Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 239633
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes al Programa de suport per a l’aplicació d’agricultura de precisió i tecnologies 4.0 al sector agrícola i ramader en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea-Next Generation EU, aprovat per al període 2021-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'agricultura i ramaderia de precisió contribueix de manera significativa a la seguretat alimentària, a la innocuïtat dels aliments i també a promoure unes agràries més sostenibles.

La revolució digital és fonamental en la lluita contra el canvi climàtic, per la qual cosa es consideren un pilar l'impuls al desenvolupament i implantació de les tecnologies esmentades, la difusió de la seva utilitat i la formació d'usuaris per a l'aprofitament del seu potencial.

En data 18 de febrer del 2021 es va publicar al Diari Oficial de la Unió Europea el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

Amb la finalitat de rebre el suport financer que preveu el mecanisme esmentat, l'Estat espanyol va presentat un pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR) que establia les inversions i reformes per als anys 2021 a 2023 i que es va aprovar mitjançant Decisió d'execució pel Consell Europeu el 13 de juliol del 2021. Aquest pla està estructurat al voltant de deu polítiques, entre les quals hi ha la número 1, referida a “l'Agenda Urbana i Rural, lluita contra la despoblació i desenvolupament de l'agricultura”, i dins d'aquesta s'integra el component 3 sobre “Transformació ambiental i digital del sector agroalimentari i pesquer”, que té per objectiu millorar la resiliència i la competitivitat d'un sector econòmic estratègic com el sector agroalimentari, que inclou el “Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i ramaderia: inversions en agricultura de precisió, eficiència energètica i economia circular i en el aprofitament d'energia i gasos renovables en el sector agrícola i ramader”.

El Reglament (UE) 702/2014, de 25 de juny de 2014, pel que es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícoles i forestals i en les zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, a l'article 14, regula les ajudes per a inversions en actius materials o inmaterials, que s'han comunicat a la Comissió amb el número d'ajuda S.A.64683.

D'acord amb el marc normatiu esmentat, en data 3 de novembre del 2021, es va publicar al BOE núm. 263 el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Aquest reial decret es dicta a l'empara de l'article 149.1.13.a de la Constitució espanyola, que atribueix a l'Estat la competència exclusiva en matèria de bases i coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica.

L'article 3.2 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, disposa que les ajudes s'han de regir pel règim jurídic que s'apliqui a l'ens que les estableixi, sens perjudici de les especialitats organitzatives i procedimentals de l'administració gestora. En tot cas, s'estableix que aquesta llei s'ha d'aplicar amb caràcter supletori respecte de la normativa reguladora de les subvencions que finança la Unió Europea.

D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

Atesa la naturalesa de les ajudes que preveuen aquestes convocatòries, no està justificada la incorporació de cap criteri de valoració en relació amb possibles actuacions dirigides a la consecució efectiva de la igualtat de gènere per part de les persones sol·licitants.

D'acord amb el que disposa l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions esmentat, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes subvencions mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. En el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea-Next Generation EU, aprovat per al període 2021-2023, s'aproven les convocatòries d'ajudes per a inversions en suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader que preveu la secció quarta del capítol II del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (BOE núm. 263, de 3 de novembre de 2021).

2. Les convocatòries seran un total de tres.

3. Aquestes ajudes es concedeixen d'acord amb el Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, i el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014 , pel qual es declaren determinades categories d'ajuda als sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea

4. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon

Finançament de la convocatòria

1. A la primera convocatòria es destina un import màxim de quatre-cents sis mil set-cents cinc euros (406.705,00 €), amb possibilitat d'ampliació, amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA.

El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació ha de finançar les actuacions que preveu aquesta resolució de conformitat amb el que estableix l'article 37 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, amb càrrec als pressupostos generals de l'Estat i a través del fons de l'Instrument Europeu de Recuperació de la Unió Europea (Next Generation EU) .

2. De conformitat amb el que disposa l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la quantia que preveu el punt 1 anterior es pot incrementar amb la quantia addicional màxima de 1.000.000,00 euros. L'efectivitat de la quantia addicional esmentada queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies que assenyala el punt 2.a de l'article 58 esmentat i a l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària, si escau, amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció.

3. Quan les sol·licituds rebudes en una convocatòria superin la quantia de fons inicialment assignada a aquesta, es podran establir llistes d'espera o de reserva, que es finançaran amb ampliacions de crèdit o amb el crèdit disponible a les convocatòries subsegüents.

4. La resta de convocatòries d'ajuda que estableix aquesta resolució queden sotmeses a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades, en funció de les transferències futures que efectuï el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació .

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució:

a. Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, que siguin titulars d'explotacions agrícoles i/o ramaderes sempre que tinguin la consideració de pime.

b. Persones físiques o jurídiques que prestin serveis agraris, entesos com els que desenvolupin activitats econòmiques inscrites a l'epígraf 911, al 912 o al 851 a l'impost d'activitats econòmiques, sempre que tinguin la consideració de pime.

c. Quan es tracti d'inversions col·lectives, agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, o sense personalitat pròpia d'acord amb els termes que preveu l'article 67.2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, que integrin un mínim de cinc titulars d'explotació, sempre que tinguin la consideració de pime, i qualsevol organització o associació de productors reconeguda per l'autoritat competent els membres de la qual siguin titulars d'una explotació agrícola i/o ramadera.

d. Consorcis o una altra forma de col·laboració pública-privada, sempre que els projectes d'inversió es destinin a un ús en comú i redundin en benefici d'explotacions concretes que tinguin la consideració de pime, els titulars de les quals hauran donat el seu consentiment perquè aquests ens sol·licitin l'ajuda.

2. Quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 57 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. Els requisits generals que estableix el punt 1 anterior s'han de complir en el termini del període de presentació de les sol·licituds i s'han de mantenir durant un període no inferior a un any a comptar des de la data de la resolució de la concessió d'ajuda.

4. No poden ser persones beneficiàries els sol·licitants que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

5. Les empreses en crisi no e poden beneficiar de les ajudes, excepte les que no estaven en crisi el 31 de desembre del 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprès entre l'1 de gener del 2020 i el 30 de juny del 2021. Aquest requisit s'ha d'acreditar abans de la proposta de pagament, mitjançant declaració responsable emplenada d'acord amb el model del formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

6. Els requisit de ser titular d'explotacions agrícoles i ramaderes es comprova d'ofici mitjançant el Registre Interinsular Agrari (RIA).

7. A més, han de complir els requisits que preveu l'article 5 del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, com també els que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. D'acord amb el que disposa l'article 13.2.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió i en el moment del pagament.

L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, se n'acreditarà el compliment mitjançant una declaració responsable.

9. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Actuacions subvencionables

1. Poden ser subvencionades les inversions realitzades i pagades amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de la subvenció i fins a divuit mesos després de la data de notificació de la resolució de concessió i com a màxim el 28 de febrer del 2026.

2. Excepcionalment, d'acord amb l'article 7.2 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, les despeses de disseny, redacció i direcció del projecte i les relatives a memòries tècniques i certificats es podran considerar subvencionables encara que s'hagin facturat abans de la data final de presentació de sol·licitud, sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagin iniciat amb una data posterior a la data d'entada en vigor dels programes de suport per a l'impuls a la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia que estableix l'article 5.1 del Reial decret 948/2021 esmentat.

3. Seran subvencionables:

- l'adquisició d'una o diverses llicències de programari,

- l'adquisició d'una o diverses màquines i/o equips nous d'entre els senyalats a l'annex 1. Aquests equips han de complir, almenys, un dels requisits mínims indicats en cada cas.

- l'adquisició d'una o diversos components d'adaptació d'equips en us a l'explotació d'entre els senyalats a l'annex 2. Aquests equips han de complir, almenys, un dels requisits mínims indicats en cada cas.

4. La maquinària i els equips subvencionables han de reunir els requisits següents:

a. Han de ser màquines i equips de primera adquisició.

b. Han de ser compatibles amb les màquines auxiliars de les quals ja disposa l'explotació o amb les quals hagin de funcionar conjuntament, tant si són adquirides dins de l'objecte d'aquest programa d'ajudes com si ja estan disponibles a l'explotació.

c. La seva adquisició ha d'anar orientada a algun dels objectius que assenyala l'article 23.1.c del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

d. En cas que sigui un dispositiu que actualitzi una màquina existent, ha de ser compatible amb aquesta.

5. Es consideren subvencionables les despeses necessàries per aconseguir els objectius d'aquestes ajudes i en particular:

- La inversió en maquinària i equips.

- L'execució de les obres i instal·lacions, incloent-hi obra civil associada i instal·lacions auxiliars necessàries.

- El disseny, la redacció i la direcció del projecte.

Aquestes despeses, perquè s'admetin com a cost elegible, han d'estar degudament previstes i detallades en un document o una oferta vinculant contractual formalitzada amb l'empresari o professional corresponent, la còpia de la qual cal incloure a la resta de documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud d'ajuda.

En cap cas no s'admetrà que aquestes despeses superin el 4% de l'import de l'ajut sol·licitat, amb un límit de 10.000 euros per expedient.

6. Les actuacions objecte de l'ajuda han de complir la normativa vigent que els sigui aplicable. Així mateix, han de disposar de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en el cas que ho requereixin, amb anterioritat al pagament de les subvencions.

7. Es consideren subvencionables les despeses de contractació dels serveis d'assessorament especialitzat en l'ús de la maquinària i dispositius per a l'aplicació pràctica de les tecnologies objecte d'aquest programa de suport, l'import màxim del qual no pot superar en cap cas el 10% de la quantia corresponent al projecte d'inversió sol·licitat.

8. No es consideraran despeses subvencionables els serveis prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb el beneficiari últim de l'ajuda, enteses com les que responguin a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2005, de 21 de juliol.

9. Quant a les despeses subvencionables, s'aplica el que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 40.000,00 en cas d'execució d'obres i de 15.000,00 euros, en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o l'ofereixin.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar a la justificació o, si escau, a la sol·licitud de la subvenció, es fa d'acord amb criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

11. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no és subvencionable, excepte quan no sigui recuperable pel beneficiari. A aquest efecte, el beneficiari que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA ha de presentar el certificat 036 o la resolució d'excepció.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. La intensitat màxima de les ajudes serà del 40% de la inversió subvencionable.

Aquest límit es pot incrementar un 20 % en els casos següents:

- Inversions col·lectives.

- Inversions realitzades pels beneficiaris que s'indiquen en el punt 1.d de l'apartat tercer.

- Beneficiaris que tinguin la condició de joves agricultors.

2. La inversió mínima subvencionable és de 5.000 euros i la quantia màxima d'ajuda per beneficiari serà de 300.000 euros.

3. La construcció, l'adquisició, inclòs l'arrendament financer, o la millora de béns immobles, amb terres, i es poden beneficiar únicament fins a un màxim del 10 % dels costos subvencionables totals de l'operació de què es tracti.

4. En tot cas, l'import total de les ajudes ha de complir els límits i requisits que estableixen el capítol I i l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes als sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds per a la primera convocatòria començarà el dia 2 de maig de 2022 fins al 28 de juny de 2022. Per a les convocatòries següents es poden presentar les sol·licituds:

- Segona convocatòria, entre l'1 de setembre del 2022 i el 31 d'octubre del 2022, tots dos inclosos.

- Tercera convocatòria, entre l'2 de gener del 2023 i el 28 de febrer del 2023, tots dos inclosos.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda d'acord amb el formulari que hi ha a la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954).

Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 26.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, en relació amb els articles 14.2.a i 14.3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

Aquestes sol·licituds d'ajuda podran preveure l'adquisició d'una o diverses llicències de programari, màquines i/o equips nous d'entre els que conté l'annex 1 d'aquesta resolució i han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a. Si escau, fotocòpia del NIF del sol·licitant.

b. Si escau, acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud.

c. Memòria descriptiva del projecte d'inversió, que ha de detallar:

- Avaluació per un tècnic qualificat de la compatibilitat de la maquinària amb les tecnologies presents a l'explotació.

- Nombre d'usuaris potencials i hectàrees o caps de bestiar.

- Objectiu o objectius dels esmentats a l'article 23.c del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, que es pretenen assolir amb les inversions realitzades.

- Pla de difusió que reculli la planificació d'almenys una jornada durant l'any posterior a l'adquisició i el compromís de participació en almenys una jornada de demostració que organitzi les autoritats competents. S'exclouen d'aquest requisit els sol·licitants que descriu el punt 1.a de l'apartat tercer.

- Pla de formació amb una durada mínima de 25 hores que garanteixi l'ús correcte i l'aplicació pràctica de les tecnologies objecte d'aquest programa de suport, que podrà organitzar el comercialitzador, les organitzacions professionals agràries o altres agents del medi rural. La durada exigida per al pla de formació pot resultar de la suma de diferents cursos o programes de formació sobre agricultura de precisió en general i sobre l'ús de la inversió realitzada en particular, incloent-hi el curs de posada en marxa, realitzats pel sol·licitant, sempre que els objectius siguin els que es defineixen en aquest programa de suport.

d. Document que acrediti el pressupost de l'execució de l'inversió

e. Declaració responsable del titular/representant de l'entitat beneficiària de l'ajuda, d'acord amb el model que consta a la pàgina web del FOGAIBA.

f. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica, també s'ha d'aportar:

- Document on queden reflectides les normes o la reglamentació del funcionament que hagin subscrit tots els membres.

- Còpia del NIF de l'agrupació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació on quedin identificats i es faci constar expressament els compromisos que assumeix cadascun d'ells.

- Nomenament d'una persona en representació o apoderat únic de l'agrupació amb el poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiari.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en el qual es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que es preveu a l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i a l'article 57 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

La comprovació del DNI del sol·licitant i, si escau, del representant la fa d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir el DNI, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social cal aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s'ha de presentar una declaració responsable del seu compliment.

3. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

A més, en cas que per motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou amb esmentar l'expedient en què consta o, si escau, que la informació figuri a la base de dades documental que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny. No obstant això, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

4. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits assenyalats, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o enviï els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que contenen aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i la resta de normativa aplicable.

Setè

Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència

1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es farà mitjançant el procediment de concurrència competitiva entre les sol·licituds presentades.

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d'ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, s'ordenaran les sol·licituds d'acord amb la puntuació obtinguda i amb els criteris objectius de valoració següents.

2.1 Criteris generals

a. Respecte al beneficiari:

- Sol·licitants que tinguin la condició d'explotacions de titularitat compartida d'acord amb la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries: 2 punts.

- Sol·licitants que tinguin la condició de joves agricultors: 2 punts.

- Sol·licitants que pertanyin a una entitat associativa prioritària: 1 punt.

b. Respecte a la inversió:

- Pla d'inversió conjunt: 5 punts.

Aquesta puntuació se sumarà a la puntuació corresponent al punt a anterior de cadascun dels partícips beneficiaris últims dels projectes d'inversió que integren el pla.

- Inversions col·lectives: 5 punts.

2.2 Criteris específics

a. Respecte al beneficiari:

- Les sol·licituds de projectes d'inversió realitzats pels beneficiaris previstos als punt 1.b i 1.d de l'apartat tercer, que propicien l'ús en comú de la maquinària o els dispositius: 2 punts.

b. Respecte a la inversió:

- 2 punts per cada equip d'agricultura de precisió complet o per cada equip existent adaptat a les tecnologies d'agricultura de precisió, fins a un màxim de 6 punts per projecte d'inversió.

2.3 Criteris de la CAIB:

- Explotacions prioritàries: 3 punts.

- Adaptació d'equips o maquinària en ús: 5 punts.

3. En cas d'empat, es prioritzaran primer les sol·licituds que assoleixin més puntuació en els criteris generals i, si l'empat persisteix, s'atendran per rigorós ordre de presentació.

Vuitè

Comissió Avaluadora

1. La Comissió Avaluadora estarà integrada per:

- President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o la persona en qui delegui.

- Vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o la persona en qui delegui.

- Vocals:

. Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o la persona en qui delegui.

. Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o la persona en qui delegui.

. Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o la persona en qui delegui.

. Cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca o la persona en qui delegui.

. Un representant del Consell Insular de Mallorca.

. Un representant del Consell Insular de Menorca.

. Un representant del Consell Insular d'Eivissa.

. Un representant del Consell Insular de Formentera.

- Secretari: actuarà com a secretari un dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració que preveu l'apartat setè d'aquesta resolució i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta comissió únicament es constituirà si les sol·licituds amb dret a ajuda superen les quanties destinades a aquesta convocatòria i s'ha d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció que preveu l'apartat setè.

No obstant això, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, així com de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, no serà preceptiva la intervenció de la Comissió Avaluadora i l'òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.

3. Per tal que la Comissió Avaluadora s'entengui constituïda vàlidament, es requerirà la presència del president i del secretari o, si escau, de les persones que els substitueixin i de la meitat, almenys, dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.

Novè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan du a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca i, si escau, amb informe previ de la Comissió Avaluadora. Abans de l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, la unitat gestora emetrà un informe, en el qual s'acrediten, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import.

3. A les resolucions de concessió de les subvencions es farà constar expressament que els fons amb què se sufraguen procedeixen dels pressupostos generals de l'Estat i dins el Pla de recuperació, transformació i resiliència de la UE dels fons Next Generation, en aplicació de l'article 34 del Reglament núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021.

I contindrà les condicions que han de complir els beneficiaris, o la documentació que han de remetre, per justificar que es compleixen les condicions que estableix l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de la publicació de la convocatòria al BOIB; aquesta resolució s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Una vegada hagi passat aquest temps, si no s'ha notificat cap resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud.

5. En cas que els imports que s'han de concedir superin el pressupost disponible, es reduirà el percentatge de la subvenció per beneficiari fins a un mínim d'un 40% per beneficiari abans d'aplicar la concurrència competitiva.

6. En cas que alguna de les persones beneficiàries renunciï totalment o parcialment a la subvenció, s'acordarà la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents a aquell en ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia s'hagi alliberat crèdit suficient per atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.

7. Les comunicacions i notificacions a la persona interessada en aquest procediment es fan de manera telemàtica.

8. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les que estableix l'article 6 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia ( III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

A més, correspon al beneficiari:

- Mantenir la destinació de la inversió subvencionada durant un període de cinc anys.

- Fer constar en les actuacions, incloent-hi qualsevol documentació o publicació de qualsevol índole i suport, actuació de comunicació o visibilitat, premis i publicitat, que són finançades amb càrrec als fons Next Generation, en aplicació de l'article 34 del Reglament núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.

- Remetre al FOGAIBA la informació que permeti mesurar la contribució de l'activitat subvencionada a l'indicador corresponent, en funció del que preveu el capítol IV del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

- Declarar l'obtenció d'altres ajuts per al finançament de la mateixa activitat subvencionada.

- Les obligacions d'informació específiques en relació amb el finançament per la Unió Europea de l'activitat subvencionada.

- Portar una comptabilitat específica de les actuacions objecte de subvenció per garantir la justificació adequada de la subvenció concedida i pagada.

- Les entitats beneficiàries han de contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que pugui formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors ubicats a la Unió Europea.

- Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents en matèria d'ocupació, sens perjudici de les limitacions eventuals relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'Estat que sigui aplicable:

1r. Tenir el domicili fiscal i el principal centre operatiu a Espanya i mantenir-los, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció.

2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya.

3r. Contribuir a crear i mantenir a Espanya tota l'ocupació necessària per prestar l'activitat objecte de la subvenció, que s'ha de fer amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social al territori nacional. El compliment d'aquesta obligació s'ha de justificar documentalment.

- Els beneficiaris últims de les ajudes garantiran el compliment del principi de «no causar dany significatiu al medi ambient» (principi DNSH —do no significant harm), d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres del 27 d'abril del 2021 i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la resta de normativa de desenvolupament, així com la Decisió d'execució del Consell Europeu de 13 de juliol de 2021, per la qual s'aprova el pla esmentat, i la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de Recuperació i Resiliència 2021/C 58/01 (DOUE de 18 de febrer de 2021), durant totes les fases del disseny i execució del projecte de què es tracti i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest.

En particular, els beneficiaris hauran de mostrar garanties que les seves actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i la recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes.

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions esmentades és el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb les especificitats procedimentals i organitzatives que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar l'execució de l'actuació i les despeses objecte de subvenció acaba tres mesos després que finalitzi i són elegibles les inversions que el beneficiari hagi realitzat i pagat entre de la data de presentació de la sol·licitud fins divuit mesos després de la data de notificació de la resolució de concessió.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i els justificants de la despesa, s'aplica el que disposen l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Si la subvenció a pagar no excedeix els 100.000 euros, el beneficiari de la subvenció pot presentar un compte justificatiu simplificat per a la justificació, amb el contingut que preveu l'article 75.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En tot cas, es permetran compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que siguin per assolir la fi de la subvenció. Així mateix, si la justificació es fa mitjançant un compte justificatiu d'acord amb l'article 72 del reglament esmentat, no s'han de presentar les factures que tinguin un import inferior a 3.000 euros

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar el formulari de sol·licitud de pagament, que s'ha d'ajustar al model que figura al web del FOGAIBA, adreçat al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954).

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b. Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s'entén efectuada mitjançant la presentació de:

- Factures que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

- Document d l'IRPF i justificant de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignats a la factura la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació estarà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions exteriors per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.

No s'admetran pagaments en efectiu iguals a 1.000,00 euros o superiors en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

d. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, com també la memòria justificativa de l'elecció, si escau.

e. Compte justificatiu, que ha d'incloure la relació de justificants imputats, d'acord amb el model que consta a la pàgina web del FOGAIBA.

4. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, s'han d'aportar els certificats corresponents.

5. Les empreses en crisi no es poden beneficiar de les ajudes, excepte les que no estaven en crisi el 31 de desembre del 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprès entre l'1 de gener del 2020 i el 30 de juny del 2021. Aquest requisit s'ha d'acreditar, abans de la proposta de pagament, mitjançant declaració responsable, dels productors assessorats, emplenada d'acord amb el model del formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

6. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes que estableix suposa un incompliment al qual és aplicable el que s'estableix el punt 2 de l'apartat novè d'aquesta resolució.

7. A petició de la persona beneficiària, es pot fer un pagament parcial, amb una justificació prèvia de les despeses que s'han dut a terme de manera efectiva, d'un mínim del 50% del cost de l'actuació objecte d'ajuda, en els termes que estableixen els punts anteriors. Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se'n deriven no eximeixen el beneficiari de l'ajuda de l'obligació de justificar la realització completa i el cost total de l'activitat subvencionada.

8. No obstant això, es suspendrà el pagament de l'ajuda a una empresa que s'hagi beneficiat d'una ajuda il·legal anterior declarada incompatible per una decisió de la Comissió fins que l'empresa en qüestió hagi reemborsat o ingressat en un compte bloquejat l'import total de l'ajuda il·legal o incompatible i els interessos de recuperació corresponents.

Dotzè

Compatibilitat de les ajudes

Aquestes ajudes son compatibles amb altres de finalitat idèntica concedides al mateix beneficiari, amb qualssevol altres procedents de qualssevol administració o ens públic o privat, nacionals, incloses les de minimis, sempre que es tinguin en compte les limitacions que estableix l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria.

En cas que se superin els límits esmentats i respectius, es reduirà en el percentatge i la quantia corresponents la subvenció que preveu aquesta norma a l'efecte de no superar aquest percentatge.

Les ajudes d'acord amb els programes de suport inclosos dins el capítol II del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, són compatibles entre si, i un mateix beneficiari pot rebre l'ajuda corresponent a més d'un dels programes de suport , sempre que es garanteixi l'absència de doble finançament per una mateixa inversió elegible o cost subvencionable.

De conformitat amb l'article 9 del Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, l'ajut concedit en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència se sumarà a la proporcionada d'acord amb altres programes i instruments de la Unió. Les reformes i els projectes d'inversió podran rebre ajut d'altres programes i instruments de la Unió sempre que aquest ajut no cobreixi el mateix cost. Així mateix, les actuacions que financi el Mecanisme de Recuperació i Resiliència han de quedar clarament diferenciades de les que es financin a través d'altres fonts, amb identificació de les fites o objectius que els corresponguin.

Tretzè

Incompliment i reintegrament

L'incompliment dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, amb independència d'altres responsabilitats en què hagués pogut incórrer la persona beneficiària, donarà lloc a la pèrdua del dret a la subvenció concedida, amb l'obligació de reemborsar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legalment establerts.

Així mateix, escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits que preveu l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.

Específicament, en cas d'incompliment de les condicions obligacions que recull l'article 6.2 del RD 948/2021, de 2 de novembre de 2021, la persona o entitat beneficiària haurà de reintegrar les quanties percebudes.

Catorzè

Control de les ajudes

1. Els perceptors de les ajudes que regula aquesta Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableix el Reglament(UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com al que estableix el Reial decret 949/2021, de 2 de novembre.

2. D'acord amb el que disposa l'article 16.5 del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a l'accés a la informació que conté el Registre de titularitats reals que preveu l'Ordre JUS/794/2021, de 29 de juliol, per la qual s'aproven els nous models per a la presentació en el Registre Mercantil dels comptes anuals dels subjectes obligats a la seva publicació, i la cessió d'informació al Sistema de Fons Europeus, a l'efecte de complir el que preveu l'article 22.2.d del Reglament (UE) 2021/241 del Parlamento Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i de la seva inclusió en una base de dades única a l'efecte del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Així mateix, la presentació de la sol·licitud suposarà el compromís exprés del sol·licitant, en cas de ser beneficiari final de l'ajuda, de concedir els drets i l'accés necessaris per garantir que els organismes europeus exerceixin les seves competències, de conformitat amb l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 129 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió, pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1296/2013, (UE) núm. 1301/2013, (UE) núm. 1303/2013, (UE) núm. 1304/2013, (UE) núm. 1309/2013, (UE) núm. 1316/2013, (UE) núm. 223/2014 i (UE) núm. 283/2014 i la Decisió núm. 541/2014/UE, i pel qual es deroga el Reglament (UE, Euratom) núm. 966/2012.

3. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que puguin constituir frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte pel servei esmentat a l'adreça web https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/ComunicacionSNCA.aspx, en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del servei esmentat.

Quinzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen:

- El Reglament (UE) 2020/2094 del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'estableix un instrument de recuperació de la Unió Europea per donar suport a la recuperació a conseqüència de la crisi de la COVID-19.

- El Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

- El Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny de 2020.

- El Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió.

- El Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícoles i forestals i en les zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

- El Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajuts estatals destinats a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

- El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de la Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, quant a les especialitats organitzatives i procedimentals.

-La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

- L'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

- La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

- La resta de normativa d'aplicació vigent, en cas que en l'execució de les subvencions se subscriguin contractes que s'hagin de sotmetre a aquesta llei.

 

Setzè

Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 28 d'abril de 2022

La presidenta del FOGAIBA

María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño

 

ANNEX1

Equip d'agricultura de precisió, i requisits mínims a complir:

- Adobadores (1)

- Autocarregadors de farratge (2)

- Escampadors de fems (1)

- Maquinària per a llenyosos (prepodadores, esfulladores, trituradores) (1)

- Tanc distribuïdor de purí amb sistemes de localització de producte (1)

- Carro mesclador amb anàlisi NIR de la ració (1)

- Equips d'aplicació de productes fitosanitaris (1)

- Sembradores i plantadores (1)

- Màquines portàtils (3)

- Robot escardador autònom i altres equips escardadors (4)

- Robot per a presa de dades (4)

- Robot multipropòsit (1)

(1) Requisits mínims a complir:

- Treball variable

- Mapeig i treball variable

- Comunicació, mapeig i treball variable

(2) Requisits mínims a complir:

- Treball variable

- Comunicació i treball variable

(3) Requisits mínims a complir:

- Comunicació

(4) Requisits mínims a complir:

- Treball variable

- Mapeig i treball variable

 

 

ANNEX 2

Components per adaptació d'equips en ús, i requisits mínims a complir:

- Anàlisi i gestió de ració en carro mesclador.

- Sensor de nutrients NIR.

- Equip autònom de mapeig per afegir qualsevol equip.

- Equip amb sensors de rendiment i humitat per afegir qualsevol equip.

- Autoguiat.

- Sistema de pesatge i dosificació.

- Dotació per complementar treball variable.

- Kit d'adaptació ISOBUS.

- Receptors de senyal.

- Estacions fixes RKT.

- Pneumàtics (1)

- Components de comunicació per dotar de telemetria maquinària.

- Programa de gestió de flotes (1)

- Sistemes de precisió per a la gestió del bestiar (dispositius de geolocalització del bestiar, sistemes de virtual fencing, caracterització per infrarojos d'estats corporals, reducció d'antibiòtics, etc.).

- LPWAN per a desplegament en actuacions col·lectives (2)

- Sensòrica (detecció de condicions climàtiques, composició sòl, reg i humitat, detecció malalties, etc.) (1)

(1) Requisits mínims a complir:

- Comunicació

(2) Requisits mínims a complir:

- Connectivitat de, al manco, 15 km de diàmetre