Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE DEIÀ
Núm. 238244
Convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball, de personal funcionari interí dinamitzador/a juvenil, escala d'Administració especial, grup C, subgrup C1, de l'Ajuntament de Deià
Resolució d'Alcaldia núm. 104/2022 de data 26/04/2022, per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir les possibles vacants en els llocs de treball següents: dinamitzador/a juvenil de l'Ajuntament de Deià.
Havent-se aprovat per Resolució d'Alcaldia núm. 104/2022 de data 26/04/2022, les bases i la convocatòria per cobrir les possibles vacants en els llocs de treball següents
Dinamitzador/a juvenil
s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí oficial de les Illes Balears.
Així mateix, s'adjunten les bases reguladores de les proves selectives:
CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS DE SELECCIÓ PER A LA CONSTITUCIÓ, MITJANÇANT CONCURS, D'UNA BORSA DE FEINA DE DINAMITZADOR/A JUVENIL, COM A PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ
Per Decret de Batllia de dia 26 d'abril de 2022 s'aprova la convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball, de personal funcionari interí dinamitzador/a juvenil, escala d'Administració especial, grup C, subgrup C1, de l'Ajuntament de Deià, en els següents termes:
CONVOCATÒRIA I BASES PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, DINAMITZADOR/A SOCIOCULTURAL, MITJANÇANT CONCURS DE MÈRITS, DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ
Primera.- Objecte
1.- L'objecte d'aquesta convocatòria és la de constituir, pel procediment de concurs, una borsa de feina en la categoria de dinamitzador/a sociocultural (grup C, subgrup C1) per cobrir en règim d'interinitat aquelles necessitats que puguin sorgir en el futur per qualsevol circumstància, així com les situacions previstes a l'art. 10 del TREBEP: possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències, acumulacions de tasques o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, de conformitat amb l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
Segona.- Normativa d'aplicació
Aquest procés selectiu es regeix per la següent normativa:
Requisits de les persones aspirants
Tercera.- Presentació de sol·licituds
1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud per a la borsa convocada mitjançant les presents bases (annex I)
2. Les sol·licituds s'han de presentar al registre de l'Ajuntament de Deià o en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s'ha de registrar i així mateix s'ha de segellar tota la documentació que s'hi adjunti.
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) .
Si l'últim dia de presentacions fos dissabte o diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins el següent dia hàbil.
4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
a. Declaració jurada de que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en l'apartat segon (annex II).
b. Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
c. Original o fotocòpia compulsada del requisits exigits, excepte el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals que es demanarà a les persones seleccionades i abans de la contractació.
d. Original o fotocòpia compulsada dels mèrits per a la seva valoració.
Quarta.- Admissió d'aspirants
Dins els 10 dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la pàgina web municipal (www.ajdeia.net) i al tauler d'anuncis municipal la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. Les persones excloses o admeses disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de l'esmentada publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.
Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, el Batle President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos.
Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional. Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant el batle d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
Cinquena.- Tribunal qualificador.
En el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses es nomenaran els membres del tribunal qualificador. Estarà format per personal de l'Ajuntament de Deià, funcionari de carrera o laboral fix, d'igual o superior categoria, amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada. El Tribunal podrà comptar amb assistència especialista en els temes que consideri pertinents, que podran prestar la col·laboració que se'ls sol·liciti, i tindran veu, però no vot.
Aquest Tribunal serà el competent per resoldre totes les qüestions derivades de la interpretació d'aquestes bases i dels casos no previstos.
El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
Sisena.- Valoració de mèrits (puntuació màxim 16,5 punts)
Fase concurs:
1.- Mèrits acadèmics (màxim 1,5 punts):
- Grau en educació primària, menció atenció a la diversitat, pedagogia, psicologia o similar: 1,5 punts.
- Altres graus universitaris, diplomatures universitàries o equivalents: 1 punt.
2.- Accions formatives:
Puntuació màxima (1,5 punts)
- Pel títol de tècnic/a superior en educació infantil o titulacions declarades com a equivalents, quan no s'acrediti com a requisit: 1 punt.
- Pel títol de tècnic/a superior en animació sociocultural, quan no s'acrediti com a requisit: 1 punt.
- Pel títol de socorrista expedit per la Creu Roja, la Federació Espanyola de Socorrisme o la Conselleria de Sanitat o alguna entitat legalment reconeguda per l'Administració competent: 0,5 punts.
Cursos d'especialització o títols relacionats directament amb les funcions a desenvolupar (màxim 4 punts):
No s'han de valorar els títols acadèmics que s'han presentat com a requisit. Es valorarà la titulació específica i amb estreta relació amb les funcions pròpies del lloc a ocupar.
3.- Coneixements orals i escrits de la llengua catalana (màxim 2 punts)
Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el nivell més alt acreditat
a) Certificat C1: 1 punt.
b) Certificat C2: 1,5 punts.
c) Certificat llenguatge administratiu: 0,5 punts.
4.- Coneixements orals i escrits de la llengua anglesa (màxim: 1,5 punts)
L'acreditació dels diferents nivells d'anglès que es tenguin es farà mitjançant la presentació de certificats emesos per entitats oficials com l'EOI, ACLES, Cambridge English Language Assesment ESOL Examinations, Educational Testing Service (ETS), APTIS (British Council) i Oxford Test of English B, o organismes equivalents. Només es valorarà el nivell més alt acreditat
a) Coneixements bàsics (certificat B1): 0,5 punts.
b) Coneixements avançats (certificat B2): 1 punt.
c) Coneixements de domini funcional (certificat C1 o superiors): 1'5 punts.
Els mèrits a què es refereixen els paràgrafs anteriors s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia acarada dels títols, diplomes i certificats del nivell de coneixements expedit per l'òrgan competent, d'acord amb la normativa vigent.
Només es valorarà el nivell més alt.
5.-Experiència professional (màxim 6 punts):
- Per cada mes complet i seguit treballat en qualsevol administració pública: Director/a de temps lliure 0,25 punts fins un màxim de 3 punts. No es contabilitzaran els contractes en pràctiques ni l'experiència derivada d'una relació contractual regulada en la Llei 9/2017 de contractes del sector públic amb l'Administració.
- Per cada mes complet i seguit treballat com a Director/a de temps lliure en una empresa privada, en una categoria igual que la plaça convocada: 0,15 punts (màxim 2 punts).
- Per cada mes complet i seguit treballat com a Monitor/a de temps lliure en qualsevol administració pública o empresa privada: 0'10 punts fins un màxim d'1 punt. No es contabilitzaran els contractes en pràctiques ni l'experiència derivada d'una relació contractual regulada en la Llei 9/2017 de contractes del sector públic amb l'Administració.
Per poder valorar-se aquests mèrits serà necessari que es presenti certificat de l'administració pública corresponent en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, els serveis prestats i la categoria; i en el cas de l'empresa privada, certificat d'empresa en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, serveis prestats i categoria o contractes laborals en els que s'especifiquin les tasques a desenvolupar acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.
No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.
El tribunal podrà demanar als interessats les aclaracions o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.
Conclosa la valoració dels mèrits, es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Deià i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.
En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:
a) S'ha de dur a terme un sorteig.
Setena.- Funcionament de la borsa.
1.L'oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l'ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent.
2.Les persones interessades tenen l'obligació d'incorporar-se en la data que es resolgui. L'Ajuntament de Deià, es compromet a notificar-se'ls la data d'inici amb un mínim de 2 dies d'antelació. La notificació de l'Ajuntament bastarà que es practiqui per via telefònica i/o telemàtica i les persones interessades tenen el deure i obligació de contestar en un termini màxim de 2 dies a partir de dita comunicació. En el cas que no contestin en el termini indicat s'entendrà que desisteixen i resten exclosos de la borsa constituïda, automàticament.
3.El fet de no contestar la notificació en termini de 2 dies, o no incorporar-se dins termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que hi concorri alguna de
les circumstàncies següents, oportunament justificada:
a) Període d'embaràs o el corresponent a la maternitat o situacions assimilades.
b) Malaltia o incapacitat temporal
c) Estar exercint funcions sindicals.
Vuitena.- Vigència de la borsa
La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini màxim de tres (3) anys. No obstant, la vigència de la borsa es podrà prorrogar durant els mesos requerits per a cobrir les necessitats que puguin sorgir en l'àmbit de la dinamització juvenil de Deià.
Novena.- Règim normatiu i recursos.
En el no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi provat, d'acord amb l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrien interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
Deià, en el dia de la signatura electrònica (28 d'abril de 2022)
El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll
ANNEX 1. SOL·LICITUD
D/Dª................................................................. ................, major d'edat, amb DNI núm, domicili a efectes de notificacions i comunicacions en....................................................................... ......................, i telèfon núm. ............................., correu electrònic .........................................................................................
EXPOSA:
1. Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de funcionari interí de dinamitzador juvenil, les quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data ........................
2. Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la base segona de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
Fotocopia compulsada del DNI
Fotocopia compulsada del títol exigit per prendre part a la convocatòria
Fotocopia compulsada del títol de català
Fotocopia compulsada dels documents que siguin necessaris per la fase de concurs, juntament amb una relació dels documents que es presenten per ser valorats.
Per tot l'exposat
SOL·LICITO
Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí de dinamització juvenil de l'Ajuntament de Deià.
Deià, a de 2022
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ
ANNEX II DECLARACIÓ JURADA
D/Dª................................................................................, major d'edat, amb DNI núm. ........................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en............................................................................................, i telèfon núm. ................................, correu electrònic .........................................................................................
DECLAR, sota la meva responsabilitat, la veracitat de les següents declaracions:
Deià, a de 2022
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ