Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 342587
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a les persones treballadores per compte propi o autònoms que siguin titulars d’autorització de transport públic de mercaderies, residenciades a les Illes Balears, per promocionar l'ocupació autònoma i afavorir la sostenibilitat i pervivència d'aquests tipus de projectes empresarials afectats per l’increment del preu de l’energia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La recent escalada de preus i, principalment la pujada del preu del carburant, a conseqüència de la guerra a Ucraïna, està afectant de manera principal al sector del transport de mercaderies de les Illes Balears.

En aquests moments el preu del gasoil és aproximadament un 30% més alt que fa un any, la qual cosa fa que els titulars d'empreses de transport de mercaderies hagin vist augmentats els seus costos de tal manera que continuar amb la seva activitat els suposa pèrdues.

Per aquest motiu l'Agrupació Balear del Transport de Mercaderies va convocar una vaga indefinida, que finalment va ser desconvocada, la qual cosa posa de manifest la situació de vulnerabilitat en que es troba actualment el sector.

Atès que la Conselleria de Mobilitat i Habitatge té prevista la publicació d'una convocatòria d'ajuts destinats a persones jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport públic de mercaderies, residenciades a les Illes Balears, es fa imprescindible articular una línia d'ajuts per a les persones treballadores per compte propi o autònoms del mateix sector de les Illes Balears, per promocionar l'ocupació autònoma i afavorir la sostenibilitat i pervivència d'aquests tipus de projectes empresarials afectats per aquest increment del preu de l'energia.

Els ajuts aniran destinats a les persones físiques que realitzen la seva activitat dins el règim especial de treballadors autònoms, titulars d'autorització de transport públic de mercaderies residenciades a les Illes Balears.

L'article 30.21 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la Comunitat Autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sense perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de

l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

L'article 2.4 del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, les competències en matèria de promoció, desenvolupament i dinamització econòmica; finançament i suport empresarial; promoció de l'autoocupació i la cultura emprenedora; gestió, foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació, entre els quals destaquen les societats cooperatives, les societats laborals i els autònoms.

L'Ordre del Conseller de Treball i Formació, de 4 de maig de 2005, estableix les bases reguladores de les subvencions, en matèria de Treball i Formació (BOIB núm. 73, de 12 de maig). L'article 1.2, de les bases, modificat per Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008, preveu, en el seu apartat 28, que pot ser objecte de subvenció la promoció de l'ocupació autònoma.

La Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del treballador autònom, defineix el treball autònom i es contemplen els drets i obligacions dels treballadors autònoms, el seu nivell de protecció social, les relacions laborals i la política de foment de l'ocupació autònoma.

El Reial Decret Legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Ocupació, estableix que els recursos econòmics per a la realització de les polítiques actives seran gestionades pels serveis públics d'ocupació, que podran desenvolupar els serveis i programes que considerin necessaris, segons l'article 36.3, i gestionar-los mitjançant la concessió de subvencions públiques, contractació administrativa, subscripció de convenis, gestió directa o qualsevol altra forma jurídica ajustada a dret.

Dins d'aquestes polítiques actives d'ocupació, l'article 36 de l'esmentat Reial Decret Legislatiu fa referència al manteniment de l'ocupació. Atesa la competència de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en matèria de promoció de l'autoocupació i l'existència de la necessitat inajornable d'afrontar les conseqüències econòmiques i socials derivades de l'increment del preu de l'energia que afecta de forma directa a les persones treballadores per compte propi o autònoms titulars d'autorització de transport públic de mercaderies, residenciades a les Illes Balears, es fa necessària la publicació d'aquesta convocatòria extraordinària, finançada amb càrrec als Fons Finalistes del Ministeri de Treball i Economia Social, i es troba inclosa en el PAPE 2022 (Pla Anual de Política d'Ocupació) aprovat per Resolució de 26 d'abril de 2022.

Aquesta convocatòria s'ha inclòs en l'objectiu I, línia I.6.4, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 BOIB núm. 175 de 23 de desembre).

Aquests ajuts es troben emmarcats dintre de l'Agenda Balear 2030, que es configura com un pla d'acció integral i transformador orientat a afavorir el desenvolupament de les Illes Balears dins dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L'Agenda Balear 2030 consta de tres pilars fonamentals: la Sostenibilitat Social, la Sostenibilitat Energètica i Ambiental i la Sostenibilitat Econòmica. Aquests ajuts contribueixen al desenvolupament del tercer pilar, la Sostenibilitat Econòmica. Concretament, afavoreixen al creixement de l'ODS número 8: "Treball digne i creixement econòmic"; de l'ODS número 5: "Igualtat de gènere"; i de l'ODS número 10: "Reducció de la desigualtat" amb mesures com el desenvolupament dels nostres sectors productius. L'Agenda 2030 es converteix així en l'eina de cohesió, participació i coordinació de l'acció del Govern amb el sector privat i la societat civil.

El procediment de concessió dels ajuts referits es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret llei 4/2022 de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna.

En concret, l‘esmentat Decret llei 4/2022, de 30 de març, sota la rúbrica «Mesures per agilitar la tramitació de subvencions» (capítol IV), estableix, entre d'altres, que les bases reguladores i les convocatòries poden exigir que la participació en el procediment de concessió de la subvenció, així com en les actuacions de justificació i comprovació, es facin exclusivament per via telemàtica i, permetre l'acreditació de requisits per a la concessió dels ajuts i la justificació de les despeses corresponents a subvencions d'import igual o inferior a dotze mil euros, mitjançant una declaració responsable de la persona o l'entitat beneficiària, sense perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control, i posar a la disposició de les persones i entitats beneficiàries un model simplificat de compte justificatiu.

L'article 3 de l'Ordre de bases esmentada estableix que les convocatòries de subvencions s'han d'aprovar per mitjà d'una resolució del conseller o consellera competent en matèria de treball i formació i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos a la Comunicació de la Comissió Europea publicada al DOUE de 24 de març de 2022 que regula el Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia desprès de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia.

Per tot això, d'acord amb l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, els articles 11 i 12 del Decret llei 4/2022, de 30 de març i l'article 3 de l'Ordre de bases reguladores, dict la següent:

Resolució

Primer

Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament dels ajuts per a les persones treballadores per compte propi o autònoms que siguin titulars d'autorització de transport públic de mercaderies, residenciades a les Illes Balears, per a promocionar l'ocupació autònoma i afavorir la sostenibilitat i pervivència d'aquests tipus de projectes empresarials afectats per l'increment del preu de l'energia.

Segon

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts les persones treballadores per compte propi o autònoms residenciades a  les Illes Balears, que siguin titulars d'autorització de transport públic de mercaderies de vehicles lleugers de 2 T fins a 3,5 T (MDLE) o de vehicles pesats de més de 3,5 T (MDPE) .

2. Els beneficiaris han de constar d'alta en el règim especial de treballadors autònoms o règim especial per compte propi de la Seguretat Social que pertoqui o mutualitat del col·legi professional corresponent els mesos de gener i febrer de 2022.

3. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Cens d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022.

4. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022.

5.Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tercer

Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és tres milions d'euros (3.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12801G/761C01/47000/00/22021 dels pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears per l'any 2022.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La resolució de la modificació esmentada, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Quart

Quantia dels ajuts

1. L'import de l'ajut es determinarà en funció del tonatge del vehicle autoritzat pel transport públic de mercaderies :

– Igual o superior a 2 i inferior a 3,5 Tones de MMA:    1000 euros per vehicle

– Igual o superior a 3,5 i inferior a 7,5 Tones de MMA: 1200 euros per vehicle

– Igual o superior  7,5 i inferior a 12 Tones de MMA:    1600 euros per vehicle

– Igual o superior a 12 Tones de MMA:                          2000 euros per vehicle

2. L'ajuda màxima per autònom serà de 10.000 euros.

Cinquè

Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1.La presentació de les sol·licituds s'efectuarà realitzant dos tràmits:

Tràmit un: Reserva de torn on es farà la reserva de la data i franja horària per a presentar la sol·licitud (no requereix signatura electrònica).

Per a sol·licitar l'assignació de data i franja horària per a presentar la sol·licitud, s'accedirà a https://reservatorn.caib.es.

En aquest tràmit només haurà d'introduir-se la identitat del treballador autònom que demana els ajuts (no del representant), municipi del domicili fiscal, i un correu electrònic.

El sistema informarà del termini assignat per a presentar la sol·licitud. Aquest tràmit és obligatori per tal de poder accedir al Tràmit dos.

Tràmit dos: Presentació de la sol·licitud (requereix signatura electrònica o clau permanent).

Dins de la franja assignada, s'accedirà al procediment "Ajuts per a les persones treballadores per compte propi o autònoms que siguin titulars d'autorització de transport públic de mercaderies" de la seu electrònica de la CAIB, a través del qual es presentarà la sol·licitud i la documentació restant requerida.

Si el tràmit dos es realitza en la franja assignada, el sistema retrotraurà la data de presentació de la sol·licitud al moment en què es va completar el tràmit un.

Si la sol·licitud es realitzés fora de la franja assignada, la data de presentació de la sol·licitud (data de criteri) serà aquella en què efectivament s'hagi presentat la sol·licitud.

Si la sol·licitud no es presentés completa en el tràmit dos, l'Administració farà un requeriment per tal que es pugui esmenar, en aquest supòsit també es mantindrà la data de presentació de la sol·licitud.

Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del descrit serà inadmesa.

2. El termini per a efectuar el tràmit 1 de reserva de torn començarà el 21 de juny de 2022 i acabarà l'1 de juliol de 2022, sempre i quan el crèdit no s'hagi exhaurit abans.

3. D'acord amb l'establert a l'article 12.3 a) de la Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per a pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, la sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica del Govern de les Illes Balears, a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat "Ajuts per per a les persones treballadores per compte propi o autònoms titulars d'autorització de transport públic de mercaderies". En la pàgina web de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular (http://dgpe.caib.es ) estarà disponible la informació de la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

4. Quan s'arribin a les 1.800 sol·licituds del tràmit un, se suspendrà aquest tràmit, que es podrà reprendre una vegada resolts els expedients corresponents si hi ha fons disponibles i es publicarà al lloc web de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular i al Butlletí Oficial de les Illes Balears tant la suspensió com l'aixecament de la suspensió.

5. Només es pot presentar una sol·licitud per cada treballador autònom. En el cas que se'n presenti més d'una, únicament es tramitarà la primera sol·licitud presentada i no s'admetran les següents.

6. La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial de qualsevol dada en el formulari de sol·licitud o en les declaracions responsables deixen sense efectes aquest tràmit, des del moment en què es conegui i amb l'audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió, i comporten, així mateix, l'exigència de les responsabilitats de qualsevol tipus en què s'hagi pogut incórrer.

7. Si la sol·licitud o les declaracions responsables no compleixen els requisits establerts, l'òrgan competent per instruir l'expedient requerirà a l'interessat perquè ho esmeni en el termini màxim de 10 dies, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia, que es dictarà en els termes prevists en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Sisè

Documentació

1. La presentació de la sol·licitud implica autoritzar a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears perquè puguin consultar en qualsevol moment telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades de les declaracions. En cas de denegar-ho mitjançant el formulari de sol·licitud, s'hauran de presentar els documents acreditatius corresponents.

2. Només en cas que l'interessat s'oposi a l'autorització a què fa referència l'apartat anterior, s'haurà d'aportar amb la sol·licitud, els documents següents:

a) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el domicili fiscal.

b) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

c) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

e) Autorització de transport públic de mercaderies de que és titular l'autònom.

f) Fitxa tècnica del vehicle amb autorització de transport públic de mercaderies, a efectes de la comprovació del tonatge del vehicle.

g) DNI/NIE.

h) Certificat d'empadronament.

i) Certificat de vida laboral.

j) Document o certificat acreditatiu de la representació, si escau.

3. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions responsables:

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) Declaració de tots els ajuts rebuts o sol·licitats i pendents de resoldre, per recolzar l'economia després de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia.

c) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap.

d) Declaració que tant la persona sol·licitant, com el seu centre de treball es troben a les Illes Balears.

e) Declaració responsable que el sol·licitant s'ha mantingut d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

f) Declaració responsable que el sol·licitant s'ha mantingut d'alta en el Cens d'Activitats Econòmiques de l'AEAT, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

g) Declaració responsable que el sol·licitant s'ha mantingut d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'AEAT, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

h) Declaració de la relació de vehicles amb autorització vigent de transport públic de mercaderies de que és titular l'autònom, amb la distribució de tonatge establerta en l'apartat 4.1 d'aquesta convocatòria.

i) Declaració de dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, segons el model inclòs en el tràmit telemàtic.

j) Declaració de que en els darrers tres anys no ha estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

k) Declaració responsable que la persona sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar els sistemes d'informació corresponents i verificar l'emplèn de tals requisits i condicions per part dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o l'exigència de reintegrament.

l) Declaració responsable de no trobar-se inclòs en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari.

m) Declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

n) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta convocatòria de subvencions.

o) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvencions.

4. Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot obtenir aquesta documentació, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015 i l'article 2.1.e) del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d'ajuts.

Setè

Règim de concessió de les subvencions

En aplicació de l'article 5.5 de les bases reguladores aprovades per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, la concessió dels ajuts s'ha d'efectuar aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de dia i hora de les sol·licituds en el Registre electrònic del Govern de les Illes Balears, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

Vuitè

Instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular. Aquest òrgan pot dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. De conformitat amb l'article 7 de les bases reguladores aprovades per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, les sol·licituds d'ajuts les ha de resoldre motivadament el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, amb la proposta prèvia del director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular. No obstant això, aquest delega en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019). En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tenguin en compte altres fets, al·legacions i proves a banda dels que han adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.

3. Les resolucions de concessió i denegació es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. El termini màxim per dictar i publicar la resolució és de quatre mesos comptadors a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i aquesta resolució s'ha de notificar mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'establert a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el que disposa l'article 34.1del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Si un cop que ha transcorregut aquest termini no s'ha notificat cap resolució expressa, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

5. Les resolucions de concessió de la subvenció s'han de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. El beneficiari ha de desenvolupar i mantenir l'activitat objecte de la subvenció i l'alta en l'I.A.E. i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, de manera ininterrompuda durant un mínim de 6 mesos des de la concessió de l'ajut.

3. El beneficiari no podrà simultaniejar l'activitat per compte propi amb cap altra activitat per compte aliè durant un període de 6 mesos des de la concessió de la subvenció.

Desè

Justificació i pagament dels ajuts

1. Amb la correcta presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a la convocatòria, s'entén justificada l'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'article 12, paràgraf sisè, de les bases reguladores aprovades per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005. Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament.

2. La comprovació del compliment de les obligacions formals posteriors a la concessió es realitzarà sobre la base d'una mostra representativa que es dictamini.

3. El pagament de l'ajuda es fa mitjançant transferència bancària, un cop que s'hagi dictat la resolució de concessió.

Onzè

Concurrència i compatibilitat de subvencions

Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgades, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte s'haurà d'emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

Dotzè

Reintegrament

1. Procedirà el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, o la data en què el deutor hagi efectuat l'ingrés si aquesta data és anterior, en els supòsits prevists en l'article 44 de Decret legislatiu 2/2005.

2. L'òrgan concedent és l'òrgan competent per comprovar la justificació adequada de la subvenció. En el supòsit de no haver presentat la justificació davant l'òrgan administratiu competent, aquest requerirà al beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies hàbils sigui presentada. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat portarà amb si l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes en la Llei General de Subvencions.

Tretzè

Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia després de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia

1. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia després de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia aprovat per comunicació de la Comissió de 24 de març de 2022 (2022/C 131 I/01).

2. Això implica, entre altres coses, que la persona beneficiària no pot percebre, fins 31 de desembre de 2022, ajuts públics o d'entitats privades destinades a recolzar l'economia després de l'agressió contra Ucraïna per part de Rússia finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa la legislació d'aplicació, abans esmentada.

3. Els ajuts regulats en aquest règim podran concedir-se a persones treballadores per compte propi o autònoms afectats per la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna.

Catorzè

Naturalesa jurídica de la convocatòria i impugnació

La present convocatòria té la naturalesa jurídica d'un acte administratiu que exhaureix la via administrativa.

En conseqüència, contra la convocatòria es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Contra la convocatòria també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de la signatura enectrónica (20 de juny de 2022)

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela i Vázquez