Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 148594
Convocatòria i bases del procés selectiu per cobrir amb personal funcionari de carrera 1 plaça de TAE superior economista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local, de data 10 de març de 2022, s'aprova la convocatòria i bases del procés selectiu per a cobrir, amb personal funcionari de carrera, 1 plaça de TAE superior economista de l'Ajuntament de Santanyí, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022 (Boib núm. 33, de 5 de març de 2022), pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció de concurs oposició, en els següents termes:

CONVOCATÒRIA I BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR AMB PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 1 PLAÇA DE TAE SUPERIOR ECONOMISTA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

PRIMERA. OBJECTE

Aquesta convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, amb personal funcionari de carrera, 1 plaça de tae superior economista, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022 ((Boib núm. 33, de 5 de març de 2022), pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció de concurs-oposició.

Característiques del lloc de treball

Denominació: TAE Superior economista

Grup: A1

Categoria: tècnic/a superior

Règim jurídic: personal funcionari de carrera

També es formarà una borsa de treball  a efectes de qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, per això les persones que superin aquesta convocatòria passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per l'ordre de puntuació.

SEGONA. NORMATIVA D'APLICACIÓ

La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic

TERCERA.  REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o, també, la d'aquells altres que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol universitari de grau o llicenciatura en Economia o Administració i direcció d'empreses. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que n'acrediti, si s'escau, l'homologació. 

Aquest requisit no serà d'aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la plaça a proveir.

e) No haver estat separades mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament.

En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f) Abans de firmar la pressa de possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa.

g) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

h) Haver satisfet els drets de participació en la forma establerta en la base quarta d'aquestes bases.

Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i gaudir d'aquests durant el procediment de selecció, fins al moment del nomenament.

QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex II), es presentaran en el Registre General de la Corporació i es dirigiran a la Batlia de l'Ajuntament de Santanyí.

També podran presentar-se mitjançant les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, prèviament a la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. A més de les dades que han de constar a la sol·licitud, les persones aspirants han de consignar-les, i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:

a) Còpia del DNI i còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria.

b) Manifestació de què es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 3, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

c) El document d'ingrés de la taxa de 14 euros pels drets de participació. L'import dels drets de participació únicament serà retornat a aquelles persones que no siguin admeses per falta d'algun dels requisits exigits per prendre part en les proves selectives, sempre que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses.

L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet al compte bancari següent: CAJAMAR - ES97 3058 4516 4227 3200 0011, indicant el DNI i el nom de la convocatòria la qual s'opta.

d) Coneixements de la llengua catalana: es presentarà una còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit en aquesta convocatòria.

L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits de les persones aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 10 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas, la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

4. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals d'aquesta convocatòria abans de la seva contractació.

5. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

6. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i email que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Pel fet de sol·licitar prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la norma d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciàs inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat a la base tercera.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució, en el termini màxim de dos mesos, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de deu dies hàbils, indicant que, si no es du a terme l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses.

La llista de persones admeses i excloses contendrà també la causa o causes que han motivat l'exclusió.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.

Una vegada publicades les bases en els butlleltins oficials indicats, els successius anuncis referits al procediment selectiu objecte de la present convocatoria es publicaran a la web municipal, tret dels que legalment s´hagin de publicar en els corresponents butlletins oficials.

SISENA. TRIBUNAL DE SELECCIÓ

1. El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l'article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre- TRLEBEP, i, supletòriament, l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB.

2. Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir, la qual cosa hauran de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

De la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.

3. El president/a convocarà els membres titulars per tal de constituir el Tribunal.

La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic.

Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.

4. El Tribunal podrà comptar amb personal assessor especialista per a aquelles proves en què sigui necessari, i també de personal col·laborador amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament de l'oposició. Aquest personal assessor i col·laborador es limitarà a donar l'assistència i la col·laboració que els sigui sol·licitada i tendrà veu, però no vot.

5. Correspon al Tribunal resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.

6. La indemnització per assistència al Tribunal es regirà per la normativa autonòmica vigent.

7. Quan, en absència del president o presidenta titular del Tribunal, tampoc no sigui possible la presència del designat com a suplent, n'assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

8. A la resolució que declari aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses es farà pública la designació del tribunal qualificador, el qual estarà integrat pels següents membres:

- President/a titular - President/a suplent

- Tres vocals titulars - Tres vocals suplents

- Secretari/ària titular - Secretari/ària suplent

SETENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Entre la finalització d'una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos. La selecció constarà de les fases següents:

A- FASE D'OPOSICIÓ            

Puntuació total: 75 punts

Serà prèvia a la fase de concurs i tendrà caràcter eliminatori. Consistirà en la realització de tres exercicis: Un tipus test, un a desenvolupar i un pràctic. Les persones aspirants que no aprovin cada un dels exercicis quedaran eliminades del procés selectiu.

La fase d'oposició suposarà un 75% de la puntuació final.

Primer exercici de caràcter teòric

Puntuació màxima: 25 punts

Consistirà a respondre un qüestionari tipus test d'un total de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives i només una correcta, sobre el temari general exposat en l'annex I d'aquestes bases.

Cada pregunta contestada correctament tendrà una puntuació de 0,50 punts. Les preguntes no resoltes o no contestades no puntuaran. Les preguntes contestades erròniament es penalitzaran amb 0,15 punts. L'exercici es puntuarà de 0 a 25 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 12,5 punts.

Temps màxim: 60 minuts.

Segon exercici a desenvolupar

Puntuació màxima: 25 punts

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de dues hores, 2 temes del temari específic. Els temes es triaran a l'atzar pel sistema de bolles. Se'n treurà una bolla que determinarà un tema corresponent al temari de la part 1 a la part 3 del temari específic, i l'altra bolla, determinarà el segon d'entre els temes de les parts 4 a la 6 del temari específic.

Es valorarà fins a un màxim de 25 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12.5 punts per superar aquest exercici. Cada pregunta es qualificarà de 0 a 10. Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.

Tercer exercici de caràcter pràctic

Puntuació màxima: 25 punts

Consistirà en la realització d'un supòsit pràctic, d'entre tres opcions diferents, designat pel tribunal mitjançant el sistema a l'atzar. Els casos pràctics estaran basats en les matèries contingudes en el temari específic que hi figura a l'annex I d'aquestes bases i que, en tot cas, haurà de versar sobre continguts propis dels procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte de convocatòria.

Per a la realització d'aquest exercici els/les opositors/as no podran fer ús de textos legals.

L'exercici es puntuarà de 0 a 25 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 12,5 punts.

Temps màxim: 90 minuts.

Conclosos els tres exercicis de la fase d'oposició, el Tribunal farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament la relació de persones aspirants que hagin aprovat aquesta fase, amb indicació de la puntuació total obtinguda. 

S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació de cada un dels exercicis de la fase d´oposició per presentar alegacions o la revisió de l'examen corresponent.

El Tribunal Qualificador disposarà d'un termini màxim de set dies hàbils per resoldre les al·legacions presentades.

B- FASE DE CONCURS

Puntuació total: 25 punts

La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.

L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 10 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.

Únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagin superat la fase d´oposició.

La data màxima en la qual es tendran en compte els mèrits a valorar és la data límit de presentació de sol•licituds per participar en el procediment selectiu objecte de la present convocatòria, amb independència de la data de presentació de la documentació acreditativa dels mèrits aportats per part de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició.

Els mèrits, que el Tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases:

1) Experiència professional

Puntuació màxima d'aquest apartat: 15 punts

- Per serveis prestats en l'administració pública relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en, així com el lloc de treball ocupat.

No es valoraran els serveis prestats per l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Puntuació: 0,3 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.

- Per serveis prestats en l'empresa privada relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar:

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte s'haurà de presentar, necessariament, a més d'una vida laboral, la documentació que acrediti aquest fet (contracte, certificat d'empresa, etc). En cap cas es valorarà aquest apartat, si la documentació presentada no reflecteix el lloc ocupat ni les seves funcions.

Puntuació: 0,1 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies

 

2) Formació professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8  punts

La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

2.1) Titulacions acadèmiques

Puntuació màxima d'aquest subapartat 5 punts.

1. Per cada doctorat: 3 punts.

2. Per cada llicenciatura, grau, diplomatura (excepte la titulació determinada com a requisit): 2 punts.

3. Altres estudis de Postgrau (Màster, Especialista Universitari o Expert Universitari): es puntuaran segons el nombre de crèdits de què constin, a raó de 0,0025 punts per hora.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo, excepte en el cas del títol de Doctor/a o estudis de màster, en què sí que es podrà valorar el grau, la llicenciatura, diplomatura o equivalent.

En el cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.

Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.

2.2) Cursos de formació

Puntuació màxima d'aquest subapartat 3 punts.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la categoria convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Administracions Locals (COSITAL) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència  i els d'aprofitament.

  • L'hora d'impartició es valora amb: 0,005 punts
  • L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,003 punts
  • L'hora d'assistència es valora amb: 0,0015 punts

Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència , es valorarà com d'assistència

3) Coneixements de català

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüistica del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C1 i al C2. La puntuació en cada cas serà:

- Certificat C1 o equivalent: 1,00 punts.

- Certificat C2 o equivalent: 1,50 punts.

- Certificat LA o equivalent: 0,50 punts.

S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per presentar reclamacions respecte de la mateixa i, una vegada el Tribunal Qualificador en un termini màxim de set dies hàbils hagi resolt les al•legacions presentades, es procedirà a publicar els resultats definitius.

VUITENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I PRESA DE POSSESSIÓ

La qualificació final de les persones aspirants vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició (75%) i en la fase de concurs (25%).

Una vegada acabada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal publicarà a la pàgina web municipal la llista de les persones candidates per ordre de puntuació obtinguda. 

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris: primer, millor puntuació en el tercer exercici de l'oposició; segon, millor puntuació en el segon exercici, tercer, millor puntuació en el primer exercici i quart, millor puntuació en el concurs de mèrits. De persistir l'empat, aquest se solucionarà per sorteig en acte públic.

S'estableix un període d'al·legacions de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació dels resultats provisionals en la pàgina web d'aquest Ajuntament.

Per Resolució de Batlia s'acordarà el nomenament de la persona candidata amb major puntuació obtinguda, formalitzant-se la corresponent presa de possessió. La resta de persones candidates passaran a formar part d'una borsa de treball, per ordre de puntuació, per a eventuals nomenaments temporals com a funcionari interí.

NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA

Les persones que formin part de la borsa, a l'efecte de rebre ofertes de lloc de treball, estan en situació de disponibles o no disponibles.

Estan en situació de no disponibles les persones integrants de la borsa que estiguin prestant serveis a una administració pública, ja sigui fent substitucions diverses (IT, maternitat, etc.) o cobrint acumulacions de tasques, o que no hagin acceptat el lloc ofert per alguna de les causes indicades en aquesta mateixa base.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.

Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se les ha de cridar per oferir-les el lloc de treball, d'acord amb la seva posició a la borsa.

A aquests efectes, el Departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini per incorporar-se.

Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, del fet que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

En el termini màxim de dos dies hàbils a comptar des de l'endemà de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en la contractació.

Si no en manifesta la conformitat dins termini, renuncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà la següent de la llista.

A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les següents circumstàncies, les quals s'han de justificar documentalment en els deu dies hàbils següents comptadors des de l'endemà de la comunicació:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o preadoptiva, inclosa l'excedència per cura de fills.

b) Prestar serveis a una altra administració pública.

c) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils, des de l'endemà que es produeixi i amb la justificació corresponent. La manca de comunicació dins termini determinarà l'exclusió de la borsa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

La posterior renúncia d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball.

Aquesta borsa tendrà una vigència de tres anys.

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

1. Aquelles persones aspirants a les quals es cridi, i que donin la conformitat a la seva contractació, deuran exhibir en el termini establert a partir de la crida, si no l'han presentat abans, els següents documents:

a) Original del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, en el seu cas.

b) Original de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sens perjudici de la posterior presentació del títol.

A més de l'anterior, hauran de presentar en el termini establert, si no els han presentat abans, els següents documents:

a) Declaració jurada acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.

b) Declaració jurada de no haver estat separatdes, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques.

Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix en la lletra a) de la base 2, hauran d'acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

c) Declaració jurada de no estar sotmeses a causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

d) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li indicarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, exercirà l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si la persona aspirant proposada realitza alguna activitat privada, per a l'exercici de la qual, es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en els quals se sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2. Si dins del termini indicat, i excepte casos de força major, les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser contractades o nomenades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància en la qual sol·licitaven prendre part en el procés selectiu.

ONZENA. IMPUGNACIÓ I MODIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

La convocatòria, aquestes bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Santanyí, 17 de març de 2022

La batlessa Maria C. Pons Monserrat

 

ANNEX I  TEMARI GENERAL

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut. Drets i llibertats públiques, Drets i Deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2: Les formes d'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. Els estatuts d'autonomia. El sistema de la distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes. Les relacions entre l'Estat i les comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 3: Els Tractats internacionals a la Constitució espanyola. Especial referència al Dret comunitari europeu, les seves fonts i relacions amb l'Ordenament Jurídic espanyol.

Tema 4: Les fonts del Dret en general i, especialment, en el sistema jurídic positiu espanyol. Aplicació de les normes jurídiques. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària.

Tema 5: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

Tema 6: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: Disposicions generals del Procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu

Tema 7: L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Eficàcia: notificació i publicació. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius

Tema 8: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: La iniciació del Procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del Procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

Tema 9: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 10: La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació de l'acte administratiu. La revisió d'ofici

Tema 11: Llei 39/2015 de Procediment administratiu comú: Identificació i signatura dels interessats en el Procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques

Tema 12: La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local

Tema 13: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 14: L'expropiació forçosa: Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiadora. Tramitació d'urgència. Procediments especials. Les expropiacions urbanístiques

Tema 15: La responsabilitat de l'Administració Pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. L'acció de responsabilitat. Principis del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

Tema 16: L'activitat administrativa de prestació de serveis. La iniciativa econòmica pública i els serveis públics. El servei públic. Concepte. La reserva de serveis en favor de les entitats locals

Tema 17: La gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels serveis públics. La concessió de serveis públics: concepte i naturalesa.  Potestats de l'Administració. Drets i obligacions del concessionari. Relacions del concessionari amb els usuaris. Extinció de la concessió

Tema 18: El patrimoni de les administracions públiques. Les propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials. Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió. El patrimoni privat de les Administracions Públiques. L'inventari a l'Administració local.

Tema 19: El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.

Tema 20: Les fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de règim local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local. La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració. El Reglament orgànic. Els bans.

Tema 21: El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Legislació bàsica i autonòmica. L'organització municipal. Òrgans necessaris: alcalde, tinents d'alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El consell obert.

Tema 22: Les formes d'acció administrativa de les entitats locals. L'activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable

Tema 23: El personal al servei de les entitats locals: Classes i règim jurídic. Accés a l'ocupació pública. Planificació de recursos humans. Estructuració de l'ocupació pública.  Instruments d'ordenació dels llocs de feina. Provisió de llocs de feina i mobilitat. Situacions administratives.

Tema 24: Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social dels empleats públics. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 25: El pressupost com instrument de planificació, com instrument de gestió i com mecanisme general de coordinació. El cicle pressupostari i les seves fases.

Tema 26: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 27: La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

Tema 28: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears

Tema 29: La centralitat del ciutadà. Participació ciutadana. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern. El Portal de Transparència. La transparència i l'accés a la informació en les comunitats autònomes i entitats locals. Govern obert. Codis de bon govern.

TEMARI ESPECÍFIC

PART 1: DRET UNIÓ EUROPEA I DRET ADMINISTRATIU

Tema 30: La Unió europea: institucions i organismes de la Unió Europea, composició, funcionament i competències. La Unió econòmica i monetària. Dret de la Unió Europea: Tractats i dret derivat, especial referència a les normes comptables i d'hisenda pública.

Tema 31: El Comitè de les Regions. La Carta Europea de l'Autonomia Local. Contingut. Posició i significació en l'ordenament jurídic espanyol

Tema 32: La política econòmica regional. El Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER). Altres fons de finançament  amb incidència en l'àmbit local.

Tema 33: El sector públic instrumental. Els organismes públics. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques

Tema 34: Els consorcis: règim de creació, funcionament, personal i extinció.

Tema 35: La jurisdicció contenciosa administrativa: Naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció i les seves competències. Les parts: legitimació. L'objecte del recurs contenciós administratiu. El procediment i la finalització del mateix: les sentències.

PART 2. CONTRACTACIÓ PÚBLICA I URBANISME

Tema 36: Contractació administrativa (I). Àmbit subjectiu de la Llei de Contractes del Sector Públic: sector públic, Administracions públiques i poders i adjudicadors. Àmbit objectiu d'aplicació: contractes administratius i contractes subjectes a regulació harmonitzada. Òrgans competents en matèria de contractació: òrgans de contractació i òrgans d'assistència. El contractista: capacitat, solvència i prohibicions per a contractar. La classificació. Garanties en la contractació del sector públic.

Tema 37: Contractació administrativa (II). L'expedient de contractació i la seva tramitació. Els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques. La part financera de l'expedient de contractació. El preu. El valor estimat. Especialitats de l'expedient de contractació en el contracte d'obres: el projecte

Tema 38: Contractació administrativa (III). L'adjudicació del contracte: procediments i criteris d'adjudicació. La publicitat de les licitacions: Publicitat al « BOE » i «DOUE», la Plataforma de Contractació i el perfil del contractant. L'adjudicació i la formalització del contracte. La racionalització tècnica de la contractació: Acords marc, sistemes dinàmics d'adquisició, les centrals de contractació.

Tema 39: Contractació administrativa (IV). Els efectes del contracte. El pagament del preu: el procediment per al reconeixement d'obligacions en la contractació de les Administracions Públiques. Especialitats del contracte d'obres, de subministraments i de serveis. Breu referència als contractes privats de l'administració

Tema 40: Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies. La sostenibilitat financera de la hisenda local com a pressupost de l'exercici de les competències. Els convenis sobre exercici de competències i serveis municipals. Els serveis mínims. Decret llei 2/2014, de 21 de novembre, de Mesures urgents per aplicar a les Illes Balears la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local.

Tema 41: La Llei del Sòl: drets i deures dels ciutadans, bases del règim del sòl i funció social de la propietat. El Patrimoni públic municipal del sòl. Competències de l'Estat, de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals en matèria urbanística. La Llei d'urbanisme de les Illes Balears: principis generals.

Tema 42: Instruments de planejament urbanístic general a la llum de la normativa autonòmica: plans generals i normes subsidiàries i complementàries. Plans d'Ordenació intermunicipal i plans de sectorització. El planejament de desenvolupament. Plans especials. Altres tipus de plans. Elaboració, aprovació i modificació i revisió dels plans

Tema 43: Execució del planejament. Els diversos sistemes d'actuació urbanística. Les quotes d'urbanització. Diferència entre les quotes d'urbanització i les contribucions especials

PART 3. FUNCIÓ PÚBLICA, ORGANITZACIÓ I GESTIÓ PÚBLICA

Tema 44: Els instruments d'organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans: l'oferta d'ocupació, els plans d'ocupació i altres sistemes de racionalització. Les lleis de pressupostos generals de l'Estat del segle XXI i la contractació de nou personal en les administracions locals i entitats vinculades.

Tema 45: Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional: delimitació de les funcions necessàries i els llocs reservats.

Tema 46: De l'administració pública a la gestió pública. Les noves orientacions de la gestió pública.

Tema 47: Gestió del coneixement a les administracions públiques. L'impacte de les noves tecnologies. L'administració electrònica. «Smart cities».

Tema 48 La planificació de la gestió pública. La planificació estratègica i operativa. La seva aplicació als governs locals.

Tema 49: La racionalització d'estructures i processos per a l'orientació a resultats en suport a la millora continua. La gestió de la qualitat en les administracions públiques. Establiment i mesurament d'objectius i indicadors.

PART 4.  HISENDA PÚBLICA. TRIBUTS. SUBVENCIONS. TRESORERIA.

Tema 50: El dret financer: concepte i contingut. El dret financer com ordenament de la Hisenda Pública. El dret financer en l'ordenament jurídic i en la Ciència del Dret. Relació del dret financer amb altres disciplines

Tema 51: Les fonts del dret financer. Els principis de jerarquia i competència. Principis relatius als ingressos públics: legalitat i reserva de llei, generalitat, capacitat econòmica, igualtat, progressivitat i no confiscatorietat. Principis relatius a la despesa pública: legalitat i equitat, eficàcia, eficiència i economia en la programació i execució de la despesa pública

Tema 52: Els diferents nivells de la Hisenda Pública. Distribució de competències i models de finançament. Les subvencions intergovernamentals.

Tema 53: La relació jurídica tributària: concepte i elements. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjecte actiu. Subjectes passius. Responsables. La solidaritat: extensió i efectes. El domicili fiscal. La representació. La transmissió del deute. La base imposable. La base liquidable. El tipus de gravamen. La quota tributària. El deute tributari

Tema 54: La gestió tributària: delimitació i àmbit. El procediment de gestió tributària. La liquidació dels tributs. La declaració tributària. Els actes de liquidació: classes i règim jurídic. La consulta tributària. La prova en els procediments de gestió tributària. Especialitats en l'administració local.

Tema 55: L'extinció de l'obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la manca de pagament i consignació. Altres formes d'extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència

Tema 56: La recaptació dels tributs. Òrgans de recaptació. El procediment de recaptació en període voluntari. El procediment de recaptació en via de constrenyiment: Ajornament i fraccionament del pagament. Especialitats en l'administració local. La gestió i recaptació  de recursos  per compte d'altres ens públics.

Tema 57: Les garanties tributàries: concepte i classes. Les garanties reals. Dret de prelació. Hipoteca legal tàcita. Hipoteca especial. Afecció de béns. Dret de retenció. Les mesures cautelars

Tema 58: La inspecció dels tributs. Actuacions inspectores per a la gestió dels tributs: comprovació i investigació, obtenció d'informació, la comprovació de valors i informe i assessorament. Règim jurídic de les funcions inspectores. El procediment d'inspecció tributària. Potestats de la Inspecció dels Tributs. Documentació de les actuacions inspectores. Les actes d'inspecció. La inspecció dels recursos no tributaris. Especialitats en l'administració local.

Tema 59: Les infraccions tributàries: concepte i classes. Les sancions tributàries: classes i criteris de graduació. Procediment sancionador. Extinció de la responsabilitat per infraccions

Tema 60: La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària en l'àmbit estatal i autonòmic. Procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions econòmic-administratives. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària dictats per les entitats locals, en municipis de règim comú i de gran població.

Tema 61: L'impost de societats. Fet imposable. Subjectes passius i exempcions. Base imposable. Deute tributari. Gestió de l'impost. L'impost de societats a les entitats i empreses dependents de l'administració local.

Tema 62: L'Impost sobre el Valor Afegit. Naturalesa i àmbit d'aplicació. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjectes passius i responsables: les seves obligacions. Base imposable. Tipus de gravamen. La regla de la prorrata. Deduccions i devolucions. Règims especials. Gestió de l'impost.

Tema 63: Particularitats de l'Impost sobre el Valor Afegit en l'administració pública local. Operacions no subjectes i operacions exemptes. Transmissions immobiliàries. Operacions urbanístiques. Relació de l'administració local amb els seus ens instrumentals.

Tema 64: Els recursos de les hisendes locals. Els tributs locals: principis. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d'impugnació dels actes d'imposició i ordenació de tributs. L'establiment de recursos no tributaris

Tema 65: L'Impost sobre Béns Immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.

Tema 66: L'impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L'impost sobre construccions, instal·lacions i obres

Tema 67: L'impost sobre vehicles de tracció mecànica. L'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana

Tema 68: Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana. Prestacions patrimonials no tributàries.

Tema 69: La participació de municipis i províncies en els tributs de l'Estat i de les comunitats autònomes. Criteris de distribució i regles d'evolució. Règims especials. La cooperació econòmica de l'Estat i de les comunitats autònomes a les inversions de les entitats locals. Els Fons de la Unió Europea per a entitats locals.

Tema 70: Activitat subvencional de les administracions públiques. Procediments de concessió i gestió de les subvencions. Reintegrament de subvencions. El control financer de subvencions  ajudes públiques. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions

Tema 71: La Llei 38/2003 general de subvencions: Concepte, naturalesa i classificació de les subvencions. Principis generals. Elements personals. Les bases reguladores. El procediment de concessió i pagament.

Tema 72: La gestió de subvencions. Justificació. Reintegrament i infraccions administratives en matèria de subvencions. El delicte subvencional.

Tema 73: El crèdit local. Classes d'operacions de crèdit. Naturalesa jurídica dels contractes: tramitació. Les operacions de crèdit a llarg termini: finalitat i durada, competència, límits i requisits per a la concertació de les operacions. El principi de prudència financera. Les operacions de crèdit a curt termini: requisits i condicions. La concessió d'avals per les entitats locals.

Tema 74: La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi d'unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament. El període mitjà de pagament.

Tema 75: La planificació financera. El pla de tresoreria i el pla de disposició fons. La rentabilització d'excedents de tresoreria. Les operacions de tresoreria. El risc de tipus d'interès i de canvi en les operacions financeres.

PART 5. PRESSUPOST, ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA I SOSTENIBILITAT FINANCERA.

Tema 76: El pressupost: concepte i funció. Els principis pressupostaris. La Llei de Pressupostos en l'ordenament espanyol: naturalesa jurídica. Efectes de la Llei de Pressupostos sobre la despesa i sobre els ingressos públics.

Tema 77: El Pressupost General de les Entitats Locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost. L'elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostària

Tema 78:. Annexos i documentació complementària per a l'aprovació del pressupost general municipal. Consolidació del pressupost.

Tema 79: L'estructura pressupostària. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: classes, concepte, finançament i tramitació.

Tema 80: L'execució del pressupost de despeses i d'ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses. Els projectes de despesa. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

Tema 81: La liquidació del pressupost. Tramitació. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari: concepte, càlcul i ajustos. El romanent de tresoreria: concepte i càlcul. Anàlisi del romanent de tresoreria per a despeses amb finançament afectat i del romanent de tresoreria per a despeses generals. Destinació del romanent de tresoreria.

Tema 82: La comptabilitat nacional i el sector públic. Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals de la Unió Europea: aspectes generals. Comptes de fluxos i de sectors: Saldos i agregats. El sector administracions públiques. Les relacions entre la comptabilitat pública i la comptabilitat nacional: criteris d'ajust contemplats en el Manual sobre el dèficit i el deute públic de l'Eurostat i en el Manual del càlcul del dèficit en comptabilitat nacional adaptat a les administracions locals per la IGAE.

Tema 83: Estabilitat Pressupostària i sostenibilitat financera. Principis generals. Objectius d'estabilitat pressupostària, de deute públic i de la regla de despesa per a les corporacions locals: establiment i conseqüències associades al seu incompliment. Perímetre de consolidació. Els Plans econòmic-financers: contingut, tramitació i seguiment. Plans d'ajust i de sanejament financer. Subministrament d'informació financera de les entitats locals. Reglament de desenvolupament de la llei d'Estabilitat Financera Pressupostària en la seva aplicació a les entitats locals. L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal.

PART 6. COMPTABILITAT I CONTROL

Tema 84: Les normes internacionals aplicables a la comptabilitat del sector públic (NIC-SP), elaborades per la Federació Internacional de Comptables (IFAC), a través de l'IPSASB: marc jurídic i normatiu.

Tema 85: El dret de la comptabilitat pública. El Pla general de comptabilitat pública. La comptabilitat de l'administració de l'Estat: normes reguladores. La comptabilitat de les comunitats autònomes.

Tema 86: La comptabilitat de les entitats locals i els seus organismes autònoms: els models normal, simplificat i bàsic. La instrucció de comptabilitat aplicable als ens locals: model normal. L'Ordre HAP / 1489/2013 per la qual s'aproven les normes de formulació dels comptes anuals consolidats en l'àmbit del sector públic

Tema 87: Pla general de comptabilitat pública adaptat a l'administració local. Marc conceptual de la comptabilitat pública. Normes de reconeixement i valoració. Comptes anuals: balanç, compte del resultat econòmic patrimonial, estat de canvis en el patrimoni net, estat de fluxos d'efectiu, estat de liquidació del pressupost i memòria. Definicions i relacions comptables. Conciliació comptable i pressupostària.

Tema 88: El compte general de les entitats locals: contingut, formació, aprovació i rendició. Una altra informació a subministrar al Ple, als òrgans de gestió, als òrgans de control intern i a d'altres administracions públiques.

Tema 89: Concepte de control intern, i la seva aplicabilitat al sector públic. El control intern de l'activitat econòmic-financera de les entitats locals i els seus ens dependents.

Tema 90: El control intern. Funció interventora. Concepte regulació i principis generals. Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern en les entitats del sector públic local: Fiscalització limitada prèvia i fiscalització prèvia plena. El reparo, la discrepància i la seva resolució. L'omissió de la fiscalització. La convalidació de despeses. El reconeixement extrajudicial de crèdits.

Tema 91: El control financer. Concepte. Regulació i principis generals. Àmbit subjectiu. Classes de control financer: control financer permanent. El treball de control. Els informes de control.

Tema 92: Els controls financer d'eficàcia i d'eficiència: àmbit subjectiu, àmbit objectiu, procediments i informes. L'auditoria com a forma d'exercici del control financer. Les normes d'auditoria del sector públic. Organismes emissors de normes públiques a Espanya. Les Normes tècniques d'auditoria generals de l'ICAC: Marc jurídic i normatiu. Les Normes tècniques de la IGAE.

Tema 93: El control extern de l'activitat econòmic-financera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. Organitzacions internacionals d'entitats fiscalitzadores: INTOSAI, marc juridic i normatiu.

Tema 94: El Tribunal de Comptes: organització i funcions. La jurisdicció comptable. La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.

Tema 95: La responsabilitat comptable: concepte i règim jurídic. El caràcter objectiu de la responsabilitat comptable. Supòsits bàsics de responsabilitat comptable: abast comptables, malversacions i altres supòsits. Compatibilitat amb altres classes de responsabilitats. Els subjectes dels procediments de responsabilitat comptable

Tema 96: Concepte de la comptabilitat en les societats de capital. Els comptes anuals. Les normes internacionals de comptabilitat. El Pla general de comptabilitat a Espanya. Els principis de comptabilitat generalment acceptats. Normes de valoració.

Tema 97: Els comptes anuals en les societats de capital: documents que els integren. Formulació dels comptes. La memòria. El balanç de comprovació: concepte. El balanç de situació i el compte de pèrdues i guanys: concepte i classificació. L'Estat de fluxos d'efectiu. L'estat de canvis del patrimoni net

Tema 98: Anàlisi dels estats financers: Anàlisi patrimonial i anàlisi financera. Anàlisi de rendibilitat. Indicadors de gestió

Tema 99: Integració i consolidació de balanços. Finalitat. Balanços consolidables. Sistemàtica de la consolidació d'estats comptables. El problema de les eliminacions. Eliminacions financeres, econòmiques i patrimonials.

Tema 100: Comptabilitat analítica. Esquema comptable de la formació de costos. Principis generals sobre Comptabilitat Analítica de les administracions públiques de la IGAE. Indicadors de gestió en l'àmbit del sector públic.

 

 ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

__________________________________________________________ DNI núm. _______________(Nom i cognoms)

​​​​​​​Domicili a ____________________________________________________________ núm._________                                          (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal ______________ Telèfon __________________ e-mail _____________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria: _____________________________________________,                                                                                                                              (Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades: _____________________________________________________

                                                                    (BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets de participació, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

_____________________________, ______ d___________________________________ de 202______

[signatura]

 

 

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

 

ANNEX III RELACIÓ DELS MÈRITS ACREDITATS PER A LA FASE DE CONCURS

___________________________________________________________ DNI núm. _______________(Nom i cognoms)

Domicili a ____________________________________________________________ núm._________                                          (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal ______________ Telèfon __________________ e-mail _____________________________

EXPÒS:

Que adjunt tramet la documentació que es relaciona a continuación per a la valoració dels mèrits en la fase de concurs del procés selectiu ______________________________________________________

​​​​​​​(Convocatòria)

1. __________________________________________________________________________________

2. __________________________________________________________________________________

3. __________________________________________________________________________________

4. __________________________________________________________________________________

5. __________________________________________________________________________________

6. __________________________________________________________________________________

7. __________________________________________________________________________________

8. __________________________________________________________________________________

9. __________________________________________________________________________________

10. _________________________________________________________________________________

11._________________________________________________________________________________

12. _________________________________________________________________________________

13. _________________________________________________________________________________

14. _________________________________________________________________________________

15. _________________________________________________________________________________

____________________________________, ______ d__________________________ de 202______

[signatura]

 

​​​​​​​

​​​​​​​SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ