Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 238039
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears del Conveni Col·lectiu de l’empresa UTE LUMSA-AMER E HIJOS i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100831012022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 8 de juny de 2021, la Comissió Negociadora acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa UTE LUMSA-AMER E HIJOS per el període 2020-2025.

2. El 19 de juliol de 2021, Luis Suarez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni esmentat.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l'empresa UTE LUMSA-AMER E HIJOS, en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.

2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

3. Fer constar que la versió castellana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n'és una traducció.

 

4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 15 de març de 2022

La directora general de Treball i Salut Laboral

Virginia Abraham Orte

Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball

(BOIB 97/2019)

 

CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA UTE LUMSA – AMER E HIJOS I EL SEU PERSONAL ADSCRIT A LA CONTRACTA DE RECOLLIDA DOMICILIÀRIA I TRANSPORT DE RESIDUS AL MUNICIPI D'INCA

CAPÍTOL I: NORMES GENERALS

ARTICLE PRELIMINAR. PARTS INTERVINENTS

D'una banda, la part empresarial, UTE LUMSA – Amer e Hijos, i de l'altra, les persones treballadores adscrites a la contracta de recollida domiciliària i transport de residus al municipi d'Inca, mitjançant la seva representació legal.

ARTICLE 1. ÀMBIT PERSONAL, FUNCIONAL I TERRITORIAL DE L'ACORD COL·LECTIU

Aquest conveni col·lectiu afecta les persones treballadores de l'empresa que presten els seus serveis en la contracta de recollida domiciliària i transport de residus al municipi d'Inca.

ARTICLE 2. ÀMBIT TEMPORAL

La durada d'aquest conveni col·lectiu és de 6 anys, entre l'1 de gener del 2020 i el 31 de desembre del 2025.

L'execució econòmica d'aquest conveni col·lectiu, s'efectua d'acord amb les disposicions addicionals 1a, 2a i 3a.

ARTICLE 3. VINCULACIÓ A LA TOTALITAT

Les condicions que es pacten en aquest conveni col·lectiu formen un tot orgànic i indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació s'han de considerar globalment i en còmput anual, per la qual cosa no es poden modificar, reconsiderar, renegociar ni considerar parcialment separant-les del seu context íntegre.

 

ARTICLE 4. NORMATIVA SUPLETÒRIA

Com a normativa supletòria d'aquest acord, s'ha d'aplicar el Conveni general del sector de sanejament públic; neteja viària; recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram de 28 de juny de 2013, publicat en el BOE de 30 de juliol de 2013.

ARTICLE 5. COMPENSACIÓ I ABSORCIÓ

Les condicions que es pacten en aquest conveni compensen i absorbeixen totes les que hi hagi en el moment en què entri en vigor, sigui quin sigui el seu origen o la seva naturalesa. Els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals d'aplicació general, convenis col·lectius o contractes individuals només podran afectar les condicions que es pacten en aquest conveni si les noves retribucions, considerades en còmput anual, superen les que es pacten aquí; en cas contrari, aquestes últimes les compensaran o absorbiran, i s'haurà de mantenir aquest acord en els seus termes i les seves condicions.

D'alta banda, s'hauran de respectar els drets adquirits que singularment es prevegin.

ARTICLE 6. DENÚNCIA I PRÒRROGA

El preavís per tal de denunciar aquest conveni col·lectiu s'ha de fer amb una antelació de tres mesos respecte a la data en què aquest acabi o respecte a la data en què acabin les seves pròrrogues. Si no es denuncia, queda automàticament prorrogat any rere any.

Si es denuncia, les parts han d'establir un calendari de negociació amb un mínim i màxim de temps.

ARTICLE 7. SUBROGACIÓ DEL PERSONAL

Al final de la concessió de la contracta, s'ha de tenir en compte el que es disposa en els articles 49, 50, 51 i 52 del Conveni general del sector de sanejament públic; neteja viària; recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram.

Així mateix, és procedent la subrogació parcial quan un servei quedi modificat per qualsevol causa de tal manera que diverses entitats es facin càrrec de l'execució total o parcial de serveis que prèviament s'executaven conjuntament. El mateix passa quan una entitat es fa càrrec totalment o parcialment de serveis que es prestaven de manera separada.

La Comissió Paritària ha d'intervenir especialment en aquest procés subrogatori parcial i ha d'emetre un informe sobre els diversos punts. En l'informe que emeti ha d'especificar la procedència de la parcialitat i ha de concretar la distribució de la feina que ha de fer la persona subrogada parcialment en dies, setmanes o mesos. En cap supòsit no procedeix fer-la en un mateix dia.

CAPÍTOL II: CONDICIONS DE TREBALL

ARTICLE 8. JORNADA DE TREBALL

1. La durada màxima de la jornada ordinària de treball és de 1.813,33 hores anuals de treball efectiu.

El temps de treball s'ha de computar de manera que tant al començament com al final de la jornada diària les persones treballadores siguin al seu lloc de treball.

Els serveis que són objecte d'aquest conveni col·lectiu tenen caràcter de públics i si, per necessitats tècniques, productives, organitzatives o obligacionals derivades dels plecs de condicions dels serveis per a l'entitat contractista, l'empresa ha de prestar serveis en diumenge i en dies festius o durant els set dies de la setmana, el personal els ha de prestar aquests dies a requeriment de l'empresa, i s'ha de seguir l'organització o els torns de treball que hagi establert l'empresa.

La distribució horària s'ha de fer tal com s'ha fet fins ara, de manera que s'ha de preveure l'adaptació a les necessitats del servei.

Quan s'hagi de donar servei en diumenge i en dies festius, les persones treballadores han de percebre les compensacions econòmiques que corresponguin segons la taula, i també s'han de compensar amb dies festius alternatius, els quals s'han de determinar d'acord amb les necessitats del servei.

2. La jornada setmanal màxima és de 40 hores de treball efectiu, que també inclouen 20 minuts diaris de descans.

ARTICLE 9. VACANCES

Totes les persones treballadores afectades per aquest acord han de gaudir d'unes vacances anuals de 30 dies naturals.

Les vacances es meriten en relació amb l'any natural i s'han de gaudir i retribuir en proporció al temps de permanència de les persones treballadores a l'empresa durant aquest període, d'acord amb les quantitats que s'estableixen en les taules salarials annexes. S'entén per any natural el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre.

D'acord amb la pràctica desenvolupada fins ara, el període de descans es pot prolongar fins al trimestre següent a l'any de la seva meritació.

Amb el consens de la representació de les persones treballadores, s'ha d'establir un calendari anual de descans amb dos mesos d'antelació a la seva execució efectiva. El calendari ha de preveure l'ordre de descans i de rotació entre les persones treballadores.

ARTICLE 10. PECES DE FEINA I PROTECCIONS PERSONALS

1. Anualment, l'empresa ha de dotar de roba de feina el personal, que l'ha d'utilitzar obligatòriament mentre presti el servei.

Les peces d'hivern, quant a la seva funcionalitat, han de ser adequades per a aquesta temporada.

Temporada d'hivern: Temporada d'estiu:

De l'1 d'octubre al 15 de març Del 16 de març al 30 setembre

Els uniformes d'estiu s'han de lliurar durant el mes de març, i els uniformes d'hivern, durant el mes de setembre.

2. Durant la vigència d'aquest conveni, les peces de feina són les següents:

Temporada d'hivern:

- 1 parell de sabates

- 2 pantalons

- 2 polos de màniga llarga

- 2 jaquetes polars de qualitat d'acord amb la temporada

- 1 impermeable (cada dos anys)

Temporada d'estiu:

- 1 parell de sabates

- 2 pantalons

- 2 polos de màniga curta

3. Així mateix, s'ha de dotar les persones treballadores de les proteccions personals que es reflecteixen en l'annex 2, d'acord amb el lloc de treball que exerceixin.

ARTICLE 11. SEGURETAT I SALUT LABORAL

1. A la feina, en tot moment i sense exclusions, les persones treballadores estan obligades a observar les mesures legals i reglamentàries de seguretat i salut laboral que hagi impartit i previst l'empresa, i han de fer servir els uniformes i les peces de seguretat.

2. Les persones treballadores han de participar en l'aplicació de la normativa de prevenció de riscos i salut laboral, d'acord amb la regulació de la Llei de prevenció de riscos.

3. Les persones treballadores s'han de sotmetre a les revisions mèdiques que siguin procedents d'acord amb el que estipulin la Llei de prevenció de riscos i les normes complementàries.

ARTICLE 12. EXCEDÈNCIES

S'ha d'aplicar el que disposa el capítol X, sobre excedències, del Conveni general del sector de sanejament públic; neteja viària; recollida, tractament i eliminació de residus, i neteja i conservació del clavegueram de 28 de juny de 2013, publicat en el BOE de 30 de juliol de 2013.

S'han de sol·licitar amb un mes d'antelació.

CAPÍTOL III: CONDICIONS ECONÒMIQUES

ARTICLE 13. RETRIBUCIONS

1. La retribució de cada persona treballadora està composta pel salari base i els complements salarials que s'indiquen en les taules salarials annexes, en funció del grup i del nivell professional als quals pertanyi i del lloc que ocupi, tot això en els termes que s'indiquen en els articles següents i en la disposició addicional 5a.

2. Tenint en compte el que es reflexa en la disposició addicional 3a, s'acorda que la retribució que meriti qualsevol persona treballadora no s'ha de minvar o reduir en cap percentatge com a conseqüència de la seva tipologia contractual, la seva situació socioprofessional o la seva pertinença o no a alguna entitat d'integració social, especialment centres especials d'ocupació.

ARTICLE 14. SALARI BASE

El salari base diari és el que s'especifica per a cada grup i nivell professional en l'import de la taula salarial annexa, amb les especificacions que s'indiquen en els articles següents i en les disposicions addicionals.

ARTICLE 15. ANTIGUITAT

S'estableix un complement personal d'antiguitat consistent en biennis de l'1% sobre el salari base que correspongui a cada persona treballadora.

La seva meritació és igual a la que s'aplica per al salari base.

ARTICLE 16. PLUS DE TRANSPORT

Per als grups i nivells professionals que figuren en la taula salarial annexa s'inclou aquest complement extrasalarial, anomenat plus de transport.

Aquest complement s'ha d'abonar per cada un dels 273 dies feiners efectivament treballats i no s'ha d'abonar quan es percebi el complement per treballar en dies festius o dies lliures.

ARTICLE 17. PLUS PENÓS

S'estima que les persones treballadores adscrites a aquest conveni col·lectiu són creditores de la percepció d'aquest plus, en virtut de les característiques concretes actuals del desenvolupament dels treballs que efectuen.

Aquest plus s'ha d'abonar per cada un dels 273 dies feiners efectivament treballats i no s'ha d'abonar quan es percebi el complement per treballar en dies festius o dies lliures.

ARTICLE 18. PLUS DE NOCTURNITAT

Totes les persones treballadores que facin la jornada de treball de les 22.00 hores a les 6.00 hores han de percebre un plus de nocturnitat per dia efectivament treballat i per l'import que figura en la taula salarial annexa per a cada un dels grups i nivells professionals nocturns. S'ha de percebre en la part proporcional que correspongui per les hores treballades dins les que s'assenyalen com a nocturnes. Aquest plus té caràcter funcional, de manera que no és consolidable.

Aquest plus s'ha d'abonar per cada un dels 273 dies feiners efectivament treballats i no s'ha d'abonar quan es percebi el complement per treballar en dies festius o dies lliures.

No s'ha d'abonar en els contractes que per la seva naturalesa siguin de caràcter nocturn.

ARTICLE 19. PLUS PER CÀRREC

Aquest plus s'ha d'abonar per dia efectivament treballat i s'estableix per l'execució de determinats treballs o per les característiques del lloc de treball.

ARTICLE 20. PLUS AD PERSONAM

Aquest plus obeeix a una regulació personal que es va produir anys enrere i que pretenia reconèixer salaris individuals pactats en el seu moment.

El seu valor individualitzat és el que consta en la taula annexa i no pot ser objecte d'absorció ni de compensació.

ARTICLE 21. PLUS PER CONVENI

S'estableix aquest plus atès el que es pacta en la disposició addicional 1a.

ARTICLE 22. TREBALLAR EN DIES FESTIUS

Si per necessitats del servei o per exigències de les entitats contractistes, s'ha de prestar el servei en dies festius en què, pel torn, no correspon treballar, les persones treballadores hauran de percebre les quantitats que s'indiquen en la taula corresponent per treballar en dies festius o dies lliures, més un dia de festa alternatiu que s'ha de gaudir de manera obligatòria.

La percepció d'aquestes quantitats per treballar aquests dies no dona lloc a la meritació ni a la percepció d'hores extraordinàries.

Aquest concepte no s'ha d'abonar a les persones treballadores que específicament siguin contractades per treballar en diumenge i en dies festius, les quals perceben el salari per dia treballat en funció de les hores treballades aquests dies.

La percepció del contingut de la taula corresponent equival a una jornada ordinària de treball. Si hi ha més feina, s'ha de retribuir al valor de la taula d'hora extra pertinent.

En relació amb la festivitat de Sant Martí de Porres, s'ha d'aplicar el que estableix el Conveni general que ja s'ha mencionat per a les normes supletòries.

ARTICLE 23. TEMPS PROLONGAT

Sota aquest concepte s'abonen els temps estrictament necessaris que ultrapassin la jornada ordinària i que calguin per posar en marxa o tancar la feina dels altres.

La quantia s'estableix com si es tractés d'hores extres.

Els horaris de feina els fixa l'empresa de mutu acord amb el Comitè o el delegat o la delegada. D'acord amb les necessitats del servei.

ARTICLE 24. GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES

S'estableixen dues gratificacions extraordinàries, la de l'estiu i la de Nadal, que s'abonen prorratejades mensualment en el transcurs del seu període de meritació.

ARTICLE 25. ACCIDENT DE TREBALL O MALALTIA PROFESSIONAL

1. Les persones treballadores que pateixin un accident laboral o una malaltia professional que mèdicament es qualifiquin com a molt greus hauran de percebre, juntament amb la prestació pública que els pugui correspondre per aquesta contingència, un complement econòmic fins a arribar al 100 % de la seva base reguladora durant un màxim de 100 dies posteriors al fet causant.

2. Igualment per als supòsits anteriors, quan la qualificació mèdica sigui de greu, el complement econòmic que s'haurà d'oferir és del 90 % de la base reguladora, durant el període que transcorri entre el 30è i el 80è dia immediatament posteriors al fet causant de la incapacitat temporal, sempre que persisteixi durant el període citat.

ARTICLE 26. LLICÈNCIES I PERMISOS

Les persones treballadores, sempre que avisin amb la màxima antelació possible i que ho justifiquin adequadament, poden faltar a la feina o absentar-se'n, amb dret a una remuneració, per algun dels motius que s'assenyalen a continuació:

1. Amb dret a una remuneració:

a. Per matrimoni de les persones treballadores: 18 dies.

b. Per malaltia greu o mort de parents fins al segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies, que s'han d'ampliar a 4 si hi ha desplaçament a una altra illa de la Comunitat, i a 5 dies, per a la resta del país.

c. Per matrimoni de pares, fills o germans de les persones treballadores o dels cònjuges: 1 dia si és a la mateixa localitat i 2 més quan les persones treballadores s'hagin de desplaçar per aquest motiu.

d. Per trasllat del domicili habitual: 2 dies.

e. Pel temps indispensable per complir un deure inexcusable de caràcter públic i personal.

f. Pel temps que necessitin les persones treballadores per acudir a qualsevol examen en un centre de formació acadèmic i professional. En aquest cas, s'han de retribuir només els 10 primers dies de l'any.

g. Per desenvolupar funcions sindicals o de representació del personal en els termes que s'estableixen legalment.

h. Per necessitats i interessos personals i familiars que no es prevegin en els punts anteriors (assumptes propis): 2 dies, que s'hauran de sol·licitar amb 10 dies naturals d'antelació amb caràcter ordinari. Si són situacions urgents, s'ha d'avisar amb 5 dies naturals d'antelació.

2. Sense dret a cap remuneració:

Quan les persones treballadores s'absentin per una causa justificada que els punts de l'apartat 1 no prevegin, o s'excedeixin, encara que sigui justificadament, dels límits que es regulen en aquests punts.

En tot cas, s'ha d'acreditar la justificació de l'absència.

En relació amb els apartats b), c) i d), s'ha de tenir en compte el que estableix la Llei 18/01, de 19 de desembre, de les Illes Balears, pel que fa a la regulació de les parelles de fet.

Pel que fa als aspectes que no es preveuen en aquest article, s'han d'aplicar l'Estatut dels treballadors i les normes complementàries, així com la Llei de dependència.

ARTICLE 27. PROMOCIÓ

1. Les possibles vacants que es produeixin en la plantilla s'han de cobrir preferentment per les persones treballadores del centre de treball, si això suposa una promoció.

2. És procedent iniciar un procés de promoció si ho sol·licita una persona treballadora que hagi desenvolupat funcions superiors durant un any ininterrompudament o dos anys acumulats en els quatre immediatament anteriors.

3. El procés de promoció que així s'iniciï comporta un procés selectiu amb altres persones treballadores de la plantilla que voluntàriament hi vulguin participar. Durant el procés s'han de valorar els coneixements, la perícia i l'experiència.

4. Així, en cap cas el desenvolupament continuat en el temps de funcions superiors no comporta la consolidació definitiva d'aquestes.

 

DISPOSICIONS FINALS

PRIMERA. DELEGAT/ADA DE PERSONAL

Els delegats i les delegades de personal tenen les competències que s'indiquen en els articles 62 i 68 de l'Estatut dels treballadors.

SEGONA. COMISSIÓ PARITÀRIA

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 85.3.e) de l'Estatut dels treballadors, queda constituïda una comissió paritària i haurà d'estar integrada per dos membres, un per part de la representació de les persones treballadores i un per part de la representació de l'empresa, que preferentment hauran estat membres de la Comissió Deliberadora d'aquest conveni.

El domicili d'aquesta comissió i la seu de les seves reunions queda fixat al domicili de l'empresa a la carretera de Santa Margalida, Can Picafort, Santa Margalida, 07450, Balears.

La representació legal de les persones treballadores pot designar un assessor perquè l'assisteixi en aquesta comissió paritària.

La Comissió Paritària té les funcions següents:

1. Vigilar que es compleix aquest conveni.

2. Interpretar la totalitat dels preceptes d'aquest conveni.

3. Intervenir en els processos d'adaptació i modificació d'aquest conveni durant la seva vigència.

4. Intervenir en els processos de modificació substancial de condicions de treball individuals i col·lectives i assolir un acord per establir-les.

2. Si no hi ha consens en la Comissió Paritària i en els casos en què la seva discrepància sigui de caràcter col·lectiu, la Comissió pot sotmetre la discrepància a un arbitratge voluntari dels que es troben regulats en negociació col·lectiva d'un àmbit superior, així com a qualsevol altre sistema de resolució que s'estimi pertinent en cada cas concret.

És la Comissió Paritària la que ha de decidir si s'hi vol sotmetre o no i ho ha de fer en un termini de 15 dies des que es constati fefaentment la discrepància irresolta.

3. La Comissió Paritària ha d'acordar el seu reglament de funcionament en un termini de tres mesos posteriors a la publicació d'aquest conveni col·lectiu; aquest reglament n'és una part integrant i té el mateix valor i la mateixa força normativa.

4. Durant el temps en què la Comissió Paritària, per necessitats pròpies, estigui reunida, els seus membres, en representació de les persones treballadores, tenen dret a les percepcions del seu salari íntegre, d'acord amb el que s'estipula en la taula salarial d'aquest conveni. Aquestes hores no computaren a càrrec del crèdit horari representatiu.

TERCERA. COMISSIÓ NEGOCIADORA

Les parts signants d'aquest conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3.c) de l'Estatut dels treballadors, que, per resoldre les discrepàncies que puguin sorgir per a supòsits d'inaplicació de les condicions de treball, a què es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels treballadors, se sotmetran als procediments que es regulen al II Acord interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2005, o a l'acord que el substitueixi, amb les particularitats que s'estableixen en aquest conveni.

QUARTA. GRUPS PROFESSIONALS

S'adjunten a aquest document, com a annex 3, les descripcions dels grups i nivells professionals, amb el reflex de categories preexistents.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

DISPOSICIÓ ADDICIONAL 1a

S'estableix un increment de 237,50 euros per mes durant els 12 mesos de l'any amb aplicació fins al final de la contracta de serveis en curs coincident amb la vigència d'aquest conveni col·lectiu que s'esmenta més a baix.

Aquesta quantitat, d'acord amb el que s'indica més endavant, s'insereix en les taules salarials de cada un dels anys de vigència d'aquest conveni, fins al 31 de desembre del 2025, mitjançant el concepte de plus per conveni.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL 2a

La inserció en les taules de la quantitat que s'esmenta en la disposició addicional 1a i, per tant, executable, només és procedent si l'Ajuntament d'Inca tramita i aprova amb caràcter definitiu els expedients administratius que possibilitin la revisió de preus existents en el plec de condicions que regula la contracta que s'esmenta en l'article 1. Aquest revisió de preus ha de comportar una aportació més elevada per part de l'Ajuntament d'Inca, de 671.885,50 euros, mentre s'apliqui el que s'estableix en la disposició addicional 1a, fins al 31 de desembre del 2025. Tot això amb independència dels costos ordinaris o habituals que es derivin de l'execució de la contracta, perquè els acords assolits en el text d'aquest conveni col·lectiu són excepcionals atesa la inexistència de regulació convencional pròpia de les persones treballadores d'Inca fins a la data d'inici de vigència d'aquest conveni.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL 3a

S'insereixen les taules salarials d'aplicació, d'acord amb el que s'ha pactat en aquest conveni col·lectiu. Les taules estan formades per dues variants:

1a. Taules d'aplicació immediata.

2a. Taules d'aplicació una vegada s'hagi complert la condició que s'indica en la disposició addicional 2a.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL 4a

Al final de l'any 2021 les parts s'han de reunir a fi de determinar, per als anys següents, si escau, la revisió del contingut social d'aquest conveni col·lectiu.

Queden exclosos de la possible negociació els conceptes econòmics que es detallen en les taules salarials.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL 5a

S'hi insereixen definicions de grups professionals, així com quadres detallats sobre elements de protecció personal i de seguretat.

DISPOSICION ADDICIONAL 6a. CENTRES ESPECIALS D'OCUPACIÓ I ALTRES SITUACIONS

Tenint en compte les manifestacions del banc social i per tal de garantir la igualtat de salari entre les persones treballadores, i, per tant, per evitar discriminacions salarials, tant directes com indirectes, s'acorda especialment la vigilància sobre els centres especials d'ocupació, contractacions especials o situacions socioprofessionals de les persones treballadores, a fi que no siguin objecte d'actuacions abusives o irregulars. I, en conseqüència, s'ha d'aplicar el que es disposa en el punt 2 de l'article 13 d'aquest conveni col·lectiu.

DISPOSICIÓ DEROGATIVA

Amb la signatura d'aquest conveni col·lectiu queda inaplicable qualsevol altra norma col·lectiva que s'hagi subscrit anteriorment.

 

ANNEXOS

1. Taules d'aplicació immediata i taules d'aplicació condicionada

2. Annex de proteccions personals

3. Annex de grups professionals

TAULES RSU INCA

ORIGEN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

 

273

273

273

273

1

1

1

BRUT 

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

 ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVEL I  CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03

12.994,75

NIVEL III  OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12

12.456,27

NIVEL IV  OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73

12.148,8

NIVEL V  PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79

11.936,71

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79

11.952,41

SERVEIS DE NIT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVEL I  CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03

14.988,85

NIVEL V  PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07

13.750,96

 

 

TAULES RSU INCA 2020

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

 

TAULES RSU INCA 2021

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

 GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

 

 

TAULES RSU INCA 2022

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

 

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

 

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

 

 

TAULES RSU INCA 2023

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

 

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

 

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

 

 

TAULES RSU INCA 2024

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

 

 

TAULES RSU INCA 2025

 

CONDICIÓ COMPLIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS DE DIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAGUES PRORRATEJADES

 

 

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

 

4,56

1,34

3,62

10,16

69,23

917,03

917,03

917,03 + 237,50

15.844,75

NIVELL III

OPERARI/ÀRIA 1a RD

21,72

 

4,34

1,31

3,62

9,66

65,94

883,12

883,12

883,12 + 237,50

15.306,27

NIVELL IV

OPERARI/ÀRIA 2a RD

21,09

 

4,22

1,29

3,62

8,79

56,63

863,73

863,73

863,73 + 237,50

14.998,83

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.786,71

 

PEÓ LD

20,69

 

4,14

1,27

3,62

8,62

55,57

846,79

846,79

846,79 + 237,50

14.802,41

SERVEIS DE NIT

 

 

335

273

273

273

273

 

COM. FES.

1

1

1

BRUT

 

CATEGORIES

S. BASE

P. NOCTURN.

P. PENÓS

COMP. SAL.

P. TRANSP.

H. EXTRA

DIA LLIURE

ESTIU

NADAL

VACANC.

ANY

 

GRUP OPERARIS/ÀRIES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIVELL I

CONDUCTOR/A RD

22,82

5,70

4,56

1,34

3,62

11,74

80,10

1.063,03

1.063,03

1.063,03 + 237,50

17.838,85

NIVELL V

PEÓ RD

20,69

5,17

4,14

1,27

3,62

9,98

64,31

981,07

981,07

981,07 + 237,50

16.600,96

 

RECOLLIDA DOMICILIÀRIA

 

 

 

Annex 2

 

CONDUCTOR/A

OPERARI/ÀRIA 1a i 2a

                          PEÓ

SERVEIS

 

 

RECOLLIDA

NETEJA DE CONTENIDORS

ANUAL – TEMPORADA FREDA

 

 

 

 

JAQUETA POLAR REFL.

T2

T2

T2

T2

POLO MÀNIGA LLARGA

T2

T2

T2

T2

PANTALONS REFL.

T2

T2

T2

T2

IMPERMEABLE

B1

B1

B1

B1

 

 

 

 

 

ANUAL – TEMPORADA CALOROSA

 

 

 

 

POLO MÀNIGA CURTA REFL.

T2

T2

T2

T2

PANTALONS REFL.

T2

T2

T2

T2

GORRA

 

X

X

X

 

 

 

 

 

PROTECCIONS PERSONALS

 

 

 

 

GUANTS DE SEGURETAT

 

X

X

 

GUANTS AIGUA LLARGS

 

 

 

X

GUANTS PROD. QUÍMICS LLARGS

 

 

 

X

BOTES D'AIGUA

 

X

X

T1

CALÇAT DE SEGURETAT

T1

T1

T1

T1

PANTALLA FACIAL O ULLERES

 

 

 

X

GRANOTA D'AIGUA

 

 

 

X

DAVANTAL

 

 

 

X

 

 

 

 

 

ELEMENTS DE PREVENCIÓ

EQUIP – VEHICLE

 

 

 

FARMACIOLA

X

X

X

X

EXTINTOR

X

X

X

X

TRIANGLE D'AVARIES

X

X

X

X

LLUM INTERMITENT

X

X

X

X

CONS

 

 

 

 

SENYAL DE PERILL INDEFINIT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X: INDETERMINAT

B: BIANUAL

T: PER TEMPORADA

 

 

ANNEX 3

GRUPS PROFESSIONALS

Les persones treballadores s'han d'enquadrar en grups professionals i nivells funcionals l'endemà de la publicació d'aquest conveni col·lectiu en el BOIB, d'acord amb la informació que es detalla a continuació. Correlativament, aquesta distribució ha de tenir el seu reflex retributiu en la taula annexa.

GRUP PROFESSIONAL 1. COMANDAMENTS INTERMEDIS

Estan integrats en aquest grup professional les persones treballadores que desenvolupin fonamentalment una o algunes de les tasques següents: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altra de necessària i útil per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, inclosa l'execució eventual de tasques de servei quan així s'estableixi, independentment dels seus aspectes quantitatius o qualitatius tant pel que fa a les persones treballadores com als equips.

Així mateix, poden dependre jeràrquicament d'un altre comandament intermedi, o superior a aquest, així com tenir jerarquia sobre persones treballadores del mateix grup professional o d'un de diferent.

Són responsables davant els seus superiors de l'execució correcta dels treballs i les funcions assignats, i han de vetllar per la bona imatge de l'empresa i el personal que estigui a càrrec seu.

Nivell I: s'enquadra en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, un sector, una zona o una demarcació concreta que se li hagi assignat d'acord amb els termes que hagi establert la direcció superior. Es tracta d'un lloc de confiança.

En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb la categoria laboral de capatàs.

GRUP PROFESSIONAL 2. OPERARI/ÀRIA

Integren aquest grup professional les persones treballadores que fonamentalment desenvolupin una o algunes de les funcions següents de manera directa o indirecta:

- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.

- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, estris o materials, independentment de la funció que puguin tenir en relació amb:

recollida, transport, càrrega i descàrrega, així com amb qualsevol altra que pugui sorgir directament o indirectament i que estigui relacionada amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni col·lectiu, amb independència del medi físic o de la manera en què es desenvolupi.

- Han de tenir les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i execucions de les tasques corresponents.

Les persones treballadores adscrites a aquest grup s'organitzen en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per desenvolupar les seves funcions, i per la tipologia de treball:

Nivell I: el personal que s'enquadra en aquest nivell ha d'efectuar les tasques de conducció i maneig, amb totes les seves variants, de qualsevol dels vehicles o les màquines que es poden destinar als serveis mediambientals directes o indirectes (recollida).

Ha de disposar del carnet de conduir C o un de superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com en el pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.

Té a càrrec seu la conducció i conservació de la màquina, i s'ha de responsabilitzar del seu manteniment; també s'ha d'ocupar de la coordinació amb el personal que formi el seu equip.

Les seves funcions normalment consisteixen en el manteniment i la conducció de vehicles de gran tonatge de recollida domiciliària i selectiva.

En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb la categoria laboral de conductor/a RD.

Nivell II: el personal que integri aquest nivell ha d'efectuar les tasques de conducció i maneig, amb totes les seves variants, dels vehicles o les màquines de serveis mediambientals, amb un tonatge mitjà. Actualment tenen aquest tonatge les furgonetes de mida gran i els camions de tonatge petit (3.500 kg de pes màxim autoritzat) o qualsevol altre de característiques similars.

Ha de tenir els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i la conservació dels vehicles que no requereixin elements de taller, inclosa la neteja de la cabina.

Ha de tenir el carnet de conduir B o un de superior.

Té a càrrec seu la conducció i conservació de la màquina, i s'ha de responsabilitzar del seu manteniment; també s'ha d'ocupar de la coordinació amb el personal que formi el seu equip.

En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb la categoria laboral d'operari/ària de primera RD.

Nivell III: s'enquadra en aquest nivell el personal que, adscrit a serveis mediambientals, no executi tasques de conducció de cap vehicle i que estigui integrat en un equip amb altres persones treballadores o no.

En aquest nivell s'enquadren les persones treballadores amb la categoria laboral de peó RD.