Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 255476
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 2 de maig de 2022, relatiu a l’aprovació de les bases que han de regir la selecció dels i les estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona i la convocatòria corresponent a l’any 2022 (exp. 1501-2022-000002)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca, en la sessió de dia 25 d'octubre de 2000, va signar un compromís entre tots els alcaldes de l'illa de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la Casa de Menorca a Barcelona, que s'adjunta a l'expedient.

D'ençà de l'any 2001 s'han dut a terme, anualment, convocatòries de places per a estudiants que vulguin residir a la Casa de Menorca a Barcelona.

Atesa la bona acollida d'aquestes convocatòries i el compliment dels objectius dels ajuntaments de l'illa i del Consell Insular d'afavorir el desig d'aconseguir que cap persona, amb voluntat i capacitat de cursar estudis que no es puguin realitzar a l'illa, deixi de fer-ho per manca de recursos econòmics, i per tal de contribuir en el que sigui possible al desenvolupament personal dels i les nostres joves.

Atès l'informe de valoració del servei referent als tres darrers cursos acadèmics (2019/20, 2020/21 i 2021/22) signat pel director insular d'Educació, Joventut i Esports que es troba a l'expedient que justifica el seguiment d'aquest servei.

Atès que la Casa de Menorca disposa per al curs acadèmic 2022-2023 de 4 places lliures per a l'acolliment d'estudiants.

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal, senyora Gomis Luis i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que s'adjunten com a annex, que han de regir la selecció dels estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2022, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Es convoquen 4 places en règim de lloguer en habitació compartida.

b) El termini per presentar les sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB.

c) L'instructor serà Nofre Janer Coll, tècnic d'Educació en Valors del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

Tercer. Comunicar aquest acord a tots els ajuntaments i instituts de Menorca i demanar-los que en facin la màxima difusió.

BASES QUE REGULEN LA SELECCIÓ DELS I LES ESTUDIANTS PER RESIDIR A LA CASA DE MENORCA A BARCELONA

I. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és regular l'accés a les places d'allotjament vacants a la Casa de Menorca a Barcelona per al curs acadèmic corresponent a l'any 2022/23, adreçades a estudiants menorquins que vulguin cursar estudis a Barcelona, en règim d'habitació compartida, sempre de conformitat amb l'establert en les presents bases.

La finalitat d'aquesta iniciativa és que cap persona amb voluntat i capacitat per cursar estudis que no es puguin realitzar a l'illa de Menorca no els cursi per manca de recursos econòmics.

II. Places vacants

El nombre de places vacants s'estableix en la convocatòria.

III. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de les places estudiants empadronats a qualsevol dels municipis de Menorca que estudiïn o que iniciïn estudis universitaris, estudis de formació professional que no es puguin cursar a Menorca, estudis oficials de durada superior a un any que no es puguin cursar a Menorca, i qualsevol estudi postobligatori que s'hagi de cursar fora de l'illa a Barcelona capital i província.

IV. Règim d'estada

El règim d'estada a la Casa de Menorca és el de lloguer en habitació compartida.

V. Presentació i data de termini

1. Els estudiants han de presentar les sol·licituds mitjançant el model normalitzat (annex 1) que trobaran al web del Consell Insular de Menorca www.cime.es, a les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà a Maó i a Ciutadella i a la resta d'ajuntaments dels municipis que no disposen d'oficines del Consell Insular.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Còpia del DNI del/de la sol·licitant.

b) Certificat de convivència, emès per l'ajuntament corresponent, on figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.

c) Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l'IRPF de l'any 2021 referida als ingressos de l'any 2020 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2020. En el cas que algun d'aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2020. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l'AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç

 

https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml.

 

d) En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o, en cas que no existeixi els esmentats documents, declaració jurada del sol·licitant on s'indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.

e) Expedient acadèmic del curs 2021/22 o del darrer curs realitzat, en el qual ha de figurar la relació de totes les assignatures a les quals s'havia matriculat amb les qualificacions obtingudes.

f) En el cas d'alumnes de primer curs s'han de presentar les notes de la prova que dóna accés als estudis que es volen cursar.

g) Els alumnes de 1r curs de màster han de presentar l'expedient de carrera amb la mitjana ponderada.

h) En el cas de no haver realitzat estudis en el curs 2021-22 s'ha de presentar una declaració sobre quins són els darrers estudis als quals s'ha matriculat.

i) Còpia de l'imprès de matriculació del curs 2022-2023. En el cas que es faci la matrícula per mitjans telemàtics, s'ha d'acompanyar de còpia del justificant de l'abonament bancari. En cas de no fer la matrícula completa a l'inici del curs, s'han de presentar els justificants de les posteriors matriculacions en el moment de disposar-ne.

j) En el cas d'alumnes que realitzin altres estudis a institucions de reconegut prestigi han de presentar el seu currículum.

k) En el cas que al nucli familiar hi hagi alguna altra persona que realitzi estudis fora de l'illa s'haurà de presentar expedient acadèmic i imprès de matriculació. Si aquesta persona ha fet una sol·licitud dins aquesta convocatòria d'ajuts, serà suficient indicar el seu nom i número de DNI i s'incorporarà aquesta documentació d'ofici.

l) En el cas d'al·legar alguna de les situacions familiars que s'especifiquen en el punt setè del barem de puntuació, s'ha de presentar la documentació següent o qualsevol altra que ho demostri:

 

- Estudiant o membre del nucli familiar discapacitat: certificat emès per l'organisme competent en el qual figuri el grau de discapacitat.

- Estudiant o membre del nucli familiar amb un grau de dependència 2 o 3, s'haurà de presentar la resolució que ho indiqui.

- Família nombrosa: còpia del carnet de família nombrosa. En el cas que s'hagi emès pel Consell Insular de Menorca s'ha d'indicar a l'imprès de sol·licitud i no és necessària la seva presentació.

- Família monoparental o situació de viduïtat major a un any: còpia del llibre de família.

m) En cas de situació d'atur s'ha de presentar certificat o un altre document oficial en què figurin les dades següents:

- Que està en situació d'atur.

- Període durant el qual ha estat en aquesta situació.

- Si és perceptor de prestació per atur o un altre subsidi i quin és l'import mensual que es percep.

S'eximeix de presentar qualsevol documentació si aquesta ja figura en els arxius del Consell Insular. En aquest cas, s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de l'LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

3. El termini de presentació de les sol·licituds és el que s'estableix a la convocatòria.

4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'art. 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) També la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la Seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

c) Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

Els sol·licitants han d'emplenar totes les dades que figuren en el full de sol·licitud. A l'efecte de puntuació només es valoraran aquestes, les quals s'hauran de justificar amb la documentació necessària.

VI. Criteris de selecció

Les places s'adjudicaran d'acord amb el que estableixen aquestes bases.

Per a la selecció dels adjudicataris s'estableixen dos tipus de criteris:

- Criteris econòmics, que es regiran per l'establert en el punt VII de les presents bases (barem econòmic).

- Criteris acadèmics, que es regiran per l'establert en el punt VIII de les presents bases (barem acadèmic).

La selecció es farà ponderant el barem econòmic i el barem acadèmic d'acord amb l'establert en aquestes bases, de la qual cosa resultarà la puntuació final.

Un cop obtinguda la puntuació final, les sol·licituds seran ordenades en funció de la classificació següent, seguint l'ordre de puntuació dins de cada grup:

1. Iniciació d'estudis universitaris o de grau superior de formació professional.

2. Estudis a partir de segon curs de grau universitari o segon de grau superior de formació professional.

Respecte als estudis de postgrau, es valoraran també altres estudis que es puguin considerar anàlegs. L'ordre de preferència d'aquests serà el següent:

- Màsters

- Estudis de Doctorat

3. Estudis de formació professional que no es puguin cursar a l'illa de Menorca, s'entenen inclosos dins aquests els de formació professional bàsica i cicles formatius de grau mitjà.

4. Estudis oficials de durada igual o superior a un curs acadèmic que no es puguin cursar a l'illa de Menorca.

5. Qualsevol altre estudi postobligatori que s'hagi de cursar fora de l'illa.

VII. Barem econòmic

1. Per determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l'IRPF de l'any 2021 referida als ingressos de l'any 2020) es farà de la manera següent:

- Primer: se sumaran la base imposable general i la base imposable de l'estalvi (caselles 435 i 460).

- Segon: d'aquest resultat es restarà la quota resultant de l'autoliquidació (casella 595).

2. Per determinar la renda dels membres computables que obtenguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2020 emès per l'Agència Tributària):

- Primer: se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.

- Segon: d'aquest resultat es restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.

3. El barem econòmic s'obtindrà de la divisió de la quantitat ingressada per la unitat familiar de l'estudiant durant l'exercici econòmic anterior (saldo net de rendiments i imputacions de renda) pel nombre de membres computables, i s'atorgaran els barems inicials següents:

- En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics provinents del rendiment del treball, ajuts o subsidis durant l'any 2020 van superar l'import de 7.519,59 euros (IPREM 2020).

RESULTAT DE REALITZAR LA SEGÜENT OPERACIÓ:

ingressos de la unitat familiar / nre. de membres

PUNTS INICIALS

Resultat inferior a 6.300,00 €

10 punts

De 6,300,01 a 7.000,00 €

9 punts

De 7.000,01 a 7.750 €

8 punts

De 7.750,01 a 9.000 €

7 punts

De 9.000,01 a 10.000 €

6 punts

De 10.000,01 a 11.000 €

5 punts

D'11.000,01 a 12.000 €

4 punts

De 12.000,01 a 13.000 €

3 punts

De 13.000,01 a 14.000 €

2 punts

De 14.000,01 a 15.000 €

1 punt

Més de 15.000,01 € anuals

0 punts

- En el cas que la persona sol·licitant formi part d'un nucli familiar amb més d'un estudiant matriculat fora de l'illa, el barem inicial s'incrementarà amb el plus següent:

Si té 1 germà/ana que estudia fora de l'illa

2 punts

Si en té 2

4 punts

Si en té 3

6 punts

 

- En el cas que a la unitat familiar del sol·licitant hi hagi una persona que tingui grau de dependència 2 o 3, el barem inicial s'incrementarà afegint +1.0 punts.

- En el cas que la persona formi part d'un nucli familiar amb el carnet de família nombrosa, el nombre de membres del nucli familiar s'incrementarà afegint +0,5 punts.

- En el cas que la persona formi part d'un nucli familiar monoparental, el nombre de membres del nucli familiar s'incrementarà afegint +0,5 punts.

- En el cas que el sol·licitant estigui tutelat pel Consell Insular de Menorca aquesta persona tindrà preferència per a la seva admissió, amb l'informe previ i vinculant d'un tècnic del Servei de Menors del Consell Insular de Menorca. Aquest informe ha d'aclarir el fet de si es té en compte els ingressos de la unitat familiar d'acollida en funció de la continuïtat de la personal acollida dins la mateixa unitat familiar.

4. Resulta, per tant, que el barem econòmic està determinat pels PUNTS INICIALS (ingressos de la unitat familiar / nre. de membres) més EL PLUS atorgat pel fet que dintre de la unitat familiar hi hagi altres membres que cursen estudis fora de l'illa, per pertinença a un nucli familiar monoparental o per tenir un membre de la unitat familiar amb grau de dependència 2. L'obtenció d'ambdues puntuacions és compatible.

VIII. Barem acadèmic

1. El barem acadèmic s'obtindrà de la manera següent:

a) En el cas d'estudiants que comencin els estudis universitaris de grau que requereixin selectivitat: s'obtindrà de la nota de la PBAU (prova de batxillerat per l'accés a la universitat).

b) En el cas d'estudiants que ja cursin estudis universitaris de grau oficials que requereixin selectivitat s'obtindrà de la mitjana dels estudis que es realitzen.

c) En el cas d'estudiants d'estudis de formació professional

c.1 Estudis de formació professional de grau superior que no es puguin cursar a Menorca:

-En el cas d'inici d'estudis, s'obtindrà de la nota d'accés de cicle de grau superior.

-En el cas d'estudis ja iniciats de la mitjana de les qualificacions obtingudes en els estudis que es realitzen.

c.2 Estudis de formació professional de grau mitjà que no es puguin realitzar a Menorca:

-En el cas d'inici d'estudis, s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes a la ESO o nota d'accés de cicle formatiu.

-En el cas d'estudis ja iniciats, de la mitjana de les qualificacions obtingudes a la ESO més la mitjana de les qualificacions obtingudes en els estudis que es realitzen dividides per dos.

 

d) En el cas d'estudis postuniversitaris: s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes als estudis universitaris.

e) Per a altres estudis: s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes al batxillerat.

f) En el cas que en els estudis que s'han de realitzar no fos necessari el batxillerat i l'estudiant no el tingués, s'obtindrà de la mitjana dels estudis d'educació secundària obligatòria (ESO) o de la nota d'accés del cicle formatiu de grau mitjà.

2. S'atorgaran els punts següents per cadascuna de les qualificacions:

Qualificacions

Estudiants preuniversitaris

Estudiants universitaris

Punts assignats

Matrícula d'Honor

10

4

10

Excel·lent

9-9,9

3

9

Notable alt

8-8,9

2,5-2,9

8

Notable baix

7-7,9

1,5-2,5

7

6-6,9

1,25-1,5

6

Suficient

5-5,9

1-1,25

5

Insuficient

0-4,9

0-0,9

2,5

No presentat

0

0

0

IX. Barem i puntuació

1. La puntuació final s'obtindrà de la ponderació dels resultats dels barems econòmic i acadèmic, que computaran de la forma següent:

a) barem econòmic: un 50%

b) barem acadèmic: un 50%

2. En cas d'empat en la puntuació final, hom s'atendrà als criteris següents, que s'aplicaran per aquest ordre:

a) Qui hagi obtingut major puntuació en el barem econòmic.

b) Qui realitzi estudis que no es puguin fer a l'illa.

c) Qui hagi obtingut major puntuació en el barem acadèmic.

X. Borsa per cobrir vacants durant el curs acadèmic

La resta dels sol·licitants que no hagin obtingut plaça quedaran en una borsa per cobrir les vacants a la Casa de Menorca a Barcelona que es puguin produir dins el curs acadèmic de la convocatòria a la qual s'han presentat.

Un cop s'esgoti la borsa, se n'obrirà una altra, que anomenarem a partir d'ara provisional, amb totes les persones que sol·licitin una plaça un cop exhaurit el termini ordinari de lliurament de sol·licituds establert a la convocatòria.

Aquesta borsa provisional estarà integrada per persones que compleixin els requisits establerts en la clàusula III d'aquestes bases i s'establirà una llista per ordre segons la data de lliurament de sol·licitud al CIM (registre d'entrada).

Les persones d'aquesta borsa provisional que siguin admeses ho seran de manera provisional fins al final del mes de juny del curs acadèmic en vigor.

Aquesta admissió provisional es formalitzarà mitjançant una resolució de la presidenta del CIM i un document, signat per l'estudiant, d'acceptació de les condicions de l'admissió.

XI. Comissió de valoració

Per seleccionar els estudiants que han de residir a l'esmentada Casa de Menorca a Barcelona es crea una COMISSIÓ MIXTA.

La COMISSIÓ MIXTA està integrada per:

- El director insular d'Educació, Joventut i Esports, que és el president de la comissió mixta.

- Un representant de l'Associació Casa de Menorca a Barcelona.

- Dos alcaldes –o regidors en qui deleguin– a proposta de la Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca.

- Un/a educador/a social nomenat pel Consell Insular de Menorca.

- Un representant de les APIMA.

- El director o la directora d'un dels instituts de Menorca, o persona en qui delegui.

Actuarà com a secretari/a, amb veu i sense vot, un/a funcionari/a del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports.

XII. Admissió

Admissió definitiva: quan els estudiants hagin lliurat tota la documentació, es publicarà la LLISTA DEFINITIVA, per ordre de puntuació, dels estudiants que poden gaudir de plaça a la Casa de Menorca.

L'admissió estarà condicionada a la presentació de la fotocòpia acarada de la matrícula al curs que es pensa realitzar durant el curs acadèmic de la convocatòria a la qual s'ha presentat.

En cas de renúncia, o pèrdua dels drets per part d'alguns dels seleccionats, la plaça serà atorgada –per rigorós ordre de puntuació i segons les places existents– al següent de la llista, i així successivament durant el curs acadèmic de la convocatòria a la qual s'ha presentat.

XIII. Admissió provisional

Un cop esgotada la llista definitiva de l'apartat X s'atorgaran admissions provisionals a les sol·licituds rebudes fora del termini de la convocatòria. Aquestes admissions provisionals s'atorgaran fins que acabi el curs acadèmic en vigor.

Els estudiants admesos d'aquesta manera i que vulguin continuar residint a la Casa de Menorca a Barcelona els pròxims cursos han de tornar a sol·licitar una nova plaça dins la convocatòria adient. S'entén que aquesta estada provisional no genera cap de tipus de dret positiu davant altres noves sol·licituds.

XIV. Exclusions

1. En qualsevol moment, a sol·licitud de l'Associació Casa de Menorca a Barcelona, la Comissió Mixta es pot reunir i determinar, per als estudiants que incompleixin alguna de les condicions establertes, la pèrdua del dret a residir a la Casa de Menorca.

2. Són motiu d'exclusió per a l'any següent:

  • L'abandonament dels estudis.
  • La no superació dels crèdits mínims requerits per als estudis que es facin, que variarà en funció dels estudis que es cursin i de la universitat on es facin.
  • La manca de pagament de dos rebuts mensuals sense causa justificada.
  • L'incompliment de qualsevol de les condicions de la convocatòria després de la data de la concessió.
  • L'incompliment de les normes de convivència de la Casa de Menorca.
  • Qualsevol altre motiu que raonadament, a judici de la Comissió Mixta, sigui suficient.

XV. Condicions d'estada a la casa de menorca

L'admissió a la Casa de Menorca dona dret a una plaça en règim d'habitació compartida. Aquest dret no es pot subrogar, compartir, ni qualsevol altra fórmula admesa en dret, sense el vistiplau previ del CIM. Així mateix, s'han de respectar les normes de convivència bàsiques a la Casa de Menorca. Quan es produeixi un presumpte incompliment d'aquests criteris, a la vista dels fets, la Comissió Mixta el podrà estudiar i adoptar les mesures que cregui convenients.

S'entén que la durada de l'estada a la Casa de Menorca serà la mateixa que els estudis per als quals s'hi hagi accedit. Quan es comencin altres estudis, s'ha de tornar a sol·licitar una nova plaça dins la convocatòria adient.

En el cas dels d'estudiants admesos de forma provisional (clàusula XIII d'aquestes bases) que vulguin continuar residint a la Casa de Menorca, han de tornar a sol·licitar plaça dins la convocatòria adient.

XVI. Interpretació de dubtes i al·legacions

El Consell Insular queda facultat per interpretar i resoldre qualsevol qüestió que pugui sorgir en relació amb l'atorgament de les places i l'estada a la Casa de Menorca.

Contra les resolucions, els sol·licitants poden fer al·legacions, que seran resoltes per la Presidència o conseller/a en qui delegui, que de forma potestativa pot reunir la Comissió Mixta o bé sol·licitar l'assessorament dels seus membres si ho considera adient.

XVII. Altres condicions

1. Contracte

Els estudiants han de subscriure el contracte que els serà lliurat per Casa de Menorca a Barcelona S.A., en el qual es recullen els compromisos que adquireix l'estudiant que ha de residir a la Casa de Menorca a Barcelona.

2. Fiança

En signar el contracte, abans d'ocupar la plaça, l'estudiant ha d'abonar una fiança d'una mensualitat en metàl·lic (170 €) que es restituirà íntegrament a l'estudiant quan finalitzi la seva estada, sempre que no hagi produït desperfectes o danys en els mobles del pis. En cas de desperfectes originats per negligència o mal ús de les instal·lacions, es descomptaran de la fiança les despeses de la reparació.

3. Garantia de permanència

Els estudiants, o els seus representant legals, han de signar un document que respongui de la permanència durant el període del contracte (1 de setembre a 31 d'agost de cada any), d'acord amb el document de condicions annex al contracte.

4. Termini

El període d'estada en cadascuna de les places és de l'1 de setembre al 31 d'agost l'any següent, i el preu que s'ha d'abonar per a l'anualitat és de 2.040 €/plaça, import que es prorratejarà en dotze mensualitats de 170 €.

En el cas que l'estudiant marxi abans de cada anualitat; és a dir abans del 31 d'agost, se'l penalitzarà en la quantitat equivalent als mesos que resten per completar l'anualitat, de manera que s'ha de fer càrrec de la despesa corresponent a tota l'anualitat, i s'executarà, en cas contrari, la part de l'aval que correspongui constituït com a garantia de permanència

Si la plaça és ocupada per la persona següent de la borsa que es constitueix, es retornarà l'aval complet a la persona que abandona la plaça sense cap penalització.

Excepcionalment, la vigència dels contractes d'arrendament dels estudiants que acabin els seus estudis finalitzarà el darrer dia del mes en què acabin el curs i no el de la data del contracte d'arrendament.

5. Altres despeses imputables a l'estudiant

Les despeses d'aigua i llum estan incloses dins la quota mensual de 170 euros, tot i que s'estableixen uns màxims de consum que es relacionen a continuació i que, si se superen, aniran a càrrec dels estudiants del pis que els hagi sobrepassat

  • Pisos de 3 residents: màxim 180 euros
  • Pisos de 6 residents: màxim 300 euros

És a dir, que si bimensualment la suma dels rebuts d'aigua i llum d'aquest pis sobrepassa aquests màxims, la diferència es cobrarà al pis en qüestió en el rebut de lloguer del mes següent de la recepció dels rebuts de subministrament.

6. Finalització de l'estada

Els estudiants han de comunicar a la Casa de Menorca a Barcelona, amb una antelació de tres mesos abans del venciment de cada anualitat, si marxen o es queden el pròxim curs i, una vegada obtingudes les qualificacions del curs, confirmar-ho.

7. Pagament

Els estudiants han d'ingressar l'import del rebut corresponent per mesos anticipats, dins els primers cinc dies de cada mes, al compte corrent de Casa de Menorca a Barcelona, SA.

Si no paga la mensualitat dins el termini senyalat, l'estudiant abonarà 15 € en concepte de penalització.

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 5 de maig de 2022

Per delegació de la presidenta, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)