Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 238412
Convocatòria d'ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres de la conselleria, per al curs 2021/2022
Aprovada per Junta de Govern Local en sessió ordinària dia 8 d'abril de 2022 la convocatòria d'ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres de la Conselleria, per al curs 2021/2022, es fa pública l'esmentada convocatòria:
«CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A CENTRES EDUCATIUS INSCRITS AL PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE LA CONSELLERIA, PER AL CURS 2021/2022.
1.- CONVOCATÒRIA.
Es convoquen ajuts per a centres educatius del Municipi d'Andratx inscrits al programa de reutilització de llibres de la Conselleria.
2.- OBJECTE.
L'objecte d'aquesta subvenció és fomentar la reutilització de llibres com a mesura d'impuls a la protecció del medi ambient.
3.- REQUISITS.
Els sol·licitants d'aquest han de ser:
El simple fet de presentar la sol·licitud d'aquests ajuts, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.
4.- DOCUMENTACIÓ.
Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació
Es tindrà que justificar el total de la subvenció concedida, en cas de justificar-se un import inferior a la quantitat atorgada, aquesta es veurà reduïda a la quantitat degudament justificada.
5.- TERMINIS.
Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les següents formes:
TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)
El termini serà de 25 dies hàbils de l'endemà de la seva publicació al BOIB.
6.- NATURALESA DELS AJUTS.
Són de caràcter voluntari i temporal; no seran invocables com precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.
S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tot i que s'estableix la incompatibilitat amb qualsevol ajut rebuda per la mateixa finalitat procedent d'aquesta mateixa administració.
En cap cas les ajudes obtingudes per aquesta finalitat podran superar individual o conjuntament el cost ocasionat al centre per la reutilització de llibres, el que s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
7.- AJUTS I QUANTIES.
8.- PROCEDIMENT ADJUDICACIÓ
Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà al centre perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68, de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, es formularà una proposta de concessió i es cursaran les denegacions d'ajuts. Seran denegades aquelles que no compleixin els requisits exposats al punt 3 d'aquesta convocatòria. Finalment, prèvia proposta motivada del regidor delegat de l'Àrea d'Educació, la Junta de Govern Local resoldrà la concessió dels ajuts.
Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament, i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. D'altre banda les sol·licituds resoltes negativament sí seran objecte de notificació individual.
Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
9.- PAGAMENT.
La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l'Ajuntament d'Andratx per a l'any 2022 de la partida: 326-48901 ascendeix a 15.000.-€, per centres inscrits al programa de reutilització de llibres per al curs 2021/2022. En qualsevol cas, de no existir crèdit pressupostari suficient es prorratejarà el tant per cent necessari en totes les ajudes (art. 22.1 “in fine” de la Llei 38/2003, de 17 de novembre).
10.- DRET SUPLETORI
En tot allò que no es preveu en aquesta Convocatòria, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim del sector públic, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el Reglament dels Serveis de les Corporacions Locals, de 17 de juny de 1955, el RD 887/2006, de 21 de juliol, Reglament de Subvencions, i la Llei 20/2006 de 15 de desembre, Municipal de Règim Local de les Illes Balears.
11.- PUBLICACIÓ
Publicar aquesta Convocatòria al BOIB, a la BDNS i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.»
La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement.
Andratx, document signat electrònicamente (22 d'abril de 2022)
El batle Antoni Mir Salvà