Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 169573
Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023
El Ple de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, en sessió extraordinària que va tenir lloc el dia 24 de març de 2022, va aprovar per unanimitat, el que representa la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació, el Pla d'actuació de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023.
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 I 2023
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i a vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per a prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot en les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l'illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.
La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les Illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d'Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per a adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.
Mitjançant l'aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el Govern autonòmic va habilitar els ajuntaments de l'illa d'Eivissa per a concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislàs en matèria de transports urbans.
Sobre la base d'aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu va aprovar un pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.
Posteriorment, de conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, l'article 48 de la qual atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació amb el servei d'autotaxi, en virtut del qual l'Ajuntament va aprovar el Pla d'actuació dels anys 2016-2017 i 2018-2019.
De conformitat amb el punt II del Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers turisme per als anys 2018 i 2019, “el present pla regulador tendrà una vigència de dos anys consecutius, 2018 i 2019, i es podrà prorrogar per un any més amb les mateixes condicions si la Corporació adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la vigència”, mitjançant acord del Ple de data 26 de setembre de 2019 es va aprovar la pròrroga d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018-2019, per a l'any 2020.
No obstant això, les limitacions del trànsit marítim i aeri nacional i internacional decretades després de l'estat d'alarma del 14 de març de 2020 per la crisi de la COVID-19, varen afectar directament el turisme, per la qual cosa, mitjançant acord del Ple de data 28 de maig de 2020, es va deixar sense efecte la pròrroga decretada anteriorment, però se'n va acordar la pròrroga per a l'any 2021, sempre que fos viable i necessari per a cobrir l'augment de la demanda del servei del taxi durant la temporada estival.
Mitjançant acord del ple de 29 d'abril de 2021, davant la previsió que continuassin les restriccions per la COVID, l'Ajuntament va deixar sense efecte el Pla d'estacionals, igual que la resta de municipis de l'illa, per no imposar obligacions econòmiques com les que implica posar un taxi en ordre de servei, i facultà la regidora delegada en matèria de mobilitat perquè pogués aprovar de manera urgent un Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per a l'any 2021 adaptat a les necessitats existents en el cas que es produïssin circumstàncies de desequilibri entre l'oferta i demanda que motivassin l'adopció d'un nou Pla durant la temporada estival.
L'acord del ple de data 8 de juliol de 2021 va acordar l'explotació dels taxis estacionals en un únic torn durant dos mesos, des del 15 de juliol fins al 15 de setembre, amb la possibilitat de pròrroga d'un mes més, d'acord amb la situació del servei, i es facultava la regidora delegada en matèria de mobilitat a adoptar d'acord amb l'evolució de la demanda turística i la situació epidemiològica de l'illa, qualsevol actuació que afectàs la prestació del servei, i donar-ne compte oportunament en el següent Ple.
Finalment, mitjançant Decret de data 14 de setembre de 2021 s'acorda prorrogar les llicències de taxi estacionals per a la temporada 2021 un mes més, i finalitzen així el 15 d'octubre, en mantenir-se les previsions d'ocupació turística per al mes de setembre i primera quinzena d'octubre de 2021.
La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'autotaxi i preveu la llicència municipal com a títol per a prestar el servei, i distingeix entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal, indica que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per a atorgar les llicències temporals els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini l'adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, la durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.
Es recull igualment l'obligació dels Ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'autotaxi als òrgans insulars competents per a expedir les autoritzacions interurbanes, a l'efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 d'aquesta Llei, que és qui ha de disposar el que correspongui, perquè es puguin fer els recorreguts interurbans amb les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.
Si bé existeix encara molta incertesa en la recuperació del sector turístic, si observam les xifres aconseguides en 2021 que demostren la forta demanda turística latent i les ganes de viatjar de la població, existeixen bones perspectives de recuperació del sector turístic per al 2022 per la clara evidència d'una potent demanda latent quan es relaxen les restriccions a la mobilitat.
Atès que les circumstàncies d'alta demanda provocada per l'estacionalitat perduren, es planteja novament l'aprovació d'un Pla d'actuació municipal per als anys 2022-2023 a fi d'augmentar l'oferta del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i combatre l'intrusisme, d'altra banda, cada vegada més agressiu. El seu contengut, d'acord amb la Llei 4/2014, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d'autoritzacions a atorgar, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que ha d'assumir el subjecte autoritzat, la durada de l'autorització, la quantia, els supòsits de revocació i la resta de condicions.
Quant al nombre de llicències atorgables, atès l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi encarregat per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en el qual, entre altres dades, s'analitza l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels últims anys, nombre de places turístiques i l'oferta turística existent en el municipi, es constata la necessitat d'augmentar les llicències temporals respecte als últims anys, es plantegen dos escenaris, un de conservador i un altre d'optimista, s'ha optat per un d'intermedi consensuat amb el sector en el qual s'estableix la conveniència de disposar de 64 llicències temporals durant els mesos estivals, des del 15 de maig fins al 15 d'octubre, amb possibilitat d'augmentar el temps de solapament entre els torns d'acord amb la demanda.
En relació amb el sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu l'atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries, i es reserva per tant un major percentatge de llicències temporals a atorgar als titulars de llicències ordinàries de taxi de Santa Eulària des Riu, i se n'estableix un percentatge menor per als assalariats que, complint els requisits establits en aquest Pla, vulguin accedir-hi.
En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtenguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.
I. Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sens perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2022 i 2023, amb possibilitat de prorrogar-se per un més.
La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per l'estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així s'acorda per la Corporació abans de la finalització del segon any.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per a realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De manera paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament respecte al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per a afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).
II. Característiques de les llicències temporals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme reuniran les característiques següents:
Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions, que es concediran en dos torns diferents (es repartiran al 50% les autoritzacions estacionals atorgades en cada un dels torns) serà:
1r torn: del dia 15 de maig al 15 de setembre dels anys 2022 i 2023 (tots els dies inclosos).
2n torn: del dia 15 de juny al dia 15 d'octubre dels anys 2022 i 2023 (tots els dies inclosos).
D'acord amb la demanda del servei, mitjançant resolució motivada de la Regidoria delegada en matèria de taxis, es podrà augmentar la vigència de cada torn en 15 dies, i es podrà finalitzar el primer torn el 30 de setembre i iniciar el segon torn l'1 de juny.
El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2023) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a l'autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2022) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període en vigor de l'any 2023.
En el supòsit en què no s'arribi a cobrir el 70% d'autoritzacions atorgables (45 llicències cobertes) es concediran les autoritzacions sol·licitades per als cinc mesos estivals, i s'entendrà que es realitza únicament un primer torn que comprèn des del 15 de maig fins al 15 d'octubre dels anys 2022 i 2023.
Biennals: el present pla regulador tendrà una vigència de dos anys consecutius, 2022 i 2023, i es podrà prorrogar per un any més en les mateixes condicions si la Corporació adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la vigència.
Personals: l'autorització tendrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle que igualment reuneixi les característiques que es demanen. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona.
Intransmissibles: aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.
Revocables: independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar-les per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com per l'incompliment reiterat de les condicions de prestació del servei.
Àmbit municipal: aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Santa Eulària des Riu, sens perjudici de la possible autorització del Consell Insular d'Eivissa per a prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.
III. Determinació del nombre total d'autoritzacions
El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 64 autoritzacions, i corresponen 32 autoritzacions per cada un dels torns anteriorment fixats. Es constituirà un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.
De les autoritzacions, el 75% es reserven als titulars de llicència ordinària d'autotaxi i el 25% als assalariats. Una vegada fet el càlcul resulten 48 llicències temporals per als titulars de llicències ordinàries i 16 per als assalariats.
El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants d'acord amb la puntuació que hagin obtengut.
En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els assalariats del municipi de Santa Eulària des Riu que tenguin una antiguitat inferior a la requerida en el present pla, sempre que comptin amb una antiguitat de 16 mesos en els últims cinc anys (a l'efecte d'aquest còmput, també es tendrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID).
IV. Procediment d'autorització
1. Inici
Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un període de deu dies naturals. Així mateix, es publicarà en el tauler d'anuncis i en el web de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu www.santaeulariadesriu.com l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions.
Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes a 15 de maig, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides a l'art. 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
Els requisits exigits per a optar a la concessió de les autoritzacions seran els que es detallen a continuació:
Requisits
1.1. Ser persona física o jurídica.
1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establides a la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conducció de classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, i compliment de la resta de requisits que assenyali l'ordenança reguladora del servei d'autotaxi de Santa Eulària des Riu.
1.4. Explotar personalment la llicència temporal. S'entén com a explotació personal la conducció del vehicle pel titular de la llicència i no la gestió.
1.5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donats d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla en l'apartat següent. En cap cas no es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la jubilació contributiva.
1.7. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el que es preveu en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits en els apartats 1.1, 1.2 i 1.3 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractats pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'Ajuntament de Santa Eulària, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver fet aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2021 (a l'efecte d'aquest còmput, també es tendrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID).
1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tenguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per a passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva previst en els apartats 6 i 7 d'aquest.
2. Sol·licituds i documentació a presentar
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà de la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació per l'interessat de les clàusules del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament a l'oficina de Correus i anunciar-la a la Corporació mitjançant fax al número 971 332959 o correu electrònic (secretaria@santaeularia.com) durant el mateix dia.
Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, tres dies naturals de la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits s'hi estableixen, sempre que tenguin entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.
2.2. Cada sol·licitant presentarà la sol·licitud d'acord amb l'annex I, acompanyada de la següent documentació:
a) Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable del compliment dels requisits establits en el present Pla regulador.
c) Declaració responsable de no estar incurs el licitador en les prohibicions per a contractar recollides a l'article 71 de la Llei 9/2017 de contractes del sector públic.
d) Certificat acreditatiu de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
e) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per cap de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i el Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
f) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle d'acord amb el que s'estableix en el present Pla regulador.
g) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per a cobrir de manera il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.
h) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui d'acord amb el que s'estableix a l'apartat 7 del present Pla (annexos II i III).
i) Permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
j) Indicació del correu electrònic o fax a l'efecte de notificacions quan escaigui.
k) Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.
En el cas de conductors assalariats, hauran d'aportar a més la següent documentació:
l) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixen per a adjudicar les llicències.
m) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor, amb indicació de les dates d'inici i finalització dels serveis (d'acord amb el model previst a l'annex III d'aquest plec). A l'efecte d'aquest còmput, també es tendrà en compte el temps en el qual el treballador assalariat hagi estat en situació d'ERTO COVID.
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsejàs la documentació, una vegada acreditat tal punt, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.
Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Santa Eulària des Riu, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la sol·licitud el número de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos. Respecte al requisit de no haver estat jubilat, les persones amb edat suficient per a trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Els qui hagin optat per la modalitat de la jubilació contributiva hauran d'aportar certificat acreditatiu d'aquest punt.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat prou el compliment dels requisits. A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i en el web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i en el web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena. Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que fossin trobades, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i el web. Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que convengui al seu dret.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i el web.
Aquesta llista classificarà als admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris i el sorteig per a l'adscripció per torns.
6. Classificació dels sol·licitants admesos
El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
—categoria A: “Titulars”, titulars de llicència municipal de taxi
—categoria B: “Assalariats”, assalariats del sector del taxi
El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). Sobre la base d'això s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de llicències a favor dels titulars d'un 75%, la qual cosa es tradueix en un total de 48 llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries.
Les 16 llicències restants (25% del nombre total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Santa Eulària que compleixin els requisits previstos en el present Pla regulador, d'acord amb el que es preveu a l'apartat següent.
En cas que no s'adjudicàs la totalitat de les llicències previstes per a cada categoria, la resta que quedi d'una categoria incrementarà el nombre de llicències a atorgar de l'altra categoria.
En el cas que es presentassin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevengudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades d'acord amb la puntuació obtenguda a l'apartat següent.
Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva, es podrà constituir un contingent de reserva residual per a cobrir el nombre de llicències temporals que quedassin vacants o les baixes que es poguessin produir i al qual podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.
7. Adjudicació de les llicències temporals
Les llicències temporals s'atorgaran a aquells sol·licitants que obtenguin una major puntuació atesos els següents criteris:
—categoria A: titulars de llicències ordinàries d'autotaxi de Santa Eulària des Riu (màxim 17 punts)
S'atorgarà la puntuació atesos els següents criteris:
—No haver tengut prèviament llicència temporal: 5 punts.
—Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019: 2,5 punts.
—Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Santa Eulària des Riu, 0,5 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
—Aportació de vehicle híbrid: 5 punts.
—Aportació de vehicle de menys de 2 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.
—Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts.
—Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre els sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.
—categoria B: assalariats (màxim 17 punts)
S'atorgarà la puntuació atesos els següents criteris:
—No haver tengut prèviament autorització estacional: 3 punts.
—Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019: 1,5 punts.
—Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en aquest municipi de Santa Eulària des Riu com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'autotaxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de conducció expedit per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social: 0,35 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 7 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal.
Tampoc no es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació d'ERTO COVID.
—Aportació de vehicle híbrid: 5 punts.
—Aportació de vehicle de menys de 2 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.
—Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5 punts.
—Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.
8. Aprovació de la llista ordenada
La Corporació aprovarà mitjançant resolució de la Regidoria delegada en matèria de taxis la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cada un dels adjudicataris, i s'atorgarà un termini per a complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.
9. Adscripció per torns
El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, l'Ajuntament durà a terme un sorteig públic per a adjudicar les llicències temporals, si es donen els supòsits previstos a l'apartat anterior, i adscriurà els admesos al primer o segon torn. És a dir, hi haurà una llista de 32 adjudicataris provisionals del primer torn (15 de maig a 15 de setembre) i una llista diferent de 32 per al segon torn (15 de juny a 15 d'octubre).
Els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2022 resultaran adscrits al segon torn l'any 2023 i al revés.
En cas de no arribar a cobrir-se completament el contingent de 64 autoritzacions estacionals previstes, aquestes s'adscriuran per la seua meitat a cada un dels torns, sempre que es cobreixi un mínim de 45 autoritzacions estacionals. En cas que no es cobreixi el mínim de 45 estacionals, de conformitat amb el que es preveu en els apartats anteriors, es concediran les autoritzacions per a un únic primer torn amb vigència des del 15 de maig fins al 15 d'octubre dels anys 2022 i 2023.
10. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
—Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 10.1 següent): deu dies naturals després de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.
—Termini màxim per al primer torn: 30 d'abril de 2022.
—Termini màxim per al segon torn: 15 de maig de 2022.
Aquest termini comptarà per a l'any 2022 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2023. Així, l'any 2023, per a poder prestar el servei haurà de presentar-se novament a l'Ajuntament tota la documentació recollida en els apartats que segueixen (excepte el dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2022), amb un termini que s'obrirà en data 15 de març de 2023 i finalitzarà el 15 d'abril de 2023 per al primer torn i el 15 de maig de 2023 per al segon.
10.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, que respondrà en cas de:
—Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
—No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per a poder obtenir definitivament l'autorització.
—L'incompliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.
Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2022, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, o 2024 en cas de pròrroga, sempre que es continuï complint la resta de requisits establits per al retorn del dipòsit.
10.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima a la qual s'hagin compromès, es pot aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre, sistema de GPS autoritzat per l'Ajuntament, color blanc, llum verd i indicació de tarifa en el panell superior.
El vehicle haurà de portar en totes dos portes davanteres una franja de 7 centímetres en vermell, pintada en les dos portes davanteres, en sentit transversal de dreta a esquerra. A la part dreta, davall la línia transversal, anirà l'escut del municipi de Santa Eulària des Riu, en els seus colors originals, i a la part superior esquerra de la línia transversal anirà el número de la llicència temporal. En el cas dels titulars de llicència disposaran del mateix número de llicència i s'afegirà la paraula estacional, i per als assalariats s'assignarà un número de llicència a partir del número 1001 els del primer torn i 2001 els del segon torn, d'acord amb la llista d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà a la targeta de transports) i més avall haurà de figurar la llegenda Taxi estacional, tot això en lletres de color vermell, font Arial negreta de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30 x 15 cm. S'afegirà igualment la llegenda Torn 1 (o Torn 2). La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen el present Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes llicències serà de vuit anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, es farà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.
L'any 2023 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2022, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que varen ser tengudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2023 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2022.
10.3. Tenir assegurada de manera il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els cinc mesos de 2022 i els cinc mesos de 2023) la responsabilitat civil a tercers per danys ocasionats en raó d'aquest servei.
10.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.
10.5. Acreditació del pagament del cànon per import de 1.000 € per cada mes autoritzat, o fracció corresponent en cas que es prorrogui la vigència dels torns d'acord amb la demanda.
12. Procediment per a cobrir renúncies d'adjudicataris
Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada per torns, els adjudicataris renunciassin a la llicència temporal o, en el seu cas, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà, perquè sigui coberta, al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la Corporació corresponents a l'exercici 2022, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
13. Emissió de targeta de transports
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtengut, d'acord amb el model incorporat a l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dos vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els cinc mesos de l'any 2022 i una altra (emesa una vegada que s'hagi comprovat per la Corporació el compliment dels requisits per a l'any 2023) que documentarà la vigència durant aquell any.
V. Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional. Podran, no obstant això, donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
—SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: en cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament i acreditar la disponibilitat de nou vehicle, amb les dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 10.2).
A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original i el pas a vehicle particular.
Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució que autoritzarà la substitució i emetrà a aquest efecte nova targeta de transport.
En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
—SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, l'interessat haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificat de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la resolució.
En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb la de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tengui una antiguitat superior a 8 anys.
Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució que autoritzarà la substitució temporal i emetrà a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment i el pas a vehicle particular.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.
2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per a garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest Pla.
3. Tots els conductors titulars d'una autorització estacional hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conducció de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de manera ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
5. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb el que estableix la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació amb temps màxims de conducció i descans per conductor.
Respecte al mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tendrà limitació horària.
6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verd, escuts, etc.) de l'activitat i acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del torn.
Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2022, s'emetrà un informe pels serveis competents de l'Ajuntament per a procedir en finalitzar la temporada 2023 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2023) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2022.
B. Règim tarifari
En qualsevol cas, les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.
C. Règim sancionador
L'incompliment del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la l'obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l'oportú expedient sancionador tramitat a aquest efecte, d'acord amb el que es preveu a la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del que recull l'Ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic d'autotaxis determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament d'acord amb el que s'estableix en el capítol VI de l'ordenança indicada.
D. Revocació
L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà revocar l'autorització, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, cosa que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. Contra la revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VI. Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en coordinació amb el Consell Insular d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per a controlar la competència deslleial en el sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil a Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular d'Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància pel control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.
ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
.............................................................................., amb DNI/CIF núm. ..................... i domicili a ............................................., al carrer .............................................................................................., codi postal ..................., telèfon núm. ……………...…………
EXPÒS
Que reuneix tots i cada un dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per acord de data ............ (BOIB núm. ...... de data ...................) i que per aquest motiu:
SOL·LICIT
Poder participar en el concurs establit a l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal (s'adjunta documentació acreditativa):
Santa Eulària des Riu, ......... d ................................... de 2022
Firma………………………….
ALCALDESSA-PRESIDENTA DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL
…..................................................................., amb DNI .............................. i domicili a .....................................................................
Declar sota la meua responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent:
(*La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per sol·licitant, que haurà d'omplir, en cas de ser adjudicatari, d'acord amb el que s'indica a l'apartat 9 del present Pla regulador.)
Categoria A: titulars de llicències ordinàries d'autotaxi |
Puntuació |
No haver tengut prèviament autorització estacional. |
|
Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019. |
|
Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Santa Eulària des Riu (0,5 punts per cada any fins a un màxim de 5). |
|
Aportació de vehicle híbrid. |
|
Aportació de vehicle de menys de 2 anys. |
* |
Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys. |
* |
Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit. |
* |
Categoria B: assalariats |
Puntuació |
No haver tengut prèviament autorització estacional. |
|
Haver tengut autorització estacional, però no durant els anys 2018-2019. |
|
Per antiguitat com a assalariat a Santa Eulària des Riu (0,35 punts per cada any fins a un màxim de 7). |
|
Aportació de vehicle híbrid. |
|
Aportació de vehicle de menys de 2 anys. |
* |
Aportació d'un vehicle de menys de 5 anys. |
* |
Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit. |
* |
ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE PER AL CÒMPUT D'ANTIGUITAT
L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complets, sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
....................................................................................., amb DNI ............................... i domicili a .................................................................., TM de Santa Eulària des Riu.
Categoria A. Titulars:
Declar sota la meua responsabilitat que som titular de la llicència de taxi núm. ........ del servei d'autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, des de l'any ..........., i compt amb una antiguitat com a titular de ............ anys.
Categoria B. Assalariats:
Declar sota la meua responsabilitat que som conductor assalariat del servei d'autotaxi del municipi de Santa Eulària des Riu, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ........... anys, per a això adjunt la següent relació:
Núm. de llicència |
Titular de la llicència |
Data d'inici |
Data final |
Antiguitat |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX IV LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME
Nom i cognoms del titular:
NIF:
Matrícula del vehicle:
Ajuntament de Santa Eulària des Riu
Número de llicència temporal:
Vigència:
Concedida per resolució d'alcaldia en data ...................., en aplicació del que es disposa en el Pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per acord del Ple ....... de ......... de 2022 (BOIB núm. ...... de ...... de ....... de 2022), en desenvolupament de la competència municipal prevista a l'article 53.4 de la Llei 4/2014 de 28 de juny de 2014.
CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA
—La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.
—Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d'un o més conductors assalariats.
—Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant el que s'estableix a la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació respecte al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades pel respectiu ajuntament.
—NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II del Pla d'actuació).
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, d'acord amb el que estableix l'article 116 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació, o impugnar-se directament davant del jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Santa Eulària des Riu, en el dia de la signatura electrònica (24 de març de 2022)
L'alcaldessa
Carmen Ferrer Torres