Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 254062
Aprovació de les bases i convocatòria simultània per l’atorgament de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l´illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de Serveis Socials per a l’any 2022
Es fa públic que la Comissió de Govern, en sessió de caràcter ordinari amb data 28 de abril de 2022, celebrada en forma presencial (conforme al que estableix l'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, respecte a l'aprovació de les bases presents, en el marc de les Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular per a l'any 2022, així com a la disposició addicional 14a de l'esmentada Llei, regles també aplicables als consells insulars), va aprovar el següent:
PRIMER.- Aprovar les Bases reguladores de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l‘illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials (activitats d'associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l'atenció i millora de les condicions de vida dels majors, menors, persones amb discapacitat i necessitats especials, malalts mentals i d'altres malalties cròniques, així com, aquelles persones en situació o risc d'exclusió social), que figuren a l'Annex.
SEGON.- Aprovar la convocatòria simultània de les subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l'illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials (activitats d'associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l'atenció i millora de les condicions de vida dels majors, menors, persones amb discapacitat i necessitats especials, malalts mentals i d'altres malalties cròniques, així com, aquelles persones en situació o risc d'exclusió social)
TERCER.- Autoritzar la despesa per import de 45.000,00 € (quaranta-cinc mil euros) amb càrrec a la partida pressupostaria 2022 / 1 / 2311 / 48000 / 01 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per l'any 2022 amb un límit màxim d'ajuda per associació de 15.000 € (quinze mil euros).
QUART.- Publicar les Bases presents al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d´anuncis del Consell Insular de Formentera i a la pàgina web d'aquesta Administració als efectes legals oportuns.
CINQUÈ.- Obrir un termini per a la presentació de sol·licituds segons el previst a la base sisena de la present convocatòria.
SISÈ.- Donar compte a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement
Formentera, a la data de la signatura electrònica (4 de maig 2022)
La presidenta
Alejandra Ferrer Kirschbaum
Annex
Bases per a la convocatòria de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l'illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials.
1. Objecte
És objecte d'aquestes bases regular la convocatòria pública per a la concessió de subvencions per al foment de programes i actuacions a l'àmbit sociosanitari que contribueixin a una millora de les prestacions sociosanitàries a l'àmbit de l'illa de Formentera, i promoure aquelles activitats d'associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l'atenció i millora de les condicions de vida dels majors dependents, les persones amb discapacitat i necessitats especials, les persones amb malaltia mental i d'altres malalties cròniques, per a l'any 2022.
Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva amb la finalitat de promoure el desenvolupament de programes i actuacions que contribueixin a una millora de les prestacions sociosanitàries a l'àmbit de l'illa de Formentera
2. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de 45.000,00 € (quaranta cinc mil euros) amb càrrec a la partida pressupostaria 2022 / 1 / 2311 / 480000 / 01 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per l'any 2022.
3. Requisits generals i criteris objectius que han de regir l'atorgament de la subvenció
Podran sol·licitar la subvenció les associacions i altres entitats privades sense ànim de lucre que es dediquin a l'atenció i millora dels col·lectius assenyalats al punt 1 d'aquestes bases i que reuneixin els següents requisits:
a. Tenir el seu domicili social a l'illa de Formentera.
a. En el supòsit de no acomplir el requisit de l'apartat a), també podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o associacions amb domicili social dins de l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan comptin amb seu, delegació o representació permanent i activa a l'illa de Formentera, i alhora desenvolupin la seua activitat o ofereixin atenció i suport psicosocial a residents de Formentera.
b. Estar legalment constituïdes i registrades al Registre Central de Serveis Socials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com al registre d'entitats ciutadanes del Consell Insular de Formentera
c. Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
d. No haver rebut cap altra subvenció del Consell Insular de Formentera, ni tenir firmat algun conveni amb aquesta Corporació, durant l'any 2022, pels mateixos conceptes.
e. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Formentera.
f. Acreditar davant l'autoritat administrativa que no s'incorre en cap de les circumstàncies que estableix l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i efectuar una declaració amb aquesta finalitat.
g. Estar constituïda un any abans de la presentació de la sol·licitud de subvenció.
4. Activitats objecte de subvenció i límit d'aquesta
Són objecte d'aquesta subvenció les següents activitats dutes a terme entre el dia 16 d'octubre de 2021 fins al dia 15 d'octubre de 2022, ambdós inclosos:
Les activitats, programes o projectes s'emmarcaran als següents programes o àrees d'actuació:
1. Projectes d'intervenció social per al suport i promoció dels col·lectius més vulnerables.
2. Actuacions de sensibilització social.
3. Projectes de recerca, estudi i anàlisi de la realitat social de Formentera o d'un sector de població concret dins de l'àmbit d'aquesta convocatòria.
4. Suport i respir familiar per a cuidadors de persones dependents.
5. Programes de participació social i/o d'oci educatiu destinats a persones dependents, amb discapacitat o malaltia mental.
6. Activitats de caràcter ocupacional, formatiu, terapèutic o rehabilitador no incloses en serveis o recursos residencials o centres de dia finançats públicament
7. Projectes o actuacions destinades a la integració laboral del col·lectiu de persones amb discapacitat o malaltia mental.
5. Determinació de l'import i Règim de les subvencions
Es podrà subvencionar fins al 75 % del pressupost total del projecte presentat per cada associació/entitat, amb un màxim de 15.000,00€ (quinze mil euros).
Les subvencions regulades en aquestes bases no són incompatibles amb qualsevol d'altra sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte. En aquest cas, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors.
6. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant una instància, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria. Aquestes, seran presentades en el Registre General del Consell Insular de Formentera, de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), situat al carrer de Ramon Llull núm. 6, Sant Francesc Xavier, Formentera, o en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigides al president del Consell Insular de Formentera, en el termini de trenta dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds registrades fora de termini seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació fos inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Els restants i successius anuncis, es faran públics únicament en el tauler d'anuncis del Consell Insular i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.
Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no seran admeses encara que consti que es va lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC),dins el termini establert, per correu electrònic a: atenciociutadana@conselldeformentera.cat.
Les sol·licituds (annex I) hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:
a. Document que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l'entitat privada o associació.
b. Document nacional d'identitat del/de la representant legal.
c. Targeta d'identificació fiscal (CIF) de l'entitat o associació.
d. Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o associació al corresponent Registre d'entitats ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
e. Declaració d'entitat d'interès públic, si està reconeguda com a tal.
f. Resolució d'inscripció al Registre Central de Serveis Socials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g. Resolució d'autorització de funcionament com a servei social o centre, en cas d'estar reconegut com a tal.
h. Estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o associació.
i. Memòria explicativa de l'activitat per a la qual se sol·licita subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.
j. Memòria d'activitats de l'entitat a l'exercici anterior, segons model normalitzat que figura com annex IV d'aquesta convocatòria.
k. Pressupost específic d'ingressos i despeses de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a annex V d'aquesta convocatòria.
l. Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Segons model normalitzat que figura com a annex VI d'aquesta convocatòria.
m. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i el Consell Insular de Formentera. Aquesta certificació pot ser substituïda per una autorització al CIF perquè pugui sol·licitar les dades a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al corrent de les seves obligacions tributaris, i les dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, segons model normalitzat que figura com a annex VII d'aquesta convocatòria.
n. Un certificat de titularitat de compte bancari on es farà el pagament en cas d'obtenir l'ajut. Aquest ha d'anar expedit necessàriament a nom de l'associació o entitat beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària. En cas que el compte ja estigui d'alta al Consell Insular de Formentera, bastarà indicar on s'ha de fer el pagament.
o. Resolució de subvencions o ajudes d'altres entitats o administracions per a la realització de la mateixa activitat o projecte i en defecte d'això, la sol·licitud.
p. Certificat del secretari/secretària de l'entitat o associació (annex VIII), on consti:
1. En cas d'haver rebut subvencions o ajudes d'altres entitats o administracions, declaració jurada que el conjunt de les subvencions rebudes no supera el cost total de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar.
2. Nombre total de persones ateses a l'illa de Formentera, o nombre total de persones ateses de Formentera, en cas que siguin entitats o associacions amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin atenció i suport psicosocial a residents de Formentera fora de l'illa.
3. Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activat per a la qual se sol·licita la subvenció.
4. Que l'entitat o associació es va constituir fa més d'un any.
Les sol·licituds dels interessats s'acompanyaran dels documents determinats a la convocatòria, tret que els documents exigits ja fossin en poder d'algun òrgan de l'Administració actuant, en aquest cas el sol·licitant podrà acollir-se a allò establert en el paràgraf f) de l'article 13 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què foren presentats o emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al que correspongui.
Si la instància o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, per part del CIF, es requerirà l'esmena necessària, que haurà de realitzar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir de la notificació del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no realitzen aquesta esmena, o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular de Formentera considerarà que desisteixen de la seua petició, prèvia resolució, d'acord amb l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Criteris de valoració
Només seran valorats aquells projectes que compleixin amb els requisits assenyalats en el punt tres d'aquesta convocatòria i compleixin amb l'objecte d'aquesta. La selecció dels projectes es farà mitjançant el procediment de concurrència competitiva. En la valoració dels projectes presentats es tindran en compte tant les característiques de l'entitat sol·licitant, com les del projecte presentat, d'acord amb els criteris que es descriuen a continuació:
Respecte de l'entitat sol·licitant.
Experiència i capacitat de l'entitat:
- Posseir experiència prèvia en la realització de les actuacions programades
- Comptar amb diverses fonts de finançament
- Disposar de recursos propis
- Pertànyer a alguna Federació, Plataforma i/o Coordinadora
- Estar declarada d'interès públic
- Tenir l'autorització de funcionament com a servei social o centre
Respecte del projecte presentat.
Implementació del projecte:
- Aportar informació clara, concreta i completa sobre el projecte
- Existir coherència entre cadascuna de les parts del projecte
- Presentació adequada del projecte
- Comptar amb un mètode d'avaluació continua específic
Viabilitat tècnica i econòmica:
- Disposar de personal tècnic responsable del projecte
- Incorporar voluntaris al projecte
- Disposar dels recursos materials necessaris
- Destinar recursos econòmics propis per al desenvolupament del projecte
- Disposar d'altres fonts de finançament amb destinació al projecte
Sostenibilitat del projecte:
- Ser un projecte de continuïtat respecte a anys anteriors
- Plantejar futura continuïtat del projecte i contemplar mesures suficients per a això
- Comptar amb una demanda i participació objectiva dels beneficiaris
Impacte social del projecte:
- No existir un recurs similar a l'illa
- Ser un projecte innovador a nivell municipal
- Estar destinat a diversos sectors de la població
- Introducció de millores objectivament verificables a nivell d'individus, grup o comunitat
- Nombre de beneficiaris directes del projecte
Complementarietat i coordinació amb la xarxa social local:
- Contemplar la coordinació i la col·laboració amb els tècnics de Serveis Socials
- Incloure la col·laboració i/o coordinació amb altres entitats sense ànim de lucre
- Prioritat respecte a les àrees d'actuació establertes per la convocatòria de l'exercici en curs
Les sol·licituds s'ordenaran per ordre de puntuació obtinguda d'acord amb els criteris esmentats i quedaran exclosos aquells projectes que no obtinguin, com a mínim, el 50 % del total de punts del projecte millor puntuat.
8. Instrucció
L'òrgan instructor del procediment són els tècnics de l'àrea de Benestar Social del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, en el marc de l'article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En concret, correspon a l'òrgan instructor:
1. Determinar les associacions/entitats admeses a la convocatòria.
2. Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.
3. Sol·licitar l'informe proposta de la Comissió Avaluadora.
4. Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.
5. Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
9. Comissió tècnica avaluadora
D'acord amb el que estableix l'article 19 del text refós de la Llei de subvencions, es constituirà la Comissió Tècnica Avaluadora. Es tracta d'un òrgan col·legiat format per 5 membres de l'àrea de Benestar Social que designarà el/la conseller/a d'aquesta:
La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada pels següents membres:
President/a: Titular: el director/a del Centre d'Estades Diürnes de Formentera. Suplent: coordinador/a de l'àrea de Benestar Social.
Secretari/ària: secretari/ària del Consell Insular de Formentera o funcionari/ària en qui delegui.
Vocals: tres tècnics de l'àrea de Benestar social del Consell de Formentera.
La Comissió Avaluadora té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds
b) Analitzar i valorar les sol·licituds
c) Formular informe proposta de concessió i denegació de les ajudes, degudament motivada.
10. Resolució i notificació
En fonament a l'informe proposta de la Comissió Avaluadora, el/la conseller/a de l'àrea de Benestar Social, elevarà proposta d'acord a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l'encarregada de decidir la concessió o denegació de les subvencions, i expressarà la llista de associacions/entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Posteriorment, l'acord de la Comissió de Govern, amb la llista de subvencions atorgades o denegades, es notificarà a tots els interessats.
Una vegada notificat l'Acord de la Comissió de Govern als interessats, aquests disposaran d'un termini de deu dies per comunicar la seva acceptació, o bé presentar les al·legacions que considerin oportunes, havent de reformular la sol·licitud, en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantia sol·licitada, per ajustar-la als compromisos i condicions de la subvenció prevista, o bé determinar la forma en que es finançarà la diferència. Transcorregut el termini sense comunicar l'acceptació, o sense reformular la sol·licitud, s'entendrà que el beneficiari renuncia a rebre la subvenció sol·licitada.
Els acords de la Comissió de Govern es notificaran individualment a cada entitat beneficiària sempre que n'hi hagi deu o menys. En el cas que hi hagi més de deu beneficiaris, la notificació es publicarà a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, i al tauler d'anuncis de la corporació, ubicat a l'OAC, segons l'establert als articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de conformitat amb l'art. 34, del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
11. Obligacions de les associacions i/o entitats beneficiàries
Les entitats i/o associacions beneficiàries de les subvencions, en compliment del que disposa el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quedaran sotmeses, entre d'altres, a les obligacions següents:
1. Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció i presentar una memòria.
1. Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
2. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que dugui a terme el Consell Insular de Formentera.
3. Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, dins el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
4. Comunicar al CIF qualsevol eventualitat en el desenvolupament de les activitats seleccionades al moment en què aquella es produeixi, amb la finalitat d'obtenir, si escau, la corresponent autorització sobre el canvi que resulti necessari realitzar al programa proposat i aprovat.
5. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres registre que hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.
6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previst en l'article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8. Presentar una memòria explicativa de l'execució de l'activitat objecte de la subvenció.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d'aplicació.
Respecte a les activitats subvencionades, es farà constar en un indret privilegiat i visible l'escut oficial del Consell Insular amb el següent text: Consell Insular de Formentera.
12. Pagament de la subvenció
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada justificades les despeses objecte de subvenció, i s'hagi emès informe tècnic favorable.
La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme fins al dia 31 d'octubre de 2021, mitjançant la presentació de factures originals, la suma de les quals serà igual, com a mínim, al cost total del projecte presentat.
Si la justificació de les despeses presentada fora incorrecta o incompleta, per part del CIF es requerirà l'esmena necessària, que haurà de realitzar-se en un termini de 10 dies hàbils, a partir de la notificació del corresponent requeriment. Transcorregut el termini per justificar i/o esmenar la justificació, no s'acceptarà cap factura, de manera que només es pagarà la quantitat justificada dins l'esmentat termini.
La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme mitjançant escrit (amb relació detallada de cada un dels documents que s'adjuntin, així com, l'import total de la justificació que presenten), i es presentarà en el Registre de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC, c. de Ramon Llull, núm. 6 baixos, en horari d'atenció al públic de 9 a 14 hores) o en qualsevol de les formes establertes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigides al president del Consell Insular de Formentera.
A l'escrit s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
a. Sol·licitud de justificació de la subvenció (annex IX )
a. Memòria justificativa de les activitats dutes a terme segons model normalitzat (annex XI )
b. Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Segons model normalitzat que figura com a annex VI d'aquesta convocatòria.
c. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i el Consell Insular de Formentera. Aquesta certificació pot ser substituïda per una autorització al CIF perquè pugui sol·licitar les dades a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al corrent de les seves obligacions tributaris, i les dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, segons model normalitzat que figura com a annex VII d'aquesta convocatòria.
d. Balanç econòmic segons figura en l'annex V.
e. Declaració responsable del compte justificatiu, segons el model normalitzat que figura com annex X.
f. Relació de justificants imputables segons figura en l'annex XII.
g. Les factures justificatives de les despeses originades com a conseqüència de l'execució de les activitats objecte de subvenció, on s'indicaran les dades següents:
- Raó social i CIF del proveïdor
- Raó social i CIF de l'associació
-Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat
- Número de la factura
- Data d'emissió
Aquestes hauran d'estar pagades i emeses amb data anterior al 15/10/2022. En tots els casos s'estampillaran sobre l'original segell o diligència acreditativa de la quantitat imputada a la subvenció del Consell Insular de Formentera.
h. En el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l'entitat s'hauran de presentar les nòmines acompanyades del resum detallat de les nòmines dels treballadors, els rebuts de cotitzacions TC1 i TC2 i el model 111 de retencions i ingressos a compte de l'IRPF amb els corresponents justificants de pagament.
i. Justificant de les subvencions rebudes d'altres organismes públics o privats per a la realització de la mateixa activitat o projecte , mitjançant la notificació de concessió.
L'òrgan instructor de la convocatòria podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes que consideri adients.
13. Revocació de les subvencions concedides
D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, total o parcialment, i es reintegraran al Consell Insular de Formentera les quantitats percebudes indegudament a més de l'interès de demora corresponent.
14. Llei orgànica 3/2018, de 5 de novembre, de protecció de dades de caràcter personal
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de novembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, l'interessat autoritza el Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seues obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
15. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment de les obligacions que contreuen de les persones beneficiàries pot donar lloc al règim sancionador previst a la normativa vigent.
16. Recursos
La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant d'aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d'un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos des de la notificació.
17. Règim jurídic i publicació
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i subsidiàriament per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en tot allò que hi sigui d'aplicació.
Es regeix també pel que disposa el Pla Estratègic de Subvencions per al 2022 i el primer semestre de 2023, del Consell Insular de Formentera, aprovat inicialment pel Ple del Consell en sessió ordinària de data 25 de febrer de 2022 i publicat al BOIB núm. 36, de 12 de març de 2022.
Aquestes bases es publicaran al Butlletí oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l'endemà de la seua publicació.”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement
Formentera, a la data de la signatura electrònica (4 de maig de 2022)
La presidenta
Alejandra Ferrer Kirschbaum