Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 62475
Convocatòria i Bases borsa de treball d'auxiliars d'ajuda a domicili

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant un Decret d'Alcaldia núm. 48, de data 4.2.2022 s'ha adoptat el següent acord:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria i les bases que han de regir la creació duna borsa de treball de treballadors/treballadores auxiliars dajuda a domicili amb caràcter laboral temporal per cobrir possibles substitucions.

SEGON.- Donar publicitat a la convocatòria mitjançant anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'edictes de l'Ajuntament ia la pàgina web municipal.

Es Migjorn Gran, en el dia de la signatura electrònica (7 de febrer de 2022)

L'alcaldessa Antonia Camps Florit

 

A continuació es transcriuen les bases:

«BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL CONCURS DE MÈRITS PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'AUXILIARS D'AJUDA A DOMICILI AMB CARÀCTER DE LABORAL TEMPORAL

1.- Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquesta convocatòria la creació d'una borsa de treball d'auxiliars d'ajuda a domicili, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

Els/les aspirants formaran part d'una borsa de treball que els donarà dret, segons l'ordre de puntuació obtingut en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de personal que puguin sorgir a l'àrea social, ja sigui en motiu del període estival, substitucions per maternitat, excedències, augment temporal de feina o altres causes. Aquesta borsa es mantindrà vigent per un període de tres anys o fins que es faci una nova borsa.

Aquest borsa deixa sense efecte les anteriors borses.

2.- Condicions i requisits que han de complir els/les aspirants

Per ser admesos al concurs els/les aspirants han de complir els requisits següents:

a) Ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o estranger no membre de la Unió Europea amb permís de residència i treball vigent i adient. D'acord amb allò que estableix la Llei 17/1993, de 26 de setembre, els/les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea han d'acreditar la seva nacionalitat.

b) Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.

c) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar_se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi en el seu Estat, l'accés a la funció pública si es tracta d'aspirants que no tenguin nacionalitat espanyola, d'acord amb el que estableix el punt a) d'aquestes condicions.

d) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi el compliment de les funcions corresponents. Els aspirants que tenguin la condició de discapacitat hauran de presentar certificat dels òrgans competents on s'acrediti aquesta condició i si té capacitat per a l'exercici de les feines pròpies del càrrec.

e) No trobar_se inclòs en cap de les causes d'incapacitat previstes a la legislació per al desenvolupament del càrrec.

f) Previ a la contractació, l'interessat/da haurà de fer constar la manifestació de no ocupar cap lloc o realitzar activitat en el sector públic i que no percebre pensió de jubilació, retir o orfenesa.

En cas de realitzar alguna activitat privada, haurà de declarar_ho en termini.

No trobar_se inclòs en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.

g) Disponibilitat d'incloure dins de la jornada de treball els caps de setmana o festius

h) Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent.

i) Estar en possessió dels títols o habilitacions següents:

• Tècnic/a en cures auxiliars d'infermeria” (RD 546/1995)

• Tècnic/a en atenció sociosanitària (RD 496/2003)

• Certificat profesionalitat d'atenció socio_sanitaria a persones en domicili (RD 1379/2008)

• Qualificació professional d'atenció socio_sanitària a persones en domicili (RD 295/2004, de 20 de febrer.

j) Comptar amb el certificat B1 de coneixements de català emès per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o reconegut per aquesta com equivalent.

3.- Sol·licituds

Les sol·licituds per a optar al concurs de mèrits d'auxiliar d'ajuda a domicili, adreçades a la batlia, es presentaran a les oficines municipals, acabant el termini de presentació el dia 25 de fenrer de 2022 a les 14.00 hores, d'acord amb el següent model:

_______________________________________________, nascut/da a _________________, província d ___________, dia _____ d ______________ de 19__, domiciliat/a en ______________, província d ____________, carrer _____________________, núm.-____, telèfon ________, correu electrònic______________ i titular del DNI núm ______________, havent_se assabentat de la convocatòria del concurs de mèrits per la creació d'una borsa de treballs d'auxiliars d'ajuda a domicili, amb caràcter temporal.

SOL·LICIT ser admès/admesa al concurs de mèrits per la creació de la borsa de treball de AUXILIAR D'AJUDA A DOMICILI i DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc les condicions exigides per ingressar_hi, per la qual cosa adjunt la següent documentació justificativa dels requisits exigits a la base segona:

• Fotocòpia del DNI.

• Fotocòpia compulsada de les titulacions exigides.

• Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració Pública, ni trobar_se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

• Declaració de no patir cap malatia ni estar afectat per cap límitació física o psíquica que impedeix el compliment de les funcions corresponents.

• Compromís de disponibilitat de treballar els caps de setmana i/o festius

• Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades)

Es Migjorn Gran,          d                               de 2022

(firma)

4.- Admissió dels/ de les aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Batlessa dictarà una resolució, en el termini màxim de 15 dies, per la qual es declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web (www.ajmigjorngran.org) de l'Ajuntament, i una còpia s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. A l'esmentada resolució es farà constar la causa de la no admissió, i es fixarà un termini de tres dies per esmenar els defectes o presentar al·legacions.

En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirant admeses i excloses, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini de quinze dies, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagin dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

5. Tribunal qualificador

El Tribunal estarà composat per:

Presidenta: treballadora social de l'Ajuntament o persona en qui delegui.

Vocals:

• psicòloga de l'Ajuntament o persona en qui delegui.

• treballadora familiar de l'ajuntament o persona en qui delegui

Secretària: La de l'Ajuntament o persona en qui delegui.

El Tribunal serà competent per a resoldre qualsevol incident que es produeixi en el trancurs del concurs de mèrits

El Tribunal s'abstindrà, notificant_ho a l'autoritat convocant, quan es produeixi alguna de les circumstàncies previstes a la Llei de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

6. Bàrem de mèrits

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats/es, i de conformitat amb l'escala següent:

6.1.- Experiència professional:

6.1.1. Serveis a l'Administració Pública en llocs d'iguals o similars característiques durant els tres últims anys: 0,09 punts per mes treballat, fins a un màxim de 3 punts.

S'acreditarà mitjançant certificació de l'Administració, on consti la data d'inici i la data de finalització de la relació contractual, categoria i/o lloc de treball.

6.1.2. Serveis prestats a l'Administració Local, en llocs d'iguals o similars característiques durant els tres últims anys: 0,16 punts per mes treballat, fins a un màxim de 5 punts.

S'acreditarà mitjançant certificació de l'Administració, on consti la data d'inici i la data de finalització de la relació contractual, categoria i/o lloc de treball.

6.1.3. Per treballs realitzats en llocs d'iguals o similars característiques a l'empresa privada durant els tres últims anys: 0,06 punts per mes treballat, fins a un màxim de 2 punts.

S'acreditarà mitjançant certificació de l'empresa o còpia del contracte on consti la data d'inici i la data de finalització de la relació contractual, categoria i/o lloc de treball.

Un mateix mèrit que pugui rebre puntuació a més d'un apartat del punt 2.1. només es valorarà en aquell apartat que li otorgui major puntuació.

Els documents acreditatius de l'experiència professional hauran d'anar acompanyat d'informe de la vida laboral.

6.2. Formació i mèrits acadèmics:

Cursos de formació i perfeccionament, seminaris o jornades que tenguin relació amb el lloc a proveir, 0.02 punts per hora de curs, fins a un màxim de 3 punts.

La forma d'acreditar_se s'efectuarà mitjançant fotocòpia compulsada dels títols o certificacions corresponents.

6.3 Altres:

6.3.1.- Per estar en possessió del carnet de manipulador d'aliments o equivalent: 0,25 punts. Aquests s'haurà d'acreditar mitjançant presentació de certificat o còpia compulsada del mateix.

6.3.2.- Coneixement de la llengua catalana:

Per certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit a la plaça que es convoca, segons certificat de la Junta Avaladora de Català, els reconeguts per aquesta com equivalents, els expedits per l'EBAP o equivalents, amb el següent barem.

• certificat B2 o equivalent: 0,50 punts

• certificat C1 o equivalent: 0,75 punts

• certificat C2 o equivalent: 1 punt

La forma d'acreditar_se s'efectuarà mitjançant fotocòpia compulsada dels títols o certificacions corresponents.

6.3.3.- Estar en possessió del permís de conduir B: 0,25 punts. Aquest s'haurà d'acreditar mitjançant còpia compulsada del carnet de conduir.

7.- Selecció d'aspirants i proposta del tribunal

Acabada la qualificació dels mèrits, el tribunal formularà a la Junta de Govern la proposta d'una llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per a la confecció de la borsa de treball.

 

8.-Funcionament de la Borsa de Treball

Un cop la llista d'aspirants a la borsa sigui definitiva, per a cobrir el lloc vacant es seguirà l'ordre dels aspirants segons les puntuacions obtingudes. El funcionament de la borsa serà el següent:

Es farà un primer intent de cridada telefònica, en cas de no obtenir resposta s'enviarà comunicació per altres mitjans (correu electrònic o similars) seguida d'un intent telefònic més, en un termini màxim de 4 hores.

L'aspirant que rebutja l'oferta de lloc de feina o no es rep resposta per primer cop, conservarà el seu lloc de puntuació. Quan es rebutja o no es rep resposta per segon cop, passaria a ocupar el lloc de la darrera persona que si que ha acceptat i ha cobert la substitució rebutjada i si renúncia o no es rep resposta per tercer cop passa a ser el darrer de la llista.

Les persones que siguin cridades per a la realitzar substitucions i es trobin en situació d'incapacitat temporal per malaltia ho hauran d'acreditar mitjançant un justificant metge, en un termini màxim de 4 dies davant de l'Ajuntament, per tal de mantenir el lloc a la llista. De no presentar_ho, se li aplicarà el procediment descrit.

9.- Incidències.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.

10.- Impugnacions

La present convocatòria i els actes administratius que se'n derivin i de l'actuació del tribunal, podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.»

 

MODEL SOL·LICITUD

_______________________________________________, nascut/da a _________________, província d ___________, dia _____ d ______________ de 19__, domiciliat/a en ______________, província d ____________, carrer _____________________, núm.-____, telèfon de contacte____________, correu electrònic__________________ i titular del DNI núm ______________, havent_se assabentat de la convocatòria del concurs de mèrits per la creació d'una borsa de treballs d'auxiliars d'ajuda a domicili, amb caràcter temporal.

SOL·LICIT ser admès/admesa al concurs de mèrits de creació de la borsa de treball de AUXILIAR D'AJUDA A DOMICILI i DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc les condicions exigides per ingressar_hi, per la qual cosa adjunt la següent documentació justificativa dels requisits exigits a la base segona:

• Fotocòpia del DNI.

• Fotocòpia compulsada de les titulacions exigides.

• Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració Pública, ni trobar_se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

• Declaració de no patir cap malatia ni estar afectat per cap límitació física o psíquica que impedeix el compliment de les funcions corresponents.

• Compromís de disponibilitat de treballar els caps de setmana i/o festius

• Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades)

Es Migjorn Gran,   d                  de 2022

(firma)