Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SELVA
Núm. 258427
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents en la policia local de l'Ajuntament de Selva
Núm. expedient: 512/2022 Document: anunci Emissor: batlia
Mitjançant l'Acord de Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Selva de 6 de maig de 2022 s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents en la policia local de l'Ajuntament de Selva.
Cosa que feim pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Selva (http://www.ajselva.net), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Interposició de recursos
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Bases específiques que regiran la convocatòria per a constituir una borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents en la policia local de l'ajuntament de Selva
PRIMERA.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Selva per a cobrir necessitats urgents.
2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.
3. S'aplicaran a aquest procediment la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
4. Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, així com també de conformitat amb l'article 10.1 b (substitució transitòria dels titulars) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
De la mateixa manera, es podran dur a terme nomenaments per a la cobertura temporal de places vacants, regulat en l'article 10.1 apartat a) de la mateixa llei, sempre que no sigui possible la seva provisió amb personal funcionari de carrera, condició que estableix la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017 en l'article 41.1.
5. La convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament de Selva.
SEGONA.- Requisits i condicions de les persones aspirants
1. Per a participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds en les condicions exigides a l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
k) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre,d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
l) Haver satisfet la taxa de 10,00 € d'acord amb l'Ordenança fiscal número 7 de l'Ajuntament de Selva per a l'expedició de documents administratius. El pagament ha de realitzar-se mitjançant transferència al compte ES85 2100 0232 4502 0004 8906. Estan exempts del pagament de la taxa, els aspirants els quals acreditin estar en situació d'atur, mitjançant la presentació del certificat del SOIB que acrediti la situació d'atur juntament amb la sol·licitud de participació en el procés selectiu.
TERCERA.- Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud de l'Annex 2. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Selva, o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar estarà a disposició dels aspirants en la pàgina web de l'Ajuntament de Selva.
2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (annex 4).
b) La relació dels mèrits aportats adjunta a l'annex 3.
c) La documentació acreditada a la relació de mèrits.
d) El justificant de pagament de la taxa o certificat del SOIB que acredit la situació d'atur.
4. Els mèrits de les persones candidates s'han d'acreditar mínim mitjançant la presentació de l'original o còpia de la documentació següent:
a) Document nacional d'identitat.
b) Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria policia local.
c) En cas de d'haver-hi prestat serveis com a policia local: certificat de serveis prestats expedit pels ajuntaments o administracions publiques corresponents.
d) Permisos de conducció A2 i B.
e) Certificat B2 de Català expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
f) Títol de Batxillerat o equivalent.
QUARTA.- Òrgan de selecció
1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador. Aquest es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament de Selva.
2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés en les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.
4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
5. El tribunal qualificador estarà constituït per un president i dos vocals, i pel mateix nombre de suplents designats/ades per l'Ajuntament entre el personal funcionari de carrera.
6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són funcions del tribunal qualificador:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.
e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.
Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a Annex 1 .
CINQUENA.- Concurs.
1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'Annex 1.
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat en la forma prevista a la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes en el bloc dels serveis prestats. Si persisteix l'empat,major puntuació pel concepte de nota del curs de capacitació. Si així i tot no és possible desfer l'empat, es resoldrà per sorteig.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
SISENA.- Publicació de la borsa definitiva
1. Resoltes, en el seu cas, les reclamacions, el Tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà al batle perquè en dicti la resolució que correspongui.
2. La borsa es publicarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.
3. La durada màxima de vigència de la borsa és de 2 anys.
SETENA.- Funcionament de la borsa
1. En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, d'acord amb l'article 41 de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, es pot nomenar una persona funcionària interina.
Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per al nomenament d'un funcionari interí, s'ha d'oferir el lloc, d'acord amb l'ordre de prelació, a les persones que es trobin en la situació de disponible a la borsa.
En cas d'empat de puntuació per a l'ordre de prelació s'ha de resoldre tenint en compte la major puntuació pel concepte de nota del curs.
Una vegada acceptat el nomenament, la persona haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a participar en la convocatòria objecte de declaració responsable en el termini de 3 dies abans de la presa de possessió.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant a qui correspongui, el lloc i el termini en els quals s'ha de presentar. Quedarà constància en l'expedient mitjançant una diligència, que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. La persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament en el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies hàbils si la trucada es fa en divendres. Si no manifesta la conformitat dins termini, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància similar, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà a la següent de la llista.
3. La persona aspirant no quedarà exclosa de la borsa si en el moment de la crida no accepten l'oferta per:
a. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o pro adoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Estar prestant serveis, com a personal funcionari de carrera o interí de la policia local en un municipi de les Illes Balears.
c. Patir malaltia o incapacitat temporal.
4. Estaran en situació de no disponibles les persones integrants de la bossa que en el moment de la crida no accepten l'oferta per els motius del punt 3.
En cas d'indisponiblitat es mantindrà l'ordre en la borsa però en situació d'indisponible i es cridarà a l'aspirant següent. Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament l'acabament de les situacions d'indisponiblitat en un termini màxim de tres dies hàbils comptadors des de que finalitzi la circumstància al·legada.
5. Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
6. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita - d'acord amb el punt 2 d'aquesta base- se les ha d'excloure de la borsa, llevat que en el termini d'un dia hàbil- o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponiblitat que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.
7. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'una persona funcionària interina en el lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball excepte els casos de força major.
VUITENA.- Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal www.ajselva.netEn allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20 /2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Selva, 6 de maig de 2022
El batle Joan Rotger Seguí
ANNEX 1 BAREM DE MÈRITS
1. Barem de mèrits de la fase de concurs
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original i de la còpia compulsada de la documentació següent:
a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o d'una categoria superior.
b. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
2. Fase de concurs
La puntuació màxima serà de 32 punts.
2.1 Valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació (puntuació màxima 8 punts)
Es valora el curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0.8 fins a un màxim de 8 punts.
2.2 Valoració dels serveis prestats (puntuació màxima 24 punts)
a) Per cada mes complet de serveis prestats com a policia local o turístic en les Illes Balears: 0,25 punts per mes, fins un màxim de 24.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,10 punts per mes, fins un màxim de 12.
3. Fase específica
La puntuació màxima serà de 20 punts.
3.1. Es realitzarà una prova específica voluntària consistent en un qüestionari tipus test de 20 preguntes relacionades amb el terme municipal de Selva. I no serà eliminatòria.
3.2. La valoració d'aquest qüestionari es de 0 a 20 punts. Hi haurà quatre alternatives possibles i únicament una serà la correcta. Les preguntes no resoltes no se valoraran. I les preguntes amb una resposta errònia o si figura amb més d'una resposta, es penalitzarà amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU DE POLICIA LOCAL D'UNA BORSA DE TREBALL DE FUNCIONARI INTERÍ DE L'AJUNTAMENT DE SELVA
________________________________________________DNI núm. __________________
Domicili a _______________________________________ núm. ___ Codi postal _________ Telèfon _________________
e-mail _______________________________________
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria: _______________________________________________,
les bases de la qual van ser publicades: ______________________________________________________
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud
AUTORITZ perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Per tot l'exposat,
SOL·LÍCIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
__________________________, ______ d_____________________________ de 20______ [signatura]
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SELVA
ANNEX 3 RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
________________________________________________DNI núm. __________________
Domicili a _______________________________________ núm. ___ de ___________________________
Codi postal _________ Telèfon _________________ e-mail _______________________________________
CURS DE CAPACITACIÓ ____________________________________
SERVEIS PRESTATS A LES ILLES BALEARES
Ajuntament Mesos complets
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
__________________________________________________________ / _________
Nota: Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SELVA
ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat / la sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
El sotasignat / la sotasignada SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per a formar part de la borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents en la policia local de l'Ajuntament de Selva.
___________________, ______ d_____________________de 20______ [Signatura]
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SELVA