Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 63064
Aprovació de les bases i la convocatòria per a la provisió temporal, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació, del lloc de treball de cap de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió extraordinària celebrada el 4 de febrer de 2022, va adoptar el següent acord:

PRIMER. APROVAR la convocatòria i les bases específiques, que consten com a annex I a aquesta resolució, que regiran el procediment per a la provisió per lliure designació, en comissió de serveis de caràcter voluntari, del lloc de cap de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament i les persones aspirants que hi participin.

SEGON. CONVOCAR la provisió del lloc de cap de la Policia Local de l'Ajuntament.

TERCER. PUBLICAR la convocatòria i el text íntegre de les bases reguladores al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://santantoni.sedelectronica.es]. La data de l'anunci al BOIB serà la que servirà per al còmput del termini de presentació de les instàncies.

  

ANNEX I

BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ TEMPORAL, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, PER LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

PRIMERA. Objecte, durada i característiques del lloc de treball

L'objecte de les presents bases és regular la convocatòria del procés de provisió temporal, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, del lloc de treball vacant de CAP DE LA POLICIA LOCAL de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, per LLIURE DESIGNACIÓ, al qual correspon el comandament de la Policia Local, d'acord amb els principis d'igualtat, objectivitat, mèrit i capacitat, d'acord amb allò establert a l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i als articles 46 i 47 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.

El procediment que se seguirà està previst a més a l'article 80 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i l'article 79 de la llei 3/2007, de 27 de març de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

La durada prevista de la comissió de serveis serà, amb caràcter general, de dotze mesos, sens perjudici que aquest termini pugui ser prorrogat per l'òrgan competent de la corporació per un termini màxim de dos anys, d'acord amb el que es preveu a l'article 192 del Decret 40/2019.

Les persones que estiguin en comissió de serveis tendran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió de serveis i percebran les retribucions corresponents al lloc que ocupin efectivament.

De conformitat amb allò establert, la plaça de màxima categoria a l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany és la d'inspector i es recull a la plantilla annex de personal del Pressupost General de la Corporació de l'exercici 2022, aprovat inicialment a la sessió extraordinària del Ple de data 25 de novembre de 2021 i publicada al BOIB núm. 166, de 2 de desembre del 2021.

D'acord amb la fitxa descriptiva núm. 210 de la relació de llocs de treball de personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, les característiques del lloc de treball són les següents:

 

Núm. PT / Denominació

210 / Cap de Policia Local

Categoria

Inspector

Grup/Subgrup

Grup A / Subgrup A2

Nivell de complement de destinació

24

Complement específic

1.658,33 € mensuals

Tipus de lloc

Singularitzat

Adscripció

Comissió de Serveis pel sistema de lliure designació

Vigència

1 any

Requisits per a l'exercici del lloc:

- Funcionari de carrera amb categoria mínima d'oficial en servei actiu.

- Títol universitari de grau o equivalent.

- Català Nivell B2

- Permís de conduir A i B

SEGONA. Funcions

El cap del cos de la Policia Local hi exerceix la màxima responsabilitat operativa, té el comandament immediat sobre totes les unitats i els serveis en què s'organitzi i duu a terme les funcions que es determinin legalment i reglamentàriament.

Li correspon la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els superiors sobre el funcionament del servei.

Ha d'exercir les funcions establertes a l'article 47 del Decret 40/2019, a més de les tasques establertes al lloc núm. 210 de la Relació de Llocs de Treball, les que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o l'alcalde com a autoritat superior del cos, essent principalment les següents:

a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.

b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.

c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar les propostes a l'Alcaldia.

d) Elaborar la memòria anual del cos de la Policia Local.

e) Elevar a l'Alcaldia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estimi pertinents o se li requereixen.

f) Proposar a l'alcalde o alcaldessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seua actuació així ho requereixi.

g) Proposar a l'alcalde o alcaldessa la concessió de distincions de què el personal del cos sigui mereixedor.

h) Proposar a l'alcalde o alcaldessa o tinent d'alcalde o tinent d'alcaldessa responsable la cobertura de places d'especialitats.

i) Elevar a l'Alcaldia les propostes de formació del personal del cos.

j) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de la Policia Local.

k) Presidir la junta de comandaments a les plantilles en què, pel nombre de comandaments, se n'aconselli la seua constitució.

l) Acompanyar la corporació als actes públics a què concorri i sigui requerit a aquest efecte.

m) Representar el cos de Policia Local.

n) Totes les que s'estableixen al Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.

TERCERA. Requisits

Per poder prendre part en la present convocatòria les persones aspirants, hauran de reunir els següents requisits per la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

1. Ser personal funcionari de carrera que pertanyi a l'escala executiva o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany o ser personal funcionari de carrera de cossos de la Policia Local d'altres municipis o de altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria oficial.

Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat a l'efecte de proveir els comandaments dels cossos de Policia Local de les Illes Balears, les equivalències corresponents són les establertes a l'article 46.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. Estar en servei actiu.

3. Estar en possessió de la titulació exigida per accedir a la categoria a què està adscrit el lloc, que és la d'inspector, subgrup A2. Quant a la titulació exigida, cal posseir el títol de grau universitari, el títol de diplomat/ada universitari/ària, enginyer/a tècnic/a, arquitecte rècnic/a, o equivalent, segons el previst al text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

4. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

5. Estar en possessió dels premis de conduir A i B en vigor.

6. En cas de pertànyer a un altre ajuntament o administració, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat a l'escala de procedència.

No hi pot participar el personal funcionari inhabilitat i el suspès en virtut de sentència o resolució administrativa fermes.

El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament, realitzarà el curs de capacitació per a caps de Policia Local que haurà de promoure l'Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.

QUARTA. Forma i termini de presentació de les instàncies

Les sol·licituds per prendre part en la provisió del lloc de cap de Policia Local, es realitzaran mitjançant instància genèrica o model de sol·licitud a disposició de les persones aspirants a la seu electrònica.

Les persones aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les presents bases per a l'exercici del lloc, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, es dirigiran al Sr. Alcalde President de l'Ajuntament, al Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria i les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les instàncies presentades en la forma prevista a l' article 16 de la Llei 39/2015, s'hauran de comunicar, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, al Departament de Recursos Humans per correu electrònic rrhh@santantoni.net, amb la justificació de l'enviament on consti la data de tramesa de la sol·licitud del dia en què es presenta.

Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'aportar la documentació següent:

a) Document nacional d'identitat.

b) Certificat de l'administració corresponent en què s'acrediti que es troba en servei actiu i lloc ocupat.

c) Títol Universitari Oficial de Grau o equivalent.

d) Certificat de nivell B2 de català o superior.

e) Permisos de conduir A i B en vigor.

f) Currículum vitae, amb un índex de la documentació, en què s'hauran d'adjuntar els documents justificatius dels mèrits professionals i acadèmics que es vulguin al·legar als efectes d'apreciar la idoneïtat de la persona interessada per al desenvolupament del lloc.

No es valoraran aquells mèrits que no quedin degudament acreditats en tots els seus extrems, dins el termini de presentació de sol·licituds.

Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial a la comunitat autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent.

La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment de la persona aspirant al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu. Hom disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos a la legislació vigent, essent responsable del fitxer l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

CINQUENA. Admissió dels aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini de 10 dies hàbils, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://santantoni.sedelectronica.es] s'assenyalarà un termini de cinc dies hàbils per fer-hi esmenes.

 

​​​​​​​Transcorregut el termini d'esmena, en cas que hi hagi reclamacions, l'Alcaldia aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://santantoni. sedelectronica.és].

La llista provisional d'admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions sense una nova publicació.

D'acord amb el que disposa l'article 80 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, l'òrgan competent per al nomenament podrà demanar la intervenció d'especialistes que permetin apreciar la idoneïtat dels candidats.

SISENA. Procediment

Una vegada examinades les sol·licituds, acreditats els requisits exigits i mèrits a tenir en compte a la convocatòria, en cas que es consideri oportú, es podrà convocar les persones aspirants per a la celebració d'una entrevista personal, la qual versarà sobre qüestions derivades de trajectòria professional, propostes organitzatives del cos de la policia local i qualsevol altra que l'òrgan competent consideri necessària. Es valoraran, entre d'altres, les competències directives per exercir el lloc de treball. Igualment, es podran demanar els aclariments o, si escau, l'aportació de documentació que l'òrgan competent consideri necessaris per tal de determinar la idoneïtat de la persona candidata per al seu nomenament.

Per decidir la preferència determinant del nomenament i precisar les concretes circumstàncies considerades en la persona nomenada per individualitzar-hi el superior nivell de mèrit i capacitat que li faci més creditora del lloc convocat, es valorarà especialment, entre d'altres, els mèrits següents:

— Estar en possessió d'estudis acadèmics oficials diferents del presentats com a requisit.

— La realització de cursos i accions formatives oficials relacionades amb la Direcció de Personal.

— La realització de cursos i accions formatives oficials que acrediti coneixements d'anglès.

— La realització de cursos i accions formatives oficials encaminades al millor exercici de les funcions policials.

— L'experiència professional reconeguda com a personal funcionari de carrera, en qualsevol categoria d'un cos de la Policia Local de les Illes Balears.

— L'experiència prèvia com a cap de Policia Local a municipis de les Illes Balears.

— Estar en possessió del Curs de capacitació per a caps de Policia Local, o del curs de la categoria de subinspector o inspector, impartit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

SETENA. Nomenament, presa de possessió i cessament

El nomenament es realitzarà per resolució de l'alcalde, de conformitat amb el que estableix la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d'acord amb els principis d'igualtat, objectivitat, mèrit i capacitat, en el termini màxim d'un mes comptador des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquest termini es pot prorrogar fins a un mes més.

Es formularà directament la proposta d'adjudicació i nomenament en la persona candidata que, reunint els requisits exigits en les presents bases i convocatòria, sigui considerada més idònia de forma motivada per ocupar el lloc requerit.

La convocatòria pot ser declarada deserta si cap de les persones candidates no assolís el nivell suficient per al lloc a judici motivat de l'òrgan competent.

La resolució de nomenament indicarà el termini en què s'haurà d'efectuar el cessament a l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada en comissió de serveis, llevat de casos de força major degudament justificats.

El termini per prendre possessió serà de tres dies hàbils i començarà a comptar a partir del sendemà del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació del nomenament al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://santantoni.sedelectronica.es].

La persona aspirant nomenada podrà ser cessada i remoguda de les seues funcions amb caràcter discrecional per l'òrgan que el va nomenar de manera motivada.

VUITENA. Normativa Aplicable

Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases i supletòriament hi serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reglament Marc de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat i de provisió de llocs de Treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'administració general de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; i la resta de normes que hi aplicables.

​​​​​​​NOVENA. Recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi pot interposar alternativament o bé recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes comptador des del sendemà de la recepció d'aquesta notificació, davant l'Alcalde d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé el recurs contenciós administratiu, davant el jutjat contenciós administratiu de Palma o, a elecció seua, del que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos comptadors des del sendemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs de reposició potestatiu, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que el primer no sigui resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que hom pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

  

Sant Antoni de Portmany, 7 de febrer de 2022

L'alcalde

Marcos Serra Colomar