Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 212670
Aprovació definitiva del Reglament general d’ús de les instal·lacions gestionades directament pel Servei d’Esports de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca (expedient 2021/007852)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada transcorregut el termini d'informació pública de l'aprovació inicial del Reglament general d'ús de les instal·lacions gestionades directament pel Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aprovat inicialment pel Ple, en sessió extraordinària telemàtica de dia 20 de gener de 2022, en el punt número 3 de l'ordre del dia (BOIB número 19 del 5 de febrer de 2022), i en no haver-s'hi presentat cap reclamació en contra, aquest reglament queda elevat a definitiu, d'acord amb el que estableix la vigent Llei reguladora de bases de règim local.

A continuació, es transcriu íntegrament el contingut del Reglament:

«REGLAMENT D'ÚS DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES GESTIONADES DIRECTAMENT PEL SERVEI D'ESPORTS DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA

PREÀMBUL

Atès que durant els darrers anys s'ha produït un increment de la demanda de serveis esportius, així com d'infraestructures esportives, a causa del creixement de la població del nostre municipi i de la quantitat de clubs esportius emergents;

Vist que és voluntat de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca millorar la qualitat de vida i el benestar de la població del municipi, i l'ús esportiu a les diferents instal·lacions esportives municipals;

Atesa la demanda que hi ha per part de les entitats i dels clubs esportius, i atès que el Reglament d'ús actual no s'ajusta a la nova realitat;

Per tot açò, s'ha redactat un nou reglament d'ús, més estructurat i adaptat a les noves realitats.

Article 1.

OBJECTE

L'objecte d'aquest reglament és regular l'ús i el funcionament de les instal·lacions esportives gestionades directament pel Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, així com els drets i deures de les persones i de les entitats que en són usuàries.

Article 2.

CONCEPTE

1. Es consideren instal·lacions esportives gestionades directament pel Servei d'Esports tots els edificis, pavellons, les dependències, els recintes, els camps, les pistes i les dotacions de les quals la titularitat sigui de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca; així com altres que, tot i no ser de titularitat municipal, la gestió, total i/o parcial, estigui encomanada al Servei d'Esports de l'Ajuntament, i estiguin destinades específicament a la pràctica de l'activitat física i l'esport, inclusivament els espais d'equipament complementaris o funcionalment necessaris per al desenvolupament de l'activitat esportiva.

2. També, els béns immobles destinats a aquest objecte i els adscrits de forma permanent a alguna instal·lació esportiva municipal, tant de gestió directa com indirecta, en qualsevol de les fórmules previstes, i que tenguin encomanats els serveis d'esports.

3. A les diferents instal·lacions, s'hi podran practicar l'activitat física i els esports als quals estan específicament destinats. S'hi permetrà la pràctica d'altres activitats esportives, sempre que sigui viable tècnicament i amb l'autorització prèvia de l'òrgan competent, que serà atorgada discrecionalment.

Article 3.

ÀMBIT D'APLICACIÓ

El present reglament serà d'aplicació a totes les instal·lacions esportives gestionades directament pel Servei d'Esports actual, i a les que poguessin existir en el futur.

Les que tenen una gestió directa són les següents:

- Pavelló Municipal i pavelló annex

- Poliesportiu Sant Joan

- Pistes municipals de tennis i pàdel

- Piscina Descoberta Municipal

- Pavelló Municipal de Calós. S'estarà a aquest reglament o, en contrapartida, a l'acord que s'aprovi en el moment oportú entre l'Ajuntament de Ciutadella i l'entitat esportiva a la qual s'autoritzi l'ús d'aquest pavelló. Açò serà així durant el període en el qual estigui vigent el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca i l'entitat Societat Francesc de Sales - Inspectoria Salesiana Mare de Déu de la Mercè per l'ampliació de les instal·lacions públiques esportives de Ciutadella de Menorca i de l'annex corresponent.

Article 4.

ACCÉS I ACTIVITATS A LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

1. Les instal·lacions esportives, independentment de la forma de gestió, són d'accés lliure per a tota la ciutadania, de forma individual o col·lectiva i sense cap altra limitació que les establertes per les lleis o en aquest reglament. Per tant, poden ser emprades per persones físiques o jurídiques.

2. No obstant, l'accés a les instal·lacions esportives estarà condicionat per l'aforament de cada instal·lació, les limitacions de capacitat que conjunturalment s'estableixin, i el pagament de les taxes i dels preus públics vigents, establerts per les activitats o per l'ús de les instal·lacions esportives.

Així mateix, estarà condicionat per la normativa específica aplicada en casos d'activitats i espectacles amb assistència de públic amb l'ordre de preferència previst en aquest reglament.

3. Les instal·lacions esportives són per a la pràctica de l'activitat física i esportiva escolar, per a l'esport d'esplai i de temps lliure de la ciutadania en general, així com per a l'esport federat, l'esport d'exhibició i d'alt rendiment.

4. Amb independència dels usos esportius pertinents, també es podran autoritzar a les instal·lacions esportives altres activitats no esportives que resultin compatibles amb les infraestructures existents, i amb les condicions particulars que es determinin, procurant que no interfereixin en el funcionament normal.

Article 5.

DISPONIBILITAT HORÀRIA

L'obertura i el funcionament de les instal·lacions esportives s'estableix per als períodes i horaris següents:

Pavelló Municipal i pavelló annex

Temporada esportiva: del 15 d'agost al 15 de juny.

- De dilluns a divendres, de 8 a 13 h i de 15.30 a 23 h.

- Els dissabtes i els diumenges es regiran pels calendaris, horaris i usos que s'estableixin, per a partits federats i competicions esportives federades.

Temporada d'estiu: del 16 de juny al 15 d'agost.

- De dilluns a divendres, de 8 a 14 h i de 17 a 22 h, segons les peticions d'ús que hi hagi.

- Dissabte i diumenge, tancat.

Aquests horaris es podran veure modificats per necessitat del Servei d'Esports.

Els dies festius, per Pasqua, Nadal i durant les festes locals, etc aquesta instal·lació romandrà tancada.

En cas que es duguin a terme tornejos, campus, etc en aquesta instal·lació, les peticions d'aquests s'hauran de presentar, com a mínim, un mes abans; i les valorarà el Servei d'Esports, que ho podrà autoritzar si ho considera oportú.

Poliesportiu Sant Joan

Temporada esportiva: del 15 d'agost al 15 de juny.

- De dilluns a divendres, de 16 a 23 h.

- Els dissabtes i els diumenges es regiran pels calendaris, horaris i usos que s'estableixin, per a partits federats i competicions esportives federades.

Temporada d'estiu: del 16 de juny al 15 d'agost.

- De dilluns a divendres, de 9 a 13 h, d'acord amb les peticions rebudes; capvespres, tancat.

- Dissabte i diumenge, tancat.

Aquests horaris es podran veure modificats per necessitat del Servei d'Esports

Els dies festius, per Pasqua, Nadal i durant les festes locals, etc aquesta instal·lació romandrà tancada.

En cas que es vulguin dur a terme tornejos, campus, etc al Pavelló Municipal i/o Poliesportiu Sant Joan les peticions d'aquests s'hauran de presentar, com a mínim, un mes abans; i les valorarà el Servei d'Esports, que ho podrà autoritzar si ho considera oportú.

Pistes municipals de tennis i pàdel

Temporada esportiva: de l'1 de setembre al 30 de maig.

- De dilluns a divendres, de 15.50 a 21.45 h.

- Dissabte, de 8.50 a 13.15 hores i de 15.50 a 20.15 h.

- Diumenges, de 8.50 a 13.15 h.

Temporada d'estiu: de l'1 de juny al 31 d'agost.

Juny i setembre:

- De dilluns a divendres, de 15.50 a 21.45 h.

- Dissabte, de 8.50 a 12.15 h i de 17.50 a 20.30 h.

- Diumenge, tancat.

Juliol i agost:

- De dilluns a divendres, de 8.50 a 11 h i de 17.50 a 21.30 h.

- Dissabte, de 8.50 a 13 h i de 17.50 a 20.30 h.

- Diumenge, tancat.

Aquests horaris es podran veure modificats per necessitat del Servei d'Esports.

Els dies festius, per Pasqua, Nadal i durant les festes locals, etc aquesta instal·lació esportiva romandrà tancada.

En cas que es duguin a terme tornejos, campus, etc les peticions d'aquests s'hauran de presentar, com a mínim, un mes abans; i les valorarà el Servei d'Esports, que ho podrà autoritzar si ho considera oportú.

Piscina Descoberta Municipal

Temporada d'estiu:

Els horaris d'obertura es comunicaran i publicaran cada temporada al web de l'Ajuntament i a les xarxes socials.

Article 6.

NORMES D'ÚS

1. El Servei d'Esports no prestarà, per norma general, cap clau de les instal·lacions a les persones i entitats usuàries. En casos excepcionals i per situacions motivades, es podrà deixar una clau de la instal·lació a la persona responsable de l'entitat i/o de l'equip, qui l'haurà de tornar una vegada finalitzi l'activitat en concret. Aquesta situació no autoritza cap membre de l'entitat i/o de l'equip a utilitzar la instal·lació fora dels horaris establerts, ni per a altres finalitats diferents de les establertes.

2. L'accés als vestidors es permetrà a les persones usuàries de grups i equips 15 minuts abans de l'horari d'inici de l'activitat o de l'entrenament, i fins a 15 minuts després de finalitzar l'activitat o l'entrenament.

3. L'accés als vestidors es podrà ampliar fins a una hora abans en els casos de competicions federades o partits oficials.

4. L'accés als espais esportius haurà de ser amb indumentària esportiva adequada, llevat dels espais de trànsit i les graderies. Tot canvi d'indumentària s'ha de realitzar sempre als vestidors.

5. En cas que, per qualsevol motiu, els vestidors estiguin tancats o no operatius, les persones usuàries hauran de venir ja canviades des de casa.

6. Només poden accedir a la pista les persones autoritzades i vinculades als entrenaments i partits.

7. Tots els clubs o les entitats estan obligats a respectar els horaris d'ús de les pistes que tenen assignats.

8. Els clubs o les entitats o escoles que vulguin utilitzar el material esportiu municipal hauran de demanar-lo al personal de consergeria, i tindran l'obligació de recollir-lo.

9. Tots els grups d'esportistes hauran d'anar acompanyats d'una persona responsable major d'edat, que no ha de ser forçosament l'entrenador/a.

10. Els equips podran accedir a la pista de joc quan ja hagin acabat l'activitat o l'entrenament el grup o els grups que els precedeixen, sempre respectant-ne els horaris.

11. A les pistes de joc, es recomana al mestre/a, entrenador/a o monitor/a que faci les classes o dirigeixi els entrenaments amb roba i calçat esportius.

12. El Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella no respondrà dels objectes personals que s'extraviïn o es trobin dins les instal·lacions esportives (vestidors, pistes, sales, armaris, oficines, etc), i aconsella no acudir als recintes amb objectes de valor.

13. A les instal·lacions on es compta amb armariets serà responsabilitat de la persona usuària la custòdia de la clau; i en cas que es perdi o es rompi s'haurà de fer càrrec de les despeses que comporti.

14. Els objectes que es trobin a les instal·lacions esportives es dipositaran a la consergeria.

15. En cas de necessitar material de la farmaciola de la instal·lació, caldrà demanar-lo al personal de consergeria.

Article 7 Restriccions d'ús i prohibicions

1. No es permet fumar dins les instal·lacions esportives.

2. No es permet el consum de begudes alcohòliques de qualsevol tipus, ni de drogues o d'estupefaents.

3. No es permet l'accés a les instal·lacions esportives amb objectes de vidre, substàncies inflamables o nocives.

4. No hi està permesa l'entrada d'animals, ni cans ni d'altres. Només s'hi permetrà l'entrada de cans guia, d'acord amb la normativa vigent.

5. No s'hi permet l'entrada de bicicletes, monopatins, patins, ciclomotors, etc. Només s'hi permetrà l'entrada en ocasions en les quals l'activitat ho requereixi, amb la prèvia autorització del Servei d'Esports.

6. No estan permeses les pernoctacions dins les instal·lacions esportives.

7. A les grades i als llocs de pas, interiors i exteriors, de les instal·lacions esportives, no s'hi pot realitzar cap tipus d'activitat esportiva ni joc, per tractar-se d'espais destinats al trànsit i a les estàncies de persones usuàries i del públic.

Article 8. RESPONSABILITATS

1. Tot comportament que vulneri les presents normes, o quan es tengui conducta antisocial, podrà ocasionar l'expulsió del recinte per part del personal de consergeria.

2. L'incompliment de les presents normes provocarà una amonestació per escrit o sanció, i revocarà l'ús dels espais a l'entitat, club o persona que hagi incomplert el Reglament.

Les sancions seran imposades per l'òrgan municipal competent.

3. Els desperfectes o danys ocasionats per negligència, actituds descuidades o mal ús aniran a càrrec de les persones usuàries causants, i, a més, se'ls aplicaran les possibles sancions o la responsabilitat civil que els pugui correspondre.

4. L'Ajuntament podrà anul·lar l'autorització d'ús a qualsevol usuari, club, associació o entitat, sense que se'n pugui reclamar la devolució i/o la compensació per danys i perjudicis en els casos següents:

a) Incompliment manifest d'aquest reglament d'ús.

b) Comportaments antiesportius repetits per part dels equips o del públic.

c) Comportaments violents.

d) Per utilitzar els horaris reservats més de tres vegades consecutives o més de cinc en un trimestre i sense causa justificada.

5. El Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella no respondrà dels objectes personals que s'extraviïn o es trobin dins les instal·lacions esportives (vestidors, pistes, sales, armaris, oficines, etc), i aconsella no acudir als recintes amb objectes de valor.

6. A les instal·lacions on es compta amb armariets serà responsabilitat de la persona usuària la custòdia de la clau; i en cas que es perdi o es rompi s'haurà de fer càrrec de les despeses que comporti.

7. Els objectes que es trobin a les instal·lacions esportives es dipositaran a la consergeria.

Article 9.

PREUS D'ÚS

Les tarifes i els preus per a l'ús de les instal·lacions esportives s'ajustaran al que disposa la normativa fiscal municipal següent:

- Preu públic 0.7, per a la Piscina Descoberta Municipal.

- Ordenança fiscal número 21, per al Pavelló Municipal d'Esports, el pavelló annex, el Poliesportiu Sant Joan i les pistes municipals de tennis i pàdel.

- Ordenança fiscal número 22 per a la Piscina Municipal Tita Llorens.

 

Article 10.

SOL·LICITUDS

Tota utilització de les instal·lacions esportives d'ús reglat haurà de comptar preceptivament amb l'autorització de l'Ajuntament.

Quan les instal·lacions esportives romanguin obertes al públic, qualsevol ciutadà o ciutadana podrà accedir-hi i utilitzar-les en les formes estipulades en aquest reglament, i amb el pagament previ de les taxes corresponents per a utilitzar-les.

L'Ajuntament es reserva la facultat de no cedir les instal·lacions si creu que per aquest motiu es pot perjudicar un altre ús al mateix espai autoritzat amb anterioritat.

10.1. Sol·licituds per a ús escolar

1. Els centres escolars, públics o concertats, ubicats en el terme municipal de Ciutadella de Menorca tindran preferència en horari lectiu quan no disposin d'instal·lacions pròpies per impartir l'assignatura d'Educació Física.

2. Es considera horari lectiu el de 8 a 14 h, de dilluns a divendres.

3. Amb un mes d'antelació, els centres hauran de presentar una sol·licitud d'ús, indicant els dies, els horaris i el nom del/de la responsable de l'assignatura.

4. Les normes d'aquest reglament també són d'aplicació per als grups escolars.

5. En cap cas no es donarà autorització d'ús per a un període superior al del curs escolar.

10.2. Sol·licituds per a ús individual

1. Les persones que vulguin fer ús de les instal·lacions esportives de forma individual hauran de remetre una sol·licitud amb una antelació mínima de dos (2) dies.

2. A la sol·licitud, hi hauran d'indicar l'horari i el tipus d'esport a realitzar, així com el nom, el telèfon i l'adreça electrònica de contacte de la persona usuària.

3. L'ús puntual queda supeditat al fet que la demanda sigui compatible amb els horaris de les altres activitats i de l'horari d'obertura i de tancament de la instal·lació.

10.3. Sol·licituds d'ús per a campus, tornejos o qualsevol altra activitat que no s'emmarqui dins les activitats federatives (entrenaments i partits oficials)

1. Les persones interessades hauran de presentar per escrit els impresos de sol·licitud i els annexos aprovats des del Servei d'Esports, amb una antelació mínima d'un mes a la data prevista, i hauran d'indicar/adjuntar el següent:

a) Nom del club, entitat, associació, etc.

b) Nom, telèfon i adreça electrònica de contacte de la persona responsable.

c) El projecte de l'activitat o de les activitats a realitzar, on quedin detallats els objectius, continguts, espais necessaris, recursos humans, recursos materials i el pressupost.

d) Nombre màxim d'assistents.

e) Dates i horaris prevists.

f) Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil de l'entitat, i la que cobreixi lesions i accidents esportius durant l'activitat.

2. L'ús queda supeditat al fet que la demanda sigui compatible amb els horaris de les altres activitats i de l'horari d'obertura i de tancament de la instal·lació.

3. La cessió serà per a realitzar-hi activitats no comercials

10.4. Espectacles i/o exhibicions esportives puntuals

1. Les entitats, els clubs, les associacions, etc que hi vulguin dur a terme un espectacle i/o una exhibició esportiva de forma puntual hauran de presentar els impresos de sol·licitud i els annexos aprovats des del Servei d'Esports, amb una antelació mínima de dos mesos a la data prevista, on s'haurà d'indicar/adjuntar el següent:

- Descripció del projecte de l'activitat a desenvolupar.

- Nom, telèfon i adreça electrònica de contacte de la persona responsable.

- Nombre d'assistents prevists.

- Data i horari prevists de l'activitat.

- Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil de l'entitat que cobreixi possibles lesions i accidents esportius de qualsevol tipus.

- Atès que les activitats per a les quals se sol·liciten les instal·lacions esportives no poden tenir una finalitat lucrativa, en el cas de cobrament d'entrada a les persones destinatàries de l'activitat s'haurà de presentar un pressupost de l'activitat, segons el model elaborat per l'Ajuntament (annex 2 - pressupost).

2. L'autorització d'ús quedarà supeditada al fet que la data i els horaris siguin compatibles amb altres activitats previstes prèviament a la mateixa instal·lació.

3. Les tasques de muntatge i desmuntatge es duran a terme per compte i iniciativa de l'entitat sol·licitant, amb la supervisió del personal responsable.

10.5. Sol·licituds per a l'ús esportiu de temporada de clubs (entrenament i partits oficials)

Per a la sol·licitud d'ús de les instal·lacions esportives municipals per a dur a terme entrenaments i partits oficials de temporada, hauran de presentar dins els terminis corresponents els impresos de sol·licitud i els annexos corresponents, aprovats per part del Servei d'Esports.

Aquesta informació es publicarà anualment al web de l'Ajuntament de Ciutadella.

Les sol·licituds s'hauran de presentar dins els terminis establerts. Una volta finalitzat el termini previst per a la presentació de les sol·licituds, el Servei d'Esports, tenint en compte totes les peticions rebudes, elaborarà un pla d'ús de cada instal·lació.

1. El model específic de sol·licitud (annex 1) haurà de contenir les dades següents, i indicar/adjuntar tot el que en aquesta es demana.

a) Nom del club i/o de l'entitat esportiva.

b) Nom, telèfon i adreça electrònica de contacte de la persona responsable.

c) Nombre d'esportistes federats, detallats per grups i categoria. Els clubs hauran de presentar justificants federatius d'inscripció d'equips i relació d'esportistes per a cada equip.

d) Nombre d'esportistes escolars, detallats per grups i categoria.

e) Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil de l'entitat, i la que cobreixi lesions i accidents esportius durant l'activitat.

f) Dates, dies i horaris concrets que es demanen per als entrenaments de cada equip/grup.

g) Dates, dies i horaris prevists per als partits oficials que s'hagin de jugar a la instal·lació.

h) Dates, dies i horaris concrets dels dies festius, i/o en períodes de vacances escolars, en els quals voldrien entrenar, amb l'exposició dels motius que justifiquin la petició.

i) Certificat de delictes de naturalesa sexual de tots els monitors i les monitores, entrenadors i entrenadores, i de les persones vinculades a cada equip/grup.

j) Atès que les activitats per a les quals se sol·liciten les instal·lacions esportives no poden tenir una finalitat lucrativa, en el cas de cobrament de quota a les persones destinatàries de l'activitat s'haurà de presentar un pressupost de l'activitat, segons el model elaborat per l'Ajuntament (annex 2 - pressupost).

2. El Servei d'Esports haurà de comunicar als clubs i/o a les entitats esportives que hagin sol·licitat l'ús de les instal·lacions els dies i els horaris que se'ls ha assignat per a cada instal·lació.

3. La cessió d'ús definitiva serà notificada per resolució a cada club i/o entitat sol·licitant, amb la indicació dels detalls i de les condicions de l'autorització.

4. L'autorització o la concessió de l'ús de les instal·lacions esportives constitueix un dret intransferible, pel qual els titulars no poden cedir ni intercanviar els usos cedits. Només es podrà cedir amb la conformitat del Servei d'Esports.

Article 11.

CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ D'ÚS A CLUBS ESPORTIUS

1. Per tal de baremar, s'establirà un nombre mínim de jugadors i jugadores per equip (segons l'esport i la categoria). Aquests mínims han de ser fixos per, així, poder considerar el grup com a equip.

2. El nombre mínim de jugadors i jugadores per grups seran els següents:

- Per a bàsquet, voleibol, bàdminton i futbol sala, el mínim és de 10 esportistes per grup/equip.

- Per a tennis de taula, karate, atletisme, gimnàstica rítmica, circ, etc el mínim és de 8 esportistes per grup/equip.

- Per a activitats dirigides a sala, el mínim és de 8 esportistes.

3. La distribució dels grups per a les activitats i/o els entrenaments al Pavelló Municipal d'Esports, al pavelló annex i al Poliesportiu Sant Joan s'establiran d'acord amb els criteris que s'estableixin pel Servei d'Esports de l'Ajuntament.

4. La renúncia a fer ús de les instal·lacions esportives municipals cedides, tot i tenir-ne l'autorització, s'haurà de comunicar al Servei d'Esports amb la màxima antelació possible.

11.1. Per a l'ús de competicions oficials

1. Les competicions oficials es realitzaran en cap de setmana, els divendres capvespre, dissabtes i diumenges. Els clubs hauran de justificar la participació en competicions oficials presentant els calendaris oficials federatius.

2. Els horaris dels partits oficials s'hauran d'ajustar als horaris d'obertura i de tancament de les instal·lacions, el quals seran aprovats cada any per resolució.

3. Les activitats i els partits de competició d'esport escolar s'hauran de dur a terme, preferentment, en dissabte matí.

4. En cas que, per algun motiu justificat, s'hagi de celebrar un partit oficial entre setmana, l'entitat afectada ho haurà de comunicar de forma oficial, i pel conducte reglamentari corresponent, amb l'antelació suficient perquè el Servei d'Esports ho pugui comunicar a altres clubs i entitats afectats.

5. Els partits de competicions professionals tindran prioritat per damunt dels entrenaments que hi pugui haver durant la franja horària en la qual s'hagi de celebrar el partit.

6. Els partits de competicions no professionals s'hauran de jugar dins els horaris que l'entitat tengui concedits, sense que puguin afectar altres activitats i/o entrenaments.

7. Excepcionalment, i només per a categories nacionals i per necessitats ben justificades, es podrà autoritzar l'ús de les instal·lacions per a partits oficials en diumenge capvespre.

8. Per a l'assignació i/o la modificació de partits i competicions, cada entitat esportiva haurà de designar un únic interlocutor/a responsable de les relacions amb el Servei d'Esports, encarregat de comunicar i rebre les modificacions oportunes de cadascun dels equips de l'entitat.

El calendari i horaris d'aquestes, tan per a entrenaments com partits, serà aprovat cada any per resolució.

11.2. Nombre de dies i durada dels entrenaments

El Servei d'Esports de l'Ajuntament establirà, per categories, els dies i la durada d'entrenaments que els clubs o les entitats poden realitzar a les instal·lacions esportives.

11.3. Criteris de prioritat d'ús

En el cas que en una instal·lació concorrin simultàniament dues o més sol·licituds d'ús compatible o no entre si, s'atendran, per resoldre sobre la prioritat, d'acord amb les prioritats i els criteris següents:

a) Entitats públiques (Ajuntament, Consell Insular, Govern Balear).

b) Centres escolars.

c) Clubs i entitats esportives adherides al programa «Eduquem amb l'Esport». En aquests casos, des del Servei d'Esports es donarà prioritat a les categories inferiors del club o de l'entitat esportiva adherides al programa.

d) Clubs i entitats esportives que fomentin l'esport de base. El Servei d'Esports valorarà el nombre d'equips de categories inferiors que tengui el club/l'entitat esportiva en concret.

e) Categoria i/o nivell de l'equip, aplicant el següent ordre a les categories: internacional, nacional, autonòmica, insular i local.

11.4. Altres

1. En tot cas, la no-utilització de la instal·lació reservada amb el mínim nombre d'esportistes establerts a l'article 8.4 per causa imputable a la persona o a l'entitat interessada podrà suposar una falta greu.

2. El Servei d'Esports es reserva el dret a utilitzar les instal·lacions esportives, amb el previ avís amb tres setmanes d'antelació a les entitats afectades.

3. De qualsevol canvi d'horari, ja sigui d'entrenament o de partit de competició, se n'haurà de donar compte per escrit al Servei d'Esports.

4. L'autorització de l'ús de les instal·lacions esportives estarà supeditada, en tot cas, a les necessitats de l'Ajuntament.

5. Les instal·lacions que es veuen afectades per aquests criteris de cessió i d'ús són les següents:

- Pavelló Municipal d'Esports.

- Pavelló annex.

- Poliesportiu Sant Joan.

- Pistes municipals de tennis i pàdel.

- Qualsevol altre que pugui gestionar directament el Servei d'Esports.

6. L'Ajuntament podrà anul·lar l'autorització d'ús a qualsevol usuari, club, associació o entitat, sense que se'n pugui reclamar la devolució i/o la compensació per danys i perjudicis en els casos següents:

a) Incompliment manifest d'aquest reglament d'ús.

b) Comportaments antiesportius repetits per part dels equips o del públic.

c) Comportaments violents.

d) Per utilitzar els horaris reservats més de tres vegades consecutives o més de cinc en un trimestre, sense causa justificada.

 

Article 12.

Publicitat

1. Les instal·lacions esportives podran disposar d'espais o de zones destinats a publicitat, prèviament determinats pel Servei d'Esports, i que podran ser objecte d'aprofitament específic.

2. Amb la cessió d'ús de les instal·lacions esportives ja estarà inclosa la cessió d'un espai determinat per a publicitat de tots els clubs que així ho hagin indicat en la seva sol·licitud.

3. L'òrgan competent de l'Ajuntament, mitjançant l'ordenança pertinent, pot regular el pagament o no de la cessió de l'espai esmentat.

Característiques:

* Fixa: és la publicitat que queda instal·lada per part del club o de l'entitat esportiva en els espais determinats pel Servei d'Esports. Hi pot quedar posada durant tot el temps que el club o l'entitat en tengui la concessió.

* Mòbil: és la publicitat que munta i desmunta el club o l'entitat organitzadora quan hi ha una activitat o un esdeveniment esportiu, i el Servei d'Esports ho ha autoritzat. Aquesta publicitat no podrà quedar guardada al Pavelló Municipal.

* La publicitat haurà de ser de 3 x 1 m, de forma rectangular, de material homologat per a cartelleria i que s'ajusti als espais concrets que hagi determinat el Servei d'Esports.

Condicions:

* L'espai destinat a publicitat es repartirà d'acord amb tots els clubs als quals tengui cedits l'ús del pavelló municipal o l'annex d'aquest i que estiguin interessats a poder-la instal·lar.

* L'autorització per efectuar l'aprofitament de la publicitat serà per a la temporada vigent. El muntatge d'aquesta haurà de fer-lo el club abans de l'inici de la temporada; i el desmuntatge, en finalitzar aquesta.

* La publicitat que figuri a les instal·lacions esportives s'haurà d'ajustar a les disposicions i a la normativa vigents en la matèria; no podrà ser sexista, ni racista; ni podrà incitar a la violència, ni al consum de begudes alcohòliques, ni de tabac ni de substàncies estupefaents; ni podrà ser ofensiva contra persones i entitats, ni indecorosa.

* La publicitat, tant fixa com mòbil, no es podrà aferrar damunt el paviment de la pista de joc.

* Publicitat mòbil: haurà de ser amb un sistema que no quedi fix en cap moment a la pista; no es pot foradar el terra ni aferrar-hi res, i ha de ser fàcil de muntar i desmuntar. Aquesta s'ha muntar i desmuntar cada vegada, i no es podrà guardar al Pavelló Municipal.

* Les despeses que se'n derivin (de manteniment, conservació, d'instal·lació i de retirada dels cartells publicitaris), així com qualsevol altra que es pogués produir, aniran a càrrec dels clubs i de les entitats que tenen autoritzada la publicitat.

4. L'autorització d'ús de les instal·lacions esportives no implica, en cap cas, la del seu aprofitament publicitari.

5. Per a la col·locació de publicitat es requerirà l'autorització prèvia de l'òrgan competent municipal.

6. El Servei d'Esports es reserva el dret de revocar, en qualsevol moment, les autoritzacions d'aprofitament publicitari i retirar la publicitat quan no s'ajusti a les condicions autoritzades o vulneri aquest reglament, sense dret a cap tipus d'indemnització.

7. En qualsevol informació on es faci publicitat dels clubs o de les entitats i que facin referència als serveis i a les activitats que s'hi duguin a terme, o a la instal·lació mateixa, s'hi haurà de consignar la denominació oficial de les instal·lacions esportives municipals i la titularitat de l'Ajuntament de Ciutadella.

Article 13.

Drets de les persones usuàries

1. Qualsevol persona, des del moment en el qual té dret a utilitzar les instal·lacions esportives, tant com a practicant com a espectador, ha d'acceptar les normes generals d'ús i tenir cura dels elements, del material esportiu i de tot el que es posa a la seva disposició.

2. Fer ús i gaudir, d'acord amb les normes d'ús establertes i les tarifes vigents, de tots els serveis que ofereixin les instal·lacions esportives gestionades directament pel Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

3. Ser tractades amb respecte pel personal que dona el servei a les instal·lacions i per la resta d'usuaris.

4. Fer ús de les instal·lacions esportives durant els dies i l'horari assenyalats.

5. Ser informat, per part de l'Ajuntament, als taulells d'anuncis de cada instal·lació o al web municipal, sobre les condicions d'ús de les instal·lacions i dels serveis d'aquestes, dels reglaments, dels preus públics i de les taxes, així com dels requisits i de la documentació necessaris per a sol·licitar-ne l'ús.

6. Presentar queixes, suggeriments i reclamacions.

7. Sol·licitar, en qualsevol moment, la identificació de qualsevol treballador o treballadora de les instal·lacions esportives, a l'efecte de les reclamacions corresponents.

8. Qualsevol altre dret que vengui reconegut per la legislació vigent i per aquest reglament.

Article 14.

Deures de les persones usuàries

1. L'accés a les instal·lacions esportives gestionades directament pel Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella suposa l'acceptació de la totalitat de les normes compreses en aquest reglament.

2. Tota persona i/o entitat interessada en la utilització de les instal·lacions esportives està obligada a sol·licitar autorització d'ús d'acord amb el procediment fixat, i a abonar la taxa corresponent.

3. Totes les persones usuàries estan obligades a l'estricte compliment de les normes establertes. Aquest compliment serà exigit pel personal responsable/encarregat de les instal·lacions.

4. Les persones usuàries de les instal·lacions esportives hauran de mantenir, en tot moment, actituds de consideració i de respecte cap als altres usuaris i cap al personal encarregat de les instal·lacions.

5. Amb relació a l'encarregat o encarregada, estaran obligats al compliment de totes les instruccions o observacions que rebin sobre el bon ordre i funcionament de les instal·lacions, i, sobretot, la disposició i utilització del material i les dotacions.

Article 15.

Responsabilitat de les persones usuàries

1. Les persones i entitats usuàries han de deixar les instal·lacions utilitzades en perfecte estat per a l'ús següent. Per altra banda, hauran d'assumir la responsabilitat plena i directa pels danys i perjudicis que es produeixin dins les instal·lacions durant la utilització d'aquestes, així com els ocasionats a la resta de dependències, locals, edificis, etc i els soferts per terceres persones.

2. La seguretat dels o de les menors d'edat és responsabilitat única dels pares, de les mares i/o de les persones adultes que els acompanyen, les quals se n'hauran de fer responsables en els casos d'incompliment de les normes de funcionament de les instal·lacions esportives per part dels menors.

3. Es considera responsable directe de l'ús la persona titular de l'autorització, llevat que acrediti la representació que ostenta. En aquest cas, la responsabilitat recaurà sobre el o la representant.

4. Cada entitat o club que realitzi una activitat a les instal·lacions esportives estarà obligat a concertar una assegurança que cobreixi les lesions i els accidents de tot tipus, i serà responsable directe dels danys que es produeixin a les persones.

5. La persona o les persones responsables de cada entitat o club no podran sortir de la instal·lació fins que tots els components no hagin sortit dels vestidors.

Article 16.

Tancament de les instal·lacions esportives

El Servei d'Esports de l'Ajuntament de Ciutadella es reserva el dret de tancar les instal·lacions esportives que gestiona, sense dret a indemnització per part dels usuaris o de les usuàries, mitjançant resolució o acord degudament motivat, per raons sanitàries, d'ordre públic, climatològiques, per programacions pròpies com competicions, partits, cursos o qualsevol altra que, degudament justificada, n'impliqui el tancament.

El personal municipal responsable de les instal·lacions esportives podrà decidir el tancament d'algun espai o de tota la instal·lació quan, per raons climàtiques, sanitàries, d'ordre públic o seguretat, consideri que es pugui veure afectada la integritat de les persones o es puguin produir danys a les instal·lacions, i ha d'informar-ne immediatament a l'òrgan corresponent.

Normativa de funcionament específica

Com a norma general, el Servei d'Esports de l'Ajuntament podrà regular el funcionament de tots aquells espais esportius que requereixen normes específiques de funcionament.

Seran d'aplicació a cada una de les instal·lacions esportives, a més de les normes genèriques contingudes en aquest reglament, les normes específiques per a cada instal·lació que s'indiquen.

Article 17.

Pavelló Municipal, pavelló annex i Poliesportiu Sant Joan

Definició: s'entenen com a poliesportius les instal·lacions que disposen, com a mínim, d'una pista poliesportiva coberta, amb servei de dutxes i vestidors.

Normativa específica d'ús

1. L'accés a la pista s'haurà de fer amb calçat i roba esportius adequats.

2. Hi està prohibida l'entrada d'elements, esportius o no, que puguin danyar el paviment de la pista.

3. El o la conserge de la instal·lació serà qui assigni a cada grup o equip els vestidors i els espais esportius a utilitzar per a la realització de la pràctica esportiva autoritzada.

4. Per a l'estalvi energètic, es recomana no sobrepassar els 15 minuts d'ús de les dutxes.

5. L'accés i la sortida de la pista seran per al temps per al qual es té reservat l'ús d'aquesta, i no es podrà ocupar prèviament per a escalfaments, etc.

6. Les porteries, cistelles, els pals i altres accessoris necessaris per a la pràctica esportiva que siguin mòbils hauran de ser degudament col·locats i retirats en finalitzar l'horari d'ús autoritzat.

7. El material que cada grup o equip deixi a la instal·lació s'ha de recollir en senalles, xarxes o bosses propietat del club o de l'entitat; i el Servei d'Esports no es farà responsable del material que es deixi allà.

 

Article 18.

Pistes municipals de tennis i pàdel

Definició: s'entenen com a pistes de tennis i pàdel la instal·lació esportiva descoberta, o coberta on es practiquen exclusivament el tennis i el pàdel.

Normativa específica d'ús

1. L'accés a les pistes s'ha de fer amb calçat i roba esportius adequats.

2. La reserva de pistes és personal i intransferible.

3. La reserva d'ús de les pistes serà per a un màxim d'1,5 hores.

4. L'anul·lació de la reserva haurà de fer-se amb quatre hores d'antelació com a mínim. En cas contrari, s'haurà d'abonar la totalitat de la reserva.

5. L'aforament hi està limitat, d'acord amb la normativa vigent.

6. Per a l'estalvi energètic, es recomana no sobrepassar els 15 minuts d'ús a les dutxes.

7. El o la conserge de la instal·lació controlarà l'obertura de les pistes, dels vestidors i de la sala de material, d'acord amb les reserves fetes.

 

Article 19.

Piscina Municipal Descoberta

Definició: s'entén per Piscina Municipal Descoberta la instal·lació esportiva on es practiquen exclusivament el bany lliure i les activitats aquàtiques.

Normativa específica d'ús

1. Podran accedir a la piscina totes les persones que adquireixin prèviament el tiquet d'entrada o que facin un abonament per a la temporada, d'acord amb la mecànica que s'estableixi des del Servei d'Esports.

2. L'ús de la piscina a l'aire lliure és preferentment per a l'oci recreatiu, malgrat que pot fer-se'n ús per a desenvolupar-hi activitats d'escoles i/o de campus d'estiu, preferentment durant els matins.

3. Les persones menors de 14 anys han d'anar acompanyades d'una persona major d'edat que assumeixi les responsabilitats que es puguin derivar del comportament del o de la menor. Si es creu oportú, el o la conserge de la instal·lació podrà demanar al o a la menor el DNI, per acreditar-ne l'edat i demostrar que sap nedar.

4. Al recinte esportiu hi haurà una persona que farà les funcions de socorrista. Les seves funcions seran vigilar la seguretat dels banyistes, mantenir el bon ordre i fer complir els aforaments vigents.

5. Les persones usuàries han d'atendre totes les indicacions i ordres que rebin del o de la socorrista. En cas de superació de l'aforament permès per normativa, serà el socorrista qui restringirà l'entrada a altres usuaris fins que hi hagi espai suficient per a un bon ús de la instal·lació.

6. L'Ajuntament de Ciutadella de Menorca no es fa responsable dels accidents que hi puguin patir les persones usuàries que no tenguin coneixements suficients de natació o que no tenguin la prudència necessària.

7. Per a accedir a una zona de la piscina on no s'hi trobi peu s'hauran de tenir uns coneixements mínims de natació. Igualment, s'han de comunicar al o a la socorrista les possibles malalties que pugui patir la persona usuària i que puguin afectar la seva seguretat dins l'aigua (malalties cardíaques, epilèpsia, etc).

Requisits per als banyistes

1. És obligatòria la dutxa per a accedir a la zona de bany. No s'hi poden banyar amb maquillatges ni olis greixosos, etc. Es recomana igualment la dutxa després del bany.

2. Es recomana utilitzar sabatilles apropiades per al bany.

3. No podran utilitzar la piscina ni banyar-s'hi aquelles persones que tenguin ferides, hemorràgies, malalties contagioses o infeccions a la pell.

Normativa de conducta durant el bany i a l'espai infantil

1. Quan els o les banyistes siguin requerits per sortir de l'aigua pel o per la socorrista o altre personal de les piscines, ho hauran de fer de forma immediata. Els usuaris podran ser expulsats de les instal·lacions de la piscina per motius d'alteració de l'ordre, mal ús o risc per la integritat de la resta d'usuaris. L'Ajuntament es reserva el dret d'admissió.

2. Les piscines petites són d'ús exclusiu per a menors de 6 anys, i sempre hi hauran d'anar acompanyats/des d'una persona responsable major d'edat.

Restriccions d'ús

1. No es poden utilitzar a les piscines utensilis de natació, com les caretes subaquàtiques, aletes i altres elements contundents que puguin molestar la resta d'usuaris.

2. No s'hi poden introduir objectes de vidre ni de porcellana.

3. No es permet utilitzar dins l'aigua ulleres graduades ni de sol.

4. Es prohibeix embrutar l'aigua amb pràctiques antihigièniques (escopir, orinar, etc).

5. No s'hi permet jugar amb pilotes ni objectes que puguin causar molèsties a la resta d'usuaris.

6. No es permet menjar a la vora de la piscina ni dins els vestidors.

7. No es permet tirar ni deixar cap tipus de deixalles a la instal·lació.

8. S'hi prohibeix l'entrada d'animals; amb l'excepció dels cans guia, segons la normativa vigent.

9. S'hi prohibeix:

- Fer empentes pels espais de pas.

- Córrer per la vorera, empènyer algú o tirar-se a l'aigua de les formes següents:

- cap enrere

- patinant per la vorera

- fent voltes en l'aire

- damunt les persones que es banyen

- amb capbussons amb carrera.

10. L'entrada a la piscina no es permetrà quan hi quedi mitja hora per tancar la instal·lació.

Article 20.

Piscina Municipal Coberta «Tita Llorens»

S'entén per Piscina Municipal Coberta «Tita Llorens» (inclou la Sala de Condicionament Físic) la instal·lació esportiva coberta on es practiquen activitats aquàtiques i activitats de condicionament físic.

Normativa específica d'ús

Aquesta serà la inclosa en el contracte de concessió de servei de la Piscina Coberta (inclou la Sala de Condicionament Físic) i d'activitats aquàtiques de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca adjudicat a l'empresa corresponent si la gestió la realitza un ens o òrgan privat, o l'aprovada pel Servei d'Esports al moment oportú si la gestió és directa.

Article 21.

Oficines, sala vip, espai per a guardar material...

Són altres espais que es troben dins les instal·lacions esportives municipals i dels quals l'Ajuntament en pot cedir l'ús als clubs, a les entitats o associacions del municipi.

Normativa específica d'ús

- L'Ajuntament podrà cedir aquests espais als clubs esportius del municipi que ho demanin.

- La utilització d'aquests espais pels clubs o per les entitats haurà d'ajustar-se a la normativa aprovada pel Servei d'Esports.

- Les claus d'aquests espais hauran de quedar a la instal·lació esportiva, a l'abast dels treballadors i de les treballadores responsables de les instal·lacions.

- La cessió d'ús és de caràcter provisional i no pot sobrepassar la temporada esportiva. Els espais per a oficines podran ser cedits per una temporada. No poden ser cedides a tercers.

- L'Ajuntament recomana no dipositar dins aquests espais material ni objectes de valor. I no se'n farà càrrec si desapareixen o si pateixen desperfectes.

- L'horari d'utilització d'aquests espais s'haurà de fer sempre dins l'horari d'obertura del Pavelló Municipal d'Esports.

- Independentment de les possibles sancions en les quals puguin incórrer els usuaris, l'ús inadequat dels materials i dels equipaments del Pavelló Municipal Cobert serà objecte de sanció als i a les responsables de cada club, associació, entitat o grup d'usuaris, com a mínim amb l'abonament dels desperfectes ocasionats.

 

Article 22.

Servei de cantina

La cantina és un espai ubicat a l'interior del Pavelló Municipal d'Esports, destinat a oferir un servei als usuaris, preferentment durant la celebració de partits, competicions, esdeveniments, etc.

El servei de cantina del Pavelló Municipal d'Esports s'adjudicarà per licitació.

Règim sancionador

Article 23.

Règim general d'infraccions i de sancions:

Les infraccions de les obligacions i altres normes de compliment obligat establertes en aquest reglament podran ser objecte de procediment sancionador en els termes de l'article 127 i següents de la Llei 30/92, del 26 de novembre, reguladora de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; el Reial decret 1398/1993, de 4 d'agost; el Decret 14/1994, de 10 de febrer, així com d'altres normatives vigents aplicables al règim sancionador de les administracions.

Els responsables de les instal·lacions, dels serveis i de les activitats tenen la facultat d'amonestar, i, fins i tot, d'expulsar del recinte de forma cautelar, fins a la resolució de l'informe d'incidència, aquelles persones que no tenguin una conducta adequada.

Article 24.

Infraccions lleus

Es consideren infraccions lleus les següents:

1. El tracte incorrecte de qualsevol usuari, de personal, tècnic, etc.

2. Causar danys materials lleus a les instal·lacions, als materials o equipaments per un import inferior a100 euros.

3. L'incompliment de les normes específiques de cada instal·lació.

 

Article 25.

Infraccions greus

Es consideren infraccions greus les següents:

1. L'incompliment continu de les obligacions dels usuaris.

2. El maltractament verbal o d'obra a altres usuaris o usuàries, espectadors/es, monitors/es, socorristes, tècnics o tècniques, jutges o jutgesses, personal de les instal·lacions esportives municipals.

3. Causar danys greus a les instal·lacions, al material, a l'equipament o a les persones usuàries per un import d'entre 100 i 1.000 euros.

4. Originar, per imprudència o negligència, accidents greus a un mateix o a altres persones.

5. Falsejar intencionadament dades relatives a la seva identitat, a l'edat, l'estat de salut, etc, i la suplantació de la identitat per a l'ús del carnet d'abonat per una persona diferent a la titular.

6. Alteració de l'ordre a l'interior de les instal·lacions.

7. La reincidència en tres faltes lleus.

 

Article 26.

Infraccions molt greus

Es consideren infraccions molt greus les següents:

1. Cedir l'ús de la instal·lació o d'un servei a altres persones o entitats, clubs, etc, amb dret a la seva utilització.

2. Impedir o obstruir el normal funcionament de les instal·lacions.

3. Causar danys greus a les instal·lacions, al material, a l'equipament, o a les persones usuàries per un import superior a 1.000 euros.

4. Agredir físicament les persones que fan ús de la instal·lació, així com al personal que hi fa feina.

5. Acumular dues o més faltes greus.

 

 

Article 27.

Sancions

1. La notificació dels incompliments lleus es faran per escrit i s'adreçaran als infractors o a les infractores, cosa que comportarà la pèrdua temporal del dret d'usuari entre un dia i trenta dies.

2. Els incompliments greus comportaran la pèrdua temporal de dret d'usuari entre trenta-un dies i cinc anys, si la gravetat del fet així ho requerís.

3. Las infraccions molt greus seran sancionades amb la privació definitiva d'ús de qualsevol instal·lació esportiva municipal.

S'hauran de tenir en compte a l'hora d'aplicar les sancions les circumstàncies següents:

  • La reiteració d'infraccions o de reincidències.
  • L'existència d'intencionalitat.
  • La gravetat i la naturalesa dels danys ocasionats.

Quant als danys que es causin a béns de titularitat municipal, els serveis tècnics municipals seran els encarregats de determinar la quantia dels mals; cosa que s'adreçarà a l'infractor o a qui respongui per ell o ella, que haurà d'abonar la quantitat en els termes que es fixin.

Seran responsables directes de les infraccions els autors o les autores materials, excepte en el supòsit que siguin menors d'edat. En aquest cas respondran civilment per ells els que en tenguin la custòdia legal.

Si les actuacions constitutives d'infracció són efectuades per un grup de persones conjuntament, n'hauran de respondre totes elles de forma solidària.

Seran responsables solidaris dels danys les persones físiques o jurídiques a les quals recaigui el deure legal de prevenir les infraccions administratives que altres puguin cometre.

En el cas d'infraccions comeses per menors, les persones responsables de les instal·lacions esportives municipals intentaran contactar amb el pare o la mare o el tutor o tutora legal, a fi que es puguin incloure dins els programes d'educador o educadora de carrer.

Així mateix, es podran posar els fets en coneixement de la Fiscalia de Menors.

Disposicions finals

Primera. L'òrgan municipal competent es reserva el dret d'aprovar les disposicions que siguin necessàries per al bon funcionament de les instal·lacions esportives municipals.

Segona. L'òrgan municipal competent es reserva el dret de rescindir unilateralment qualsevol dels compromisos adquirits amb els usuaris quan no compleixin tot el preceptuat en aquest reglament.

Tercera. Per causes de programa o qualsevol tasca de manteniment, l'Ajuntament es reserva el dret d'anul·lar la reserva; en aquest cas, n'avisarà l'usuari o la usuària amb 24 hores d'antelació.

Quarta. Correspondrà a l'òrgan municipal competent la interpretació i la cura del compliment de les normes. Així, haurà de crear mecanismes necessaris per a la bona utilització de cada una de les instal·lacions esportives municipals, segons el que determina aquest reglament.

Cinquena. El present reglament entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Disposició derogatòria

Queden derogats tots els reglaments i les normes existents amb anterioritat.»

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca, 8 d'abril de 2022

L'alcaldessa

Joana Gomila Lluch

Documents adjunts