Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 146645
Resolució per la que s’acorda aprovar la nova relació d’aspirants que han superat el procés selectiu per cobrir set places vacants de la categoria de Policia Local i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm. 607/2021

A la Molt Lleial Ciutat de Felanitx, el batle que subscriu, Sr. Jaume Monserrat Vaquer, venc a dictar la següent

RESOLUCIÓ

Antecedents de fet

1. Per acord de la Junta de Govern Local de dia 16 de març de 2021 es varen aprovar les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir, com a personal funcionari de carrera, set places de la categoria de Policia Local de l'Ajuntament de Felanitx mitjançant procediment ordinari, les quals varen ser publicades al BOIB núm. 42 de dia 27 de març de 2021.

2. Dins el termini establert a l'efecte, d'acord amb la convocatòria publicada al BOE núm. 82 de dia 6 d'abril de 2021, es varen presentar un total de 157 sol·licituds corresponents a possibles aspirants, de les quals 156 varen quedar admeses i 1 exclosa.

3. Realitzades les corresponents proves del procés selectiu i resoltes les al·legacions, dia 15 de desembre de 2021 es va fer públic l'anunci del Tribunal qualificador sobre la relació definitiva d'aspirants que han superat les proves del procés selectiu, relació de la que es desprèn que han superat les proves un total de 23 aspirants.

En la mateixa data, el Tribunal Qualificador va acordar elevar a l'òrgan competent la relació de les set persones que han obtingut major puntuació i que han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques.

4. Per resolució de batlia núm. 2021-1172 de 20 de desembre de 2021 es va aprovar la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu, i que seran nomenades personal funcionari en pràctiques, d'acord amb el següent:

DNI

***7180**

***1504**

***9815**

***4259**

***4156**

***4034**

***0389**

5. Finalitzat en data 21 de gener de 2022 el termini perquè els aspirants aportassin els documents detallats a la clàusula novena de les bases de referència, les persones aspirants .../..., .../..., .../..., .../... i .../... varen presentar de manera correcta els documents, mentre que els Srs. .../..., .../... no varen aportar la documentació dins termini.

6. A la vista dels fets, per resolució de batlia 2022-0162 de dia 4 de març de 2022 es va acordar notificar als Srs. .../... i .../... la pèrdua del seu dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i convocar el tribunal qualificador del procés per a aprovar una nova llista d'aspirants.

7. Dia 10 de març de 2022 el Tribunal qualificador ha acordat elevar a l'òrgan competent una nova relació de les set persones aspirants que han superat el procés selectiu i que, d'acord amb l'ordre de prelació, han de ser nomenades com a personal funcionari en pràctiques, d'acord amb el següent:

 

DNI

***1504**

***9815**

***4156**

***4034**

***0389**

***3928**

***1374**

Fonaments de dret

I. Els sistemes d'accés a les diferents categories dels cossos de policia local venen regulats a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, i en el títol IX del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

II. La clàusula primera de les Bases que regeixen el procés estableix l'objecte de la convocatòria, que és la cobertura de set places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública dels anys 2019, 2020 i 2021, pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició.

III. La clàusula novena de les Bases de referència determina que el termini de presentació dels documents acreditatius de compliment dels requisits que exigeix la convocatòria s'inicia des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

IV. Així mateix, l'article 61.8 del TREBEP estableix que, sempre que els òrgans de selecció hagin proposat el nomenament d'igual nombre d'aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les mateixes, quan es produeixin renúncies dels aspirants seleccionats, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan de selecció relació complementària dels aspirants que segueixin als proposats, pel seu possible nomenament com a funcionaris de carrera. Per tant, el fet d'haver perdut el dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques el .../... i el .../..., fa necessari que el tribunal qualificador elevi a l'òrgan competent una nova relació de set persones aspirants que han superat el procés i han de ser nomenades com a personal funcionari en pràctiques, de conformitat a l'establert a la clàusula vuitena de les bases de referència.

V. Per altra banda, tal i com contempla la clàusula desena, la fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques, període que està integrat per la superació, tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia, com de la fase de pràctiques en el municipi.

Respecte del curs de capacitació, la clàusula onzena disposa que les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

VI. De conformitat al disposat a l'art. 24 del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, correspon al batle totes les atribucions en matèria de personal que no siguin competència del Ple. No obstant això, en virtut del Decret 2020-0819 de dia 06.10.2020 el batle va delegar la competència en la Junta de Govern Local. Així per tant, de la present Resolució se n'haurà de donar compte a la propera reunió de la Junta.

VII. Finalment cal dir que, en atenció a l'art. 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per prioritat en la tramitació de l'expedient, el batle coneix i resol aprovar la nova relació d'aspirants que han superat les proves i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques de la categoria de policial local de l'Ajuntament de Felanitx.

D'acord amb els antecedents de fet i fonaments de drets exposats,

RESOLC

Primer. Avocar el coneixement i la resolució corresponent a l'aprovació de la nova relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per cobrir, com a personal funcionari de carrera, set places vacants de la categoria de Policia Local de l'Ajuntament de Felanitx i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

Segon. Aprovar la nova relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu, i que seran nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local, d'acord amb el següent:

 

ORDRE

DNI

1

***1504**

2

***9815**

3

***4156**

4

***4034**

5

***0389**

6

***3928**

7

***1374**

Tercer. Publicar la present Resolució en el BOIB i en la pàgina web de l'ajuntament www.felanitx.org, amb la qual s'obri el termini de 20 dies hàbils perquè  M. d. R. D. L. i  B. F. O. aportin la documentació detallada en la clàusula novena de les Bases, i si escau, la documentació que acrediti que l'aspirant ja disposa del curs de capacitació de la categoria de policia o superior.

Quart. Donar compte d'aquesta Resolució a la propera sessió de la Junta de Govern Local.

El batle, Jaume Monserrat Vaquer. D'acord amb la funció de fe pública prevista a l'art. 3.2h) del RD 128/2018, faig anotar dins l'exp. 607/2021, la present Resolució. El secretari, Joan Garcia Cortès. Felanitx, 14 de març de 2022.

 

Felanitx, en el dia de la signatura electrònica (16 de març de 2022)

El batle Jaume Monserrat Vaquer