Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 213147
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat a proposta del director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local, per la qual es qualifica positivament la modificació dels Estatuts del Col·legi Oficial d’Infermeria de les Illes Balears i se n’ordena la inscripció en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 5 d'abril de 2022, el director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 13 de maig de 2021, el Col·legi Oficial d'Infermeria de les Illes Balears va presentar en el Registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat una sol·licitud de qualificació de la modificació dels seus estatuts, aprovada per l'Assemblea General Ordinària reunida el 27 d'abril de 2021.

2. El 3 de juny de 2021 es va notificar al Col·legi Oficial d'Infermeria de les Illes Balears un requeriment per corregir les deficiències advertides en la documentació presentada.

3. El 7 de setembre de 2021 i el 12 de gener de 2022 la part interessada va aportar la documentació requerida per tal d'esmenar les deficiències advertides en la sol·licitud.

4. L'1 de febrer de 2022 es va sol·licitar informe al Servei d'Assessoria Jurídica de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, d'acord amb l'article 16.1 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març. El 16 febrer de 2022 es va emetre informe favorable relatiu a les modificacions proposades per la corporació.

5. El mateix dia 1 de febrer de 2022 es va sol·licitar informe a la Conselleria de Salut i Consum d'acord amb l'article 16.1 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març. El 4 de març de 2022 es va emetre informe favorable relatiu a les modificacions proposades per la corporació.

Fonaments de dret

1. L'article 36 de la Constitució espanyola disposa que la llei ha de regular les peculiaritats pròpies del règim jurídic dels col·legis professionals i l'exercici de les professions titulades. L'estructura interna i el funcionament dels col·legis han de ser democràtics.

2. D'acord amb el que disposa l'article 31.9 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, corresponen a la Comunitat Autònoma les competències de desplegament legislatiu i d'execució en matèria de corporacions de dret públic representatives d'interessos econòmics i professionals, les quals ha d'exercir en el marc de la legislació bàsica de l'Estat i en els termes que s'hi estableixin.

3. L'article 21.1 a de la Llei 10/1998 estableix que els col·legis professionals han de comunicar a la conselleria competent en aquesta matèria el text oficial dels estatuts i les modificacions que s'hi facin, en els termes que es determinin reglamentàriament.

4. L'article 16.4 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març, estableix la competència per dictar la resolució sobre la qualificació dels estatuts col·legials, que recau en el conseller competent en matèria de col·legis professionals.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat a través de la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació local, la competència en matèria de corporacions de dret públic.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:

1. Qualificar positivament la modificació dels Estatuts del Col·legi d'Infermeria de les Illes Balears, el text dels quals s'annexa a aquesta Resolució.

2. Ordenar la inscripció d'aquesta modificació del text dels Estatuts en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Notificar aquesta Resolució a la corporació sol·licitant.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (8 d'abril de 2022)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local Francesc Miralles Mascaró

 

Articles modificats:

Article 1. Naturalesa.

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears, d'ara endavant COIBA, és una corporació de dret públic i estructura democràtica, reconeguda i emparada per la Constitució, l'Estatut d'Autonomia de les lIIes Balears, i la Llei de Col·legis Professionals, al qual han de pertànyer tots els practicants, infermeres i infermers, llevadores i llevadors, ajudants tècnics sanitaris (ATS, en endavant), diplomades universitàries i Diplomats Universitaris en Infermeria (DUI, en endavant), Graduats i Graduades en Infermeria, i aquelles persones que estiguin en possessió de qualsevol altre títol expedit per qualsevol dels països membres de la UE, fins al dia de la data i en un futur, i per qualssevol altres països, amb l'homologació prèvia per part del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports , si aquest requisit escau segons la legislació vigent, amb els mateixos drets i deures, sense cap tipus de restricció, i que d'acord amb les lleis vigents exerceixin la professió, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en qualsevol de les seves modalitats, ja sigui de forma independent o bé al servei de l'Administració Central de l'Estat, o de la Comunitat Autònoma, la local, la institucional, o de qualsevol entitat pública o privada. Voluntàriament, podran sol·licitar la col·legiació els que tinguin qualsevol dels títols acadèmics abans esmentats i no exerceixin la professió.

També hauran d'incorporar obligatòriament al COIBA aquelles societats professionals que tinguin per objecte l'exercici en comú de la infermeria, exclusivament o juntament amb l'exercici d'una altra professió titulada i col·legiada amb la qual no sigui incompatible d'acord amb l'ordenament jurídic, i que tinguin seu domicili social i desenvolupin la seva activitat principalment dins l'àmbit territorial del Col·legi.

Article 2. Personalitat i capacitat.

1.-El COIBA té personalitat jurídica pròpia, independent de l'administració i dels ens professionals dels quals pugui formar part, així com capacitat plena per al compliment dels seus fins, i pot adquirir a títol onerós o lucratiu, vendre, gravar, posseir i reivindicar tota classe de béns, contreure obligacions i, en general, ser titular de tota classe de drets, ser part en qualsevol acció judicial, reclamació o recurs en totes les vies i jurisdiccions, civil, penal, laboral, contenciosa administrativa, fins i tot en els recursos extraordinaris de revisió i cassació en l'àmbit de la seva competència.

2.-Tenint en compte el caràcter uniprovincial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears, assumeix les funcions i competències que segons la legislació vigent corresponguin al Consell Autonòmic d'Infermeria de les lIIes Balears.

Article 8. Relació directa amb les administracions públiques.

En relació directa amb les administracions públiques de les IIIes Balears, el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears haurà de realitzar les següents funcions:

1.-Exercir les competències que rebi per delegació de les esmentades administracions.

2.-Informar sobre els projectes i avantprojectes de normes que elabori el Govern de les IIIes Balears en matèria de col·legis professionals, i seran escoltats en el procediment d'elaboració de les disposicions de caràcter general que afectin directament els interessos que representen.

3.-Col·laborar amb les administracions públiques mitjançant la realització d'estudis, emissió d'informes, elaboració d'estadístiques, participació en procediments d'arbitratge i desenvolupament d'altres activitats relacionades amb els seus fins que puguin ser sol·licitades pels òrgans competents.

4.-Col·laborar amb les administracions públiques en la realització d'activitats educatives, de formació tècnica, de perfeccionament professional o similar, especialment quan no tinguin exclusivament els col·legiats com a destinataris.

5.-Donar suport, en els termes en què s'acordi, a les activitats administratives de planificació, promoció, divulgació i informació en matèries que afectin els drets culturals econòmics i socials dels ciutadans.

6.-Participar en els òrgans assessors o consultius de les administracions públiques en els termes que prevegi la normativa corresponent.

Article 10. Delegacions territorials.

1.-El COIBA, per mitjà de la seua Junta de Govern, podrà nomenar delegats i delegades comarcals i / o de centres assistencials dins de la comunitat autònoma de Illes Balears. Aquests delegats i delegades depenen orgànicament i funcionalment de la Junta de Govern del Col·legi, i les seves respectives funcions les acorda la Junta de Govern en el moment del seu nomenament. Així mateix podrà obrir i mantenir delegacions locals i / o comarcals.

2.-S'estableixen dos Delegacions Insulars del Col·legi: una a Menorca i una altra a Eivissa.

3.-Al capdavant de la Delegació Insular de Menorca hi haurà una Junta Insular, integrada per un president o presidenta, un vicepresident o vicepresidenta i un secretari o secretària. El president o presidenta de la Junta Insular ostentarà al seu torn el càrrec de vicepresident segon o vicepresidenta segona de la Junta de Govern del COIBA.

4.-Al capdavant de la Delegació Insular d'Eivissa haurà una Junta Insular, estarà integrada per un president o presidenta, un vicepresident primer o vicepresidenta primera, un vicepresident segon o vicepresidenta segona, que serà representant de Formentera, i un secretari o secretària. El president o presidenta de la Junta Insular ostentarà al seu torn el càrrec de vicepresident tercer o vicepresidenta tercera de la Junta de Govern del COIBA.

5.-Tots els membres de les juntes insulars són elegits entre col·legiats que tinguin fixada la seva residència habitual en l'àmbit territorial de la seva respectiva junta, en forma simultània i amb idèntic procediment i durada que els càrrecs de la Junta de Govern del COIBA.

6.-El president o presidenta de la Junta Insular, representarà al COIBA i presidirà els actes i sessions que es duguin a terme en el seu respectiu àmbit territorial, sempre que no es trobi present el president o presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears. Convocarà i presidirà les sessions de la Junta Insular i dirigirà la gestió administrativa de la seva respectiva delegació, i haurà de donar compte a la Junta de Govern del COIBA dels acords que hagin adoptat en les sessions de la Junta Insular per a la seva ratificació per aquella. També ostentarà aquelles altres funcions que li siguin delegades per la Junta de Govern del Col·legi.

7.-El vicepresident o vicepresidenta de la Junta Insular assumirà les funcions del president o presidenta de la Junta Insular en cas d'absència, malaltia, cessament o vacant.

8.-Per la seva part els secretaris o secretàries de les juntes insulars, desenvoluparan les següents funcions en particular, i amb caràcter enunciatiu: redactar les actes de les sessions de les juntes insulars; redactar i expedir tots els escrits relatius als assumptes que es tramitin a la Delegació Insular rebre i donar compte al president o presidenta de totes les sol · licituds i comunicacions que es remeten al Col·legi; organitzar i dirigir la gestió ordinària de la Delegació Insular, i remetre, a mandat del president o presidenta, les convocatòries de les sessions de les juntes insulars.

9.-El funcionament, organització i atribucions de la delegacions insulars s'establirà per acord de la Junta de Govern del Col·legi, respectant el contingut d'aquests Estatuts col·legials a proposta de la pròpia Delegació.

Article 15. Convocatòria d'assemblees generals.

1.-La convocatòria d'assemblees generals és única i s'ha de fer:

a) Quan es tracti de l'Assemblea General Ordinària, mitjançant circular, que podrà ser remesa mitjançant correu electrònic certificat, o bé al correu postal en cas de no tenir correu electrònic, adreçada a tots els col·legiats a les adreces que figurin als arxius o base de dades col·legial i mitjançant la seva publicació a la pàgina web col·legial i en el tauler d'anuncis de totes les seus i delegacions del Col·legi.

En la convocatòria publicada ha de figurar, com a mínim, l'ordre del dia, l'hora i el lloc de celebració, la qual no es pot portar a terme amb anterioritat a dotze dies hàbils a comptar de l'enviament de la circular i de la publicació en la pàgina web. Així mateix, es disposarà l'oportú per procurar que les col·legiades i col·legiats puguin assistir a l'Assemblea General de manera virtual o telemàtic, en aquest cas aquesta possibilitat s'ha de comunicar a la convocatòria, amb indicació en aquesta de les instruccions i enllaços necessaris amb aquesta finalitat . El COIBA facilitarà aquesta via telemàtica sempre que pugui confirmar-se i assegurar-se la identitat de les col·legiades i col·legiats que assisteixin telemàticament, i altres requisits estatutaris exigits per poder assistir a l'Assemblea, ser escoltat i poder exercir el dret de vot amb la seguretat i confidencialitat que resultin precisos.

Donat el caràcter insular del nostre territori la Junta de govern podrà decidir que se celebri Assemblea General de manera prèvia o simultània a Menorca i Eivissa, al·lusives totes elles a aquests temes i unides a aquestes decisions.

b) Quan es tracti de l'Assemblea General Extraordinària s'actuarà conforme al que preveu el punt anterior.

2.-En qualsevol cas, l'Assemblea no podrà celebrar-se abans de dotze dies hàbils, comptats a partir del següent a aquell en què es va acordar publicar la convocatòria a la pàgina web col·legial i al de sortida de la circular-convocatòria als col·legiats i col·legiades.

3.-En qualsevol cas no podrà celebrar cap Assemblea en dissabte o festiu, com tampoc en dia hàbil que coincideixi entre dos dies festius, o entre un dia festiu i un dissabte, tot això a fi d'afavorir la major participació col·legial.

Article 17. Constitució. Llista d'assistents.

1.-L'Assemblea quedarà vàlidament constituïda amb l'assistència directa i personal, i / o, si s'escau també virtual de poder celebrar-se l'Assemblea telemàticament, de la meitat més un dels col·legiats en primera convocatòria, i sigui quin sigui el nombre d'assistents en segona convocatòria, que començarà 30 minuts després de l'hora en què s'hagi convocat la primera.

Sense perjudici del que s'estableix per als casos d'absència, vacant, cessament o malaltia l'Assemblea serà presidida pel president o presidenta del COIBA, i assistirà a la mateixa el secretari o secretària del COIBA en qualitat de tal, i en especial a efectes de la redacció de l'acta.

Les Assemblees que si s'escau puguin celebrar-se en les seus de les Delegacions Insulars podran ser presidides tant pel president o presidenta del COIBA com pel membre de la Junta de Govern que aquell o aquella designi a aquest efecte i assistirà en qualitat de tal el secretari o secretària de la Junta insular.

L'assistència a les Assemblees serà directa i personal, i / o, si s'escau també virtual de poder celebrar-se l'Assemblea telemàticament, sense que en cap cas sigui admissible la delegació de vot. El vot podrà serà presencial, i si escau també telemàtic de poder celebrar-se l'Assemblea en aquesta manera.

2.-El secretari o secretària amb caràcter previ a l'inici de la sessió, prendrà nota o donarà les instruccions oportunes al personal administratiu del Col·legi per confeccionar la llista d'assistents a efectes de quòrum i capacitat per participar-hi i, si s'escau en les votacions oportunes.

Article 19. Votacions.

Les votacions, en general seran secretes. No obstant, podran realitzar-se a mà alçada quan no s'oposi cap dels col·legiats o col·legiades assistents a l'Assemblea.

Article 23. El Ple de la Junta de Govern.

El Ple de la Junta de Govern del COIBA està integrat pels següents membres:

- President o presidenta.

- Un vicepresident primer o una vicepresidenta primera.

Un vicepresident segon, o una vicepresidenta segona de Menorca i Un vicepresident tercer o una vicepresidenta tercera de Eivissa, els quals seran, respectivament presidents o presidentes de la delegacions insulars del COIBA a Menorca i a Eivissa.

Els presidents o presidentes de les delegacions insulars podran delegar en el vicepresident o en la vicepresidenta de les delegacions insulars la seva representació en les Juntes de Govern i en la Comissió Permanent.

- Un secretari o una secretària.

- Un tresorer o una tresorera.

- Un vicesecretari o una vicesecretària.

- Vocalies en un nombre mínim de cinc i màxim de set, que aniran degudament numerades. El o la vocal I ocuparà el càrrec de Vicetresorer o Vicetresorera.

- La Junta de govern tractarà d'incorporar entre els seus membres, infermers i infermeres que posseeixin alguna de les especialitats previstes en el Reial decret 450/2005, 22 abril especialitats d'infermeria, o en la norma que substitueixi a aquesta en el futur.

- Quan així s'estimi necessari, qualsevol dels membres de la Junta de Govern podrà ser declarat en règim de dedicació plena al Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears, per la qual cosa se li reconeixerà la retribució econòmica que s'estimi adequada a la seva dedicació; la qual deixarà de percebre quan cessi en aquesta activitat.

Article 30. Disposicions generals. Convocatòria.

1.-Tota elecció que se celebri encaminada a triar la Junta de Govern del Col·legi es regirà pel procediment establert en els articles següents, són d'aplicació supletòria la regulació establerta sobre el règim electoral general de l'Estat.

2.-La elecció dels membres que han de conformar la Junta de Govern serà per votació personal, secreta i directa i podran participar-hi tots els col·legiats i col·legiades que exerceixin la seva activitat professional principal a les Illes Balears o siguin col·legiats o col·legiades no exercents, tots ells al corrent de les obligacions col·legials. El vot es pot emetre en presència, o bé per correu, o bé per via telemàtica amb les formalitats previstes en les disposicions estatutàries.

3.-La convocatòria de les eleccions s'ha de fer mitjançant acord de la Junta de Govern que s'anunciarà mitjançant circular, que podrà ser tramesa mitjançant correu electrònic certificat o bé per correu postal en cas de no tenir correu electrònic a tots els col·legiats i col·legiades, es publicarà en el tauler d'anuncis del Col·legi i les seves delegacions, i a la seva pàgina web, i es publicarà també en almenys dos dels diaris de major difusió de les Illes Balears. En l'anunci s'haurà d'assenyalar el següent:

a) Càrrecs objecte d'elecció, requisits per poder aspirar i termini de presentació de candidatures.

b) Dia, hora d'inici i tancament, i lloc d'elecció. La data de l'elecció no podrà ser anterior a trenta dies hàbils, ni posterior a seixanta dies hàbils comptadors de l'endemà de la data de la proclamació de les candidatures definitives.

4.-Només podran concórrer a les eleccions candidatures completes en les quals figurin tots els membres del Ple de la Junta de Govern a escollir amb indicació expressa dels càrrecs que ocuparà cadascun dels membres. Els candidats hauran de concórrer amb mínim de quatre suplents, podent a la seva elecció, incrementar el nombre de suplents fins a un màxim de vuit.

5.-Es considerarà incompleta aquella candidatura en què renunciïn, entre els actes de proclamació de les candidatures i els de votació, més de quatre persones del total de la candidatura. En aquest supòsit la mesa electoral ha d'acordar la seva exclusió del procés electoral. Si per qualsevol motiu un o més membres de la candidatura cessessin, es podrà substituir pels suplents de la llista de candidats i candidates. La substitució pot tenir lloc fins a tres dies hàbils anteriors al de la votació, mitjançant comunicació escrita dirigida al president o a la presidenta de mesa electoral. La Mesa publicarà aquestes substitucions a la pàgina web i al tauler d'anuncis del Col·legi i de les seves Delegacions.

Article 35. Vot per correu.

Les col·legiades i els col·legiats podran emetre el vot per correu amb les formalitats:

1.-Des del dia següent hàbil a la proclamació definitiva de les candidatures les col·legiades i els col·legiats que desitgin votar per correu, i sempre que es trobin censats, disposaran de vuit dies hàbils per així sol·licitar davant el secretari o secretària de la mesa electoral . Aquesta sol·licitud es podrà efectuar personalment pels propis col·legiats o col·legiades davant el secretari o secretària mitjançant una compareixença a les dependències col·legials, o bé per escrit, dirigit per correu certificat al secretari o secretària de la mesa electoral, signat per la col·legiada o col·legiat i acompanyat d'una fotocòpia del seu DNI o carnet col·legial. La sol·licitud es podrà realitzar a través de mitjans telemàtics si aquests permeten la identificació fefaent del col·legiat. Els sol·licitants hauran expressament indicar l'adreça en què desitgen rebre la documentació oportuna que permeti l'exercici del dret al vot per correu.

2.-El secretari o secretària de la Mesa trametrà als interessats, després de comprovar que estiguin inscrits en el cens definitiu, per correu certificat amb justificant de recepció, en la direcció que havien estat assenyalades a aquest efecte, les paperetes i sobres destinats a la materialització del vot.

3.-L'emissió del vot haurà d'efectuar-se de la següent manera:

a) En el sobre destinat a aquest efecte s'introdueix la papereta de votació doblegada.

b) Aquest sobre s'introduirà en un altre sobre juntament amb una fotocòpia del DNI o del carnet col·legial del votant per correu.

c) Aquest segon sobre tancat s'enviarà per correu certificat adreçat al president o presidenta de la Mesa Electoral del COIBA amb l'aclariment següent: «Per a les eleccions al Col·legi Oficial d' Infermeres i Infermers de les Illes Balears a celebrar el dia ...»

4.-El secretari o secretària de la mesa electoral ha d'adoptar les mesures que consideri necessàries per garantir la custòdia i seguretat del vot per correu fins al moment de l'inici de les eleccions, en què es farà entrega dels rebuts a la mesa electoral. La mesa electoral habilitarà un registre independent d'entrada i sortida de la documentació corresponent al vot per correu. Els interventors o interventores de les diverses candidatures poden supervisar les mesures de custòdia i seguretat del vot.

Article 61. Règim econòmic de la Junta de Govern.

1. Els membres de la Junta de Govern no poden rebre a títol personal obsequis o regals concedits al Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears. Aquests objectes o regals pertanyen al Col·legi i s'han de registrar en l'inventari anual, en un apartat especial destinat a 'obsequis rebuts'.

2. Els membres de la Junta de Govern no poden rebre retribucions en espècie ni obsequis a càrrec dels pressupostos del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de les Illes Balears. Tots aquells béns adquirits a càrrec del Col·legi i utilitzats pels membres de Junta per a l'exercici de les seves responsabilitats, han de ser retornats al Col·legi quan finalitzin els seus mandats.

3. La liquidació pressupostària de les assignacions, sous, dietes, despeses de representació, despeses de viatges i desplaçaments, manutencions o qualsevol altre pagament per qualsevol concepte efectuats a membres de Junta de Govern com a conseqüència d'exercir el càrrec han de ser exposats públicament en el tauler d' anuncis de les seus col·legials com a mínim durant els 15 dies anteriors a la celebració de l'Assemblea General en la qual es presenten a aprovació els comptes de l'exercici finalitzat.

4. Els membres de Junta de Govern hauran de justificar el cobrament d'aquests pagaments, assignacions, sous, dietes, despeses de representació, despeses de viatges i desplaçaments, manutencions mitjançant registre documental i factures o justificants de les activitats realitzades.

5. Totes les assignacions, dietes, despeses de representació, despeses de viatges i desplaçaments, manutencions o qualsevol altre pagament per qualsevol concepte a membres de Junta de Govern han d'estar englobats tots ells a la partida pressupostària única i específica.

6. Tots els membres de junta han de presentar una declaració de béns a l'acceptació del càrrec i una altra quan finalitzi el seu mandat, consignar en un registre individualitzat a aquest efecte.