Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 622376
Acord del Consell de la Sindicatura pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la provisió del lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears pel procediment de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 17 de desembre de 2021 (RGE núm. E-1394/2021), la persona que ocupava el lloc de treball de cap d'àrea d'auditoria va presentar un escrit de renúncia al lloc a partir de  l'1 de febrer de 2022, per la qual cosa quedarà vacant a partir d'aquesta data.

2. Aquest lloc de treball de cap d'àrea d'auditoria està dotat pressupostàriament.

3. La relació de llocs de treball de l'SCIB disposa la cobertura del lloc de treball esmentat mitjançant el sistema de lliure designació.

Fonaments de dret

1. L'article 28.2 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, disposa que el personal al servei de la Sindicatura es regeix pel que estableixen aquesta Llei i el Reglament de règim interior; en allò que no s'hi disposa, li és aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. L'article 75.1 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant convocatòria pública.

3. L'article 79 de la dita Llei 3/2007 disposa les categories de llocs que s'han de proveir pel sistema de lliure designació, pel fet que impliquen una responsabilitat elevada o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions, i tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball.

4. El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol III a regular el sistema de provisió que s'ha de seguir respecte dels llocs de treball pel procediment de lliure designació.

5. L'article 71 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears disposa que el nivell de coneixements de llengua catalana exigit per ocupar els llocs de treball de la institució ha de ser, com a mínim, el mateix que s'estableix amb caràcter general per al personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest sentit, el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dedica el capítol II a determinar aquests coneixements.

6. L'article 16.k de la Llei 4/2004 estableix que correspon al Consell aprovar les bases i les convocatòries que derivin de l'oferta pública d'ocupació.

Per tot això, en la sessió de 20 de desembre de 2021, el Consell de la Sindicatura

Acorda

1. Aprovar la convocatòria per proveir pel procediment de lliure designació el lloc de treball de cap d'àrea d'auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, les característiques i els requisits del qual s'indiquen en l'annex I.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex I.

3. Fer públic el model de sol·licitud i de declaració responsable per participar en aquest procés que figura en l'annex II d'aquest Acord.

4. Ordenar que aquest Acord i els seus annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableixen la disposició addicional primera de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i la disposició addicional primera del Reglament de règim interior de l'SCIB.

 

Palma, en la data de la signatura electrónica (21 de desembre de 2021)

El síndic major Joan Rosselló Villalonga

 

ANNEX I BASES

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, amb personal funcionari, el lloc de treball de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears que s'indica:

Cap d'àrea d'auditoria

Característiques:

Grup: A1. Complement de destinació: 30. Complement específic: 36.630,72€.

Observacions: rendiment i dificultat tècnica, incompatibilitat, horari i dedicació especial, i disponibilitat i desplaçament.

Funcions:

Segons les directrius del síndic corresponent: planificar cada fiscalització i elaborar el programa de treball; dirigir, coordinar i supervisar els treballs a desenvolupar pel personal de l'àrea; durant el procés de fiscalització, relacionar-se amb els responsables tècnics de l'entitat fiscalitzada, així com informar el síndic de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la fiscalització i traslladar-li les consultes o propostes necessàries per tal d'obtenir la informació pertinent, tant de l'entitat fiscalitzada com d'altres àrees o òrgans de la Sindicatura de Comptes; redactar els avantprojectes d'informe amb els resultats de les fiscalitzacions; dur a terme les verificacions que consideri oportunes.

Requisits:

Grup A1.

Administració de procedència: totes les administracions. Cos de procedència: tots els cossos o escales del grup A1.

Acreditar experiència com a funcionari en alguna de les àrees següents: fiscalització interna o externa, intervenció, tresoreria, contractació administrativa, gestió pressupostària o tributària, o com a docent universitari en àrees de dret o economia.

Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana de nivell C1, o equivalent.

2. Forma de provisió

1. La provisió del lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria es du a terme pel sistema de lliure designació que disposa l'article 79 de la Llei 3/2007, d'acord amb el que determinen els articles 28 i següents del Decret 33/1994.

3. Requisits i condicions per participar-hi

1. Pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de totes les administracions, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la suspensió ferma, sempre que compleixi els requisits exigits en la convocatòria. No hi poden participar els funcionaris que no han complert el temps mínim de permanència legalment establert des que se'ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball del qual són titulars.

 

4. Persones amb discapacitat

1. Les persones amb alguna discapacitat reconeguda davant de l'Administració interessades a participar en la convocatòria poden instar en la sol·licitud l'adaptació del lloc de treball que no suposi una modificació substancial del context de l'organització.

2. L'SCIB ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, i també el dictamen dels òrgans tècnics de l'Administració sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d'aquesta amb les tasques i les funcions del lloc de treball.

3. En la resolució que posa fi a aquesta convocatòria de proveïment s'ha de resoldre sobre l'adaptació sol·licitada del lloc, si escau.

5. Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de formular en el model oficial adjunt de l'annex II, que es troba a disposició de les persones interessades en el portal web de l'SCIB, <www.sindicaturaib.org>.

Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Una còpia del document nacional d'identitat o del document oficial acreditatiu de la identitat.

b) Una declaració que compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, d'acord amb el model que s'adjunta en l'annex 2.

c)Un currículum en el qual constin el cos o escala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, l'antiguitat i els llocs de treball ocupats en l'Administració pública i en l'empresa privada, els estudis i els cursos realitzats, els coneixements d'idiomes i qualsevol altre mèrit que es consideri escaient.

d) Els certificats, els títols acadèmics o altra documentació al·legada en el currículum.

La documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria i dels certificats, els títols acadèmics o d'altres s'ha d'aportar mitjançant documents originals o còpies compulsades o autenticades. Això no obstant, la persona interessada no ha d'aportar els títols oficials universitaris ni el document nacional de la identitat si no s'oposa que l'SCIB els comprovi d'ofici mitjançant la plataforma d'intermediació de dades.

L'SCIB pot sol·licitar els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que consideri necessària per comprovar els mèrits, els requisits i les dades al·legats.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà de publicar-se la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds i la resta de documentació s'han de presentar dins el termini establert en el Registre General de la Sindicatura de Comptes (c/ de Sant Feliu, 8A. 07012 Palma, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), adreçades al síndic major. També es poden presentar en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No s'admeten les sol·licituds registrades fora del termini establert, que s'arxiven.

3. La data de referència per complir els requisits exigits i posseir els mèrits al·legats és el dia que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

4. La presentació de la sol·licitud per participar en la convocatòria suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l`òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia dels drets digitals.

6. Desenvolupament del procés de provisió

1. En finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar en el portal web de l'SCIB (<www.sindicaturaib.org>) la llista definitiva de persones candidates admeses.

2. Una vegada publicada aquesta llista s'han de convocar les persones candidates per fer una entrevista personal amb el síndic major, la qual ha de versar sobre el currículum presentat.

 

​​​​​​​7. Resolució de la convocatòria

1. El termini per resoldre la convocatòria és d'un mes, comptador des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El síndic major, mitjançant una resolució motivada, pot ampliar aquest termini fins a un mes més.

2. D'acord amb l'article 24.e de la Llei 4/2004, correspon al síndic major resoldre aquesta convocatòria, i també adjudicar l'esmentat lloc de treball.

3. La resolució del síndic major d'adjudicació del lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Presa de possessió

1. El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils si és a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes si la nova destinació és en una localitat distinta.

2. En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, el síndic major pot concedir una pròrroga del termini, tal com exposa l'apartat 4 d'aquesta base.

3. El termini de presa de possessió comença a comptar l'endemà del cessament, el qual s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de l'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. El síndic major pot, excepcionalment, prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació de la persona funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificatives de la pròrroga sol·licitada

5. El còmput dels terminis possessoris, en tot cas, s'inicia quan finalitzen els permisos o les llicències que s'han concedit a la persona interessada, tret que, per causes justificades, l'òrgan competent acordi suspendre'n el gaudi.

 

 

ANNEX II Sol·licitud de participació

Provisió del lloc de treball de cap d'àrea d'auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

Dades personals:

Llinatges i nom:

DNI:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Adreça:                                                                                 

Municipi:

Illa/Província:

CP:                 

Telèfons:

Adreça electrònica:

Canal preferent de notificació:

(  ) Notificació electrònica. Els avisos de la posada a disposició de la notificació a la Carpeta Ciutadana del Punt d'accés general de l'Estat (<http://sede.administracion.gob.es/carpeta/clave.htm>) i a l'adreça electrònica habilitada única, DEHú (<https://dehu.redsara.es>) s'han d'enviar a:

(  ) l'adreça electrònica del sol·licitant.

(  )  l'adreça electrònica següent:

(  ) Notificació per correu postal. Les notificacions s'han d'enviar a:

(  )  l'adreça postal del sol·licitant.

(  ) l'adreça següent:

Adreça:                                                                Municipi:

Illa/Província:                                                    CP:

Destinació actual:

Situació administrativa:                    

Grau:                                     

Grup:

Cos, escala i/o especialitat:

Administració de procedència:

Titulació acadèmica:

Nivell de coneixements de llengua catalana:

 

​​​​​​​Consentiment a la comprovació de dades:

Conforme als articles 28.2 i 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'entén concedit el consentiment per a la consulta de dades relatives a documents expedits o en poder de les administracions públiques. Si no hi ha oposició expressa de la persona interessada, l'SCIB verificarà les dades relatives a DNI, titulació universitària, serveis prestats en l'àmbit de l'SCIB i documentació al·legada que consti en l'expedient de personal de l'SCIB.

Si us oposau a la consulta, marcau la casella que hi ha a continuació i haureu d'aportar els documents següents.

(  ) M'opòs a la consulta de les dades i els documents esmentats:

• Còpia del DNI o del document oficial acreditatiu de la identitat o resguard de la sol·licitud de renovació

• Titulacions universitàries

• Serveis prestats en l`àmbit de l'SCIB

• Documentació al·legada que consti en l'expedient de personal de l'SCIB

Documentació de la qual ja disposa la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears (art. 28.3 de la Llei 39/2015):

Núm.

Identificació del document

Expedient o reg. d'entrada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Documentació que adjuntau a la sol·licitud:

Núm.

Descripció

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

Declaració responsable:

• Declar que complesc els requisits que exigeix la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que he consignat en aquesta sol·licitud. Em compromet a aportar la documentació per acreditar-ho en cas que l'Administració la requereixi.

• Manifest que no he estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estic inhabilitat o inhabilitada per exercir la funció pública. Em compromet a comunicar a l'autoritat convocant qualsevol canvi que es produeixi en aquest sentit en la meva situació personal.

• Declar que complesc el requisit de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per exercir les funcions del cos, l'escala i/o l'especialitat a què correspon el procés selectiu.

Persones amb discapacitat:

(  )  Sol·licit l'adaptació del lloc de feina:                  

Sol·licitud:

• Sol·licit que m'admeteu en la convocatòria per proveir el lloc de feina de cap d'àrea d'auditoria de l'SCIB al qual fa referència aquesta sol·licitud.

• Autoritz l'SCIB a tractar les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria.

Lloc, data i signatura

                       , d                           de

[Rúbrica]

 

 

Abans de signar la sol·licitud, heu de llegir la informació sobre protecció de dades.

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable: SINDICATURA DE COMPTES DE LES ILLES BALEARS

Finalitat: gestionar la declaració jurada o promesa.

Drets: teniu dret a accedir a les dades, a rectificar-les i a suprimir-les, així com altres drets com s'explica en la informació addicional.

Informació addicional: podeu consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a proves selectives, disponible a <www.sindicaturaib.org>.