Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 142625
Bases reguladores específiques que regiran el procediment selectiu per a la cobertura de places de funcionari de carrera per torn lliure i promoció interna d'administratius
La Regidora Delegada de l'Àrea de personal, en virtut del Decret núm. 741/2022, ha disposat el següent:
«Atesa la publicació de l'Oferta Pública d'ocupació de l'any 2020 en el BOIB núm. 180 de 30 de desembre de 2021 i la publicació de les Bases Generals de funcionaris de carrera aprovades per Decret 314/2022 i publicades al BOIB núm. 23 de 12 de febrer 2022.
Atès que d'acord amb l'acta de la sessió de la Mesa General de Negociació Conjunta celebrada el dia 18 de maig de 2021 es van aprovar per majoria les Bases per a la Convocatòria del procés selectiu d'administratius funcionaris de carrera amb les modificacions per adaptar-se a les Bases Generals de funcionaris de carrera aprovades a la mateixa sessió.
Atès l'informe favorable emès per la tècnica de personal de data 8 de març de l'actual.
Atès l'informe favorable de fiscalització de la Intervenció Municipal de data 11 de març de l'actual.
En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC:
PRIMER. Aprovar les Bases especifiques reguladores de les proves selectives per a la provisió en propietat de places de funcionari de carrera per torn lliure i promoció interna d'administratius:
<<BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT SELECTIU PER A la COBERTURA DE PLACES DE FUNCIONARI DE CARRERA PER TORN LLIURE I PROMOCIÓ INTERNA D'ADMINISTRATIUS.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria.
L'objecte de les presents bases és regular el procediment per a cobrir, com a funcionari de carrera 2 llocs de treball d'Administratiu per torn lliure i 2 per promoció interna, vacants en la plantilla d'aquest Ajuntament, inclosos en l'Oferta pública d'ocupació de l'any 2020 (BOIB 180, 30 de desembre de 2021).
Característiques del lloc de treball:
Procediment selectiu: concurs oposició.
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica, per les Bases Generals de l'Ajuntament d'Andratx per la selecció de personal funcionari de carrera i laboral fix aprovades en execució de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017, 2018, 2019 i 2020 per Decret 314/2022 publicades al BOIB núm. 23 de 12 de febrer 2022, per la Llei 20/2006, de Règim Local de les Illes Balears, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, el Text Refós de les Disposicions Legals Vigents en Matèria de Règim Local, aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes Balears i normativa que la desenvolupa.
Les places sense cobrir per promoció interna, s'incorporaran al sistema d'accés lliure.
Els funcionaris que accedeixin pel sistema de promoció interna tindran preferència per cobrir els llocs vacants de la convocatòria respectiva sobre els aspirants que no procedeixin d'aquest torn.
SEGONA. FUNCIONS
Les funcions del lloc de treball són:
-L'atenció a l'usuari.
-Activitats administratives de tràmit i col·laboració, inclou ofimàtica, despatx i registre documental,
-Tramitar expedients i processos administratius.
-Fitxer i classificació de documents, manipulació de màquines i equips informàtics, càlculs, transcripció i tramitació de documents.
-Arxiu, classificació i registre documental.
-Col·laboració, tramitació, preparació, comprovació, actualització, elaboració i administració de dades, inventari de béns i materials, inspecció d'activitats.
-Altres relacionades amb les anteriors que puguin ser atribuïdes en relació al lloc de treball que per la seva complexitat, no siguin pròpies del cos superior.
TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Per a participar en proves de promoció interna els funcionaris hauran de tenir una antiguitat de, almenys, cinc anys en l'Escala Auxiliar de carrera, en el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació i posseir la titulació i la resta dels requisits establerts amb caràcter general determinats en aquesta base.
Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o complir els requisits establerts en l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre, en el supòsit d'accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres estats.
b) Tenir complits 16 anys d'edat i no excedir l'edat que s'estableix a la normativa vigent.
c) Estar en possessió del títol de Batxiller, de Grau Superior de Formació Professional o equivalent. Les equivalències dels títols al·legats que no tinguin el caràcter general, hauran de justificar-se per l'interessat. Igualment, en el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitada per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el terme de deu dies comptats a partir de la signatura del contracte, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
g) Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
h) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell C1, mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).
i) Abonar 15,00 euros pels drets d'examen, dins del termini per a presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
L'autoliquidació de la taxa es pot obtenir amb certificat digital en la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es o presencialment en el Servei d'Atenció al Ciutadà.
QUARTA. Sol·licituds:
Les sol·licituds hauran d'emplenar-se en el model oficial, que serà facilitat gratuïtament en les Oficines d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament d'Andratx o en la seu electrònica.
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà al de la publicació de la convocatòria en el BOE.
TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.
PRESENCIALMENT: En el Servei d'Atenció al ciutadà (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08.30 a 13.30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins d'un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
Per a ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera, serà necessària una declaració jurada sobre l'autenticitat de les dades que figuren a la sol·licitud. El compliment dels requisits serà acreditat mitjançant la presentació dels documents corresponents en el termini de vint dies naturals, a comptar des de l'endemà a aquell en què es fes pública la llista definitiva d'aspirants aprovats per l'Ajuntament d'Andratx
La sol·licitud de participació haurà d'anar acompanyada, necessàriament, del justificant que acrediti l'abonament íntegre de la taxa per drets d'examen.
No obstant això, els subjectes passius disposaran d'un termini únic i improrrogable de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, per a esmenar la falta de pagament o qualsevol altre defecte relacionat amb el pagament de la taxa que hagi motivat la seva exclusió o la seva no inclusió expressa en aquesta.
La falta de justificació del pagament íntegre de la taxa per drets d'examen en aquest termini determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant del procés selectiu.
En aquesta sol·licitud s'haurà de fer constar expressament el torn en què es participarà:
a) torn lliure.
b) promoció interna
Els mèrits que es valoraran en la fase de concurs, si escau i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, hauran de presentar-se mitjançant originals o fotocòpies.
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, bastant la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat d'aquests, sense perjudici que, en qualsevol moment, el Tribunal Qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx puguin requerir als aspirants que acreditin la veracitat de les circumstàncies i documents aportats i que hagin estat objecte de valoració, El terme de presentació és de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament i valorats, els mèrits al·legats.
En cap cas es valoraran mèrits no acreditats documentalment en termini.
CINQUENA. Admissió dels aspirants.
5.1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds el titular de l'òrgan competent dictarà Resolució declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, en el termini màxim de dos mesos. Aquest termini podrà ser prorrogat per una sola vegada, per causes justificades i prèvia resolució motivada. Així mateix, aquesta Resolució serà publicada en el BOIB, en el portal de Transparència i en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, i contindrà la llista completa d'aspirants admesos i exclosos amb quatre dígits aleatoris del seu corresponent document nacional d'identitat o anàleg per als de nacionalitat estrangera i indicació de les causes d'inadmissió.
5.2. Els aspirants exclosos expressament, així com els que no figurin en la relació d'admesos ni en la d'exclosos, disposaran d'un termini únic i improrrogable de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la Resolució, per a esmenar el defecte que hagi motivat la seva exclusió o la seva no inclusió expressa. Els qui dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos, seran definitivament exclosos del procés selectiu.
Els errors en la consignació de les dades personals es rectificaran d'ofici o a instàncies de l'interessat en qualsevol moment del procés selectiu.
5.3. Finalitzat el termini d'esmena de defectes de les sol·licituds, es publicarà una Resolució declarant aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, en el termini màxim d'un mes, que podrà ser prorrogat per causes justificades i prèvia resolució motivada. A proposta del Tribunal Qualificador, es podrà indicar en la citada Resolució, la data, lloc i hora de realització de la primera prova que hagués de realitzar-se, sense perjudici que amb anterioritat el Tribunal publiqui les mateixes mitjançant Anunci del Tribunal Qualificador.
Els aspirants que, havent concorregut pel torn de promoció interna, no compleixin algun dels requisits exigits per a l'accés a aquestes places de reserva, seran inclosos, d'ofici, en la relació definitiva d'aspirants admesos pel torn lliure, sempre que l'Administració tingui coneixement de tal circumstància amb anterioritat a la Resolució que aprovi les citades relacions definitives d'aspirants admesos i exclosos i, a més, hagin declarat en la seva sol·licitud que compleixen tots els requisits necessaris per a això.
SEXTA. Tribunal qualificador.
6.1. Els Tribunals Qualificadors que han de jutjar les proves selectives seran nomenats per l'òrgan competent, des de la data de la publicació de la llista provisional d'admesos. Estaran constituïts per un President, un Secretari amb veu i sense vot, i un mínim de quatre Vocals, així com els seus corresponents suplents.
Se sol·licitarà cooperació entre administracions per a nomenar els membres del tribunal. En el supòsit de no obtenir per aquest mitjà tots els membres necessaris, seran funcionaris de carrera de la Corporació de grups iguals o superiors, triats per sorteig.
No podran formar part dels Tribunals el personal de selecció o designació política, els funcionaris interins i el personal eventual. Tampoc podrà formar part dels òrgans de selecció de funcionaris de carrera el personal laboral.
Tots els membres dels Tribunals hauran de posseir titulació d'igual nivell o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades i ser funcionaris de carrera. Així mateix, els Tribunals no podran estar formats majoritàriament per funcionaris pertanyents al mateix Cos o Escala objecte de la selecció.
La pertinença als Tribunals serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
Les organitzacions sindicals amb representació en aquest Ajuntament, podran exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per a vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
6.2. Quan el procediment selectiu per dificultats tècniques o d'una altra índole així ho aconsellés, els Tribunals podran disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves, d'acord amb el que es preveu en les corresponents convocatòries. Aquests assessors col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seves especialitats tècniques, i tindran veu però no vot. Així mateix, els Tribunals podran valer-se de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis, la designació dels quals haurà de comunicar-se a l'òrgan competent, que haurà d'autoritzar el número de personal auxiliar proposat.
6.3. Per a la vàlida constitució dels Tribunals, a l'efecte de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà la presència del President i el Secretari o, en el seu cas, dels qui els substitueixin, i de la meitat almenys de la resta dels seus membres.
Amb caràcter general, no podran actuar indistinta i concurrentment titulars i suplents, exceptuant-se d'aquesta regla les sessions de constitució dels Tribunals i les de realització d'exercicis, així com aquelles altres en les quals, per la complexitat tècnica dels assumptes a tractar o l'excés de treball, es consideri necessari, prèvia autorització del titular de l'òrgan competent.
En aquelles sessions en les quals es doni la concurrència de titulars i suplents, només podran exercir el seu dret a vot els membres titulars del Tribunal.
6.4. El règim jurídic aplicable als Tribunals s'ajustarà en tot moment al que es disposa per als òrgans col·legiats en la legislació de procediment administratiu.
En cas d'absència tant del President titular com del suplent, el primer designarà d'entre els vocals un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà de conformitat amb el règim de substitució d'òrgans col·legiats previst en l'article 19 de la Llei 40/2015.
Els Tribunals adoptaran els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest el dirimirà el President amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en la Resolució de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc el President.
Els acords dels Tribunals podran ser impugnats en els supòsits i en la forma establerta en les lleis de Procediment i Règim jurídic estatals 39/2015 i 40/2015.
Els Tribunals continuaran constituïts fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que pugui suscitar el procediment selectiu.
6.5. Els membres dels Tribunals, els assessors especialistes, el personal auxiliar i els observadors hauran d'abstenir-se de formar part del mateix quan concorrin en ells circumstàncies de les previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015.
6.6. Els aspirants podran recusar als membres dels Tribunals, als assessors especialistes, al personal auxiliar i als observadors quan, al seu judici, concorri en ells alguna o diverses de les circumstàncies assenyalades en la base7.5, seguint-se per a això el procediment establert en l'article 23 de la Llei 40/2015.
6.7. Durant el desenvolupament de les proves selectives els Tribunals resoldran tots els dubtes que poguessin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i adoptaran els acords que garanteixin el bon ordre del procés en el no previst expressament per aquelles.
Les incidències que puguin sorgir respecte a l'admissió d'aspirants en les sessions de celebració d'exàmens seran resoltes pel Tribunal Qualificador, qui donarà trasllat a l'òrgan competent
Els Tribunals podran requerir als aspirants, en qualsevol moment del procés, la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria. En cas de constatar-se que algun dels aspirants no reuneix un o diversos dels requisits, el Tribunal, prèvia audiència a l'interessat, haurà d'emetre proposta motivada d'exclusió del procés selectiu, dirigida a l'òrgan que hagués aprovat la relació definitiva d'aspirants admesos, comunicant, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la seva sol·licitud de participació als efectes pertinents. Contra la Resolució d'aquest òrgan podran interposar-se els recursos administratius que procedeixin.
Així mateix, si el Tribunal, durant el desenvolupament del procés selectiu, tingués coneixement o dubtes fundats que algun dels aspirants manca de la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques i funcions habituals de la categoria objecte de la convocatòria, recaptarà informe preceptiu dels òrgans tècnics competents, el qual serà evacuat en el termini màxim de deu dies i tindrà el caràcter de determinant per a resoldre. D'aquesta actuació es donarà coneixement a l'interessat, a fi de que pugui formular les al·legacions que estimi oportunes.
Si del contingut del dictamen es desprèn que l'aspirant manca de capacitat funcional, el Tribunal, prèvia audiència de l'interessat, emetrà proposta motivada d'exclusió del procés selectiu dirigida a l'òrgan competent.
Fins que es dicti l'oportuna Resolució per l'òrgan competent l'aspirant podrà continuar participant condicionadament en el procés selectiu.
Les resolucions dels Tribunals vinculen a l'Administració Municipal encara que aquesta, si escau, pugui procedir a la seva revisió conforme al que es preveu en els articles 106 de la Llei 39/2015 el cas de la qual hauran de practicar-se de nou les proves o tràmits afectats per les irregularitats.
6.8. El Tribunal Qualificador quedarà inclos en la categoria que correspongui al grup de titulació al qual pertanyin les places convocades, conforme al preceptuat en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.
SÈPTIMA. Inici i desenvolupament dels exercicis.
La data exacta de la convocatòria es publicarà en el BOIB, tauler d'anuncis i portal de transparència de la seu electrònica de la corporació, juntament amb la publicació definitiva de la llista d'aspirants.
El procés selectiu serà el de concurs oposició i constarà:
TORN LLIURE: de dos exercicis, tots ells de caràcter obligatori i eliminatori, conformement al Programa que figura com a Annex de les presents Bases, el contingut de les quals, per a tots els exercicis de l'oposició, s'ajustarà a la normativa publicada en els Butlletins Oficials de les diferents Administracions Públiques a la data de la publicació de la convocatòria, encara quan no hagués entrat en vigor.
PROMOCIÓ INTERNA: dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori, conformement a la part específica del Programa que figura com a Annex de les presents Bases, el contingut de les quals, per a tots els exercicis de l'oposició, s'ajustarà a la normativa publicada en els Butlletins Oficials de les diferents Administracions Públiques a la data de la publicació de la convocatòria, encara quan no hagués entrat en vigor.
Per a l'avaluació de cadascun dels exercicis el Tribunal comprovarà que l'aspirant:
a. Demostra una preparació tècnica suficient, concretada en el coneixement de la norma, els conceptes i institucions relacionats en el temari.
b. Analitza amb correcció els problemes que es plantegen.
c. Obté conclusions generals a partir dels seus diferents elements.
d. Relaciona adequadament cada institut exposat amb altres punts del programa.
e. Exposa els temes amb coherència, claredat, ordre i fluïdesa.
En cadascun dels exercicis de l'oposició es qualificarà en primer lloc als aspirants del torn de promoció interna, procedint-se a publicar la llista d'aprovats. Posteriorment es qualificarà, separadament i per aquest ordre, als aspirants del contingent de discapacitat i als aspirants del torn d'accés lliure.
FASE OPOSICIÓ TORN LLIURE:
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 30 punts. Cada exercici és obligatori i eliminatori.
Primer exercici: Consistirà a contestar per escrit un qüestionari tipus test de 80 preguntes a respondre en 105 minuts que versaran sobre l'Annex que s'acompanya.
Per a cada pregunta es proposaran tres (3) respostes, sent només una d'elles la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en les corresponents fulles d'examen o plantilles proporcionades pel Tribunal. En la qualificació dels qüestionaris cada pregunta contestada correctament es valorarà en positiu; la pregunta no contestada no tindrà valoració, i la pregunta amb contestació errònia es penalitzarà amb l'equivalent a 1/3 del valor de la resposta correcta, arrodonit al valor del segon decimal.
El resultat així obtingut serà prorratejant a una escala de zero (0,00) a deu (10,00) quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin la puntuació prorratejada mínima de cinc (5,00) punts.
Segon exercici: Consistirà en la resolució per escrit, durant 150 minuts, d'un supòsit pràctic que versarà sobre la part específica del Programa que figura com a Annex.
L'exercici serà llegit pel Tribunal de Valoració havent-se de garantir l'anonimat dels aspirants adoptant-se les previsions que resultessin oportunes a fi de garantir tal anonimat en la seva fase d'execució i posterior valoració d'aquest.
Aquesta prova serà qualificada fins a un màxim de vint (20,00) punts, quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin la puntuació mínima de deu (10,00) punts.
FASE OPOSICIÓ PROMOCIÓ INTERNA:
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 20 punts
Primer exercici: Consistirà a contestar per escrit un qüestionari tipus test de 40 preguntes a respondre en 55 minuts que versaran sobre la part específica que s'acompanya en l'Annex.
Per a cada pregunta es proposaran tres (3) respostes, sent només una d'elles la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en les corresponents fulles d'examen o plantilles proporcionades pel Tribunal. En la qualificació dels qüestionaris cada pregunta contestada correctament es valorarà en positiu; la pregunta no contestada no tindrà valoració, i la pregunta amb contestació errònia es penalitzarà amb l'equivalent a 1/3 del valor de la resposta correcta, arrodonit al valor del segon decimal.
L'exercici serà llegit pel Tribunal de Valoració havent-se de garantir l'anonimat dels aspirants adoptant-se les previsions que resultessin oportunes a fi de garantir tal anonimat en la seva fase d'execució i posterior valoració d'aquest.
Aquesta prova serà qualificada fins a un màxim de deu (10,00) punts, quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin la puntuació mínima de cinc (5,00) punts en aquesta.
Segon exercici: Consistirà a desenvolupar per escrit, durant 150 minuts, un cas pràctic que versarà sobre la part específica que s'acompanya en l'Annex.
L'exercici serà llegit pel Tribunal de Valoració havent-se de garantir l'anonimat dels aspirants adoptant-se les previsions que resultessin oportunes a fi de garantir tal anonimat en la seva fase d'execució i posterior valoració d'aquest.
Aquesta prova serà qualificada fins a un màxim de deu (10,00) punts, quedant eliminats els aspirants que no aconsegueixin la puntuació mínima de cinc (5,00) punts en aquesta.
Finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el termini màxim d'un mes la relació provisional d'aspirants que hagin superat les proves, per l'ordre de puntuació aconseguit, així com les notes parcials de totes i cadascuna de les fases del procés selectiu, en el portal de transparència i el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx. Aquest termini podrà ser prorrogat per causes justificades i prèvia resolució motivada.
Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà publica la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació.
FASE CONCURS: comú torn lliure i promoció interna
La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per a superar la fase d'oposició.
S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar donis de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte d'aquesta, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 20 punts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
1. Experiència: La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 10 punts.
A.- Per serveis prestats com a funcionari en l'Administració Pública ocupant un lloc amb funcions relacionades amb les places ofertes, dutes a terme en l'Administració Pública: 0,75 punts per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella, així com el lloc de treball ocupat.
No es valoraran els serveis prestats per l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
B, - Per serveis prestats fora de l'Administració Pública, tant per compte d'altri com autònom, relacionats en la plaça o lloc convocats: 0'15 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. La documentació es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social que especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.
2- Formació no reglada:
Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per la EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.).
Per a ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 2 punts.
La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1 h
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1 h.
Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència.
Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Access, correu electrònic i Internet), qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals; es valoraran fins a un màxim de 100 hores.
3.- Formació reglada:
Únicament es valoraran aquella formació reglada que estigui relacionada amb el lloc a cobrir. Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 5,00 punts.
1. Per cada doctorat: 2 punts.
2. Per cada llicenciatura: 1 punt.
3. Per cada diplomatura. Grau o màster universitari: 1 punt.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, les puntuacions dels apartats 1 (doctorats i màster) s'han d'acumular a les corresponents llicenciatures, diplomatures o graus.
En cap supòsit es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que es reconegui.
Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.
4.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per la EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 1,5 punts:
Nivell C2:1,00 punts
Nivell LA: 0,50 punts
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, sempre que no sigui el nivell requerit per a la plaça. El certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.
5. Altres mèrits.
Puntuació màxima: 1,5 punts.
Amb la finalitat d'adequar la convocatòria a les especificacions de les places a convocar, es valorarà:
- Per cada examen d'oposició superat en qualsevol Administració Pública, del nivell C1: 0,15 punts.
- Per cada examen d'oposició superat en qualsevol Administració Pública, del nivell B i A2: 0,20 punts.
- Per cada examen d'oposició superat en qualsevol Administració Pública, del nivell A1: 0,25 punts.
Es requerirà certificat acreditatiu emès per l'organisme de l'Administració corresponent.
OCTAVA. Qualificació definitiva, llista d'aprovats i presentació de documents.
La fase d'oposició tindrà un valor del 60% del total i la fase de concurs d'un 40%.
La qualificació definitiva de cadascun dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en la fase d'oposició i en la fase de concurs segons la fórmula següent:
Per torn lliure: Fórmula: PT = {(60/30)o} + {(40/20)c}
Per promoció interna: Fórmula: PT = {(60/20)o} + {(40/20)c}
PT: Puntuació total.
o: Puntuació obtinguda per l'aspirant en la fase d'oposició.
c: Puntuació obtinguda per l'aspirant en la fase de concurs.
En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent els següents criteris: primer, millor puntuació en el segon exercici de l'oposició; segon, millor puntuació en el primer exercici.
De persistir l'empat l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris:
Primer.- Còmput de serveis prestats com a funcionari (ja sigui de carrera o interí) en el mateix cos, escala o especialitat al qual s'opta o com a personal laboral en la mateixa categoria en el seu cas.
Segon.- Major temps de servei a l'Ajuntament d'Andratx.
Tercer.- Sorteig
El Tribunal elevarà a l'Alcaldia proposada de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l'acta en el tauler d'anuncis de la Casa Consistorial.
El Tribunal únicament podrà proposar, per al seu nomenament, un nombre d'aspirants igual al de llocs de treball convocats
NOVENA. Període de pràctiques i elecció de destinació.
Els aspirants proposats pel Tribunal una vegada hagin acreditat els requisits exigits en la base segona de la convocatòria seran nomenats funcionaris en pràctiques en la seva la categoria durant un període de tres mesos, període durant el qual percebran les retribucions corresponents a aquesta categoria.
Els aspirants nomenats funcionaris en pràctiques triaran per ordre de qualificació els llocs de treball convocats, si bé aquesta assignació de llocs de treball serà provisional en tant no siguin nomenats funcionaris de carrera.
Durant el període de pràctiques els aspirants seran valorats mensualment pel seu responsable jeràrquic, sobre la base d'uns criteris objectius que es fixessin en el decret de nomenament de funcionari en pràctiques. Finalitzat el període de pràctiques, aquest responsable remetrà al president del tribunal qualificador l'informe final de valoració de cadascun dels aspirants en pràctiques.
Un vegada el president del tribunal qualificador hagi obtingut l'informe final de valoració convocarà als membres del tribunal a l'efecte d'avaluar el resultat de les valoracions rebudes i elevarà a l'autoritat competent la llista definitiva dels aspirants declarats aptes i no aptes, la qual resoldrà i ordenarà la seva publicació.
Si algun aspirant és qualificat com "no apte" en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà al següent aspirant aprovat sense plaça per ordre de puntuació per a ser nomenat funcionari en pràctiques.
Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats com a funcionaris de carrera, mentre que aquells aspirants que no superin el citat període perdran mitjançant resolució motivada de l'Alcaldia el dret al seu nomenament de funcionari de carrera.
La citada resolució, que esgota la via administrativa, podrà ser impugnada en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.
DÈCIMA. Nomenament i presa de possessió.
Una vegada presentada la documentació prevista en la base anterior, l'Alcalde nomenarà als aspirants proposats com a funcionaris de carrera, segons procés determinat en la base tretzena de les bases generals
En el cas que desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d'obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deu primers dies del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l'activitat privada abans d'iniciar l'exercici de funcions públiques.
ONZENA. Borsa d'interins
La superació del primer exercici sense que s'hagi obtingut una plaça, donarà dret a romandre en una llista d'espera d'interins. Aquesta llista serà anterior a la llista d'interins per torn lliure. En tot cas tindran preferència els aspirants amb major nombre d'exercicis superats i s'ordenaran per nota obtinguda.
DOTZENA. Normativa aplicable.
S'aplicaran a aquestes proves selectives, d'entre altres, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents.
El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos per al bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin en les presents bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d'aquesta, els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per a la seva execució i els actes derivats del procés de selecció, en la forma i terminis establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú i la resta de normativa de Dret administratiu que pugui resultar aplicable.
TRETZENA. Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporats i tractats de manera confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzats, salvaguardant la identitat dels aspirants, per a l'elaboració d'estadístiques internes.
ANNEX I. Programa de temes.
PART GENERAL
La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Principis Generals. La reforma constitucional
Els drets i deures fonamentals.
La Corona.
Les Corts Generals. Composició i funcions, Regulació i funcionament de les Cambres, els reglaments parlamentaris. Òrgans dependents: El defensor de Poble i el Tribunal de Comptes.
Del Govern i l'Administració. El Govern: composició, organització i funcions. El President del Govern, El control parlamentari del Govern.
El Poder Judicial. Regulació constitucional. El Consell General del Poder Judicial: designació, organització i funcions.
El Tribunal Constitucional. Composició, designació i organització. Funcions del Tribunal Constitucional,
De l'Organització Territorial de l'Estat. Els Estatuts d'Autonomia: el seu significat.
L'Estatut d'Autonomia de Balears. Contingut bàsic i principis fonamentals.
L'Administració Pública en l'ordenament espanyol. Administració de l'Estat. Administració Autònoma. Administració Local. Administració Institucional i Corporativa.
L'Administració Local: entitats que la integren. Evolució de la normativa bàsica de règim local. El marc de competència de les Entitats Locals.
Sotmetiment de l'Administració a la Llei i al Dret. Fuentes del Dret Públic. Els principis generals del dret.
La prevenció de riscos laborals. Concepte, justificació i característiques. Normativa aplicable. Drets i obligacions. La prevenció de riscos en l'Administració.
El personal al servei de les Entitats Locals: classes i règim jurídic. Els instruments d'organització del personal: les plantilles i relacions de lloc de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans. L'accés a les ocupacions locals: sistemes de selecció i provisió.
Drets i deures dels funcionaris públics locals. El règim disciplinari, el règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. El règim d'incompatibilitats.
Drets constitucionals dels empleats públics. Polítiques d'igualtat i contra la violència de gènere en les Administracions Públiques.
El paradigma burocràtic com a sistema de gestió: evolució i crisi. Les noves orientacions de la gestió pública. Govern en xarxa.
Gestió del coneixement en les Administracions Públiques. L'administració electrònica. "Smart cities"
Sistemes d'informació per a la direcció i la gestió. La informació com a recurs per a l'Administració Pública. La protecció de dades de caràcter personal.
La bona administració orientada al bé comú. La dimensió ètica del personal al servei de l'Administració Pública. Codis de bon govern.
PART ESPECÍFICA: PROCEDIMENT ADMINISTRATIU COMÚ I ADMINISTRACIÓ LOCAL
SEGON. Convocar les proves, comunicant-ho als Organismes corresponents que han de formar part del Tribunal a l'efecte de que designin els membres per formar part de l'òrgan de selecció de la referida convocatòria.
TERCER. Publicar el text íntegre de les bases reguladores de les proves selectives en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal de transparència d'aquest Ajuntament.
QUART.- Publicar un extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat, sent la data d'aquest anunci la que servirà per al còmput del termini de presentació d'instàncies.»
El que es fa públic als efectes oportuns.
Andratx, en el dia de la signatura electrònica (15 de març de 2022)
La regidora de Personal, SAC, Educació Margarita Esteva Jofre