Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 235106
Convocatòria de les bases que regiran el procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball temporal de la categoria de treballador/a sociosanitari/a, de l’Ajuntament d’Alcúdia, mitjançant concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució de batlia núm. 2022/645 de data 25 d'abril de 2022 s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball temporal de la categoria de treballador/a sociosanitari/a, de l'Ajuntament d'Alcúdia, mitjançant concurs.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), als efectes establerts en l'article 45 de la Llei 39/2.015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts, poden interposar, si així ho consideren, de forma alternativa, o bé recurs de reposició davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOIB, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, tot això sense perjudici que les/els interessades/ts puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

 

Alcúdia, en data de la signatura electrònica (26 d'abril de 2022)

La batlessa Bàrbara Rebassa Bisbal

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR, MITJANÇANT CONCURS, UN BORSÍ EXTRAORDINARI DE TREBALLADORS/RES FAMILIARS PER COBRIR LES NECESSITATS DE CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA”

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs, de personal laboral temporal per la creació d'una borsa de treball de treballadors/res familiars per cobrir les necessitats de curta durada  que pot ser que poguessin sorgir a l'Ajuntament d'Alcúdia i els seus organismes autònoms, tot això en virtut de les circumstàncies previstes en l'article 15 del Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, modificat pel  Reial Decret Llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat en el treball i la transformació del mercat de treball.

Característiques del lloc de feina:

Denominació: Treballador/a familiar

Categoria: 4 del Conveni Col·lectiu de l'Ajuntament d'Alcúdia

Sistema de selecció: Concurs.

La dedicació, jornada de feina i les retribucions seran les corresponents a les del personal laboral de la corporació en el moment de procedir a la cobertura de la necessitat.

Aquestes bases i el corresponent procediment selectiu es regiran de conformitat amb els termes establerts al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la CAIB, el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i supletòriament, per a allò no previst a l'anterior; al Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat; en el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

SEGONA.- Funcions a desenvolupar

Les funcions seran les pròpies del lloc de treball objecte de provisió, les professionals, que estaran adscrites al Servei d'Ajuda a Domicili Municipal i prestaran suport de caire assistencial i socioeducatiu en el entorn habitual de vida de les persones i famílies usuàries del servei que no poden fer-se càrrec de forma autònoma de les tasques de cura personal, de la llar o de tipus social.

Entre d'altres, desenvoluparan les següents funcions:

- Tasques d'atenció i cures personals:

  1. Suport en la higiene personal.
  2. Suport a la mobilització dins la llar.
  3. Suport en el repartiment i control alimentació.
  4. Suport a la cura de la salut i control de medicació prescrita.
  5. Aplicació de tècniques de prevenció d'accidents dins la llar.
  6. Desenvolupament d'activitats relacionades amb la gestió i funcionament de la unitat de convivència administració i control de despeses.
  7. Observar i detectar les necessitats i les situacions de risc de la persona o de l'entorn familiar.

- Tasques d'atenció domèstica.

  1. Activitats d'organització i manteniment de la llar.
  2. Cura de la roba de la persona, organització, canvis d'armaris..
  3. Suport a les tasques de manteniment bàsic.

- Capacitació d'habilitats parentals.

  1. Atencions relacionades amb la criança de menors o persones amb necessitats d'atenció específiques en funció del pla d'intervenció familiar establert pels tècnics de serveis socials.

- Intervencions de caràcter rehabilitador, psicosocial, domèstic, d'atenció personal i en l'entorn personal.

- Intervenció en els domicilis per a la higiene de persones majors i dependents, mobilitzacions, control de medicació i d'alimentació, acompanyaments, així com suport a les persones dependents en el domicili a les necessitats de la vida diària.

Participació activa en el seguiment dels casos, reunions d'equip i aquelles intervencions que en cada cas es valorin.

- Registre informàtic de les intervencions realitzades i de seguiment de casos.

- Altres relacionades amb les anteriors que, puguin ser atribuïdes en relació al lloc de treball.

De manera excepcional, si es produeixen necessitats temporal de personal en el Centre de dia, es podrà utilitzar la borsa que s'integri per a l'ocupació temporal de places en aquesta institució social, quan el servei sigui gestionat per l'Ajuntament de manera directa.

També de forma excepcional, podran ser assignades tasques a realitzar en el Centre de dia de manera temporal, quan el servei sigui prestat directament per l'Ajuntament.

TERCERA.- Requeriments i condicions

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

c) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

d) Estar en possessió d'una o de les següents titulacions:

  • Títol del Cicle Formatiu de Grau Mitjà  d'atenció a persones en situació de dependència que estableix el Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre.
  • El títol de Tècnic de grau mitjà en cures Auxiliars d'Infermeria que estableix el Reial decret 546/1995, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà corresponent a aquesta titulació.
  • El títol de Tècnic de grau mitjà en Atenció Sociosanitària que estableix el Reial decret 496/2003, de 2 de maig, pel qual s'estableixen aquest títol i els corresponents ensenyaments comuns.

O alternativament, estar en possessió de les dues titulacions següents:

  • El certificat de professionalitat d'Atenció Sociosanitària a persones dependents en institucions socials, regulat pel Reial decret 1379/2008, d'1 d'agost, pel qual s'estableixen dos certificats de professionalitat de la família professional Serveis socioculturals i a la comunitat que s'inclouen en el Repertori nacional de certificats de professionalitat.
  • El certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària en el domicili, regulat pel Reial decret 1379/2008, d'1 d'agost.

e) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat A2, de la Direcció General de Política Lingüística, de l'EBAP, de l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o homologats pels organismes competents i d'acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria.

f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència, o si no, haurà d'adjuntar un certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per exercir la professió corresponent.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i se n'haurà de gaudir durant el període selectiu.

Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o s'haurà de comprometre, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior.

QUARTA.- Forma i termini per a la presentació d'instàncies.

Les instàncies per participar al concurs s'haurà de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'ajuntament d'Alcúdia, dins el termini de DEU (10) DIES HÀBILS, a comptar des del dia següent a la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les instàncies es facilitaran gratuïtament al registre general de l'Ajuntament.

Les instàncies es podran presentar davant el Registre General d'Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, 9; CP07400-Alcúdia, en horari d'atenció al públic (de 9h. a 14h.), o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Si l'últim dia de l'esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

A més, per ser admesos i prendre part al procediment els aspirants hauran de presentar còpia simple del seu DNI o NIE, i així mateix, manifestar a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d'aquesta convocatòria, conjuntament amb el certificat d'acreditació de coneixements del nivell A2 de català.

Conjuntament amb la documentació esmentada, s'haurà d'aportar còpia simple de les titulacions acadèmiques i documentació acreditativa de l'experiència professional (currículum vitae, vida laboral i contracte de treball, i/o certificats de serveis presentats o de funcions, si escau) i altres mèrits al·legats (certificats de cursos, titulacions acadèmiques, certificats de llengua catalana, entre d'altres).

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

En cap cas es valoraran els mèrits no acreditats documentalment en termini.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa.

CINQUENA. Admissió dels aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia d'aquest ajuntament  dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils per la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (http://www.alcudia.net/ajuntament), concedint-se un termini de deu dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència, al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament).

SISENA. Tribunal qualificador

El Tribunal estarà format per tres membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera – o personal laboral fix-, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés a la subescala tècnica corresponent. En tot cas, comptarà amb un president, un secretari i un vocal.

Estarà format pels següents membres:

Presidenta: Francesca Cerdà Seguí (Treballadora Social de l'Ajuntament d'Alcúdia)

Suplent: Bartomeu Amengual Barceló. (TAG de l'Ajuntament d'Alcúdia)    

Vocal: Margalida Serrano Gual (Treballadora Social de l´Ajuntament d´Alcúdia).

Suplent: Isabel Socias Reynés (Administrativa de l´Ajuntament d´Alcúdia).

Vocal-Secretari: Francesca Palou Cifre (Educadora social de l'Ajuntament d'Alcúdia).

Suplent-Secretari: Maria Isabel Amengual Bibiloni (Auxiliar administrativa de l´Ajuntament d´Alcúdia).

Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, així com per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior d'acord amb el règim establert en l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Si escau, el tribunal podrà comptar amb l'assistència de Personal Col·laborador, tindran caràcter auxiliar i prestaran suport amb activitats de tipus tècnic, administratiu o de serveis. Seran designats en tot cas pel president del tribunal.

SETENA. Procediment selectiu

El procediment selectiu mitjançant concurs, tindrà dues fases: una fase prèvia d'avaluació dels coneixements de llengua catalana de nivell A2 del marc comú europeu (MCER), per a aquells aspirants que no puguin acreditar els coneixements d'acord amb l'establert en aquestes bases, i una fase de concurs.

Fase prèvia:

Prova única.- Avaluació dels coneixements de llengua catalana

Aquest exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori per a aquells aspirants que no hagin acreditat el coneixement de la llengua catalana corresponent (nivell A2).

Consistirà en la realització d'una prova elaborada pel servei de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia, i que podrà consistir en un o diversos exercicis.

Aquesta prova es qualificarà com a APTE o NO APTE. Per aconseguir la qualificació d'APTE s'haurà d'obtenir un mínim del 50% de la nota màxima de l'exercici.

La qualificació de NO APTE implicarà l'exclusió de l'aspirant del procés selectiu.

La correcció i l'establiment dels criteris d'avaluació es realitzarà pel departament de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Fase de concurs (Fins a 30 punts):

Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb el següent barem, i que s'estructura en tres blocs:

1. Experiència professional. (fins a 18 punts)

  1. Per serveis prestats en l'Administració Pública com a Treballador/a Familiar o tècnic/a en atenció Sociosanitària ja sigui com a personal laboral o funcionari, en un lloc igual o similar, amb independència de la seva denominació: 0,5 punts per mes complet.
  2. Per experiència en el sector privat exercint funcions directament relacionades amb el lloc convocat: 0,25 punts per mes complet.

2. Entrevista personal (fins a 2 punts)

L' entrevista versarà sobre els mèrits al·legats pels aspirants – experiència, formació, cursos i llengua catalana-, i tindrà una durada màxima de 30 minuts.

Els criteris de valoració seran:

  • Presentació personal: fins a 0.50 punts
  • Capacitat de comunicació: fins a 0.50 punts
  • Motivació personal i predisposició:  fins a 0.50 punts
  • Habilitats i competències pròpies: fins a 0.50 punts

Es publicarà a la pàgina web de la corporació un anunci amb les dates i hores assignades a cada una de les persones aspirants del procediment selectiu.

3. Coneixements de català superiors als exigits.(fins a 2 punts)

  1. ​​​​​​​Certificat nivell B1: 0,5 punts
  2. Certificat nivell B2: 1 punt
  3. Certificat nivell C1: 1,5 punts
  4. Certificat nivell C2: 2 punts
  5. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,5 punts.

Es valorarà només el certificat de major coneixement, excepte el certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulable als anteriors, sempre dins del límit màxim de 2 punts.

 

​​​​​​​4. Cursos de formació. (fins a 8 punts).

Es valoraran les accions formatives específiques i relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada sempre i quan es tracti de cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i universitats públiques i/o privades. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competència en matèria de formació ocupacional.

Es valoraran en tot cas els següents cursos transversals:

  • Cursos de tecnologies de la informació i de la comunicació; comunicació i habilitats personals.
  • Cursos de l'àrea de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut laboral. El de nivell superior implica la no valoració del de nivell inferior.
  • Cursos en matèria d'igualtat.
  • Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
  • Cursos en matèria de qualitat.
  • Curs de l'àrea d'informàtica vinculats a les funcions del lloc. Es valorarà el títol més recent i de nivell superior de cada temàtica.

En tots els casos es valorarà un sol cop les accions formatives de contingut idèntic relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hi hagi participat més d'una vegada. Es valorarà el curs o l'acció formativa amb més hores de durada.

Els cursos han de tenir una durada superior a deu (10) hores. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament. No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat.

Els cursos relacionats amb les tasques pròpies de la plaça es computaran amb 0,02 punts per cada hora d'aprofitament i amb 0,01 punts per cada hora d'assistència, amb un màxim de 5 punts.

Els cursos relacionats amb matèries transversals si no tenen relació amb les funcions de la plaça convocada es computaran amb 0,01 punts per cada hora d'aprofitament i amb 0,005 punts per cada hora d'assistència, amb un màxim de 3 punts.

Si no s'especifica la durada no podran ser valorats.

Els mèrits a què es refereix l'apartat anterior s'han d'acreditar mitjançant la presentació de la còpia simple de la documentació següent:

a) Experiència professional:

a.1. Serveis prestats en administració local, resta d'administracions públiques, o en empreses contractistes d'aquestes: Mitjançant Annex I de Certificació de Serveis Prestats, o certificat equivalent, expedit per l'Administració pública corresponent o, si escau, per certificació emesa per les empreses contractistes de l'administració, còpia de contracte de treball, o qualsevol altre mitjà admissible en Dret, en què consti la plaça i/o lloc de treball exercits o la categoria professional, grup o subgrup de classificació, el període de prestació dels serveis, la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera o interí o personal laboral). No es valoren els serveis prestats com a personal eventual, segons el que estableix l'article 12.4 de l'EBEP.

a.2.Treballs realitzats en empreses privades: Serveis prestats a l'empresa privada per compte d'altri: Mitjançant còpia del contracte de treball o bé mitjançant certificat d'empresa en el qual consti la data d'alta i baixa en aquesta, la categoria laboral i el tipus de contracte.

Només es valorarà l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprengui clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar, entre altres documents, mitjançant la presentació d'un certificat de funcions realitzades o un informe de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

b) Coneixements orals i escrits de català:

Mitjançant la presentació d'una còpia original de certificats expedits per la Direcció General de Política Lingüística, l'Escola Balear d'Administració Pública o expedits o homologats per la Junta Avaluadora de Català, o organisme oficial adient.

c) Cursos de formació:

Còpia simple del certificat d'assistència o aprofitament  als cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la borsa a la qual s'opta.

Conclosa la valoració dels mèrits, es faran públiques en el tauler d'anuncis i al portal web de  l'Ajuntament d'Alcúdia i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d'Identitat (DNI).

Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.

VUITENA. Funcionament de la borsa de treball

La resolució de constitució de les borses de treball es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Alcúdia i a la pàgina web municipal, i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Les persones que formen part d'una borsa es trobaran en situació de disponibles o no disponibles:

  1. Es trobaran en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert per concórrer alguna de les causes previstes en aquestes bases. Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent a la mateixa categoria, especialitat i nivell, excepte el que preveu més endavant.
  2. Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició a la borsa.

En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits del lloc per ocupar-ho.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. S'intentarà un màxim de tres vegades el mateix dia, deixant constància de les cridades fetes i els correus electrònics, havent d'estendre la corresponent diligència, que haurà de ser incorporada a l'expedient.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació o el nomenament en el termini d'un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel departament de Recursos Humans, s'entén que hi renuncia.

El termini per la incorporació serà de com a mínim d'1 dia hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1 de l'Estatut dels treballadors.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquest article- se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

  • Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • Patir malaltia o incapacitat temporal.
  • Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.
  • Estar treballant a una altra administració pública.

En aquest cas conservaran el seu ordre de prelació a la borsa de treball i passaran a la situació de no disponibles.

En la gestió de la borsa de treball mitjançant els oferiments de les contractacions temporals als aspirants que la integrin, es tindrà present per part dels òrgans de l'Ajuntament que les contractacions necessàries no responen en cap cas a necessitats estructurals, de manera que la crida reiterada i successiva d'un/a mateixa aspirant pugui suposar l'adquisició de la condició d'indefinit/da com a conseqüència de la superació del termini màxim de contractacions temporals establert en l'article 15 de l'Estatut dels Treballadors.

Novena. Vigència de la borsa de treball.

La vigència màxima de la borsa serà de tres anys a comptar des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució, prorrogable per un any més.

 

Desena. Incidències, publicitat, règim normatiu i recursos.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia i al portal de transparència corporatiu, al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament i de forma alternativa, recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la present convocatòria.

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

Nom:  _______________________________________________________________;

Primer llinatge: _____________________________________________________;

Segon llinatge: _________________________________________________________;

DNI/NIF_________________________;

Domicili: ______________________________________________________________;

(a efectes de notificació)

Localitat:__________________________________________Teléfon:______________

Adreça electrònica:______________________________________________________

La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè. comparesc i com millor procedeixi,

EXPÒS:

Primer.- Que m'he assabentat de la convocatòria per constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal laboral temporal de treballadors/es sociosanitaris/es de l'Ajuntament, publicada al BOIB Núm: ___/2022, de data __ de ____________.

Segon.- Que reunesc totes les condicions establertes a la base tercera de la convocatòria i adjunt la següent documentació: (marcar la casella corresponent)

 

REQUISITS:

 

Còpia simple del Document Nacional d'Identitat (DNI/NIE)

 

Còpia simple de la titulació exigida com a requisit

 

Còpia autèntica del certificat acreditatiu del nivell de llengua catalana (A2), o bé:

 

        -Realitzaré la prova prèvia de coneixement de llengua catalana (A2)

 

MÈRITS:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Ser admès/a per prendre part a la convocatòria per constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal laboral temporal de treballadors/es sociosanitaris/es de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Alcúdia, ______ de ________________ de 2022

Signatura:

 

 

A LA SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

De conformitat al que disposen els articles 8 i 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins  el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. En tot cas s'informa als interessats que quan sigui necessària la publicació d'un acte administratiu que contingués dades personals de l'afectat, s'identificarà al mateix mitjançant el seu nom i cognoms, afegint 4 xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat, número d'identitat d'estranger, passaport o document equivalent. Quan la publicació es refereixi a una pluralitat d'afectats aquestes xifres aleatòries hauran d'alternar.

Que així mateix se l'informa que respecte de les dades personals que declari en la present sol·licitud  que ja estiguin en poder de les administracions públiques, l'òrgan destinatari de la sol·licitud podrà efectuar en l'exercici de les seves competències les verificacions necessàries per comprovar l'exactitud de les dades.

. Que així mateix s'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la sol·licitud només seran objecte de tractament en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal. Que així mateix els interessats tenen la possibilitat d'exercir-ne, en els termes normatius,  els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679,  dret d'accés de l'interessat a les dades, dret de rectificació i supressió, dret a la limitació del tractament, dret a la limitació del tractament, dret a la portabilitat de les dades i dret d'oposició. Que així mateix l'Ajuntament té l'obligació de comunicar qualsevol rectificació o supressió de dades personals o limitació del tractament efectuada conformement a l'article 16, a l'article 17, apartat 1, i l'article 18 del Reglament UE 2016/679 a cadascun dels destinataris als quals s'hagin comunicat les dades personals, llevat que sigui impossible o exigeixi un esforç desproporcionat. El responsable ha d'informar l'interessat sobre aquests destinataris, si aquest així ho demana. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del tractament de les dades  a l'adreça postal següent: Ajuntament d'Alcúdia (Illes Balears); CP:07400 – Alcúdia – C/ Major, 9