Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 360784
Convocatòria que ha de regir la concessió de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris a l’Ajuntament de Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions:  636324

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 28 de juny de 2022, s'ha aprovat la convocatòria que ha de regir la concessió de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris a l'Ajuntament de Santanyí.   

CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS A L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Article 1. Objecte i finalitat

1.1 Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica destinades a estudiants de grau, màster universitari o títol propi de la Universitat de les Illes Balears per fer pràctiques en determinades àrees i unitats de l'Ajuntament de Santanyí.

1.2 Els objectius d'aquestes beques són:

a- Oferir una formació pràctica que contribueixi a garantir una millor qualificació professional a estudiants d'estudis universitaris.

b- Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en la qual els/les estudiants hauran d'operar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.

c- Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives.

d- Obtenir una experiència pràctica que faciliti la inserció al mercat de treball i en millori l'ocupabilitat futura.

e- Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu

2.1 Les beques objecte d'aquesta convocatòria es concedeixen en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es regeixen per: la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; les Bases generals reguladores de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades en sessió de Ple ordinari de 27 de desembre de 2021; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; i el Reial decret 592/2014, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.

2.2 Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, són compatibles amb les beques objecte d'aquesta convocatòria.

Article 3. Persones beneficiàries

3.1 Podran ser beneficiaris de les beques objecte d'aquesta convocatòria les persones que compleixin amb els següents requisits:

a) Ser estudiants de grau, màster universitari o títol propi de la Universitat de les Illes Balears (que tenguin com a mínim 160 hores) i que hagin superat almenys un 50 per cent dels crèdits dels estudis. 

b) Comptar amb número de la Seguretat Social.

c) Els alumnes de la UIB han d'estar inscrits al DOIP o s'hi han d'inscriure en el termini de sol·licituds per optar a la beca.

3.2 Els titulats no poden gaudir d'aquest tipus de pràctiques.

3.3 Els peticionaris han d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat social i tributàries, incloses les municipals, i no ser deutors de reintegrament de subvencions. 

3.4 El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques de formació pràctica, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

Article 4. Documentació

Els peticionaris han de presentar els següents documents:

  1. Imprès de sol·licitud (instància) degudament emplenada indicant lloc de pràctiques sol·licitat. 
  2. DNI /NIE de l'interessat.
  3. Un certificat de crèdits/assignatures aprovats amb les notes acadèmiques.
  4. Documentació acreditativa del número de la seguretat social.
  5. La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.

Article 5. Lloc i termini per presentar les sol·licituds

5.1 Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:

TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí (https://www.ajsantanyi.net/es) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)

PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): Al Registre General de l'Ajuntament de Santanyí (de 09:00 hores a 14:00 hores de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

5.2 El termini establert per presentar sol·licituds serà de 5 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB.

Article 6. Criteris de selecció

Els criteris d'adjudicació, que s'aplicaran als sol·licitants que compleixin els requisits prevists al punt 4, són els següents:

  1. Ordre d'entrada al Registre general de l'Ajuntament.
  2. Major nombre de crèdits superats.
  3. En cas d'empat amb els criteris anteriors es tindrà en compte la mitjana de l'expedient acadèmic.

Article 7. Quantia

La beca -que ha de ser abonada per l'Ajuntament- depèn del nombre d'hores de pràctiques que l'estudiant/a faci al dia. A la retribució esmentada a continuació se li ha d'aplicar un 2 per cent de retenció d'IRPF, que s'ha de restar a les quantitats brutes, que seran mensuals:

(  ) 90 euros bruts, si l'estudiant/a realitza una hora diària.

(  ) 180 euros bruts, si l'estudiant/a realitza dues hores diàries.

(  ) 270 euros bruts, si l'estudiant/a realitza tres hores diàries.

(  ) 360 euros bruts, si l'estudiant/a realitza quatre hores diàries.

(  ) 450 euros bruts, si l'estudiant/a realitza cinc hores diàries.

(  ) 540 euros bruts, si l'estudiant/a realitza sis hores diàries (només durant els períodes no lectius).

(  ) 630 euros bruts, si l'estudiant/a realitza set hores diàries (només durant els períodes no lectius).

L'Ajuntament abonarà a la Seguretat Social la quota empresarial de cotització corresponent al becari, establerta segons el RD 1493/2011, de 24 d'octubre.

Cost de gestió

La FUEIB cobrarà per la gestió a l'Ajuntament de Santanyí la quantitat de 210 euros més l'IVA del 21 per cent per estudiant/a en pràctiques incorporat/ada a l'entitat.

S'aplicarà la tarifa especial de 80 euros més IVA en cas de renovacions de beques per canvi de curs acadèmic, per convenis tramitats per spin-offs, empreses amb càtedres UIB-FUEIB i ajuntaments que tinguin centre universitari en el seu municipi.

Article 8. Crèdit pressupostari

L'import màxim d'aquesta convocatòria és de sis mil euros (6.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 16-32603-4870101.

Article 9. Beques oferides

9.1. URBANISME

Beques oferides: 1

DEPARTAMENT RESPONSABLE: URBANISME

PERSONA RESPONSABLE DEL BECARI: ARQUITECTE MUNICIPAL

TITULACIÓ ACADÈMICA DE L'ESTUDIANT: ARQUITECTURA o ARQUITECTURA TÈCNICA.

TASQUES A DESENVOLUPAR DINS EL DEPARTAMENT:

- ELABORACIÓ DE CÈDULES URBANÍSTIQUES, CERTIFICATS I LLICÈNCIES DE PRIMERA OCUPACIÓ.

- REALITZACIÓ DE MEDICIONS I PRESSUPOSTOS DEL PROJECTES MUNICIPALS

- ELABORACIÓ DE MEMÒRIES DE PROJECTES URBANÍSTICS.

HORES A REALITZAR: FINS UN MÀXIM DE 650 HORES

9.2 CONTRACTACIÓ

Beques oferides: 1

DEPARTAMENT RESPONSABLE: CONTRACTACIÓ PÚBLICA

PERSONAL RESPONSABLE DEL BECARI: TAG DEL DEPARTAMENT DE CONTRACTACIÓ PÚBLICA.

TITULACIÓ ACADÈMICA DE L'ESTUDIANT: GRAU EN DRET

TASQUES A DESENVOLUPAR DINS EL DEPARTAMENT:

- ESTUDI, ACTUALITZACIÓ DE L'ESTAT i CONTROL DELS EXPEDIENTS

- REDACCIÓ DE DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA (INFORMES, PLECS DE  CLÀUSULES ADMINISTRATIVES, OFICIS, ENTRE ALTRES)

HORES A REALITZAR: FINS UN MÀXIM DE 650 HORES

9.3 SECRETARÍA

Beques oferides: 1

DEPARTAMENT RESPONSABLE: SECRETARÍA

PERSONAL RESPONSABLE DEL BECARI: SECRETARI DE L'AJUNTAMENT

TITULACIÓ ACADÈMICA DE L'ESTUDIANT: GRAU EN DRET, GRAU EN ADE o DOBLE GRAU EN ADE-DRET.

TASQUES A DESENVOLUPAR DINS EL DEPARTAMENT: 

- SUPORT EN MATERIA ADMINISTRATIVA I PRESSUPOSTÀRIA ALS DEPARTAMENTS DE JOVENTUT, ESPORTS, SERVEIS SOCIALS I MEDIAMBIENT (PROCEDIMENT ADMINISTRATIU, CONTRACTACIÓ I GESTIÓ DEL PRESSUPOST)

HORES A REALITZAR: FINS UN MÀXIM DE 650 HORES

 

Article 10. Procediment de selecció

El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva tenint en compte els criteris de selecció prevists al punt 6.

La resolució d'aquest procediment correspon a la batlia i en serà òrgan instructor la regidoria d'Educació.

Per estudiants de la UIB

1. L'Ajuntament enregistrarà a la web del DOIP l'oferta de pràctiques per acollir un/a estudiant. Una vegada rebuda al DOIP es gestionarà el més aviat possible i a més es publicarà a la plataforma i es donarà difusió a les xarxes socials pròpies del DOIP, posteriorment l'Ajuntament podrà consultar a la web del DOIP els CV de les persones que estiguin interessades en la oferta.

2. El DOIP demana al/la responsable dels estudis el vistiplau acadèmic del pla de pràctiques proposat, requisit imprescindible per donar continuïtat al procés:

- En el cas dels estudis de Grau: al/a la vicedegà/ana corresponent de la UIB

- En el cas de màsters universitaris: al director/a del màster universitari

- En el casos dels títols propis: al director/a del títol propi i al director/a del Centre d'Estudis de Postgrau

3. Una vegada que la UIB ha acceptat el pla de pràctiques, el DOIP fa la preselecció dels candidats.

4. El DOIP proporciona els CV dels estudiants interessats en les pràctiques a l'entitat a través de la web del DOIP.

5. L'Ajuntament es compromet a incloure en el procés de selecció a tots els alumnes interessats. Posteriorment s'emetrà un informe i una proposta de resolució.

6. La batlia dictarà una resolució amb el resultat de la selecció que notificarà als sol·licitants. També s'informarà al DOIP a través del DOIP Virtual.

7. El DOIP prepararà el conveni marc per acollir estudiants de pràctiques curriculars i extracurriculars i l'enviarà a través de Docusign (plataforma de signatura electrònica) a l'Ajuntament perquè es signi per la batlia i posteriorment a la vicerectora d'estudiants per a que signi per la seva part.

8. El DOIP prepararà l'annex/pla de pràctiques per a cada estudiant seleccionat i l'enviarà a través de Docusign (plataforma de signatura electrònica) a l'Ajuntament perquè es signi per part del tutor nomenat per l'Ajuntament, i posteriorment per l'estudiant i pel tutor de la UIB.

9. Un cop signat l'annex/pla de pràctiques, totes les parts implicades (Ajuntament, estudiant/a i tutor/a de la UIB) en rebran una còpia per correu electrònic i l'estudiant/a podrà iniciar les pràctiques.

Per a estudiants no siguin de la UIB

- S'ha de signar un conveni amb cada una de les universitats corresponents, aquesta gestió es realitzarà des del Centre Universitari amb el recolzament de l'alumne i es seguiran els procediments que es marquin des de la Universitat corresponent.

- Per als alumnes en pràctiques d'altres Universitats s'aplicaran les condicions específiques de cada una, en cas de no tenir condicionaments especials s'aplicaran els mateixos de la UIB.

Un cop finalitzada la present convocatòria i mentre hi hagi crèdit pressupostari es podran anar convocant beques per cada un dels departaments de l'Ajuntament que es comunicaran al DOIP i un cop hagin estat publicades per el DOIP serà aquesta entitat qui passarà al departament d'educació els possibles candidats i d'aquí se'n fera la selecció.

Seguiment de les pràctiques: El responsable dels estudis en el moment de donar el vist-i-plau de les pràctiques també designarà un/a tutor/a responsable del seguiment de les pràctiques per part de la UIB. Igualment, l'Ajuntament també assignarà un/a tutor/a de pràctiques que realitzarà el seguiment de les pràctiques.

Durada: Les pràctiques es poden realitzar durant el curs acadèmic, segons les dates que indiqui el calendari escolar publicat al FOU de la UIB, o les que prevegi el pla d'estudis en el cas dels títols propis.

La durada de les pràctiques no pot superar les 650 hores per curs acadèmic i com a mínim s'han de realitzar 80 hores. En els casos en què la durada sigui inferior a 650 hores, l'Ajuntament podrà sol·licitar per escrit la pròrroga del conveni fins a arribar al màxim permès.

En qualsevol moment, si hi ha causes que ho justifiquin, l'annex/pla de pràctiques es podrà rescindir per iniciativa de qualsevol de les parts.

El nombre màxim d'hores de pràctiques diàries és de 7. Amb aquesta finalitat es pretén que l'estudiant/a pugui compaginar els estudis amb les pràctiques remunerades. Els dies que els estudiants hagin de fer exàmens no hauran de realitzar les pràctiques. L'Ajuntament es compromet a donar facilitats per establir l'horari dels estudiants. No obstant això, durant els períodes no lectius, l'horari esmentat es pot augmentar fins a un màxim de 7 hores diàries, i hi haurà l'augment d'ajut econòmic corresponent.

11.- Publicació

Aquesta convocatòria es publicarà a la BDNS, al BOIB, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí.

 

Document signat electrònicament al marge (Santanyí, 28 de juny de 2022)

La batlessa ​​​​​​​Maria C. Pons Monserrat