Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 25221
Resolució de la directora general de Personal Docent de 17 gener de 2022 per la qual es preveu el procediment d’adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins docents de la borsa per tal de reforçar els centres educatius públics que imparteixen educació secundària quan hi hagi professors que han d’estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el BOIB núm. 212, de 22 de desembre de 2020, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de data 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa d'aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears per al curs 2021-2022.

En el BOIB núm. 80, de 17 de juny de 2021, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 14 de juny de 2021 per la qual es convoca, per al curs 2021-2022, el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d'horari, per als funcionaris docents als quals se'ls ha admès la sol·licitud de destinació en comissió de serveis, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d'ensenyament no universitari, i s'aproven les instruccions que l'han de regir, com també les instruccions que han de regir el procés d'adjudicació de substitucions.

Aquestes resolucions preveuen el sistema de selecció d'aspirants a funcionaris interins docents i d'adjudicació de destinacions. En concret, la segona preveu diferents procediments d'adjudicació de substitucions que, en definitiva, pretenen ser àgils per cobrir places, fins i tot de forma urgent, i, així, evitar un perjudici greu en la prestació del servei educatiu.

No obstant això, la crisi sanitària originada per la COVID-19 i l'impacte de la variant òmicron imposen, en l'àmbit educatiu, que determinades substitucions es puguin realitzar, en la mesura del possible, en un termini màxim de 24 a 48 hores des que es tengui coneixement d'aquesta necessitat. En concret, en el reforç als centres esdevé d'especial importància, en l'educació secundària, la figura dels professors que imparteixen matèries relacionades amb l'àmbit sociolingüístic i cientificotècnic.

Així, resulta necessari establir un procediment particular d'adjudicació de places per a aquest supòsit excepcional que, respectant els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, s'aparta, en certs aspectes, de les resolucions esmentades.

La competència per dictar aquesta Resolució correspon a la directora general de Personal Docent, d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 41, de 25 de març).

Per tot això, i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar el procediment d'adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins docents de la borsa per tal de reforçar els centres educatius públics que imparteixen educació secundària quan hi hagi professors que han d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19, que figura com annex d'aquesta Resolució.

  2. Publicar aquesta Resolució i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, en la data de signatura electrònica (18 de gener de 2022)

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

Per delegació del conseller d'Educació i Formació

Professional (BOIB núm. 41, de 25/03/2021)

  

ANNEX Procediment d'adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins docents de la borsa per tal de reforçar els centres educatius públics que imparteixen educació secundària quan hi hagi professors que han d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19

  1. Quan sorgeixi la necessitat, la Direcció General de Personal Docent pot oferir, mitjançant el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions, places d'educació secundària dels àmbits sociolingüístic i cientificotècnic per a les diferents illes. Aquestes places tindran, com a centre de destinació, la Conselleria d'Educació i Formació Professional o les delegacions territorials corresponents.

  2. A l'efecte d'aquest procediment les illes d'Eivissa i Formentera es consideren la mateixa illa.

  3. Les places s'han d'adjudicar respectant l'ordre en la borsa dels aspirants que hi participin i les seleccionin.

  4. No es pot renunciar, per cap causa, a la plaça adjudicada.

  5. Els adjudicataris tindran un nomenament des de la presa de possessió fins a la finalització del trimestre escolar per al qual s'hagin ofert les places, sense perjudici de la possibilitat de prorrogar el nomenament si persisteixen les necessitats. A aquest efecte, la finalització dels trimestres escolars es regeix per la base 17.6 de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de data 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa d'aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears per al curs 2021-2022. A més, es consideraran els aspirants com a aptes en el procés de tutorització del curs 2021-2022, excepte que hi hagi un informe desfavorable d'un director d'algun centre amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa.

  6. La Direcció General de Personal Docent destinarà els adjudicataris d'aquestes places a algun centre educatiu de l'illa corresponent en què hi hagi necessitats de reforç de recursos humans per causes directament relacionades amb la COVID-19, on romandran temporalment fins una nova assignació de centre o fins la finalització del nomenament.

  7. En el moment en què el director tengui coneixement que un professor de l'etapa d'educació secundària està en quarantena o aïllament per causes directament relacionades amb la COVID-19 ho ha de comunicar a la Direcció General de Personal Docent mitjançant el GESTIB i n'ha de sol·licitar la substitució inajornable.

  8. Una vegada valorada la necessitat per part del Departament d'Inspecció Educativa i de la Direcció General de Personal Docent, s'hi destinarà un adjudicatari com a reforç, el qual s'ha d'incorporar al centre corresponent el primer dia lectiu següent. En cas d'haver-hi més d'un aspirant que pugui ser assignat, s'ha d'incorporar l'aspirant amb menor puntuació en la borsa.

  9. Si durant el trimestre escolar resulta necessari, la Direcció General de Personal Docent pot tornar a oferir places mitjançant aquest procediment.

  10. No obstant l'anterior, si sorgeixen noves necessitats i s'han exhaurit els recursos humans destinats per al reforç, la Direcció General de Personal Docent, en funció de les característiques de la plaça, l'oferirà mitjançant el procediment urgent de substitucions o el procediment extraordinari de substitucions, segons les particularitats que s'indiquen a continuació.

  1.  

    ​​​​​​​10.1. Per a ambdós procediments:

  1. En cap cas serà necessari haver ofert la plaça mitjançant el procediment ordinari de substitucions.

  2. No es pot renunciar a la plaça adjudicada per cap causa, a excepció del que disposa la base 15.1.f) de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de desembre de 2020 esmentada.

  3. La persona adjudicatària de la plaça està obligada a incorporar-se al centre el dia lectiu següent al dia en què s'hagi fet pública l'adjudicació de la plaça, o el segon dia lectiu si ha de canviar d'illa.

  1. 10.2. Per al procediment extraordinari de substitucions la plaça s'ha d'adjudicar a la primera persona que atengui la comunicació telefònica del servei corresponent i accepti la plaça.