixer els resultats de les seves produccions investigadores, les quals contribuiran a enriquir el patrimoni científic de les Illes Balears.

1.2 Aquests ajuts es podran destinar a finançar les següents activitats:

  • Projectes d'investigació, estudi o recerca que tenguin per finalitat contribuir al coneixement de la realitat actual en l'àmbit dels serveis socials.

  • Activitats d'edició, impressió i difusió del material dels projectes d'investigació, estudi o recerca i que estigui adreçat a l'ús dels professionals i les professionals dels serveis socials.

  • Activitats que comprenguin tant les tasques d'investigació i estudi com l'edició, impressió i difusió.

1.3. Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores de subvencions que estableix l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores que han de regir la concessió de subvencions, premis o beques en matèria de serveis socials i de joventut que convoqui la conselleria (BOIB núm. 34, d'11 de març).

2. Persones beneficiàries

Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones físiques investigadores autores o coautores de produccions investigadores i les persones jurídiques en l'àmbit de les quals treballen persones físiques investigadores, d'acord amb els requisits següents:

a) Ser resident a les Illes Balears en el cas de persona física, o disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears en el cas de persona jurídica.

b) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

c) Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant, CAIB), o no tenir imports pendents de reintegrament.

d) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (en endavant, TRLS), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, o l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Que el projecte d'investigació, estudi o recerca, la publicació i la difusió tenguin com a àmbit d'actuació o aplicació l'àmbit territorial de les Illes Balears.

f) Que els períodes per als quals es sol·licita la subvenció estiguin dins de l'àmbit temporal establert al punt 6.

g) Que la divulgació del projecte d'investigació, estudi o recerca, no hagi estat subvencionada amb anterioritat per la Conselleria d'Afers Socials i Esports ni cap altra administració pública o ens públic o privat, tant nacional com estranger.

h) En cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica, cal disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

3. Obligacions de les persones beneficiàries

3.1. A més de les obligacions que estableix l'article 11 del TRLS i l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 5 de març de 2021, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a) Emmarcar l'estudi o l'anàlisi en les següents línies de recerca:

  1. Intervenció social i comunitària

    Investigacions sobre les característiques de la intervenció social i comunitària; la intervenció amb grups; els instruments per a la presa de decisions i la planificació; els protocols d'intervenció; el mesurament i l'avaluació dels resultats; la qualitat de la intervenció social i comunitària i la participació de les persones usuàries en la intervenció.

  2. Serveis socials

    Investigacions sobre l'estructura, la dinàmica i l'organització dels serveis socials, així com sobre els programes, els treballs i els serveis corresponents; els protocols d'intervenció; el mesurament i l'avaluació dels resultats; la qualitat dels serveis socials i la participació de les persones usuàries en els serveis.

  3. Problemes socials, sectorials i comunitaris

    Investigacions sobre problemes socials i comunitaris, com també sobre sectors de població objecte de la intervenció social (cura i gènere, dependència, infància i família, participació de les persones usuàries en els serveis, grups i intervenció social, etc.).

  4. Innovació social i comunitària

    Investigacions sobre la millora o la implementació de noves tecnologies en la intervenció social i comunitària o sobre el disseny d'eines d'avaluació en serveis socials adreçada tant als professionals del sector de serveis socials com a la participació de les persones usuàries en els serveis.

b) Fer constar en la publicació (o en el material editat en el format que escaigui) el finançament de la CAIB i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

c) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts en el termini de quinze dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.

d) Participar en els actes de presentació i difusió de la publicació que organitzi la Conselleria d'Afers Socials i Esports, si n'és el cas.

e) Remetre a la Conselleria d'Afers Socials i Esports cinc còpies de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció, en el cas d'edicions en paper. En el cas de publicacions en línia, permetre a la Conselleria d'Afers Socials i Esports publicar-la en la seu electrònica institucional per mantenir-la en obert i d'accés gratuït durant un termini de 5 anys. En el cas de publicacions de pàgines web o similars, permetre'n l'enllaç en condicions idèntiques.

f) Inserir en la publicació (o en el material editat en el format que escaigui) el text següent: «La Conselleria d'Afers Socials i Esports no s'identifica necessàriament amb les idees, les opinions i les valoracions exposades en aquesta investigació, estudi o recerca, ni se'n fa responsable».

L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable dels danys i perjudicis que pugui ocasionar l'ús il·legítim o inadequat de les informacions contingudes al lloc web, ni tampoc de les connexions o continguts i les informacions dels enllaços de tercers externs.

3.2. Les persones beneficiàries han de fer constar en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada la col·laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en un lloc destacat i amb l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

3.3. Les persones beneficiàries han d'executar la totalitat de l'activitat que fonamenti la concessió de la subvenció, amb independència de l'import concedit en la resolució de concessió.

3.4. Les persones beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació i control de l'Administració autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també els han facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb els ajuts concedits.

3.5. Les persones beneficiàries han de conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

3.6. Les investigacions, estudis o recerques duites a terme s'han de publicar en llengua catalana o castellana. Es valorarà que, a més a més, estiguin disponibles també en anglès.

4. Despeses subvencionables

4.1. Es consideraran despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionable, que resultin estrictament necessàries per realitzar l'activitat, que es facin dins del termini atorgat per executar-la i que no superin el valor de mercat, d'acord amb l'article 8.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

4.2. S'entenen per despeses subvencionables, quant a l'elaboració de les activitats d'investigació, d'estudi o de recerca, en format de paper o electrònic:

a) El cost laboral del personal temporal, contractat exclusivament i específicament per realitzar l'activitat objecte de subvenció, fet que ha de constar expressament en el contracte laboral.

b) Les despeses de viatge, allotjament i manutenció que s'imputin, sempre que corresponguin al personal involucrat en l'execució de les activitats objecte d'ajuda, estiguin directament vinculades a l'activitat i s'identifiqui clarament en la justificació la persona que ha incorregut en la despesa, seran subvencionables d'acord amb les definicions i fins als imports màxims establerts en la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 3 de gener de 2022 per la qual s'actualitzen les quanties de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració de la CAIB per a l'any 2022.

c) Despeses d'adquisició d'equipaments, instrumental i material inventariable dedicats exclusivament i permanentment al projecte de recerca, publicació i difusió (equips informàtics, fons bibliogràfic, fotocòpies i reprografia, missatgeria, fotografies, enregistraments sonors o audiovisuals, etc).

d) Material bibliogràfic i quotes d'inscripció a jornades, col·loquis, congressos o activitats científiques anàlogues, directament relacionats amb l'activitat d'investigació o amb la recerca realitzada. Les quotes anteriors, sempre que siguin amb la finalitat inequívoca de difondre la investigació o la publicació en procés d'elaboració o ja realitzada, i amb esment explícit de l'ajut concedit per la CAIB en tots els actes i documents relacionats, que s'hauran d'aportar en la justificació pertinent.

e) Despeses derivades de l'organització pel grup d'investigació de conferències, col·loquis, seminaris o activitats similars, sempre que estiguin relacionades amb la investigació (fins a un màxim del 25% de l'ajuda concedida).

f) Contractació de serveis externs entesos com activitat prestades per tercers de forma puntual, com consultories, estudis i/o assistències tècniques per executar l'activitat investigadora. En tot cas, no es permet la subcontractació per realitzar l'activitat objecte de subvenció.

4.3. S'entén per despeses subvencionables, quant a l'edició, la difusió i la publicació, les següents:

a) Les despeses de correcció i maquetació de textos, fotomecànica i impressió

b) Les despeses d'impremta i distribució

c) Les despeses derivades de l'elaboració de cartells o panells per presentar a jornades o congressos

 

4.4. No són subvencionables les despeses següents:

  1. Les despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives.

  2. La publicació de ressenyes, catàlegs, actes de congressos i altres publicacions generals.

  3. Les despeses derivades de les retribucions dels autors, les despeses de traducció, les despeses de material inventariable i els honoraris professionals.

  4. Les despeses derivades de l'assistència o el desplaçament a jornades o congressos per presentar-hi els projectes d'investigació, estudi o recerca subvencionats.

  5. Qualsevol altra despesa no inclosa generalment en el punt 4.1.

  6. El cost del personal fixe vinculat funcionarial, estatutària o contractualment a l'entitat beneficiària. Ni el cost salarial del personal en situació d'incapacitat temporal, permís de maternitat o paternitat o situacions assimilables, i que per tant no estigui participant en l'activitat investigadora.

  7. Les despeses de material d'oficina ni accessoris informàtics, sense relació amb l'activitat subvencionada.

  8. Despeses de quotes a societats científiques.

  9. Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

  10. Les despeses d'indemnització per acomiadaments (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

4.5. Les despeses incloses en el punt 4.3 es consideren imprescindibles per tal que la persona beneficiària pugui realitzar per si mateixa l'activitat subvencionada, per la qual cosa no entrarien dins del concepte de subcontractació previst en l'article 38 del TRLS.

4.6. En el cas de persones físiques, les despeses de recerca es poden finançar en la mesura en què també es sol·liciti la subvenció de la publicació resultant de la investigació.

5. Pressupost

5.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària G/17701/313I01/48000/00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la CAIB per als anys 2022 i 2023.

5.2. Aquest import es pot ampliar mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, d'acord amb l'article 5.3.b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

5.3. En concret, es destinen de forma separada cinquanta mil euros (50.000,00 €) per a l'any 2022 i cinquanta mil euros (50.000,00 €) per a l'any 2023. En tot cas, aquesta distribució dels imports té un caràcter estimatiu, i l'alteració eventual no exigeix la modificació de la convocatòria, sens perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que, si escau, pertoqui, d'acord amb l'article 5.3.c de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

5.4. D'acord amb l'article 5.5.b de la mateixa Ordre, en el cas en què, una vegada finalitzat l'any 2022, no s'hagi esgotat l'import màxim previst inicialment, la quantitat no aplicada s'ha de traslladar al 2023, mitjançant una resolució de l'òrgan competent per concedir les subvencions, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.5. L'import de cada ajut serà d'un màxim de 10.000,00 euros per sol·licitud i per cada període, d'acord amb el següent punt 6 i sempre segons la disponibilitat pressupostària de la convocatòria.

5.6. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

6. Àmbit temporal

6.1. D'acord amb els articles 2.4 i 5.5 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i pel fet de tractar-se d'una convocatòria biennal, són subvencionables les despeses que descriu el punt 4 d'aquesta convocatòria que s'hagin efectuat o es duguin a terme en algun dels dos següents períodes:

  1. Període 2022: entre l'1 de novembre 2021 i el 31 d'octubre de 2022.

  2. Període 2023: entre l'1 de novembre de 2022 i el 31 d'octubre de 2023.

6.2. No es podran presentar sol·licituds de subvenció de projectes que hagin estat beneficiaris amb el mateix contingut en convocatòries o períodes anteriors.

7. Nombre de sol·licituds subvencionables

7.1. Cada persona interessada pot presentar un màxim de tres sol·licituds per a propostes diferents i per període, sempre que sigui autora o coautora del projecte d'investigació, estudi o recerca o, en el cas de persona jurídica, que estigui relacionada amb la persona investigadora.

7.2. En cap cas no es poden presentar sol·licituds d'ajut només per a una part d'un projecte d'investigació, estudi o recerca.

7.3. Únicament s'accepta una sol·licitud de subvenció per cada projecte d'investigació, estudi o recerca, independentment del nombre d'autors. En el cas que es presenti més d'una sol·licitud per al mateix projecte, només es tindrà en compte la primera sol·licitud presentada, d'acord amb el registre d'entrada.

8. Documentació que s'ha de presentar

8.1. Les persones que estiguin interessades a presentar-se a la convocatòria i que compleixin els requisits que estableix el punt 2, han d'emplenar i presentar una sol·licitud signada, d'acord amb el model de l'imprès 1.

8.2. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la CAIB (www.caib.es) a la pàgina de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació. Tant la sol·licitud com els impresos que s'hi adjunten s'han de signar electrònicament per la persona representant, en el cas d'entitats.

8.3. La relació de documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud és la següent, sempre que no estigui en poder de l'Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius:

  1. En cas de persona física, fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIF o NIE) de la persona sol·licitant o de la persona que la representa.
  2. En cas de persones jurídiques, agrupacions de persones o entitats sense personalitat jurídica, el document constitutiu de l'entitat o l'agrupació i, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
  3. Una memòria descriptiva del projecte d'investigació: descripció detallada del procediment establert, mètode d'anàlisi emprat, fases i cronograma de l'activitat d'investigació, estudi o recerca, adequació de mitjans i pressupost, bases de dades i/ o inventaris, recopilació de material, referències bibliogràfiques, etc. (imprès 2).
  4. Una memòria descriptiva del projecte de publicació o pla de difusió de la investigació (imprès 3).
  5. El pressupost desglossat (imprès 4).
  6. Un breu currículum vitae de l'autor/a i de l'equip de investigació.
  7. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, d'acord amb el model. En el cas que el compte bancari ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, només cal indicar a quin dels comptes s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat o la persona sol·licitant de la subvenció (imprès 5).
  8. Una declaració responsable (imprès 6) en la qual es faci constar:
  • No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser persona beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del TRLS i en la resta de normativa d'aplicació.

  • La manifestació que el projecte d'investigació, estudi o recerca s'ha fet o es farà dins del termini previst en els punt 6 d'aquesta convocatòria.

  • El compliment de les obligacions que estableix l'article 11 del TRLS, l'article 16.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i també les obligacions que estableix aquesta convocatòria.

  • No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser persona beneficiària de la subvenció.

  • No haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

  • Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment de l'Administració de la CAIB, o no tenir imports pendents de reintegrament.

  • No haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

  • No haver rebut altres ajuts relacionats amb la publicació objecte de la sol·licitud, de conformitat amb el punt 2.g d'aquesta convocatòria.

  1.  En cas de persona física, aportar el certificat d'empadronament que demostri que resideix a les Illes Balears; i en cas de persona jurídica, aportar un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears.
  2.  En el cas que la persona interessada s'oposi expressament que l'Administració pugui consultar i obtenir aquestes dades, un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

8.4. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona o l'entitat autoritza el personal tècnic de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

8.5. La persona interessada no haurà de presentar dades o documents que ja hagin presentat anteriorment davant qualsevol Administració, sempre que indiqui en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar la documentació.

8.6. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8.7. En relació amb la documentació que determinen els punts anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

9. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

9.1. Les sol·licituds per part de persones físiques, degudament emplenades, es poden presentar de dues maneres:

a) Presencialment, a la seu de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, ubicada a la plaça de la Drassana, 4, de Palma, o als llocs que determinen l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Telemàticament, a través del tràmit específic habilitat per a la sol·licitud de subvenció, a disposició de les persones interessades al web www.caib.es (concretament a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació).

9.2. Si la sol·licitud anterior s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert, de manera que l'exemplar destinat a la Conselleria d'Afers Socials i Esports es dati i segelli abans de certificar-se, d'acord amb l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l'oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada en el Registre General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

9.3. En el cas de persones jurídiques i de les obligades a comunicar-se electrònicament amb l'administració, les sol·licituds s'han de presentar, emplenades degudament, exclusivament de forma telemàtica a través del tràmit específic habilitat per a la sol·licitud de subvenció, a disposició de les persones interessades al web www.caib.es (concretament a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació). No es consideren com a presentades les sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, ha de requerir la persona interessada perquè ho faci en la forma electrònica indicada. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

9.4. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions que estableix tota la normativa aplicable, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i aquesta convocatòria.

9.5. D'acord amb l'article 5.5.c de l'Ordre esmentada, s'estableixen dos terminis per presentar les sol·licituds, en funció del període corresponent:

  1. El primer termini per presentar les sol·licituds dins del període 2022 és de dos mesos des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  2. El segon termini per presentar les sol·licituds dins del període 2023 és des de l'1 de gener de 2023 fins el 31 de maig de 2023, ambdós inclosos.

9.6. Quant a les sol·licituds que es presentin fora de termini adient, se n'ha de dictar una resolució d'inadmissió, que s'ha de notificar a la persona interessada, d'acord amb el que disposa l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

9.7. Un cop exhaurit el crèdit pressupostari disponible de la convocatòria per a cada període, se suspendrà la concessió de nous ajuts mitjançant una Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10. Examen i esmena de la documentació

10.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si l'ajut s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

10.2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació necessària, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

10.3. Els requeriments d'esmena i la resta de comunicacions i notificacions dels actes de tràmit que l'òrgan gestor faci a les persones sol·licitants es publiquen en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació. També es poden fer electrònicament a través del NOTIB.

La persona sol·licitant ha d'esmenar les deficiències a través del registre electrònic comú, llevat dels casos en què la normativa permet la seva presentació presencial en els llocs referits al punt 9.1.

11. Criteris de valoració

11.1. D'acord amb el que disposa l'article 6.8.a de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, en relació amb els apartats 2 i 3 de l'article 17 del text refós de la Llei de subvencions, la selecció de les persones beneficiàries s'ha de fer individualment, mitjançant la valoració de les sol·licituds presentades a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, d'acord amb el punt 12.1 d'aquesta convocatòria.

11.2. La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o persona que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

11.3. Els criteris de valoració de les sol·licituds són els que es detallen a continuació i, a més, es troben especificats en el document imprès 10, disponible al lloc web de la CAIB (www.caib.es).

-Interès científic de la proposta: es valorarà que la temàtica i l'enfocament dels projectes siguin innovadors o que aportin coneixement en temàtiques poc estudiades. Les recerques, els estudis i les anàlisis sobre l'àmbit dels serveis socials han d'adoptar una perspectiva dinàmica de la realitat i de les transformacions socials. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 40 punts.

-Adequació de la metodologia a l'objecte d'estudi: es valorarà el fet que les diferents estratègies metodològiques responguin adequadament als objectius expressats en la recerca, l'anàlisi o l'estudi, així com l'adequació dels mitjans tècnics, materials i personals prevists. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

-Aplicabilitat del projecte d'investigació, estudi o recerca: es valoraran les investigacions, els estudis i les anàlisis que potenciïn l'aplicació pràctica dels resultats (protocols, guies, manuals, plans, programes, etc.). La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

- Projectes d'investigació, estudi o recerca que fomentin la xarxa de suport social: es valoraran les investigacions, els estudis i les anàlisis que potenciïn el desenvolupament local, la cohesió i la dinamització social de la zona o la comunitat objecte d'estudi. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 15 punts.

-Aplicació de criteris per fomentar la igualtat d'oportunitats i la perspectiva de gènere: es valorarà el fet que el projecte d'investigació, estudi o recerca consideri les condicions, situacions i necessitats de les dones i homes en la definició dels objectius, les activitats, la metodologia i els valors que promou el projecte. Es valorarà la consideració de mesures per canviar les dinàmiques, normes i pràctiques que generen desigualtats. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

-Ús del català: es valorarà l'ús preferent del català en l'elaboració de materials, la difusió de les actuacions, les edicions, les publicacions, etc. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 5 punts.

-Trajectòria de les persones investigadores del projecte d'investigació, estudi o recerca: es valorarà el nombre de publicacions d'articles i el nombre de llibres i capítols de llibres publicats. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 6 punts.

- Els projectes d'investigació, estudi o recerca en anglès: es valoraran les investigacions o les publicacions que, a més de la llengua oficial elegida, es realitzin en anglès. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 4 punts.

11.4. Per poder ser beneficiari de l'ajut, s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 50 punts.

 

​​​​​​​12. Determinació de l'import de la subvenció

12.1. D'acord amb l'article 5.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, encara que no hagi acabat el termini de presentació de sol·licituds de subvenció, les sol·licituds es valoraran i es resoldran individualment, dins de cada període, a mesura que entrin en el Registre de l'òrgan competent, la Conselleria d'Afers Socials i Esports, i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari previst per a aquesta convocatòria per a cada període. S'entén per ordre d'entrada el de la data del registre d'entrada de les sol·licituds quan la documentació presentada en un primer moment sigui la que requereix el punt 8 d'aquesta convocatòria o, si s'escau, la data en la qual s'hagi completat correctament la documentació exigida en l'expedient.

12.2. L'obtenció de la subvenció es determinarà segons els criteris de valoració del punt 11.3 d'aquesta convocatòria. Cada sol·licitud es valorarà de 0 a 100 punts, tenint en compte els límits pressupostaris que estableix el punt 5 d'aquesta convocatòria.

12.3. Les sol·licituds que, d'acord amb els criteris del barem, arribin a la puntuació de 50 punts rebran el total de l'import sol·licitat sempre que sigui igual o inferior al 100 % del cost total del projecte, i fins que s'exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria per cada període amb les limitacions esmentades en el punts 5.3. i 12.6 d'aquesta convocatòria. En el cas que l'import d'una subvenció proposada sigui igual a l'import sol·licitat, es notificarà la proposta, però no es requerirà a la persona o entitat sol·licitant perquè l'accepti o en renunciï, d'acord amb els apartat 10 de l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

12.4. El darrer projecte subvencionable amb el crèdit destinat a la convocatòria del període, segons el que disposa el punt anterior, es pot finançar per un import inferior al 100 % de la quantia sol·licitada, per poder executar la totalitat del pressupost assignat a la convocatòria per cada període. En aquest cas, es notificarà la proposta de resolució a la persona o entitat interessada i se la requerirà perquè l'accepti o en renuncii en el termini de cinc dies, comptadors des de l'endemà que s'hagi comunicat, d'acord amb l'article 15.1.e de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021. En tot cas, es considera que la persona beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta la renúncia dins el termini atorgat, d'acord amb l'article 12.8 de l'Ordre esmentada.

12.5. En la resta de casos s'haurà de donar audiència a les entitats sol·licitants

12.6. Es pot subvencionar el 100 % del pressupost aprovat sempre que l'activitat de recerca o difusió no disposi de finançament d'altres ens públics o privats. En el cas que sí en disposi, l'import màxim de l'ajut concedit d'acord amb aquesta convocatòria, comptabilitzant els altres ajuts rebuts per a la mateixa activitat, ja sigui d'ens públics o privats, no pot superar el 100 % del pressupost ni els 10.000 euros.

12.7. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

13. Comissió Avaluadora

13.1. D'acord amb el que disposen l'article 19 del text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

  • President/a: cap del Servei de Planificació Social de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació o la persona en qui delegui.

  • Vocals:

    • Cap del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona en qui delegui.

    • Cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona en qui delegui.

    • Un o una tècnica de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

  • Secretari/ària: el o la tècnica de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació designat com a vocal.

13.2. La Comissió Avaluadora és l'encarregada d'estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, i d'emetre un informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar-ne les propostes de resolució.

13.3. La Comissió Avaluadora, si escau, es reunirà la darrera setmana de cada mes per tal de valorar les sol·licituds presentades durant el mes en curs.

14. Instrucció del procediment

14.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació, Equipaments i Formació, el qual ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del text refós de la Llei de subvencions.

14.2. Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable a la persona beneficiària, per no complir algun tràmit preceptiu, l'òrgan instructor li ha d'advertir que, una vegada transcorregut el termini de 10 dies, se la podrà declarar decaiguda en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació proposarà a la consellera d'Afers Socials i Esports la resolució del procediment; no obstant això, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produís abans o dins el dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

14.3. Una vegada que la Comissió Avaluadora ha emès l'informe corresponent, competeix a l'òrgan instructor notificar a la persona beneficiària la proposta de resolució.

14.4. Es pot prescindir del tràmit d'audiència prèvia quan no constin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les de la persona beneficiària. Per això, i d'acord amb el punt 12.3 d'aquesta convocatòria, en el cas que l'import d'una subvenció proposada sigui igual a l'import sol·licitat, es notificarà la proposta però no es requerirà a la persona o entitat sol·licitant perquè l'accepti o en renunciï.

14.5. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l'entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona o l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de deu dies, a comptar des del dia següent a la data de notificació. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si n'és el cas, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

14.6. Durant les fases d'instrucció, esmena i millora, i de comprovació posterior del procediment, tant els escrits d'al·legacions o recursos administratius com els documents i les justificacions que siguin preceptius s'han d'aportar a través del registre electrònic comú, llevat dels casos en què la normativa en permet la presentació presencial en els llocs referits al punt 9.1.

15. Resolució del procediment i publicació

15.1. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.

15.2. D'acord amb els articles 5.5.d i 15.1.f de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, el termini màxim per dictar i notificar les resolucions de concessió de les ajudes —com també les resolucions de denegació de les ajudes i les de no admissió a tràmit o desistiment de les sol·licituds presentades dins cada un dels dos períodes— és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l'òrgan competent per instruir el procediment, d'acord amb el punt 12.1 d'aquesta convocatòria. El venciment d'aquest termini màxim sense que s'hagi publicat la resolució expressa legitima la persona interessada que ha presentat la sol·licitud per entendre-la desestimada per silenci administratiu.

15.3. D'acord amb l'article 13.4 de l'Ordre esmentada, les resolucions de finalització d'aquest procediment s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i exhaureixen la via administrativa.

15.4. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o estrangers, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

16. Pagament dels ajuts i justificació

16.1. L'abonament de la subvenció es farà en un únic pagament, una vegada que s'ha justificat tot el projecte que ha servit de base a la resolució de concessió de la subvenció.

16.2. Els terminis per presentar la justificació de la subvenció rebuda són els següents, en funció del període en què es rebi:

  1. Període 2022: de l'1 de novembre de 2022 fins al 15 de novembre de 2022, ambdós inclosos, i ha de comprendre les activitats subvencionables dutes a terme dins l'àmbit temporal descrit al punt 6 d'aquesta convocatòria per al període 2022.

  2. Període 2023: de l'1 de novembre de 2023 fins al 15 de novembre de 2023, ambdós inclosos, i ha de comprendre les activitats subvencionables dutes a terme dins l'àmbit temporal descrit al punt 6 d'aquesta convocatòria per al període 2023.

No obstant això, en el cas que l'activitat subvencionada s'hagi executat completament abans de l'inici d'aquests períodes de justificació, la persona beneficiària pot presentar la justificació de la subvenció amb anterioritat.

16.3. La justificació ha d'abastar la realització completa de l'activitat i el cost total del projecte aprovat, sempre amb independència del percentatge finançat.

16.4. La justificació ha d'incloure els documents següents:

  1. Una declaració jurada d'haver realitzat la totalitat de l'activitat objecte de subvenció, signada per la persona beneficiària de l'ajut (Imprès 7).
  2. Cinc exemplars del material subvencionat, excepte pòsters, cartells i anàlegs presentats en congressos.
  3. Un compte justificatiu, d'acord amb l'imprès 8, signat per la persona beneficiària, que ha d'incloure la informació següent:
  • Una memòria d'actuació justificativa (imprès 8.1) del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.

  • Una memòria econòmica, en la qual ha de constar la relació de tots els justificants imputats (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament i el percentatge d'imputació al projecte subvencionat, i una carpeta, ordenada cronològicament per data d'emissió i amb un índex, que contengui els originals —o les còpies signades electrònicament― de totes les factures que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període, així com tots els justificants de pagament degudament signats i segellats per l'entitat bancària o pel proveïdor, en cas de pagament en efectiu, que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució del projecte subvencionat. Les factures s'han de referir a activitats dutes a terme en el període corresponent (2022 o 2023, és a dir, entre l'1 de novembre de 2021 i el 31 d'octubre de 2022, o entre l'1 de novembre de 2022 i el 31 d'octubre de 2023, respectivament, tal com es descriuen en el punt 6.1. d'aquesta convocatòria) i han d'indicar les dades següents:

  • Raó social i NIF del proveïdor.

  • Raó social i NIF de la persona beneficiària.

  • Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.

  • Data d'emissió.

  • Data efectiva del pagament.

  1.  Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
  2.  Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final de la subvenció, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per aquesta finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 9).

16.5. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i NIF de la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció.

16.6. L'aplicació dels fons percebuts no s'entendrà del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte aprovat.

16.7. Malgrat el que estableixen els punts 16.2 i 16.4 d'aquesta convocatòria, i d'acord amb el que disposa l'article 8.2. de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, s'entendran justificades totes les despeses que, conforme a dret, s'hagin meritat en la data màxima d'execució de l'activitat, amb independència que s'hagin abonat o no als creditors corresponents. Ara bé, els justificants de pagament de les factures i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada han de tenir com a data màxima el 15 de novembre de 2022, per al període 2022, i el 15 de novembre de 2023, per al període 2023. Això inclou tots els eventuals rebuts i justificants dels ingressos pertinents que hagi de fer la persona beneficiària a les administracions tributàries, a la Tresoreria General de la Seguretat Social o a l'òrgan que escaigui, en concepte de despeses relatives a la retenció preceptiva de l'IRPF, de cotitzacions socials, etc., en compliment de la normativa aplicable i sempre conforme a l'article 40.8 del TRLS. En el cas que els justificants no expressin de forma individualitzada la relació de dades identificatives exigida més amunt, caldrà aportar un certificat de l'òrgan competent que acrediti aquestes dades.

16.8. Les persones beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies, des de l'endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

16.9. La Conselleria d'Afers Socials i Esports comprovarà la justificació adequada de la subvenció, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual s'hagi atorgat, d'acord amb els articles 39 a 42 del text refós de la Llei de subvencions. Una vegada fetes les comprovacions corresponents, es liquidarà la subvenció, de conformitat amb l'article 42 bis del text refós de la Llei de subvencions.

17. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

17.1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les persones beneficiàries de la subvenció poden demanar una ampliació d'aquest termini, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.

17.2. D'acord amb l'article 15.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d'ofici o a instància de part, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d'aplicació.

18. Avaluació i control

18.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la CAIB quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

18.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

19. Revocació dels ajuts concedits

19.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d'acord amb l'article 27 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, l'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

19.2. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. A aquest efecte, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l'article 28.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

20. Reintegrament dels ajuts concedits

20.1. La persona o l'entitat beneficiària han de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44.1 del text refós de la Llei de Subvencions.

20.2. D'acord amb l'article 44.5 del text refós de la Llei de subvencions, una vegada dictada i notificada la liquidació de la subvenció en els termes que estableix l'article 42 bis del text refós de la Llei de Subvencions, el procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius que conté la legislació estatal bàsica. També s'hi ha de garantir l'audiència a les persones interessades, sense perjudici de les particularitats que estableixen aquest text refós, les disposicions reglamentàries de desplegament i la legislació de finances. S'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 28.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

20.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

21. Compatibilitat

21.1. Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.

21.2. D'acord amb l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, l'import de la subvenció no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme.

22. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es puguin derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del text refós de la Llei de Subvencions.

23. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajut implica que la persona interessada autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma per tractar les eventuals dades de caràcter personal per gestionar les ajudes, de conformitat amb el que disposen el Reglament 2016/679/UE, de 27 d'abril, de protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa vigent.

24. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria, s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i la resta de la normativa vigent.