Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 194944
Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret núm. 2022-3069, de data 1 d'abril de 2022, s'ha aprovat el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023, del tenor literal següent:

DECRET.- Vista la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, que atribueix als Ajuntaments les competències administratives per a concedir llicències de caràcter temporal d'auto-taxi que tenguin una durada estacional determinada dins de l'àmbit del territori municipal

Vist el Pla d'Actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023, el qual compta amb l'informe-proposta favorable de data 1 d'abril de 2022 subscrit pel tècnic de l'administració especial, Tècnic d'Urbanisme, Obres, Serveis i Medi Ambient, de l'Ajuntament d'Eivissa, amb el vist i plau i conforme del Regidor de l'Àrea i l'informe del Serveis jurídics de data 1 d'abril de 2022 mitjançant el present, de conformitat als informes citats anteriorment i en virtut de les facultats que em confereix la legislació vigent,,

RESOLC

1) Aprovar el PLA D'ACTUACIÓ EN TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 I 2023 que determinarà l'inici del procediment administratiu previst per a l'atorgament de les autoritzacions (s'adjunta el Pla d'actuació com Annex I).

2) Procedir a la remissió del text del Pla al BOIB per a la seua publicació, així com al taulell d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament.

 

ANNEX I PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 I 2023

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos d'estiu i, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l'illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, va habilitar el Consell d'Eivissa, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, per atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.

Mitjançant l'aprovació del Decret Llei 1/2012, de 10 de febrer, de mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar els ajuntaments per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter d'urgència fins que la Comunitat Autònoma no legislàs en matèria de transports urbans.

Mitjançant dita habilitació legal, l'Ajuntament d'Eivissa va aprovar un Pla d'actuació municipal en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.

Posteriorment i de conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 28 de juny de 2014), que a l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació al servei d'autotaxi, en virtut del qual es varen aprovar els Plans d'actuació dels anys 2016 i 2017, i dels anys 2018 i 2019.

Concretament, en el municipi d'Eivissa, l'anterior Pla d'Actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 del municipi d'Eivissa (BOIB núm. 32 de data 13 de març de 2018) es va aprovar mitjançant Decret d'Alcaldia el 07/03/2018, aprovant-se prorrogar-ho un any més (fins a 2020) mitjançant Decret núm. 5857 de data 25/09/2019, ja que es preveia una temporada turística similar a la dels anys anteriors que feien necessària l'existència de llicències estacionals d'autotaxi.

No obstant això, la situació generada per l'evolució del COVID-19 (coronavirus), que va motivar la declaració de l'estat d'alarma, segons es preveu en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, va suposar que les autoritats competents acordessin importants restriccions que van afectar la lliure circulació de les persones, amb les conseqüents limitacions del trànsit marítim i aeri nacional i internacional i que van fer que per a la temporada turística de 2020 ni tan sols estigués garantida la presència de turistes a l'illa d'Eivissa.

Per tant, donada l'evidència que en la temporada estival de 2020 no hi hauria un increment de demanda de turistes que motivés la pròrroga del pla de llicències estacionals acordada el mes de setembre de 2019, juntament amb el fet que ateses les restriccions derivades de l'estat d'alarma els titulars de llicències estacionals, que en principi havien de començar a prestar el servei el 15 de maig, no havien pogut ni tan sols realitzar les actuacions previstes en el Pla i resta de normativa, encaminades a la preparació dels vehicles i a la prestació del servei, van fer que la pròrroga acordada resultés inviable i innecessària i mitjançant Decret núm. 2020-2604 de data 08/05/2020 que es va publicar en el BOIB núm. 80 del 12 de maig 2020, es va resoldre deixar sense efecte aquesta pròrroga del Pla d'actuació de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 del municipi d'Eivissa, per a l'any 2020, acordada mitjançant Decret núm. 5857 de 25/09/2019 i donada la inviabilitat que la pròrroga del Pla d'actuació de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 del municipi d'Eivissa, es portés a terme la temporada 2020, es va acordar la pròrroga del Pla per a la temporada 2021, efectuant-se en les mateixes condicions del Pla d'Actuació de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 i 2019 del municipi d'Eivissa, sempre que fos viable i necessària per a cobrir l'augment de demanda en temporada estival.

Finalment, mitjançant Decret núm. 2021-3065 de data 03/05/2021 davant la previsió que continuessin les restriccions per la COVID, l'Ajuntament va deixar sense efecte la pròrroga del pla d'estacionals, igual que la resta de municipis de l'illa, per a no imposar obligacions econòmiques com les que implica posar un taxi en ordre de servei, i va acordar aprovar de manera urgent un Pla d'Actuació de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per a l'any 2021 adaptat a les necessitats existents en el cas que es produïssin circumstàncies de desequilibri entre l'oferta i demanda que motivessin l'adopció d'un nou Pla durant la temporada estival.

Amb data 08/07/2021, es va aprovar un decret per a deixar sense efecte el Decret núm. 2021-3065 de data 03/05/2021 i, per consegüent, recuperar per a la temporada 2021, el Pla d'Actuació en matèria de Transport Públic de viatgers per als anys 2018-2019, modificant el període d'explotació de les llicències temporals de taxi per a la temporada 2021, des del dia 15/07/2021 fins al 15/09/2021 amb la possibilitat de pròrrogues de 15 dies, segons necessitats del servei.

Donat que les circumstàncies de alta demanda provocada per l'estacionalitat perduren, es planteja novament l'aprovació d'un nou Pla d'actuació municipal per als anys 2022-2023.

La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'autotaxi i preveu la llicència municipal com a títol per a prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal que pretenen donar resposta a la demanda amb alta temporalitat pròpia dels municipis turístics de platja i indica que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que en determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a què s'han de subjectar, els drets i les obligacions, la quantia, els supòsits de revocació, el termini de durada i la resta de condicions que es considerin adequades o necessàries.

Es recull igualment l'obligació dels ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'autotaxi als òrgans insulars competents per expedir les autoritzacions interurbanes, a l'efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 d'aquesta llei, que és qui ha de disposar el que correspongui perquè es puguin fer els recorreguts interurbans en les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.

Ateses les circumstàncies de millora i previsió d'una temporada estival amb una ocupació similar a la de 2019, abans de la pandèmia, es planteja novament l'aprovació d'un nou Pla d'actuació municipal per als anys 2022 i 2023 amb possibilitat de pròrroga d'un any addicional.

L'objecte d'aquest nou Pla d'actuació, a l'igual que els anteriors, és augmentar l'oferta de servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme amb l'objecte de corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i combatre l'intrusisme cada vegada més agressiu.

El contingut d'aquest, d'acord amb la llei 4/2014, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d'autoritzacions a atorgar, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que ha d'assumir el subjecte autoritzat, el termini de durada de l'autorització, la quantia, els supòsits de revocació i la resta de condicions.

Quant al nombre d'autoritzacions atorgables, i atenent a l'estudi de les necessitats de llicències municipals del servei de taxi en la ciutat d'Eivissa, realitzat per l'empresa TEMA Ingeniería, a requeriment de l'Ajuntament, en que s'analitza la situació actual, així com la seva evolució en els últims anys considerant el possible efecte del COVID-19 tant en la recuperació del turisme com en els patrons de mobilitat, i poder estimar les tendències del municipi, així com la seva projecció per al futur pròxim.

A partir dels aspectes analitzats en l'estudi, entre els quals es troben l'evolució demogràfica del creixement de la població turística al llarg de l'any, els sectors econòmics, la mobilitat tant dels turistes com del residents i la situació actual del servei del taxi en el municipi, es constata la conveniència d'incrementar el nombre de llicències d'autotaxi al municipi, tant ordinàries com temporals.

Per aquest Nou Pla (2022-2023), es determina un nombre de llicències temporals de 174 llicències temporals de les quals 9 seran per als titulars d'eurotaxis del municipi d'Eivissa.

En relació al sistema d'adjudicació de les llicències de caràcter temporal, atenent a l'establert a l'article 52 apartat 4, de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears que assenyala: “les llicències de caràcter temporal s'han d'atorgar preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari”, s'ha estimat així prioritzar l'atorgament de les autoritzacions als titulars de les llicències municipals (titulars eurotaxis i resta de titulars) encara que sense excloure els assalariats com a tots els plans municipals anteriors.

Es fixa així la distribució d'aquestes autoritzacions estacionals de la següent forma:

  • 116 per a titulars, 9 de les quals seran per als titulars d'eurotaxis del municipi d'Eivissa.
  • 58 per assalariats del sector del taxi.

En definitiva el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, una correcció de la desproporció entre l'oferta i la demanda del servei i una prevenció de l'oferta il·legal que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts junt amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.

I - Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències de caràcter temporal d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida a l'article 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2022 i 2023 amb possibilitat de prorrogar-se per un any més.

La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així ho acorda la Corporació amb anterioritat a la data de finalització del segon any de vigència del Pla (15 d'octubre de 2023).

El titular d'una llicència de caràcter temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de llicències, en aquest cas de caràcter temporal, com a títols habilitants prevists legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa a un major control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

II - Característiques de les llicències de caràcter temporal

Les llicències de caràcter temporal d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, han de reunir les característiques següents:

  • Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions serà de quatre mesos repartits en dos torns diferents (repartint al 50% de les autoritzacions estacionals en cadascun dels torns):
    • - 1r torn: del dia 15 de maig fins al dia 15 de setembre dels anys 2022 i 2023 (tots els dies inclosos).
    • - 2n torn: del dia 15 de juny fins al dia 15 d'octubre dels anys 2022 i 2023 (tots els dies inclosos).
  • El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2023) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2022) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període de vigor de l'any 2023.
  • Biennals: El present Pla regulador tindrà una vigència de dos anys consecutius, 2022 i 2023 prorrogable a un any mes (2024) en les mateixes condicions, si així ho determina la Corporació amb anterioritat a la finalització de la data de vigència del 2n any del Pla (15 d'octubre de 2023).
  • Personal: La llicència tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona física que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència de caràcter temporal per persona.
  • Intransmissibles: Aquestes llicències no es podran transmetre en cap cas.
  • Revocables: Independentment de l'extinció de la llicència de caràcter temporal per caducitat, l'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei així com per l'incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin estat tingudes en compte per a l'adjudicació de les llicències de caràcter temporal objecte del present Pla.
  • Àmbit Municipal: Aquestes llicències solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta llicència quedarà condicionada al consentiment municipal.

III - Determinació del nombre total de llicències

El present pla d'actuació estableix un nombre de llicències de caràcter temporal atorgables de 174 i es constituirà un contingent de reserves per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.

El contingent de reserva estarà format per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut. En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències de caràcter temporal que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els titulars i els assalariats del municipi d'Eivissa que tinguin una antiguitat inferior a la requerida en el punt 1.7 del procediment d'autorització del present pla.

IV - Procediment d'autorització

1. Inici

Una vegada aprovat el present Pla d'actuació, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 7 dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa www. eivissa.es l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les llicències.

Els requisits exigits per optar a la concessió de les llicències seran els que es detallen a continuació:

1.1. Ser persona física o persona jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir per a transport públic de viatgers, classe B o superior i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa en vigor i targeta identificativa així com la resta de requisits que s'assenyalen a l'ordenança reguladora del servei d'autotaxi del Municipi d'Eivissa.

1.4. Explotar personalment la llicència temporal. S'entén com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seua gestió.

1.5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.

1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal, hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social.

1.7. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1, 1.2 i 1.3 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractats pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa, al menys durant trenta mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies així com haver realitzat aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2021 (als efectes d'aquest còmput, també es tindrà en compte aquell temps en què el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTE COVID).

1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tinguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva contemplat als apartats 6 i 7 del mateix.

2. Sol·licituds i documentació a presentar

El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla d'actuació, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà 7 dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de la sol·licitud pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.

Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971199635 o correu electrònic (mobilitat@eivissa.es) dins del mateix dia.

Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establertes.

Cada sol·licitant ha de presentar la següent documentació:

a) Document nacional d'identitat i, si es el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada o fotocòpies degudament autenticades.

b) Permís de conduir classe B o superior, així com permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament d'Eivissa amb declaració responsable de disposar aquest permís de conducció vigent i que el titular del permís no ha esgotat els punts (Annex IV).

c) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per consultar-ho l'Ajuntament (Annex I).

d) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (ara el vigent Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre).

En cas de no tenir emès aquest certificat en temps per a la presentació de sol·licituds, els interessats hauran d'aportar els dos documents següents:

  • Sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació)
  • L'annex V emplenat amb la declaració jurada de que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març. No obstant això, el sol·licitant haurà d'aportar el certificat quan l'obtengui o podrà ser consultat per l'Ajuntament d'Eivissa quan consti el consentiment exprés de l'interessat (Annex I).

e) Instància de sol·licitud emplenada (Annex I) on figura:

  • Dades personals del sol·licitant on ha de figurar nom complet, DNI/CIF, adreça, telèfon, correu electrònic.
  • Número de llicència en cas de titulars d'una llicència de taxi en el municipi d'Eivissa que optin a la llicència de caràcter temporal.
  • Declaració responsable de l'acompliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.
  • Autorització signada per a permetre a l'Ajuntament consultar les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos. Només es requereix marcar aquesta autorització en cas de no presentar els corresponents certificats acreditatius.

f) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla (Annex II).

g) Model de declaració responsable (Annex IV) on el sol·licitant es responsabilitza de:

  • Adscriure a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert en el Pla regulador.
  • Aportar una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats amb ocasió del transport
  • No estar incurs en les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
  • Disposar del permís de conducció vigent i de no haver esgotat els punts.

h) Copia del contracte amb entitat bancaria que acrediti que es disposa d'un sistema de cobrament mitjançant targetes de crèdit. Per a la devolució del dipòsit serà necessari presentar un certificat de l'entitat bancaria acreditatiu dels moviments al llarg del termini de duració de la llicència.

i) Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu, emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu. Aquells que hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

j) Una relació de tots els documents presentats (Annex VI).

Per al cas dels conductors assalariats, hauran d'aportar a més la documentació que a continuació es detalla:

k) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment l'acompliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

l) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la que hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dades d'inici i finalització dels serveis (conforme al model previst a l'Annex II).

Per al cas dels titulars de llicència d'autotaxi i eurotaxi, hauran d'aportar a més la documentació que a continuació es detalla:

m) Notificació del decret d'atorgament de la llicència o altre document que acrediti antiguitat de la llicència.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsejàs la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals.

3. Esmena de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un termini de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

A tals efectes l'Ajuntament exposarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.

L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que s'hagin trobat, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos

En el cas de no existir deficiències a esmenar o esmenades aquestes o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de 3 dies naturals perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà els admesos en tres Grups d'accés: Eurotaxis, titulars i assalariats, segons el que es disposa a continuació i s'assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6. Classificació dels sol·licitants

El procediment per a l'adjudicació de les llicències estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució de llicències per grups d'accés:

Grup d'accés 1: Titulars de llicència municipal d'eurotaxi.

Grup d'accés 2: Titulars de llicència municipal d'autotaxi.

Grup d'accés 3: Assalariats del sector del taxi.

El nombre total de llicències temporals serà de 174.

El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (grup d'accés 1 i 2) respecte dels assalariats (grup d'accés 3).

Dins del terme municipal d'Eivissa s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de llicències de caràcter temporal a favor dels titulars de llicències ordinàries d'un total de 116 llicències, 9 de les quals són per a titulars de llicència d'eurotaxi.

Per al cas que el nombre de titulars d'eurotaxi sol·licitants no cobreixi el contingent de llicències atorgables al grup de llicències d'eurotaxi, el nombre restant incrementarà el contingent a atorgar a la resta de titulars de llicències d'autotaxi.

Per al cas que el nombre de titulars de llicències d'autotaxi no cobreixi el contingent de llicències atorgables a aquest grup, el nombre restant incrementarà el contingent a atorgar als assalariats del terme municipal.

Les 58 llicències restants s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi d'Eivissa que acompleixin els requisits prevists al present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent. En cas que el nombre d'assalariats sol·licitants no cobreixi el contingent de llicències atorgables a aquest grup, el nombre restant incrementarà el contingent a atorgar als titulars que l'hagessin sol·licitat.

Per al cas que es presentin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a l'antiguitat.

Per al cas dels titulars del taxi, s'ordenaran per ordre d'antiguitat de la llicència fixa, sempre que compleixin totes les condicions establertes en aquest Pla, amb la finalitat de determinar l'ordre d'accés a les autoritzacions.

Per al cas dels assalariats del taxi, s'atorgarà per rigorós ordre d'antiguitat, que s'entendrà interrompuda si es produeix una baixa voluntària per un període igual o superior a sis mesos, sempre que compleixin totes les condicions establertes en aquest Pla i en concret en l'apartat 1.7, amb la finalitat de determinar l'ordre d'accés a les autoritzacions establertes per a aquest grup.

Per al cas que es presentin més sol·licituds de titulars que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a l'antiguitat. Per al cas dels assalariats aquest contingent es constituirà aplicant el mateix criteri de ordre d'antiguitat.

Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva per falta de sol·licituds, es podrà constituir un contingent de reserva residual per cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al que podran accedir titulars de llicència d'autotaxi o eurotaxi i, a continuació, els assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.

7. Adjudicació de les llicències temporals

Les llicències de caràcter temporal s'atorgaran atenent al següent criteri.

Grup d'accés 1 – Titulars de llicències ordinàries d'eurotaxi del municipi d'Eivissa: L'adjudicació de llicències de eurotaxi es realitzarà preferentment a titulars que ja disposin d'una llicència de eurotaxi en el moment de la sol·licitud.

Els sol·licitants poden optar de manera voluntària a una llicència de eurotaxi.

En cas que la quantitat de sol·licitants interessats sigui superior a la quantitat de llicències d'eurotaxi a atorgar, les llicències s'atorgaran per ordre d'antiguitat de la llicència de eurotaxi que ja dispossaven en el municipi d'Eivissa.

Per al cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

Grup d'accés 2 – Titulars de llicències ordinàries d'autotaxi del municipi d'Eivissa: S'ordenaran per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi d'Eivissa. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts. La fracció d'antiguitat del darrer any fins la data de finalització de presentació de sol·licituds comptabilitzarà com un any complert.

Per al cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

Grup d'accés 3 – Assalariats: Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en el municipi d'Eivissa com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'autotaxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de conductor expedit per l'Ajuntament d'Eivissa i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, es computarà per la suma dels dies cotitzats per aquest concepte a la Seguretat Social.

Aquesta continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat del taxi per un termini igual o superior a sis mesos.

No es considerarà interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en els quals el sol·licitant es trobi en situació legal d'atur derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. Aquestes circumstàncies hauran d'acreditar-se amb la inscripció en el Servei Públic d'Ocupació estatal i/o autonòmic o amb la baixa laboral pels casos d'incapacitat temporal.

En tals situacions i a l'efecte de calcular l'antiguitat es computarà el temps de permanència en aquestes circumstàncies, sent el màxim del còmput per a la situació legal d'atur de dos anys.

No computarà a l'efecte de l'antiguitat en la condició de conductor assalariat del taxi els períodes en què s'hagi exercit aquesta activitat a temps parcial.

Tampoc computaran els períodes en els quals s'hagi compatibilitzat l'acompliment de l'activitat d'assalariat a temps parcial en el sector del taxi amb l'acompliment d'una altra professió (ja sigui cotitzant en el Règim General de la Seguretat Social o en el Règim Especial de Treballadors Autònoms).

L'antiguitat es pot acreditar per qualsevol mitjà admissible en dret.

Per al cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

8. Adscripció per torns

El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, l'Ajuntament durà a terme un sorteig públic per adscriure els admesos al primer o segon torn.

És a dir, hi haurà una llista de 87 adjudicataris provisionals del primer torn (del 15 de maig fins a 15 de setembre) i una llista diferent de 87 per al segon torn (del 15 de juny fins el 15 d'octubre).

En cas de no arribar a cobrir-se completament el contingent de 174 autoritzacions estacionals previstes, aquestes s'adscriuran per la seva meitat a cadascun els torns previstos.

En la llista d'adjudicataris, els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2022, resultaran adscrits al segon torn l'any 2023 i al revés.

9. Aprovació de la llista ordenada

La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la Regidoria delegada en matèria de taxis, una llista ordenada per grups (eurotaxis, titulars i assalariats) si escau, que s'exposarà al tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, i s'atorgarà un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de la llicència temporal, l'eficàcia de la qual restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix i en les dates que s'assenyalen a continuació.

10 . Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva

L'eficàcia de l'atorgament de llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates següents.

  • Termini màxim per a la realització del pagament del cànon corresponent a l'any 2022 (apartat 10.5 següent) i del dipòsit (apartat 10.1 següent): 8 dies naturals des de la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Eivissa de la resolució definitiva d'adjudicació.
  • Presentació de la resta de documentació (apartats 10.2 a 10.6).
    • Termini màxim per al primer torn: 11 de maig de 2022.
    • Termini màxim per al segon torn: 1 de juny de 2022.

Aquest termini s'aplicarà per a l'any 2022 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2023. Així, l'any 2023, per poder prestar el servei haurà de presentar-se novament a l'Ajuntament d'Eivissa tota la documentació recollida en els apartats que segueixen (excepte el pagament del dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2022), amb un termini que s'obrirà en data 2 de març de 2023 i finalitzarà el 1 de maig de 2023.

10.1. Dipòsit retornable

Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) en la Tresoreria de l'Ajuntament d'Eivissa.

La prestació d'aquest dipòsit respondrà (no es retornarà) en cas de:

  • Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
  • La no obtenció de l'autorització definitiva per no presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats.
  • El no compliment de l'obligació de retirar del vehicle i acreditar-ho així davant l'Ajuntament mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.
  • El no compliment de l'obligació de presentar el permís de circulació passat a particular en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per cada any. En cas de no ser possible presentar aquest requisit dins del termini indicat, es podrà presentar un justificant de la Prefectura de Trànsit d'haver sol·licitat el permís de circulació passat a particular. No obstant, s'haurà de presentar el permís tan aviat com s'obtengui.
  • El no compliment de l'obligació de presentar copia del contracte amb entitat bancaria que acrediti que es disposa d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit vigent durant tot el termini de vigència de la llicència així com del certificat de l'entitat bancaria acreditatiu dels moviments al llarg del termini de duració de la llicència.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2022 i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, es procedirà a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit o 2024 en cas de pròrroga sempre i quan es continuïn acomplint la resta de requisits establerts per a la devolució del dipòsit.

10.2. Disponibilitat i característiques del vehicle

Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, sis per al cas dels eurotaxis, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen:

  • Antiguitat màxima de 10 anys des de la data de matriculació, que per al cas dels Eurotaxis podrà ser de 12 anys.
  • Instal·lació d'aparell taxímetre.
  • Sistema GPS autoritzat per l'Ajuntament d'Eivissa.
  • Color blanc.
  • Llum verda.
  • Indicació de tarifa en el panell superior.
  • Resta de condicions exigibles al Reglament de l'Ajuntament d'Eivissa per a la prestació del servei municipal de taxi.

El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'establert en relació amb la identificació externa (franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per les respectives llicències municipals de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa, regulat en el Reglament Municipal de taxi en el seu article set (BOIB núm. 25 22-02-2003).

Així mateix, haurà de portar en la part central d'ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament d'Eivissa inscrit en un rectangle de 21x10 centímetres creuat en horitzontal per franges groc i vermell de la bandera d'Eivissa (60x9 cm). A l'esquerra figurarà la paraula taxi en color blau (5x5 cm) tal com exigeix el Reglament municipal de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa per als seus taxis.

En la cantonada superior de les portes davanteres figuraran en color vermell el nombre de la llicència fixa per al cas dels titulars i d'autorització estacional assignat per l'Ajuntament per al cas dels assalariats (començaran a aplicar-se a partir del 1001) d'acord amb la llista ordenada d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà en la targeta de transports) i més a baix haurà de figurar la llegenda "Estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 185 punts d'ample.

S'afegirà igualment la llegenda "Torn 1" o "Torn 2" sota les línies anteriors, en lletres color vermell, font Arial, negreta, de 100 punts.

El nombre d'autorització figurarà igualment en la part posterior esquerra del vehicle, en el mateix lloc on les llicències fixes porten la lletra corresponent als diferents torns en color vermell font Arial, negreta, de 185 punts d'ample.

L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes autoritzacions serà de deu anys (de dotze per al cas dels eurotaxis) comptats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació (1 de maig de 2022).

L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell d'Eivissa.

Es permet la instal·lació de plaques imantades sempre que es respectin les mateixes condicions expressades.

L'any 2023 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2022, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 10 anys (12 per als eurotaxis) aplicats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal.

L'any 2023 es podrà superar l'antiguitat màxima de 10 anys (12 per als eurotaxis) abans de dita data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2022.

10.3. Assegurança de responsabilitat civil

S'haurà de tenir assegurada de forma il·limitada la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els quatre mesos de 2022 i els quatre mesos de 2023).

10.4. Acreditació de disposar de conductor qualificat

Acreditació de disposar d'un conductor amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida per l'Ajuntament d'Eivissa.

10.5 Justificant de disposar d'un sistema de cobrament

Justificant que acrediti que es disposa d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit.

10.6 Acreditació de pagament de cànon

Acreditació del pagament del cànon per l'import de 1.000 euros per cada mes (4.000 euros per cada temporada). Els vehicles adaptats (eurotaxis) 1.333 euros per cada temporada.

11. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris provisionals

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciassin a l'autorització estacional o, si s'escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta autorització quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2022, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.

En cas que un adjudicatari d'una autorització estacional renunciés a la seva explotació el segon any de vigència d'aquest Pla (2023), o per l'any de la seva pròrroga, en el seu cas, aquesta renúncia haurà de ser notificada per escrit a aquest Ajuntament amb una antelació de tres mesos abans de l'inici de la prestació.

En cas de no respectar-se aquest termini suposarà la impossibilitat d'obtenir llicència estacional al següent Pla per part de l'adjudicatari renunciant.

12. Emissió targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran de l'Ajuntament d'Eivissa una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle.

Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització:

  • Una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els quatre mesos de l'any 2022.
  • Altra targeta emesa desprès de la comprovació dels requisits l'any 2023 que documentarà la vigència durant aquell any.

V - Prestació del servei. Drets i obligacions

1. Exercici de l'activitat

1.1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional; no obstant això, poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

Substitució definitiva: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a llicència temporal atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat del nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 10.2).

A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetrà a aquest efecte nova targeta de transports de caràcter temporal.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

Els vehicles adaptats (Eurotaxis) únicament podran substituir el vehicle per un altre de les mateixes característiques. Per al cas que per qualsevol circumstància no es pogués substituir per un vehicle adaptat serà obligatori abonar la diferencia del cànon (1.000 euros per mes i temporada).

Substitució temporal: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 10.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seua resolució.

En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 10 anys (12 per als Eurotaxis).

Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, autoritzarà la substitució temporal i emetrà a aquest efecte nova targeta de transports (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de llicència temporal, no podrà excedir de 15 dies hàbils.

En el cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies hàbils d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle temporal.

Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies hàbils sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

1.2. Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per tal de garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest Pla.

1.3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.

1.4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o en el seu cas d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

1.5. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor.

Amb respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tendrà limitació horària.

1.6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'Eivissa d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del torn de la llicència l'any 2022, de la mateixa manera que es farà en el moment de l'extinció de la llicència bienal en 2023.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent termini del torn de l'any 2022, els serveis competents de l'Ajuntament emetran un informe per procedir, en finalitzar la temporada 2023, a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació provisional de la llicència temporal.

No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2023) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2022.

2. Règim tarifari

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin d'aplicació per a les llicències de caràcter ordinari.

3. Règim sancionador

L'incompliment per part del titular d'una llicència temporal de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seua obtenció, determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, d'acord amb el previst a la normativa general de Transports mitjançant l'oportú expedient sancionador tramitat a l'efecte, d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 4/2014, de 20 de juny, de transport terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i Llei 16/1987, de 30 de juliol).

L'incompliment del que recull el Reglament municipal pel que fa al servei municipal de taxi determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

4. Revocació.

L'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar la llicència temporal, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a la llicència temporal i la impossibilitat de prestar el servei que emparava.

Abans de resoldre la revocació de qualsevol llicència temporal, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI - Pla d'inspeccions

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per la Policia Local de l'Ajuntament d'Eivissa en coordinació amb el Consell d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i amb les restants forces i cossos de seguretat de l'Estat.

En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme.

Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Tràfic de la Guàrdia Civil a Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular d'Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància pel control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

Eivissa, en el dia de la signatura electrònica (1 d'abril de 2022)

L'alcalde P.D. Aitor Morraz Alzugaray

 

 

ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

 

Sr/Sra......................................................, amb DNI/CIF núm., ..................... i domicili en ........................ al carrer ....................................................... codi postal ..................., telèfon núm. ……………...……......., correu electrònic................................................

En cas de titulars, núm. de llicència de taxi: ..................

EXPÒS

Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ............ publicat en el BOIB núm. ...... de data ............ i que per aquest motiu

(Marcau la casella si escau)

(   ) Autoritzo a l'Ajuntament d'Eivissa a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a que es refereix l'apartat IV.2.2d).

(   ) Autoritzo a l'Ajuntament d'Eivissa a sol·licitar la informació relativa a sancions de trànsit a que es refereix l'apartat IV.2.2e).

SOL·LICIT

poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una llicència municipal temporal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal (s'adjunta documentació acreditativa):

Eivissa, .........de .................... de 2022

Signatura………………………….

 

 

A L'ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

 

 

ANNEX II (Declaració responsable per al còmput d'antiguitat)

 

Jo, Sr./Sra. ..................................................................., amb DNI/CIF .............................

i domicili en........................................................................................................................

GRUP 1. Titulars d'eurotaxi:

Declar sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència d'eurotaxi núm. …...… del servei del municipi d'Eivissa, des de l'any…………. amb una antiguitat com a titular de ……………. anys.

GRUP 2. Titulars d'autotaxi:

Declar sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència d'autotaxi núm. …...… del servei del municipi d'Eivissa, des de l'any…………. amb una antiguitat com a titular de ……………. anys.

GRUP 3. Assalariats:

Declar sota la meva responsabilitat, que soc conductor assalariat del servei d'autotaxi del municipi d'Eivissa, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ………dies cotitzats, pel qual adjunto la següent relació:

Núm. Llicència

Titular de la Llicència

Data d'inici

Data Fin

Antiguitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(*) L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i es computarà per la suma dels dies cotitzats a la Seguretat Social.

 

 

ANNEX III LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME

 

Nom i cognoms del titular:

NIF:

Matrícula del vehicle:

Ajuntament d'adscripció:

Horari de prestació:

Número de llicència temporal:

Vigència:

Concedida per Resolució de la Regidoria delegada en matèria de taxis de data .... de ........ de 2022, en aplicació del que disposa el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ..... de ......... de 2022 publicat en BOIB núm. ...... de ... de ....... de 2022 en desenvolupament de la competència municipal prevista a l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 28 de juny de 2014.

CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA

  • La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal
  • Els titulars de les llicències temporals poden prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d'un o més conductors assalariats.
  • Els conductors (siguin els titulars de la llicència o personal assalariat) han d'acreditar que es troben en possessió del carnet B o superior i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.
  • Els titulars han d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l'establert en la normativa laboral d'aplicació amb respecte a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que en resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans. La prestació no tendrà limitació horària.
  • El servei es prestarà incardinat en el servei municipal de taxi del municipi d'Eivissa. Aquestes llicències temporals únicament habiliten la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta llicència resta condicionada al consentiment municipal.

NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II del Pla d'actuació).

Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, d'acord amb el que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan de l'Ajuntament d'Eivissa que ha dictat el Pla, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà a la seva publicació o impugnar-se directament davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació conforme a l'article 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 

ANNEX IV MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

Jo, Sr./Sra. ..................................................................., amb DNI/CIF .............................

i domicili en........................................................................................................................

DECLAR sota la meva responsabilitat:

  1. Que adscriuré a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert en el Pla regulador.
  2. Que aportaré una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros).
  3. Que no em trobo sotmès/esa a cap causa de prohibició per contractar previstes a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
  4. Que em trobo al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social i, en particular, amb l'Ajuntament d'Eivissa, imposades per les disposicions vigents.
  5. Que el meu permís de conducció es troba vigent i que no he esgotat els punts.

Eivissa, ..... de ..................... 2022

(Signatura)

 

 

ANNEX V MODEL DE DECLARACIÓ JURADA

 

Jo, Sr./Sra. ..................................................................., amb DNI/CIF .............................

i domicili en........................................................................................................................

DECLARO SOTA JURAMENT QUE:

  • No he estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de Novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desplegament del text articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària i Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'Octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària (BOE Núm. 261, 31 Octubre de 2015).

Declaració que efectuo amb caràcter general legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que comporta.

I per deixar-ne constància i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració en Eivissa, a ...... de .................. de 2022.

(Signatura)

 

 

ANNEX VI RELACIÓ DELS DOCUMENTS PRESENTATS

 

Sr./Sra. ..................................................................., amb DNI/CIF ..................................

i domicili en........................................................................................................................

Marcar les caselles dels documents lliurats. La definició completa dels documents del llistat es troba en el punt 2 de l'apartat IV del present pla.

1.

[ ] Document nacional d'identitat i, si es el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada o fotocòpies degudament autenticades.

2.

[ ] Permís de conduir classe B o superior, així com permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament d'Eivissa.

3.

[ ] Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o:

3.1.

[ ] Autorització expressa signada per consultar-ho l'Ajuntament (Annex I).

4.

[ ] Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus.

En cas de no tenir emès el certificat anterior en temps per a la presentació de sol·licituds, els interessats hauran d'aportar els dos documents següents:

4.1.

[ ] Sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació)

4.2.

[ ] L'annex V emplenat amb la declaració jurada de que no ha estat sancionat per resolució firma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus.

5.

[ ] Instància de sol·licitud emplenada (Annex I).

6.

[ ] Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla (Annex II).

7.

[ ] Model de declaració responsable (Annex IV).

8.

[ ] Copia del contracte amb entitat bancaria que acrediti que es disposa d'un sistema de cobrament mitjançant targetes de crèdit.

9.

[ ] Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu, emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu.

Aquells que hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

10.

[ ] Només conductors assalariats: Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment l'acompliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

11.

[ ] Només conductors assalariats: Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la que hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dades d'inici i finalització dels serveis (conforme al model previst a l'Annex II).

12.

[ ] Només titulars d'autotaxi i eurotaxi: Notificació del decret d'atorgament de la llicència o altre document que acrediti antiguitat de la llicència.