Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 321887
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 2 de juny de 2022 per la qual es convoca el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i per la Unió Europea-Next GenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
La Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional (BOE núm. 78, d'1 d'abril) té com a objectiu la constitució i ordenació d'un Sistema de Formació Professional al servei d'un règim de formació i acompanyament professionals que sigui capaç de respondre amb flexibilitat als interessos, les expectatives i les aspiracions de qualificació professional de les persones al llarg de la seva vida. Alhora, ha de ser també un poderós instrument per a l'enfortiment i sostenibilitat de l'economia que satisfaci les competències demandades pel món laboral, tant per a l'augment de la productivitat com per a la generació d'ocupació i el seu manteniment per part dels sectors productius.
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 205, de 25 d'agost de 2009), vigent en tot allò que no s'oposi a la Llei orgànica 3/2022, determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació.
El Reial decret 143/2021, de 9 de març, pel qual es modifica el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 59, de 10 de març de 2021), s'especifiquen alguns canvis del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals.
La Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible (BOE núm. 55, de 5 de març de 2011), indica en l'article 72.h) que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l'aplicació del procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals.
El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 81, de 2 de juny de 2011), determina en l'article 2.1 que la Conselleria amb competències en matèria d'educació i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d'aprovar les convocatòries públiques del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l'estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s'aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l'òrgan administratiu no convocant.
D'acord amb l'article 3.1 del Decret esmentat, l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) és l'òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d'aquest procediment.
El Reial decret 1069/2021, de 4 de desembre, pel qual s'aprova l'Estratègia Espanyola de Recolzament Actiu a l'Ocupació 2021-2024 (BOE núm. 292, de 7 de desembre de 2021), configura el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral al conjunt de l'Estat. L'Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, proposa en l'objectiu instrumental 2.3 «promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació».
La Resolució de 16 de desembre de 2020, de la Secretaria General de Formació Professional, concedeix un import de 4.693.181,32 € a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al finançament del procediment d'acreditació de les competències professionals (BOE núm. 338, de 28 de desembre de 2020).
La Resolució de 7 d'octubre de 2021, de la Secretaria General de Formació Professional, concedeix un import de 4.636.206,87 € a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al finançament del procediment d'acreditació de les competències professionals (BOE núm. 249, de 18 d'octubre de 2021).
Aquesta convocatòria està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea-Next GenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar les unitats de competència convocades, amb indicació de la qualificació professional, el certificat de professionalitat i el títol de formació professional de referència. Tot això figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.
3. Convocar el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren en les bases que s'inclouen com a annex 1 d'aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i establir que començarà a tenir efectes l'endemà de publicar-se.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 2 de juny de 2022
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades en l'annex 2.
2. El procediment i els requisits establerts en aquesta Resolució, així com els efectes de l'avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l'Estat.
Segon
Política de privacitat
1. Les dades que es recullin en aquest procediment s'han de tractar d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018).
2. L'IQPIB ha de dur a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en la Llei esmentada, en particular els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a l'IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Tercer
Import de la convocatòria
El cost total pressupostat per a la implementació del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals assignat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és de 4.693.181,32 € segons els acords presos a la Conferència Sectorial d'Educació de 4 de desembre de 2020 amb el FF21129 i a l'acord del Consell de Ministres de 15 de desembre de 2020 i de 4.636.206,87 € segons els acords presos a la Conferència Sectorial d'Educació de 21 de juliol de 2021 i a l'acord del Consell de Ministres de 8 de juny de 2021 amb el MR012.
Quart
Destinataris
Els destinataris són les persones amb experiència laboral o bé amb coneixements no formals de formació relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d'aquesta convocatòria que compleixin els requisits prevists en el punt sisè.
Cinquè
Incompatibilitats
Les persones que vulguin participar en el procediment no poden demanar l'avaluació i l'acreditació de les unitats de competència en els casos següents:
1. Si aquestes unitats s'han acreditat prèviament.
2. Si aquestes unitats són convalidables amb mòduls formatius d'un certificat de professionalitat o amb mòduls professionals d'un cicle formatiu de Formació Professional que ja s'han superat.
3. Si estan matriculades, en el moment de formalitzar la inscripció, de mòduls formatius o de mòduls professionals convalidables.
4. Si estan inscrites, en el moment de formalitzar la inscripció, en un procediment per avaluar i acreditar aquestes unitats de competència.
5. Si han sol·licitat l'acreditació i l'avaluació d'aquestes unitats de competència comunes en inscriure's en més d'una qualificació professional.
Sisè
Requisits per a la participació
1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d'una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d'estrangeria i immigració.
b) Tenir, en el moment de fer la inscripció, com a mínim:
c) Tenir experiència laboral, en els darrers quinze anys, relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals convocades, d'acord amb el que figura a continuació:
Per calcular el nombre de dies treballats, s'ha de tenir en compte que un any són 360 dies.
d) Tenir formació no formal, en els darrers deu anys, relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals convocades, d'acord amb el que figura a continuació
En els casos en què els mòduls formatius associats a la unitat de competència que es pretén acreditar prevegin una durada inferior, s'han d'acreditar les hores establertes en aquests mòduls.
Per establir el període de quinze anys (accés a través de l'experiència laboral) o de deu anys (accés a través de formació no formal) anteriors a la convocatòria, s'ha de tenir com a referència el dia en què es presenta la sol·licitud d'inscripció al procediment.
2. Les persones més grans de 25 anys que compleixin els requisits d'experiència o de formació i que no puguin justificar-los, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l'experiència laboral o la formació no formal d'acord amb el que preveu la normativa vigent. Per a aquests casos la Comissió Permanent ha de determinar si se'n permet la inscripció definitiva.
Setè
Fases del procediment i taxes
1. Segons el que disposa la normativa vigent, les fases del procediment són:
2. La inscripció a cadascuna de les tres fases està subjecta al pagament de taxes. Aquest pagament es pot fer per via telemàtica o de forma presencial en el moment de fer el tràmit en línia corresponent.
3. Les taxes a abonar són les que estan aprovades en la Llei de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any vigent, les quals es poden consultar a la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears
(https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?idConselleria=3451).
4. Queden exempts del pagament de la taxa:
La documentació dels apartats b) i d) s'ha de comprovar d'ofici a no ser que la persona interessada no n'autoritzi la comprovació.
Vuitè
Inscripció al procediment i documentació requerida
1. Les persones interessades a participar en aquest procediment han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar la documentació acreditativa següent:
i. Per a treballadors assalariats:
- Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
- Contractes de treball o certificat de l'empresa on s'hagi adquirit l'experiència laboral en què constin la durada dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha fet l'activitat.
ii. Per a treballadors autònoms o per compte propi:
- Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin els períodes d'alta en el règim corresponent.
- Declaració responsable amb la descripció de l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha duit a terme.
iii. Per a treballadors voluntaris o becaris:
- Certificat de l'organització on s'hagi prestat l'assistència en què constin les activitats i les funcions exercides, l'any en què s'han exercit i el nombre total d'hores dedicades.
- Certificat de la formació en què han de constar els continguts, la durada en hores i el període en què es va dur a terme. Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n'ha d'especificar l'equivalència en hores. No s'han de valorar els cursos de durada inferior a deu hores ni l'assistència a jornades, simposis, actes o similars.
- Declaració responsable o prova admesa en dret per justificar els requisits d'experiència laboral o formació no formal.
3. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
4. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquest procediment i la no devolució de les taxes abonades.
Novè
Presentació de la documentació
1. La documentació requerida s'ha de presentar preferentment en línia en el moment de realitzar el tràmit telemàtic.
2. En cas de no adjuntar la documentació, aquesta s'ha de presentar als llocs següents:
3. D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
Desè
Admissió al procediment
1. Les sol·licituds d'inscripció al procediment han de ser revisades per la Comissió Permanent.
2. En cas que la Comissió Permanent faci un requeriment de documentació a la persona candidata, aquesta disposarà de 15 dies naturals per aportar-la i, si no la presenta, es considera que desisteix en participar en el procediment.
3. Totes les persones interessades que compleixen els requisits podran participar en el procediment.
4. La Comissió Permanent ha de comunicar a les persones que compleixen els requisits que poden participar en el procediment i que han de formalitzar la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, i a les persones que no compleixen els requisits, els motius pels quals no poden participar en el procediment.
Onzè
Inscripció i desenvolupament de la fase d'assessorament
1. Les persones que compleixen els requisits han d'emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
3. L'IQPIB ha d'assignar un assessor o assessora a cada participant, que l'ajudarà a recopilar i organitzar tota la documentació relativa a l'historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que hagi sol·licitat l'assessorament.
4. La fase d'assessorament s'ha de desenvolupar, preferiblement de manera telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
5. Les actuacions de la fase d'assessorament s'han de dur a terme els dies hàbils, excepte festius, als centres integrats públics de formació professional o a la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
6. Un cop finalitzada la fase d'assessorament, els participants rebran, per mitjans telemàtics, l'informe d'assessorament de la qualificació professional corresponent del seu assessor o assessora (document no vinculant) i podran continuar amb el procediment.
Dotzè
Inscripció i desenvolupament de la fase d'avaluació
1. Les persones que hagin rebut assessorament poden participar a la fase d'avaluació i emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'avaluació, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció o, si n'és el cas, la documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
3. L'IQPIB ha d'assignar un avaluador o avaluadora a cada participant perquè avaluï la competència professional de cadascuna de les unitats de competència que hagi sol·licitat l'avaluació.
4. La fase d'avaluació s'ha de desenvolupar d'acord amb el que disposa l'article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
5. Les actuacions de la fase d'avaluació s'han de dur a terme preferentment al lloc de feina del participant (sempre que el lloc de feina es trobi a la Comunicat autònoma de les Illes Balears), als centres integrats públics de formació professional o en instal·lacions autoritzades per l'IQPIB.
6. Almenys una de les intervencions ha de ser presencial. La resta d'actuacions es poden desenvolupar per mitjans telemàtics.
7. Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l'avaluació establerts en les guies d'evidències.
8. Els resultats de l'avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s'han d'expressar en els termes de demostrada o no demostrada.
9. Un cop finalitzada la fase d'avaluació, les persones avaluades han de rebre, per mitjans telemàtics, la comunicació dels resultats provisionals de l'avaluació de la qualificació professional corresponent del seu avaluador o avaluadora.
10. Si la persona avaluada no està d'acord amb el resultat de l'avaluació, té dret a reclamar davant el seu avaluador o avaluadora en un termini de tres dies hàbils. La reclamació s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic del seu avaluador o avaluadora utilitzat durant el desenvolupament de la fase d'avaluació.
11. Contra l'acta d'avaluació individual es pot presentar un recurs d'alçada davant la directora de l'IQPIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació.
Tretzè
Fase d'acreditació i registre de la competència professional
1. La directora de l'IQPIB ha d'expedir un certificat d'acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona avaluada, expressades com a demostrades, d'acord amb el model previst en l'annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
2. Un cop finalitzada la fase d'avaluació, l'IQPIB ha d'enviar el certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades per mitjans telemàtics.
3. L'IQPIB ha de registrar d'ofici en el Registre d'Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d'unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d'Ocupació Estatal, en compliment de l'article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
4. En qualsevol cas, l'acreditació de les competències professionals no implica l'obtenció de l'habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s'ha de complir la normativa que regula l'exercici de l'activitat professional corresponent.
5. Les persones que hagin acreditat totes les unitats de competència de la qualificació professional convocada poden sol·licitar, si n'és el cas, el corresponent certificat de professionalitat al SOIB.
Catorzè
Designació dels assessors i avaluadors
1. D'acord amb el que preveu l'article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig, s'han de designar els assessors i els avaluadors necessaris per dur a terme aquest procediment.
2. La directora de l'IQPIB, òrgan responsable d'habilitar el personal assessor i avaluador, designa les persones que han d'actuar com a assessors i avaluadors en el procediment d'acreditació.
3. Els assessors i els avaluadors participants en aquesta convocatòria han d'estar inclosos en el Registre del personal assessor i avaluador del Servei Públic d'Ocupació Estatal de les unitats de competència per a les quals s'ha convocat el procediment.
Quinzè
Pla de formació
Amb independència dels resultats obtinguts, l'avaluador o avaluadora ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s'han de fer constar:
ANNEX 2 Unitats de competència convocades
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC0606_2. Replantejar xarxes de distribució d'aigua i sanejament. |
ENA191_2. Muntatge i manteniment de xarxes d'aigua (nivell 2) |
ENAT0108. Muntatge i manteniment de xarxes d'aigua |
Tècnic en xarxes i estacions de tractament d'aigües |
UC0607_2. Muntar xarxes de distribució d'aigua i sanejament. |
|||
UC0608_2. Posar en servei i operar xarxes de distribució d'aigua i sanejament. |
|||
UC0609_2. Mantenir xarxes de distribució d'aigua i sanejament. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC0871_1. Sanejar i regularitzar suports per a revestiment en construcció. |
EOC587_2. Pintura decorativa en construcció (nivell 2) |
EOCB0110. Pintura decorativa en construcció |
Tècnic en obres d'interior, decoració i rehabilitació |
UC0873_1. Aplicar emprimacions i pintures protectores en construcció. |
|||
UC1933_2. Realitzar revestiments murals en paper, fibra de vidre i vinílics. |
|||
UC1934_2. Realitzar acabats decoratius de pintura en construcció. |
|||
UC1935_2. Organitzar treballs de pintura en construcció. |
|||
UC2327_2. Realitzar les funcions de nivell bàsic per a la prevenció de riscs en construcció. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC2327_2. Realitzar les funcions de nivell bàsic per a la prevenció de riscs en construcció. |
EOC720_2. Operacions de manutenció de càrregues amb grua mòbil autopropulsada de categoria B (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2418_2. Realitzar operacions d'elevació i/o desplaçament de càrregues amb grues mòbils autopropulsades de categoria B. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC0638_3. Realitzar representacions de construcció. |
EOC202_3. Representació de projectes d'obra civil (nivell 3) |
EOCO0208. Representació de projectes d'obra civil |
Tècnic Superior en projectes d'obra civil |
UC0641_3. Realitzar i supervisar el desenvolupament de projectes de carreteres i d'urbanització. |
|||
UC0642_3. Representar serveis en obra civil. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1055_3. Operar viatges combinats, excursions i trasllats en turisme. |
HOT772_3. Gestió de productes turístics (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC1056_3. Gestionar serveis d'hostaleria i turisme en la realització d'esdeveniments. |
|||
UC0268_3. Gestionar unitats d'informació i distribució turístiques. |
|||
UC2567_3. Gestionar la venda i el desenvolupament econòmic i administratiu de productes turístics en agència de viatges. |
|||
UC9996_2. Comunicar-se en una segona llengua estrangera diferent de l'anglès amb un nivell d'usuari bàsic (A2), segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, en l'àmbit professional. |
|||
UC9999_3. Comunicar-se en llengua anglesa amb un nivell d'usuari independent (B1), segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, en l'àmbit professional. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0216_3. Coordinar el desenvolupament de les necessitats de realització d'una producció televisiva, de l'espai escènic i de la posada en escena en les diferents. |
IMS077_3. Assistència a la realització en televisió (nivell 3) |
IMSD0108. Assistència a la realització en televisió |
Tècnic superior en il·luminació, captació i tractament d'imatge |
UC0217_3. Assistir en el control de realització d'una producció televisiva mitjançant el control de mitjans tècnics i humans. |
|||
UC0218_3. Participar en la postproducció de productes televisius. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0919_3. Coordinar els processos finals de muntatge i postproducció fins a generar el producte audiovisual final. |
IMS296_3. Muntatge i postproducció d'audiovisuals (nivell 3) |
IMSV0109. Muntatge i postproducció d'audiovisuals |
Tècnic Superior en animacions 3D, jocs i entorns interactius |
UC0947_3. Planificar el procés de muntatge i postproducció d'un producte audiovisual. |
|||
UC0948_3. Preparar els materials i efectes necessaris per al muntatge i la postproducció. |
Tècnic Superior en realització de projectes audiovisuals i espectacles |
||
UC0949_3. Realitzar el muntatge integrant eines de postproducció i materials de procedència diversa. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2254_2. Preparar els materials de la consulta, unitat i servei i processar la informació sanitària. |
SAN669_2. Cures auxiliars sanitàries (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2255_2. Realitzar activitats de condicionament higiènic del pacient o usuari i el seu entorn, així com del material i instrumental sanitari. |
|||
UC2256_2. Aplicar cures auxiliars sanitàries especialitzades. |
|||
UC2257_2. Donar suport emocional al pacient o usuari i intervenir en programes i activitats d'educació per a la salut. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1431_3. Gestionar activitats culturals. |
SSC445_3. Dinamització, gestió de programacions i desenvolupament d'accions culturals (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC1432_3. Programar i dinamitzar projectes culturals amb xarxes associatives culturals, cíviques i socials. |
|||
UC1433_3. Desenvolupar accions d'innovació, digitalització, comunicació, màrqueting cultural i participació social. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2534_3. Mantenir i reparar els motors de pistó d'aeronaus i els seus sistemes d'indicació. |
TMV761_3. Manteniment aeromecànic d'avions amb motor de pistó (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2535_3. Mantenir i reparar les hèlixs i els seus sistemes d'indicació. |
|||
UC2536_3. Mantenir i reparar els components del sistema de combustible i sistemes auxiliars d'avions amb motor de pistó. |
|||
UC2537_3. Mantenir i reparar els sistemes hidràulics, pneumàtics i aire condicionat en aeronaus amb motor de pistó. |
|||
UC2538_3. Mantenir i reparar els comandaments de vol i tren d'aterratge d'avions amb motor de pistó. |
|||
UC2539_3. Mantenir i reparar l'estructura i la cèl·lula d'aeronaus. |
|||
UC2540_3. Mantenir els sistemes elèctrics, d'aviònica i a bord de les aeronaus. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2541_3. Mantenir les instal·lacions i els sistemes elèctrics, electrònics i aviònics de l'aeronau a l'hangar. |
TMV762_3. Manteniment de sistemes electrònics i aviònics en aeronaus (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2542_3. Mantenir les instal·lacions i equips elèctrics, electrònics i aviònics dedicats a l'entreteniment i mobiliari de cabina de passatge de l'aeronau a l'hangar. |
|||
UC2543_3. Mantenir l'aeronau en línia. |
|||
UC2544_3. Mantenir i reparar els computadors i equips elèctrics o electrònics i d'aviònica en tallers de components. |
|||
UC2545_3. Instal·lar components i elements de l'aeronau en els processos de fabricació i assemblatge dels sistemes elèctrics, electrònics i d'aviònica. |
|||
UC2546_3. Mantenir els equips i les instal·lacions elèctriques, electròniques i aviòniques dels simuladors de vol. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC2535_3. Mantenir i reparar les hèlixs i els seus sistemes d'indicació. |
TMV763_3. Manteniment aeromecànic d'avions amb motor de turbina (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2539_3. Mantenir i reparar l'estructura i la cèl·lula d'aeronaus. |
|||
UC2547_3. Mantenir i reparar els motors d'avions amb turbina de gas i els seus sistemes auxiliars. |
|||
UC2548_3. Mantenir i reparar la unitat de potència auxiliar (APU) i els components del sistema de combustible dels avions amb motor de turbina. |
|||
UC2549_3. Mantenir i reparar els sistemes hidràulics i pneumàtics i d'aire condicionat d'avions amb motor de turbina. |
|||
UC2550_3. Mantenir i reparar els comandaments de vol i el tren d'aterratge d'avions amb motor de turbina. |
|||
UC2551_3. Mantenir i reparar els sistemes d'oxigen, elements del mobiliari, aigües i protecció contra gel i pluja d'avions amb motor de turbina. |
|||
UC2552_3. Mantenir els sistemes elèctrics, d'aviònica i a bord d'avions amb motor de turbina. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC2534_3. Mantenir i reparar els motors de pistó d'aeronaus i els seus sistemes d'indicació. |
TMV764_3. Manteniment aeromecànic d'helicòpters amb motor de pistó (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2537_3. Mantenir i reparar els sistemes hidràulics, pneumàtics i aire condicionat en aeronaus amb motor de pistó. |
|||
UC2539_3. Mantenir i reparar l'estructura i la cèl·lula d'aeronaus. |
|||
UC2540_3. Mantenir els sistemes elèctrics, d'aviònica i a bord de les aeronaus. |
|||
UC2553_3. Mantenir i reparar pales, rotors i sistemes d'indicació d'helicòpters. |
|||
UC2554_3. Mantenir i reparar els components del sistema de combustible i sistemes auxiliars d'helicòpters amb motor de pistó. |
|||
UC2555_3. Mantenir i reparar els comandaments de vol i tren d'aterratge d'helicòpters. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
---|---|---|---|
UC2539_3. Mantenir i reparar l'estructura i la cèl·lula d'aeronaus. |
TMV765_3. Manteniment aeromecànic d'helicòpters amb motor de turbina (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2540_3. Mantenir els sistemes elèctrics, d'aviònica i a bord de les aeronaus. |
|||
UC2553_3. Mantenir i reparar pales, rotors i sistemes d'indicació d'helicòpters. |
|||
UC2555_3. Mantenir i reparar els comandaments de vol i tren d'aterratge d'helicòpters. |
|||
UC2556_3. Mantenir i reparar els motors d'helicòpters amb turbina de gas. |
|||
UC2557_3. Mantenir i reparar la unitat de potència auxiliar (APU), els components del sistema de combustible i els sistemes auxiliars d'helicòpters amb motor de turbina. |
|||
UC2558_3. Mantenir i reparar els sistemes hidràulics i pneumàtics i d'aire condicionat d'helicòpters amb motor de turbina. |