Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SINEU
Núm. 631086
Extracte convocatòria ajudes als sectors econòmics de Sineu (2ª convocatòria)
Article 1. Objecte i finalitat de la convocatòria
La present convocatòria té per objecte ajudar al teixit productiu del municipi de Sineu amb la regulació de la concessió d'ajudes econòmiques que pretenen pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern per a parar l'expansió de la crisi soci-sanitària derivada de la COVID-19 o que estiguin especialment afectats per la pandèmia.
Article 2. Persones beneficiàries. Requisits i condicions.
Poden ser beneficiàries de les ajudes, les persones físiques o jurídiques, agrupacions de persones físiques i jurídiques privades i comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, titulars d'una empresa que desenvolupa la seva activitat econòmica en el municipi de Sineu de menys de 20 treballadors de mitjana anual computant els diferents centres de treball.
A més, per a poder ser beneficiaris d'aquestes ajudes s'han de reunir els següents requisits:
-Tenir el domicili social a Sineu o, en el cas de no disposar de centre de treball, que tinguin el domicili fiscal a Sineu.
- Haver estat donat d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques un període mínim de 3 mesos durant l'any 2020 i estar-lo en el moment de sol·licitar la present ajuda.
- Haver estat donat d'alta a la Seguretat Social durant un període mínim de tres mesos durant l'any 2020 i es trobi d'alta a la SS en el moment de sol·licitar la present ajuda.
- No haver acomiadat cap treballador afectat pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).
- No haver estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la Covid-19.
- No estar sotmès a cap de les prohibicions per a ser beneficiari que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions.
-Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb les obligacions econòmiques amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sineu.
2.3 Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes han d'exercir alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:
Grup 162. Fabricació de gel per a la seva venda
Grup 4191. Indústria del pa
Grup 4191. Indústria de brioixeria
Grup 4261. Elaboració i criança de vins
Grup 427. Fabricació de cervesa
Grup 6422. Comerç a la menuda de productes carnis
Grup 6441. Comerç a la menuda de pa i pastisseria
Grup 6442. Despatxos de pa i pastisseria
Grup 645. Comerç a la menuda de vins i begudes
Grup 6471. Comerç a la menuda de productes alimentaris
Grup 6473. Comerç a la menuda de productes alimentaris
Grup 6539. Comerç a la menuda de productes de la llar
Grup 6541. Comerç a la menuda de vehicles terrestres
Grup 6545. Comerç a la menuda de maquinària
Grup 6593. Comerç a la menuda d'aparells mèdics
Grup 6596. Comerç a la menuda de joguines, esports...
Grup 6639. Comerç a la menuda fora d'establiment comercial
Grup 6912. Reparació de vehicles i automòbils
Grup 911. Serveis agrícoles i ramaders
Grup 922. Serveis de neteja
4. Import i crèdit pressupostari. Finançament de les actuacions.
El crèdit previst per aquesta convocatòria és de vint-i-set mil nou-cents setanta-cinc euros amb setanta-nou cèntims d'euro (27.975,79€) i s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 430-48000 del pressupost de despeses de l'exercici 2021 de l'Ajuntament de Sineu. Aquesta quantitat és la màxima que es destinarà per aquesta convocatòria, per la qual cosa, les ajudes concedides mai podran superar aquest import.
D'aquesta quantia, l'Ajuntament de Sineu, el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears aporten 9.325,26€ cadascun d'ells.
5. Quantia de la subvenció.
La quantia de la subvenció consisteix en un import fix per cadascun dels beneficiaris regulats en l'article 2 consistent en 1.000 euros.
En el cas que les sol·licituds d'ajuda fossin superiors a l'import assignat a la convocatòria indicat en el punt anterior, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
6. Termini i forma de presentació de sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds s'hauran de presentar de manera TELEMÀTICA per mitjà de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sineu (https://sineu.eadministracio.cat), excepte en aquells casos en què, segons l'article 14.2 de la Llei 39/2015, no estiguin obligats a relacionar-se per mitjans electrònics.
S'activarà en la seu electrònica de l'Ajuntament de Sineu un tràmit específic per a la tramitació de les sol·licituds objecte d'aquesta convocatòria. Per la qual cosa, una vegada s'hagi accedit en la seu electrònica, per a iniciar la tramitació s'haurà de fer a través d'aquest tràmit concret anomenat «Ajudes sectors econòmics de Sineu per a pal·liar les conseqüències de les restriccions ocasionades per la crisi sanitària de la Covid-19». Una vegada s'hagi accedit al tràmit i identificat correctament, cal seguir les instruccions de la plataforma i aportar tota la documentació requerida i que és la següent:
1.- Model de sol·licitud segons el model Annex I que s'ha d'emplenar directament de manera telemàtica. Per tant, una vegada s'hagi accedit al tràmit, s'haurà d'emplenar directament la sol·licitud dins de la plataforma.
2.- Persones físiques: còpia del DNI per les dues cares, o NIE i passaport, per les dues cares, si tingués. Si és una persona jurídica: CIF. En tots dos supòsits s'han de poder llegir correctament. (format PDF)
3.- Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti d'alta el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajuda, almenys dins dels tres mesos anteriors.
4.- Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant.
5.- Certificat expedit per l'entitat bancària de la titularitat. No s'admet cap un altre document per a acreditar la titularitat de compte bancari (ni rebuts, ni documents elaborats per l'interessat, ni captures de pantalla, etc.).
6.- Certificat d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributaria i amb la Seguretat Social.
7. Règim de concurrència.
El procediment de concessió és de concurrència no competitiva, concedint una quantitat fixa a totes les sol·licituds presentades, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar el total del crèdit assignat per a la convocatòria.
8. Pagament
La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada la Junta de Govern Local hagi resolt la concessió de les subvencions i en el termini màxim d'un mes des d'aquest Acord.
La convocatòria completa està disponible a la seu electrònica https://sineu.eadministracio.cat i a la BDNS
Sineu, signat electrònicament (28 de desembre de 2021)
El batle Tomeu Mulet Florit