Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 239503
Acord de la Junta de Govern que va aprovar les Modificació del Pla de mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral del personal de l’Ajuntament de Palma, relatiu a la reducció de jornada en els supòsits d’adopció de fill o filla major de tres anys

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió de 20 d'abril de 2022,va acordar el següent:

Exposició de fets

1. En data 2 de juny de 2010, la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Palma va aprovar el Pla de mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral del personal de l'Ajuntament de Palma, el qual va ser modificat per l'Acord de la Junta de Govern Local de data 24 de setembre de 2014.

2. El Pla de mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral del personal de l'Ajuntament de Palma, en el punt de Millores en les modalitats de reducció de jornada, es contemplen les següents possibles reduccions de jornada i les seves millores:

“Quan se sol·liciti reducció de jornada per raons de guarda legal, sempre que no sigui superior a una hora, s'han de percebre les retribucions íntegres que corresponguin en cada cas en els supòsits que s'esmenten a continuació:

a) Per cura directa d'un menor, fins que aquest compleixi un any.

b) Per adopció o acolliment permanent o preadoptiu de majors d'un any i menors de tres anys, durant un any des de la data de l'adopció o l'acolliment.

c) Per cura directa d'un familiar o persona dependent amb discapacitat superior al 65% o amb una gran dependència (dependència en grau III), que tingui retribucions inferiors al salari mínim interprofessional, durant el primer any comptant des de la data d'efectes de la primera sol·licitud de reducció.

Si la reducció és superior a una hora, les retribucions han de ser les que corresponguin per la reducció total sol·licitada incrementada en 10 punts percentuals, fins als tres anys d'edat en el cas de menors i durant els tres primers anys per als supòsits de guarda legal prevists en el punt c).

En el cas que un segon menor doni dret a acollir-se a la millora, és podrà bonificar al 100% una hora, pel menor de menys d'un any, i la resta d'hores sol·licitades amb la bonificació dels 10 punts percentuals, pel menor de més d'un any.

La reducció de jornada per guarda legal d'un fill menor d'un any es podrà iniciar a partir del dia següent a la finalització del permís de maternitat o lactància acumulada o simultàniament a aquesta si s'opta per el gaudiment de lactància d'una hora diària.

Excepcionalment, el pare funcionari podrà sol·licitar la reducció de jornada bonificada a partir del dia següent a la data de finalització de la paternitat.

Quan els dos progenitors siguin funcionaris de l'Ajuntament, la bonificació únicament es podrà aplicar a un d'ells, i es podrà fer a partir de la data de reincorporació efectiva del progenitor que l'hagi de gaudir.”

3. Tenint en compta l'acta de la mesa general de funcionaris celebrada en data 23 de setembre de 2021, en el punt 21 de l'ordre de dia, el sindicat SPPME va proposar modificar el Pla de mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral del personal de l'Ajuntament de Palma, amb la finalitat de poder ampliar les situacions de reducció de jornada amb bonificacions retributives en els supòsits d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu de nins o nines majors de tres anys, ja que les adopcions nacionals en molts de casos els infants són majors dels tres anys. Dita proposta va quedar ajornada per la propera reunió.

4. Vista l'acta de la mesa general de funcionaris de data 21 d'octubre de 2021, en la qual es va acordar  les reduccions de jornada amb bonificacions pels supòsits d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu de nins o nines amb edats compreses entre els tres i dotze anys amb els mateixos termes establerts al Pla, i amb efectes des de la data de l'adopció o acolliment permanent.

5. Tenint en compte que d'acord a la legislació vigent, són objecte de negociació les matèries que afectin a les condicions de treball i a les retribucions dels funcionaris i funcionaries, i les referides al calendari laboral, horaris, jornades, vacacions, permisos, mobilitat funcional i geogràfica, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afectin a les condicions de treball dels empleats públics.

Normativa aplicable

1. L'article 37 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que determina les matèries objecte de negociació col·lectiva.

2. L'article 38 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, relatiu als pactes i acords.

3. L'article 127.1.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.

4. L'article 18 del Reglament Orgànic de Govern i d'Administració de l'Ajuntament de Palma.

Per tot això, i tenint en compte la delegació de competències als regidors i regidores d'Àrea, aprovada per Decret de Batllia núm. 12.313, de 18 de juny de 2019, relatiu a l'organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma, modificat per Decret de Batllia núm. 13.026, de 28 de juny de 2019, així com l'Acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades  acordat en data 31 de juliol de 2019, el regidor de l'Àrea de Funció Pública proposa a la Junta de Govern que adopti el següent:

ACORD

1. Aprovar la modificació del Pla de  mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral del personal de l'Ajuntament de Palma aprovat per la Junta de Govern de data 24 de setembre de 2014, en el següents termes:

“Millores en les modalitats de reducció de jornada

Quan se sol·liciti reducció de jornada per raons de guarda legal, sempre que no sigui superior a una hora, s'han de percebre les retribucions íntegres que corresponguin en cada cas en els supòsits que s'esmenten a continuació:

a) Per cura directa d'un menor, fins que aquest compleixi un any.

b) Per adopció o acolliment permanent o preadoptiu de majors d'un any i menors de dotze anys, durant un any des de la data de l'adopció o l'acolliment.

c) Per cura directa d'un familiar o persona dependent amb discapacitat superior al 65% o amb una gran dependència (dependència en grau III), que tengui retribucions inferiors al salari mínim interprofessional, durant el primer any comptant des de la data d'efectes de la primera sol·licitud de reducció.

Si la reducció és superior a una hora, les retribucions han de ser les que corresponguin per la reducció total sol·licitada incrementada en 10 punts percentuals, fins als tres anys d'edat en el cas de menors i durant els tres primers anys per als supòsits de guarda legal prevists en els punts b) i c).

En el cas que un segon menor doni dret a acollir-se a la millora, és podrà bonificar al 100% una hora, pel menor de menys d'un any, i la resta d'hores sol·licitades amb la bonificació dels 10 punts percentuals, pel menor de més d'un any.

La reducció de jornada per guarda legal d'un fill menor d'un any es podrà iniciar a partir del dia següent a la finalització del permís de maternitat o lactància acumulada o simultàniament a aquesta si s'opta per el gaudiment de lactància d'una hora diària.

Excepcionalment, el pare funcionari podrà sol·licitar la reducció de jornada bonificada a partir del dia següent a la data de finalització de la paternitat.

Quan els dos progenitors siguin funcionaris de l'Ajuntament, la bonificació únicament es podrà aplicar a un d'ells, i es podrà fer a partir de la data de reincorporació efectiva del progenitor que l'hagi de gaudir.”

2. Establir com a data d'efectes la del dia següent de la seva aprovació.

3. Publicar el contingut de l'Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 20 d'abril de 2022

La cap del Departament de Personal p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón (signat electrònicament)