Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 337259
Bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica dirigides a persones amb titulació universitària o de cicles formatius – Projecta't 2022 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 25 de maig de 2022, la CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA DIRIGIDES A PERSONES AMB TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA O DE CICLES FORMATIUS – PROJECTA'T 2022 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA DIRIGIDES A PERSONES AMB TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA O DE CICLES FORMATIUS – PROJECTA'T 2022
Article 1. Objecte i finalitat
1.1. Aquestes bases i convocatòria tenen per objecte regular la concessió de beques, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat i publicitat, d'ajudes per a la formació especialitzada en determinades àrees i matèries desenvolupades pe l'IMEB, l'Ajuntament de Calvià i les seves entitats/empreses municipals. Aquestes ajudes adoptaran la forma de beques de formació.
1.2. Els objectius d'aquestes beques són:
Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu.
2.1. Les beques objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva entre totes aquelles sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es regiran per: la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participin en programes de formació, en desenvolupament del que es preveu en la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.
2.2. La subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, seran compatibles amb les beques objecte de la present convocatòria.
Article 3. Requisits de les persones beneficiàries
Poden beneficiar-se de les beques objecte de les presents bases i convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:
Article 4. Característiques de les beques
4.1 La finalitat de la beca és oferir un programa formatiu als acabats de titular perquè participin com a becaris/as.
4.2 Les beques podran realitzar-se en el propi IMEB, Ajuntament de Calvià i les seves entitats dependents (Oficina Municipal de Tributs, Calvià 2000 i Llar de Calvià).
4.3 La beca tindrà una durada màxima de 10 mesos.
4.4 S'estableix una dedicació de 5 dies a la setmana, a raó de 6 hores diàries.
4.5 Els horaris de realització de les pràctiques s'establiran d'acord amb les característiques de les mateixes i les disponibilitats del departament/servei municipal. En qualsevol cas, haurà d'informar-se en el moment de realitzar l'oferta de la beca.
4.6 Cadascuna de les beques està dotada amb un import de 855 euros bruts mensuals. En aquells supòsits que impliquin un període inferior al mes natural o realització inferior de les hores establertes en el punt 4.4, l'import serà la part proporcional corresponent. Sobre aquest import, serà necessari practicar, en el seu cas, la retenció corresponent a la cotització a la Seguretat Social, les retencions de l'IRPF i altres que corresponen segons la normativa reguladora de les beques de formació.
4.7 La quantia a abonar serà en concepte d'ajuda a l'estudi i serà assumit íntegrament per part del IMEB. Les gestions i càrregues corresponents de la seguretat social seran assumides per part de l'IMEB.
4.8 A causa de la situació actual i crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, el departament/servei col·laborador haurà d'assegurar el compliment de la normativa que s'estableixi en qualsevol moment de la beca, i activar els protocols necessaris per al bon desenvolupament d'aquesta. S'haurà de garantir el desenvolupament de la beca en cas de tenir establerts grups bombolla, reducció d'assistència a l'entitat col·laboradora o en cas de confinament.
4.9 En cas que per causa justificada, sigui impossible continuar amb la beca en les condicions inicialment pactades, s'arribarà a un acord entre totes les parts, prioritzant el compliment dels objectius d'aquesta beca.
Article 5. Condicions generals de les beques
5.1 La concessió de la beca no representa cap relació contractual entre la persona becada i el departament/servei municipal o entitat col·laboradora.
5.2 El protocol de compromís és el document pel qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica i es formalitza a través de la subscripció del mateix entre l'IMEB, servei col·laborador, i persona becada, previ a l'inici de la beca.
El contingut mínim d'aquest conveni serà:
5.3 La renúncia o anul·lació de la beca donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta.
5.4 Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part del IMEB.
5.5 Qualsevol motiu o incidència que afecti el bon desenvolupament de la beca haurà de comunicar-se de manera immediata a l'IMEB mitjançant correu electrònic.
Article 6. Funcions de l'IMEB
Article 7. Drets i deures de la persona beneficiària
Article 8. Drets i deures del servei/departament col·laborador
Article 9. Protecció de dades
De conformitat amb el que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:
1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.
2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.
3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la seva sol·licitud de beca d'acord amb els criteris establerts en les presents bases reguladores.
4.- La base de licitud per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de la següent normativa:
5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6.- Comunicacions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'entitat seguint les instruccions emanades de Disposició addicional setena de la Llei orgànica de Protecció de Dades i Garantia de drets digitals en relació a la identificació dels interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius.
Així mateix, les seves dades podran ser comunicats a l'Agència Tributària o òrgans similars amb competències en matèria tributària.
No estan previstes altres comunicacions ni transferències internacionals de dades personals, excepte obligació legal.
7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'MEB carrer Juliá Bujosa Sans Batle, num 1, Calvià.
8.- Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.
Article 10. Criteris d'atorgament de les beques
10.1. Criteris generals
Des de l'IMEB s'observaran els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
10.2. Criteris específics
- El procés de valoració de les candidatures serà realitzat per part del departament/servei col·laborador.
- Una vegada finalitzat el procés de valoració de les candidatures haurà d'emetre's un informe tècnic de selecció aplicant els següents criteris:
- Quan únicament hi hagi una persona sol·licitant en una beca, es realitzarà igualment la valoració de la candidatura, aplicant els criteris de selecció.
- Quan hi hagi més d'una candidatura per la mateixa oferta de beca (independentment del número de preferència assenyalat per part del sol·licitant) es procedirà a l'aplicació dels següents criteris.
- Els mateixos criteris hauran d'aplicar-se a les possible noves ofertes, encara que s'hagi aconseguit la col·laboració posterior al termini de sol·licituds per part de les persones interessades a optar a la beca.
- Tindrà preferència aquella persona que hagi obtingut la major puntuació. Aquesta puntuació s'obtindrà a partir de la suma del resultat dels diferents criteris de selecció. CRITERIS, aquests són:
- Únicament es valorarà la documentació presentada durant el termini de presentació de sol·licituds o durant el termini d'esmena. La documentació que es presenti fora d'aquests terminis no es podrà valorar.
- Per a aquelles ofertes de beca que pugui aconseguir-se la col·laboració de serveis municipals, una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils per a presentar aquesta documentació. La presentació haurà de realitzar-se segons el que s'estableix en l'article 15 de les presents bases. La documentació que es presenti fora d'aquests terminis no es podrà valorar.
- Per a poder valorar els diferents criteris haurà d'acreditar-se a través de certificats/diplomes de participació/assistència i/o resultats de realització de les accions/exàmens. En aquests haurà d'aparèixer, com a mínim, nom i tipus d'acció, nom complet i DNI de la persona que desitja accedir a la beca. No es puntuaran aquelles accions que s'acreditin a través de documents de matrícules, fullets informatius, correus electrònics o presentació de treballs.
- No es valoraran les assignatures pròpies del pla d'estudi.
- En cas que hi hagi algun perfil acadèmic o acció contemplada en els criteris de selecció que el tècnic del departament col·laborador consideri que no és adequat i no es valora, haurà de motivar-ho en l'informe de valoració de candidatures. No es valoraran les assignatures pròpies del pla d'estudi.
- En cas que la que persona sol·licitant no es presenti a l'entrevista personal no podrà puntuar-se la part d'entrevista personal.
- En cas que un sol·licitant hagi obtingut la major puntuació en més d'una beca, haurà de presentar per registre de l'IMEB la beca a la qual prefereix optar, i per tant, desistir de la resta d'ofertes de beques que hi hagi o puguin sorgir durant el procés d'adjudicació.
- En cas d'empat tindran preferència les persones que acreditin la condició de família nombrosa. En cas de persistir l'empat tindran preferència aquelles persones que no hagin realitzat anteriorment beques de formació pràctica, beques extracurriculars o noutitulats a través de l'IMEB. En cas de persistir l'empat, es decidirà mitjançant sorteig.
- L'IMEB podrà reservar l'oferta d'un màxim de 2 beques per a aquelles persones que acreditin algun tipus de discapacitat i/o informe de Necessitats Específiques de Suport Educatiu. A les persones que accedeixin a aquestes ofertes de beca se'ls aplicarà els mateixos criteris de selecció.
Article 11. Procediment de concessió
Article 12. Causes d'anul·lació de la beca
En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament de la beca, l'IMEB pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d'anul·lació de la beca:
Article 13. Informació requerida
Documentació a aportar
Documents aportats anteriorment o autorització expressa
Per a comprovar |
Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment en altres convocatòries de l'IMEB |
Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents |
L'empadronament o IBI. |
Marcar la casella corresponent en l'annex I. |
Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant de pagament d'IBI de Calvià de l'any 2021 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau. |
Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents. |
Marcar la casella corresponent en l'annex I. |
Declaració jurada de l'estudiant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents. |
Qualsevol altre document que l'IMEB sol·liciti perquè ho considera necessari per a verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de la beca.
Article 14. Oferta de beques
En funció de les possibilitats dels serveis i/o departaments municipals de col·laborar acollint persones becaris/as l'oferta de beques es publicarà en la web www.calvia.com/imeb. Dins de cada oferta de beca s'especificarà: departament/servei col·laborador, data d'inici, horari, perfil d'estudis, projecte formatiu.
El IMEB podrà reservar l'oferta d'un màxim de 2 beques per a aquelles persones que acreditin algun tipus de discapacitat i/o informe de Necessitats Específiques de Suport Educatiu.
Article 15. Terminis i lloc de presentació de sol·licitud
El termini per a la presentació de sol·licituds serà del 23 d'agost al 10 de setembre de 2021 (tots dos inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre del IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 16. Crèdit pressupostari
Es convoquen un màxim de 25 beques sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2022 i 2023.
Calvià, (signat electrònicament: 10 de juny de 2022)
La presidenta de l'IMEB Olga Granados Expósito