Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 165413
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2022-2023 per dur a terme obres d’inversió de competència municipal, l’adquisició de vehicles i d’immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d’obres, i per a la redacció o actualització de plans municipals de protecció civil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 463278 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 23 de març de 2022, ha aprovat el següent acord:

<<Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions pluriennals 2022-2023 per dur a terme obres d'inversió de competència municipal, l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i per a la redacció o actualització de plans municipals de protecció civil.

Segon. Autoritzar una despesa per un import de vint milions d'euros (20.000.000,00 €), nou milions set-cents seixanta mil euros (9.760.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària 2022: 65.94310.76202, RC núm. operació: 220220002156, i dos-cents quaranta mil euros (240.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària 2022: 65.94310.76802, RC núm. operació: 920220003284 i nou milions set-cents seixanta mil euros (9.760.000,00 €)  amb càrrec al pressupost de 2023: aplicació pressupostària 2023: 65.94310.76202, RC núm. operació: 920229000169, i dos-cents quaranta mil euros (240.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2023: aplicació pressupostària 65.94310.76802, RC núm. operació: 220229000085. Així mateix, com s'ha esmentat abans, per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil es destina la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària: 65.94310.46200. RC núm. operació: 220220002157.

No obstant l'anterior, al tractar-se d'una convocatòria de despesa pluriennal, la despesa corresponent a l'exercici 2023 resta sotmesa a l'existència de crèdit adequat i suficient per al seu finançament i dels recursos afectats que financen aquest projecte. 

Tercer. Autoritzar el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a firmar els convenis, d'acord amb el model que figura com Annex II de la convocatòria, amb tots i cadascun dels ajuntaments/entitat local menor beneficiaris de les subvencions.

Quart. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:

-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).

-Conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex II).

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei (Annex VI).

-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial (Annex VII).

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic/tècnica municipal (Annex VIII).

-Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex IX).

-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex X).

-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex XI).

-Informe d'un tècnic/tècnica municipal justificatiu de la impossibilitat de destinar un mínim de 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics (Annex XII).

Cinquè. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.>>

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (23 de març de 2022)

La secretaria tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(Por delegació del conseller de Promoció Econòmica

i Desenvolupament Local.

Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)

Rosa Mª Cañameras Bernaldo

 

Convocatòria de subvencions pluriennals 2022-2023 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles), sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i la redacció o actualització de plans municipals de protecció civil

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar ajudes als ajuntaments de Mallorca en l'execució d'obres d'inversió de competència municipal, en l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, en sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i per a la redacció o actualització de plans municipals de protecció civil.

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d'aquesta convocatòria seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. També es podrà finançar amb aquestes subvencions l'adquisició de vehicles i de bens immobles per a la prestació de serveis de competència municipal. Així mateix, pel que fa a les obres, també es subvencionaran els honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres. Finalment, seran objecte de subvenció la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil.

Un mínim de 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament (excepte la petició per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil) ha d'anar destinada a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics, així com dels espais d'ús públic de titularitat municipal, d'acord amb allò previst a la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears, i concretament amb allò establert a l'article 6. La quantitat mínima de 30.000,00 euros destinats per cada ajuntament a la millora i compliment de l'accessibilitat universal haurà de ser plenament identificable en la documentació tècnica, tant si es tracta d'un sol projecte o de més projectes independents destinats íntegrament a tal finalitat o per formar part d'un projecte més extens. En aquest darrer cas, les partides destinades a la millora i compliment de l'accessibilitat universal s'agruparan en un capítol exclusiu i independent formant part del projecte més ampli.

Queden exceptuats d'aplicar el mínim esmentat de 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics tots aquells ajuntaments/entitat local menor que presentin, juntament amb la sol·licitud de la subvenció, un informe signat per un tècnic municipal d'acord amb el model previst a l'Annex XII.

Amb els projectes haurà de constar a l'expedient un informe tècnic de l'ajuntament que acrediti que el mínim establert de 30.000,00 euros de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d'accessibilitat universal.

Si no es destinen els 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament a la finalitat abans esmentada no es podrà obtenir la subvenció, i s'entendrà que s'ha desistit de sol·licitar tota la subvenció que li correspongui a l'ajuntament d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria.

Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria, comptant obres, vehicles i immobles, i un màxim de cinc (5) actuacions d'honoraris de redacció de projectes i de cinc (5) actuacions d'honoraris de direcció d'obres, així com una (1) redacció o actualització del pla municipal de protecció civil.

Les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria (obres, vehicles i immobles) han de ser d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, excepte pel que fa als honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i a la redacció o actualització del pla municipal de protecció civil, que no tenen un import mínim.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

Els honoraris de redacció del projecte i de direcció de l'obra no podran figurar en el projecte tècnic i els professionals que duguin a terme aquestes actuacions han de ser tècnics externs a la Corporació Local. També han de ser tècnics i/o empreses externes a la Corporació Local els que redactin o actualitzin els plans municipals de protecció civil.

A l'apartat de les obres hi haurà la possibilitat de demanar actuacions que no es troben incloses en els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local. Aquestes actuacions, que són competències de l'article 7.4 de la llei esmentada, seran per a aquesta convocatòria les següents:

  • Escoletes de 0 a 3 anys: construcció, reforma o adaptació a normatives.
  • Residències de tercera edat: construcció, reforma o adaptació a normatives.
  • Centres de dia: construcció, reforma o adaptació a normatives.

Per demanar alguna d'aquestes tres actuacions haurà de constar a l'expedient, a més dels documents generals aplicables a totes les obres, els següents prevists a l'article 7.4 abans citat:

  • Informe de l'Administració competent per raó de la matèria en el qual s'assenyali la inexistència de duplicitats, és a dir, que no s'incorre en un supòsit d'execució simultània del mateix servei públic amb una altra Administració Pública.
  • Informe de l'Administració que tengui atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les noves competències.
  • Informe de conformitat en l'execució d'aquests projectes de l'Administració competent en la matèria.

4.- Crèdit pressupostari pluriennal

A les subvencions objecte d'aquesta convocatòria (obres, vehicles, immobles i honoraris), es destina la quantitat de vint milions d'euros (20.000.000,00 €), nou milions set-cents seixanta mil euros (9.760.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària 2022: 65.94310.76202, RC núm. operació: 220220002156, i dos-cents quaranta mil euros (240.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària 2022: 65.94310.76802, RC núm. operació: 920220003284 i nou milions set-cents seixanta mil euros (9.760.000,00 €)  amb càrrec al pressupost de 2023: aplicació pressupostària 2023: 65.94310.76202, RC núm. operació: 920229000169, i dos-cents quaranta mil euros (240.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2023: aplicació pressupostària 65.94310.76802, RC núm. operació: 220229000085. Així mateix, per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil es destina la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2022: aplicació pressupostària: 65.94310.46200. RC núm. operació: 220220002157.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter pluriennal 2022-2023, voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

6.- Règim de concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.

En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments i entitats locals menors que es presentin a la convocatòria:

Municipis fins a 3.000 habitants: 240.000 euros.

Municipis de 3.001 a 5.000 habitants: 195.000 euros.

Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 150.000 euros.

Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 120.000 euros.

Municipis de més de 20.000 habitants: 85.800 euros. 

A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s'incrementarà amb la quantitat de 4.131,67 euros per cada nucli.

Les dades de la població s'han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l'Institut Nacional d'Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l'INE, s'ha tret de les dades de la web de l'Institut Balear d'Estadística (IBESTAT).

El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l'Enquesta d'Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l'EIEL han estat acceptats pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2020 pel que fa a les dades alfanumèriques.

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l'entitat local menor.

Les actuacions se subvencionaran segons l'ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local a la sol·licitud de subvenció que figura com Annex I de la convocatòria.

Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d'import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l'import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.

A cada ajuntament, d'acord amb els criteris d'aquest punt, li correspondria la següent quantitat:

Cif

Ajuntament

Població 2021

Subvenció Segons Població

Nuclis De Població

Quantitat Per Nucli

Subvenció Total Segons Núm. Nuclis

Total 2022

Total 2023

Total

P-0700100-A

Ajuntament D'alaró

5.617

150.000,00

0

4.131,67

0,00

150.000,00

150.000,00

300.000,00

P-0700300-G

Ajuntament D'alcúdia

20.819

85.800,00

4

4.131,67

16.526,68

102.326,68

102.326,68

204.653,36

P-0700400-E

Ajuntament D'algaida

5.793

150.000,00

2

4.131,67

8.263,34

158.263,34

158.263,34

316.526,68

P-0700500-B

Ajuntament D'andratx

11.433

120.000,00

4

4.131,67

16.526,68

136.526,68

136.526,68

273.053,36

P-0706600-D

Ajuntament D'ariany

902

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0700600-J

Ajuntament D'artà

7.984

150.000,00

5

4.131,67

20.658,35

170.658,35

170.658,35

341.316,70

P-0700700-H

Ajuntament De Banyalbufar

523

240.000,00

2

4.131,67

8.263,34

248.263,34

248.263,34

496.526,68

P-0700800-F

Ajuntament De Binissalem

8.756

150.000,00

1

4.131,67

4.131,67

154.131,67

154.131,67

308.263,34

P-0700900-D

Ajuntament De Búger

1.087

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0701000-B

Ajuntament De Bunyola

4.758

195.000,00

4

4.131,67

16.526,68

211.526,68

211.526,68

423.053,36

P-0701100-J

Ajuntament De Calvià

51.710

85.800,00

16

4.131,67

66.106,72

151.906,72

151.906,72

303.813,44

P-0701200-H

Ajuntament De Campanet

2.648

240.000,00

1

4.131,67

4.131,67

244.131,67

244.131,67

488.263,34

P-0701300-F

Ajuntament De Campos

11.283

120.000,00

5

4.131,67

20.658,35

140.658,35

140.658,35

281.316,70

P-0701400-D

Ajuntament De Capdepera

12.158

120.000,00

10

4.131,67

41.316,70

161.316,70

161.316,70

322.633,40

P-0701600-I

Ajuntament De Consell

4.125

195.000,00

0

4.131,67

0,00

195.000,00

195.000,00

390.000,00

P-0701700-G

Ajuntament De Costitx

1.329

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0701800-E

Ajuntament De Deià

630

240.000,00

5

4.131,67

20.658,35

260.658,35

260.658,35

521.316,70

P-0701900-C

Ajuntament D'escorca

208

240.000,00

4

4.131,67

16.526,68

256.526,68

256.526,68

513.053,36

P-0702000-A

Ajuntament D'esporles

5.113

150.000,00

2

4.131,67

8.263,34

158.263,34

158.263,34

316.526,68

P-0702100-I

Ajuntament D'estellencs

327

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0702200-G

Ajuntament De Felanitx

18.202

120.000,00

5

4.131,67

20.658,35

140.658,35

140.658,35

281.316,70

P-0702500-J

Ajuntament De Fornalutx

679

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0702700-F

Ajuntament D'inca

33.679

85.800,00

0

4.131,67

0,00

85.800,00

85.800,00

171.600,00

P-0702800-D

Ajuntament De Lloret De Vistalegre

1.437

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0702900-B

Ajuntament De Lloseta

6.122

150.000,00

0

4.131,67

0,00

150.000,00

150.000,00

300.000,00

P-0703000-J

Ajuntament De Llubí

2.298

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0703100-H

Ajuntament De Llucmajor

37.752

85.800,00

15

4.131,67

61.975,05

147.775,05

147.775,05

295.550,10

P-0703300-D

Ajuntament De Manacor

44.527

85.800,00

9

4.131,67

37.185,03

122.985,03

122.985,03

245.970,06

P-0703400-B

Ajuntament De Mancor De La Vall

1.528

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0703500-I

Ajuntament De Maria De La Salut

2.245

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0703600-G

Ajuntament De Marratxí

37.724

85.800,00

18

4.131,67

74.370,06

160.170,06

160.170,06

320.340,12

P-0703800-C

Ajuntament De Montuïri

2.987

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0703900-A

Ajuntament De Muro

7.394

150.000,00

1

4.131,67

4.131,67

154.131,67

154.131,67

308.263,34

P-0704100-G

Ajuntament De Petra

2.942

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0700002-I

Entitat Local De Palmanyola

2.137

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0704200-E

Ajuntament De Pollença

16.658

120.000,00

6

4.131,67

24.790,02

144.790,02

144.790,02

289.580,04

P-0704300-C

Ajuntament De Porreres

5.576

150.000,00

0

4.131,67

0,00

150.000,00

150.000,00

300.000,00

P-0704500-H

Ajuntament De Puigpunyent

2.044

240.000,00

2

4.131,67

8.263,34

248.263,34

248.263,34

496.526,68

P-0704400-A

Ajuntament De Sa Pobla

13.764

120.000,00

2

4.131,67

8.263,34

128.263,34

128.263,34

256.526,68

P-0704900-J

Ajuntament De Sant Joan

2.145

240.000,00

0

4.131,67

0,00

240.000,00

240.000,00

480.000,00

P-0705100-F

Ajuntament De Sant Llorenç

8.742

150.000,00

5

4.131,67

20.658,35

170.658,35

170.658,35

341.316,70

P-0705300-B

Ajuntament De Santa Eugènia

1.641

240.000,00

3

4.131,67

12.395,01

252.395,01

252.395,01

504.790,02

P-0705500-G

Ajuntament De Santa Margalida

12.797

120.000,00

2

4.131,67

8.263,34

128.263,34

128.263,34

256.526,68

P-0705600-E

Ajuntament De Santa Maria Del Camí

7.486

150.000,00

0

4.131,67

0,00

150.000,00

150.000,00

300.000,00

P-0705700-C

Ajuntament De Santanyí

12.373

120.000,00

10

4.131,67

41.316,70

161.316,70

161.316,70

322.633,40

P-0705800-A

Ajuntament De Selva

4.080

195.000,00

3

4.131,67

12.395,01

207.395,01

207.395,01

414.790,02

P-0704700-D

Ajuntament De Sencelles

3.370

195.000,00

2

4.131,67

8.263,34

203.263,34

203.263,34

406.526,68

P-0705900-I

Ajuntament De Ses Salines

5.096

150.000,00

1

4.131,67

4.131,67

154.131,67

154.131,67

308.263,34

P-0706000-G

Ajuntament De Sineu

4.030

195.000,00

0

4.131,67

0,00

195.000,00

195.000,00

390.000,00

P-0706100-E

Ajuntament De Sóller

13.634

120.000,00

3

4.131,67

12.395,01

132.395,01

132.395,01

264.790,02

P-0706200-C

Ajuntament De Son Servera

11.817

120.000,00

4

4.131,67

16.526,68

136.526,68

136.526,68

273.053,36

P-0706300-A

Ajuntament De Valldemossa

2.009

240.000,00

5

4.131,67

20.658,35

260.658,35

260.658,35

521.316,70

P-0706500-F

Ajuntament De Vilafranca

3.466

195.000,00

0

4.131,67

0,00

195.000,00

195.000,00

390.000,00

   

489.584,00

9.334.800,00

161

 

665.198,87

9.999.998,87

9.999.998,87

19.999.997,74

 

La subvenció per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil es determinarà de la manera següent: 2.500,00 euros a cada ajuntament que es presenti a la convocatòria i compleixi els requisits establerts.

La concessió de les subvencions es farà en el moment procedimental adient d'aquesta convocatòria.

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà fins el dia 30 de juny de 2022 comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

Les instàncies s'han de dirigir a la Presidència del Consell de Mallorca, i s'han de presentar telemàticament en el registre electrònic general del Consell de Mallorca.

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). S'ha de presentar una sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions

Amb la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

-Si s'escau, un informe d'un tècnic/tècnica municipal justificatiu de la impossibilitat de destinar un mínim de 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics (Annex XII).

2.- Per sol·licitar alguna de les actuacions subvencionables del punt 3 de la convocatòria, a més de la documentació del punt 8.1 s'ha de presentar la documentació següent:

-Una memòria explicativa de l'actuació sol·licitada firmada per un tècnic/tècnica municipal amb el vistiplau del batle/batlessa de l'ajuntament, amb el següent contingut:

Títol de l'actuació; breu descripció del seu objecte; pressupost amb IVA inclòs; i declaració que es tracta d'una actuació subvencionable de les incloses al punt 3 de la convocatòria.

Per a l'actuació de redacció o actualització del pla municipal de protecció civil a la descripció del seu objecte de la memòria d'aquesta actuació han de constar tots els punts que figuren a la GUIA PER A LA REDACCIÓ DELS PLANS MUNICIPALS DE PROTECCIÓ CIVIL que es troba a la web del GOIB: Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques. Direcció General d'Emergències i Interior.  

http://www.caib.es/govern/rest/arxiu/3987579

9.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions

L'òrgan instructor és la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB i a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis (6) mesos.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2022.

La concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 6 d'aquesta convocatòria.

El pagament de les subvencions de les dues anualitats (2022 i 2023) i la de 2022 per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil es farà mitjançant bestretes del 100 % de les subvencions una vegada concedides.

Per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de les subvencions serà d'aplicació l'acord del Consell Executiu de dia 7 d'agost de 2019 (BOIB núm. 111, de 13 d'agost de 2019) pel qual s'acorda la delegació en les persones titulars dels departaments per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de subvencions sempre que no es modifiqui el seu objecte.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra l'acord de concessió de les subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

10.- Conveni de col·laboració

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per a la justificació de les despeses es signarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada entitat local beneficiària de les subvencions. Aquest model de conveni, que figura com Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada Entitat Local i s'ha de remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

11.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. Les actuacions subvencionades s'han d'adjudicar, com a data màxima, fins el dia 31 de març de 2023 i s'ha de presentar el certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex IX) al Consell de Mallorca, com a data màxima, fins el dia 30 d'abril de 2023. Una vegada adjudicada l'actuació la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda respecte de la concedida de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s'escau, es produeixi sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, la subvenció del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà la subvenció del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada.

Una vegada comunicat el certificat de l'adjudicació de l'obra, si s'escau els ajuntaments estaran obligats a reintegrar per cada actuació i per cada anualitat la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import finalment adjudicat, sense interessos, reintegrament que practicarà el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el que es preveu al punt 16.

Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2022 i del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2023 una vegada concedides les subvencions i sempre dins l'exercici 2022 i 2023, respectivament.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys. L'incompliment d'aquesta obligació de destí sense l'autorització del Consell de Mallorca serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble. Així mateix, els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a l'adquisició d'immobles queden subjectes al compliment de les regles previstes a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11.2.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 10 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.3.- Acabar les actuacions fins el dia 31 de març de 2024 i presentar la justificació de les despeses fins el dia 30 d'abril de 2024, incloses les de “Redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil”.

La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

A) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex X d'aquesta convocatòria.

Aquest certificat també haurà d'acreditar els següents punts:

Pel que fa a les obres:

a) Que durant el transcurs de les obres s'han emès les certificacions d'obra juntament amb les corresponents relacions valorades, i a la finalització de l'obra s'ha emès el certificat final d'obra per part del tècnic director de la mateixa.

Així mateix, si s'han realitzat obres que totalment o parcialment siguin marges o parets de pedra en sec, que figura a l'expedient un certificat que acredita que les obres s'han realitzat sota la supervisió d'un mestre artesà en paret seca degudament signada i identificada.

b) Que s'ha fet l'acta de recepció de l'obra signada conjuntament pel director, el contractista i un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local.

Que s'han emès abans de la contractació de l'obra els següents documents:

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei segons el model de l'Annex VI.

-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial segons el model de l'Annex VII.

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal segons el model de l'Annex VIII.

Pel que fa a l'adquisició d'immobles:

-Que s'ha formalitzat l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble i s'ha inscrit en el Registre de la Propietat. Així mateix, a l'escriptura pública s'ha fet constar l'import de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca i que el període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, i que aquests aspectes han estat objecte d'inscripció en el registre de la propietat mitjançant una nota marginal.

-Que figura a l'expedient un informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es fa constar el preu de l'immoble a adquirir.

Pel que fa a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil:

-Que consta a l'expedient un certificat del secretari/secretària municipal que diu que el pla municipal de protecció civil ha estat aprovat per la Comissió d'Emergències i Protecció del Govern de les Illes Balears. (Direcció General d'Emergències i Interior).

B) Un informe, segons el model que figura com Annex XI d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura. I que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de la finalització del termini de justificació.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.

11.4.- Fer constar la publicitat del Consell de Mallorca en el finançament de les actuacions en totes les modalitats de difusió de l'actuació: xarxes socials, etiquetant els comptes de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (@PEiDL_mallorca) i del Consell de Mallorca (@ConselldeMca) mitjans de comunicació, etc. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'actuació a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. A aquest acte d'inauguració s'ha de convidar el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les actuacions, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte.  El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. En tot el material imprès de difusió de les actuacions subvencionades ha de figurar el logotip del Consell de Mallorca.

11.5.-En qualsevol moment es podrà inspeccionar la documentació d'aquestes subvencions que obrin en poder dels ajuntaments beneficiaris o requerir-los perquè presentin els documents relacionats amb els projectes subvencionats que el Consell consideri convenients.

11.6.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

11.7.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

12.- Import de la subvenció i reintegrament

La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres d'acord amb el que s'indica el punt 11.1 d'aquesta convocatòria, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació de dues bestretes del 100 % de les subvencions concedides de cada anualitat (2022 i 2023), en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat total l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre les quantitats subvencionades i abonades mitjançant bestretes i les quantitats finalment justificades a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de les bestretes de les subvencions a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el que es preveu al punt 16.  

13.- Ampliacions de terminis

Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis i per establir noves dates per acabar l'actuació previstes al paràgraf següent.

En el cas de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques. També es podran establir noves dates en el cas d'actuacions que la seva execució necessiti d'autoritzacions i/o informes sectorials si les ampliacions de terminis no resolen aquestes situacions.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

14.- Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

15.- Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Si s'incompleix el compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura pública sense l'autorització del Consell de Mallorca, aquest incompliment serà causa de revocació de la subvenció econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l'adquisició de l'immoble.

16.- Aplicació del romanent d'obres, vehicles, immobles i honoraris a una altra actuació

Adjudicades totes les actuacions subvencionades, cada ajuntament, si s'ha produït un romanent derivat de l'adjudicació de totes les actuacions, podrà elegir entre reintegrar les quantitats al Consell de Mallorca a requeriment d'aquest d'acord amb el que preveu el punt 11 i 12 d'aquesta convocatòria, o sol·licitar aplicar el romanent a una nova actuació de les admeses en aquesta convocatòria. En aquest cas, no serà d'aplicació la norma del punt 3 que preveu que les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria han de ser d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs.

La nova actuació s'ha de demanar per part de cada Entitat Local en el termini de dos mesos comptador a partir de l'adjudicació de la darrera actuació subvencionada a l'Entitat Local. Per demanar aquesta nova actuació s'ha d'emprar el model de sol·licitud d'aquesta convocatòria i s'han de presentar, segons el tipus d'actuació sol·licitada, els mateixos documents que s'exigeixen en aquesta convocatòria. 

17.- Normativa supletòria

En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19/07/2018); el Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12/12/2019) i successives modificacions; l'Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10/08/1995); l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18/02/2017 i núm. 96, de 04/08/2018); i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

18.- Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

19.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DUR A TERME ACTUACIONS D'INVERSIÓ DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES), HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D'OBRES, I REDACCIÓ O ACTUALITZACIÓ DEL PLA MUNICIPAL DE PROTECCIÓ CIVIL

Sr./Sra.________________________________________________________________,

batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de__________

amb CIF_________________________

EXPOSA:

Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2022-2023 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i per honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.

Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.

També declara que es compromet, si s'escau, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import adjudicat de cada anualitat, i també a la diferència entre l'import subvencionat objecte d'adjudicació i l'import finalment justificat, més els interessos de demora en aquest darrer cas, de cada anualitat.

Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

A) Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria segons l'ordre la preferència següent:

ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES) A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ..........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ..........................................................................................................................)

3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ..........................................................................................................................)

4. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ..........................................................................................................................)

5. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ..........................................................................................................................)

ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES

1. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de:  .........................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:  ........................................................

2. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de:  .............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: .................................................................

3. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de:  ....................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ................................................................

4. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de:  .............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:....................................................................

5. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: .............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...................................................................

ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE DIRECCIÓ DE PROJECTES

1. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: .................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:................................................

2. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ......................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:................................................................

3. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:...................................................................

4. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ..............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:..................................................................

5. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.

Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ..............................................................

Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de:..................................................................

REDACCIÓ O ACTUALITZACIÓ DEL PLA MUNICIPAL DE PROTECCIÓ CIVIL

Únic: ................................................................................................(Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

B) Així mateix, també demana les bestretes de les dues anualitats (2022 i 2023) del 100 % de la subvenció total concedida de cada anualitat, i la bestreta de 2022 del 100 % de la subvenció total concedida per a la redacció o actualització dels plans municipals de protecció civil.

*C) Igualment, es declara que es destina l'import mínim de 30.000,00 euros a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal definits al següent o següents projectes: .............................................................................................................................

A ..............................., dia ................................. d ........................................ de ................

*Solament s'ha de fer aquesta declaració en el cas de no presentar l'Annex XII.

 SRA. PRESIDENTA DEL CONSELL DE MALLORCA

 

ANNEX II MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS D'INVERSIÓ (OBRES, ADQUISICIÓ DE VEHICLES I D'IMMOBLES), PER SUFRAGAR HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D'OBRES, I PER A LA REDACCIÓ O ACTUALITZACIÓ DE PLANS MUNICIPALS DE PROTECCIÓ CIVIL

Palma, ___ de _______ de __________

REUNITS

D'una banda, el Sr. Jaume Alzamora Riera, conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament al Decret de la Presidenta del Consell de dia __________ .

I d'altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament de ____________________.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que mitjançant acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca de dia ............... de .................................... de .......................... es va aprovar la convocatòria de subvencions 2022-2023 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles, immobles i honoraris), per redactar o actualitzar els plans municipals de protecció civil, i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.

Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de......................... se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions i per, si s'escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i redactar o actualitzar el pla municipal de protecció civil:

.............................................................................................................................................

Que l'Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ......de................. de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:

"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.

Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) en el marc de la convocatòria de subvencions pluriennals 2022-2023 i per, si s'escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, i redactar o actualitzar el pla municipal de protecció civil.

Segona.- L'Ajuntament de....................ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca en els terminis establerts.

Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.

b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import. I que el pagament de les factures s'ha realitzat abans de la finalització del termini de justificació.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.

Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.

Per part del Consell de Mallorca                                         Per part de l'Ajuntament                

El conseller executiu             

de Promoció Econòmica i

Desenvolupament Local

Jaume Alzamora Riera

 

ANNEX III MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D'AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L'ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017 I NÚM. 96, DE 4 D'AGOST DE 2018)

El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l'Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l'Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.

A..................., dia............... d ............................. de ..................

 

 

Davant meu,

El/La secretari/secretària de la Corporació

 

ANNEX IV MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

Sr./Sra.________________________________________________________________

batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l'efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).

2. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.

4. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

A més, es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions pluriennals 2022-2023 per a actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) realitz la present declaració.

.................................., ........ d ....................... de ....................

 

 

Signat: ................................................... (amb el segell de l'Ajuntament)

 

ANNEX V

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).

Sr./Sra.______________________________________________________________

batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

DECLAR

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de ..........................

 

 

Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l'Ajuntament)

 

ANNEX VI

MODEL DE CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada ..........................................................................................................................................

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ... d................ de ......

 

 

                                                                                                                                                                          Vist-i-Plau

                                                                                                                                                            EL BATLE/LA BATLESSA                  

 

ANNEX VII MODEL D'INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'ACTUACIÓ D'EDIFICACIÓ, OBRA O INSTAL·LACIÓ AL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL; ALS INSTRUMENTS D'ORDENACIÓ TERRITORIAL I A LA NORMATIVA URBANÍSTICA I TERRITORIAL (1)

INFORME

Amb relació al projecte promogut per aquest Ajuntament de ..., denominat (2), i redactat per (3); projecte per al qual se sol·licita una subvenció/ajut econòmic, en el marc de la convocatòria de (4), s'informa el següent:

a) S'apliquen al projecte els següents instruments de planejament i de gestió urbanístics aplicables: (5)

b) Incidència o afectació al projecte de determinacions d'instruments d'ordenació territorial: (6)

c) Classificació i qualificació del sòl on es projecta l'actuació, i paràmetres aplicables: (7)

d) Altres determinacions urbanístiques significatives que incideixen en el projecte: (8)

e) Finançament de les actuacions del projecte com a obligació estricta de l'Ajuntament: (9)

f) Disponibilitat efectiva de les autoritzacions o els informes concurrents: (10)

g) Compliment del projecte de les determinacions d'eficàcia directa sobre el planejament, contingudes en la legislació urbanística i altra legislació sectorial: (11)

Analitzat el contingut del projecte referit a l'encapçalament d'aquest informe, els qui el subscrivim informam en el sentit que compleix tots i cadascun dels requeriments que s'indiquen en els apartats precedents, a l'efecte de la sol·licitud també indicada a l'encapçalament, així com, si correspon, per al tràmit de l'acte o acord municipal aprovatori, equivalent a la llicència urbanística d'acord amb la legislació urbanística actualment aplicable.

A aquest efecte, s'emet el present informe, .... (12)

Persones que el subscriuen: (13)

Instruccions per complimentar els camps:

(1) A subscriure, conjuntament, pel personal tècnic competent dels serveis municipals, i pel personal dels serveis jurídics municipals, i a manca de serveis jurídics, per la persona titular de la secretaria general. En cap cas, l'emissió del present informe no es pot dur a terme, pel que fa al personal tècnic, per la persona que hagi redactat el projecte.

(2) Indicau la denominació específica del projecte, que ha de ser descriptiva i inequívoca de l'actuació que preveu

(3) Indicau la persona o persones autores del projecte, amb el seu núm. de visat col·legial si aquest resulta exigible d'acord amb la legislació aplicable.

(4) Indicau exactament la denominació de la convocatòria específica de la subvenció o ajut econòmic, i l'òrgan insular convocant.

(5) Indicau les referències a tots els instruments de planejament urbanístics municipals vigents aplicables al projecte, així com, si escau, els de gestió urbanístics. En el cas que algun d'ells estigui en tramitació o subjecte a procediments de revisió o modificació, s'ha d'indicar, igualment, així com si s'ha acordat la suspensió de les tramitacions i d'atorgament de llicències o de la presentació de comunicacions prèvies que regula la legislació urbanística.

(6) Efectuau les indicacions oportunes en el cas d'afectació o incidència, o indicau la no afectació expressa.

(7) Assenyalau la classificació i qualificació del sòl del terreny en el qual es projecta l'actuació, amb indicació específica dels paràmetres aplicables respecte de l'ús del sòl, les condicions d'edificació i l'aprofitament del subsòl, si és el cas. S'ha d'assenyalar igualment, en els casos de sòl urbà o urbanitzable en execució, si el terreny té la condició de solar, i en cas negatiu, quines actuacions són necessàries per assolir-la.

(8) Assenyalau, si escauen, les altres determinacions urbanístiques significatives, tant d'ordenació estructural com detallada, que condicionin l'aprofitament i l'ús del terreny, en especial les referides a les possibilitats d'edificació o de materialització de l'actuació prevista en el projecte.

(9) Indicau la normativa aplicable que fixi l'obligació del finançament de l'actuació en exclusiva amb fons públics municipals; fent constar, així mateix, que l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajut econòmic en cap cas no correspon ser finançada per les persones propietàries de sòl, d'acord amb la legislació urbanística estatal i autonòmica.

(10) Indicau els actes d'atorgament d'autoritzacions concurrents, o informes sectorials concurrents, que la legislació aplicable exigeix, així com la seva data d'autorització o d'emissió, que són necessaris per a l'execució del projecte. En cas de trobar-s'hi subjecte, s'han d'haver emès amb caràcter favorable. En el cas de no trobar-se subjecte a cap autorització o informe concurrent, s'ha d'especificar de manera expressa en aquest apartat.

(11) S'ha d'indicar si el projecte compleix les determinacions de la legislació urbanística aplicable, i la resta de legislació i normativa sectorial d'aplicació en el cas que la legislació sectorial esmentada prevegi expressament la comprovació de l'adequació als requisits que s'hi estableixen en l'acte d'aprovació municipal del projecte, equivalent a la llicència urbanística.

(12) Assenyalau lloc i data d'emissió.

(13) S'ha d'indicar clarament la identificació i titulació de les persones que el subscriuen. Necessàriament s'ha d'emetre per personal de la corporació, i com a mínim ha d'anar subscrit per un tècnic professional amb competència per avaluar els aspectes tècnics i urbanístics del projecte i per un tècnic jurídic. A manca de tècnic o assessor jurídic entre el personal de la corporació, se subscriurà pel secretari o secretària general de la corporació local.»

 

ANNEX VIII MODEL DE CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL

Sr./Sra........................................................................................, tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ..................................................................................... per a l'Ajuntament de ...............................

CERTIFICA:

Que el  projecte de l'esmentada obra és viable.

I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat a ............................, dia ....... d.................de ...........

 

 

Signat: El tècnic/ La tècnica municipal

 

ANNEX IX MODEL DE CERTIFICAT D'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

Sr./Sra.:

 

Secretari / a  de

 

 

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s'expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

ACTUACIÓ:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ:

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L'ADJUDICACIÓ:

DATA D'INICI DE L'ACTUACIÓ:

DIRECTOR / A DE L'ACTUACIÓ:

TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ:

 

FINANÇAMENT

ENTITATS

PRESSUPOST  ACTUACIÓ

SUBVENCIÓ APROVADA

ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

 

 

 

 

AJUNTAMENT

 

 

 

 

TOTALS

 

 

 

 

 

MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L'ACTUACIÓ

 

 

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix aquest certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................

VISTIPLAU

EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA                                                                                   EL BATLE/LA BATLESSA

Sgt.:                                                                                                                                      Sgt.:

 

ANNEX X MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria 2022-2023 per a actuacions d'inversió de competència municipal per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:

.............................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ...... d ................ de ......

 

 

                                                                                                  Vist-i-Plau

                                                                                  EL BATLE/LA BATLESSA                   

 

ANNEX XI MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.

................................................, Interventor/a de l'Ajuntament de ..................................

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2022-2023 per executar actuacions d'inversió de competència municipal:

..........................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, i s'han pagat abans de la finalització del termini de justificació, són les següents:

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la factura

Data pagament de la factura

Data reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA1:

(   ) Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

(   ) Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

També DECLARA:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................

 

 

1Marcar amb una creu l'opció que pertoqui.

 

ANNEX XII MODEL D'INFORME D'UN TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL JUSTIFICATIU DE LA IMPOSSIBILITAT DE DESTINAR UN MÍNIM DE 30.000,00 EUROS DE LA SUBVENCIÓ SOL·LICITADA A MILLORAR I COMPLIMENTAR LES CONDICIONS D'ACCESSIBILITAT UNIVERSAL DELS EQUIPAMENTS I EDIFICIS PÚBLICS

Sr./Sra........................................................................................, tècnic/tècnica municipal de l'Ajuntament de ...............................

INFORMA:

Que tots els equipaments i espais públics de titularitat de l'Ajuntament ubicats en el municipi d'.................................... es troben adaptats a la normativa d'accessibilitat universal.

I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, emet aquest informe a ............................, dia ....... d.................de ...........