Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 209606
Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2021-2022
De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022, aprovades per acord del Consell Executiu de data 8 d'abril de 2022, següents:
Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022
Primera. Justificació
El Consell Insular d'Eivissa, a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, en virtut del que estableix l'article 70.18 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, vol fomentar la cultura, la formació i els estudis tant a Eivissa com fora de l'illa, tot això tenint en compte la importància de l'estudi en la formació cultural de les persones i atès l'elevat cost que tenen per a les famílies de l'illa d'Eivissa els estudis dels seus fills, ja que Eivissa encara no disposa d'una oferta universitària àmplia ni de suficient oferta de cicles formatius i per això un gran nombre de persones cursen els seus estudis fora de l'illa, fet que implica que aquestos estudiants hagin de traslladar-se fora del seu lloc habitual de residència.
A més, l'article 3 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, empara la insularitat del territori de la comunitat autònoma com a fet diferencial i mereixedor de protecció especial. Per això preveu que els poders públics, de conformitat amb el que estableix la Constitució, garanteixin la realització efectiva de totes les mesures necessàries per evitar que del fet diferencial es puguin derivar desequilibris econòmics o de qualsevol altre tipus que vulnerin el principi de solidaritat entre totes les comunitats autònomes. En aquest sentit, el Consell Insular ha donat sempre suport a les iniciatives de formació, ja que així es permet oferir una opció més de desenvolupament cultural i acadèmic als habitants illencs.
Per això, el Consell Insular d'Eivissa vol contribuir a fer que, d'una banda, els estudiants de l'illa puguin enriquir el seu nivell cultural i el seu currículum educatiu i, d'una altra, que es puguin garantir les condicions d'igualtat en l'exercici del dret a la cultura i a l'educació per tal que tots els i les estudiants gaudeixin de les mateixes oportunitats, i així corregir les desigualtats o els desequilibris, conseqüència de la insularitat, entre els estudiants d'Eivissa i els de la resta de l'Estat espanyol, i compensar el cost econòmic que suposa cursar els seus estudis.
En aquest sentit, al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a 2022 (aprovació definitiva publicada al BOIB núm. 8, de 13-01-22) i al Pla estratègic de subvencions per als anys 2020-2022 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 i publicat al BOIB núm. 20, de 15-02-20) es varen preveure aquestes ajudes a estudiants i, per tot això, es redacten aquestes bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022.
Segona. Objecte i finalitat de les ajudes
És objecte d'aquestes bases reguladores concedir ajudes, per al curs acadèmic 2021-2022, a estudiants residents a l'illa d'Eivissa per compensar part del cost que suposa realitzar els seus estudis.
La finalitat d'interès públic d'aquesta convocatòria és ajudar les famílies i els estudiants eivissencs que estudien tant a l'illa d'Eivissa com fora d'aquesta, per tal de fomentar la igualtat d'oportunitats i facilitar el desenvolupament cultural de les persones mitjançant l'accés als ensenyaments universitaris de grau i de màster, de formació professional de grau mitjà o superior i als ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny).
Tercera. Línies objecte d'aquestes ajudes
S'estableixen dues línies d'ajudes:
A) Línia 1: Ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022.
B) Línia 2: Ajudes de desplaçament per als estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022 (aportació CAIB).
Quarta. Requisits i condicions per a cada una de línies d'ajudes
4.1. Són requisits comuns a les dues línies d'ajudes els següents:
a) Tots els estudis objecte d'aquestes ajudes han de ser títols oficials i amb validesa a tot l'Estat espanyol.
b) A l'efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.
c) Ser resident a l'illa d'Eivissa.
d) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa i, en qualsevol cas, complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari, establerts als articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
e) Les persones sol·licitants hauran de complir tots els requisits previstos en aquestes bases en el moment de presentació de sol·licituds.
4.2. Són requisits específics a cada una de les línies d'ajudes els següents:
A) Línia 1: Ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022.
4.2.A.1. Són objecte de la línia 1 d'ajudes els estudis següents:
a) Estudis oficials, presencials o semipresencials, de grau i de màster cursats en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) fora de l'illa d'Eivissa
b) Estudis oficials, presencials, semipresencials o a distància, de grau i de màster en qualsevol universitat de la UE-27 cursats a l'illa d'Eivissa
c) Estudis oficials, presencials o semipresencials, d'ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny) cursats en qualsevol país de la UE-27 fora de l'illa d'Eivissa
d) Cicles formatius de grau mitjà o superior oficials, presencials o semipresencials, cursats fora de l'illa d'Eivissa en centres de tot Espanya, sempre que no puguin cursar-se a l'illa d'Eivissa
e) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior oficials, presencials o semipresencials, cursats fora de l'illa d'Eivissa en centres de tot Espanya, quan també s'imparteixin a l'illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s'haurà d'acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa
4.2.A.2. Quant als estudis de mencions previstes en els plans d'estudis dels graus, únicament seran objecte d'aquestes ajudes si aquestes mencions són un requisit (fet que haurà d'acreditar la persona sol·licitant) per completar els estudis de grau.
4.2.A.3. Requisits acadèmics:
4.2.A.3.1. Estar matriculat/ada, durant el curs 2021-2022, dels estudis establerts a la base segona, i amb els mínims següents:
a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % dels crèdits d'aquest any previstos al pla d'estudis per a un curs acadèmic.
b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d'estudis.
Tant per a l'apartat a com per a l'apartat b anteriors, no serà motiu de denegació o desestimació la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex 1).
c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): el curs complet.
No serà motiu de denegació o desestimació no matricular-se del curs complet quan la matrícula sigui dels últims mòduls necessaris per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex 1).
4.2.A.3.2. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver-se matriculat, durant l'any acadèmic anterior, dels següents mínims:
a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % del número de crèdits corresponent al curs establert al pla d'estudis.
b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d'estudis.
c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): curs complet.
4.2.A.3.3. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver aprovat, l'any acadèmic anterior, els següents mínims:
a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys el 65 % dels crèdits matriculats.
b) Estudiants universitaris de màster: almenys el 65 % dels crèdits matriculats.
c) Estudiants de cicles formatius: el curs complet.
4.2.A.3.4. A l'efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis realitzats pels estudiants durant el curs 2021-2022 dins d'un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut a l'espai europeu d'educació superior (EEES).
4.2.A.4. Modalitats de la línia 1:
En aquesta línia 1 s'estableixen les modalitats següents:
a) Modalitat A: Ajudes a estudiants que cursen els següents estudis oficials, presencials o semipresencials, fora de l'illa d'Eivissa:
- Grau en qualsevol universitat de la UE-27.
- Ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny) en qualsevol país de la UE-27.
- Cicles formatius de grau mitjà o superior, en centres de tot Espanya, sempre que no puguin cursar-se a l'illa d'Eivissa, o quan també s'imparteixin a l'illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s'haurà d'acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa
b) Modalitat B: Ajudes a estudiants que cursen estudis oficials, presencials o semipresencials, de màster en qualsevol universitat de la UE-27 fora de l'illa d'Eivissa.
c) Modalitat C: Ajudes a estudiants que cursen estudis oficials, presencials, semipresencials o a distància, de grau i de màster en qualsevol universitat de la UE-27 a l'illa d'Eivissa.
B) Línia 2: Ajudes de desplaçament per als estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022 (aportació CAIB).
4.2.B.1. Són objecte de la línia 2 d'ajudes els estudis següents:
Estudis universitaris de grau o màster cursats en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2021-2022.
4.2.B.2. Requisits acadèmics:
a) Cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial de grau o màster.
b) En el cas de sol·licitants que cursen estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.
c) Els crèdits corresponents a assignatures no superades el primer semestre dels quals el sol·licitant s'ha tornat a matricular el segon semestre del curs acadèmic 2021-2022 únicament es comptabilitzen una vegada.
Cinquena. Persones sol·licitants
5.1. Podran sol·licitar les ajudes de la línia 1 establertes en aquestes bases els i les estudiants residents a l'illa d'Eivissa que cursin els estudis oficials especificats a la base quarta.
5.2. Respecte de les ajudes de la línia 2 establertes en aquestes bases, l'òrgan instructor tramitarà d'ofici les sol·licituds que siguin susceptibles de rebre aquestes ajudes de desplaçament, sense que la persona interessada hagi de tornar a presentar cap sol·licitud a aquest efecte, sempre que el Consell Insular d'Eivissa rebi una aportació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per aplicar a la línia 2 (ajudes de desplaçament).
5.3. El fet de sol·licitar aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.
5.4. No es beneficiaran d'aquestes ajudes les sol·licituds excloses o desestimades:
5.4.1. S'exclouran les sol·licituds que no es presentin dins el termini establert a la convocatòria.
5.4.2. Es desestimaran o denegaran les sol·licituds següents:
a) Les sol·licituds per estudis corresponents a títols propis de les universitats (aquells que no tenen caràcter oficial ni validesa en tot el territori nacional).
b) Les sol·licituds per estudis corresponents a un doctorat o a un postgrau.
c) Les sol·licituds per estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials (excepte les mencions que siguin requisit per obtenir la titulació de grau).
d) Cursos de preparació d'accés a la universitat per a persones majors de 25 anys.
e) Les sol·licituds per estudis que no estiguin compresos a la base quarta.
f) Les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en aquestes bases (per exemple, de residència o acadèmics) o per la normativa vigent en matèria de subvencions.
g) Les sol·licituds en què no s'acrediti, amb tota la documentació aportada, el compliment dels requisits establerts en aquestes bases.
5.4.3. Es donaran per desistides:
Les sol·licituds que hagin desistit de la seua petició en no presentar, dins el termini establert a aquest efecte, la documentació que li requereixi l'òrgan instructor per esmenar la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada a aquest efecte.
5.4.4. Es donarà per renunciades:
Les sol·licituds que hagin renunciat al dret d'obtenir l'ajuda.
5.5. Són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.
b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.
c) Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.
d) Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'obtenció de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat subvencionada.
e) Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació o la renúncia de l'ajuda prevista a la Proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari (Annex 4).
f) Complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
Sisena. Dotació econòmica i quantia de les ajudes
6.1. S'estableixen les especificacions següents per a cada una de les línies:
A) Línia 1: Ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022
6.1.A.1. La quantia total màxima de la línia 1 d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022 és de 700.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l'exercici 2022, distribuïts de la manera següent entre les tres modalitats:
a) Modalitat A. Estudis de grau o ensenyaments artístics superiors cursats en qualsevol universitat de la UE-27 fora de l'illa d'Eivissa, o cicles formatius de grau mitjà o superior cursats en centres de tot Espanya, sempre que no puguin cursar-se a l'illa d'Eivissa, o quan també s'imparteixin a l'illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hagi pogut obtenir-hi plaça: 641.000 €
La quantia individual màxima d'aquesta ajuda és de 1.800 €.
b) Modalitat B. Estudis de màster en qualsevol universitat de la UE-27 fora de l'illa d'Eivissa: 35.000 €
La quantia individual màxima d'aquesta ajuda és de 1.000 €.
c) Modalitat C. Estudis de grau i de màster en qualsevol universitat de la UE-27 a l'illa d'Eivissa: 23.500 €
La quantia individual màxima d'aquesta ajuda és de 350 €.
6.1.A.2. En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat d'una altra modalitat d'aquesta línia.
6.1.A.3. En el cas que la quantia total màxima de cada modalitat establerta en aquesta no sigui suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l'import de la modalitat que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.
En el cas que s'hagi de prorratejar alguna modalitat, s'aplicarà la fórmula següent:
A = Q / S
en què A és la quantia individual de l'ajuda concedida, Q és la quantitat total de la modalitat que es prorrateja (641.000 €, 35.500 € o 23.500 €, si no s'ha efectuat cap transferència prèvia de l'import d'una modalitat a l'altra) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.
B) Línia 2: Ajudes de desplaçament per als estudiants de l'illa d'Eivissa, curs 2021-2022 (aportació CAIB)
6.1.B.1. En el moment d'aprovació d'aquestes bases el Govern de les Illes Balears (CAIB) està tramitant un conveni de col·laboració amb el Consell Insular d'Eivissa en relació amb una aportació de la CAIB al Consell per a ajudes de desplaçament a estudiants de l'illa d'Eivissa que cursin estudis de grau i màster a la Unió Europea (UE-27) durant el curs 2021-2022, motiu pel qual el Consell Insular d'Eivissa encara no ha rebut a dia d'avui cap dotació econòmica del Govern de les Illes Balears per aplicar a aquesta línia 2 d'ajudes de desplaçament per als estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022.
En el cas que s'aprovi i se signi l'esmentat conveni de col·laboració entre la CAIB i el Consell i sempre que la CAIB aporti al Consell l'import que s'hi preveu, la quantia total màxima d'aquesta línia 2 serà de 83.034,00 €. Per contra, si no arribàs a signar-se el conveni de col·laboració entre ambdues corporacions i el Consell no rebés l'aportació econòmica de la CAIB, la quantia total màxima d'aquesta línia 2 serà de 0 €.
A partir de la dotació efectiva d'aquesta línia 2 amb l'aportació provinent de la CAIB, l'òrgan instructor d'aquestes ajudes portarà a terme els tràmits oportuns per concedir, si escau, les ajudes corresponents.
6.1.B.2. La quantia individual màxima d'aquesta ajuda és de 500 €.
6.1.B.3. En el cas que la quantia total màxima que s'estableixi a la línia 2 d'aquestes ajudes no sigui suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l'import de la línia 2 entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.
En el cas que s'hagi de prorratejar la línia 2, s'aplicarà la mateixa fórmula de prorrateig que s'ha especificat per a la línia 1 d'aquestes ajudes en aquesta mateixa base 6.1.A.3.
6.2. Pel que fa a la dotació pressupostària, s'estableixen els següents criteris comuns per a ambdues línies:
6.2.1. La quantitat total màxima establerta per a aquestes dues línies d'ajudes o per a cada modalitat podrà ampliar-se sense requerir una nova convocatòria sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6.2.2. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda de la mateixa línia a la mateixa persona. Tanmateix, les persones sol·licitants d'ajuda per estudis de grau o màster fora de l'illa d'Eivissa (modalitats A i B de la línia 1) que reuneixin els requisits tant de la línia 1 com de la línia 2 sí podran rebre una ajuda per a cada una de les línies.
Setena. Procediment de concessió i compatibilitat
7.1. D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003 i l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà per concórrer en el sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari, és a dir, en règim de concurrència no competitiva, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
7.2. Les ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022 de la línia 1 són compatibles amb altres ajuts convocats per qualsevol administració o ens públic o privat per a la mateixa finalitat. Així mateix, les ajudes de la línia 2 (desplaçaments amb aportació de la CAIB) són compatibles únicament amb les ajudes de la línia 1 (només en el cas d'ajudes per a estudiants de grau o màster cursats fora d'Eivissa).
7.3. En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, de conformitat amb els articles 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
7.4. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell (Annex 4).
7.5. Ser beneficiari/ària d'aquestes ajudes no genera cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Vuitena. Documentació a presentar
8.1. Les persones sol·licitants d'una ajuda per a estudiants de l'illa d'Eivissa per a l'any acadèmic 2021-2022 han de presentar la documentació que es detalla a continuació:
1. Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per l'estudiant sol·licitant (Annex 1), que es facilitarà al Consell Insular d'Eivissa, a la seua Seu Electrònica (https:// seu.conselldeivissa.es/) al tràmit habilitat a aquest efecte i a la seua pàgina web www. conselldeivissa.es, apartat Ajudes i subvencions / Educació.
2. Declaració responsable (Annex 2) que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari (articles 13 de la Llei 38/2003 i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions), que es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, tot de conformitat amb l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, i en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat i/o rebut o no alguna altra ajuda.
3. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant: DNI o, si escau, NIE o targeta de residència, que hauran d'anar acompanyats de la documentació que acrediti la identitat de la persona sol·licitant (passaport o carta d'identitat).
Aquesta documentació haurà d'estar en vigor en el moment de presentació de la sol·licitud.
4. Certificat de resident, en vigor en el moment de presentació de la sol·licitud.
5. Documentació acreditativa de l'historial acadèmic de l'estudiant en què constin per a totes les modalitats de la línia 1 establertes en aquestes bases:
a) Les notes del curs anterior, 2020-2021 (excepte per a alumnes que cursin primer curs complet). En el cas d'alumnes que cursin un número inferior dels crèdits, assignatures o mòduls exigits a la base 4.2.A.3.1, perquè són la resta a superar per obtenir la titulació, hauran de presentar les notes de tots els cursos.
b) La matrícula del curs 2021-2022.
Tota la documentació acadèmica ha de contenir la informació adequada i suficient perquè es pugui acreditar que l'estudiant reuneix els requisits acadèmics establerts en aquestes bases.
6. Traducció oficial a la llengua catalana o castellana de tota la documentació emesa per organismes estrangers (i, si escau, per organismes espanyols emesa en llengües estrangeres) en relació amb estudis cursats en universitats de països de la UE-27.
7. Documentació fefaent que acrediti que la persona sol·licitant no ha pogut obtenir plaça a l'illa d'Eivissa per al cicle formatiu que està cursant fora de l'illa.
8. Si escau, documentació acreditativa que els estudis de menció que està cursant són un requisit per obtenir la titulació de grau.
9. Per actuar en nom de l'estudiant en els casos establerts a l'article 5, apartat 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'haurà d'acreditar la representació de la persona, juntament amb un document acreditatiu de la identitat del/de la representant.
Opcionalment, les persones sol·licitants podran presentar la documentació següent, que en cap cas no es considerarà requisit per a la concessió de l'ajuda:
10. La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d'estudis), per a estudiants universitaris de graus i de màsters i per a estudiants d'estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors.
11. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir a la seua Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, (https:// seu.conselldeivissa.es/), apartat Tràmits destacats. S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
8.2. Respecte de la documentació acreditativa de la identitat (DNI, passaport, NIE...), si es volen fer valer documents presentats anteriorment al Consell Insular d'Eivissa, sempre que encara estiguin en vigor i no s'hi hagin produït canvis, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona sol·licitant haurà d'indicar la data i l'òrgan en el qual es va presentar (Annex 3), i a més autoritzar expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas que es tracti de dades de caràcter personal.
8.3. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
8.4. En el cas que durant la instrucció de l'expedient s'hagi de fer alguna notificació personalitzada, s'establirà com a preferent la notificació electrònica, sempre que la persona interessada ho hagi autoritzat a l'imprès de sol·licitud de l'ajuda (Annex 1).
La notificació electrònica requereix que la persona sol·licitant compti amb un certificat digital per entrar a la Seu Electrònica i poder accedir a la seua notificació.
Novena. Presentació de sol·licituds
9.1. Les sol·licituds d'ajuda i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert a aquest efecte, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa o en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.2. Sol·licitud presencial
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971195900), on es digitalitzarà la documentació aportada per la persona interessada. En aquest cas, s'ha de demanar cita prèvia al telèfon 971195906.
Si la sol·licitud es remet per correu postal certificat, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa i l'exemplar per a l'interessat es datin i se segellin abans de certificar-se (“correu administratiu”); en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.
9.3. Sol·licitud telemàtica
Les persones sol·licitants que disposin de certificat digital podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la Seu Electrònica d'aquesta Corporació habilitada a tal fi (https:// seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en què podran obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents.
No s'admetrà cap sol·licitud ni cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.
Desena. Termini de presentació de sol·licituds
S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'Extracte de la convocatòria d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Onzena. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
11.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer 6 del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-07-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-07-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-09-2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-09-2021).
11.2. Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'apartat primer, lletra i, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-07-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, al BOIB núm. 101, de 4-06-2020, i al BOIB núm. 153, de 5-09-2020).
11.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.
Dotzena. Instrucció, esmena de la sol·licitud i resolució de desistiment
12.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds, les quals valorarà aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.
12.2. Després de valorar les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.
Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica del Consell (https:// seu.conselldeivissa.es).
12.3. D'acord amb el que disposen l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.
Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició. La consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictarà aquesta resolució de desistiment per delegació del Consell Executiu.
Contra la resolució de desistiment podrà interposar-se, en el termini d'un mes des de la seua publicació al BOIB i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica del Consell (https:// seu.conselldeivissa.es), el recurs d'alçada segons es regula a la base setzena d'aquestes ajudes.
Tretzena. Resolució
13.1. Proposta de resolució provisional
Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, formularà la Proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'estudiants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la Proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica del Consell (https:// seu.conselldeivissa.es).
Amb relació a aquesta Proposta de resolució provisional, es pot al·legar el que es consideri adient en el termini esmentat mitjançant un escrit adreçat al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, que s'ha de presentar en els llocs esmentats a la base novena.
13.2. Acceptació de l'ajuda o renúncia
Les persones que es proposin com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la Proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
Així mateix, en el cas que la persona interessada vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 4 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la publicació de la Proposta de resolució provisional. En el cas que es renunciï a l'ajuda després d'haver rebut l'ingrés corresponent, l'estudiant haurà de reintegrar l'ajuda percebuda i els interessos de demora que pertoquin.
13.3. Resolució definitiva de concessió i notificació
Examinades les al·legacions adduïdes i les renúncies presentades, si és el cas, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació d'estudiants subvencionats (DNI de la persona beneficiària) i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació.
La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al BOIB i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https:// seu.conselldeivissa.es).
13.4. Termini de resolució
D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'Extracte de la convocatòria en el BOIB.
13.5. Concessió i pagament de les ajudes
Aquestes ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022 es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
I es faran efectives mitjançant transferència bancària al número de compte facilitat per la persona beneficiària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió i pagament, dictada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.
Catorzena. Revocació i reintegrament
14.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
14.2. Pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per la persona beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
14.3. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Quinzena. Publicitat
15.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l'Extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'Extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'Extracte en el BOIB.
15.2. La presentació de la sol·licitud d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2021-2022 comportarà l'autorització de la persona sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per realitzar tot el procediment administratiu.
15.3. En compliment dels articles 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'han de publicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació de persones subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida, i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.
Setzena. Règim de recursos
16.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.
16.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació en aquesta convocatòria, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.
16.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-2010; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-2010; modificació BOIB núm. 48, de 16-04-2016). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Dissetena. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Divuitena. Règim jurídic
18.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
18.2. Aquestes ajudes estan exemptes de retenció de l'impost sobre la renda de les persones físiques, en virtut de l'article 7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29-11-2006).
18.3. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-05-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Eivissa, 8 d'abril de 2022
El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa
José Vicente Garibo Redolat