Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 255322
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts individualitzats als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d’entrenament i l’accés a les competicions de l’any 2022
BDNS: 616114
Fets
1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.
2. L'article 2.1.a de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021, estableix que és susceptible d'ajuts el suport als esportistes. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març (BOIB núm. 33 de 9 de març).
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.
3. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Decret 11/2021, de 18 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es rectifica el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears(BOIB núm. 21 de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33 de 9 de març)
5. Acord de Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB 175 de 23.12.2021).
IV.1.25
Direcció General d'Esports:
Fonts de finançament: capítol IV
Descripció: ajuts als esportistes destacats de les illes balears
Objectius i efectes:donar suport als esportistes destacats de les illes balears per facilitar i millorar els seus mitjans d'entrenament
Convocatòria: anual
Cost: 2.520.000,00€
Indicadors:nombre de beneficiaris
Incidència sobre el mercat:
sense incidència sobre el mercat
Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts individualitzats als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions de l'any 2022, que figura a l'annex 1 d'aquesta Resolució, per un import màxim de 940.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 17601.461A01.48000.00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 21 de març de 2022
La consellera d'Afers Socials i Esports
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als esportistes de les Illes Balears perquè puguin millorar els seus mitjans d'entrenament i l'accés a les competicions durant l'any 2022.
1.2 La concessió d'aquests ajuts econòmics no implica cap relació laboral, vinculació administrativa, ni prestació de serveis de cap tipus entre la persona beneficiària i el Govern de les Illes Balears, ni dona lloc a incloure-la en un règim general de la seguretat social.
2. Beneficiaris i requisits per a l'obtenció d'ajuts
2.1 Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els esportistes que compleixin els requisits següents que s'hauran d'acreditar en el moment de presentar la sol·licitud:
Tots els esportistes que obtinguin una puntuació igual o superior a cinc (5) punts, com a resultat d'aplicar els criteris i barems de l'apartat 8. Aquesta puntuació es calcula sobre la base dels resultats esportius aconseguits durant l'any 2021 o en alguns casos en els quals els títols aconseguits durant els anys 2019 i 2020 continuïn vigents.
Tenir el veïnatge administratiu vigent a qualsevol dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat d'un mínim de dos anys fins a la data de publicació al BOIB d'aquesta convocatòria de subvencions.
Tenir el domicili fiscal a les Illes Balears.
Els esportistes que havent competit l'any 2021 representant una comunitat autònoma, sigui aquesta la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Els esportistes que havent competit l'any 2021 amb llicència federativa autonòmica, sigui aquesta de la federació autonòmica de les Illes Balears. No és necessari complir aquest requisit en el cas que no hagi federació autonòmica balear de la modalitat esportiva practicada per l'esportista o en cas que l'esportista tingui llicència nacional.
No tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge. En el cas que els expedients sancionadors o els procediments judicials estiguin encara en tramitació o la resolució sancionadora o sentència condemnatòria no sigui ferma, l'esportista pot presentar la sol·licitud d'ajut, però la concessió, si escau, queda suspesa fins que aquests procediments es resolguin definitivament.
2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria els esportistes que es trobin en algun dels casos següents durant les competicions disputades l'any 2021:
Competidors de lligues professionals de futbol.
Competidors de lligues professionals de bàsquet.
Ciclistes professionals que tinguin contracte amb un equip de la UCI World Team.
Tennistes professionals ATP que hagin disputat una fase final d'un màster 250 o una competició de nivell superior.
Tennistes professionals WTA que hagin disputat una fase final d'un torneig premium o una competició de nivell superior.
Jugadors de golf professionals del PGA Tour i de l'European Tour.
Competidors de moto GP.
Competidors de fórmula 1.
Competidors del World Rally Championship.
Modalitat de Caça, llevat de l'especialitat de compak sporting
Conductor professional de competicions “premiun” o professionals de Trot.
Modalitats esportives de Columbicultura, Colombofília i Llebres.
Esportistes professional de les modalitats esportives de boxa, kickboxing i fisioculturisme.
2.3 En aplicació de l'article 4 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà, no son objecte d'aquesta convocatòria les competicions de tir a colomí i guatlla, a braç o colombaire, a braç mecànic o tub, o a gàbia.
2.4 Resten exclosos de l'aplicació d'aquesta convocatòria els esportistes amb contracte professional. S'entén que tenen caràcter professional les competicions que el Consell Superior d'Esports hagi qualificat així, atès l'article 46 de la Llei 10/1990, de 15 d'octubre, estatal de l'esport.
3. Import màxim i crèdit pressupostari
3.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 940.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 17601.461A01.48000.00 o partida equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.
3.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.
4. Sol·licitud i documentació
4.1 Aquesta convocatòria requereix una tramitació íntegrament electrònica, cal que accedeixi amb un certificat vàlid per poder signar la sol·licitud abans de realitzar la seva presentació a través del corresponent tràmit telemàtic que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració. (https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=4940537&coduo=195&lang=ca)
4.2 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.
4.3 En cas que aquest no pugui fer la tramitació per qualsevol motiu, pot delegar aquesta funció en una altra persona amb certificat digital. En cas de menors d'edat o persones dependents pot presentar la sol·licitud el representant legal de l'esportista.
4.4 Si es fa la presentació de la sol·licitud com a representant, s'ha d'acreditar aquesta representació bé en el moment d'iniciar la sol·licitud o al llarg del procés de tramitació.
4.5 Documentació que s'ha d'aportar:
a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari. Podrà signar el document l'esportista, la persona en qui delega o el representant legal de l'esportista.
b. En cas de que presenti la sol·licitud una altra persona que no sigui el beneficiari directe, declaració responsable de que té autorització per presentar la sol·licitud en el seu lloc.
c. Fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona en qui delega la representació, si escau.
d. Declaració responsable de la persona sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.
e. Declaració responsable de la persona sol·licitant de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.
f. Declaració responsable de la persona sol·licitant de no haver competit representant a altres comunitats autònomes durant l'any 2021.
g. Declaració responsable de la persona sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
h. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
i. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.
j. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social (per autoritzar la consulta veure punt 4.7.).
k. Certificat federatiu de llicència esportiva balear o nacional del 2022 o còpia de la llicència original.
l. Certificat d'empadronament que demostri que es compleix el requisit b) de l'apartat 2.1.
m. Classificació final oficial de cada un dels resultats presentats o bé un certificat federatiu dels resultats. La classificació o certificat ha d'incloure el nom de la competició, la data i localitat, la llista o el nombre de participants, i la posició obtinguda. A més, en els resultats de competicions internacionals ha d'aparèixer la llista o el nombre de països dels esportistes o equips participants.
n. En cas que l'esportista hagi estat lesionat durant les competicions més importants de 2021, s'ha de presentar un certificat de la lesió esportiva que acrediti el temps de baixa i relació de les competicions que no s'han pogut fer com a conseqüència de la lesió.
o. Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
p. Formulari online de resultats esportius, que s'ha de completar des de l'adreça d'Internet https://forms.office.com/r/Ezza5QMvgJ, i que inclou les següents declaracions:
i. Declaració responsable amb les dades de cada resultat presentat. Podran presentar-se un màxim de tres resultats obtinguts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021 (ambdós inclosos) o dels resultats encara vigents dels anys 2019 i 2020 de campionats que no s'hagin realitzat durant el 2021, d'acord amb el model de declaració responsable de resultats.
ii. En cas de presentar un resultat internacional, declaració responsable de que el sol·licitant ha participat a un campionat d'Espanya, d'Europa o del Món de categoria absoluta, o fins a dues categories per sota de l'absoluta, entre els anys 2018 i 2021, o bé, declaració responsable de que el sol·licitant té la condició vigent d'esportista d'Alt Nivell Balear o d'Alt Nivell Nacional.
iii. En el cas d'haver estat en concentració permanent (com a intern o extern) durant un mínim de tres mesos de l'any 2021 en un CAR o CEAR reconegut pel CSE, o bé al CTEIB, declaració responsable de que es compleix aquesta condició, indicant el nom del centre, nom del programa i data d'incorporació i sortida del mateix, si escau. No tindrà cap benefici tenir aquesta condició si no es pot presentar conjuntament amb el punt següent.
iv. En cas d'acomplir la condició esmentada al punt anterior s'ha de presentar una declaració responsable de que el sol·licitant ha aconseguit fer pòdium a un campionat d'Espanya o ha participat a un campionat d'Europa o del Món entre els anys 2018 i 2021, de categoria absoluta, o de segona categoria d'edat, o bé, declaració responsable de que el sol·licitant té la condició vigent d'esportista d'Alt Nivell Nacional.
4.6 Amb la presentació del formulari de resultats esportius anterior, s'entendran com a manifestades i confirmades les declaracions responsables del sol·licitant que apareixen incloses al mateix.
4.7 En relació amb la documentació requerida a l'apartat j) i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot autoritzar la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades.
En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
4.8 En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
4.9 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
4.10 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable, o la no presentació davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports de la declaració responsable, la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret de sol·licitud de la subvenció des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
4.11 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
5. Termini per presentar les sol·licituds
El darrer dia per presentar les sol·licituds es dia 31 de maig de 2022.
6. Competència i resolució
6.1 La Direcció General d'Esports l'òrgan competent per instruir el procediment, és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista ordenada per puntuació dels possibles esportistes beneficiaris.
6.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat del sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
6.3 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
6.4 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.
6.5 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).
6.6 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el punt anterior s'han de notificar als interessats mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports i la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú, així com comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.
6.7 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).
Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
6.8 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.
7. Comissió Avaluadora
7.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
President: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.
Secretària: la cap de secció VI de la Direcció General d'Esports.
Vocals:
- Els caps de secció II i VI i una tècnica superior de la Direcció General d'Esports.
- Una funcionaria tècnica superior de la Direcció General d'Esports nomenada pel director General d'Esports.
7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Examinar les sol·licituds presentades.
Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.
Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.
7.3 Comissió tècnica
7.3.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per tres tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear, per designació del director general d'Esports a proposta de la Gerència de l'esmentada Fundació.
7.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:
Comprovació i control de les declaracions responsables presentades pels sol·licitants.
Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts al punt 8.
Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora per a l'informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució que formularà la Direcció General d'Esports.
7.4 Una vegada examinades les sol·licituds, la Comissió Tècnica ha de confeccionar un llistat provisional d'esportistes admesos i exclosos.
8. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
8.1 El procediment per concedir aquests ajuts serà el de distribuir o prorratejar l'import global màxim destinat a la convocatòria entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, d'acord amb els criteris de valoració que es detallen als apartats següents.
8.2 Els requisits que han de complir els resultats presentats són els que s'indiquen a continuació:
Data de consecució dels resultats i nombre de resultats valorats
a. Els resultats s'han d'haver aconseguit en competicions celebrades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021, ambdós inclosos.
b. Excepcionalment, poden presentar-se resultats vigents de campionats del món, campionats d'Europa, jocs del Mediterrani o Universíada, celebrats entre l'1 de gener de 2019 i el 31 de desembre de 2020 ambdós inclosos.
c. Els esportistes que presentin un certificat acreditant una lesió esportiva que els hagi impedit participar en competicions importants durant l'any 2021, poden presentar els resultats esportius no vigents obtinguts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020, que s'avaluaran com si encara fossin vigents, tenint en compte el coeficient corrector en funció de l'any en que s'han aconseguit. A l'igual que la resta d'esportistes, també podran presentar altres resultats vigents obtinguts des de l'1 de gener de 2019.
d. Només es tindrà en compte el resultat amb puntuació més alta d'entre tots els resultats presentats.
Àmbits de competició, campionats i rànquings
e. El resultat presentat s'ha de correspondre amb algun dels següent àmbits de competició i campionats:
Àmbits de competició |
Campionats específics de cada àmbit |
Mundial |
|
Europeu |
|
Internacional nivell 1 |
|
Internacional nivell 2 |
|
Internacional nivell 3 |
|
Nacional nivell 1 |
|
Nacional nivell 2 |
|
Taula 1: àmbits de competició i campionats
f. Els campionats denominats del Món o d'Europa en que la participació sigui exclusivament de tipus OPEN es valoraran com a campionats internacionals d'algun dels tres nivells establerts. Per exemple, un campionat d'Europa de clubs d'un esport individual amb participació oberta o per invitació.
g. El nivell dels campionats internacionals s'establirà des de la Comissió Tècnica en col·laboració amb les federacions balears corresponents, en el moment de realitzar l'avaluació dels resultats. En aquest sentit, no s'avaluaran els resultats de campionats internacionals amb un nivell de competició inferior al del campionat d'Espanya.
h. S'acceptaran resultats d'un rànquing nacional, europeu o mundial només si la posició presentada al rànquing es correspon amb la posició obtinguda al finalitzar la temporada esportiva oficial.
i. Els campionats internacionals només es valoraran en aquells esportistes que acompleixin alguna de les següents condicions (acomplir només una de les dues):
Categories d'edat
j. Les categories d'edat corresponents a cada resultat presentat es podran classificar en els següents quatre grups:
Categoria |
Descripció |
Exemples de denominació |
Categoria d'edat 1A |
Es correspon amb la categoria d'edat de màxim nivell de l'esport. |
Absoluta Elit |
Categoria d'edat 1B |
Categories inferiors a la màxima o absoluta, però amb edats superiors als 19 anys |
Sub-20, Sub-23 |
Categoria d'edat 2 |
Generalment esportistes de 18-19 anys, encara que varia segons l'esport |
Junior |
Categoria d'edat 3 |
Generalment esportistes de 16-17 anys, amb variacions segons l'esport |
Juvenil Cadet |
Taula 2: categories d'edat
A l'annex 3 s'inclou una taula amb la denominació específica de cada esport per als grups de categories d'edat exposats.
k. Les competicions amb categories de tipus “SUB-x” s'inclouran en les categories inferiors a l'absoluta amb el criteri següent:
Categories |
Equivalència |
Sub-20 a sub-23 |
Categoria d'edat 1B |
Sub-18 a sub-19 |
Categoria d'edat 2 |
Sub-16 i sub-17 |
Categoria d'edat 3 |
Taula 3: equivalències a les categories sub-x
l. Un resultat corresponent a una categoria d'edat determinada es podrà presentar depenent de l'àmbit de la competició, atenent al que s'especifica a la taula següent:
Àmbit de competició |
Categories d'edat permeses |
|||
|
1A |
1B |
2 |
3 |
Mundial |
SI |
SI |
SI |
SI |
Europeu |
SI |
SI |
SI |
SI |
Internacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 2 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 3 |
SI |
SI |
NO |
NO |
Nacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
NO |
Nacional nivell 2 |
SI |
NO |
NO |
NO |
Taula 4: categories d'edat permeses
Oficialitat i nivell de les competicions
m. En cas d'un resultat en una prova convencional (no adaptada), el resultat ha de correspondre a una competició que aparegui al calendari oficial d'una federació nacional reconeguda pel Consell Superior d'Esports, si la competició és d'àmbit nacional; o bé d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Olímpic Internacional, si la competició és d'àmbit internacional. Les federacions internacionals reconegudes pel COI, estan incloses a les llistes de federacions reconegudes pels següents organismes:
n. En cas d'un resultat en una prova adaptada, aquest ha de correspondre a una competició que aparegui al calendari oficial d'una federació nacional reconeguda pel Comitè Paralímpic Espanyol, si la competició és d'àmbit nacional; o bé d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Paralímpic Internacional, si el resultat és d'àmbit internacional.
o. Només es consideraran els campionats de màxim nivell o divisió més alta a l'àmbit corresponent, i no aquells de nivells o divisions inferiors (per exemple no són vàlids els resultats de la primera divisió nacional d'atletisme o de natació, ja que per sobre existeix la divisió d'honor).
Competicions de participació col·lectiva
p. No s'han d'avaluar els resultats d'equip que es calculin a partir dels resultats individuals dels seus esportistes components, quan, a més de la classificació per equips, hi hagi una classificació individual (per exemple, classificació per equips en cros, classificació per autonomies, etc.).
q. Per comptabilitzar resultats de competicions per equips o seleccions, l'esportista ha d'haver estat oficialment inscrit en l'acta del campionat com a membre de l'equip. Si els campionats es fan en diverses fases, únicament es consideraran membres de l'equip els jugadors que participin en la fase final del campionat.
r. A l'efecte d'aplicar un coeficient corrector pel nombre de components de l'equip, no es comptabilitzaran el nombre de suplents de l'equip durant la competició (per exemple, en bàsquet s'han de comptabilitzar cinc components).
Nombre de països
s. En el cas de modalitats no olímpiques i no paralímpiques, es tindrà en compte el nombre de països participants als campionats del Món, d'Europa i proves internacionals. En el cas de modalitats olímpiques i paralímpiques, només es tindrà en compte el nombre de països participants als campionats internacionals de nivell 2 i 3.
Àmbit de competició |
Modalitats NO olímpiques i NO paralímpiques |
Modalitats olímpiques i paralímpiques |
Mundial |
Comptar països |
No aplicable |
Europeu |
Comptar països |
No aplicable |
Internacional nivell 1 |
Comptar països |
No aplicable |
Internacional nivell 2 |
Comptar països |
Comptar països |
Internacional nivell 3 |
Comptar països |
Comptar països |
Taula 5: comptabilitzar països
t. Pels dos casos anteriors, el nombre de països participants que es tindran en compte serà el total de països que han participat a la prova avaluada (no al campionat).
u. En els casos de campionats que tinguin fases classificatòries per accedir a la fase final, el nombre de països que es tindrà en compte serà el del conjunt de fases.
v. En cas de competicions internacionals amb participació d'equips amb integrants de dos o més països, es comptabilitzarà el nombre de tots els països, independent de que dos o més països diferents corresponguin a esportistes d'un mateix equip. Per exemple, en el cas d'un torneig de tennis de dobles amb esportistes de dos nacionalitats diferents.
Competicions amb diverses proves o celebracions durant l'any o temporada
w. En campionats del món, Europa o Espanya amb diverses proves, es considerarà vàlid el resultat global aconseguit després de sumar els resultats de totes les proves fetes un cop finalitzat el campionat. A les copes del món, Europa i Espanya s'adoptarà el mateix criteri si hi ha diferents copes durant la temporada esportiva.
x. D'altra banda, el sol·licitant pot presentar el resultat d'una única prova d'un campionat o copa del món, Europa o Espanya, tot i que en aquest cas, s' aplicarà un coeficient corrector segons el nombre de proves que tingui la competició global.
Nombre de competidors
y. No s'avaluaran els resultats de proves amb menys de quatre esportistes o equips.
z. En el cas de proves internacionals (inclosos mundials i europeus) no s'avaluaran els resultats si no hi participen un mínim de quatre països diferents.
aa. En els casos de campionats que tinguin fases classificatòries per accedir a la fase final, el nombre de participants que es tindrà en compte serà el del conjunt de fases.
bb. A tots els campionats de modalitats no olímpiques/no paralímpiques, als campionats nacionals i internacionals de nivell 2 i 3 de modalitats paralímpiques, als campionats nacionals de nivell 2 i als internacionals de nivell 2 i 3 de modalitats olímpiques, es tindrà en compte el nombre de participants a la prova per calcular la puntuació.
Àmbit de competició |
Modalitats NO olímpiques i NO paralímpiques |
Modalitats paralímpiques |
Modalitats olímpiques |
Mundial |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Europeu |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Internacional nivell 1 |
Comptar participants |
No aplicable |
No aplicable |
Internacional nivell 2 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Internacional nivell 3 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Nacional nivell 1 |
Comptar participants |
Comptar participants |
No aplicable |
Nacional nivell 2 |
Comptar participants |
Comptar participants |
Comptar participants |
Taula 6: comptabilitzar participants
Posicions admeses
cc. Només seran vàlids aquells resultats en que la posició aconseguida es correspongui amb alguna de les posicions permeses segons l'àmbit de la competició, tal i com es recull a la següent taula:
Àmbit de competició |
Posicions admeses |
||||
|
1-3 |
4-8 |
9-12 |
13-24 |
Participació |
Mundial |
SI |
SI |
SI |
SI |
SI |
Europeu |
SI |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 1 |
SI |
SI |
SI |
SI |
NO |
Internacional nivell 2 |
SI |
SI |
SI |
NO |
NO |
Internacional nivell 3 |
SI |
SI |
SI |
NO |
NO |
Nacional nivell 1 |
SI |
SI |
NO |
NO |
NO |
Nacional nivell 2 |
SI |
NO |
NO |
NO |
NO |
Taula 7: posicions admeses
dd. No s'avaluaran els resultats que no compleixin amb la “Regla del l'antepenúltim”, és a dir, per tal que el resultat sigui vàlid almenys dues persones o equips hauran de quedar per darrere l'esportista sol·licitant, o el seu equip, en la classificació corresponent a aquest resultat.
ee. No s'avaluaran els resultats de proves de combat, enfrontament directe i esports col·lectius, en cas d'esportistes o equips que no hagin obtingut almenys una victòria en un combat o partit.
Excepcions a les normes de nombre de competidors i posicions admeses
ff. Les normes: mínim nombre de competidors i països, regla de l'antepenúltim i eliminació en el primer enfrontament als esports de combat o equip; no seran d'aplicació en els següents casos:
a. En els campionats del Món i d'Europa de proves olímpiques o paralímpiques.
b. En campionats de modalitats olímpiques o paralímpiques en què la participació depengui de la consecució d'una marca o puntuació mínima en competicions classificatòries prèvies (per exemple gimnàstica artística, salts, natació, atletisme...).
c. Si ho proposa la Comissió Tècnica en el cas d'esportistes o equips de modalitats olímpiques o paralímpiques, per la seva projecció internacional.
Altres resultats
gg. En cas que el resultat presentat no es pugui valorar amb les variables i els requisits recollits en aquest annex, la Comissió Tècnica podrà establir equivalències entre aquest resultat i un altre de similar que pugui avaluar-se.
8.3 Per avaluar un resultat se li atorgarà un valor inicial de 100 punts, i posteriorment, s'aniran aplicant els correctors corresponents en funció de:
a. L'àmbit de la competició (AMB).
b. El grup de la modalitat esportiva (GRUP).
c. La posició obtinguda a la competició (POS).
d. La categoria d'edat de la competició, no del participant (EDAT).
e. El fet de si la prova és individual o no (EQUIP).
f. El nombre de països (PAIS).
g. El nombre de proves, si és una prova d'un campionat amb vàries (PROV).
h. El nombre de participants (PART).
i. L'any en que es va aconseguir el resultat (ANY).
j. El factor corrector per a esportistes del sexe femení (FEM).
8.4 Els correctors a aplicar es corresponen amb els valors especificats a les taules següents:
a. Coeficients correctors en funció de l'àmbit de la competició:
Àmbit de la competició |
Coeficient AMB |
Mundial |
1,00 |
Europeu |
0,60 |
Internacional nivell 1 |
0,45 |
Internacional nivell 2 |
0,35 |
Internacional nivell 3 |
0,25 |
Nacional nivell 1 |
0,20 |
Nacional nivell 2 |
0,10 |
Taula 8: coeficients segons l'àmbit de la competició
b. Coeficients correctors en funció del grup de la modalitat esportiva (annex 2):
Modalitat |
Coeficient GRUP |
Grup 1 |
1,00 |
Grup 2 |
0,60 |
Grup 3 |
0,30 |
Taula 9: coeficients per grup de la modalitat
c. Coeficients correctors en funció de la posició obtinguda a la prova:
Posició obtinguda |
Coeficient POS |
1 |
1,00 |
2 |
0,95 |
3 |
0,90 |
4 a 8 |
0,75 |
9 a 12 |
0,50 |
13 a 24 |
0,25 |
Participació |
0,15 |
Taula 10: coeficients per posició obtinguda a la prova
d. Coeficients correctors en funció de la categoria d'edat de la competició (vegeu l'annex 3):
Categoria d'edat |
Coeficient EDAT |
Categoria d'edat 1A |
1,00 |
Categoria d'edat 1B |
0,70 |
Categoria d'edat 2 |
0,50 |
Categoria d'edat 3 |
0,30 |
Taula 11: coeficients per categoria d'edat
e. Si la modalitat o prova del resultat no és de tipus individual, la puntuació s'ha de multiplicar per un coeficient corrector en funció del nombre de components del grup o equip que ha aconseguit el resultat:
Nombre d'esportistes |
Coeficient EQUIP |
2 |
0,85 |
3 |
0,70 |
4 |
0,60 |
5 o més |
0,50 |
Taula 12: coeficients per nombre de components en el grup o equip
f. Coeficient corrector segons el nombre de països participants:
Nombre de països |
Coeficient PAIS |
16 o més |
1,00 |
15 |
0,95 |
14 |
0,90 |
13 |
0,85 |
12 |
0,80 |
11 |
0,75 |
10 |
0,70 |
9 |
0,65 |
8 |
0,60 |
7 |
0,55 |
6 |
0,50 |
5 |
0,45 |
4 |
0,40 |
Taula 13: coeficients per nombre de països
g. Coeficients correctors en funció nombre de proves:
Nombre de proves |
Coeficient PROV |
1 |
1,00 |
2 |
0,85 |
3 |
0,70 |
4 |
0,60 |
5 |
0,50 |
6 |
0,40 |
7 o més |
0,30 |
Taula 14: coeficients per nombre de proves, si es presenta un resultat d'una prova que forma part d'un campionat global
h. Coeficients correctors en funció del nombre de participants:
Nombre de participants |
Coeficient PART |
10 o més |
1,00 |
9 |
0,90 |
8 |
0,80 |
7 |
0,70 |
6 |
0,60 |
5 |
0,50 |
4 |
0,40 |
Taula 15: coeficients per nombre de participants
i. Coeficients correctors en funció de l'any en el qual s'ha aconseguit el resultat.
Any del resultat |
Coeficient ANY |
2021 |
1,00 |
2020 |
0,50 |
2019 |
0,25 |
Taula 16: coeficients per l'any del resultat
j. Coeficient corrector per a la promoció de l'esport femení.
Sexe esportista |
Coeficient FEM |
Home |
1,00 |
Dona |
1,10 |
Taula 17: coeficients pel sexe de l'esportista
8.6 Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:
a. Import de l'ajut
IMPORT AJUT |
= |
( |
PUNTUACIO FINAL DEL RESULTAT ADMÈS |
+ |
PUNTUACIÓ ADDICIONAL |
) |
× |
VALOR PUNT |
b. La puntuació final del resultat és la puntuació inicial multiplicada per tots els coeficients que s'hagin d'aplicar, tal com es recull en la taula següent:
Puntuació final d'un resultat |
|||
100 PUNTS |
Puntuació inicial (abans d'aplicar coeficients) |
||
× |
AMB |
Taula 8 |
Coeficient per àmbit de la competició |
× |
GRUP |
Taula 9 |
Coeficient per grup de la modalitat esportiva |
× |
POS |
Taula 10 |
Coeficient per posició obtinguda a la prova |
× |
EDAT |
Taula 11 |
Coeficient per categoria d'edat |
× |
EQUIP |
Taula 12 |
Coeficient per nombre de components a l'equip |
× |
PAIS |
Taula 13 |
Coeficient per nombre de països |
× |
PROV |
Taula 14 |
Coeficient per nombre de proves |
× |
PART |
Taula 15 |
Coeficient per nombre de participants |
× |
ANY |
Taula 16 |
Coeficient per any del resultat |
× |
FEM |
Taula 17 |
Coeficient per promoció de l'esport femení |
= |
PUNTUACIÓ FINAL |
Taula 18: coeficients per l'any del resultat
c. Puntuacions addicionals:
Posició |
Jocs Olímpics o Paralímpics |
Jocs Europeus del COI |
Jocs Olímpics de la Joventut (2na categoria edat) |
Jocs Olímpics de la Joventut (3ra categoria edat) |
Pòdium |
120 |
72 |
60 |
36 |
Diploma |
90 |
54 |
46 |
28 |
Participació |
60 |
36 |
30 |
20 |
Taula 19: puntuació addicional per Jocs Olímpics
S'atorgarà el 100% dels punts de la taula 19 si la participació es va produir al 2021, el 75% si va ser a l'any 2020 i el 50% i si va ser a l'any 2019.
Categoria en que es va representar a la selecció espanyola a un campionat d'Europa o del Món entre 2018 i 2021 |
Modalitat o prova Grup 1 |
Modalitat o prova Grup 2 |
Modalitat o prova Grup 3 |
Absoluta |
10 |
6 |
- |
Sub-23 o segona categoria d'edat |
5 |
3 |
- |
Taula 20: puntuació addicional per centre alt rendiment o tecnificació balear
d. Valor punt:
S'ha d'utilitzar un mètode repetitiu d'aproximacions successives a la solució del valor punt, considerant les restriccions següents:
9. Justificació d'activitats i pagament de la subvenció
9.1 El pagament de l'ajut es farà efectiu en un únic lliurament a partir de la data de la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que inclou la llista definitiva dels esportistes beneficiaris i els imports assignats a cadascun d'ells.
9.2 En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF s'ha de fer d'acord amb el que disposin la Llei i el Reglament d'impost sobre la renda de les persones físiques o altres normes que regulin aquesta matèria.
9.3 L'ajut es justifica en el moment que es compleixen els requisits per ser beneficiari d'aquest.
10. Obligacions dels beneficiaris
A més de les obligacions previstes en l'article 11 del TRLS i l'article 'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), les els i les esportistes beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:
Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la Conselleria d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de l'ajut. En qualsevol cas, l'acceptació es produirà automàticament si en el termini de deu dies hàbils des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.
Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pertoquen per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.
Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Durant un període d'un any comptador des de la concessió de l'ajut, prestar la seva imatge i col·laborar amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports per a actuacions oficials i protocol·làries així com per a projectes de promoció de la pràctica esportiva, salut, prevenció de drogodependències i igualtat de gènere sempre que no interrompi la seva assistència a competicions oficials.
Durant un període d'un any comptador des de la concessió de l'ajut, incorporar el logotip de la marca “EsportsIB Govern de les Illes Balears” o “Direcció General d'Esports” a la indumentària de competició, sempre que la normativa específica del campionat, club o selecció amb què participa ho permeti.
11. Revocació
S'haurà de revocar la concessió de l'ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.
12. Reintegrament
12.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'esportista beneficiari.
La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant l'any 2021.
Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
12.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
12.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
13. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.
14. Inspecció
D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.
15. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
ANNEX 2
Grups de modalitats esportives
A la convocatòria d'ajuts a esportistes destacats es contemplen tres grups de modalitats esportives, que es descriuen a continuació:
Grup |
Modalitats o proves incloses |
Grup 1 |
Modalitats o proves olímpiques i paralímpiques als Jocs Olímpics de Tokio 2020 o París 2024. |
Grup 2 |
|
Grup 3 |
|
Excepcions a la taula anterior
Atletisme
Les proves de llançament i salts de competicions a pista coberta es consideraran dins del grup 1 de modalitats olímpiques, equiparant-les amb les proves equivalents de competicions a l'aire lliure.
Esports de combat
Els pesos d'esports de combat olímpics es consideraran olímpics, encara que no ho siguin oficialment als JJOO. Molts esportistes competeixen a pesos inferiors no oficials als JJOO per aconseguir punts que poden derivar en la participació als JJOO en un altre pes. Es el cas del Taekwondo, Lluita i Boxa.
Vela
Algunes de les modalitats o classes no olímpiques es consideraran olímpiques durant l'avaluació només en el cas de resultats de categories inferiors a l'absoluta, ja que es tracta de classes a les que es competeix en etapes de formació per posteriorment donar el salt a les classes olímpiques corresponents, per les quals no existeixen les competicions a categories inferiors.
S'aplicarà en els següents casos:
Classe no olímpica prèvia a la classe olímpica Categories inferiors a l'absoluta |
Classe olímpica Categoria absoluta |
---|---|
420 |
470 |
Làser radial masculí |
Làser estàndard masculí |
Làser 4.7 femení |
Làser radial femení |
29er |
49er |
Bic-Techno sub 17 |
RS-X |
Optimist, es considerarà tercera categoria d'edat prèvia a tota la resta de classes |
ANNEX 3
Categories d'edat
La taula següent presenta l'equivalència entre les categories d'edat de l'esport tractat, i les quatre categories especificades a la convocatòria (annex 1, taula 2).
Només s'indica la tercera categoria d'edat als esports amb modalitats olímpiques.
Esport |
Categoria 1A |
Categoria 1B |
Categoria 2 |
Categoria 3 |
Atletisme |
Sènior |
Promesa |
Junior |
Juvenil |
Automobilisme |
Sènior |
|
Junior |
|
Bàdminton |
Absoluta |
|
Junior, Sub-19 |
Cadet – Sub-17 |
Bàsquet |
Sènior |
Sub-20 a Sub‑23 |
Júnior, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet, Sub‑16 i Sub‑17 |
Billar |
Absoluta |
|
Sub-21 |
|
Bitlles |
Absoluta |
|
Sub-19 |
|
Boxa |
Elit |
|
Joves |
Cadet |
Ciclisme |
Elit |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Escacs |
Absoluta |
|
2a categoria edat |
|
Escalada esportiva |
Absoluta |
Sub-20 |
Junior, Sub-18 |
Juvenil |
Esquaix |
Sènior |
|
Sub. 19 |
|
Esquí alpí |
Sènior |
|
Junior |
Juvenil |
Futbol |
Absoluta |
Sub-20 a Sub‑23 |
Juvenil, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet, Sub‑16 i Sub‑17 |
Gimnàstica Artística |
Sènior – N10 |
|
Junior – N9 |
Juvenil – N8 |
Gimnàstica rítmica |
Sènior |
|
Júnior |
Infantil |
Golf |
Major |
|
Júnior |
Cadet |
Handbol |
Absoluta |
|
Juvenil |
Cadet |
Hípica |
Adults |
|
Joves |
|
Imatge subaquàtica |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Judo |
Absoluta |
Sub-23 |
Júnior, Sub-20 |
Cadet |
Karate |
Sènior |
Sub-21 |
Junior |
Cadet |
Lluita |
Absoluta |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Motociclisme |
Absoluta |
|
Junior |
- |
Natació |
Absolut |
Absolut Jove |
Junior |
Infantil |
Natació amb aletes |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Natació Artística |
Absoluta |
Sènior (només competicions nacionals) |
Junior Juvenil (només competicions nacionals) |
Infantil |
Orientació |
Sènior |
|
Júnior |
|
Pàdel |
Absoluta |
|
Sub-23; júnior |
|
Patinatge |
Sènior |
|
Júnior |
|
Pesca submarina |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Petanca |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Pilota |
Sènior |
|
Juvenil |
|
Piragüisme |
Absoluta |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Rugbi |
Sènior |
Junior |
Sub-21, Juvenil |
Sub-18, Cadet |
Salts |
Absoluta |
|
Junior A |
Junior B |
Surf |
Open |
|
Júnior, Sub-18 |
Sub-16 |
Taekwondo |
Absolut |
|
Sub-21 |
Junior |
Tennis |
Absoluta |
|
Junior i Sub-18 |
Cadet i Sub-16 |
Tennis de taula |
Absoluta |
Sub-23 |
Juvenil |
Cadet |
Tir amb arc |
Sènior |
|
Junior |
Cadet |
Tir olímpic |
Sènior/Dama |
|
Junior |
Juvenil |
Triatló |
Elit |
Sub-23 |
Junior |
Cadet |
Trot |
Absoluta |
|
|
|
Vela |
Absolut |
Classes Sub-21 a Sub-24 |
Classes Sub-18 i Sub-19 |
Classes Sub-16 i Sub-17 |
Voleibol |
Sènior |
Sub-20 a Sub‑23 |
Juvenil, Sub-18 i Sub‑19 |
Cadet |