Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 136933
Acord del Consell de Govern de 14 de març de 2022 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries
El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries.
L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.
Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords següents: l'Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d'11 de març); el de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre); el de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer); el de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37, de 24 de març); el de 13 d'abril de 2018 (BOIB núm. 46, de 14 d'abril); el de 13 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87, de 14 de juliol); el de 27 de juliol de 2018 (BOIB núm. 93, de 28 de juliol); el de 7 de setembre de 2018 (BOIB núm. 111, de 8 de setembre); el de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114, de 15 de setembre); el de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123, de 6 d'octubre); el de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127, de 13 d'octubre); el de 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 157, de 15 de desembre); el de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer); el de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32, d'11 de març), rectificat per l'Acord del Consell de Govern de 15 de març de 2019 (BOIB núm. 35, de 16 de març); el de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38, de 23 de març); el de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61, de 4 de maig); el de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146, de 26 d'octubre); el de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51, de 3 d'abril); el de 7 de setembre de 2020 (BOIB núm. 155, de 8 de setembre), el de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17, de 9 de febrer), el de 23 de desembre de 2021 (BOIB núm. 176, de 25 de desembre) i el de 21 de febrer de 2022 (BOIB núm. 28, de 22 de febrer).
D'acord amb l'article 7 dels Estatuts de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, la Fundació té com a objecte i finalitats principals desenvolupar programes i actuacions en aplicació de mesures en matèria de justícia juvenil, en matèria de protecció de menors, en matèria de la dona i en matèria de família i unitats de convivència, i en especial, segons la lletra a) d'aquest article 7, gestionar els centres i els serveis i desenvolupar els programes necessaris per garantir l'execució correcta de les diferents mesures judicials que preveu la legislació reguladora de la responsabilitat penal dels menors.
La Fundació ha estat gestionant aquests centres d'internament per mesures de justícia juvenil: Es Pinaret, Es Fusteret i Es Mussol, l'edifici de serveis generals situat al complex des Pinaret, dos pisos de mesures de convivència, dos pisos del projecte d'emancipació i un centre dedicat a mesures de medi obert. Tots aquests han rebut la dedicació del servei de manteniment de la Fundació.
El darrer any s'ha traslladat el centre Es Fusteret a una altra ubicació més àmplia i adequada, s'han acabat les obres d'ampliació del centre Es Pinaret (mòdul «Quatre pins») i s'han adequat els edificis que ocupava la Direcció General de Funció Pública a espais formatius de l'IES Can Balo i serveis generals de la Fundació.
Aquestes instal·lacions, especialment Es Pinaret i el nou Es Fusteret, tenen el caràcter d'institucions socioeducatives per a joves amb execució de mesures de justícia juvenil amb privació de llibertat. Per aquesta raó, la coordinació i la supervisió del manteniment adequat d'aquestes instal·lacions, sobretot davant eventualitats i urgències, té caràcter prioritari, i s'ha de tenir disponibilitat per coordinar-les cada dia de l'any, durant les 24 hores.
Així, l'assumpció de noves instal·lacions i l'especial rellevància de donar cobertura permanent al manteniment dels centres socioeducatius d'internament, així com a les instal·lacions d'ús comú compartides per la Fundació amb la Direcció General d'Emergències i Interior al recinte des Pinaret (Marratxí), fan necessari que el servei de manteniment de la Fundació hagi de fer serveis extraordinaris.
D'altra banda, en relació amb el Consorci per a la Protecció i Acollida de les Persones Disminuïdes Psíquiques Profundes (APROP), està previst que aquest Consorci s'extingeixi (sense liquidació, mitjançant la cessió global d'actius i passius) per integració en la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears a partir del dia 1 de juliol de 2022. Això implica, entre d'altres, les tasques d'anàlisi dels llocs de treball del Consorci i la preparació de la documentació necessària per a la subrogació del seu personal per part de la Fundació; la revisió de la documentació econòmica del Consorci; la revisió de l'estat dels immobles, les instal·lacions, els equips i la xarxa de comunicació del Consorci; la revisió dels contractes de serveis i subministraments del Consorci; la revisió i l'adaptació dels processos i de la documentació del Consorci als protocols de la Fundació, i la recopilació de dades per a l'elaboració i la tramitació administrativa del procés d'integració del Consorci en la Fundació.
Les tasques esmentades impliquen que el personal del Departament de Gestió de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears hagi de fer serveis extraordinaris efectius fora de l'horari o la jornada habitual de treball.
Segons el que s'ha exposat, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats dels serveis respectius, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal responsable de manteniment de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, i també el personal del Departament de Gestió de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis prestats a conseqüència de la integració del Consorci per a la Protecció i Acollida de les Persones Disminuïdes Psíquiques Profundes (APROP) en la Fundació, de l'1 de març al 31 de juliol de 2022.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de 14 de març de 2022, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 14 de març de 2022
La secretària del Consell de Govern (Per suplència d'acord amb l'article 5.2 del Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears) Rosario Sánchez Grau