Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 337265
Bases reguladores i convocatòria d'ajudes econòmiques per a cursar estudis de màster universitari per al curs acadèmic 2022/2023 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 25 de maig de 2022, les bases reguladores i convocatòria d'ajudes econòmiques per a cursar estudis de màster universitari per al curs acadèmic 2022/2023 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA D'AJUDES ECONÒMIQUES PER A CURSAR ESTUDIS DE MÀSTER UNIVERSITARI PER AL CURS ACADÈMIC 2022/2023
Des de l'Ajuntament de Calvià, mitjançant l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es volen facilitar l'accés i continuïtat d'estudis d'especialització a travès de màster universitari.
Article 1 Objecte i finalitat de les bases i convocatòria
Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.
La finalitat d'aquests ajuts és la de contribuir a sufragar despeses per fomentar la realització d'estudis d'especialització universitària.
Article 2 Caràcter de les beques
Els ajuts d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir un augment o revisió de la quantia assignada.
La participació en aquesta convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilitació, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
En tot allò no previst en aquestes bases hi serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques;Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el Reial Decret-Llei 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; el Decret de Batlia de 28 d'abril de 2020, d'habilitació, extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Calvià.
Article 3 Requisits de les persones sol·licitants
Poden sol·licitar les beques que són objecte de les presents bases i convocatòria les persones que en el moment de presentar la sol·licitud reuneixin els requisits següents:
3.1. Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents a Espanya.
3.2. Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé que la persona sol·licitant o familiars de primer grau hagin abonat el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2021.
3.3 Estar matriculat per al curs acadèmic 2022/2023 a ensenyaments de màster universitari conforme el que s'estableix en la normativa estatal d'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. Només es podrà rebre una ajuda pel mateix estudi de màster.
3.4 Només es podrà rebre un ajut pel mateix estudi de màster, independentment dels anys en què es cursi. En cas d'haver rebut una ajuda per estudis de màster universitari i no haver-los finalitzats, no es podrà accedir a l' ajuda per altres estudis de Màster Universitari.
3.5 Els beneficiaris no hauran d'estar en possessió d'una altra titulació de màster universitari.
3.6 Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals imposades per les disposicions legals vigents.
3.7 Es consideraran beneficiaris directes aquelles persones sol·licitants en la unitat familiar de la qual hi hagi víctimes de violència de gènere. En qualsevol cas, s'haurà de complir amb els requisits dels punts 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 3.7 i 3.9.
3.8 Presentar la documentació requerida en el termini i lloc establerts en les presents bases.
3.9 La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en l'exercici fiscal 2020 per a poder beneficiar-se d'aquestes ajudes: El càlcul s'obtindrà a partir de l'import de la Base Imposable General (casella 435) més l'import de la Base Imposable de l'Estalvi (casella 460).
Famílies d'un membre |
17,640.00 € |
Famílies de dos membres |
30,111.25 € |
Famílies de tres membres |
40,871.25 € |
Famílies de quatre membres |
48,538.75 € |
Famílies de cinc membres |
54,252.50 € |
Famílies de sis membres |
58,566.25 € |
Famílies de set membres |
62,833.75 € |
Famílies de vuit membres |
67,081.25 € |
Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar, computarà com dos membres de dita unitat.
Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagin presentat declaració per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques o Certificat d'Imputacions, es procedirà de la següent manera:
Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:
En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia: es requerirà al sol·licitant la sentència ferma i conveni regulador. Si tan sols l'ostenta un dels dos progenitors, la documentació sobre ingressos serà la que hi sigui referida. Si l'ostenten de manera compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a ambdós.
En el cas que no apareguin dades a l'Agència Tributària i l'IMEB ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.
Article 4 Import de les ajudes econòmiques
Es convoquen 26 beques per un import de 1.000,00€ cada una
Article 5 Compatibilitat i incompatibilitat de les ajudes
Aquestes ajudes són compatibles amb altres que, pel mateix concepte, poguessin ser concedides per part d'altres entitats públiques o privades.
La persona sol·licitant només podrà percebre una ajuda pel mateix estudi de màster al qual opta a la beca, independentment dels cursos dels quals s'estructuri la formació. En cas d'haver rebut una ajuda per estudis de màster universitari i no haver-los finalitzats, no es podrà accedir a l' ajuda per altres estudis de Màster Universitari.
Article 6 Criteris de baremació de les ajudes
Des de l'IMEB s'observaran els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
Si no és possible ampliar el crèdit pressupostari assignat i les sol·licituds superen el crèdit previst, l'assignació de les ajudes entre les persones sol·licitants es baremarà seguint els següents criteris:
Aplicat el primer criteri, si el nombre de sol·licituds continua essent superior, tendran preferència aquelles persones que tenguin condició de família nombrosa.
En cas que encara hi hagi major nombre de sol·licituds, es decidirà mitjançant sorteig per l'IMEB. En cas que no hi hagi possibilitat d'atorgar més ajuts, es procedirà a aplicar el següent criteri amb les mateixes condicions.
Article 7 Causes de denegació de l'ajuda
L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en el cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:
Article 8 Funcions de l'IMEB
Article 9 Procediment de concessió i publicitat
Article 10 Protecció de dades
De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades (UE) 2016/679 i la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el vostre coneixement que:
1. El responsable del tractament de les vostres dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.
2. Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.
3. La finalitat amb la qual es tracten les vostres dades és la tramitació i gestió de la vostra sol·licitud de beca d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases reguladores.
4. La base de licitud per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que hi pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c del Reglament general de protecció de dades, compliment d'una obligació legal, i en l'art. 6.1.e, compliment d'una missió feta en interès públic sobre la base de la següent normativa:
Artículo 11 Pagament de les beques
El pagament d'aquestes subvencions es realitzarà en un pagament únic per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió i publicació en la web municipal. Aquestes subvencions no requereixen una altra justificació que l'acreditació de les condicions i requisits necessaris per a accedir a la subvenció, per la qual cosa les subvencions es donaran per justificades en el moment de la seva concessió, sense perjudici de les actuacions comprobatorias de l'Administració - IMEB i el control financer que pugui estendre's a verificar la seva exactitud. La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.
Article 12 Reintegrament de les subvencions
El reintegrament de l'import percebut, quan escaigui, es regirà pel que es disposa en el títol II de la LGS i pel títol III del RLGS i altra normativa d'aplicació.
Procedirà el reintegrament de la quantitat total percebuda indegudament, quan de la comprovació efectuada es conclogui que les manifestacions realitzades per la persona beneficiària en la seva declaració no són correctes. Al costat de les causes d'invalidesa de la resolució de concessió, recollides en l'article 36 de la LGS, donaran lloc a l'obligació de reintegrar la quantitat total percebuda, així com l'exigència de l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, els supòsits previstos amb caràcter general en l'article 37 de la Llei General de Subvencions.
En cas de la inexactitud, falsedat o omissió en les afirmacions efectuades en la declaració responsable, la persona beneficiària de l'ajuda tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuda implementada per l'Ajuntament de Calvià/IMEB durant el període de quatre anys, sense perjudici de la responsabilitat penal, civil o administrativa en què pugui incórrer.
Article 13 Termini i forma de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de l'1 al 21 de juliol de 2022 (tots dos inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre del IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 o que es declarin situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades hauran de fer ús, de manera prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposés de certificat o DNI electrònic, donada l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran formes de tramitació adequades a la situació, que serien degudament comunicades en cas de produir-se, segons el que s'estableix en el Decret d'Alcaldia de data 28 d'abril de 2020, al punt tercer.
Article 14 Informació requerida
Documentació a aportar
— Model de sol·licitud / declaració responsable correctament emplenat (Annex I). Es trobarà a la disposició de les persones sol·licitants en els registres municipals i en la pàgina web municipal.
— En cas que hagi d'autoritzar-se la consulta de les dades de terceres persones, haurà d'aportar-se model de sol·licitud correctament emplenat (Annex II). Es trobarà a la disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.
— Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal haurà de presentar el document que l'acrediti.
— Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries
— Document que acrediti la matrícula del curs 2022/2023 dels estudis pels quals opta a la beca, en el qual s'indiqui el nom del centre educatiu, estudis, curs acadèmic, nombre de crèdits en què s'ha matriculat, nom i DNI de l'estudiant. En cas que en el moment de presentar la sol·licitud no es disposi d'aquest document, podrà fer una declaració, i, abans de dia 28 d'octubre de 2022, haurà de presentar el document a través de registre municipal.
— Marcar a la declaració responsable (Annex I i/o Annex II), la casella en què declara conèixer les conseqüències de la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable.
Documents aportats anteriorment o autorització expressa
Per comprovar |
Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment en altres convocatòries de l'IMEB |
Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents |
Els límits d'ingressos de la Declaració de la Renda 2021 de la unitat familiar. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Declaració de la Renda o certificat d'imputacions de l'exercici 2021 dels membres de la unitat familiar. |
L'empadronament o IBI |
Marcar la casella corresponent en l'Annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant de pagament de l'IBI de Calvià de l'any 2021 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau. |
En cas que en la unitat familiar hi hagi víctimes de violència de gènere. Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Informe dels serveis públics amb capacitat d'identificació de les situacions de violència masclista o documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, segons el que s'estipula en l'art. 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones. |
En cas que en la unitat familiar existeixi separació dels progenitors amb règim de guarda i custòdia. Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, s'haurà de presentar: - Sentencia ferma i conveni regulador. - Traducció o declaració jurada de la traducció de la sentència de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia, en el seu cas. |
En els casos en què la unitat familiar tengui la consideració de família nombrosa. Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar títol de família nombrosa. |
Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar. Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau. |
Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència de les Illes Balears. |
No estar en possessió d'una altra titulació del nivell pel qual s'opta a la beca. |
Marcar la casella corresponent a l'annex I (apartat: Declaració jurada de no estar en possessió d'una altra titulació del nivell pel qual s'opta a la beca). |
|
La realització dels estudis de màster universitari del curs acadèmic 2022-2023. |
Heu de presentar el document que l'acrediti o marcar la casella corresponent de l'annex I (Apartat: Declaració jurada de no disposar del document però estar procés de matriculació dels estudis pels quals opta a la beca) |
|
Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents. |
Marcau la casella corresponent a l'Annex I (apartat: declaració jurada de l'estudiant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents). |
ADVERTIMENT: la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de Calvià - IMEB de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment d'allò declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, i la persona sol·licitant tindrà prohibida la participació en qualsevol subvenció o línia d'ajudes implementada per l'Ajuntament de Calvià - IMEB fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin (art. 69.4 de la Llei 39/2015).
Article 15 Crèdit pressupostari
La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 26.000,00 €, sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2022.
Calvià, (signat electrònicament: 10 de juny de 2022)
La presidenta de l'IMEB Olga Granados Expósito